PDA

Bekijk Volledige Versie : Ingezonden brief Volkskrant



Pagina's : [1] 2 3

Couscousje
06-11-04, 15:05
De Volkskrant heeft vandaag onderstaande brief geplaatst, die een samenvatting geeft van mijn mening op de "De gevolgen" topic op het Wie schrijft die blijft forum. Gezien de nodige doodsbedreigingen die ik heb gehad omdat ik een uitgesproken mening heb over de Islam, de Islamitische cultuur en de Marokkanen als gemeenschap, heb ik besloten om mijn mening op een grotere schaal te ventileren. De krant heeft aangegeven meer teksten van mij te willen plaatsen, waar ik ook zeker gebruik van ga maken.


Op dinsdag 2 november jongstleden hebben we kennis genomen van de afschuwelijke en mensonterende moord op cineast en columnist Theo van Gogh. Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar de familieleden en vrienden van Theo van Gogh. We hebben vernomen dat de dader een Nederlander van Marokkaanse afkomst en aanhanger van de Islam is gebleken. Wij veroordelen deze moord, het is onrechtvaardig en het brengt onze dierbare vrijheid van meningsuiting in gevaar. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en dat dient dan ook door iedereen beschermd te worden.

Als men kijkt naar de opleving van geweld door moslims de afgelopen jaren, dan is die explosief vergeleken met andere volkeren etc. Daar mag je de Islamitische gemeenschap inderdaad op aankijken. Je bent niet verantwoordelijk voor de daad van 1 persoon, allicht. Maar op dit moment spreken we niet meer van een eenmansdaad, maar een reeks van gewelddadige uitingen van een heleboel moslims. Moeten we steeds terugvallen op die smoes over verantwoording nemen voor de daad van 1 persoon, of halen we onze kop uit het zand en beginnen we in te zien dat meerdere individuele personen die een eenmansdaad uitvoeren toch aangesproken dienen te worden?

De reden waarom Theo van Gogh zoveel "aanhang" heeft onder de Nederlanders is juist, omdat hij op zijn eigen wijze probeert te zeggen wat eigenlijk een heleboel andere mensen ook zeggen, namelijk dat er bepaalde dingen zijn binnen de Islamitische beleving die gewoon niet in orde zijn. Bijvoorbeeld de manier waarop er over homoseksuelen gedacht wordt, dat vrouwen minderwaardig zijn en als dusdanig behandeld worden in de Islamitische wereld en de onvoorstelbaar grote hypocrisie binnen de Islamitische wereld. Het is en blijft gewoon een mening, maar Theo van Gogh drukte zich op een felle, meestal beledigende en uitermate provocerende manier uit. Kennelijk deelden een heleboel mensen diezelfde mening. Maar dat is nog steeds geen reden om iemand om het leven te brengen.

Je afkeuring achteraf uiten is niet voldoende.

Je zou eens moeten nadenken hoe wij als Marokkaanse danwel Islamitische gemeenschap deze dingen kunnen voorkomen. De Nederlanders zullen hier over na gaan denken, de overheid zal hier over na gaan denken, de schrijvers en filmmakers zullen hier over na gaan denken. Echter, zullen de Marokkanen of de moslims met elkaar om de tafel gaan zitten om te bedenken op wat voor manier zij een steentje kunnen bijdragen aan het voorkomen van dit soort voorvallen in de toekomst? Ik betwijfel het. Er is een gebrek aan integriteit dat nogal erg Marokkaans schijnt te zijn. Voor een volk dat zo prat gaat op sociale controle en zich binnen haar eigen gemeenschap overal mee bemoeit en overal commentaar op heeft en overal een waarde-oordeel aan toekent, is het bijzonder frappant dat men nu opeens met dat "ik ben een individu" of "ik ben niet aansprakelijk voor een eenmansdaad van een ander" argument aan komt zetten. Iedereen die deelneemt aan een gemeenschap is verantwoordelijk!

Het is bijzonder frappant dat Marokkanen danwel moslims stante pede zich in allerlei bochten wringen om vooral onder die morele verantwoordelijkheid uit te komen. Ze hebben er een aardje naar om steeds naar anderen te wijzen, in de hoop hun gebrek aan integriteit te kunnen rechtvaardigen. We moeten de verantwoordelijkheid op ons nemen als Marokkaan en als moslim. Doe dit, ongeacht het feit of je je ooit negatief hebt uitgelaten over Theo van Gogh, danwel Hirsi Ali, of uitspraken hebt gedaan ten opzichte van autochtonen en ongelovigen. Zie in dat je als individu wel de verantwoording moet dragen over wat er in naam van onze gemeenschap danwel religie gebeurt. Of je het er nou mee eens ben of niet. In het geval van de moord op Theo van Gogh, dit werd gedaan uit radicaal-Islamitische overwegingen. Denk: Ik ben een moslim en ik ben verantwoordelijk voor alles wat mijn religie in een kwaad daglicht stelt, dus ook het feit dat 1 persoon iemand in de naam van mijn religie een moord begaat. Een voorbeeld, als iemand je auto steelt om ermee een ander aan te rijden, want die auto staat altijd met open deuren geparkeerd, dan moet je je afvragen of je je auto niet eens een keer op slot had moeten doen. Gezien het feit de moord door een Nederlands-Marokkaanse man is gepleegd, maakt men zich grote zorgen over mogelijke repercussies van deze aanslag op de al verharde en gespannen verhoudingen tussen verschillende groepen mensen in Nederland. Spreek je dan ook krachtig uit tegen deze schokkende en afschrikwekkende daad.

In het geval van Theo van Gogh hebben wij verzuimd aan te geven dat moord of bedreiging niet de manier is van de Islam en dat die dan ook nadrukkelijk verworpen wordt. Nee, integendeel. De meeste moslims hebben maar al te vaak geroepen dat Theo van Gogh omgebracht moest worden.

En nu is het gebeurd.

En nu neemt niemand daar de verantwoording voor?

Is het nooit bij ons opgekomen dat wij als groep hebben aangezet tot die moord?

Is het raar om te denken dat die moord wellicht niet gepleegd was geweest, als die persoon niet dacht dat hij de Islamitische gemeenschap achter zich had staan?

Het is tijd om actief uit te dragen waar de Islam wel voor staat.

De juiste wijze om een tegengeluid te geven op de uitlatingen van Theo van Gogh, zou dus het schrijven van eenzelfde soort artikelen, columns etc., het naar buiten treden in de media, zelf een film maken over bijvoorbeeld anti-moslimactivisten. Kortom, door een dialoog aan te gaan!

Bovenstaande tekst is enigszins ingekort terug te vinden in de rubriek Podium van vandaag. Het is zoals ik al eerder aangaf een complitatie van mijn opmerkingen op een topic die op het andere forum staat, waar overigens de discussie nog steeds doorgaat.

Cc

P.S.: Een paar nieuwe bedreigingen zijn uiteraard altijd welkom.
P.P.S.: Ik zie zojuist dat de Metro deze brief ook heeft geplaatst in de zaterdageditie.

Bofko
06-11-04, 15:27
Geplaatst door Couscousje
P.S.: Een paar nieuwe bedreigingen zijn uiteraard altijd welkom.

Pleurt op !
Gaat heen !

Couscousje
06-11-04, 15:30
Geplaatst door Bofko
Pleurt op !
Gaat heen !

Van radicale moslims.

Jij valt dus al af. ;)

Cc

Bart.NL
06-11-04, 15:38
Geplaatst door Couscousje
Van radicale moslims.

Jij valt dus al af. ;)

Cc

Misschien dat ZakZak nog een duit in het zakje wil doen? :)

Couscousje
06-11-04, 15:40
Geplaatst door Bart.NL
Misschien dat ZakZak nog een duit in het zakje wil doen? :)

Ja, maar zijn opmerkingen maken absoluut geen indruk.

Zijn politieke carriere overigens ook niet.

Cc

mark61
06-11-04, 15:52
Geplaatst door Couscousje
P.S.: Een paar nieuwe bedreigingen zijn uiteraard altijd welkom.

Belachelijk en verschrikkelijk dat jij bedreigd bent.

Ik ben het grotendeels met je eens; toch vind ik het ook een individuele daad. Als je kijkt naar de geschiedenis en kennelijke gemoedstoestand van de dader, wat ik ervan begrepen heb dan, is dat toch ook een indicatie voor een persoon met ernstige psychische problemen. Ik begrijp dan ook niet dat achteraf mede-moskeegangers zeggen: 'ja, er viel niet meer met hem te praten, hij was gewelddadig geworden etc.' Als hen dat al opviel, waarom dan niet zijn familie? Als hij al met justitie in aanraking was geweest, waarom viel dat dan niemand op? En inderdaad, met die beroemde sociale controle etc. had juist in dit geval wel wat gedaan mogen worden.

In het algemeen leg je de vinger op de zere plek: veel NLMarocs zijn als het zo uitkomt dan weer leden van een hechte groep, dan weer individuen die 'hun handen in onschuld wassen'.

Toch vind ik in ieder geval niet dat het geloof er op zich iets mee te maken heeft, wat de dader zelf ook beweert. Het blijft de interpretatie van een enkeling.

rambo
06-11-04, 15:53
P.S.: Een paar nieuwe bedreigingen zijn uiteraard altijd welkom. [/B]

Mijn standpunt hieromtrent is duidelijk. Ik ga er hier dan ook niet op in {immers, zoals jezelf zegt...de discussie loopt nog}.

Waar ik wel op in wil gaan, is de dreigingen die jij constant krijgt van randebielen. Heb je weleens overwogen om contact op te nemen met de politie? Je komt wel over alsof je het niet erg vindt. Wellicht heb dat een bepaalde achterliggende gedachten? Ik weet het niet! Maar echt..gezien jouw uitspraken, zou ik zeker de dreiginegn serieus nemen en de politie hiervan op de hoogste brengen.

Zo zie je maar weer...men kan niet gewoon zijn standpunt plaatsen of hij/ zij wordt gedreigd.

Rambo :rambo:

Couscousje
06-11-04, 16:03
Vooralsnog maak ik me geen zorgen om bedreigingen van radicale moslims. De Volkskrant vroeg mij ook al of ik mezelf niet in gevaar zou brengen, gezien mijn betoog nogal kritisch naar mijn eigen achterban toe is. Helaas hebben ze de titel, wat "Een ander geluid" was, gewijzigd in "Wij hebben als groep tot moord aangezet" op het moment dat ze de tekst hebben geplaatst, dus daar ben ik niet heel erg blij mee, al dekt het de lading wel enigszins.

Maar goed, het probleem is juist dat ik in het geval van dat soort fundamentalisten een "insider" ben geweest. Ik heb 17 jaar de hijaab gedragen, ik heb op de Islamitische basisschool gezeten, ik heb 14 jaar les gehad op de omstreden El Fourqaan moskee en ik heb zelfs daarna nog privélessen gehad voor 2 jaar met betrekking tot de rechten van de vrouw in de Islam. Je zou kunnen zeggen dat ik bijzonder goed op de hoogte ben van het wel en wee van de fundamentalistische groep moslims hier in Nederland en dat is ook de reden waarom ik zo fel gekant ben tegen ze.

De Qur'an heeft gewaarschuwd voor de mensen die de Islam vernietigen van binnen uit, die door hun haatzaaierij en extremisme de Islamitische gemeenschap zullen verdelen, in de veronderstelling dat ze de Islam daarmee goed doen.

Op het moment gaat dreigen, omdat ik de vinger op de zere plek leg, en in mijn geval is dat niet zo moeilijk, gezien de kennis die ik in de loop der jaren of de Islam heb opgedaan en nog steeds doe, dan weet ik dat ik mijn doel bereikt heb.

En de politie heeft nog altijd namen nodig etc., en bedreigingen komen meestal uit de anonimiteit, zo ook in mijn geval. Ik vind het veel belangrijker om de niet-moslims en autochtone Nederlanders inzicht te geven in de goedheid van de Islam en daarom moet je op zijn tijd een tegengeluid geven als Nederlandse moslim van Marokkaanse afkomst.

Cc

P.S.: Ik heb toch maar uit voorzorg mijn foto's verwijderd. :hihi:
P.P.S.: We eten pizza vandaag. Ik vond dat ook belangrijk om te melden! Allah i taqabel.

Wide-O
06-11-04, 16:04
Zat ik net als radicale Belg een hele enge bedreiging in te tikken, mag ik weer niet meedoen. Pàh ! :ego:

mark61
06-11-04, 16:12
Geplaatst door Couscousje
En de politie heeft nog altijd namen nodig etc., en bedreigingen komen meestal uit de anonimiteit, zo ook in mijn geval. Ik vind het veel belangrijker om de niet-moslims en autochtone Nederlanders inzicht te geven in de goedheid van de Islam en daarom moet je op zijn tijd een tegengeluid geven als Nederlandse moslim van Marokkaanse afkomst.


Telefonische en emailbedreigingen zijn tot op zekere hoogte te traceren.

Couscousje
06-11-04, 16:14
Geplaatst door mark61
Telefonische en emailbedreigingen zijn tot op zekere hoogte te traceren.

Ik heb 1 jaar lang gestalked door een man via de telefoon, daar heb ik bijna alles aan proberen te doen, maar zowel de politie als de provider werken niet bepaald mee aan dat soort traceeracties. Ik denk ook niet dat ze dit serieus zullen nemen. Doe ik overigens ook niet.

Cc

mark61
06-11-04, 16:16
Geplaatst door Couscousje
Ik heb 1 jaar lang gestalked door een man via de telefoon, daar heb ik bijna alles aan proberen te doen, maar zowel de politie als de provider werken niet bepaald mee aan dat soort traceeracties. Ik denk ook niet dat ze dit serieus zullen nemen. Doe ik overigens ook niet.

Cc

Dat is dan een schande, want ze zouden het wel moeten doen, tegenwoordig. Logs van telefoonmaatschappijen zijn eenvoudig op te vragen en uit te vlooien.

Dat jij het niet doet, getuigt van moed. Maar of het verstandig is...

~Panthera~
06-11-04, 16:41
Geplaatst door Couscousje
Ik heb 1 jaar lang gestalked door een man via de telefoon, daar heb ik bijna alles aan proberen te doen, maar zowel de politie als de provider werken niet bepaald mee aan dat soort traceeracties. Ik denk ook niet dat ze dit serieus zullen nemen. Doe ik overigens ook niet.

Cc
---------

Goh, hoe zou dat nou komen ? :moe:
Je ziet er zeker errug Marokkaans uit ?

*sarcasme mode*

mark61
06-11-04, 16:47
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Goh, hoe zou dat nou komen ? :moe:
Je ziet er zeker errug Marokkaans uit ?

*sarcasme mode*

Ik mag aannemen dat je in NL statistisch als vrouw, en als Marokkaan de grootste risico's loopt.

~Panthera~
06-11-04, 16:49
Geplaatst door mark61
Ik mag aannemen dat je in NL statistisch als vrouw, en als Marokkaan de grootste risico's loopt.
--------

Ben bang van wel. :moe:

k ga ff eten.

Couscousje
06-11-04, 16:50
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Goh, hoe zou dat nou komen ? :moe:
Je ziet er zeker errug Marokkaans uit ?

*sarcasme mode*

Niet bepaald.

Wel buitenlands, maar niet Marokkaans.

Cc

Bart.NL
06-11-04, 16:54
Geplaatst door Couscousje
Ik heb 1 jaar lang gestalked door een man via de telefoon, daar heb ik bijna alles aan proberen te doen, maar zowel de politie als de provider werken niet bepaald mee aan dat soort traceeracties. Ik denk ook niet dat ze dit serieus zullen nemen. Doe ik overigens ook niet.

Cc

Ik denk dat ze het na de moord op Theo van Gogh wel serieus gaan nemen.

Couscousje
06-11-04, 16:56
Geplaatst door Bart.NL
Ik denk dat ze het na de moord op Theo van Gogh wel serieus gaan nemen.

Wellicht als het rechts-extremistische Nederlanders waren die bedreigingen hebben geuit.

Maar dit zijn gewoon dreigementen uit mijn eigen achterban.

Cc

Couscousje
06-11-04, 16:57
Geplaatst door Archangel
17 jaar hijaab gedragen en wat je allemaal hebt gedaan terwijl je dat ding droeg zullen maar niet over hebben. Op Islamitische basisschool gezeten en les gehad op de voor de media en kennelijk voor groot aantal nimwits "omstreden" moskee. Noch heb je geen kennis over Islam en noch weet je wat het inhoudt..

Zeug...

:)

Theo werd een varken genoemd, ik een zeug.

Vertel, am I next?

Je weet vast wel waar ik woon en waar ik werk.

Waarom kom je deze zeug niet op jouw ontzettend Islamitische wijze laten zien wat de "ware Islam" is?

Cc

Archangel
06-11-04, 16:58
Geplaatst door Couscousje
:)

Cc

Ik zou glimlachen en kijken, zou me niets verbazen als Het Besluit wordt genomen dat jij je mag verantwoorden voor je daden.. Barmhartigheid zal dan ver te zoeken zijn insha Allah! :D

Couscousje
06-11-04, 17:00
Geplaatst door Archangel
Ik zou glimlachen en kijken, zou me niets verbazen als Het Besluit wordt genomen dat jij je mag verantwoorden voor je daden.. Barmhartigheid zal dan ver te zoeken zijn insha Allah! :D

Bedankt voor je bijdrage aan deze thread.

Zo kan iedereen exact zien wat ik bedoel.

:zwaai:

Cc

Bart.NL
06-11-04, 17:01
Geplaatst door mark61 Ik ben het grotendeels met je eens; toch vind ik het ook een individuele daad.

Ik zie dat niet zo. Iedereen die heeft gezegd dat Theo van Gogh of Hirshi Ali dood moet, desnoods alleen als God het wil, heeft bijgedragen aan een klimaat waarin de moord kon plaatsvinden.


Geplaatst door mark61 Toch vind ik in ieder geval niet dat het geloof er op zich iets mee te maken heeft, wat de dader zelf ook beweert. Het blijft de interpretatie van een enkeling.

Helaas zijn er meer die een dergelijke interpretatie erop nahouden. Volgens mij zijn deze praktijken een onderdeel van Islam, zoals de Kruistochten bij het Christendom horen. Iedere religie / politieke stroming / land heeft zwarte bladzijden.

Couscousje
06-11-04, 17:01
Geplaatst door Archangel
Jouw "obesity" geeft al reden dat geen kogel aanslag bedreiging voor jou noodzakelijk is.. Je doet het namelijk jezelf aan..

:duim:

Bikkel, hoor!

Dat je dat allemaal durft te zeggen achter je anonieme nicknaampje!

Cc

Archangel
06-11-04, 17:03
Geplaatst door Bart.NL
Ik zie dat niet zo. Iedereen die heeft gezegd dat Theo van Gogh of Hirshi Ali dood moet, desnoods alleen als God het wil, heeft bijgedragen aan een klimaat waarin de moord kon plaatsvinden.



Helaas zijn er meer die een dergelijke interpretatie erop nahouden. Ook zijn deze praktijken een onderdeel van Islam, zoals de Kruistochten bij het Christendom horen. Iedere religie / politieke stroming / land heeft zwarte bladzijden.

Wie is iedereen? Net of Theo en Hirshi en Wilders e.a. op het verlanglijstje staan Al Qaida, Al Zarqawi en Osama Bin laden? Get a life!

Archangel
06-11-04, 17:04
Geplaatst door Couscousje
:duim:

Bikkel, hoor!

Dat je dat allemaal durft te zeggen achter je anonieme nicknaampje!

Cc

Stoer he? Ik probeer jou na te doen alleen ik zit nu niet te kauwen op een reep chocola..

Joesoef
06-11-04, 17:07
Geplaatst door Archangel
Jouw "obesity" geeft al reden dat geen kogel aanslag bedreiging voor jou noodzakelijk is.. Je doet het namelijk jezelf aan..

Weten we dat ook weer. Als jullie deze afvallige moslim ook willen opruimen, een kogel door mijn hart. Op mn hoofdje ben ik om de een of andere reden toch heel erg op gesteld.

Couscousje
06-11-04, 17:08
Geplaatst door Archangel
Stoer he? Ik probeer jou na te doen alleen ik zit nu niet te kauwen op een reep chocola..

In tegenstelling tot jou is mijn identiteit bekend.

Het is overigens een kop koffie op het moment, geen reep chocolade.

Misschien straks, na het avondeten.

Cc

Archangel
06-11-04, 17:12
Geplaatst door klaaskop
Het zou me niets verbazen.
En dan niet zozeer om hun, alswel om de commotie die her veroorzaakt, zodat de funci's nog meer zieltjes kunnen winnen, en uiteindelijk hun agressieve islam de wereld overheerst.

:haha: Bewijst wel weer hoe achterlijk jij bent..

@ Cc

En wat wil je doen als je mijn identiteit weet? :haha: Voor hetzelfde geldt sta ik bij jou voor op de stoep en dan? Ik geef je een appeltaart en dat houdt je wel weer rustig voor de daaropvolgende 5 minuten..

@ Joesoef

Een kontenlikker bij de dames blijf je altijd..

Bart.NL
06-11-04, 17:15
Geplaatst door Couscousje
In tegenstelling tot jou is mijn identiteit bekend.

Ik vind hem erg laf. Lekker anoniem wat dreigende taal uitslaan.

Couscousje
06-11-04, 17:16
Geplaatst door Archangel
:haha: Bewijst wel weer hoe achterlijk jij bent..

@ Cc

En wat wil je doen als je mijn identiteit weet? :haha: Voor hetzelfde geldt sta ik bij jou voor op de stoep en dan? Ik geef je een appeltaart en dat houdt je wel weer rustig voor de daaropvolgende 5 minuten..

@ Joesoef

Een kontenlikker bij de dames blijf je altijd..

:rolleyes:

Ik denk dat het juist bewijst hoe achterlijk jij bent, gezien het feit dat jij je eigen glazen ingooit door hier de doorgedraaide moslimfundamentalist tentoon te stellen. Daarom, hartelijk bedankt voor het onderschrijven van mijn punt, door je uitlatingen op deze thread.

Een appeltaart had me nooit zoveel kunnen bevredigen.

Cc

P.S.: Ik hoef je identiteit niet te kennen om te weten dat je wat uiterlijk betreft heel wat te wensen overlaat. Je gefrustreerde opmerkingen en het feit dat jij je angstvallig in de anonimiteit blijft, zijn voor mij bewijzen genoeg.

Couscousje
06-11-04, 17:18
Geplaatst door Bart.NL
Ik vind hem erg laf. Lekker anoniem wat dreigende taal uitslaan.

Gelukkig hebben we Geert Wilders nog om dat op te lossen. ;)

Cc

La Nobele
06-11-04, 17:22
Geplaatst door Couscousje
[B gezien het feit dat jij je eigen glazen ingooit door hier de doorgedraaide moslimfundamentalist tentoon te stellen.
[/B]

Helemaal mee eens. Zelden iemand met open ogen zo keihard ergens in zien tuinen.

MsBatata
06-11-04, 17:23
:duim: Kan er niets anders van zeggen.

Joesoef
06-11-04, 17:29
Geplaatst door Archangel


@ Joesoef

Een kontenlikker bij de dames blijf je altijd..

http://www.soccerpages.com/forum/images/smilies/kiss.gif

Wide-O
06-11-04, 17:32
Kontenlikken lijkt me in deze een ietsje waardiger dan bedreigen.

Vin ik dan, als newb :boos:

Is dit normaal en moet ik hier gewoon nog aan wennen, of is dit toch wel nét erover ?

Couscousje
06-11-04, 17:35
Geplaatst door Wide-O
Kontenlikken lijkt me in deze een ietsje waardiger dan bedreigen.

Vin ik dan, als newb :boos:

Is dit normaal en moet ik hier gewoon nog aan wennen, of is dit toch wel nét erover ?

Dit is inderdaad normaal voor bekrompen en fundamentalistische aanhangers van de Islamitische religie.

Cc

Wide-O
06-11-04, 17:43
Niet leuk dit. Kan geen grapje verzinnen, zelfs niet over onzijdige engelen. :maf:

Al Sawt
06-11-04, 17:56
Tegenwoordig lijkt het een mode, om bedreigd te worden. Kennelijk moeten we bepaalde claims, met een korreltje zout nemen.

MisterB
06-11-04, 17:57
Geplaatst door Archangel
17 jaar hijaab gedragen en wat je allemaal hebt gedaan terwijl je dat ding droeg zullen maar niet over hebben. Op Islamitische basisschool gezeten en les gehad op de voor de media en kennelijk voor groot aantal nimwits "omstreden" moskee. Noch heb je kennis over Islam en noch weet je wat het inhoudt..

Zeug...

Volgens mij ben jij de meest kortzichtige, platte, achterlijke boerenlul die ik op dit forum ben tegengekomen. Deze meid heeft meer ballen dan jij sukkel.

~Panthera~
06-11-04, 18:05
IP's worden hier toch gelogd ? :bril:

stavast
06-11-04, 18:06
Geplaatst door Archangel
Ik zou glimlachen en kijken, zou me niets verbazen als Het Besluit wordt genomen dat jij je mag verantwoorden voor je daden.. Barmhartigheid zal dan ver te zoeken zijn insha Allah! :D

Voor de zekerheid heb ik jou net toch maar even gemeld bij justitie....

Couscousje
06-11-04, 18:07
Geplaatst door ~Panthera~
IP's worden hier toch gelogd ? :bril:

En meer wordt er niet mee gedaan.

Cc

~Panthera~
06-11-04, 18:08
Geplaatst door Couscousje
En meer wordt er niet mee gedaan.

