PDA

Bekijk Volledige Versie : Respect voor Achmed Aboutaleb



Orakel
06-11-04, 22:11
Respect voor Achmed Aboutaleb

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zat er gisteren in de Amsterdamse gemeenteraad bij alsof ie het allemaal niet meer wist. Ik denk dat dat nog zo is ook en natuurlijk wist hij niet meer uit te brengen dan dat zijn doel was om de boel bijelkaar te houden.



Nee, het zijn niet de dagen van burgemeester Cohen die geen moment stijgt naar het niveau van een inspirerende burgervader van de stad en op de ontevreden bevolking alleen maar een volkomen desolate indruk maakt. De werkelijke hoop van de meeste Amsterdammers is mijn held van de dag: loco-burgemeester Ahmed Aboutaleb. Met zijn charisma en keiharde taal confronteert hij zijn eigen landgenoten knalhard met de gevolgen van hun stille steun en meer aan de laffe terroristische moord op Theo van Gogh.



Ook hier is al vaker vastgesteld dat de Amsterdamse moslims vaak anoniem wegkruipen als 'de kut-Marokkaantjes' weer toeslaan of bij ander extremistisch gedrag van, hoofdzakelijk, extreme jonge Marokkanen. Die tijd lijkt nu voorbij. Al eerder heb ik vastgesteld dat Ahmed Aboutaleb een van de grootste talenten is die de Partij van de Arbeid in huis heeft en in ieder geval de zeer overschatte twijfelaar Job Cohen volledig in de schaduw zet.



Gisteren in de moskee sprak hij harde woorden. Verdwijn vooral uit Nederland als je weigert om je te conformeren aan de wetten hier. En: iedereen die wist dat er een aanslag tegen Van Gogh op komst was en zijn mond gehouden heeft, heeft zich misdadig gedragen. Ik meende zelfs applaus te horen, want ik ben absoluut van mening dat het overgrote deel van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland het gedrag van een extremistische enkeling meer dan zat is. Deze zo langzamerhand wanhopige groep heeft in Aboutaleb nu hun woordvoerder gevonden.



Ik meen deze zeer talentvolle politicus een beetje te kennen. Twintig jaar geleden werkten we als zeer jonge broekies voor het zelfde radioprogramma. Toen al wist hij integer en overtuigend formulerend duidelijk te maken dat racisme ook te maken heeft met hoe je je als buitenlander in de Nederlandse maatschappij plaatst. Zelf knokte hij van jongs af aan om een positie in de Nederlandse maatschappij af te dwingen. Hij was dan ook absoluut geen knuffel-Marokkaan toen hij vorig jaar de hoerenlopende Rob Oudkerk opvolgde als loco-burgemeester van Amsterdam. Dezer dagen stijgt hij boven zichzelf uit. Toen er in NOVA en andere programma’s een hele kudde representanten van subsidievretende organisaties van moslims in Nederland met nietszeggende teksten kwamen over hoe erg ze het allemaal wel niet vonden, wist Aboutaleb al lijnen te trekken naar aanslagen op politici en journalisten in Algerije.



Aboutaleb is de enige politicus in Amsterdam die nu het gezag heeft om als leider van de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam keihard iedere vorm van moslimterreur van binnenuit aan te pakken en te veroordelen. En dat zal hij doen ook. Aboutaleb is voor de duivel en Allah niet bang en lijkt na gisteren ook in de moskeen aan gezag te hebben gewonnen.



Inmiddels is wel bekend dat hij dag en nacht bewaakt wordt. Het moet niet veel gekker worden...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002841.html#more

Goodnight
06-11-04, 22:17
:wtf:

Goodnight
06-11-04, 22:24
Geplaatst door BiL@L
Ik denk niet dat Aboutaleb Allaah en de duivel op 1 lijn plaatst.

:kotsen:

het is ook een trend om aan 'lijkenpikkerij'te doen.
iedereen wil een grantje meepikken van de daden van anderen.

maak je niet druk...als je nu gaat kotsen heb je morgen een lege maag.

