PDA

Bekijk Volledige Versie : Telegraaf op zijn ALLE BEST !!



ZbaqZbaq
06-11-04, 13:20
Joden vaak geterroriseerd door Marokkanen
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 6 november 2004 @ 00:34


Hoewel het aantal antisemitische incidenten volgens het CIDI in Den Haag dit jaar is afgenomen, blijkt op scholen het tegendeel. Daar neemt het antisemitisme tegen joodse kinderen opnieuw toe. Tegenover De Telegraaf doet een joodse man zijn verhaal, geteisterd door terreur met name door Marokkanen.

"Van Allah moeten we je doden. Alle joden aan het gas. Pauw, pauw, ik schiet je jodenster eraf. Ben je nu nóg niet dood, kankerjood?" Zomaar enkele kreten die David (een gefingeerde naam, uit vrees voor represailles) dagelijks op school naar zijn hoofd geslingerd kreeg. Overal was hij het doelwit van een groep islamitische leerlingen.

Steevast werd de jongen getreiterd, uitgescholden, bespuugd en later bedreigd met de dood, geschopt en in elkaar geslagen door Marokkaanse jongeren. Dit ging zover, dat hij op een gegeven moment niet meer naar school durfde. "Steek me maar een mes in mijn ribben, ik ga niet meer", zo sprak hij tegenover zijn ouders destijds.

Inmiddels is het gezin verhuisd naar ergens in het midden van het land. Nog altijd wordt de Israëlische jongen gestalkt en telefonisch bedreigd. "De moordaanslag op Theo van Gogh heeft ons angstiger gemaakt. David wordt nu al jaren telefonisch bedreigd en gestalkt."

Talloze gesprekken op en rond school ten spijt, de Marokkaanse treiteraars zijn nooit aangepakt. De schoolleiding ontkende dat er sprake was van antisemitisme. Omdat de terreur aanhield, moest David noodgedwongen van school. Inmiddels gaat de jongen naar een privé-school.

Taferelen als deze zijn in de grote steden en met name Amsterdam aan de orde van de dag. Joodse kinderen voelen zich dermate onveilig dat zij op straat geen keppeltjes meer dragen. Uit gegevens blijkt dat ruim veertig procent van de daders van antisemitsme een Noord-Afrikaanse achtergrond heeft. Het CIDI wil dat de overheid met spoed verplichte lesprogramma's tegen discriminatie gaat invoeren en hard tegen daders optreedt.

GeertC
06-11-04, 13:29
Marokkaanse jongeren op hun best!

Couscousje
06-11-04, 13:34
Geplaatst door GeertC
Marokkaanse jongeren op hun best!

Inderdaad.

Dus ZbaqZbaq, omdat de Telegraaf het plaatst en ook nog eens op dit moment, moeten we het maar afdoen als onbenullig en niet terecht? Alhoewel, onbenullig is het wel. Marokkaanse jongeren doen namelijk wel afschuwelijkere dingen dan een jongen treiteren op school.

:moe:

Cc

taouanza
06-11-04, 13:36
Wat is de afkomt van de overige 60%?

~Panthera~
06-11-04, 13:38
Geplaatst door taouanza
Wat is de afkomt van de overige 60%?
--------

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. :moe:

ZbaqZbaq
06-11-04, 13:43
Geplaatst door Couscousje
Inderdaad.

Dus ZbaqZbaq, omdat de Telegraaf het plaatst en ook nog eens op dit moment, moeten we het maar afdoen als onbenullig en niet terecht? Alhoewel, onbenullig is het wel. Marokkaanse jongeren doen namelijk wel afschuwelijkere dingen dan een jongen treiteren op school.

:moe:

Cc



Als een artikel termen bevat als...."geterroriseerd", "Marokkanen", "gefingeerde naam"

dan gaat het bij mij de prullebak in

Arvid
06-11-04, 13:45
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. :moe:

Eskimo's naar het schijnt. Bij mij in de buurt heb je al diverse Inuit terreur organisaties.

Rabi'ah.
06-11-04, 13:46
Geplaatst door Arvid
Eskimo's naar het schijnt. Bij mij in de buurt heb je al diverse Inuit terreur organisaties.

Ik lach me dood. :moe:

~Panthera~
06-11-04, 13:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik lach me dood. :moe:
---------------

jij ook al ? :moe:

~Panthera~
06-11-04, 13:49
Geplaatst door Arvid
Eskimo's naar het schijnt. Bij mij in de buurt heb je al diverse Inuit terreur organisaties.
------------

Lonsdale eskimo's zeker ?

Couscousje
06-11-04, 13:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ah de notoire zelfhater.....

Als een artikel termen bevat als...."geterroriseerd", "Marokkanen", "gefingeerde naam"

dan gaat het bij mij de prullebak in

Nee, hoor.

Couscousje.

Kun je ook antwoord geven zonder meteen in je leugentjes te vervallen?

Wellicht dat je iets minder lachwekkend overkomt.

Cc

ZbaqZbaq
06-11-04, 14:14
Geplaatst door Couscousje
Nee, hoor.

Couscousje.

Kun je ook antwoord geven zonder meteen in je leugentjes te vervallen?

Wellicht dat je iets minder lachwekkend overkomt.

Cc

Ik mag dan wel lachwekkend zijn... maar k ben geen zelfhater

Couscousje
06-11-04, 14:24
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik mag dan wel lachwekkend zijn... maar k ben geen zelfhater

Nee, jij haat anderen.

Cc

Marsipulami
06-11-04, 14:35
Joden bemoedigen 'moslimvrienden'

Liberale joden in Amsterdam hebben moslims donderdagavond een hart onder de riem gestoken naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh.
Moslims vrezen sinds die aanslag voor verdergaande stigmatisering van henzelf en de islam. Omdat de verdachte van de moord een Nederlands-Marokkaanse nationaliteit heeft, kan een escalatie van tegenstellingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen ontstaan.
De joodse gemeenschap in Amsterdam zal zich blijven verzetten tegen dit soort tendensen, schrijft de Liberaal-Joodse Gemeente in Amsterdam in een verklaring aan enkele moslimorganisaties.

_h4T3D_sE7eN
07-11-04, 15:10
Geplaatst door ZbaqZbaq


Ah de notoire zelfhater


Word! :hihi:

Couscousje
07-11-04, 15:13
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Word! :hihi:

Beter dan lijkenpikker, "columnistje".

"Ik vind mensen die de moord op Theo veroordelen gelegenheidsmoslims.", aldus _h4T3D_sE7eN op de buis.

:rolleyes:

Cc

_h4T3D_sE7eN
07-11-04, 15:14
Geplaatst door Couscousje
:rolleyes:

Beter dan lijkenpikker, "columnistje".

Cc


:zwaai:

Couscousje
07-11-04, 15:15
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:zwaai:

:zwaai:

Cc

Al Sawt
07-11-04, 15:29
Geplaatst door ZbaqZbaq


Hoewel het aantal antisemitische incidenten volgens het CIDI in Den Haag dit jaar is afgenomen, Wat is de defenitie van antisemitisme, die CIDI hanteert?

Anti-joodse opmerkingen, gedachtes of handelingen, die inderdaad dienen te worden bestrijden?


Of worden ook geluiden tegen Israel daaronder geschaard?