Cc
-------------------

nou, das dan lekker, als je zulke bagger naar je kop krijgt. :moe:

senna4u
06-11-04, 18:11
Geplaatst door mark61


Toch vind ik in ieder geval niet dat het geloof er op zich iets mee te maken heeft, wat de dader zelf ook beweert. Het blijft de interpretatie van een enkeling.

Wat een ONZIN. Ik denk dat je graag wilt geloven dat het een daad is van een enkeling, want dan kun je nog zeggen dat het in Nederland zo gezellig is! Is het angst zaaien door te menen dat de ideeën van de dader door méér mensen worden gedragen? Ik denk dat het realistisch is. En het doet altijd pijn als de idealist zijn standpunten moet herzien: murw geworden door de realiteit, zeggen de neo-conservatieven. Overigens heeft de realiteit ook jou al ingehaald: er blijkt een groot netwerk te zijn én nog een grotere groep moslimjongeren te zijn die 'getraind' worden in dit gedachtengoed... dus.. interpretatie van een enkeling? Tijd om wakker te worden!!!! :maf2: :loog: :maf2: :loog: :maf2: :loog: :maf2: :loog: :maf2:

Ricardo
06-11-04, 18:15
Hierbij mijn grote complimente voor CC om op een verantwoordelijke wijze de dialoog aan te gaan ! Klasse meid !

Ps Dat stante pede sloeg toch op de Iglo vis ? Haha :lachu:

:italie: :italie:

Couscousje
06-11-04, 18:15
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

nou, das dan lekker, als je zulke bagger naar je kop krijgt. :moe:

Dat zijn we toch wel gewend op deze site. ;)

Cc

Couscousje
06-11-04, 18:16
Geplaatst door Ricardo
Hierbij mijn grote complimente voor CC om op een verantwoordelijke wijze de dialoog aan te gaan ! Klasse meid !

Ps Dat stante pede sloeg toch op de Iglo vis ? Haha :lachu:

:italie: :italie:

:haha:

Sloeg op deze tekst dus.

Maar het staat goed in de context, gelukkig.

Cc

~Panthera~
06-11-04, 18:16
Geplaatst door Couscousje
Dat zijn we toch wel gewend op deze site. ;)

Cc
---------

Das waar. :D

senna4u
06-11-04, 18:18
Overigens ben ik het helemaal eens met de starter van dit topic. Waar waren de moskeebesturen toen ze zagen dat hun jongeren steeds radicaler werden? En nu? Zien ze nu de ernst in van de situatie, gaan ze de namen van fundamentalistische moslims (desnoods anoniem) doorgeven voor de veiligheid van OOK HUN NEDERLAND? Of ligt de loyaliteit alleen maar bij de eigen groep en sluiten ze hun ogen voor nog meer aanslagen -want gelukkig bombadeert een fundi niet een moskee? Ik denk dat het moment nu gekomen is dat moslims zich afvragen waar ze thuis horen. In eerste instantie dacht ik dat het misschien een ludieke actie was dat moslim-mannen uit loyaliteit eenmalig hun baard konden afscheren, nu weet ik dat de loyaliteit op andere -veel meer serieuze- gebieden gezocht moet worden: als er gevaar dreigt van moslimfundamentalisme, dreigt er ook gevaar voor de moslimgemeenschap en niet alleen voor het 'verderfelijke' Nederland met 'verderfelijke' vrijdenkers. Wanneer valt dat kwartje???

..zapper
06-11-04, 18:22
Goed stuk, vertaald voor een groot deel ook hoe ik er als buitenstaander over denk. Alhoewel ik het nog steeds moeilijk te bevatten vind dat types als Archangel ook in real life echt bestaan. Je hebt mensen en je hebt potloden zeg ik dan maar.

..zapper
06-11-04, 18:26
Het stuk gaat mi op voor de hele samenleving in Nederland, niet alleen voor de Moslims, kijk bijvoorbeeld eens naar de radicalisering van de jongeren in de vorm van lonsslaafjes en kaalkopjes, ook daar moet actief iets aan gebeuren en niet alleen geroepen worden dat ze daar wel weer overheen groeien. Het extremisme in het algemeen in Nederland is net een kankergezwel en er moet iets aan gedaan worden voordat het zich heeft uitgezaaid. Wat mij betreft mag Michiel Smit (nieuw rechts) met het eerste vliegtuig mee waarmee een moslim fundamentalist zou worden uitgezet.

~Panthera~
06-11-04, 18:28
Geplaatst door ..zapper
Het stuk gaat mi op voor de hele samenleving in Nederland, niet alleen voor de Moslims, kijk bijvoorbeeld eens naar de radicalisering van de jongeren in de vorm van lonsslaafjes en kaalkopjes, ook daar moet actief iets aan gebeuren en niet alleen geroepen worden dat ze daar wel weer overheen groeien. Het extremisme in het algemeen in Nederland is net een kankergezwel en er moet iets aan gedaan worden voordat het zich heeft uitgezaaid. Wat mij betreft mag Michiel Smit (nieuw rechts) met het eerste vliegtuig mee waarmee een moslim fundamentalist zou worden uitgezet.
------------


:duim:

Couscousje
06-11-04, 18:30
Geplaatst door ..zapper
Het stuk gaat mi op voor de hele samenleving in Nederland, niet alleen voor de Moslims, kijk bijvoorbeeld eens naar de radicalisering van de jongeren in de vorm van lonsslaafjes en kaalkopjes, ook daar moet actief iets aan gebeuren en niet alleen geroepen worden dat ze daar wel weer overheen groeien. Het extremisme in het algemeen in Nederland is net een kankergezwel en er moet iets aan gedaan worden voordat het zich heeft uitgezaaid. Wat mij betreft mag Michiel Smit (nieuw rechts) met het eerste vliegtuig mee waarmee een moslim fundamentalist zou worden uitgezet.

:duim:

Cc

Wide-O
06-11-04, 18:42
Als jurist met bijvak antropologie


Het onderwijs is duidelijk ook niet meer wat het geweest is.

Joesoef
06-11-04, 18:43
Maarten de nieuwe Theo. Valt mij van je tegen Maarten. De een zijn dood is de ander zijn brood :moe:.

Couscousje
06-11-04, 18:44
Geplaatst door Wide-O
Het onderwijs is duidelijk ook niet meer wat het geweest is.

:haha:

Wide-O, you are the best!

Cc

La Nobele
06-11-04, 18:47
Geplaatst door Maarten
Hahahaha!!...
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!11…..
:hihi: :hihi: :hihi:

Zelden zo’n hoeveelheid politiek correcte rotzooi van een Marokkaan gelezen! :D

Die coesje is gewoon bezig met d’r schrijfstercarriere, that’s it!
Die gaat ook dood, als die 3 seconden lang niet in het middelpunt van de belangstelling staat!


Schreeuwende gek. Jij wilt de Marokkanen alleen maar militant mobiliseren in jouw persoonlijke strijd tegen Israel. Dat ze hier vredig met iedereen willen samenleven past helemaal niet in je brallerige agenda.

Jammer voor jou dat ze zich niet voor je met kruit gevulde karretje laten spannen en zelf hersens hebben.

ZbaqZbaq
06-11-04, 19:06
wat een flut teks...

essentie = het is mijn schuld..sorry sorry sorry.

Iedereen die een brief schrijft naar de krant pro-homo, anti-islam, pro-assimilatie, ondertekend met een moslim naam, krijgt een plekje...niets om trots op te zijn.

De enige manier om extremen zoals de killer van Theo te vermijden is extremen zoals Theo op hun plaats te zetten (niet met kogels uiteraard)

criminar
06-11-04, 19:09
Ach arme couscousje,je keert je tegen de islam omdat je ooit een hijaab en een hoofdoek moest dragen,en het je ouders kwalijk hebt genomen dat je je sexueel niet hebt kunnen ontpoppen op een jonge leeftijd....
Niemand gaat je iets kwaads aandoen,je geeft jezelf teveel krediet.
je motto is : schrijf altijd hetgene dat de mensen willen horen.
Als carrière adviseur raad ik je aan om naar de Verenigde Staten te verhuizen,daar gaat je carrière en vogelvlucht nemen,en zeker wanneer je bij het manipulerende CNN aan de slag kunt.


Carrière adviseur
crimi

Couscousje
06-11-04, 19:10
Geplaatst door criminar
Ach arme couscousje,je keert je tegen de islam omdat je ooit een hijaab en een hoofdoek moest dragen,en je het je ouders kwalijk hebt genomen dat je je sexueel niet hebt kunnen ontpoppen op een jonge leeftijd....
Niemand gaat je iets kwaads aandoen,je geeft jezelf teveel krediet.
je motto is : schrijf altijd hetgene dat de mensen willen horen.
Als carrière adviseur raad ik je aan om naar de Verenigde Staten te verhuizen,daar gaat je carrière en vogelvlucht nemen,en zeker wanneer je bij het manipulerende CNN aan de slag kunt.


Carrière adviseur
crimi

Nee, criminar, ik ga nog steeds niet met je uit.

Probeer het over een jaartje nog maar een keer.

Cc

Couscousje
06-11-04, 19:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat een flut teks...

essentie = het is mijn schuld..sorry sorry sorry.

Iedereen die een brief schrijft naar de krant pro-homo, anti-islam, pro-assimilatie, ondertekend met een moslim naam, krijgt een plekje...niets om trots op te zijn.

De enige manier om extremen zoals de killer van Theo te vermijden is extremen zoals Theo op hun plaats te zetten (niet met kogels uiteraard)

Ik heb anders geen betere teksten uit jouw vingers zien rollen, ZbaqZbaq. ;)

Cc

..zapper
06-11-04, 19:15
Geplaatst door ZbaqZbaq
wat een flut teks...

essentie = het is mijn schuld..sorry sorry sorry.

Iedereen die een brief schrijft naar de krant pro-homo, anti-islam, pro-assimilatie, ondertekend met een moslim naam, krijgt een plekje...niets om trots op te zijn.

De enige manier om extremen zoals de killer van Theo te vermijden is extremen zoals Theo op hun plaats te zetten (niet met kogels uiteraard)

Dat is dus precies wat de Nederlandse bevolking vertikt, waarom zouden wij onze eigen cultuur verloochenen omdat er een stel doorgedraaide worsten blijken rond te lopen? Lijkt mij beter om die worsten op te bergen, dan het leven van 15 miljoen overige mensen te vergallen? Toch?

Wide-O
06-11-04, 19:20
Als carrière adviseur raad ik je aan om naar de Verenigde Staten te verhuizen


Snap ik, met die Motown pic in je avatar :)

Qwertyno
06-11-04, 19:34
Geplaatst door Couscousje
Als men kijkt naar de opleving van geweld door moslims de afgelopen jaren, dan is die explosief vergeleken met andere volkeren etc. Daar mag je de Islamitische gemeenschap inderdaad op aankijken. Je bent niet verantwoordelijk voor de daad van 1 persoon, allicht. Maar op dit moment spreken we niet meer van een eenmansdaad, maar een reeks van gewelddadige uitingen van een heleboel moslims. Moeten we steeds terugvallen op die smoes over verantwoording nemen voor de daad van 1 persoon, of halen we onze kop uit het zand en beginnen we in te zien dat meerdere individuele personen die een eenmansdaad uitvoeren toch aangesproken dienen te worden?

Couscousje, Dit is denk ik een belangrijk punt.
In mijn ogen zien moslimextremisten dit heel anders. Precies andersom. Zij kijken naar het geweld tegen hun.
In hun ogen zijn ze iets aan het verdedigen.
Wat kunnen wij hieraan doen?

Verder hoor ik alleen geluiden Tegen moslim extremisten.
Wil je neutraal zijn, dan moet je de andere extremmsten niet vergeten.
Wie houdt die andere tegen?
Extremisten voeden elkaar.

~Panthera~
06-11-04, 19:41
Geplaatst door Qwertyno
Couscousje, Dit is denk ik een belangrijk punt.
In mijn ogen zien moslimextremisten dit heel anders. Precies andersom. Zij kijken naar het geweld tegen hun.
In hun ogen zijn ze iets aan het verdedigen.
Wat kunnen wij hieraan doen?

Verder hoor ik alleen geluiden Tegen moslim extremisten.
Wil je neutraal zijn, dan moet je de andere extremmsten niet vergeten.
Wie houdt die andere tegen?
Extremisten voeden elkaar.
------------

:duim:

Couscousje
06-11-04, 19:41
Geplaatst door Qwertyno
Couscousje, Dit is denk ik een belangrijk punt.
In mijn ogen zien moslimextremisten dit heel anders. Precies andersom. Zij kijken naar het geweld tegen hun.
In hun ogen zijn ze iets aan het verdedigen.
Wat kunnen wij hieraan doen?

Verder hoor ik alleen geluiden Tegen moslim extremisten.
Wil je neutraal zijn, dan moet je de andere extremmsten niet vergeten.
Wie houdt die andere tegen?
Extremisten voeden elkaar.

Op welke andere extremisten doel je precies?

Cc

Qwertyno
06-11-04, 19:47
Verder ben ik het niet eens met de mensen die roepen dat de Mo. B vanuit een organisatie opereerde of dat hij contacten heeft met die en die.
Maximaal wat je kan zeggen is denk ik dat Mo. B. zijn daad heeft gerechtvaardigd uit alles wat rond hem heen gebeurt.

Anti islam klimaat in nederland, europa en VS.
Vernietiging van islamitische landen.
Conflict in palestina. en enz.

Ik ben er van overtuigd dat Mo. B. een onstabiel leven heeft gehad en gerustreerd is geraakt door al deze signalen. Het is daarom in mijn ogen een individuele daad.

De meeste marokkanen wisten helemaal niet wie Theo was, en 99,9999 % wist al helemaal niet van Mo. B. zijn bestaan af. Wat hebben deze marokkanen dan hiermee te maken?

Qwertyno
06-11-04, 19:52
Geplaatst door Couscousje
Op welke andere extremisten doel je precies?

Cc

Kijk dat bedoel ik nou.
Je hebt geen enkel idee over wie of wat voor soort extremisten ik het heb?

Wil je neutraal zijn, dan kan je niet om de mensen heen die Zeker ook bijdragen aan dit verharde klimaat. Het klimaat niet alleen in nederland maar het klimaat wereldwijd.

Iedereen die polariserend, haatzaaiend bezig is is in mijn ogen een extremist. Mensen kunnen dit doen op veel verschillende manieren.

Couscousje
06-11-04, 19:56
Ik vraag me af hoe "onstabiel" dat leven van Mohammed B. nu werkelijk was? Is het niet gewoon een excuus van ons, omdat wij gewoon niet begrijpen dat iemand in staat is tot zo een daad met zulke motieven? Wat zou het als zijn leven helemaal niet zo "onstabiel" was en hij deze daad verrichtte uit weloverwogen opvattingen en met een goed voorbereidde aanpak?

Ik denk namelijk dat dat laatste eerder het geval is.

Met alle respect voor de Dr. Phill's die claimen dat de dood op zijn moeder hem tot radicalisering heeft gedreven. Ik geloof namelijk dat al onze moeders op een dag zullen sterven, van een heleboel mensen heeft dat feit zich allang voltrokken en zij zijn toch ook niet "volkomen doorgedraaid", want zoiets hoort simpelweg bij dit aardse leven.

Kortom, we moeten ophouden met onszelf voor de gek te houden.

Het was een snuggere jongeman die overduidelijk goed voorbereid was en wist wat hij deed.

Deal with that.

Cc

Couscousje
06-11-04, 19:58
Geplaatst door Qwertyno
Kijk dat bedoel ik nou.
Je hebt geen enkel idee over wie of wat voor soort extremisten ik het heb?

Wil je neutraal zijn, dan kan je niet om de mensen heen die Zeker ook bijdragen aan dit verharde klimaat. Het klimaat niet alleen in nederland maar het klimaat wereldwijd.

Iedereen die polariserend, haatzaaiend bezig is is in mijn ogen een extremist. Mensen kunnen dit doen op veel verschillende manieren.

Als je neutraal wil zijn, misschien.

Maar ik ben helemaal niet neutraal, integendeel, ik heb een uitgesproken mening.

Neutraal zijn laat ik wel over aan Zwitserland.

Cc

Zwarte Schaap
06-11-04, 19:59
Als cc moeders van prikkers beledigt en uitscheldt moet ze niet raar van opkijken dat haar orale geweld als een boemerang terugkeert.

Als cc midden in een individu zijn gezicht, zijn moeder zou beledigen, zou ze er niet raar van moeten opkijken als diegene haar nek om zou draaien.

Het is als het ware een soort Hirsi Ali techniek, net zo lang blijven zieken en beledigen totdat je een bedreiging aan je broek krijgt met dito mediageile aandacht.

Qwertyno
06-11-04, 20:00
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me af hoe "onstabiel" dat leven van Mohammed B. nu werkelijk was? Is het niet gewoon een excuus van ons, omdat wij gewoon niet begrijpen dat iemand in staat is tot zo een daad met zulke motieven? Wat zou het als zijn leven helemaal niet zo "onstabiel" was en hij deze daad verrichtte uit weloverwogen opvattingen en met een goed voorbereidde aanpak?

Ik denk namelijk dat dat laatste eerder het geval is.

Met alle respect voor de Dr. Phill's die claimen dat de dood op zijn moeder hem tot radicalisering heeft gedreven. Ik geloof namelijk dat al onze moeders op een dag zullen sterven, van een heleboel mensen heeft dat feit zich allang voltrokken en zij zijn toch ook niet "volkomen doorgedraaid", want zoiets hoort simpelweg bij dit aardse leven.

Kortom, we moeten ophouden met onszelf voor de gek te houden.

Het was een snuggere jongeman die overduidelijk goed voorbereid was en wist wat hij deed.

Deal with that.

Cc

Wat heeft de marokkaanse gemeenschap hier dan mee te maken?

Qwertyno
06-11-04, 20:00
Geplaatst door Couscousje
Als je neutraal wil zijn, misschien.

Maar ik ben helemaal niet neutraal, integendeel, ik heb een uitgesproken mening.

Neutraal zijn laat ik wel over aan Zwitserland.

Cc

Dat is dan duidelijk.

Qwertyno
06-11-04, 20:05
Geplaatst door ZbaqZbaq

Iedereen die een brief schrijft naar de krant pro-homo, anti-islam, pro-assimilatie, ondertekend met een moslim naam, krijgt een plekje...niets om trots op te zijn.

De enige manier om extremen zoals de killer van Theo te vermijden is extremen zoals Theo op hun plaats te zetten (niet met kogels uiteraard)


Welke krant of welke media wil doen overkomen dat ze pro-islam, pro-neutraal of pro-multicultureel is.? Volgens mij geen enkele grote bekende.

Conclusie; iedereen die niet past in de mode heeft geen plaats.
Conclusie; sommigen worden uitgesloten van het debat.

Couscousje
06-11-04, 20:07
Geplaatst door Qwertyno
Wat heeft de marokkaanse gemeenschap hier dan mee te maken?

Hij was zo snugger zich te realiseren dat zijn daad niet veroordeeld zou worden door zijn achterban.

Dat betekent dat hij ook zo snugger zou zijn geweest om niet tot deze daad over te gaan, als zijn achterban duidelijk te kennen had gegeven zo een eventuele daad krachtig af te wijzen.

Ik pak ook eerder de auto van mijn vader als ik weet dat hij er niets op tegen heeft.

Op het moment dat ik denk dat ik een draai om mijn oren krijg, laat ik de auto zeker staan.

Catch my drift?

Cc

Qwertyno
06-11-04, 20:14
Geplaatst door Couscousje
Hij was zo snugger zich te realiseren dat zijn daad niet veroordeeld zou worden door zijn achterban.

Dat betekent dat hij ook zo snugger zou zijn geweest om niet tot deze daad over te gaan, als zijn achterban duidelijk te kennen had gegeven zo een eventuele daad krachtig af te wijzen.

Ik pak ook eerder de auto van mijn vader als ik weet dat hij er niets op tegen heeft.

Op het moment dat ik denk dat ik een draai om mijn oren krijg, laat ik de auto zeker staan.

Catch my drift?

Cc

Rustig aan couscousje.

Had volkert dan ook zo'n 'moordzuchtige' achterban.

Begin jij mij te begrijpen?

ZbaqZbaq
06-11-04, 20:18
Geplaatst door Qwertyno
Rustig aan couscousje.

Had volkert dan ook zo'n 'moordzuchtige' achterban.

Begin jij mij te begrijpen?

blanken gaan altijd solo...

mocro's komen altijd met hun broers

Goodnight
06-11-04, 20:38
Dit is echt om je te bescheuren:

De Marokkaanse Ayaan Hirsi Ali.

Orakel
06-11-04, 20:40
Geplaatst door Archangel
Ik zou glimlachen en kijken, zou me niets verbazen als Het Besluit wordt genomen dat jij je mag verantwoorden voor je daden.. Barmhartigheid zal dan ver te zoeken zijn insha Allah! :D

Vrind, je mag van mij zoveel bagger spuien als je wil en iedereen die je wilt barmhartigheid ontzeggen.
Maar wil je dan niet in diezelfde zinnen de naam van de Schepper gebruiken?
Betrek Allah niet in je eigen onvolkomenheden.

@Cc, knap gedaan meid! Ben het niet op alle punten met je eens, maar dat boeit niet.
Laat je niet naaien door die gasten van de krant, want dat van het aanpassen van de titel is een misselijke streek.

Couscousje
06-11-04, 20:45
Geplaatst door Qwertyno
Rustig aan couscousje.

Had volkert dan ook zo'n 'moordzuchtige' achterban.

Begin jij mij te begrijpen?

Ik begrijp je nog steeds niet.

Volkert was toch ook een extremist?

Cc

Couscousje
06-11-04, 20:47
Geplaatst door Orakel
Vrind, je mag van mij zoveel bagger spuien als je wil en iedereen die je wilt barmhartigheid ontzeggen.
Maar wil je dan niet in diezelfde zinnen de naam van de Schepper gebruiken?
Betrek Allah niet in je eigen onvolkomenheden.

@Cc, knap gedaan meid! Ben het niet op alle punten met je eens, maar dat boeit niet.
Laat je niet naaien door die gasten van de krant, want dat van het aanpassen van de titel is een misselijke streek.

Geen punt, maandag klim ik meteen in de telefoon om er wat van te zeggen.

Het dekt vooralsnog gewoon de lading van de tekst, zij het ietwat cru geformuleerd.

Cc

P.S.: Je hoeft ergens niet mee eens te zijn, om het te kunnen begrijpen.

Couscousje
06-11-04, 20:48
Geplaatst door Goodnight
Dit is echt om je te bescheuren:

De Marokkaanse Ayaan Hirsi Ali.

Die vergelijking met Hirsi Ali wordt tegen iedereen gebruikt op het moment dat iemand geen inhoudelijk weerwoord heeft. Maar dat maakt niet uit, Hirsi Ali is een jonge politica, wat heb jij in jouw leventje ook alweer bereikt?

Juist, in dat geval: vergelijk me maar gerust met Hirsi Ali.

Cc

Qwertyno
06-11-04, 20:54
Geplaatst door Couscousje
Ik begrijp je nog steeds niet.

Volkert was toch ook een extremist?

Cc


Sorry, Ik doe nog een poging.

"""Hij was zo snugger zich te realiseren dat zijn daad niet veroordeeld zou worden door zijn achterban.

Dat betekent dat hij ook zo snugger zou zijn geweest om niet tot deze daad over te gaan, als zijn achterban duidelijk te kennen had gegeven zo een eventuele daad krachtig af te wijzen.

Ik pak ook eerder de auto van mijn vader als ik weet dat hij er niets op tegen heeft.

Op het moment dat ik denk dat ik een draai om mijn oren krijg, laat ik de auto zeker staan.

Catch my drift?"""


je zal wel begrijpen dat boven geciteerde gaat over volkert en zijn achterban.

Couscousje,
Volkert heeft niet de linkse socialisten als achterban zoals jij ongeveer stelt. Hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afweten 'vrienden'.

Couscousje,
Mo. B. heeft niet de marokkaanse gemeenschap als achterban zoals jij ongeveer stelt. Hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afweten 'vrienden'.

mark61
06-11-04, 20:55
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me af hoe "onstabiel" dat leven van Mohammed B. nu werkelijk was? Is het niet gewoon een excuus van ons, omdat wij gewoon niet begrijpen dat iemand in staat is tot zo een daad met zulke motieven? Wat zou het als zijn leven helemaal niet zo "onstabiel" was en hij deze daad verrichtte uit weloverwogen opvattingen en met een goed voorbereidde aanpak?...Deal with that.

Cc

Oh daar wil ik best mee dealen if need be. Maar iemand die in luttele tijd omslaat van veelbelovend havist in crimineel (?) en vervolgens het licht ziet en diep-gelovig wordt, die kan ik niet stabiel noemen. Er wordt mij altijd van alle kanten verzekerd dat de 'crimi-marokkaan' het tegendeel is van de 'diep-vrome-marokkaan'. Wat ook wel aannemelijk lijkt. Is dat niet zo, dan moet je misschien gaan constateren dat zoals uitersten (comm.<>fascisme) wel vaker dicht bij elkaar blijken te liggen, hier dat misschien ook zo is. Psychologisch dan, ideologisch niet natuurlijk.

En inderdaad, moeilijke jeugd, zijn vader dronk, zijn moeder at, is ook niet voldoende verklaring. Maar kan wel een deel zijn. Zwart-wit zal het nooit zijn; zijn persoonlijkheid moet zeker meespelen.