Goodnight
06-11-04, 22:28
Geplaatst door BiL@L
Jah, je hebt gelijk ook.

ik bedoel maar. :boer:

stavast
06-11-04, 22:41
Het valt me op dat Marokkanen die trachten een matigende casu quo zelfkritische positie proberen in te nemen hier consequent worden afgebrand.

Oftewel, hoe graaf ik m'n eigen graf in rap tempo.

Zwarte Schaap
06-11-04, 22:44
De werkelijke hoop van de meeste Amsterdammers is mijn held van de dag: loco-burgemeester Ahmed Aboutaleb. Met zijn charisma en keiharde taal confronteert hij zijn eigen landgenoten knalhard met de gevolgen van hun stille steun en meer aan de laffe terroristische moord op Theo van Gogh.

Stond er maar een Nederlandse politicus op om de autochtonen keihard met de gevolgen van hun stille steun aan beledigen en het in elkaars trappen van de ziel te confronteren.


Ook hier is al vaker vastgesteld dat de Amsterdamse moslims vaak anoniem wegkruipen als 'de kut-Marokkaantjes' weer toeslaan of bij ander extremistisch gedrag van, hoofdzakelijk, extreme jonge Marokkanen. Die tijd lijkt nu voorbij. Nog vaker is hier op deze site vastgesteld dat de autochtonen wegkruipen als hun losgeslagen nageslacht dagelijks van zich laat horen. Ik wil het niet eens hebben over het ontuchtige gemeengoed. Hoor ik dan een autochtone stem die de aandacht op hun geloof of etniciteit legt? Ja alleen als men wat op de borst wil slaan door anderen de grond in te trappen.


Gisteren in de moskee sprak hij harde woorden. Verdwijn vooral uit Nederland als je weigert om je te conformeren aan de wetten hier.

Hiermee kan hij meteen de pot op. Dit geeft al aan dat achmed de marokkanen niet als volwaardige burger wenst te zien.


Aboutaleb is de enige politicus in Amsterdam die nu het gezag heeft om als leider van de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam keihard iedere vorm van moslimterreur van binnenuit aan te pakken en te veroordelen. En dat zal hij doen ook. Aboutaleb is voor de duivel en Allah niet bang en lijkt na gisteren ook in de moskeen aan gezag te hebben gewonnen.
Bij de ja-knikkers en onze lamgeslagen ouders mischien. Ik weiger de opgedrongen verantwoordelijkheid te nemen voor een misdrijf van een individu die wellicht gecreerd is door de constante haatzaaierij, stigmatisering, uitsluiting, discriminatie ..etc. door de subsidiezuigers, de politici en de media.

Zwarte Schaap
06-11-04, 22:47
Geplaatst door stavast
Het valt me op dat Marokkanen die trachten een matigende casu quo zelfkritische positie proberen in te nemen hier consequent worden afgebrand.

Oftewel, hoe graaf ik m'n eigen graf in rap tempo.

Geef eens een voorbeeld.

vlegeltje
07-11-04, 00:33
Geplaatst door Orakel
Ik meen deze zeer talentvolle politicus een beetje te kennen. Twintig jaar geleden werkten we als zeer jonge broekies voor het zelfde radioprogramma.

Mozes kriebel, hoe oud ben jij dan wel niet :schok:

Achmed Aboutaleb is wel zwaar ok jah, jij ook trouwens ;)

Marsipulami
07-11-04, 01:46
Geplaatst door Orakel
Respect voor Achmed Aboutaleb

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zat er gisteren in de Amsterdamse gemeenteraad bij alsof ie het allemaal niet meer wist. Ik denk dat dat nog zo is ook en natuurlijk wist hij niet meer uit te brengen dan dat zijn doel was om de boel bijelkaar te houden.



Nee, het zijn niet de dagen van burgemeester Cohen die geen moment stijgt naar het niveau van een inspirerende burgervader van de stad en op de ontevreden bevolking alleen maar een volkomen desolate indruk maakt. De werkelijke hoop van de meeste Amsterdammers is mijn held van de dag: loco-burgemeester Ahmed Aboutaleb. Met zijn charisma en keiharde taal confronteert hij zijn eigen landgenoten knalhard met de gevolgen van hun stille steun en meer aan de laffe terroristische moord op Theo van Gogh.



