PDA

Bekijk Volledige Versie : Gelezen op de LPF site



johan402
07-11-04, 08:59
AANKLACHT WEGENS SMAAD !

Nu het stof na de knal van dinsdag neer begint te dalen en de rookwolken optrekken is het slagveld te overzien. Was er in Nederland op 6 mei 2002 een einde gekomen tussen ‘het niet durven zeggen wat je dacht’ en ‘blind vertrouwen hebben in de politiek’, nu er in uw en mijn Nederland ook een bijna definitieve breuk tussen de culturen die hier nu eenmaal met elkaar moeten samenleven. Niet alleen de Nederlandse samenleving is in tweeën gedeeld, ook de di-verse minderheidsgroeperingen zijn onderling verdeeld. Door deze lafhartige moord – of moet ik eigenlijk niet zeggen de slachting? - van de MENS Theo van Gogh door de MENS Moha-med B. is helaas een zeer onstabiele situatie ontstaan. Als ik met allochtonen praat en ik hen wijs op de teksten in de Koran hoor ik dat zij ook vinden dat men een medemens niet mag do-den, maar de ‘slachter’ Mohamed B. zag Theo niet als mens maar als iets wat nog lager is dan een hond. In de belevingswereld van deze extremist heeft hij niets meer en niets minder gedaan dan een ziek en smerig dier uit de samenleving verwijderen.
Deze gedachten en gevoelens verzinnen mensen niet zelf. Zij worden op slinkse wijze gevoed door misleidende geestelijk leiders binnen welke geloofsovertuiging dan ook. Iemand die de Bijbel of Koran leest zal door het lezen ervan niet zo maar denken, kom ik pak het broodmes en ga eens lekker op de buurman insteken. Daar is meer voor nodig. In Nederland hebben we gelukkig een samenleving waar niet van de kansel door dominee of priester gepredikt wordt het zwaard op te pakken en ten strijden te trekken tegen ongelovigen of aanhangers van de Is-lam. Wel wijzen zij erop dat wij gezamenlijk verantwoordelijk behoren te zijn voor de wijze waarop we met elkaar samenleven in ons prachtige land.

Helaas zetten in een aantal Islamitische gebedshuizen geestelijk leiders wel degelijk aan tot haat jegens ongelovigen en de in hun ogen verderfelijke westerse gedoogcultuur. Een kleine groep moslims laat zich helaas leiden door dergelijke uit de binnenlanden van Marokko en Turkije gehaalde geestelijk leiders die geen enkele binding hebben met onze samenleving en onze cultuur alleen maar zien als een uitvergroting van Sodom en Gomorra. Gemakkelijk te misleiden jonge moslims kunnen, vooral wanneer ze zich in een geisoleerde positie jegens onze samenleving bevinden, gemakkelijk bereid worden gevonden alles op het spel te zetten door mensonterende gewelddaden die geen enkel ander doel lijken te dienen dan de Nederlandse samenleving met haar door joods-christelijke en humanistische normen en waarden ge-inspireerde cultuur te ontwrichten.

In dergelijke broeinesten van haat hebben in zichzelf gekeerde moslims zich onopgemerkt door de overheid kunnen ontwikkelen tot ‘strijder’. Jonge mannen en vrouwen die hun binding met democratie en samenleving volledig zijn kwijgeraakt, maar wel de keuze hebben gemaakt om hier te blijven en misbruik maken van de vrijheden die onze samenleving een ie-der biedt. Niet om alsnog met onze samenleving mee te doen, maar om haar te ontwrichten. Dat is er gebeurd!

De schellen zijn ons van de ogen gevallen, zelfs bij de politiek correcte Nederlandse politici die Pim Fortuyn voor zijn dood verketterden en demoniseerden en nu op huichelachtige wijze zich haasten te verklaren dat wat hij toen zei achteraf juist en terecht is gebleken. De Nederlandse samenleving is de laatste decennia veranderd in een maatschappij waar grote groepen autochtonen en allochtonen vreedzaam naast elkaar en met elkaar kunnen leven. Maar er is ook een kleine groep misleide ‘imbecielen’ die absoluut geen boodschap heeft aan de mensen die in dit land wonen. Wat Theo van Gogh is overkomen, is een duidelijk signaal richting al die o zo politiek correcte politici en bestuurders die verantwoordelijk zijn voor het falend be-leid van de afgelopen tien jaar. Dat Van Gogh zijn gedurfde manier om allerlei taboes aan-hangig te maken uiteindelijk in zijn eigen Nederland met de dood heeft moeten bekopen, is een ‘bloody shame’.