Want niet elke fundi gaat over tot geweld, eerder een kleine minderheid dacht ik, en niet elke geweldenaar gaat andere Nederlanders neerschieten. Tot voor kort was zelfrecrutering richting Tsjetsjenië en verder populairder, toch?

mark61
06-11-04, 20:57
Geplaatst door Qwertyno
Wat heeft de marokkaanse gemeenschap hier dan mee te maken?

Die stond erbij en keek ernaar. Moet ik nou voor de derde keer zijn mede-moskeebezoekers quoten?

Goodnight
06-11-04, 21:01
Geplaatst door Couscousje
Die vergelijking met Hirsi Ali wordt tegen iedereen gebruikt op het moment dat iemand geen inhoudelijk weerwoord heeft. Maar dat maakt niet uit, Hirsi Ali is een jonge politica, wat heb jij in jouw leventje ook alweer bereikt?

Juist, in dat geval: vergelijk me maar gerust met Hirsi Ali.

Cc

Ik heb heel wat bereikt.Ik ben eerlijk gezegd best wel trots op mijzelf:
Jonge werkende moeder die via een lange en moeilijke weg een mooie carriere heeft bereikt.En er valt nog zoveel te doen.Ik kom gewoon tijd tekort.
Maar doet er nu niet toe.Wat ik bereikt heb, is voor mijzelf.Het baat jouw niet, noch schaad het je niet.
Politiek heeft me eerlijk gezegd nooit aangetrokken.


terugkomend op je artikel:

Een deel ben ik het met je eens.
De Marokkaanse gemeenschap moet de handen ECHT ineen slaan en de problemen structureel aanpakken.
Dus niet bij het minste geringste moord en brand schreeuwen en wijzen naar de ander.
Dat elkaar in de gaten houden moet eens afgelopen zijn, gun ieder zijn leven.
Dat ik als Marokkaanse moslima of mijn zoon als Marokkaanse moslim indirect verantwoordelijk zou voor de daad gepleegd door Mohammed B.Ja sorry dat gaat er bij mij niet in.
Als jij vind dat jij ( want ook jij komt uit die gemeenschap) medeverantwoordelijk bent, is jouw keuze.
Maar dring die niet op aan anderen.

Owja, de vergelijking met AHA betreft de 'bedreigingen'.....

Ik denk niet dat iets is om trots op te zijn of om mee te pronken....

Couscousje
06-11-04, 21:08
Geplaatst door Goodnight
Ik heb heel wat bereikt.Ik ben eerlijk gezegd best wel trots op mijzelf:
Jonge werkende moeder die via een lange en moeilijke weg een mooie carriere heeft bereikt.En er valt nog zoveel te doen.Ik kom gewoon tijd tekort.
Maar doet er nu niet toe.Wat ik bereikt heb, is voor mijzelf.Het baat jouw niet, noch schaad het je niet.
Politiek heeft me eerlijk gezegd nooit aangetrokken.


terugkomend op je artikel:

Een deel ben ik het met je eens.
De Marokkaanse gemeenschap moet de handen ECHT ineen slaan en de problemen structureel aanpakken.
Dus niet bij het minste geringste moord en brand schreeuwen en wijzen naar de ander.
Dat elkaar in de gaten houden moet eens afgelopen zijn, gun ieder zijn leven.
Dat ik als Marokkaanse moslima of mijn zoon als Marokkaanse moslim indirect verantwoordelijk zou voor de daad gepleegd door Mohammed B.Ja sorry dat gaat er bij mij niet in.
Als jij vind dat jij ( want ook jij komt uit die gemeenschap) medeverantwoordelijk bent, is jouw keuze.
Maar dring die niet op aan anderen.

Owja, de vergelijking met AHA betreft de 'bedreigingen'.....

Ik denk niet dat iets is om trots op te zijn of om mee te pronken....

Ik dring niets op, ik geef mijn mening en dat was het.

En wat betreft "bedreigingen", daar pronk ik niet mee, daar heb ik last van.

Dat zijn 2 verschillende dingen.

Jij bent niet de enige die moeite heeft met het accepteren van de mening van een ander.

Cc

Couscousje
06-11-04, 21:10
Geplaatst door mark61
Oh daar wil ik best mee dealen if need be. Maar iemand die in luttele tijd omslaat van veelbelovend havist in crimineel (?) en vervolgens het licht ziet en diep-gelovig wordt, die kan ik niet stabiel noemen. Er wordt mij altijd van alle kanten verzekerd dat de 'crimi-marokkaan' het tegendeel is van de 'diep-vrome-marokkaan'. Wat ook wel aannemelijk lijkt. Is dat niet zo, dan moet je misschien gaan constateren dat zoals uitersten (comm.<>fascisme) wel vaker dicht bij elkaar blijken te liggen, hier dat misschien ook zo is. Psychologisch dan, ideologisch niet natuurlijk.

En inderdaad, moeilijke jeugd, zijn vader dronk, zijn moeder at, is ook niet voldoende verklaring. Maar kan wel een deel zijn. Zwart-wit zal het nooit zijn; zijn persoonlijkheid moet zeker meespelen.

Want niet elke fundi gaat over tot geweld, eerder een kleine minderheid dacht ik, en niet elke geweldenaar gaat andere Nederlanders neerschieten. Tot voor kort was zelfrecrutering richting Tsjetsjenië en verder populairder, toch?

Dat laatste is ook gewoon een vorm van geweldpleging, dunkt me.

Cc

Goodnight
06-11-04, 21:12
Geplaatst door Couscousje
Ik dring niets op, ik geef mijn mening en dat was het.
Ok, maar dan moet je ook een anders mening accepteren.
Zie ik je weinig doen eerlijk gezegd.


En wat betreft "bedreigingen", daar pronk ik niet mee, daar heb ik last van. kreeg dat gevoel wel toen ik je laatste zin las.Maar als jij het zegt dan zal het wel zo zijn.



Jij bent niet de enige die moeite heeft met het accepteren van de mening van een ander.

Cc zie bovenstaande regel. :wink:

..zapper
06-11-04, 21:12
Geplaatst door Qwertyno
Sorry, Ik doe nog een poging.

"""Hij was zo snugger zich te realiseren dat zijn daad niet veroordeeld zou worden door zijn achterban.

Dat betekent dat hij ook zo snugger zou zijn geweest om niet tot deze daad over te gaan, als zijn achterban duidelijk te kennen had gegeven zo een eventuele daad krachtig af te wijzen.

Ik pak ook eerder de auto van mijn vader als ik weet dat hij er niets op tegen heeft.

Op het moment dat ik denk dat ik een draai om mijn oren krijg, laat ik de auto zeker staan.

Catch my drift?"""


je zal wel begrijpen dat boven geciteerde gaat over volkert en zijn achterban.

Couscousje,
Volkert heeft niet de linkse socialisten als achterban zoals jij ongeveer stelt. Hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afweten 'vrienden'.

Couscousje,
Mo. B. heeft niet de marokkaanse gemeenschap als achterban zoals jij ongeveer stelt. Hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afweten 'vrienden'.

Ik wil toch graag even een verschil met Volkert opmerken. Volkert handelde volledig alleen, er zijn destijds geen andere arrestaties verricht, behalve dat zijn vriendin/vrouw ook is verhoord. Inmiddels zitten er wel al vijf verdachten van medeplichtigheid vast omtrent de moord op Theo van Gogh. Waarom hebben zij niet ingegrepen? Volkert had bij zijn 'achterban' alleen maar het risico gelopen om opgepakt te worden door de pliesie omdat iemand hem er bij zou hebben gelapt nog voordat hij tot zijn daad over had kunnen gaan. Daarom handelde hij alleen, omdat hij dat wist. Mohammed B. lijkt in medeweten van anderen gehandeld te hebben, geen draai om zijn oren dus. Toch een duidelijk verschil als je mij vraagt...
Over handelen in medeweten van komen we echter meteen bij het meisje uit dat een tijd terug is vermoord terwijl haar beste vriendin op de hoogte was dat dit zou gaan gebeuren. Dat meegenomen kun je het als een samenlevingsprobleem zien dat er kennelijk dingen kunnen gebeuren, waar anderen weet van hebben, die alles behalve door de beugel kunnen. Dat moet mi dus echt wel gaan veranderen. Ik hoop ook dat inzake het meisje het OM in hoger beroep gaat, want ik vond de straf die haar beste vriendin heeft gekregen bizar aan de lage kant.
Als je weet dat iemand Gods recht in eigen hand neemt, door het leven van een ander te nemen, ben je mi volledig fout bezig als je niet alles op alles zet om die daad te voorkomen.

Qwertyno
06-11-04, 21:15
Geplaatst door mark61
Die stond erbij en keek ernaar. Moet ik nou voor de derde keer zijn mede-moskeebezoekers quoten?

Ja, zoveel mensen stonden erbij en keken ernaar. Heel Nederland.
Ik heb niet al te veel gelezen hier. denk dus ook niet jou quotes.

Zwarte Schaap
06-11-04, 21:15
Geplaatst door Goodnight
Ik heb heel wat bereikt.Ik ben eerlijk gezegd best wel trots op mijzelf:
Jonge werkende moeder die via een lange en moeilijke weg een mooie carriere heeft bereikt.En er valt nog zoveel te doen.Ik kom gewoon tijd tekort.
Maar doet er nu niet toe.Wat ik bereikt heb, is voor mijzelf.Het baat jouw niet, noch schaad het je niet.
Politiek heeft me eerlijk gezegd nooit aangetrokken.

Al had je niets bereikt dan nog zou ik trots op je kunnen zijn. Het karakter van een mens is 1000 maal waardevoller dan wat een mens in zijn maatschappelijke leven bereikt heeft.



De Marokkaanse gemeenschap moet de handen ECHT ineen slaan en de problemen structureel aanpakken.

Dat elkaar in de gaten houden moet eens afgelopen zijn, gun ieder zijn leven.

Deze twee aanbevelingen staan haaks op elkaar. In Nederland wil men dat individuele weer terugdraaien. De ongeintresseerdheid voor de gemeenschap maakt men zich juist zorgen om. Men wil juist dat men meer betrokken raakt met de wijk en gemeenschap en meer oplet voor en op elkaar.

Goodnight
06-11-04, 21:19
Geplaatst door ..zapper
Ik wil toch graag even een verschil met Volkert opmerken. Volkert handelde volledig alleen, er zijn destijds geen andere arrestaties verricht, behalve dat zijn vriendin/vrouw ook is verhoord. Inmiddels zitten er wel al vijf verdachten van medeplichtigheid vast omtrent de moord op Theo van Gogh. Waarom hebben zij niet ingegrepen? Volkert had bij zijn 'achterban' alleen maar het risico gelopen om opgepakt te worden door de pliesie omdat iemand hem er bij zou hebben gelapt nog voordat hij tot zijn daad over had kunnen gaan. Daarom handelde hij alleen, omdat hij dat wist. Mohammed B. lijkt in medeweten van anderen gehandeld te hebben, geen draai om zijn oren dus. Toch een duidelijk verschil als je mij vraagt...
Over handelen in medeweten van komen we echter meteen bij het meisje uit dat een tijd terug is vermoord terwijl haar beste vriendin op de hoogte was dat dit zou gaan gebeuren. Dat meegenomen kun je het als een samenlevingsprobleem zien dat er kennelijk dingen kunnen gebeuren, waar anderen weet van hebben, die alles behalve door de beugel kunnen. Dat moet mi dus echt wel gaan veranderen. Ik hoop ook dat inzake het meisje het OM in hoger beroep gaat, want ik vond de straf die haar beste vriendin heeft gekregen bizar aan de lage kant.
Als je weet dat iemand Gods recht in eigen hand neemt, door het leven van een ander te nemen, ben je mi volledig fout bezig als je niet alles op alles zet om die daad te voorkomen.

zapper: vijf voor mijn part 20 'verdachten'maakt nog geen hele gemeenschap van honderden duizenden moslims van Marokkaanse afkomst.
Er is een groot verschil tussen het verdenken en verantwoordelijk houden van deze ''verdachten' en een hele gemeenschap verantwoordelijk houden voor het doen en laten van deze jongen.

Blijft wel recht overeind staan dat er iets moet veranderen binnen de beeldvorming van Marokkanen zelf.
Maar ook binnen de beeld vorming van de Nederlandse samenleving ten aanzien van de Islam en met name Marokkanen.
En ook de beeldvorming van de politiek over de oorsprong en aanpak van de problemen binnen deze gemeenschap.

Couscousje
06-11-04, 21:19
Ik krijg net te zien dat Metro hem vandaag ook heeft gepubliceerd in de zaterdageditie.

Alleen de woonplaats klopt niet, ik kom niet uit Rotterdam.

Cc

Qwertyno
06-11-04, 21:23
Geplaatst door ..zapper
Ik wil toch graag even een verschil met Volkert opmerken. Volkert handelde volledig alleen, er zijn destijds geen andere arrestaties verricht, behalve dat zijn vriendin/vrouw ook is verhoord.
Inmiddels zitten er wel al vijf verdachten van medeplichtigheid vast omtrent de moord op Theo van Gogh. Waarom hebben zij niet ingegrepen? Volkert had bij zijn 'achterban' alleen maar het risico gelopen om opgepakt te worden door de pliesie omdat iemand hem er bij zou hebben gelapt nog voordat hij tot zijn daad over had kunnen gaan. Daarom handelde hij alleen, omdat hij dat wist. Mohammed B. lijkt in medeweten van anderen gehandeld te hebben, geen draai om zijn oren dus. Toch een duidelijk verschil als je mij vraagt...
Over handelen in medeweten van komen we echter meteen bij het meisje uit dat een tijd terug is vermoord terwijl haar beste vriendin op de hoogte was dat dit zou gaan gebeuren. Dat meegenomen kun je het als een samenlevingsprobleem zien dat er kennelijk dingen kunnen gebeuren, waar anderen weet van hebben, die alles behalve door de beugel kunnen. Dat moet mi dus echt wel gaan veranderen. Ik hoop ook dat inzake het meisje het OM in hoger beroep gaat, want ik vond de straf die haar beste vriendin heeft gekregen bizar aan de lage kant.
Als je weet dat iemand Gods recht in eigen hand neemt, door het leven van een ander te nemen, ben je mi volledig fout bezig als je niet alles op alles zet om die daad te voorkomen.

ik vind dit allemaal speculaties over die 5 andere.
Maar toch zoiets zei ik zelf ook al. "hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afwisten 'vrienden'"

Dat er bij volkert minder arrestaties zijn verricht zegt op dit moment nog helemaal niets.

mark61
06-11-04, 21:24
Geplaatst door Qwertyno
Ja, zoveel mensen stonden erbij en keken ernaar. Heel Nederland.
Ik heb niet al te veel gelezen hier. denk dus ook niet jou quotes.

Vlegeltje had een stukje uit een krant geplaatst waarin mensen die naar de zelfde moskee als hij gingen al hadden geconstateerd dat het niet goed met hem ging, omdat je niet meer met hem kon praten zonder dat hij gewelddadig werd. Als zij dan al niet aan de bel trekken, waarom zijn familie dan niet? Die hebben dat toch ook wel door.

Volgt het verhaal dat een Marokkaan niet gauw naar het RIAGG gaat, schande, geen trek in Hollanders, etc. Er is geloof ik maar 1 Marokkaanse psychiater in NL, moet die dan alle klusjes in de 'eigen' gemeenschap opknappen? En waar bestaat die beroemde sociale controle dan uit als er wel uit alle macht geroddeld wordt, maar niemand wat DOET?

Goodnight
06-11-04, 21:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Al had je niets bereikt dan nog zou ik trots op je kunnen zijn. Het karakter van een mens is 1000 maal waardevoller dan wat een mens in zijn maatschappelijke leven bereikt heeft. dank je wel ZS.





Deze twee aanbevelingen staan haaks op elkaar. In Nederland wil men dat individuele weer terugdraaien. De ongeintresseerdheid voor de gemeenschap maakt men zich juist zorgen om. Men wil juist dat men meer betrokken raakt met de wijk en gemeenschap en meer oplet voor en op elkaar. Dit kom idd tegenstrijdig over ja.

ik zal verduidelijken wat ik bedoel:

Verbondenheid binnen een gemeenschap heb ik niets tegen.
dat zie je overal en niet alleen binnen de Islamitische gemeenschap.
De problemen die nu gaande zijn kunnen jou, of mij of iemand anders in onze omgeving treffen.
Ik woon zelf in die buurt waar deze jongen woonde, maar had nooit iets dor van de problemen waar je nu allemaal over hoort in de media.
De Marokkaanse gemeenschap heeft veel te verduren de afgelopen jaren.We moeten ons gaan afvragen waardoor dit komt.Er zijn wel meer islamitische groeperingen.Maar waarom hebben de Marokkanen schijnbaar de meeste problemen?
Dat moeten we onder ogen zien.Maakt nu even niet uit bij wie de schuld ligt, eerst moeten we deze problemen erkennen en gezamelijk een oplossing zoeken.
Niet wachten tot we de volle laag krijgen van zowel politici als bepaalde individuen die hun brood verdienen met Marokkaantje pesten.

Wat betreft dat elkaar in de gaten houden: dat is een groot probleem binnen de Marokkaanse gemeenschap.
We letten liever op wat voor auto iemand heeft, of welk vriendje de 'losbandige'dochter van de buurvrouw nu weer heeft dan dat we proberen te voorkomen dat we ten onder gaan problemen binnen onze gemeenschap.

Helaas is de verbondenheid binnen de Marokkaanse gemeenschap vaak ver te zoeken.Er wordt een onderscheid gemaakt op basis waar je vandaan komt uit Marokko en het liefst nog van welke stam.
Men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

Dit klinkt overdreven maar het zijn wel dingen die ik vaak ben tegengekomen en zelf persoonlijk heb ervaren.

Qwertyno
06-11-04, 21:37
Geplaatst door mark61
Vlegeltje had een stukje uit een krant geplaatst waarin mensen die naar de zelfde moskee als hij gingen al hadden geconstateerd dat het niet goed met hem ging, omdat je niet meer met hem kon praten zonder dat hij gewelddadig werd. Als zij dan al niet aan de bel trekken, waarom zijn familie dan niet? Die hebben dat toch ook wel door.

gewelddadig tegen wie?


[B]Volgt het verhaal dat een Marokkaan niet gauw naar het RIAGG gaat, schande, geen trek in Hollanders, etc. Er is geloof ik maar 1 Marokkaanse psychiater in NL, moet die dan alle klusjes in de 'eigen' gemeenschap opknappen? En waar bestaat die beroemde sociale controle dan uit als er wel uit alle macht geroddeld wordt, maar niemand wat DOET?

Ik ken Mo.B zijn sociale situatie niet. zijn familie? zijn broers/zusjes als hij die heeft? ik weet niet. beroemde sociale controle.. dat kan onmogelijk 100% werken.

mark61
06-11-04, 21:45
Geplaatst door Qwertyno
gewelddadig tegen wie?

Tegen HEN.


Ik ken Mo.B zijn sociale situatie niet. zijn familie? zijn broers/zusjes als hij die heeft? ik weet niet. beroemde sociale controle.. dat kan onmogelijk 100% werken.

Hij heeft twee zusters. Eén daarvan dreigde hij ook al te vermoorden.

Sociale controle: zie Goodnight. Is er wel, concentreert zich ietwat op de verkeerde dingen.

Qwertyno
06-11-04, 22:00
Geplaatst door mark61
Tegen HEN.



Hij heeft twee zusters. Eén daarvan dreigde hij ook al te vermoorden.

Sociale controle: zie Goodnight. Is er wel, concentreert zich ietwat op de verkeerde dingen.

Geweddadig tegen zijn eigen mensen, moskee gangers. dreigde zelf zijn zusje te vermoorden.

Als dit allemaal klopt, dan ben ik nog zekerder in mijn zaak dat dit een individuele daad van een onstabiel persoon is geweest. Weg met die zogenaamde netwerk, weg met die verantwoordelijkheid van de marokkaanse gemeenschap voor deze daad.

De mensen die nu gierig gebruikmaken van deze gebeurtenis om verder haat te zaaien zijn in mijn ogen heel fout bezig.

Wij gezamelijk moeten hard werken aan een leefbaarder Nederland.
Fatsoenlijke omgangsvormen zijn daar een belangrijk onderdeel in.

Qwertyno
06-11-04, 22:07
Mark,

Ik las net volledig pagina 1.
Ik begrijp je nu wat beter wat je bedoelde met de quotes en sociale controle.

sorry, voortaan moet ik maar wat vollediger lezen.

ZbaqZbaq
06-11-04, 22:14
Geplaatst door Couscousje
Die vergelijking met Hirsi Ali wordt tegen iedereen gebruikt op het moment dat iemand geen inhoudelijk weerwoord heeft. Maar dat maakt niet uit, Hirsi Ali is een jonge politica, wat heb jij in jouw leventje ook alweer bereikt?

Juist, in dat geval: vergelijk me maar gerust met Hirsi Ali.

Cc

Iedereen kan bereiken wat Ayaan heeft bereikt, zo moeilijk is dat niet.

Kijk maar naar jou.... je haalt nu al de krant.

even een tip..... de bedreiging wereldkundig maken is al een goed stap... als je nu ook even roept dat je ex-moslim bent en de profeet beledigt...dan ben je gegarandeerd kandidaat kamerlid

Zwarte Schaap
06-11-04, 22:15
Geplaatst door Goodnight
Dit kom idd tegenstrijdig over ja.

ik zal verduidelijken wat ik bedoel:

Verbondenheid binnen een gemeenschap heb ik niets tegen.
dat zie je overal en niet alleen binnen de Islamitische gemeenschap.
De problemen die nu gaande zijn kunnen jou, of mij of iemand anders in onze omgeving treffen.
Ik woon zelf in die buurt waar deze jongen woonde, maar had nooit iets dor van de problemen waar je nu allemaal over hoort in de media.
De Marokkaanse gemeenschap heeft veel te verduren de afgelopen jaren.We moeten ons gaan afvragen waardoor dit komt.Er zijn wel meer islamitische groeperingen.Maar waarom hebben de Marokkanen schijnbaar de meeste problemen?
Dat moeten we onder ogen zien.Maakt nu even niet uit bij wie de schuld ligt, eerst moeten we deze problemen erkennen en gezamelijk een oplossing zoeken.
Niet wachten tot we de volle laag krijgen van zowel politici als bepaalde individuen die hun brood verdienen met Marokkaantje pesten.

Wat betreft dat elkaar in de gaten houden: dat is een groot probleem binnen de Marokkaanse gemeenschap.
We letten liever op wat voor auto iemand heeft, of welk vriendje de 'losbandige'dochter van de buurvrouw nu weer heeft dan dat we proberen te voorkomen dat we ten onder gaan problemen binnen onze gemeenschap.

Helaas is de verbondenheid binnen de Marokkaanse gemeenschap vaak ver te zoeken.Er wordt een onderscheid gemaakt op basis waar je vandaan komt uit Marokko en het liefst nog van welke stam.
Men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

Dit klinkt overdreven maar het zijn wel dingen die ik vaak ben tegengekomen en zelf persoonlijk heb ervaren.

Zodra je betrokken raakt met je omgeving dan wordt er op je gelet. Wat voor kleur je hebt is echt niet relevant. Zoook met Marokkanen. Ik merk gewoon in mijn eigen buurt dat iedereen over iedereen roddelt en op elkaar let. Vandaag zijn ze vijandig tegenover elkaar en morgen zijn ze weer vriendjes. Het leuke is dat het bij elke subgemeenschap zo aan toe gaat. Ik bedoel ermee te zeggen de surinaamse gemeenschap heeft haar eigen roddels, de autochtone tokkies ook, de cabos idem dito, de turken precies hetzelfde..etc. Daarnaast heb je algemene roddels die dwars door inwoners van de wijk als geheel gaan.

Couscousje
06-11-04, 22:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
Iedereen kan bereiken wat Ayaan heeft bereikt, zo moeilijk is dat niet.

Kijk maar naar jou.... je haalt nu al de krant.

even een tip..... de bedreiging wereldkundig maken is al een goed stap... als je nu ook even roept dat je ex-moslim bent en de profeet beledigt...dan ben je gegarandeerd kandidaat kamerlid

Gezien jouw "stijgende politiek carriere" ben jij wel de allerlaatste van wie men "tips" moet aannemen.

:hihi:

Cc

mark61
06-11-04, 22:34
Geplaatst door Qwertyno
Als dit allemaal klopt, dan ben ik nog zekerder in mijn zaak dat dit een individuele daad van een onstabiel persoon is geweest.

Dat beweer ik nu al dagen hier in tig topics.

Ik ga er namelijk van uit dat 99 % van alle mensen op deze aardkloot geen andere mensen vermoordt. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat voor moslims, NLmarocs, Hollanders of wie dan ook anders ligt.
Van de moorden in NL is bij mijn weten 2/3 'commerciëel' > misdaad. De rest is vnl. in relatiesfeer. En dan zijn er nog de categorie Volkert, Mohammed, en bijvoorbeeld de moordenaar van John Lennon.

Nou speelt daar vast wel eens een ideologie of godsdienst een rol bij. Die kan echter NOOIT meer dan een deel van de verklaring zijn.


De mensen die nu gierig gebruikmaken van deze gebeurtenis om verder haat te zaaien zijn in mijn ogen heel fout bezig.

Wij gezamelijk moeten hard werken aan een leefbaarder Nederland.
Fatsoenlijke omgangsvormen zijn daar een belangrijk onderdeel in.