Ook hier is al vaker vastgesteld dat de Amsterdamse moslims vaak anoniem wegkruipen als 'de kut-Marokkaantjes' weer toeslaan of bij ander extremistisch gedrag van, hoofdzakelijk, extreme jonge Marokkanen. Die tijd lijkt nu voorbij. Al eerder heb ik vastgesteld dat Ahmed Aboutaleb een van de grootste talenten is die de Partij van de Arbeid in huis heeft en in ieder geval de zeer overschatte twijfelaar Job Cohen volledig in de schaduw zet.



Gisteren in de moskee sprak hij harde woorden. Verdwijn vooral uit Nederland als je weigert om je te conformeren aan de wetten hier. En: iedereen die wist dat er een aanslag tegen Van Gogh op komst was en zijn mond gehouden heeft, heeft zich misdadig gedragen. Ik meende zelfs applaus te horen, want ik ben absoluut van mening dat het overgrote deel van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland het gedrag van een extremistische enkeling meer dan zat is. Deze zo langzamerhand wanhopige groep heeft in Aboutaleb nu hun woordvoerder gevonden.



Ik meen deze zeer talentvolle politicus een beetje te kennen. Twintig jaar geleden werkten we als zeer jonge broekies voor het zelfde radioprogramma. Toen al wist hij integer en overtuigend formulerend duidelijk te maken dat racisme ook te maken heeft met hoe je je als buitenlander in de Nederlandse maatschappij plaatst. Zelf knokte hij van jongs af aan om een positie in de Nederlandse maatschappij af te dwingen. Hij was dan ook absoluut geen knuffel-Marokkaan toen hij vorig jaar de hoerenlopende Rob Oudkerk opvolgde als loco-burgemeester van Amsterdam. Dezer dagen stijgt hij boven zichzelf uit. Toen er in NOVA en andere programma’s een hele kudde representanten van subsidievretende organisaties van moslims in Nederland met nietszeggende teksten kwamen over hoe erg ze het allemaal wel niet vonden, wist Aboutaleb al lijnen te trekken naar aanslagen op politici en journalisten in Algerije.



Aboutaleb is de enige politicus in Amsterdam die nu het gezag heeft om als leider van de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam keihard iedere vorm van moslimterreur van binnenuit aan te pakken en te veroordelen. En dat zal hij doen ook. Aboutaleb is voor de duivel en Allah niet bang en lijkt na gisteren ook in de moskeen aan gezag te hebben gewonnen.



Inmiddels is wel bekend dat hij dag en nacht bewaakt wordt. Het moet niet veel gekker worden...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002841.html#more

Ik vind het ook wel indrukwekkend dat Aboutaleb als praktiserend moslim het ook nog eens kan vinden met de autochtonen. Maar het afkraken van Job Cohen vind ik niet nodig. Zonder het geloof van Job Cohen in Aboutaleb had deze laatste wellicht nooit een kans gehad om zulk een betekenisvolle rol te spelen in Amsterdam.

Die gefrustreerde moslims en andere azijnpissers die vinden dat moslims als Aboutaleb niet mogen bijdragen aan het bestuur van een stad, nou ja die moeten maar verder blijven zeuren en kankeren. Ik heb eens ooit horen vertellen dat als Marokkanen een stapje hoger komen op de maatschappelijke ladder, de andere Marokkanen er steevast voor zorgen dat ie wel terug naar beneden komt. Dat vind ik wel triest.

Al Sawt
07-11-04, 02:30
Ik ben het met Orakel eens. Aboutaleb is een uitstekende politicus.

mark61
07-11-04, 02:37
Ehh...heren, wie zegt dat Orakel dit heeft geschreven? Is hij Starf*cker? Zie link.

barfly
07-11-04, 02:39
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben het met Orakel eens. Aboutaleb is een uitstekende politicus.

Mee eens!