De juist van een ongekende schoonheid getuigende film Submission zou in mijn beleving juist omarmd moeten worden. Omdat zij inzicht geeft in de tegenstellingen die er nu eenmaal zijn tussen onze Nederlandse cultuur en die van de Islam op het gebied van waarden als vrijheid van meningsuiting, scheiding van kerk en staat en gelijkwaardigheid van man en vrouw. De film maakt in ieder geval helder waarom grote groepen jongeren van islamitische afkomst ab-soluut geen respect hebben voor Nederlandse vrouwen.

Het kan toch niet zo zijn dat we onze grondrechten niet meer durven te gebruiken, uit angst voor een stel losgeslagen geloofswaanzinnigen die met een Jihad bezig zijn. Ik kan en wil dit niet accepteren, ondanks de consequenties en mogelijke risico’s die dat met zich meebrengt. Ik kan en wil niet in een land leven waar ik er rekening mee moet houden dat wat ik zeg of doe een reden zou kunnen zijn om mij of mijn gezin iets aan te doen. Zeker als voorzitter van de Lijst Pim Fortuyn wil ik al helemaal niets weten van beperkingen van mijn vrijheid van mening.
Daarom ben ik met stomheid geslagen als ik in de krant lees dat de Amsterdamse El Tawheed moskee overweegt aangifte te doen tegen CDA-fractievoorzitter Verhagen wegens laster en smaad. Verhagen noemde de moskee een broeinest van terrorisme, dat medeschuldig zou zijn aan de radicalisering van Mohamed B.

Ik zou tegen het bestuur van de El Tawheed moskee willen zeggen: “doe nog maar een dag-vaarding uit!” Ik geloof niet dat Mohamed B. zijn gedachten uit de Koran heeft gehaald zon-der daarbij geholpen te zijn door een geestelijk leider vanuit zijn gebedshuis, in dit geval de El Tawheed moskee. Ik kan mij maar niet losmaken van de gedachte dat deze moskee wel eens een broeinest voor terroristen is en daarom wel degelijk medeschuldig aan de radicalisring van Mohamed B.

Ik zie uw dagvaarding met genoegen tegemoet!



Deze tekst staat te lezen op de officiele site van de politieke vereniging lijst pim fortuyn (www.lijstpimfortuyn.nu)

..zapper
07-11-04, 09:09
-edit site doet het weer-
En typisch een LPF gedachte dat het rechtssysteem slechts toegankelijk is indien het hun uitkomt.
El Tawheed moskee heeft mi groot gelijk dat ze Verhagen op het matje roepen. Vooralsnog heeft Verhagen mi alleen maar gebrald en niet onderbouwd. Dit laatste mag hij nu alsnog doen en wat mij betreft uiterlijk maandag aanstaande.
Op dit moment wordt er in Den Haag mi erg veel gebrald. Lieden als Wilders proberen mee te liften op de verwarring. En geloof mij, verwarring is het beste klimaat om de top te bereiken.
Gisteren is een 20 jarige moslima mishandelt door een 31 jarige gek, dat is wat Den Haag met het gebral bereikt, ik ben er in ieder geval behoorlijk pissig om, ik hoop dat ze die gozer op basis van snelrecht nog deze week aan een fikse gevangenisstraf helpen.

Wide-O
07-11-04, 09:14
De Nederlandse samenleving veranderd


Spelling net zo slordig als gedachtengoed. :slaap:

~Panthera~
07-11-04, 09:48
Stephen Hart
PCLR-test

:moe:

de Voorzitter
07-11-04, 09:59
Naast problemen in hun gevoelens en relaties met anderen, hebben psychopaten grote problemen in hun levensstijl. Negen kenmerken in de PCLR geven deze problemen in de levensstijl weer.

Panthera fijn dat je me diagnostiseerd als zijnde een psychopaat...ik neem aan dat je hier ook toe bevoegd ben en graag de DSM-IV classificatie zodat ik gerichte hulp kan gaan zoeken

:haha:

Julien
07-11-04, 10:04
Geplaatst door ..zapper
-edit site doet het weer-
En typisch een LPF gedachte dat het rechtssysteem slechts toegankelijk is indien het hun uitkomt.
El Tawheed moskee heeft mi groot gelijk dat ze Verhagen op het matje roepen. Vooralsnog heeft Verhagen mi alleen maar gebrald en niet onderbouwd. Dit laatste mag hij nu alsnog doen en wat mij betreft uiterlijk maandag aanstaande.
Op dit moment wordt er in Den Haag mi erg veel gebrald. Lieden als Wilders proberen mee te liften op de verwarring. En geloof mij, verwarring is het beste klimaat om de top te bereiken.
Gisteren is een 20 jarige moslima mishandelt door een 31 jarige gek, dat is wat Den Haag met het gebral bereikt, ik ben er in ieder geval behoorlijk pissig om, ik hoop dat ze die gozer op basis van snelrecht nog deze week aan een fikse gevangenisstraf helpen.