Jazeker. En op tijd ingrijpen als je iemand voor je ogen ziet ontsporen. Niet, zoals bijvoorbeeld Victory, denken: ach, het zijn de (Hollandse/Turkse/Marokkkaanse/...) buren maar, laat m zijn vrouw vermoorden.

mark61
06-11-04, 22:36
Geplaatst door Qwertyno
Mark,

Ik las net volledig pagina 1.
Ik begrijp je nu wat beter wat je bedoelde met de quotes en sociale controle.

sorry, voortaan moet ik maar wat vollediger lezen.

OK. Dat gebeurt wel vaker, dat mensen niet de hele thread lezen en in het midden beginnen. Dan ruk je dus iets uit zijn verband. Tis nou eenmaal veel leeswerk de laatste tijd. :hihi:

Muslimaah
06-11-04, 22:50
Geplaatst door ..zapper
Ik wil toch graag even een verschil met Volkert opmerken. Volkert handelde volledig alleen, er zijn destijds geen andere arrestaties verricht, behalve dat zijn vriendin/vrouw ook is verhoord. Inmiddels zitten er wel al vijf verdachten van medeplichtigheid vast omtrent de moord op Theo van Gogh. Waarom hebben zij niet ingegrepen? Volkert had bij zijn 'achterban' alleen maar het risico gelopen om opgepakt te worden door de pliesie omdat iemand hem er bij zou hebben gelapt nog voordat hij tot zijn daad over had kunnen gaan. Daarom handelde hij alleen, omdat hij dat wist. Mohammed B. lijkt in medeweten van anderen gehandeld te hebben, geen draai om zijn oren dus. Toch een duidelijk verschil als je mij vraagt...
Over handelen in medeweten van komen we echter meteen bij het meisje uit dat een tijd terug is vermoord terwijl haar beste vriendin op de hoogte was dat dit zou gaan gebeuren. Dat meegenomen kun je het als een samenlevingsprobleem zien dat er kennelijk dingen kunnen gebeuren, waar anderen weet van hebben, die alles behalve door de beugel kunnen. Dat moet mi dus echt wel gaan veranderen. Ik hoop ook dat inzake het meisje het OM in hoger beroep gaat, want ik vond de straf die haar beste vriendin heeft gekregen bizar aan de lage kant.
Als je weet dat iemand Gods recht in eigen hand neemt, door het leven van een ander te nemen, ben je mi volledig fout bezig als je niet alles op alles zet om die daad te voorkomen.


Je zou ook kunnen zeggen dat demonisering door andere politieke figuren van P.F. Volkert van der G tot deze daad heeft aangezet.

VG heeft een politiek figuur vermoord die anders NL in een totaal andere politieke klimaat had gevaren. Een belangrijke machtsfactor.
Toch stelt de ganse wereld dat het maar een individuele daad was. Iemand die een normaal gezin had, i.t.t Mohammed B.


Zodra het een marokkaan betreft die het doet bij een minder belangrijke figuur, is de redenering anders en tiert hypocrisie welig. Hij heeft iemand vermoord die geen politieke macht heeft, en veelal toch gehaat bij veel mensen vanwege zijn beledigingen richting allerlei personen of groepen.

Ik kan me niet onttrekken aan het feit dat zijn islamitische achtergrond mensen reden geeft om de ene moord anders te behandelen dan de ander. Terwijl VG iemand heeft vermoord die veel macht en gevolgen had voor de hele Nederlandse samenleving.

ZbaqZbaq
06-11-04, 23:44
Geplaatst door Couscousje
Gezien jouw "stijgende politiek carriere" ben jij wel de allerlaatste van wie men "tips" moet aannemen.

:hihi:

Cc

Maar ik doe mijn werk ook liever aan een bureau...

en niet eronder ;)

Couscousje
06-11-04, 23:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
Maar ik doe mijn werk ook liever aan een bureau...

en niet eronder ;)

En jouw reactie heeft wat voor betrekking op deze topic en de inhoud daarvan?

Cc

ZbaqZbaq
06-11-04, 23:48
Geplaatst door Couscousje
En jouw reactie heeft wat voor betrekking op deze topic?

Cc

jou manier van "promotie" maken :stout:

Couscousje
06-11-04, 23:49
Geplaatst door ZbaqZbaq
jou manier van "promotie" maken :stout:

Ik zit gewoon aan mijn bureau, hoor. :)

Cc

Maarten
06-11-04, 23:50
Geplaatst door Joesoef
Maarten de nieuwe Theo. Valt mij van je tegen Maarten. De een zijn dood is de ander zijn brood :moe:.

Hoezo?
Ik lijk in helemal niets op Theo hoor.
het gezegde wat je noemt vind ik juist op toepassing van couscousje!
Daar gaat die post van mij juist over!
Die zit dus de hele marokaanse gemeenschap weer verantwoordelijk te maken voor "moslimgeweld in het algemeen", terwijl die norm in dit land werkelijk voor geen enkele andere groepering gehanteerd wordt, en laat de hele onvrede bij die groep - die bijzonder goede gronen heeft - compleet onbesproken!

Mijn mening daarover laat ik even - want dat levert minstens 5 strafpunten op - maar dit is waar die dame bekendheid mee wenst te krijgen, en mogelijk haar brood aan wil verdienen! (om maar te zwijgen van de aandacht, die je bij haar toch niet met wagonladingen genoeg kunt aandragen! )

ZbaqZbaq
06-11-04, 23:50
Geplaatst door Couscousje
Ik zit gewoon aan mijn bureau, hoor. :)

Cc

ah, hebben de autochtonen je kamer al verlaten ?

Zwarte Schaap
06-11-04, 23:50
Geplaatst door Couscousje
En jouw reactie heeft wat voor betrekking op deze topic en de inhoud daarvan?

Cc

Just like the article, it sucks its way up.

Couscousje
06-11-04, 23:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
ah, hebben de autochtonen je kamer al verlaten ?

Er zijn geen autochtonen op mijn kamer, ZbaqZbaq. :)

Cc

Rode Smurf
06-11-04, 23:53
Geplaatst door Couscousje
Er zijn geen autochtonen op mijn kamer, ZbaqZbaq. :)

Cc

Oh nee? Zet die webcam van je dan eens aan? :stout:

Couscousje
06-11-04, 23:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Just like the article, it sucks its way up.

Je moet toch wat om de schade die jouw fascistische uitlatingen aangericht hebben recht te trekken.

Cc

Couscousje
06-11-04, 23:54
Geplaatst door Rode Smurf
Oh nee? Zet die webcam van je dan eens aan? :stout:

Want?

Cc

Al Sawt
06-11-04, 23:55
Geplaatst door mark61
Vlegeltje had een stukje uit een krant geplaatst waarin mensen die naar de zelfde moskee als hij gingen al hadden geconstateerd dat het niet goed met hem ging, omdat je niet meer met hem kon praten zonder dat hij gewelddadig werd. Als zij dan al niet aan de bel trekken, waarom zijn familie dan niet? Die hebben dat toch ook wel door.
Mark,

Ik ga naar die zelfde Moskee. Je hebt geen idee hoeveel jongens binnen een jaar, een soort metamorfose ondergaan.

Jongens die vaak casuel gekleed gaan en luisteren naar R&B, drinken, uitgaan, etc etc etc, veranderen van de ene dag op de andere naar een zeer praktiserende gelovige. Niets mis mee. Velen ordenen op zo`n wijze hun leven en andere pakken na een tijdje, de oude draad op. Voor veel bezoekers van de Umma Moskee, is er geen touw aan vast te knopen. Vooral als je beseft, dat de meeste terugkeren naar hun oude leventje. Die gedachte heerste ook bij de bezoekers van Umma Moskee. In hun ogen, verkeerde Mo B. in een onzekere periode.

En wat zijn familie betreft, het is moeilijk te beoordelen of ze wel of niet hadden moeten zien aankomen.

Rode Smurf
06-11-04, 23:56
Geplaatst door Couscousje
Want?

Cc

Niks!

Mis gewoon je leuke snoetje in je sig... :D

Couscousje
06-11-04, 23:57
Geplaatst door Rode Smurf
Niks!

Mis gewoon je leuke snoetje in je sig... :D

:haha:

Subtiel, hoor.

Cc

Zwarte Schaap
06-11-04, 23:58
Geplaatst door Couscousje
Je moet toch wat om de schade die jouw fascistische uitlatingen aangericht hebben recht te trekken.

Cc

Hallo, dit gaat over zijne koninglijdelijke 0,0 cc-tje hersenen!

(Je hebt het archief tot je beschikking om je uitspraken te bewijzen, doe je dat niet dan blijf ik het rekenen tot zuigverhaaltjes.)

Couscousje
07-11-04, 00:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hallo, dit gaat over zijne koninglijdelijke 0,0 cc-tje hersenen!

(Je hebt het archief tot je beschikking om je uitspraken te bewijzen, doe je dat niet dan blijf ik het rekenen tot zuigverhaaltjes.)

Lees je tekst nog eens na en herschrijf hem eens.

Op dit moment vermoed ik dat je dronken bent.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 00:06
Geplaatst door Couscousje
Lees je tekst nog eens na en herschrijf hem eens.

Op dit moment vermoed ik dat je dronken bent.

Cc

Voor sommige humor moet je de taalregeltjes even laten schieten.

Qwertyno
07-11-04, 00:09
Geplaatst door Maarten
Inderdaad!! :D


Daarom plaats ik 'm nog maar weer even, want hij was er af gehaald, kan ik meteen zien hoeveel strafpunten ik heb! :D
Ik was van plan om ze er allemaal aan te spenderen! :D

Lijkt me namelijk niets zo leuk, als uiteindelijk van maroc.nl gebanned te worden vanwege een marokkaanse, die over de rug van wat er zoal leeft onder Marokkanen, probeert om carriere te maken! :D

En ik wil met eigen ogen zien hoe maroc.nl daar aan mee werkt! :D
Ik heb nou al 2x strafpunten gehad vanwege wat ik over Cc schreef, en nou nou we de vrijheid van meningsuiting toch zo hard aan het verdedigen zijn, wil ik zien hoe de moderatoren van maroc.nl het mes zetten in de kritiek op Cc, die de hele marokkanenproblematiek stat e vernachelen voor haar eigen doelen! :D

Nog maar een voorbeeldje: Zie je die ouders van die ontspoorde jongeren al? Vaak hebben die er alles aan gedaan wat ze konden om dingen te voorkomen, en zijn die de wanhoop nabij. Maar zij, en vele andere in de omgeving van zo'n figuur, die vaak óok al geprobeerd hebben om zo'n figuur op andere gedachten te brengen, die kunnen nou onder leiding van CousAli te horen krijgen, dat ze hun verantwoordelijkheid als Marokkaan niet genomen hebben, terwijl ze die "als Marokkaan"wél hebben!! :D (Leve en baan bij de Volkskrant!! :D )

Kortom, opnieuw voor de volgende reeks strafpunten:



Hahahaha!!...
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!11…..
:hihi: :hihi: :hihi:

Zelden zo’n hoeveelheid politiek correcte rotzooi van een Marokkaan gelezen! :D

Die coesje is gewoon bezig met d’r schrijfstercarriere, that’s it!
Die gaat ook dood, als die 3 seconden lang niet in het middelpunt van de belangstelling staat!
Die weet precies wat ze moet schrijven!
Tuurlijk plaatst de Volkskrant dit! Dit is precies wat ze willen hebben! Tuurlijk willen die meer! :D
Die Hirsi-positie, dat is gewoon een gat in de media-markt!
Perfect voor een chronisch ziekelijke aandachttrekster als Couscousje!

Quote:
“Als men kijkt naar de opleving van geweld door moslims de afgelopen jaren, dan is die explosief vergeleken met andere volkeren etc.”

HAHAHAHAHAHAHA!!!!!..... :hihi:
Ik denk dat alleen al de familie Bush meer dooien veroorzaakt heeft! :D
Gaan we naar de Russen in o.a. Tsjetjsjenie, maar er is nog veel meer..
En als je kijkt naar wat er sinds WO II allemaal afgeknald is wereldwijd, dan weet ik nog niet of de moslims de Top 10 Wel halen!!

Verder staat het barstens vol met al dan niet impliciete beschuldigingen aan het adres van de Marokkaane gemeenschap, die echt kant noch wal raken, en totaal ontkennen wat daar leeft onder die gemeenschap! Ik vind het gewoon PERVERS! Ik heb er géén ander woord voor!

Als jurist met bijvak antropologie, en van huis uit een goede neus voor cultuurverschilen, vind ik de Marokkanen een van de meest interessante groeperingen hier! Daar is ontzettend veel over te melden! Die groep is echt en dík boek waard! Al die (goede) intenties, al die spanningsvelden, al die begrijpelijke klachten, al die diversiteit, al dat onvermogen en de machteloosheid.. Dat is een epos waard!
Maar dat kun je allemaal de vuilnisbak in flikkeren als je dat gaat vervangen door die gelikte business van coescoesje. Ze is gewoon een blinde consument van deze tijd, en wil hogerop. Meer valt daar niet in te lezen.

Ik ga er even uit. Even naar het Marokaanse theehuis.. Even praten met die oude simpele marakkanen, die allemaal stuk voor stuk meer te vertellen hebben dan coescousje! Kerels, die in staat zijn dingen te laten zien, die de mainstream-bagger van de media nooit bereiken, simpelweg omdat onze journalisten de kwaliteiten missen om het te signaleren. En binnenkort kunnen ze daar de Marokkaanse coescoesje aan toevoegen, die al eveneens stront in de ogen heeft, enkel kijkt naar wat ze zelf wil, en die hele Marokkaanse geschiedenis op de storthoop flikkert! En wordt die nou bedreigd? Sorry hoor, zelfs als katholiek kan ik me daar nog wat bij voorstellen.

Het goede nieuws: ze is niet de enige. Wat in Nederland vooral domineert, dat is de vrijheid van Leegheidsuiting.


Maarten,
Je verwoordt hier de indruk die ik ook had.

Cc,
Ik heb de indruk dat jij het belangrijker vind om carriere te maken of aandacht te krijgen dan echt iets doen wat bijdraagt aan een betere maatschapij. Klopt deze indruk van mij?

een paar citaten uit deze thread van jou;

Gezien de nodige doodsbedreigingen die ik heb gehad omdat ik een uitgesproken mening heb over de Islam, de Islamitische cultuur en de Marokkanen als gemeenschap, heb ik besloten om mijn mening op een grotere schaal te ventileren. De krant heeft aangegeven meer teksten van mij te willen plaatsen, waar ik ook zeker gebruik van ga maken.

De Volkskrant vroeg mij ook al of ik mezelf niet in gevaar zou brengen, gezien mijn betoog nogal kritisch naar mijn eigen achterban toe is. Helaas hebben ze de titel, wat "Een ander geluid" was, gewijzigd in "Wij hebben als groep tot moord aangezet" op het moment dat ze de tekst hebben geplaatst, dus daar ben ik niet heel erg blij mee, al dekt het de lading wel enigszins.

Gelukkig hebben we Geert Wilders nog om dat op te lossen.


Maar ik ben helemaal niet neutraal, integendeel, ik heb een uitgesproken mening.

Neutraal zijn laat ik wel over aan Zwitserland.

Maar dat maakt niet uit, Hirsi Ali is een jonge politica, wat heb jij in jouw leventje ook alweer bereikt?

Juist, in dat geval: vergelijk me maar gerust met Hirsi Ali.

Cc
Je laat met de eerste twee citaten ook duidelijk zien, wat een krant als de volkskrant graag wil hebben. Past perfect in de mode van deze tijd.

@Maarten, je bent scherp.

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:10
Geplaatst door Zwarte Schaap


(Je hebt het archief tot je beschikking om je uitspraken te bewijzen, doe je dat niet dan blijf ik het rekenen tot zuigverhaaltjes.)

oeps, dus ook jij bent bekend met haar onderbureause activiteiten ?

Couscousje
07-11-04, 00:12
Geplaatst door ZbaqZbaq
oeps, dus ook jij bent bekend met haar onderbureause activiteiten ?

Was jij dat ook dan, of ben je zo ongelooflijk uitgeluld, dat je niets anders rest dan maar leugentjes te verspreiden?

:)

Cc

Joesoef
07-11-04, 00:12
Geplaatst door Maarten
Hoezo?
Ik lijk in helemal niets op Theo hoor.
het gezegde wat je noemt vind ik juist op toepassing van couscousje!
Daar gaat die post van mij juist over!
Die zit dus de hele marokaanse gemeenschap weer verantwoordelijk te maken voor "moslimgeweld in het algemeen", terwijl die norm in dit land werkelijk voor geen enkele andere groepering gehanteerd wordt, en laat de hele onvrede bij die groep - die bijzonder goede gronen heeft - compleet onbesproken!

Mijn mening daarover laat ik even - want dat levert minstens 5 strafpunten op - maar dit is waar die dame bekendheid mee wenst te krijgen, en mogelijk haar brood aan wil verdienen! (om maar te zwijgen van de aandacht, die je bij haar toch niet met wagonladingen genoeg kunt aandragen! )


Volgensmij gaat het Cc niet om de gehele gemeenschap aansprakelijk te stellen voor het extremistische geweld maar om gebrek aan kritiek op extremisme binnen de gemeenschap.

Couscousje
07-11-04, 00:13
Geplaatst door Qwertyno
Maarten,
Je verwoordt hier de indruk die ik ook had.

Cc,
Ik heb de indruk dat jij het belangrijker vind om carriere te maken of aandacht te krijgen dan echt iets doen wat bijdraagt aan een betere maatschapij. Klopt deze indruk van mij?

een paar citaten uit deze thread van jou;





Je laat met de eerste twee citaten ook duidelijk zien, wat een krant als de volkskrant graag wil hebben. Past perfect in de mode van deze tijd.

@Maarten, je bent scherp.

Ik denk dat jij je meer laat leiden door de verbale klappen die je in het verleden hebt gehad van mij.

Tot zover jouw geloofwaardigheid, je bent net zo gefrustreerd als Maarten.

Cc

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:14
Geplaatst door Couscousje
Was jij dat ook dan, of ben je zo ongelooflijk uitgeluld, dat je niets anders rest dan maar leugentjes te verspreiden?

:)

Cc

nee ik vind het gewoon leuk hoe jij steevast probeert het laatste woord te hebben in een topic. :p

Couscousje
07-11-04, 00:14
Geplaatst door Joesoef
Volgensmij gaat het Cc niet om de gehele gemeenschap aansprakelijk te stellen voor het extremistische geweld maar om gebrek aan kritiek op extremisme binnen de gemeenschap.

Waarom reageer jij in Godsnaam nog op die getraumatiseerde gek?

Cc

Couscousje
07-11-04, 00:15
Geplaatst door ZbaqZbaq
nee ik vind het gewoon leuk hoe jij steevast probeert het laatste woord te hebben in een topic. :p

Ik weet wel zeker dat dat niet de reden is.

Cc

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:15
Geplaatst door Joesoef
Volgensmij gaat het Cc niet om de gehele gemeenschap aansprakelijk te stellen voor het extremistische geweld maar om gebrek aan kritiek op extremisme binnen de gemeenschap.

dan kan ze een brief schrijven naar alle moskeeen en verenigingen

Couscousje
07-11-04, 00:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
dan kan ze een brief schrijven naar alle moskeeen en verenigingen

Misschien doe ik dat ook wel. :)

Cc

Rabi'ah.
07-11-04, 00:17
Moeten er geen mensen naar bed, i.v.m. imsak morgen enzo. :hihi:


:p

Qwertyno
07-11-04, 00:17
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat jij je meer laat leiden door de verbale klappen die je in het verleden hebt gehad van mij.

Tot zover jouw geloofwaardigheid, je bent net zo gefrustreerd als Maarten.

Cc

hehhe, Cc, sorry hoor maar welke verbale klappen.
Zoveel hebben wij toch niet gesproken?

Je hebt een indruk bij mij achtergelaten. Het kan zijn dat deze verkeerd is. Ik vraag het jou. Je kan het nog veranderen bij mij. Ik sta open.

:)

Joesoef
07-11-04, 00:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
dan kan ze een brief schrijven naar alle moskeeen en verenigingen


Ja en?


Wat denkt de AEL eigenlijk over extremisme binnen de Islam hier in Europa?

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:19
Geplaatst door Couscousje
Misschien doe ik dat ook wel. :)

Cc

waarschuwing: Levert geen media aandacht en bedreigingen op !

Rabi'ah.
07-11-04, 00:20
Amusante discussie.

Ik ga slapen........

Bye bye Joesoef. :zwaai:

Welterusten Zbaqje. :wink:

Couscousje
07-11-04, 00:20
Geplaatst door Qwertyno
hehhe, Cc, sorry hoor maar welke verbale klappen.
Zoveel hebben wij toch niet gesproken?

Je hebt een indruk bij mij achtergelaten. Het kan zijn dat deze verkeerd is. Ik vraag het jou. Je kan het nog veranderen bij mij. Ik sta open.

:)

Ik betwijfel het.

Schaar jij je maar fijn achter Maarten en consorten.

Dat kamp wordt toch kleiner en kleiner.

Cc

oraetlabora
07-11-04, 00:20
he couscousje.. indien je ooit een onderduikadres nodig hebt denk dan maar aan deze kafir!

Couscousje
07-11-04, 00:21
Geplaatst door ZbaqZbaq
waarschuwing: Levert geen media aandacht en bedreigingen op !

Oh, vast wel.

Waar Zwarte Schapen grazen en ZbaqZbaqjes hoeden, heb je standaard bedreigingen.

Cc

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:22
Geplaatst door Joesoef
Ja en?


Wat denkt de AEL eigenlijk over extremisme binnen de Islam hier in Europa?

Ik denk niet dat AEL waarde hecht aan de geografische lokatie of ideologie waarin extremisme plaats vind.

Extremisme wordt afgekeurd....

zelfs extreem lief zijn ;)

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:23
Geplaatst door Couscousje
Oh, vast wel.

Waar Zwarte Schapen grazen en ZbaqZbaqjes hoeden, heb je standaard bedreigingen.

Cc

hoogstens met de kieteldood

Couscousje
07-11-04, 00:23
Geplaatst door oraetlabora
he couscousje.. indien je ooit een onderduikadres nodig hebt denk dan maar aan deze kafir!

Ik zal het onthouden.

Cc

Couscousje
07-11-04, 00:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
hoogstens met de kieteldood

Zo kinderachtig zijn ze wel, ja.

Cc

Qwertyno
07-11-04, 00:24
Geplaatst door Couscousje
Ik betwijfel het.

Schaar jij je maar fijn achter Maarten en consorten.

Dat kamp wordt toch kleiner en kleiner.

Cc

Ja, kom op zeg. Zo lang ken je me niet.
Deze thread is volgens mij de eerste keer dat ik met je in gesprek ben.

Couscousje
07-11-04, 00:27
Geplaatst door Qwertyno
Ja, kom op zeg. Zo lang ken je me niet.
Deze thread is volgens mij de eerste keer dat ik met je in gesprek ben.

Ik zie weinig van een gesprek terug, het was meer een eenzijdig oordeel van jouw kant.

Nogmaals, ik heb geen erkenning of bevestiging nodig om te zeggen wat ik vind.

Je hebt recht op je mening, of die nu wel of niet terecht is, doet er weinig toe.

Cc

P.S.: Dat geldt trouwens voor iedereen die denkt serieus genomen te worden, terwijl ze op de persoon spelen.

Qwertyno
07-11-04, 00:27
Geplaatst door Joesoef
Volgensmij gaat het Cc niet om de gehele gemeenschap aansprakelijk te stellen voor het extremistische geweld maar om gebrek aan kritiek op extremisme binnen de gemeenschap.

Onderbouw eens aan de hand van haar brief?..

Joesoef
07-11-04, 00:29
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik denk niet dat AEL waarde hecht aan de geografische lokatie of ideologie waarin extremisme plaats vind.

Extremisme wordt afgekeurd....

zelfs extreem lief zijn ;)


Je moet ergens extreem in zijn.



Ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwsbrieven die jullie naar Moskeen versturen betreffende de AEl ideologien.

Trouwens, was het nu radio of tv waarop je vandaag te horen/ zien bent? Hoe, wat, waar ?

Joesoef
07-11-04, 00:31
Geplaatst door Qwertyno
Onderbouw eens aan de hand van haar brief?..

Zie pagina een, opening van het topic.

Qwertyno
07-11-04, 00:31
Geplaatst door Couscousje
Ik zie weinig van een gesprek terug.

Nogmaals, ik heb geen erkenning of bevestiging nodig om te zeggen wat ik vind.

Je hebt recht op je mening, of die nu wel of niet terecht is, doet er weinig toe.

Cc

Gesprek.. gewoon je gesproken te hebben.. mierenkietelen heb ik geen zin in.
Dus krijg geen antwoord. oke, dan is het maar zo.

voor de rest veel succes verder.
P.s. had ook wel dingen gelezen waar ik het wel mee eens was.

Maarten
07-11-04, 00:32
Geplaatst door La Nobele
Schreeuwende gek. Jij wilt de Marokkanen alleen maar militant mobiliseren in jouw persoonlijke strijd tegen Israel. Dat ze hier vredig met iedereen willen samenleven past helemaal niet in je brallerige agenda.

Jammer voor jou dat ze zich niet voor je met kruit gevulde karretje laten spannen en zelf hersens hebben.