Ikzelf begrijp die negatieve reacties niet. Wat is er mis met een goed opgeleide Marokkaan die in de politiek carriere maakt en het goed doet? Ik vind dat Aboutaleb een goeie kans heeft om het ver te schoppen en dat straalt ie uit.

Veel Nederlanders kunnen een voorbeeld aan die man nemen! :duim:

mark61
07-11-04, 02:41
Geplaatst door Marsipulami
... Ik heb eens ooit horen vertellen dat als Marokkanen een stapje hoger komen op de maatschappelijke ladder, de andere Marokkanen er steevast voor zorgen dat ie wel terug naar beneden komt. Dat vind ik wel triest.

Das niet uniek Marokkaans. In Suriname bestaat het beeld van de emmer met krabben. Dreigt er eentje uit te klimmen en te ontsnappen, dan wordt hij door zijn maats teruggetrokken. In NL heet dat wel: als je je hoofd boven het maaiveld uitsteekt, wordt het afgehakt. In Vlaanderen is daar vast ook wel een gezegde voor.

Ik heb vandaag al een paar keer geprotesteerd tegen dat elkaar naar beneden halen hier op het forum. Er kan geen Marokkaan in de media verschijnen of hij doet het verkeerd. Maar zelf wat doen, ho maar.

Als de discussie onderling al zo fantastisch verloopt, wat verwacht men dan van de auto-allo-dialoog?

mark61
07-11-04, 02:42
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben het met Orakel eens. Aboutaleb is een uitstekende politicus.

Yep. Al vind ik bovenstaand artikel niet fantastisch. Nou moet Aboutaleb weer leider van de moslimgemeenschap gaan spelen. De man is wethouder van en voor alle Amsterdammers. Hallo-o, de verzuiling is net afgeschaft, we gaan geen nieuwe beginnen.

mark61
07-11-04, 02:45
Geplaatst door barfly
Mee eens!

Ikzelf begrijp die negatieve reacties niet. Wat is er mis met een goed opgeleide Marokkaan die in de politiek carriere maakt en het goed doet?

Niks daarvan, zo'n man moet onmiddellijk afgebrand. Jaloezie? ik weet het niet.

barfly
07-11-04, 02:50
Geplaatst door mark61
Niks daarvan, zo'n man moet onmiddellijk afgebrand. Jaloezie? ik weet het niet.

Tis een vuige bounty dat is wel duidelijk... :corcky:

mark61
07-11-04, 02:55
Geplaatst door barfly
Tis een vuige bounty dat is wel duidelijk... :corcky:

Aren't they all. Is er eigenlijk een marokkaan of moslim die communitywide wel deugt in dit land? El Moumni? Zou wel een primeur zijn, een wethouder die geen Nederlands spreekt. Woordvoerder der M gemeenschap. Verder nog kandidaten? Najib Amhali is geloof ik redelijk onomstreden. Tot hij zijn mond open doet, that is.

barfly
07-11-04, 03:05
Geplaatst door mark61
Aren't they all. Is er eigenlijk een marokkaan of moslim die communitywide wel deugt in dit land? El Moumni? Zou wel een primeur zijn, een wethouder die geen Nederlands spreekt. Woordvoerder der M gemeenschap. Verder nog kandidaten? Najib Amhali is geloof ik redelijk onomstreden. Tot hij zijn mond open doet, that is.

Ik kan er zo niet een bedenken inderdaad. En dat is natuurlijk wel opmerkelijk, je zou haast gaan denken dat je als Marokkaan je kop niet boven het maaiveld mag steken. Amhali is natuurlijk hilarisch en heeft geen politieke aspiraties zover ik weet...

Zwarte Schaap
07-11-04, 03:07
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het ook wel indrukwekkend dat Aboutaleb als praktiserend moslim het ook nog eens kan vinden met de autochtonen. Maar het afkraken van Job Cohen vind ik niet nodig. Zonder het geloof van Job Cohen in Aboutaleb had deze laatste wellicht nooit een kans gehad om zulk een betekenisvolle rol te spelen in Amsterdam.