met alle respect, ik vind die enkele discriminerende scheldpartij/ mishandeling afschruwelijk, maar het is toch echt niet te vergelijken met een moskee die keer op keer in het nieuws komt in verband met extreem-islamitische zaken.

normaal gesproken kun je zeggen, waar rook is, is vuur.. hier is alleen wel heel veel rook, en ik vind dat er redenen zijn om te zeggen dat de El Tawheed moskee gesloten moet worden. De goede moslims lijden alleen maar hier onder. Vergeet niet dat deze fundamentalistische islam gevaarlijk is, net zoals extreem-rechts onder autochtonen. extreem-rechts moet ook keihard aangepakt worden ja.

~Panthera~
07-11-04, 10:09
Geplaatst door de Voorzitter
Naast problemen in hun gevoelens en relaties met anderen, hebben psychopaten grote problemen in hun levensstijl. Negen kenmerken in de PCLR geven deze problemen in de levensstijl weer.

Panthera fijn dat je me diagnostiseerd als zijnde een psychopaat...ik neem aan dat je hier ook toe bevoegd ben en graag de DSM-IV classificatie zodat ik gerichte hulp kan gaan zoeken

:haha:
-----------


Niet jou, je voorganger.
Je weet heel goed waar ik het over heb.

Wide-O
07-11-04, 10:11
Ik denk niet dat er voor domheid gerichte hulp bestaat.

Voor spellingsfouten daarentegen...

Nog los van de grammatica natuurlijk...




door het lezen ervan niet opeens denken, kom ik pak het broodmes en ga eens lekker op de buurman in steken.


Komma weghalen, dubbel punt zetten, open aanhalingstekens (en ook weer sluiten na kleuterzin).



samenleving waarin er niet van de kansel door de dominee gepredikt wordt het zwaard op te pakken en ten strijden te gaan tegen de islamisering van onze samenleving


Deze zin begin ik niet eens aan LOL :D



nee er wordt gewezen


Komma !



door uit de binnenlanden van Marokko en Turkije gehaalden geestelijk leiders


Gehaalden ? LOL :D

Ik hou hier maar even op, punt lijkt me wel gemaakt.

Mag ik adviseren een inburgeringscursus of zo te gaan volgen ? Gebrekkig Nederlands staat de integratie immers in de weg :ego:

de Voorzitter
07-11-04, 10:11
Ik wil graag open de dialoog aan gaan op dit forum, ik werd er op gewezen dat mijn stuk van de website van de LPF hier stond en dat was voor mij een mooie reden om ook mijzelf aan te melden en de dialoog aan te gaan, want ik vind wel degelijk dat de El Tawheed moskee een verantwoording heeft.

want volgens mij met de kennis die ik heb, moet je echt de toestemming hebben van een hoge geestelijke wil je in de heilige maand iemand om het leven mogen en kunnen brengen en dan ook nog eens teksten achterlaten op het lichaam. alles heeft er schijn van dat dit een rituele moord was.

aangezien Mohamed B. lid was van deze gemeente kan ik me, en ik verval in herhaling, niet aan de gedachte ontrekken dat de El Tawheed moskee op zijn minst dit had moeten zien aankomen en adequate actie had moeten ondernemen.

het kan gewoon niet anders dan dat er overleg is geweest tussen Mohamed B. cs en een hoge geestelijke

de Voorzitter
07-11-04, 10:14
Geplaatst door Wide-O
[B
Ik hou hier maar even op, punt lijkt me wel gemaakt.

Mag ik adviseren een inburgeringscursus of zo te gaan volgen ? Gebrekkig Nederlands staat de integratie immers in de weg :ego: [/B]

Punt is gemaakt, 1-0, maar dit is te makkelijk, zo kom je er niet mee weg, graag ook een inhoudelijke reactie van je !

..zapper
07-11-04, 10:15
Geplaatst door Julien
met alle respect, ik vind die enkele discriminerende scheldpartij/ mishandeling afschruwelijk, maar het is toch echt niet te vergelijken met een moskee die keer op keer in het nieuws komt in verband met extreem-islamitische zaken.

normaal gesproken kun je zeggen, waar rook is, is vuur.. hier is alleen wel heel veel rook, en ik vind dat er redenen zijn om te zeggen dat de El Tawheed moskee gesloten moet worden. De goede moslims lijden alleen maar hier onder. Vergeet niet dat deze fundamentalistische islam gevaarlijk is, net zoals extreem-rechts onder autochtonen. extreem-rechts moet ook keihard aangepakt worden ja.