:D
Die Nobele!...
Die schijnt te denken dat sommigge marokkanen nog aansporing nodig hebben! :hihi:
Of dat ze door mij opgehitst worden of zoiets! :D
How cute! :D

Meisje je snapt het nog steeds niet he?
Ik ben enkel spreekbuis hoor. Ik schrijf wat ik signaleer. Ik waarschuw! Ik maak duidelijk wat er leeft, en waarom het er leeft, en hoe moeilijk het is om dat tegen te houden, voornamelijk omdat die mensen voor een groot deel GELIJK hebben! Het LUKT NIET om daar een goed verhaal tegenover te zetten (als ze al zouden luisteren)

Jou lukt sowieso niks. Met jou vegen ze ideologisch de vloer aan, en jij blijft helemaal nergens in die discussies. Ik wel. Vanavond lukte het weer een heethoofd op andere gedachten te brengen. En wel met mijn VN verhaal he? Met iets anders lukt dat namelijk helemaal niet. Met mijn verhaal laat je zien dat de fundamenten vn de westerse samenleving déugen, en dat de Palestijnen daar óok bij gebaat zouden zijn, als die normen toegepast zouden worden! Vervolgens analiseer je samen waarom dat niet gebeurt, en wie er dus fout zijn. Maar voorop staan ineens die VN-normen! Nou, dat is een heel winstpunt hoor! Dan leg je uit wie daar allemaal vóor zijn! Oók bepaalde groeperingen Joden dus.
En dan hoor je ineens iemand anders zeggen, dat er in Parijs ook orthodoxe jóden zitten te bidden voor Arafat! En dan merk je ineens dat er nagedacht wordt. IK bereik wat! JIJ bereikt geen flikker!

Ik geloof niet dat je de ernst van de zaak erg goed onder ogen ziet.
Voorbeeldje: vanavond had ik echt de balen van cc, en ging eens in Marokkanse kringen kijken, om gewoon eens een normale Marokkaan te zien. Ik trof iemand, en werkelijk in 5 minuten tijd hadden we de hoofdlijnen van de hele problematiek doorgenomen (de media lukt dat in 3 jaar nog niet). Dat luchtte al flink op. Blijkbaar heeft de eerste de beste Marokkaan gewoon hersens. (en dat zijn meningen waar politiek correct Nederland níet blij mee is!)
Maar vervolgens sprak ik een bekende. Nou, als je díe vent hoorde, dat zijn meningen fár beyond wat hier nog getolereerd wordt! Maar en-passant zei hij: ik praat eigenlijk enkel met jou over die dingen.. En toen schrok ik me dus rot. Ik weet dat er meer jongens in die buurt zijn die zo denken, en als die elkaar per ongeluk treffen, dan weet ík niet meer wat er gebeurt! En als ík dit al meemaak, dan hebben we lándelijk een probleem!
Nou... je gaat dit verschijnsel serieus nemen of je gaat dit niet serieus nemen!..
Wat Nederland doet, dat is écht "walking on the edge" hoor!

Als Nederland die kwestie Israel niet beter besprekt dan het nu doet, dan kun je daar alerlei ellende van verwachten!
De elite hier schijnt te denken dat ze de enige zijn die er over kunnen nadenken, nou dat is níet zo! Men verbaast zich hier, omdat die foute jongens toch een behoorlijke opleiding hebben gehad. Nou ik niet! Daar wordt nágedacht in die kringen. En wij spelen ze in feite een hoop goede argumenten in handen!
Ik kan niet ophouden om daar over te schrijven.
En nou hebben we een moord gehad, die er duidelijk verband mee heeft, en dan nóg krijg ik kritiek op wat ik schrijf!
En dit gaat zo door hoor!
En doe er nog wat maatregelen en discusies bij waar die jongens nóg pissiger van worden, en mogelijk wordt dit dan een áanslagland! En dat kunnen we dan aan ons zelf wijten! Sorry hoor, ik heb daar geen medelijden mee. Volstrekt voorspelbar scenario. Hopelijk komt het niet uit.

ZbaqZbaq
07-11-04, 00:39
Geplaatst door Joesoef
Je moet ergens extreem in zijn.



Ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwsbrieven die jullie naar Moskeen versturen betreffende de AEl ideologien.

Trouwens, was het nu radio of tv waarop je vandaag te horen/ zien bent? Hoe, wat, waar ?

ZbaqZbaq is alleen exclusief op maroc.nl....

contract laat geen beunhazerij toe

Rode Smurf
07-11-04, 00:39
Geplaatst door Maarten
En doe er nog wat maatregelen en discusies bij waar die jongens nóg pissiger van worden, en mogelijk wordt dit dan een áanslagland! En dat kunnen we dan aan ons zelf wijten! Sorry hoor, ik heb daar geen medelijden mee. Volstrekt voorspelbar scenario. Hopelijk komt het niet uit.

Probeer je voor de verandering ook eens in te leven in de autochtonen. Die hebben ook heel wat rechtmatige klachten. Maar daar lees je bij jouw toch weinig over. Mischien ideologische blindheid?

Joesoef
07-11-04, 00:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
ZbaqZbaq is alleen exclusief op maroc.nl....

contract laat geen beunhazerij toe


:moe:

Maarten
07-11-04, 00:54
Geplaatst door Qwertyno

Je laat met de eerste twee citaten ook duidelijk zien, wat een krant als de volkskrant graag wil hebben. Past perfect in de mode van deze tijd.



bedankt Q!
Het zaakje is verder wel duidelijk.
Madam wenst een glansrol in het licht van de schijnwerpers - driekwart van al haar posts getuigen daarvan - en nou gaat het dus zo!

mark61
07-11-04, 01:00
Geplaatst door Al Sawt
Mark,

Ik ga naar die zelfde Moskee. Je hebt geen idee hoeveel jongens binnen een jaar, een soort metamorfose ondergaan.

...
En wat zijn familie betreft, het is moeilijk te beoordelen of ze wel of niet hadden moeten zien aankomen.

Dank je voor de info. Zijn familie had, begrijp ik, al meer problemen aan hun hoofd. Waarvoor ze blijkbaar geen hulp zochten of konden vinden. Algehele tragedie, als ik het goed begrijp.

Maar vind jij het op zich niet vreemd dat iemand van de ene op de andere dag volledig omslaat, en blijkbaar ook weer 'terug'? Als ik een vriend had die eerst in het café zit, en dan bijv. God vindt en en vroom wordt, zou ik denken: nou, OK, ik hoop dat hij gelukkig is. Maar als hij dan later weer in het café zit, zou ik toch echt met hem gaan praten. Hebben zulke mensen geen echte vrienden om mee te praten? Want ik begrijp ook wel dat je je niet met elke wildvreemde dan wel vage bekende gaat bemoeien. In dit geval is die gewelddadigheid die blijkbaar meer mensen opviel toch wel een reden om ergens alarm te slaan. Al was het maar bij zijn vader of moeder (toen ze nog leefde) of zijn zusters of oom... ik weet het ook niet, maar je moet toch wat kunnen doen?

rafiq
07-11-04, 01:03
Het is actief uit te dragen waar de Islam wel voor staat...

Kortom door een dialoog aan te gaan.....

Goede bedoelingen hebben vaak slechte uitwerkingen zie het aantal strafpunten voor de constructieve dialoog en definitieve verwijderingen bij de vrienden van Joods.nl en hier bij Maroc.nl die Couscousje op gang wou zetten.

Die goede oude dialoog! Waar is die toch gebleven! Couscousje heeft verzuimd om haar eigen teksten kritisch te interpreteren.

De collega's bij joods.nl konden dat wel en dat was het einde van de korte maar hevige dialoog die Couscousje voorstond.

Couscousje trok in AIVD termen te spreken; Bijzondere aandacht

Het lijkt wel een tekst voor een spreekbeurt in groep 7 van de basisschool. Ik zou de analysten van de AIVD willen vragen welke boodschap hierin verscholen ligt. Ik zou een "melden aan" geven.

Mocht Eindhoven een nieuwe straatpredikant willen hebben, draag ik couscousje voor.

Succes meid met je dialoog!

Couscousje
07-11-04, 01:08
Geplaatst door rafiq
Het is actief uit te dragen waar de Islam wel voor staat...

Kortom door een dialoog aan te gaan.....

Goede bedoelingen hebben vaak slechte uitwerkingen zie het aantal strafpunten voor de constructieve dialoog en definitieve verwijderingen bij de vrienden van Joods.nl en hier bij Maroc.nl die Couscousje op gang wou zetten.

Die goede oude dialoog! Waar is die toch gebleven! Couscousje heeft verzuimd om haar eigen teksten kritisch te interpreteren.

De collega's bij joods.nl konden dat wel en dat was het einde van de korte maar hevige dialoog die Couscousje voorstond.

Couscousje trok in AIVD termen te spreken; Bijzondere aandacht

Het lijkt wel een tekst voor een spreekbeurt in groep 7 van de basisschool. Ik zou de analysten van de AIVD willen vragen welke boodschap hierin verscholen ligt. Ik zou een "melden aan" geven.

Mocht Eindhoven een nieuwe straatpredikant willen hebben, draag ik couscousje voor.

Succes meid met je dialoog!

:hihi:

Hoe vaak was jij gepest door mij, halfbloedje?

Het druipt van je tekst af, reject.

Ga nu maar fijn weer iedere Marokkaan begroeten op Eindhoven CS, terwijl men je gewoon voorbij loopt.

:zwaai:

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 01:12
Geplaatst door rafiq
Het is actief uit te dragen waar de Islam wel voor staat...

Kortom door een dialoog aan te gaan.....

Goede bedoelingen hebben vaak slechte uitwerkingen zie het aantal strafpunten voor de constructieve dialoog en definitieve verwijderingen bij de vrienden van Joods.nl en hier bij Maroc.nl die Couscousje op gang wou zetten.

Die goede oude dialoog! Waar is die toch gebleven! Couscousje heeft verzuimd om haar eigen teksten kritisch te interpreteren.

De collega's bij joods.nl konden dat wel en dat was het einde van de korte maar hevige dialoog die Couscousje voorstond.

Couscousje trok in AIVD termen te spreken; Bijzondere aandacht

Het lijkt wel een tekst voor een spreekbeurt in groep 7 van de basisschool. Ik zou de analysten van de AIVD willen vragen welke boodschap hierin verscholen ligt. Ik zou een "melden aan" geven.

Mocht Eindhoven een nieuwe straatpredikant willen hebben, draag ik couscousje voor.

Succes meid met je dialoog!


Als men de archieven van maroc.nl met betrekking tot ''het'' napluist zal men aardig schrikken van bepaalde standpunten van ''het'' met betrekking tot het anti-semitisme. In het jaar 2002 heeft het een groot deel van de meldingen van het MDI bepaald.

Het kan verkeren in de hypocriete wereld.

Couscousje
07-11-04, 01:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als men de archieven van maroc.nl met betrekking tot ''het'' napluist zal men aardig schrikken van bepaalde standpunten van ''het'' met betrekking tot het anti-semitisme. In het jaar 2002 heeft het een groot deel van de meldingen van het MDI bepaald.

Het kan verkeren in de hypocriete wereld.

:haha:

Als jij weet dat Schaap met "het" aangesproken dient te worden, dan vraag ik me af wat de e achter Zwarte doet.

Ik sta bekend om mijn niet-discriminatoire karakter.

5 jaar lang heb ik hier bruggen gebouwd, zelfs met Joods.nl

Waar stond jij ook alweer om bekend, fascistische rechts-extremistische fundamentalist?

Cc

Al Sawt
07-11-04, 01:21
Door de algemene bijval die CousCousje met haar brief heeft geoost, wil ik aantal zaken gaan weerleggen.


Geplaatst door Couscousje
Wij veroordelen deze moord, het is onrechtvaardig en het brengt onze dierbare vrijheid van meningsuiting in gevaar. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en dat dient dan ook door iedereen beschermd te worden. Leuk en aardig, die connectie met vrijheid van meningsuiting.

Geplaatst door Couscousje

Alleen jammer dat men niet ingaat, over de grenzen van die vrijheid.
Kritiek is goed. Maar structuele beledigingen en denegrerende opmerkingen richting bepaalde bevolkingsgroep, misbruik je die vrijheid voor haatzaaierij.

En men kan roepen; het is Theo maar en hij beledigde ook Khatolieken en Joden, maar men vergeet voor gemakshalve dat de grenzen van vrijheid van meningsuiting door fatsoen en respect worden gevormd.

[QUOTE]Geplaatst door Couscousje
[B]
Als men kijkt naar de opleving van geweld door moslims de afgelopen jaren, dan is die explosief vergeleken met andere volkeren etc. Hier een fragment, die riekt naar onwetendheid en ondoordachte analyse.
Want sinds wanneer zijn Moslims, volkeren????? En op grond van welke kennis kan CC, concluderen dat de geweld van moslims onovertroffen is?

Heeft CC nooit gehoord van andere conflictsgebieden buiten de Islamitische wereld?

In de o zo vredige jaren 90, hebben er 2 volkerenmoorden plaatsgevonden. Een op de Balkan en de andere in Ruanda. 2 plaatsen waar de rol van de Islam, marginaal is. 2 plaatsen die geconfronteerd werden en worden met nationalistische waanzin, die door en door beinvloedt zijn door de daar dominante geloof.

2 plaatsen die de mondiale Islamitische geweld overtreffen.

CC,

Een moord, onthoofding of een zelfmoordaanslag tijd bij wijle, is minder erg dan het vakkundig uitmoorden van een bevolkingsgroep. Dus trek geen oordelen, zonder achtergrond informatie.


Geplaatst door Couscousje

Daar mag je de Islamitische gemeenschap inderdaad op aankijken.
Ik ben het met je eens, dat binnen de Islamitische gemeenschap een soort zelfreinigde mechanisme moet ontstaan.
Maar we moeten echter een nuance aanbrengen. Hoe moeten we de Islamitische gemeenschap defenieren?

A.Een gemeenschap binnen een hechte samenleving?
B. Of een gemeenschap binnen een indvidualistische samenleving?

Welke keuze, CC?

Naar mijn mening moet het B zijn. Waarom? Omdat de Westerse/Nederlandse samenleving, gericht is op de individu en niet op samenlevingsverbanden.

Daarom is jouw conclusie; om de Islamitische gemeenschap de moord op Gogh aan te rekenen , werkelijk van de zotte. Want net als de Nederlandse samenleving, is de Islamitische gemeenschap alles behalve hecht en vooral onderworpen aan de toenemende individualisering.

Daarom kan ik met zuivere geweten stellen; dat ik alles behalve verantwoordelijk ben voor de daad van Mohammed B.

Geplaatst door Couscousje

Je bent niet verantwoordelijk voor de daad van 1 persoon, allicht. Maar op dit moment spreken we niet meer van een eenmansdaad, maar een reeks van gewelddadige uitingen van een heleboel moslims.Welke geweldadige uitingen van Moslims? Kan je paar noemen? Doel je op bedreigingen? Dat is allesbehalve een exclusieve Islamitische terrein. Want door wie werden tal van prominten met de dood bedreigd?

Geplaatst door Couscousje

Moeten we steeds terugvallen op die smoes over verantwoording nemen voor de daad van 1 persoon, of halen we onze kop uit het zand en beginnen we in te zien dat meerdere individuele personen die een eenmansdaad uitvoeren toch aangesproken dienen te worden?Het is geen smoes, maar de harde werkelijkheid.

Ik ben het wel met je eens dat mensen die balanceren op rand van radicalisering, aangesproken dienen te worden. Maar door hun directe omgeving en niet door passant van zelfde afkomst of geloof.

Geplaatst door Couscousje

De reden waarom Theo van Gogh zoveel "aanhang" heeft onder de Nederlanders is juist, omdat hij op zijn eigen wijze probeert te zeggen wat eigenlijk een heleboel andere mensen ook zeggen, namelijk dat er bepaalde dingen zijn binnen de Islamitische beleving die gewoon niet in orde zijn. CC,

Je zit mensen als Cliteur, Wilders, Hirsi ali en anderen, alleen maar na te praten. In hun ogen, is de Islam als geloof de kwade genius van de radicalisering en fundamentalisme. Maar ze vergeten de hoofdoorzaken, omdat het niet in hun politieke straatje past.

Wat kunnen de hoofdoorzaken zijn?
Paar voorbeelden:
1.Uitsluiting van politieke proces.
2.Uitsluiting van maatschappelijke proces.
3.Repressie en vervolging van staatswege.
4.Externe dreigingen van buitenaf.
5.Falende of dictatoriale regimes.
6.Oorlogen of interne conflicten.
7.Demografische ontwikkelingen.
8.Geen oplossingen voor bovenstaande zaken.

Alle bovengenoemde oorzaken, vormen een vruchtbare voedingsbodem voor fundamentalisten. Mensen die terug grijpen naar oude en vertrouwde waarden, die in hun visie door de huidige staatshoofden worden verwaarloosd of bestrijden.

Zij kunnen de massa`s van werklozen en ongletterden achter zich laten scharen, omdat ze terecht de falende beleid van de overheid aanvallen en de achterban een niet beproefde alternatief voorstellen.

Wat betreft fundamentalisme in Nederland, die wordt gevoed door externe factoren: door de Westerse bemoeienis in tal van Islamitische landen, wereldwijd opererende fundamentalistische organisaties, migratie en een kleiner wordende wereld. Interne factoren: discriminatie, werkloosheid, demonisering en culturele botsingen.

Dus niet de Islamitische leer. Wie van wel beweert, heeft een simplistisch of een bevooroordeelde visie over een complexe materie.

Dus CC, binnen de Islam is niets mis.

Geplaatst door Couscousje

Bijvoorbeeld de manier waarop er over homoseksuelen gedacht wordt, dat vrouwen minderwaardig zijn en als dusdanig behandeld worden in de Islamitische wereld en de onvoorstelbaar grote hypocrisie binnen de Islamitische wereld. Hypocrisie is het Westen niet vreemd. Klagen over de marginale positie van vrouwen, binnen de Islamitische wereld. Terwijl in hun eigen achtertuin(Spanje, Frankrijk, Portugal oa) nota bene, vrouwen worden mishandeld.

Het is daarmee niet goed te praten. Maar moeten we de Islam daar de schuld voor geven? Juist niet. We moeten de cultuur en de economische wantoestanden, de schuld geven. In tal van Islamitische landen worden de vrouwen beknopt in vele zaken, waar de Islam hun juist vrijheid geeft. En in een stagenerende samenleving, zijn vrouwen de kind van de rekening. Sociale ellende heeft ook effect op de gezinsituatie en met alle gevolgen van dien.

Vrouwenemanicipatie kan alleen wortels slaan in een samenleving, die door welvaart en scholing gekenmerkt wordt.

En probeer als Homo in Texas, jouw geaardheid aan buitenstaanders kenbaar maken.

Geplaatst door Couscousje

Het is en blijft gewoon een mening, maar Theo van Gogh drukte zich op een felle, meestal beledigende en uitermate provocerende manier uit. Kennelijk deelden een heleboel mensen diezelfde mening. Maar dat is nog steeds geen reden om iemand om het leven te brengen.Fout, CC. Mensen delen geen mening, maar ze worden die door de massamedia aangepraat. Hoe lang je bepaalde zaken herhaalt, hoe je de denkvermogen van de mens bedwelmt. En jij bent een levendige voorbeeld van.

Geplaatst door Couscousje

Je zou eens moeten nadenken hoe wij als Marokkaanse danwel Islamitische gemeenschap deze dingen kunnen voorkomen..Wij zitten binnen een leerproces en die is alles behalve statisch.

Geplaatst door Couscousje

De Nederlanders zullen hier over na gaan denken, de overheid zal hier over na gaan denken, de schrijvers en filmmakers zullen hier over na gaan denken. Echter, zullen de Marokkanen of de moslims met elkaar om de tafel gaan zitten om te bedenken op wat voor manier zij een steentje kunnen bijdragen aan het voorkomen van dit soort voorvallen in de toekomst?Zoals ik al zei: De Islamitische gemeenschap verkeert in een leerproces en dat wordt gekenmerkt door leren van je fouten in verleden. Als er fouten tenminste gemaakt zijn.

Geplaatst door Couscousje

Ik betwijfel het. Er is een gebrek aan integriteit dat nogal erg Marokkaans schijnt te zijn.Bepaalde (negatieve) kenmerken koppelen aan een ras, staat gelijk aan racisme.

Als je tenminste een wetenschappelijke grond voor je bewering hebt? Wat ik hoogst betwijfel.

Geplaatst door Couscousje

Voor een volk dat zo prat gaat op sociale controle en zich binnen haar eigen gemeenschap overal mee bemoeit en overal commentaar op heeft en overal een waarde-mt zetten. Iedereen die deelneemt aan een gemeenschap is verantwoordelijk!Die volk verkeert niet in een land of een streek, die zich uitleent voor het toepassen van sociale controle. We verkeren in een samenleving, die door individualisering gekenmerkt wordt en waar gemeenschap afbrokkelen. De maatschappelijke erosie is onomkeerbaar en het zal ten deel vallen aan de Marokkaanse gemeenschap.

Roddels of overtuiging van een hechte gemeenschap, zijn verkeerde gedachtes.

Geplaatst door Couscousje

Denk: Ik ben een moslim en ik ben verantwoordelijk voor alles wat mijn religie in een kwaad daglicht stelt, dus ook het feit dat 1 persoon iemand in de naam van mijn religie een moord begaat.Ik denk: Ik ben een moslim, die groot gebracht is binnen het Westerse samenleving. Een samenleving, waar religie als iets individueels wordt gezien. Daarom ontbreekt een verantwoordelijkheids gevoel jegens de daden van mijn geloofsgenoten.

Geplaatst door Couscousje

Een voorbeeld, als iemand je auto steelt om ermee een ander aan te rijden, want die auto staat altijd met open deuren geparkeerd, dan moet je je afvragen of je je auto niet eens een keer op slot had moeten doen.Hoewel die voorbeeld verkeerd is, is het wel interssant. Ik ga het juist toepassen. Die auto met wagenwijde portieken is Theo van Gogh. De eigenaar de Nederlandse rechtstaat. En de dief Mo.B. Mo.b wordt herhaaldelijk geconfronteerd met een openauto en verleid tot diefstal. Bij de meeste mensen komt die verleiding nauwelijks op, maar ze ergeren wel aan de slordigheid van de eigenaar. Want door de lakse houding van de eigenaar wordt de dief in de gelegenheid gedwongen, om die portieren van die auto persoonlijk te sluiten.

Hopelijk snap je, wat ik ermee bedoel.

Geplaatst door Couscousje

je dan ook krachtig uit tegen deze schokkende en afschrikwekkende daad.Naar mijn mening, heeft de Marokkaanse gemeenschap luid en duidelijk haar afkeer geuit.

Geplaatst door Couscousje
Nee, integendeel. De meeste moslims hebben maar al te vaak geroepen dat Theo van Gogh omgebracht moest worden.Dat zijn ondoordachte reacties, die door opzwelling van kwaad worden gestimuleerd. Daar hoef je echt geen moslim voor te zijn.


Geplaatst door Couscousje

Is het nooit bij ons opgekomen dat wij als groep hebben aangezet tot die moord?
Niet echt. Ik zou in godsnaam niet weten, wat ik als 'groeps'lid aan heb bijgedragen. Misschien kan je dat verhelderen, CC. Zodat ik mijn boetekleed kan aantrekken.
Geplaatst door Couscousje

Is het raar om te denken dat die moord wellicht niet gepleegd was geweest, als die persoon niet dacht dat hij de Islamitische gemeenschap achter zich had staan?Zou die gedachte ook bij Volkert van der G. heersen? Dat ie de gehele spectrum van linksNederland, achterzich heeft?

mark61
07-11-04, 01:21
Als je ziet hoe NLMarokkanen hier onderling de dialoog aangaan vraag je je af hoe de beroemde dialoog met de autochtonen dan wel niet moet gaan.

Als je het niveau van de beledigingen ziet die hier naar elkaars hoofd worden geslingerd vraag je je af wat er zo erg of uniek was aan TvG.

Maja, onderling mogen natuurlijk dingen die 'de ander' niet mag.

Ja ja, kom maar. Ik heb er weer niks van begrepen.

Couscousje
07-11-04, 01:28
Al Sawt, en jij denkt dat ik ieder zinnetje in jouw tekst ga proberen te weerleggen?

Ik heb mijn mening gegeven, ik heb mijn punt gemaakt.

En dat is voor iedereen vrij te interpreteren.

Dat jij het er niet mee eens bent, zal me een worst wezen, zeg.

Er zijn genoeg mensen die wel heil zien in wat ik heb geschreven en daar gaat het mij om.

Cc

Couscousje
07-11-04, 01:30
Geplaatst door klaaskop
Correctie:we zíjn een aanslagland.
Heeft nog niemand de moord gecombineerd met de waarschuwing voor een aanslag in de Scandinavische landen ?
Ik wel.
Realiseert niemand zich dat de moord terdege voorbereid moet zijn, en dat er sprake moet zijn geweest van een groep ?
Ik wel.
Begrijpt niemand dat Couscousje eigenlijk verwijst naar de spreuk: " Ben ik mijn broeders hoeder ? "
Ik wel.
Heeft niemand de overeenkomst tussen de moord op Pim Fortuyn en de moord op Theo van Gogh door ?
Ik wel.
En ter verduidelijking, om de vraag voor te zijn: politiek links heeft de laatste 30 jaar uitgevoerd wat couscousje nu aan de kaak stelt: kokervisie; van de eigen achterban geen kwaad willen zien.
Milieu-activisten (zoals destijds Greenpeace, actiecomité rijnmond) zijn verworden tot milieu-terroristen: blind voor nuancering, overtuigd van het eigen (extreme) gelijk, geen bereidheid tot dialoog; het doel heiligt alle middelen.
Een sub-cultuur in een sub-cultuur.
Lees nu voor milieu-activisten moslim-fundamentalisteen - en de vergelijking loopt 1-op-1.
En politiek links ís er op aangesproken; hoe verklaar je anders de "overgang" van Melkert naar de Wereldbank, de afstraffing van de PvdA bij de verkiezingen en de opkomst van de LPF (en nu Lijst Wilders)?
"Fascisme" is een al te makkelijke vluchtweg, en is al te lang gebruikt om de bespreking en vaststelling van het probleem af te kappen, en om deze kankergezwellen in de maatschappij te laten voortwoekeren.