Die gefrustreerde moslims en andere azijnpissers die vinden dat moslims als Aboutaleb niet mogen bijdragen aan het bestuur van een stad, nou ja die moeten maar verder blijven zeuren en kankeren. Ik heb eens ooit horen vertellen dat als Marokkanen een stapje hoger komen op de maatschappelijke ladder, de andere Marokkanen er steevast voor zorgen dat ie wel terug naar beneden komt. Dat vind ik wel triest.

Bullshit kritiek. Allochtonen zijn niet heilig. Een allochtoon die wat te melden heeft kan makkelijk kritiek weerstaan. De echte waarheid kan kritiek weerstaan en tot betere prestaties leiden.

Hooguit kan een bekende/belangrijk persoon teveel eenzijdige kritiek krijgen, wat tot tijdsverlies kan leiden omdat ie zich teveel bezig moet houden om de zwartmakerij te weerspreken.

mark61
07-11-04, 03:35
Geplaatst door barfly
Ik kan er zo niet een bedenken inderdaad. En dat is natuurlijk wel opmerkelijk, je zou haast gaan denken dat je als Marokkaan je kop niet boven het maaiveld mag steken. Amhali is natuurlijk hilarisch en heeft geen politieke aspiraties zover ik weet...

Nou, kijk, wat wij hier in het klein doen gebeurt met het CMO in het groot. Vacature voor 'woordvoerder' > groot gekrakeel in het kippenhok > baas zegt: vrijwilligers gezocht, jij, jij en jij. Kippenhok kakelt rustig verder.

mark61
07-11-04, 03:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bullshit kritiek. Allochtonen zijn niet heilig. Een allochtoon die wat te melden heeft kan makkelijk kritiek weerstaan. De echte waarheid kan kritiek weerstaan en tot betere prestaties leiden.

Hooguit kan een bekende/belangrijk persoon teveel eenzijdige kritiek krijgen, wat tot tijdsverlies kan leiden omdat ie zich teveel bezig moet houden om de zwartmakerij te weerspreken.

Heb jij eigenlijk een kandidaat voor de functie 'woordvoerder van de gemeenschap' of iets dergelijks? Vind je dat überhaupt wenselijk?

Zwarte Schaap
07-11-04, 03:47
Geplaatst door mark61
Heb jij eigenlijk een kandidaat voor de functie 'woordvoerder van de gemeenschap' of iets dergelijks? Vind je dat überhaupt wenselijk?

Lieve mark61,

Ik wens zoiezo niet aangesproken te worden op mijn Marokkaanse komaf bij een daad van een misdrijf van een individuele of groep marokkanen

Verder wens ik hier in Nederland, indien nodig, op mijn burgerplichten en rechten aangesproken te worden en niet op mijn etniciteit, in die zin heb ik persoonlijk geen behoefte aan een woordvoeder.

mark61
07-11-04, 03:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lieve mark61,

Ik wens zoiezo niet aangesproken te worden op mijn Marokkaanse komaf bij een daad van een misdrijf van een individuele of groep marokkanen

Verder wens ik hier in Nederland, indien nodig, op mijn burgerplichten en rechten aangesproken te worden en niet op mijn etniciteit, in die zin heb ik persoonlijk geen behoefte aan een woordvoeder.

Lief Schaap,

Dat vind ik een prima consequente opstelling. Vind ik zelf ook.

Nou ga ik echt slapen.

Orakel
07-11-04, 10:39
Geplaatst door vlegeltje
Mozes kriebel, hoe oud ben jij dan wel niet :schok:

:hihi: Me bijnaam is Methusje.


Achmed Aboutaleb is wel zwaar ok jah, jij ook trouwens ;)

Dank, dank. Maar het stuk is niet van mij, maar van Geenstijl.nl.

En Aboutaleb en Cohen zijn inderdaad ok. Tis alleen stom van 'm om te zeggen dat mensen anders maar het land uit moeten. "Het zijn wel onze kut-Marokkanen" zei een collega van 'm eens.

nard
07-11-04, 13:33
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben het met Orakel eens. Aboutaleb is een uitstekende politicus.

Of het een uitstekend politicus is kan ik niet beoordelen, maar hij wekt in deze zaak bij mij de indruk dat het een integer en krachtig man is.