Couscousje zou wel eens het medicijn kunnen zijn...

Dank je vriendelijk voor je bijval, mark61.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 01:36
Geplaatst door Couscousje
:haha:

Als jij weet dat Schaap met "het" aangesproken dient te worden, dan vraag ik me af wat de e achter Zwarte doet.

Ik sta bekend om mijn niet-discriminatoire karakter.

5 jaar lang heb ik hier bruggen gebouwd, zelfs met Joods.nl

Waar stond jij ook alweer om bekend, fascistische rechts-extremistische fundamentalist?

Cc

Zijne koninglijmiddelijkheid,

Allereerst wil ik u eraan herrineren dat het in deze topic zoals uwe zijne krommigheid betaamt alleen zijne hoogluchtige persoonlijkheid het onderwerp is.

Ik neem slechts waar dat je een misdrijf gepleegd door een individu je jezelf en de marokkaanse gemeenschap aanrekent maar bij je eigen individuele daden neem je niet je verantwoordelijkheid.

Het mist een consequente logica

Couscousje
07-11-04, 01:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zijne koninglijmiddelijkheid,

Allereerst wil ik u eraan herrineren dat het in deze topic zoals uwe zijne krommigheid betaamt alleen zijne hoogluchtige persoonlijkheid het onderwerp is.

Ik neem slechts waar dat je een misdrijf gepleegd door een individu je jezelf en de marokkaanse gemeenschap aanrekent maar bij je eigen individuele daden neem je niet je verantwoordelijkheid.

Het mist een consequente logica

Blijf van de drank af, Zwarte Schaap.

Het maakt meer kapot dan je hersens.

Cc

Couscousje
07-11-04, 01:42
Geplaatst door klaaskop
Mark61 is toch écht iemand anders.
(Je hebt nu dus 2 aanbidders :) )

:haha:

Excuses.

Ik reageerde op jou, maar las tegelijkertijd de naam van de poster boven je.

Cc

criminar
07-11-04, 01:43
Geplaatst door Joesoef
Volgensmij gaat het Cc niet om de gehele gemeenschap aansprakelijk te stellen voor het extremistische geweld maar om gebrek aan kritiek op extremisme binnen de gemeenschap. Volgens mij ben jij de advocaat van de duivel(cc in dit geval),en gaat het je in dit geval alleen maar om in de onderbroekkie te geraken .zie dat je niet schrikt wanneer ze een amenjaar te voorschijn haalt ,want deze meid bezit géén hersenen maar wel ballen.

P.S:Als je nog ietsje meer slijm verliest ga je niet in staat zijn om je ramadan verder af te maken a slijmbal.

Couscousje
07-11-04, 01:44
Geplaatst door criminar
Volgens mij ben jij de advocaat van de duivel(cc in dit geval),en gaat het je in dit geval alleen maar om in de onderbroekkie te geraken .zie dat je niet schrikt wanneer ze een amenjaar te voorschijn haalt ,want deze meid bezit géén hersenen maar wel ballen.

P.S:Als je nog ietsje meer slijm verliest ga je niet in staat zijn om je ramadan te af te maken.a slijmbal.

Oh, wat schattig.

Hij is jaloers. :strik:

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 01:46
Geplaatst door Couscousje
Al Sawt, en jij denkt dat ik ieder zinnetje in jouw tekst ga proberen te weerleggen?

Ik heb mijn mening gegeven, ik heb mijn punt gemaakt.

En dat is voor iedereen vrij te interpreteren.

Dat jij het er niet mee eens bent, zal me een worst wezen, zeg.

Er zijn genoeg mensen die wel heil zien in wat ik heb geschreven en daar gaat het mij om.

Cc

Als je daadwerkelijk betrokken bent met de materie dan luister je naar de kritiek en ga je de discussie aan. Achter iets staan zonder bezieling getuigt van een goedkope leegheid.

Couscousje
07-11-04, 01:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je daadwerkelijk betrokken bent met de materie dan luister je naar de kritiek en ga je de discussie aan. Achter iets staan zonder bezieling getuigt van een goedkope leegheid.

Dat mijn manier van discussieren niet in je straatje past, is niet mijn zorg, Zwarte Schaap.

Ik heb een prima discussie met eenieder die op een integere manier kan communiceren.

Daar val jij helaas niet onder.

Your loss.

De reden waarom ik na 5 jaar nog steeds grote topics heb lopen, onder toeziend oog van beheer, is omdat ik in de loop der jaren heel duidelijk heb laten zien dat ik nooit de agressor ben in een escalerende discussie, maar altijd pas toesla in reactie op een provocatie en wel degelijk mijn sporen heb verdiend op deze site als topicstarter en discussieleider. Eenieder die mij op een normale, respectabele manier bejegent, krijgt het driedubbele respect terug. Dat jij en je groepje traumalijders daar niets van te zien krijgen, is iets wat volledig terugvalt op jullie eigen provocerende en disrespectvolle manier van communiceren.

Cc

Al Sawt
07-11-04, 01:49
Geplaatst door Couscousje
Al Sawt, en jij denkt dat ik ieder zinnetje in jouw tekst ga proberen te weerleggen? CousCousje, Ik heb geen seconde de illusie gehad, dat je inhoudelijk op zou gaan reageren. Iemand die alleen goed is in tirades, schelden en roepen, kan je nauwelijks van verwachten dat iets inhoudelijks toe kan voegen.

Mijn reactie, is meer bedoeld als een soort tegengif, tegenover jouw verwrongen wereldbeeld.


Geplaatst door Couscousje

Dat jij het er niet mee eens bent, zal me een worst wezen, zeg.

Er zijn genoeg mensen die wel heil zien in wat ik heb geschreven en daar gaat het mij om.

Cc Alleen jammer dat ze niet te vinden zijn binnen de gelederen van de Marokkaanse gemeenschap. Of was het voor de buitenwereld bestemd?

Maarten
07-11-04, 01:56
Geplaatst door Joesoef
Volgensmij gaat het Cc niet om de gehele gemeenschap aansprakelijk te stellen voor het extremistische geweld maar om gebrek aan kritiek op extremisme binnen de gemeenschap.

Nee!
Kijk maar wat er staat. Het begint zo:

"Als men kijkt naar de opleving van geweld door moslims de afgelopen jaren, dan is die explosief vergeleken met andere volkeren etc. Daar mag je de Islamitische gemeenschap inderdaad op aankijken. Je bent niet verantwoordelijk voor de daad van 1 persoon, allicht. Maar op dit moment spreken we niet meer van een eenmansdaad, maar een reeks.."

Dan een tijd niks, en dan dit
"Je zou eens moeten nadenken hoe wij als Marokkaanse danwel Islamitische gemeenschap deze dingen kunnen voorkomen. "
en dan dit:
"Ik betwijfel het. Er is een gebrek aan integriteit dat nogal erg Marokkaans schijnt te zijn."
en dan dit:
"..Marokkanen danwel moslims stante pede zich in allerlei bochten wringen om vooral onder die morele verantwoordelijkheid uit te komen."
en dit:
"In het geval van Theo van Gogh hebben wij verzuimd aan te geven dat moord of bedreiging niet de manier is"
en dit:
"En nu is het gebeurd. En nu neemt niemand daar de verantwoording voor?"
En dan dit:
"..die moord wellicht niet gepleegd was geweest, als..."
En dan tot slot dit:
"P.S.: Een paar nieuwe bedreigingen zijn uiteraard altijd welkom."




:D


Een echte Ali-sollicitatie! :D

Dit is Mainstream Wilders hoor!

Dit is precies wat iedereen wil horen, tot in NOVA toe! :D

En als het nou onschuldig was? Maar coesje loopt al járen op maroc.nl rond, en het heeft hier echt ból gestaan over de onmogelijkheid om verantwoordelijkheid te nemen voor wat een ander doet. Dat kunnen wij ook niet, en zij ook niet. Die hele materie is hier over-en-over besproken. Het mist elke zin om om de tafel te gaan zitten om te bepraten dat moord niet goed is. Dat bereikt potentiele moordenaars totaal niet.

Het vuile van CC is dat ze hiermee suggereert, dat moord onder Marokkanen geaccepteerder zou zijn. Als dat zo zou zijn, dan zou hett moord-cijfer voor Marokkanen significant hoger moeten zijn dan voor anderen. En dan zou je dat cijfer eerst nog eens moeten corrigeren voor de positie waarin veel Marokkanen zich bevinden, enz. En zelfs al was het cijfer 2x zo hoog, dan is dat nog steeds erg weinig, en zegt het niets over de cultuur.
Ze hebben cousje's lering helemaal niet nodig en dat weet cousje!

En wat ook volledig ontbreekt, dat zijn de redenen van de onvrede die er is, waar deze site óók al vol van gestaan heeft!
Idem de wijze waarop Marokkanen getergd zijn sinds 911.
In cousjes verhaal spelen al die dingen geen rol, nee.. De Gemeenschap is verantwoordelijk! Van alle punten noemt ze DAT als oplossing!

Ik zou niet weten wat die mensen zouden moeten doen, dat ze niet al gedaan hebben!
En als er nóg een moord komt, dan zijn het "de Marokkanen"die het blijkbaar niet góed gedaan hebben he? DAT is wel de consequentie als het gedachtegoed van coesje mainstream wordt he?

Wat de samenleving al sinds 911 wil is dit:
Dialoog met moslims, dat er ongeveel zo uit ziet: We hebben verder niet al teveel interese in wat jullie bezig houdt, en wat jullie klachten zijn, maar in dit land wordt niet gemoord he? Dus als de Profeet door het slijk gehaald wordt, dan is dat verder jammer, want er is vrijheid van meningsuiting, maar wie er fout zitten dat zijn "Jullie" (hullie), als er gemoord wordt! Getekend: de Nederlandse normen en waarden (anders ga je toch lekker terug naar je land?) Ga dat iedereen maar inpeperen, en als het dan tóch nog fout gaat, dan ligt het verder aan jullie!
Getekend: Couscousje! :hihi:
Medam wil hogerop hoor!
Wil graag meedoen in het gerespecteerde en betaalde Nederlandse meningcircus, waar geen enkele oplossing van te verwachten is.

Medam vind het ook prima met Hirsi Ali vergeleken te worden!
Het verschil:
Cc heeft NIET de geschiedenis van Hirsi Ali ( je zou bijna gaan denken aan een gebrek aan wat gezonde onderdrukking. :D ) en heeft geen boodschap aan factoren m.b.t. haar eigen groep. Dit is een showbizz Yup!

Mijn mening? Bedenk maar iets dat 7 strafpunten oplevert! :D

Couscousje
07-11-04, 01:56
Geplaatst door Al Sawt
CousCousje, Ik heb geen seconde de illusie gehad, dat je inhoudelijk op zou gaan reageren. Iemand die alleen goed is in tirades, schelden en roepen, kan je nauwelijks van verwachten dat iets inhoudelijks toe kan voegen.

Mijn reactie, is meer bedoeld als een soort tegengif, tegenover jouw verwrongen wereldbeeld.

Alleen jammer dat ze niet te vinden zijn binnen de gelederen van de Marokkaanse gemeenschap. Of was het voor de buitenwereld bestemd?

Ik hoop voor jou dat men je "tegengif" zal waarderen.

Ik betwijfel het echter.

En ik ben niet alleen goed in tirades en schelden, ik ben overal goed in.

Dat maakt mij iemand waar jij wel degelijk rekening moet houden, want ik zal mijn uiterste best doen om jou en je radicale soortgenoten die dezelfde extremistische en kortzichtige gedachtengoed aanhangen uit te roeien.

Cc

criminar
07-11-04, 01:57
Geplaatst door Couscousje
Oh, wat schattig.

Hij is jaloers. :strik:

Cc hehe echt waar ik vindt het spijtig dat jij geen aanwinst bent voor de Marokkaanse bevolking.
Maar iedereen krijgt meerdere kansen in zijn leven en jij dus ook. ik hoop dat je die kansen echter gaat gebruiken om je leven te verbeteren.

Er is een gezegde die op jouw van toepassing kan gebruikt worden :ik dacht dat de wereld mij de rug toekeerde,tot ik op tot het besef kwam dat ik diegene was die de wereld de rug toekeerde.

En ja ik ben jaloers op jouw,omdat jij nog met een dikker persoon uitgaat dan mij(zo dit moet je helpen om beter te slapen straks) :stout:

Ik ga slapen ,en ik ga tobben over wat we voor jou kunnen doen om je uit de greep van de duivel te halen, en ook die runningboy van jou soesef.

Groeten
crimi

Couscousje
07-11-04, 02:00
Geplaatst door criminar
hehe echt waar ik vindt het spijtig dat jij geen aanwinst bent voor de Marokkaanse bevolking.
Maar iedereen krijgt meerdere kansen in zijn leven en jij dus ook, en ik hoop dat je die kansen echt gaat gebruiken om je leven te verbeteren.

Er is een gezegde die op jouw van toepassing komt :ik dacht dat de wereld mij de rug toekeerde,tot ik op een tot het besef kwam dat ik diegene was die de wereld de rug toekeerde.

En ja ben jaloers op jouw,omdat jij nog met een dikker persoon uitgaat dan mij(zo dit moet je helpen om beter te slapen straks) :stout:

Ik ga slapen ,en ik ga tobben over wat we voor jou kunnen doen om je uit de greep van de duivel te halen, en ook die runningboy van jou soesef.

Groeten
crimi

Ik kan altijd nog een keer met jou uitgaan, dan zal ik daarna nooit meer met een dikker persoon uit kunnen gaan.

:hihi:

criminar, je hebt het dit jaar al te vaak geprobeerd.

Volgend jaar weer een kans om me te versieren.

Slaap zacht.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 02:00
Geplaatst door Couscousje
Blijf van de drank af, Zwarte Schaap.

Het maakt meer kapot dan je hersens.

Cc

Zijne koninglijmiddelijkheid,

Ik drink geen alcoholische dranken.

Mag het weer over uwe geurige middelpunt van de 1001-sterrrenhemel gaan?

Couscousje
07-11-04, 02:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zijne koninglijmiddelijkheid,

Ik drink geen alcoholische dranken.

Mag het weer over uwe geurige middelpunt van de 1001-sterrrenhemel gaan?

Kom maar weer terug als je nuchter bent, zatlap.

Cc

Couscousje
07-11-04, 02:05
Geplaatst door klaaskop
Marokkaanse bevolking ? Wil je mijn cc-tje wegzenden naar Marokko ? Nee toch zeker, ik kan niet meer zonder haar, ook al verslind ze met huid-en-haar, getuige haar avatar... :)

Alleen moderators, hoor. ;)

Cc

mark61
07-11-04, 02:06
Geplaatst door Al Sawt
Door de algemene bijval die CousCousje met haar brief heeft geoost, wil ik aantal zaken gaan weerleggen.

Hoho, ik heb al meteen de aandacht gevraagd voor het individuele van de daad, en het gebrek aan echt, direct of logisch verband met 'de islam'. Door de meeste Marokkanen is ze sowieso afgebrand


Heeft CC nooit gehoord van andere conflictsgebieden buiten de Islamitische wereld?

Ik denk dat de meeste mensen in zowel Europa als de Arabische wereld denken dat de landen daar meestal beter georganiseerd en stabieler zijn dan de meeste landen in Afrika. Dat je dus niet zo snel slachtingen a la Congo of Rwanda verwacht. En dat je van een individuele Marokkaan, Tunesiër, Lybier etc. niet zo snel verwacht dat hij bomaanslagen gaat plegen. Wat Congolezen en Rwandezen trouwens ook niet doen.
Dus qua gewelddadigheid en aantallen slachtoffers zijn er wereldwijd natuurlijk vele grotere brandhaarden, maar het gegeven van individuele of groepsgewijze bomaanslagen op burgerdoelen is natuurlijk wel iets aparts. Ook is het zich beroepen op een ideologie of godsdienst ook iets wat je niet vaak meer ziet. (De ETA beroept zich in feite op zelfbeschikkingsrecht, dus valt hier even buiten, dacht ik). Het lijkt wel weer op de RAF destijds, hoewel die weer niet probeerde honderden burgers te doden.


Naar mijn mening moet het B zijn. Waarom? Omdat de Westerse/Nederlandse samenleving, gericht is op de individu en niet op samenlevingsverbanden.

Ik denk dat je intussen in Marokko ook niet meer van zo'n hechte gemeenschap kan spreken, gezien Casablanca. Nergens eigenlijk. De aanslagen over en weer tussen sji'ieten en soennieten in Pakistan worden ook niet door de hele gemeenschap 'gedragen' dacht ik.


Daarom is jouw conclusie; om de Islamitische gemeenschap de moord op Gogh aan te rekenen , werkelijk van de zotte. Want net als de Nederlandse samenleving, is de Islamitische gemeenschap alles behalve hecht en vooral onderworpen aan de toenemende individualisering.

Toch geef ik haar in zoverre gelijk, dat er ergens wel een verband [willekeurige aanslagen op groepen burgers] <> [zich beroepen op islam] is. Ik probeer op dit forum al enige tijd antwoord te krijgen op de vraag waarom activisten uit pakweg Egypte, SA, of Yemen (als ik het goed heb), zo'n heel andere tactiek en vooral 'werkgebied' hebben dan alle andere bevrijdings- of verzetsbewegingen in de recente geschiedenis, die 'gewoon' hun eigen land van dictators & Yankees bevrijdden, en niet in Washington, Madrid of Dar es-Salaam bloedbaden aanrichtten. Weet jij het? Bovendien beriepen die zich niet op een godsdienst, maar gewoon op de feiten: we worden onderdrukt door die en die. De Vietcong noch de Sandinistas hadden daar een koran of bijbel voor nodig. Nou ja, Das Kapital misschien, maar dat was ook niet direct nodig.

Dit alles natuurlijk als je er niet vanuit gaat dat het allemaal nep is en de CIA achter alle bomaanslagen gepleegd in naam van de islam zit. Wat ik niet geloof, dus.


Daarom kan ik met zuivere geweten stellen; dat ik alles behalve verantwoordelijk ben voor de daad van Mohammed B.

Geaccepteerd :hihi:


Ik ben het wel met je eens dat mensen die balanceren op rand van radicalisering, aangesproken dienen te worden. Maar door hun directe omgeving en niet door toevallige passant van zelfde afkomst of geloof.

Yep. Dat bedoel ik dan ook. Maar aan de andere kant:


Je zit mensen als Cliteur, Wilders, Hirsi ali en anderen, alleen maar na te praten. In hun ogen, is de Islam als geloof de kwade genius van de radicalisering en fundamentalisme. Maar ze vergeten de hoofdoorzaken, omdat het niet in hun politieke straatje past.

heb je aan 'beide kanten' (de andere kant even als de wizdoms en yehiayashs van deze wereld) mensen die olie op het vuur gooien door concrete problemen, frustraties en gekwetstheden (de hoofdoorzaken?) op te blazen tot diep-ideologische, godsdienst- of wereldvisieproporties. Sorry, beetje ingewikkeld geformuleerd.


Interne factoren: discriminatie, werkloosheid, demonisering en culturele botsingen.

Omdat ik van evenwicht houdt: zich opsluiten in eigen kring; niet erkennen dat men nu echt geëmigreerd en geïmmigreerd is (dit werkt naar 2 kanten). Ook de NL samenleving wordt wel eens gedemoniseerd natuurlijk. Afwijzing van de andere groep komt ook in nieuw-NLkringen voor.


Dus niet de Islamitische leer. Wie van wel beweert, heeft een simplistisch of een bevooroordeelde visie over een complexe materie.

Ik word er inderdaad erg moe van dat de meeste mensen het zo simpel mogelijk willen houden en 1 oorzaak willen aanwijzen voor alle ongerief. Het leven is complex, oorzaken zijn complex, gevolgen zijn complex. Het is niet anders. "Vermoei me niet met de feiten?"


Hypocrisie is het Westen niet vreemd. Klagen over de marginale positie van vrouwen, binnen de Islamitische wereld. Terwijl in hun eigen achtertuin(Spanje, Frankrijk, Portugal oa) nota bene, vrouwen worden mishandeld.

Spanje is natuurlijk verder weg dan de buurman. Maar op zich heb je beslist gelijk.


Mensen delen geen mening, maar ze worden die door de massamedia aangepraat. Hoe lang je bepaalde zaken herhaalt, hoe je de denkvermogen van de mens bedwelmt. En jij bent een levendige voorbeeld van.

Ik vind dat je de mensen wel wat meer credit moet geven. :hihi: Jij en ik blaten ook niet blindelings na wat we horen en lezen. Dus als mensen dat wel doen gaat daar een houding aan vooraf. Een houding die sowieso al vooringenomen is en alleen praat wil horen die daarbij past, en doof is voor wat daar niet bij past. Cc steekt voor de verandering de hand in eigen boezem, en dat nog in het openbaar ook, in een medium van 'de vijand'. Voornamelijk daarom wordt het haar niet in dank afgenomen.


Ik denk: Ik ben een moslim, die groot gebracht is binnen het Westerse samenleving. Een samenleving, waar religie als iets individueels wordt gezien. Daarom ontbreekt een verantwoordelijkheids gevoel jegens de daden van mijn geloofsgenoten.

Zo zie je maar, dat afhankelijk van de omstandigheden een moslim ook wel individualist kan zijn. Ook in zijn/haar morele oordelen. Je kan je niet tegelijkertijd beroepen op de eenheid van de islam, de umma, etc., en in voorkomende gevallen die minder gunstig uitvallen een beroep doen op 'verantwoordelijkheid van het individu'. Daar wringt de schoen. Niet alleen bij moslims overigens.


Dat zijn ondoordachte reacties, die door opzwelling van kwaad worden gestimuleerd. Daar hoef je echt geen moslim voor te zijn.

Niets menselijks is de moslim vreemd. Het idee is dat een gelovige zichzelf niet als per definitie beter, moreel superieur dan/aan een andersgelovige ziet. Aangezien elk mens feilbaar is.

Ik moet het nog maar een keer zeggen, al klinkt het vreselijk: ik heb heel veel bewondering voor hoe jij, als een van de weinigen en misschien wel de enige hier, auto, allo, of nog wat anders, altijd netjes en beleefd (en natuurlijk deskundig en to the point) blijft en je nooit laat verleiden tot scheldpartijen. Daar kan iedereen een voorbeeld aan nemen. Als iedereen was zoals jij hadden we nou niet al dit gezeik.

:fpetaf: Ik wou dat ik het kon. :hihi:

Al Sawt
07-11-04, 02:07
Geplaatst door klaaskop
Dat zegt meer over de marokkaanse gemeenschap waar je opdoelt, dan over couscousje.. Van mijn gehele reactie heb je met moeite een kleine stuk tekst kunnen vinden, om CC te verdedigen.

Als je van mij een serieuze reactie verwacht, reageer eerst inhoudelijk op.

Geplaatst door klaaskop
(Trouwens, wat mag ik nu verwachten in een discussie van een "deskundige in geschiedvervalsing" ... ). Om te beginnen met volgende verbetering:
.
Geplaatst door klaaskop
(kokervisie, weetjewel) Het is tunnelvisie:D !

Couscousje
07-11-04, 02:12
Geplaatst door klaaskop
Was er geen vacature ?

Er zijn er 2.

[email protected]

Doe je best!

Cc

mark61
07-11-04, 02:14
Geplaatst door klaaskop
Realiseert niemand zich dat de moord terdege voorbereid moet zijn, en dat er sprake moet zijn geweest van een groep ?
Ik wel...

Om er maar even wat uit te vissen: je hebt een gun nodig. Dat schijnt makkelijk te vinden te zijn tegenwoordig, al zou ik niet weten hoe en waar. En een idee waar TvG woont. Das niet zo moeilijk, hij staat in het telefoonboek.

dus 'terdege voorbereid' en 'groep' is hetzelfde geklets als 9/11. Toen moest er ook al een terdege voorbereide groep zijn om met een afbreekmesje op een binnenlandse vlucht te stappen. Mensen mensen wat een voorbereiding.

Op de rest zal ik maar helemaal niet ingaan.

Maarten
07-11-04, 02:14
Geplaatst door klaaskop
Correctie:we zíjn een aanslagland.

..politiek links heeft de laatste 30 jaar uitgevoerd wat couscousje nu aan de kaak stelt: kokervisie; van de eigen achterban geen kwaad willen zien.
Couscousje zou wel eens het medicijn kunnen zijn...

Couscousje is geen medicijn voor no f*cking nothing!

Verder maakt éen zwaluw (aanslag0 nog geen zomer. Of durf je al geen boodschappen meer te doen? Dan adviseer ik medicijnen?

En Links? Zie je Links? Dan hadden we een totaal ander israel-beleid gehad, en waren moslims mogelijk trots geweest op hun land, dat als enig westers land een behoorlijk geluid liet horen ( je kijkt de partijprogramma's maar na van de verschillende politieke partijen)
Jij schijnt nier veel te weten van wat die onvrede in die groeperingen zoal veroorzaakt he?
Het enige wat Nederland had hoeven doen was stevig staan vor toepassing van de VN-beginselen. Meer niet!
Rechts wil het ook niet weten. Die steken liever een miljard in beveiliging en media-tamtam.

De kans op aanslagen komt van een cumulatie, vriend. Daar is Israel-VS een stevig onderdeel van. Dat raakt het hele fundament van de westerse samenlevingen. Daar kunnen we makkelijk wat aan doen, maar dat wilen we niet. Nou, dan niet he? :D
Nederland, count your blessings!

mark61
07-11-04, 02:15
Geplaatst door Couscousje
Dank je vriendelijk voor je bijval, mark61.

Cc

?? Ik ben/heb geen MPS.

Couscousje
07-11-04, 02:17
Geplaatst door mark61
?? Ik ben/heb geen MPS.

Ik was verkeerd verbonden.

Gewoon ophangen, mark61. ;)

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 02:17
Geplaatst door Maarten
Idem de wijze waarop Marokkanen getergd zijn sinds 911.

Saillant detail: 2 november 2004 is 911 dagen na 6 mei 2002.

Al Sawt
07-11-04, 02:21
Geplaatst door Couscousje
Ik hoop voor jou dat men je "tegengif" zal waarderen.

Ik betwijfel het echter.

En ik ben niet alleen goed in tirades en schelden, ik ben overal goed in.

Dat maakt mij iemand waar jij wel degelijk rekening moet houden, want ik zal mijn uiterste best doen om jou en je radicale soortgenoten die dezelfde extremistische en kortzichtige gedachtengoed aanhangen uit te roeien.

Cc Tja, CousCousje.

Het is soms heel simplistisch, om je zelf in superlatieven uit te drukken en anderen beschuldigen van extremisme.

Hoogmoed komt tot val en jij bent al in val!

Je mag me gerust als radicaal zien en bejegenen. Maar in tegenstelling tot jouw persoontje, heb ik vrede met mezelf., Omdat ik instaat ben om evenwicht te brengen in mijn manier van het praktiseren van geloof, redenatievermogen en absorberen van externe factoren. En dat geheel in serene vrede met mijn omgeving.

Probeer gerust je best te doen, om mij en 'gelijkgestemden' uit te roeien. Dat geeft alleen aan, dat je net zo radicaal bent als jouw 'tegenstanders'.


Succes met je leven, CC.

mark61
07-11-04, 02:21
Geplaatst door Couscousje
Al Sawt, en jij denkt dat ik ieder zinnetje in jouw tekst ga proberen te weerleggen?...Er zijn genoeg mensen die wel heil zien in wat ik heb geschreven en daar gaat het mij om.

Cc

Mwah, ik maar denken dat iedereen nu, en trouwens 40 jaar geleden ook al, gebaat is bij een dialoog. Dat eindigt niet bij het aan de muur spijkeren van een pamflet, daar begint het mee.

Ik geef toe, het is vermoeiend. Maar van de energie die je aan dit prikbord kan spenderen, kan je toch het beste voorrang aan al Sawt geven, aangezien hij over het algemeen het zinnigst en constructiefst is. Je vermoeien met ZZ of ZS is daarentegen veel minder productief. Maar misschien wel ontspannend entertainment, natuurlijk.

Komt nog bij dat al Sawt je helemaal niet volledig afkraakt, maar gedeeltelijk met je meegaat. Maw. deze discussie gaat misschien onverhoopt nog ergens toe leiden, afgezien van de zoveelste scheldkanonnade over en weer.

Tis net Irak. Moslims slachten elkaar af en de wereld kijkt meewarig toe.

Al Sawt
07-11-04, 02:22
Geplaatst door klaaskop
De rest vond ik niet relevant ...
Maar ik zal het nog even nalezen voor je. Als je de tekst van CC relevant vond, dan moet je mijn tekst ook relevant achten.

Couscousje
07-11-04, 02:26
Geplaatst door Al Sawt
Tja, CousCousje.

Het is soms heel simplistisch, om je zelf in superlatieven uit te drukken en anderen beschuldigen van extremisme.

Hoogmoed komt tot val en jij bent al in val!

Je mag me gerust als radicaal zien en bejegenen. Maar in tegenstelling tot jouw persoontje, heb ik vrede met mezelf., Omdat ik instaat ben om evenwicht te brengen in mijn manier van het praktiseren van geloof, redenatievermogen en absorberen van externe factoren. En dat geheel in serene vrede met mijn omgeving.

Probeer gerust je best te doen, om mij en 'gelijkgestemden' uit te roeien. Dat geeft alleen aan, dat je net zo radicaal bent als jouw 'tegenstanders'.


Succes met je leven, CC.

Probeer de volgende keer dat ze je van je muilkorf en dwangbuis ontdoen niet meteen in te loggen op deze site.

Cc

Al Sawt
07-11-04, 02:26
Geplaatst door mark61
Mwah, ik maar denken dat iedereen nu, en trouwens 40 jaar geleden ook al, gebaat is bij een dialoog. Dat eindigt niet bij het aan de muur spijkeren van een pamflet, daar begint het mee.

Ik geef toe, het is vermoeiend. Maar van de energie die je aan dit prikbord kan spenderen, kan je toch het beste voorrang aan al Sawt geven, aangezien hij over het algemeen het zinnigst en constructiefst is. Je vermoeien met ZZ of ZS is daarentegen veel minder productief. Maar misschien wel ontspannend entertainment, natuurlijk.

Komt nog bij dat al Sawt je helemaal niet volledig afkraakt, maar gedeeltelijk met je meegaat. Maw. deze discussie gaat misschien onverhoopt nog ergens toe leiden, afgezien van de zoveelste scheldkanonnade over en weer.

Tis net Irak. Moslims slachten elkaar af en de wereld kijkt meewarig toe. Mijn reactie is puur bedoeld als een evenwicht. Het is aan andere, om de brief van CC en mijn reactie te vergelijken.


P.S.
Mark,
Ik ga in een latere stadium, reageren op jouw reactie.

Zwarte Schaap
07-11-04, 02:27
Geplaatst door Couscousje
En ik ben niet alleen goed in tirades en schelden, ik ben overal goed in.

Dat maakt mij iemand waar jij wel degelijk rekening moet houden, want ik zal mijn uiterste best doen om jou en je radicale soortgenoten die dezelfde extremistische en kortzichtige gedachtengoed aanhangen uit te roeien.
Cc

Deze bewaren we ook voor het nageslacht voor in het handboek kritiek te weerstaan.

Hallo we leven in een rechtstaat, je weet wel de vrijheid van meningsuiting, kritiek middels het geschrift of het woord.

eduvas
07-11-04, 02:29
Geplaatst door Archangel
Ik zou glimlachen en kijken, zou me niets verbazen als Het Besluit wordt genomen dat jij je mag verantwoorden voor je daden.. Barmhartigheid zal dan ver te zoeken zijn insha Allah! :D

Waarom oordeel je je zuster? Waarom zie je neer op haar? We zullen allemaal komen te staan voor de rechterstoel van de Almachtige.

"want er staat geschreven ....voor Mij zal elke knie zich buigen en iedere tong zal God openlijk erkennen". Zo zal een ieder van ons voor zichzelf rekeningschap afleggen aan God. Laten wij elkaar daarom niet langer oordelen, maar neemt liever deze beslissing een broeder geen struikelblok in de weg te leggen.. "
(RO. 14-11)

Elke keer weer verbaas ik mij er over dat er zovelen bereid zijn plaats te nemen op de rechterstoel van de genadige en liefdevolle Almachtige.
Zelfs als iemand dwaalt en afvallig lijkt, kan hij nog steeds genade vinden in de ogen van de Almachtige. Hij alleen namelijk kent de hartestoestand van al zijn kinderen.

Couscousje
07-11-04, 02:29
Geplaatst door mark61
Mwah, ik maar denken dat iedereen nu, en trouwens 40 jaar geleden ook al, gebaat is bij een dialoog. Dat eindigt niet bij het aan de muur spijkeren van een pamflet, daar begint het mee.

Ik geef toe, het is vermoeiend. Maar van de energie die je aan dit prikbord kan spenderen, kan je toch het beste voorrang aan al Sawt geven, aangezien hij over het algemeen het zinnigst en constructiefst is. Je vermoeien met ZZ of ZS is daarentegen veel minder productief. Maar misschien wel ontspannend entertainment, natuurlijk.

Komt nog bij dat al Sawt je helemaal niet volledig afkraakt, maar gedeeltelijk met je meegaat. Maw. deze discussie gaat misschien onverhoopt nog ergens toe leiden, afgezien van de zoveelste scheldkanonnade over en weer.

Tis net Irak. Moslims slachten elkaar af en de wereld kijkt meewarig toe.

Ik ga alleen een dialoog aan met iemand die met eenzelfde respect en integriteit kan discussieren. Iemand die met de verkeerde intentie probeert "inhoudelijk" te zijn, krijgt nul op het rekest. In de loop der jaren heb ik wel geleerd hoe je je gesprekspartner kunt opvoeden. Iedereen die een diepgaande intellectuele discussie met mij aan wil gaan, weet nu wel beter dan met een provocatie te beginnen. Een betuttelende Al Sawt hoeft niet op een inhoudelijke discussie te rekenen.

Om Youp van 't Hek maar te citeren:

Klotevraag? Kutantwoord.

Cc

mark61
07-11-04, 02:29
Geplaatst door Al Sawt
P.S. Mark,
Ik ga in een latere stadium, reageren op jouw reactie.

Ies goed.

Couscousje
07-11-04, 02:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Deze bewaren we ook voor het nageslacht voor in het handboek kritiek te weerstaan.

Hallo we leven in een rechtstaat, je weet wel de vrijheid van meningsuiting, kritiek middels het geschrift of het woord.

:rolleyes:

Het is weer typisch een gewelddadige moslimfundamentalist als jij die denkt dat je iets niet kunt uitroeien zonder wapens.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 02:32
Geplaatst door Al Sawt
Door de algemene bijval die CousCousje met haar brief heeft geoost, wil ik aantal zaken gaan weerleggen.

Leuk en aardig, die connectie met vrijheid van meningsuiting.
Hier een fragment, die riekt naar onwetendheid en ondoordachte analyse.
Want sinds wanneer zijn Moslims, volkeren????? En op grond van welke kennis kan CC, concluderen dat de geweld van moslims onovertroffen is?

Heeft CC nooit gehoord van andere conflictsgebieden buiten de Islamitische wereld?

In de o zo vredige jaren 90, hebben er 2 volkerenmoorden plaatsgevonden. Een op de Balkan en de andere in Ruanda. 2 plaatsen waar de rol van de Islam, marginaal is. 2 plaatsen die geconfronteerd werden en worden met nationalistische waanzin, die door en door beinvloedt zijn door de daar dominante geloof.

2 plaatsen die de mondiale Islamitische geweld overtreffen.

CC,

Een moord, onthoofding of een zelfmoordaanslag tijd bij wijle, is minder erg dan het vakkundig uitmoorden van een bevolkingsgroep. Dus trek geen oordelen, zonder achtergrond informatie.


Ik ben het met je eens, dat binnen de Islamitische gemeenschap een soort zelfreinigde mechanisme moet ontstaan.
Maar we moeten echter een nuance aanbrengen. Hoe moeten we de Islamitische gemeenschap defenieren?

A.Een gemeenschap binnen een hechte samenleving?
B. Of een gemeenschap binnen een indvidualistische samenleving?

Welke keuze, CC?

Naar mijn mening moet het B zijn. Waarom? Omdat de Westerse/Nederlandse samenleving, gericht is op de individu en niet op samenlevingsverbanden.

Daarom is jouw conclusie; om de Islamitische gemeenschap de moord op Gogh aan te rekenen , werkelijk van de zotte. Want net als de Nederlandse samenleving, is de Islamitische gemeenschap alles behalve hecht en vooral onderworpen aan de toenemende individualisering.

Daarom kan ik met zuivere geweten stellen; dat ik alles behalve verantwoordelijk ben voor de daad van Mohammed B.
Welke geweldadige uitingen van Moslims? Kan je paar noemen? Doel je op bedreigingen? Dat is allesbehalve een exclusieve Islamitische terrein. Want door wie werden tal van prominten met de dood bedreigd?
Het is geen smoes, maar de harde werkelijkheid.

Ik ben het wel met je eens dat mensen die balanceren op rand van radicalisering, aangesproken dienen te worden. Maar door hun directe omgeving en niet door passant van zelfde afkomst of geloof.
CC,

Je zit mensen als Cliteur, Wilders, Hirsi ali en anderen, alleen maar na te praten. In hun ogen, is de Islam als geloof de kwade genius van de radicalisering en fundamentalisme. Maar ze vergeten de hoofdoorzaken, omdat het niet in hun politieke straatje past.

Wat kunnen de hoofdoorzaken zijn?
Paar voorbeelden:
1.Uitsluiting van politieke proces.
2.Uitsluiting van maatschappelijke proces.
3.Repressie en vervolging van staatswege.
4.Externe dreigingen van buitenaf.
5.Falende of dictatoriale regimes.
6.Oorlogen of interne conflicten.
7.Demografische ontwikkelingen.
8.Geen oplossingen voor bovenstaande zaken.

Alle bovengenoemde oorzaken, vormen een vruchtbare voedingsbodem voor fundamentalisten. Mensen die terug grijpen naar oude en vertrouwde waarden, die in hun visie door de huidige staatshoofden worden verwaarloosd of bestrijden.

Zij kunnen de massa`s van werklozen en ongletterden achter zich laten scharen, omdat ze terecht de falende beleid van de overheid aanvallen en de achterban een niet beproefde alternatief voorstellen.

Wat betreft fundamentalisme in Nederland, die wordt gevoed door externe factoren: door de Westerse bemoeienis in tal van Islamitische landen, wereldwijd opererende fundamentalistische organisaties, migratie en een kleiner wordende wereld. Interne factoren: discriminatie, werkloosheid, demonisering en culturele botsingen.

Dus niet de Islamitische leer. Wie van wel beweert, heeft een simplistisch of een bevooroordeelde visie over een complexe materie.

Dus CC, binnen de Islam is niets mis.
Hypocrisie is het Westen niet vreemd. Klagen over de marginale positie van vrouwen, binnen de Islamitische wereld. Terwijl in hun eigen achtertuin(Spanje, Frankrijk, Portugal oa) nota bene, vrouwen worden mishandeld.

Het is daarmee niet goed te praten. Maar moeten we de Islam daar de schuld voor geven? Juist niet. We moeten de cultuur en de economische wantoestanden, de schuld geven. In tal van Islamitische landen worden de vrouwen beknopt in vele zaken, waar de Islam hun juist vrijheid geeft. En in een stagenerende samenleving, zijn vrouwen de kind van de rekening. Sociale ellende heeft ook effect op de gezinsituatie en met alle gevolgen van dien.

Vrouwenemanicipatie kan alleen wortels slaan in een samenleving, die door welvaart en scholing gekenmerkt wordt.

En probeer als Homo in Texas, jouw geaardheid aan buitenstaanders kenbaar maken.
Fout, CC. Mensen delen geen mening, maar ze worden die door de massamedia aangepraat. Hoe lang je bepaalde zaken herhaalt, hoe je de denkvermogen van de mens bedwelmt. En jij bent een levendige voorbeeld van.
Wij zitten binnen een leerproces en die is alles behalve statisch.
Zoals ik al zei: De Islamitische gemeenschap verkeert in een leerproces en dat wordt gekenmerkt door leren van je fouten in verleden. Als er fouten tenminste gemaakt zijn.
Bepaalde (negatieve) kenmerken koppelen aan een ras, staat gelijk aan racisme.

Als je tenminste een wetenschappelijke grond voor je bewering hebt? Wat ik hoogst betwijfel.
Die volk verkeert niet in een land of een streek, die zich uitleent voor het toepassen van sociale controle. We verkeren in een samenleving, die door individualisering gekenmerkt wordt en waar gemeenschap afbrokkelen. De maatschappelijke erosie is onomkeerbaar en het zal ten deel vallen aan de Marokkaanse gemeenschap.

Roddels of overtuiging van een hechte gemeenschap, zijn verkeerde gedachtes.
Ik denk: Ik ben een moslim, die groot gebracht is binnen het Westerse samenleving. Een samenleving, waar religie als iets individueels wordt gezien. Daarom ontbreekt een verantwoordelijkheids gevoel jegens de daden van mijn geloofsgenoten.
Hoewel die voorbeeld verkeerd is, is het wel interssant. Ik ga het juist toepassen. Die auto met wagenwijde portieken is Theo van Gogh. De eigenaar de Nederlandse rechtstaat. En de dief Mo.B. Mo.b wordt herhaaldelijk geconfronteerd met een openauto en verleid tot diefstal. Bij de meeste mensen komt die verleiding nauwelijks op, maar ze ergeren wel aan de slordigheid van de eigenaar. Want door de lakse houding van de eigenaar wordt de dief in de gelegenheid gedwongen, om die portieren van die auto persoonlijk te sluiten.

Hopelijk snap je, wat ik ermee bedoel.
Naar mijn mening, heeft de Marokkaanse gemeenschap luid en duidelijk haar afkeer geuit.
Dat zijn ondoordachte reacties, die door opzwelling van kwaad worden gestimuleerd. Daar hoef je echt geen moslim voor te zijn.

Niet echt. Ik zou in godsnaam niet weten, wat ik als 'groeps'lid aan heb bijgedragen. Misschien kan je dat verhelderen, CC. Zodat ik mijn boetekleed kan aantrekken. Zou die gedachte ook bij Volkert van der G. heersen? Dat ie de gehele spectrum van linksNederland, achterzich heeft?

Dank u wel meneer Al Sawt.

Maarten
07-11-04, 02:33
Geplaatst door Couscousje

5 jaar lang heb ik hier bruggen gebouwd

In GEEN geval op Nieuws van de Dag!

Het enige wat ik je heb zien doen is netwerkjes aanleggen met spin Cc in het midden!

Bruggen bouwen, dat is inleven in de ander, en van daar uit wat maken.
Jij gaat alleen banden aan met wat je vreet. Meestal enkel jezelf.

Couscousje
07-11-04, 02:34
Geplaatst door Maarten
In GEEN geval op Nieuws van de Dag!

Het enige wat ik je heb zien doen is netwerkjes aanleggen met spin Cc in het midden!

Bruggen bouwen, dat is inleven in de ander, en van daar uit wat maken.
Jij gaat alleen banden aan met wat je vreet. Meestal enkel jezelf.

Dat komt omdat je te druk was de aars van Ron Haleber uit te wonen met je tong.

Je moet dan wel heel erg lenig zijn om te zien wat er voor je neus gebeurt.

Cc

Al Sawt
07-11-04, 02:36
Geplaatst door Couscousje
Iedereen die een diepgaande intellectuele discussie met mij aan wil gaan, weet nu wel beter dan met een provocatie te beginnen.
Valt er uberhaupt een diepgaande intellecteule discussie, met cc te voeren?

Weet iemand het? Zijn er mensen op Maroc.nl die ooit; diepgaande intellecteule discussie, met CC hebben gevoerd?

Tenzij scheldpartijen onder die defenitie worden gebracht.


Een betuttelende Al Sawt hoeft niet op een inhoudelijke discussie te rekenen. Als ik jouw was, zou ik de defenitie van betuttelen gaan opzoeken.

Want mijn reactie was alles behalve betuttelend.

Al Sawt
07-11-04, 02:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dank u wel meneer Al Sawt. Graag gedaan. Het was me genoegen, om Cc een spiegel voor te houden.

Couscousje
07-11-04, 02:38
Geplaatst door Al Sawt
Valt er uberhaupt een diepgaande intellecteule discussie, met cc te voeren?

Weet iemand het? Zijn er mensen op Maroc.nl die ooit; diepgaande intellecteule discussie, met CC hebben gevoerd?

Tenzij scheldpartijen onder die defenitie worden gebracht.

Als ik jouw was, zou ik de defenitie van betuttelen gaan opzoeken.

Want mijn reactie was alles behalve betuttelend.

:haha:

Liegen is haraam, vooral in de Ramadan, modelmoslimpje van me.

Dit hele artikel is een afleiding van 1 van de 1000den diepgaande en intellectuele discussies die ik heb gevoerd.

Maar ja, dat past natuurlijk niet in je straatje, dat is begrijpelijk.

Dat je het nog raar vindt dat ik je niet serieus neem, zeg.

Cc

Couscousje
07-11-04, 02:39
Geplaatst door Al Sawt
Graag gedaan. Het was me genoegen, om Cc een spiegel voor te houden.

Spiegel?

Je bedoelt dat stuk glas, dat net zo doorzichtig was als jij?

Blijf fijn steken in je ontkenning. :haha:

Cc

Couscousje
07-11-04, 02:40
Geplaatst door klaaskop
... Zou het lukken ? 'k Heb sinds afgelopen dinsdag al een strafpunt ... en ik weet niet eens waarom. 'k Heb het Taouanza wel gevraagd ... maar nog steeds geen antwoord.
Maar ja, Taouanza is geen CC-tje ...
En met die gedachte ga ik slapen.
(Verdorie, ik had willen studeren vandaag; verliefdheid is als een verslaving heb ik eens gelezen ... en anders klopt het nu; CC-tje ik ben verslaafd aan je gedachten, je mening, jou ...) Tot morgen. Kus-kusje als ik zo vrij mag zijn....

:haha:

Nog iemand die aan de neut zat.

Slaap zacht, klaaskop.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 02:42
Geplaatst door Couscousje
:rolleyes:

Het is weer typisch een gewelddadige moslimfundamentalist als jij die denkt dat je iets niet kunt uitroeien zonder wapens.

Cc


In een rechtstaat is dat bedreiging, laatst nog is een landgenoot van je daarvoor veroordeelt. Wat is het verschil?

Is dit de taal van het extremisme die je bezigt? Je creert je eigen wereld van haat.

Couscousje
07-11-04, 02:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
In een rechtstaat is dat bedreiging, laatst nog is een landgenoot van je daarvoor veroordeelt. Wat is het verschil?

Is dit de taal van het extremisme die je bezigt? Je creert je eigen wereld van haat.

En jij creeert een cirkelredenering, waar alleen jij de opzet van begrijpt.

Ik denk niet dat je een punt kunt maken, door wartaal uit te slaan.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 02:53
Geplaatst door Couscousje
En jij creeert een cirkelredenering, waar alleen jij de opzet van begrijpt.

Ik denk niet dat je een punt kunt maken, door wartaal uit te slaan.

Cc

Niks te cirkelredenering. Wat jij zonet schreef wordt als je dat schrijft naar bijvoorbeeld Hirsi Ali, opgevat als een bedreiging waarvoor je veroordeelt zou worden. Dergelijke doodsbedreiging zijn nu net niet de uitingen die we willen horen en we juist zouden moeten wensen te bestrijden.

eduvas
07-11-04, 03:21
Geplaatst door Archangel
17 jaar hijaab gedragen en wat je allemaal hebt gedaan terwijl je dat ding droeg zullen maar niet over hebben. Op Islamitische basisschool gezeten en les gehad op de voor de media en kennelijk voor groot aantal nimwits "omstreden" moskee. Noch heb je kennis over Islam en noch weet je wat het inhoudt..

Zeug... Daar u het vermogen tot onderscheid pretendeert te hebben moet ik aannemen dat u denkt wel te weten wat de Islam inhoudt. Blijkbaar houdt uw "islam" in dat men dus insinuaties met betrekking tot handel en wandel van anderen en publique mag openbaren en er impliciet er een verholen oordeel over kan vellen. Uw visitekaartje van uw "islam" is dusdanig dat het in ieder geval voor mij niet uitnodigend is kennis te nemen van uw "islam".
Mijns inziens heeft u hiermee de Islam geen dienst bewezen.

mark61
07-11-04, 03:28
Geplaatst door Couscousje
Om Youp van 't Hek maar te citeren:

Klotevraag? Kutantwoord.

Cc

Hoe dan ook, van alle prikkers hier van Maroc-komaf kan je met al Sawt nog het beste van gedachten wisselen. Vinnik. Maar als jij weet dat zijn intenties 'onzuiver' zijn...

mark61
07-11-04, 03:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
In een rechtstaat is dat bedreiging, laatst nog is een landgenoot van je daarvoor veroordeelt. Wat is het verschil?

Is dit de taal van het extremisme die je bezigt? Je creert je eigen wereld van haat.

Ik geloof dat niet alleen hier, maar ook in het geval van TvG, een meer-dimensionale lezing tegenover een platte 1-dimensionale lezing de kern van het 'misverstand' is.

Een idiote zin, maar iemand met jouw intelligentie begrijpt hem wel. :)

Maarten
07-11-04, 03:32
Geplaatst door Al Sawt


Sawt, dat was een ERG goed stuk!
Dat ging tenminste ergens over.

Nou schrijf je het wel voor de -sorry- kat z'n kut, want:
1. Cc wil het niet weten. (die is ook echt te jong voor dit soort zaken. die snapt nog geen flikker, en wil het ook niet.)
2. Nederland wil het ook niet weten. Er wordt echt een model van gemaakt, waarbij niemand voor het hoofd gestoten wordt. Ik heb de analyses al gezien. Ze zijn indrukwekkend, maar gaan naar mijn gevoel nergens over.

Waar je dan wel heen moet? Geen idee!
Ik heb al zoiets van: laat maar. Ze doen toch wat ze niet laten kunnen, en lossen toch niks op.

Verder maakt het verschil of je de vraag stelt wat de Marokkaanse gemeenschap zou kúnnen doen (jij), of dat je zegt dat de Marokkaanse gemeenschap verantwoordelijk is, en dus iets móet doen! (Cc)
Tuurlijk heb je helemaal gelijk. Die colectieve verantwoordelijkheid is hier niet de norm. En als er hard geroepen wordt dat Marokkanen zich an Nederlandse Normen moeten houden, dan is het van de zotten om ze met speciale plichten op te zadelen, zoals Cc saat te bepleiten.
In jouw geval worden het een samenwerkingsverband tussen individuele Marokkanen, die in vrijheid de keuze maken wat te gaan doen.
In het geval van Cc wordt het een plicht! Ze schrijft er eerst over naar de krant, dus Naar Nederland in het algemeen. En Nederland gaat dan Marokanen onder druk zetten om aan een uiterst onduidelijke plicht te moeten voldoen. Cc is niet goed bij d'r hoofd. Maar de rechtse Nederlandse lezer ook niet.

Zwarte Schaap
07-11-04, 03:37
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat niet alleen hier, maar ook in het geval van TvG, een meer-dimensionale lezing tegenover een platte 1-dimensionale lezing de kern van het 'misverstand' is.

Een idiote zin, maar iemand met jouw intelligentie begrijpt hem wel. :)

vervolg was:

Dergelijke doodsbedreiging zijn nu net niet de uitingen die we willen horen en we juist zouden moeten wensen te bestrijden.

mark61
07-11-04, 03:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
vervolg was:

Dergelijke doodsbedreiging zijn nu net niet de uitingen die we willen horen en we juist zouden moeten wensen te bestrijden.

Jah die had ik ook gelezen. Daarom juist.

En nou ga ik slapen. Morgen leven we gezellig samen verder. Truste.

Maarten
07-11-04, 04:03
Geplaatst door mark61
Hoe dan ook, van alle prikkers hier van Maroc-komaf kan je met al Sawt nog het beste van gedachten wisselen. Vinnik. Maar als jij weet dat zijn intenties 'onzuiver' zijn...

Sawt snapt wat er speelt. Vegelijk zijn lijst maar. Absoluut interessant genoeg om uit te werken.
Cc dat is een lichtgewicht op dit gebied met een grote bek. Die heeft midden tussen al die topics rondgelopen die er over gingen, en ziet geen zak. Deed ook nooit mee, want dat was niet lekker kletsen en onelinen. Wil je wat weten, dan moet je bij Sawt zijn.

Maar jij begreep niet waarom dat terrorisme naar het westen kwam he? Nou, zet Israel centraal, dan heb je het halve antwoord. Israel drijft enkel op westerse steun.
Dan heb je de Arabische betrokkenheid erbij. En de zaak wordt steeds meer als anti-Islam gezien. Daar hebben ze een aantal goede redenen voor. Dan heb je 911 en de gevolgen waardoor de westerse moslims oder druk komen te staan, en een identiteitsstrijd gaan voeren, en allerlei Islamzaken importeren. Het wordt een Islam-westen strijd.
En dan dat gerotzooi van Bush.
En ter illustratie kun je elke dag Al Jazeera aanzetten, zodat je kunt zien hoe de Israeli's en Amerikanen dagelijks bosjes mensen om zeep helpen. En als toetje heb je dan Theo over de kutislam.
Neem dat driemaal daags tot je, en het wérkt!
Ik ken moslims die echt dagelijks ziedend zijn! Ik vind dat ze begrijpelijke redenen hebben. Ze willen erg graag moorden, maar doen het niet. En als i ze al ken, dan zijn er dúizenden van! Wie weet tienduizenden!
Vind je het gek als er dan eentje, of een groepje, door het lint gaat? Ik niet.

Sawt stelde trouwens de simpele vraag war dat toenemende moslimgeweld dat Cc noemde eigenlijk uit bestond?
Dat is lachen gieren brullen, want in Europa bestaat dat helemaal niet. Ja, Madrid.. ja nog iets.. Ja, af en toe is een jood de sigaar. Maar kun je stellen dat "onder moslims" het geweld toeneemt? Bollocks! Larie! Tuurlijk krijgt ie geen antwoord van Cc. Cc kletst gewoon uit d'r nek, over de rug van de Moslims in een grote krant!
Of moet je de Amsterdamse schoffies er nog bij tellen? Nou, daar wanhopen álle Marokkanen al over! Niet direct de groep voor Cc's gezegende boodschap, wel?
Maar goed, Cc is gewoon een klein meisje, dus ik zit me nou af te vragen wat ik aan het doen ben. Laat die maar fijn rotzooien.

Wide-O
07-11-04, 08:46
Cc, voor wat het waard is, ik vond de repliek van Al Sawt op pagina 12 de moeite waard, omdat hij voor 90 % ingaat op je tekst. Ik snap ook wel dat de discussie erg verhit is geworden, maar persoonlijk zou ik dan toch weer graag - nu we vanmorgen weer allemaal uitgeslapen zijn - zien dat je er op in gaat.

Ik denk dat je elke discussie moet proberen met een schone lei te beginnen, en niet elke keer "maar toen zei zij dat, en toen zei hij dat 4 maand geleden" erbij moet betrekken.

Idee voor een experiment: waarom proberen jullie twee niet even de wapens neer te leggen, en *samen* een tekst te redigeren waar je het beiden achter zou kunnen staan. Ik heb namelijk niet de indruk dat jullie het 100 % oneens zijn, eerder dat er voor beiden een verkeerde klemtoon wordt gelegd door de ander.

Leg die tekst dan voor hier en laat er op stemmen, en kijk hoeveel mensen je daar achter kunt krijgen. (kun je hier polls organiseren ?)

Enfin, 't is maar een ideetje, misschien is het water te diep.

Rabi'ah.
07-11-04, 10:09
Geplaatst door Couscousje
:hihi:

Hoe vaak was jij gepest door mij, halfbloedje?

Het druipt van je tekst af, reject.

Ga nu maar fijn weer iedere Marokkaan begroeten op Eindhoven CS, terwijl men je gewoon voorbij loopt.

:zwaai:

Cc

Over persoonlijke aanvallen en kinderachtigheid gesproken. :rolleyes:

Orakel
07-11-04, 10:21
Geplaatst door Couscousje

Ik hoop voor jou dat men je "tegengif" zal waarderen.

Ik betwijfel het echter.

En ik ben niet alleen goed in tirades en schelden, ik ben overal goed in.

Dat maakt mij iemand waar jij wel degelijk rekening moet houden, want ik zal mijn uiterste best doen om jou en je radicale soortgenoten die dezelfde extremistische en kortzichtige gedachtengoed aanhangen uit te roeien.

Cc


Probeer de volgende keer dat ze je van je muilkorf en dwangbuis ontdoen niet meteen in te loggen op deze site.

Cc

Sjow, tis hier wel erg laat geworden vannacht.
Al Sawt pent een keurige reactie neer en in al zijn reacties heb ik nooit iets radicaals of extremistisch kunnen ontdekken, zelfs in zijn Israel-standpunt niet.
De man verdient dus beter.

@Al Sawt e.a.: ik hoorde dat er van de week een filmpje op tv was waarin te zien was hoe een helikopterpiloot van de VS de opdracht kreeg om in Irak vrouwen en kinderen aan flarden te schieten.
Hij had bij zijn meerdere nadrukkelijk te kennen gegeven dat het om burgers ging, maar hij moest ze toch afknallen.
Weet iemand welk programma dat was?

Bart.NL
07-11-04, 10:22
Geplaatst door Couscousje
Ik hoop voor jou dat men je "tegengif" zal waarderen.

Ik betwijfel het echter.

En ik ben niet alleen goed in tirades en schelden, ik ben overal goed in.

Dat maakt mij iemand waar jij wel degelijk rekening moet houden, want ik zal mijn uiterste best doen om jou en je radicale soortgenoten die dezelfde extremistische en kortzichtige gedachtengoed aanhangen uit te roeien.

Cc

Ik reageer nog even op de discussie van vanacht.

Ik heb het een en ander goed gelezen en ik moet zeggen dat Al Sawt zijn verhaal goed heeft onderbouwd. Voor zover ik Al Sawt ken uit discussies, vind ik hem geen radicale extremist. Daarom zou een inhoudelijke reactie jou sieren.

Je kunt volgens mij de Marokkaanse gemeenschap als geheel nooit verantwoordelijk stellen voor de daad van de moordenaar. Je moet je beperken tot degenen die in het verleden wel eens hebben geschreven of gezegd dat Theo van Gogh de dood verdiende (als God het wil). Deze mensen zijn volgens mij in zekere mate moreel medeverantwoordelijk.

Volgens mij bestond er een aanzienlijke groep mensen die eigenlijk vond dat TvG het zwijgen opgelegd moest worden, desnoods op deze manier. Ik heb dergelijke teksten op dit forum meerdere malen gelezen.

Het is bij een moord altijd achteraf makkelijk te wijzen naar mensen die het aan hadden moeten zien komen. Aangezien ik zelf ooit iemand van nabij heb gekend, die kort daarna een moordpoging deed, kan ik je zeggen dat je het lang niet altijd aan kunt zien komen. Daarom is het zeer twijfelachtig in hoeverre mensen in de nabijheid iets hadden kunnen voorzien, ook al deed hij vreemd.

Julien
07-11-04, 10:25
Geplaatst door Qwertyno
Sorry, Ik doe nog een poging.

"""Hij was zo snugger zich te realiseren dat zijn daad niet veroordeeld zou worden door zijn achterban.

Dat betekent dat hij ook zo snugger zou zijn geweest om niet tot deze daad over te gaan, als zijn achterban duidelijk te kennen had gegeven zo een eventuele daad krachtig af te wijzen.

Ik pak ook eerder de auto van mijn vader als ik weet dat hij er niets op tegen heeft.

Op het moment dat ik denk dat ik een draai om mijn oren krijg, laat ik de auto zeker staan.

Catch my drift?"""


je zal wel begrijpen dat boven geciteerde gaat over volkert en zijn achterban.

Couscousje,
Volkert heeft niet de linkse socialisten als achterban zoals jij ongeveer stelt. Hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afweten 'vrienden'.

Couscousje,
Mo. B. heeft niet de marokkaanse gemeenschap als achterban zoals jij ongeveer stelt. Hooguit enkele gestoorde die van zijn denkbeelden afweten 'vrienden'.

sorry hoor, maar na de moord op Pim Fortuyn is er echt wel een hetze ontstaan tegen "Links" en met name de "oude"PvdA, zoals Melkert.

dat argument dat jullie roepen "maar toen een Nederlander de dader was, zeiden jullie niks" klopt gewoon niet. Ben je vergeten wat al die Fortuynisten riepen op de dag van de begrafenis van Fortuyn? "Links nooit meer!"

~Panthera~
07-11-04, 10:28
Geplaatst door Julien
sorry hoor, maar na de moord op Pim Fortuyn is er echt wel een hetze ontstaan tegen "Links" en met name de "oude"PvdA, zoals Melkert.

dat argument dat jullie roepen "maar toen een Nederlander de dader was, zeiden jullie niks" klopt gewoon niet. Ben je vergeten wat al die Fortuynisten riepen op de dag van de begrafenis van Fortuyn? "Links nooit meer!"
------------------

Inmiddels zeker ook ff vergeten, dat ze langs de begrafenisstoet leuk met hun rechterhandje omhoog stonden ?
Ja, Nederland is kort van memorie.


:kotsen:

de Voorzitter
07-11-04, 10:28
Panthera dat kan je echt niet maken, sorry dat kan echt niet!

~Panthera~
07-11-04, 10:29
Geplaatst door de Voorzitter
Panthera dat kan je echt niet maken, sorry dat kan echt niet!
---------------------

O nee ? het is gewoon de waarheid.
EN vrijheid van meningsuiting toch ?

de Voorzitter
07-11-04, 10:32
er is vrijheid van meningsuiting dat is waar, als jij wil zeggen dat alle mensen die in mei 2002 langs de route stonden tevens hun rechtarm omhoog hadden mag je dat inderdaad zeggen, maar ik mag even goed zeggen dat ik VIND dat je dat niet kan maken!

alleen zeg ik het met woorden.

Joesoef
07-11-04, 10:32
Geplaatst door Al Sawt
Hopelijk snap je, wat ik ermee bedoel.
Naar mijn mening, heeft de Marokkaanse gemeenschap luid en duidelijk haar afkeer geuit.
Dat zijn ondoordachte reacties, die door opzwelling van kwaad worden gestimuleerd. Daar hoef je echt geen moslim voor te zijn.

Niet echt. Ik zou in godsnaam niet weten, wat ik als 'groeps'lid aan heb bijgedragen. Misschien kan je dat verhelderen, CC. Zodat ik mijn boetekleed kan aantrekken. Zou die gedachte ook bij Volkert van der G. heersen? Dat ie de gehele spectrum van linksNederland, achterzich heeft?


Wat mij opvalt is dat Cc direct wordt aangevallen op het moment dat ze enkele Koran teksten aanhaald.
Maar op het moment dat bekend wordt wat er in de brief van Mohammed B. staat, Koran teksten, dan houd iedereen zijn mond.

Hoe je het ook went of keert, Moslims die een kritische geest hebben worden beschouwd als afvalligen. Maar heren met een hoogwater broek en een vlasbaardje, die laat men met rust.

Idd, de Marokkaamse gemeenschap heeft afstand genomen van de daad, de moord op TvG. Maar men heeft nog steeds geen afstand genomen van de extremiisten onder de Moslimsgemeenschap. Dat durft men niet, bang uitgemaakt of gezien te worden als een afvallige.

~Panthera~
07-11-04, 10:34
Geplaatst door de Voorzitter
er is vrijheid van meningsuiting dat is waar, als jij wil zeggen alle mensen die in mei 2002 langs de route stonden tevens hun rechtarm omhoog hadden mag je dat inderdaad zeggen, maar ik mag even goed zeggen dat ik VIND dat je dat niet kan maken!

alleen zeg ik het met woorden.
---------

Ik zeg niet ALLEMAAL, maar ik heb die dag ook NIEMAND van de LFP gezien die er ook maar iets van zei.
Wie zwijgt, stemt toe, weet je nog ?
En ""de kogel kwam van LINKS" waren jullie toch ook meteen zo happig op ?
Ook geen afkeuring gezien vanuit de LPF, want ook dat vonden jullie wel best.

Tsum :kotsen: zijn jullie.

de Voorzitter
07-11-04, 10:40
ik weet niet bij welke begrafenis jij hebt gestaan maar ik heb niet met zijn rechterarm omhoog zien staan. en inderdaad heb ik geen woord terug genomen van de uitdrukking 'de kogel kwam van links' want de kogel kwam spreekwoordelijk ook van uit het extreem linkse spectrum van onze maatschappij zoals nu de kogel uit extremistische moslim hoek is gekomen. dat zijn feiten, daar kun je niet om heen, hoe pijnlijk ook

daarnaast begrijp ik uit je smiley dat wij (wie is wij) kots zijn? jammer, maar gelukkig bewijs jij dat er op een forum als dit ook 'bijzondere' mensen zitten

Joesoef
07-11-04, 10:45
Voorzitter en Panthera,

Zouden jullie een LPF topic kunnen openen of de discussie voort willen zetten via PM? Op deze manier wordt er weer een aardige discussie verneukt.

de Voorzitter
07-11-04, 10:47
bij deze, sorry

..zapper
07-11-04, 10:50
Geplaatst door de Voorzitter
er is vrijheid van meningsuiting dat is waar, als jij wil zeggen dat alle mensen die in mei 2002 langs de route stonden tevens hun rechtarm omhoog hadden mag je dat inderdaad zeggen, maar ik mag even goed zeggen dat ik VIND dat je dat niet kan maken!

alleen zeg ik het met woorden.

Jammer he dat je niet kunt zeggen dat het niet waar is. Daarom kom je maar met kuluitroepen van dat kun je niet maken. Het zou smaad zijn als het niet waar is, dan kun je het niet maken om het te roepen. In dit geval is het geen smaad, dus trek zelf maar je conclusie.

~Panthera~
07-11-04, 10:53
Geplaatst door de Voorzitter
ik weet niet bij welke begrafenis jij hebt gestaan maar ik heb niet met zijn rechterarm omhoog zien staan. en inderdaad heb ik geen woord terug genomen van de uitdrukking 'de kogel kwam van links' want de kogel kwam spreekwoordelijk ook van uit het extreem linkse spectrum van onze maatschappij zoals nu de kogel uit extremistische moslim hoek is gekomen. dat zijn feiten, daar kun je niet om heen, hoe pijnlijk ook

daarnaast begrijp ik uit je smiley dat wij (wie is wij) kots zijn? jammer, maar gelukkig bewijs jij dat er op een forum als dit ook 'bijzondere' mensen zitten
-----------------

A. heb ik niet bij de begrafenis gestaan, maar wel tv gekeken.
Jij blijkbaar niet, want dan had je ze toch echt wel zien staan.
B.De "kogel kwam van links" werd door jullie meteen gebruikt voor jullie vieze verdachtmakingen, alsof HEEL het Linkse gedeelte van deze maatschappij in de kop van Volkert kon kijken, en hem er dus toe aangezet zou hebben.
Ik heb nog nooit zo'n domme redenering gezien.
Maar goed, daar zijn jullie blijkbaar alleen maar goed in, verdachtmakingen, want constructieve oplossingen heb ik jullie nog nooit aan zien dragen, alleen de ene flater en ballonoplatingen na de ander.
O ja, en ruzie's niet te vergeten.
En NU ineens verschijn je hier op Maroc.nl voor een "open dialoog" ????
Mag ik even hard lachen ? :haha:
Waar was je de afgelopen jaren ? toen was die dialoog blijkbaar niet nodig.
Je zet jezelf wel heel makkelijk voor schut zo.
Ik hoef het niet eens te doen.

:zwaai:

~Panthera~
07-11-04, 10:55
Geplaatst door Joesoef
Voorzitter en Panthera,

Zouden jullie een LPF topic kunnen openen of de discussie voort willen zetten via PM? Op deze manier wordt er weer een aardige discussie verneukt.
---------

Laat maar, Joesoef, ik ben al uitgeluld met deze voorzitter. :D

Julien
07-11-04, 10:56
Geplaatst door ~Panthera~
[B.De "kogel kwam van links" werd door jullie meteen gebruikt voor jullie vieze verdachtmakingen, alsof HEEL het Linkse gedeelte van deze maatschappij in de kop van Volkert kon kijken, en hem er dus toe aangezet zou hebben.
Ik heb nog nooit zo'n domme redenering gezien.[/B]

dat bedoel ik dus. maar veel moslims doen net alsof Nederland hypocriet reageert na de moord op Van Gogh omdat het nu wel een moslim is.. na de moord op Van Gogh werd Links helemaal afgebrand (Volkert was ook extreem-links)

taouanza
07-11-04, 12:46
Geplaatst door Couscousje
Vooralsnog maak ik me geen zorgen om bedreigingen van radicale moslims. De Volkskrant vroeg mij ook al of ik mezelf niet in gevaar zou brengen, gezien mijn betoog nogal kritisch naar mijn eigen achterban toe is. Helaas hebben ze de titel, wat "Een ander geluid" was, gewijzigd in "Wij hebben als groep tot moord aangezet" op het moment dat ze de tekst hebben geplaatst, dus daar ben ik niet heel erg blij mee, al dekt het de lading wel enigszins.



Vind jij de titel' We hebben als groep tot moord aangezet' acceptabel?

Couscousje
07-11-04, 13:22
Geplaatst door taouanza
Vind jij de titel' We hebben als groep tot moord aangezet' acceptabel?

:rolleyes:

Misschien zou jij je eens van je moderatortaken kunnen kwijten, in plaats van je zogenaamd in de discussie te mengen.

Cc

Couscousje
07-11-04, 13:29
Ik snap niet wat iedereen hier nu komt zaniken over Al Sawt, opeens.

Al Sawt heeft in de jaren dat ik hier post geen 1 respectable opmerking jegens mij gemaakt en nu moet ik me geroepen voelen inhoudelijk in te gaan op zijn overduidelijk betuttelende en denigrerende teksten? Ik dacht het niet en ik ben ook niet van plan om ook maar enigszins rekening te houden met jullie mening. Al Sawt is een persoon die niet in staat is in discussie te treden met iemand die een andere mening aanhangt en aangezien ik niet zit te wachten op iemand die mij steeds komt vertellen dat ik "fout", "een bounty", "onwetend" of een "afvallige" ben, laat ik de discussie met Al Sawt fijn over aan iedereen die denkt wel te kunnen communiceren met iemand met zo een bekrompen visie op de zaken.

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik te allen tijde de discussie aanga, maar iemand die beledigend of denigrerend is, kan daar naar fluiten.

Cc

Couscousje
07-11-04, 13:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Over persoonlijke aanvallen en kinderachtigheid gesproken. :rolleyes:

Ik ben overal beter in, ook daarin.

Spuit 11. :rolleyes:

Cc

Couscousje
07-11-04, 13:31
Geplaatst door mark61
Hoe dan ook, van alle prikkers hier van Maroc-komaf kan je met al Sawt nog het beste van gedachten wisselen. Vinnik. Maar als jij weet dat zijn intenties 'onzuiver' zijn...

Dat zal best.

Al Sawt kan overduidelijk niet met mij van gedachten wisselen.

En dan houdt het op.

Cc

Couscousje
07-11-04, 13:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niks te cirkelredenering. Wat jij zonet schreef wordt als je dat schrijft naar bijvoorbeeld Hirsi Ali, opgevat als een bedreiging waarvoor je veroordeelt zou worden. Dergelijke doodsbedreiging zijn nu net niet de uitingen die we willen horen en we juist zouden moeten wensen te bestrijden.

Ik begrijp nog steeds niet wat je zegt.

Probeer het eens op een andere manier te formuleren dat het wel helder is.

Cc

nard
07-11-04, 13:35
Wat is ze schérp .........


;)

Couscousje
07-11-04, 13:37
Geplaatst door Joesoef
Wat mij opvalt is dat Cc direct wordt aangevallen op het moment dat ze enkele Koran teksten aanhaald.
Maar op het moment dat bekend wordt wat er in de brief van Mohammed B. staat, Koran teksten, dan houd iedereen zijn mond.

Hoe je het ook went of keert, Moslims die een kritische geest hebben worden beschouwd als afvalligen. Maar heren met een hoogwater broek en een vlasbaardje, die laat men met rust.

Idd, de Marokkaamse gemeenschap heeft afstand genomen van de daad, de moord op TvG. Maar men heeft nog steeds geen afstand genomen van de extremiisten onder de Moslimsgemeenschap. Dat durft men niet, bang uitgemaakt of gezien te worden als een afvallige.

Mee eens.

Het heeft dan ook helemaal geen zin om in discussie te treden met zulke bekrompen geesten.

Daarom, een Maarten, ZbaqZbaq, Al Sawt en Zwarte Schaap zullen te allen tijde belachelijk gemaakt worden.

"Inhoudelijke" discussies gaan zij toch alleen maar met gelijkgestemden aan.

Cc

mulan
07-11-04, 13:44
Ik ben helemaal voor kritisch naar onszelf kijken,alleen kunnen Marokkanen dat net zo min als Couscousje. Tja....it runs through our veins i guess....

Couscousje
07-11-04, 13:49
Geplaatst door mulan
Ik ben helemaal voor kritisch naar onszelf kijken,alleen kunnen Marokkanen dat net zo min als Couscousje. Tja....it runs through our veins i guess....

Goed onderbouwd, zeg!

:rolleyes:

Cc

mulan
07-11-04, 13:52
Geplaatst door Couscousje
Goed onderbouwd, zeg!

:rolleyes:

Cc

Hoef ik niet....iedereen die kan lezen ziet dit in.

Couscousje
07-11-04, 13:54
Geplaatst door mulan
Hoef ik niet....iedereen die kan lezen ziet dit in.

Zo, dat was mogelijkerwijs een nog betere onderbouwing! :rolleyes:

Cc

mulan
07-11-04, 14:01
Geplaatst door Couscousje
Zo, dat was mogelijkerwijs een nog betere onderbouwing! :rolleyes:

Cc

Merci!Ik denk dat de afgelopen pagina's al genoeg onderbouwing hebben gegeven maar dat het er dan klaarblijkelijk niet toe doet omdat die personen dan door jou als 'niet relevant' worden beschouwd waardoor iedere discussie dus tot niets zal leiden.Ik bespaar mezelf dus die moeite...daarnaast ben ik uitermate lui. :D

mulan
07-11-04, 14:03
Geplaatst door Marruecos
Verblind door het eigen gelijk branden mensen elkaar hier volledig af.


Ain't that the truth......

Couscousje
07-11-04, 14:08
Geplaatst door Marruecos
Dit was een uitgelezen kans om wat constructiefs te beginnen. Helaas is ook deze kans volledig aan diggelen geslagen door de buitengewone trieste manier waarop een en ander uiteengezet is. Verblind door het eigen gelijk branden mensen elkaar hier volledig af.

Wanneer dringt het tot mensen door dat zaken op de spits drijven nooit en te nimmer tot iets productiefs zal leiden? Extreem jammer.

Heen en weer gespuug. En nog een enkeling die uit zelfhaat op zichzelf spuugt. Meer is het niet.

Dat was wellicht niet zo geweest als moderators zich van hun taak hadden gekweten. Ik ben in deze topic herhaaldelijk beledigd, daar ben ik niet op ingegaan. Dat jij het lef hebt om hier nog "verontwaardigd" te gaan zitten wezen, omdat de discussie is geescaleerd. Dan hadden moderators zoals jij maar provocerende opmerkingen moeten verwijderen, opdat niemand op die provocaties in zou gaan.

Dat hebben jullie niet gedaan.

Kom dan niet janken.

Cc