Vooralsnog is niet onderbouwd dat deze moskee ook maar iets met de moord op Van Gogh te maken zou hebben.
Daarnaast heeft de betreffende imam mi aktie ondernomen nav de literatuur die als extremistisch werd beschouwd, dat vind ik wel positief. Kijk ik kan natuurlijk niet oordelen hoe extreem deze imam is, dat kan alleen de moslim gemeenschap zelf in mijn ogen, of er dient door de overheid bewijslast onder hun beschuldigingen te worden gelegd. Anders is het niets anders dan opruien, en daar kopen we momenteel met zijn allen niets voor.

..zapper
07-11-04, 10:19
Geplaatst door de Voorzitter
Ik wil graag open de dialoog aan gaan op dit forum, ik werd er op gewezen dat mijn stuk van de website van de LPF hier stond en dat was voor mij een mooie reden om ook mijzelf aan te melden en de dialoog aan te gaan, want ik vind wel degelijk dat de El Tawheed moskee een verantwoording heeft.

want volgens mij met de kennis die ik heb, moet je echt de toestemming hebben van een hoge geestelijke wil je in de heilige maand iemand om het leven mogen en kunnen brengen en dan ook nog eens teksten achterlaten op het lichaam. alles heeft er schijn van dat dit een rituele moord was.

aangezien Mohamed B. lid was van deze gemeente kan ik me, en ik verval in herhaling, niet aan de gedachte ontrekken dat de El Tawheed moskee op zijn minst dit had moeten zien aankomen en adequate actie had moeten ondernemen.

het kan gewoon niet anders dan dat er overleg is geweest tussen Mohamed B. cs en een hoge geestelijke

Wat een onzin, sinds wanneer is het moslim zijn een bescherming tegen achterlijk gedrag? Of had Volkert toestemming van het CDA om Pim om te leggen?
Vooralsnog heeft El Tawheed moskee aangegeven dat MB geen reguliere bezoeker was. Aan het kabinet nu de eer om de beschuldigingen hard te maken, we leven immers in een land waar je je beschuldigingen moet onderbouwen met bewijslast. Je hoeft zelf niet te bewijzen dat je onschuldig bent, nog voor het tegendeel is bewezen.
Als Pim er nog was geweest dan had ie je persoonlijk de oren gewassen dat je dit soort kul met zijn naam durft te spuien.
Ga je schamen man.

..zapper
07-11-04, 10:20
-edit doe ik alweer het verkeerde knopje-

de Voorzitter
07-11-04, 10:23
Geplaatst door ..zapper
Wat een onzin, sinds wanneer is het moslim zijn een bescherming tegen achterlijk gedrag? Of had Volkert toestemming van het CDA om Pim om te leggen?
Vooralsnog heeft El Tawheed moskee aangegeven dat MB geen reguliere bezoeker was. Aan het kabinet nu de eer om de beschuldigingen hard te maken, we leven immers in een land waar je je beschuldigingen moet onderbouwen met bewijslast. Je hoeft zelf niet te bewijzen dat je onschuldig bent, nog voor het tegendeel is bewezen.
Als Pim er nog was geweest dan had ik je persoonlijk de oren gewassen dat je dit soort kul met zijn naam durft te spuien.
Ga je schamen man.

Volgens mij ga je iets te kort door de bocht en lees je niet goed wat ik geschreven heb!!! en dat is jammer

ik spreek vanuit mijn gedachte en vanuit de kennis die ik heb, kennis die ik gekregen heb door op mijn werk met mensen te praten over de situatie zoals die nu ontstaan is.

en ik ga me zeker niet schamen!!!

..zapper
07-11-04, 10:39
Geplaatst door de Voorzitter
Volgens mij ga je iets te kort door de bocht en lees je niet goed wat ik geschreven heb!!! en dat is jammer

ik spreek vanuit mijn gedachte en vanuit de kennis die ik heb, kennis die ik gekregen heb door op mijn werk met mensen te praten over de situatie zoals die nu ontstaan is.

en ik ga me zeker niet schamen!!!

Ja je schrikt ervan dat ik lees was je werkelijk bedoelt. Zou ik ook doen. Want het staat er ook werkelijk:

Daarom ben ik met stomheid geslagen als ik in de krant lees dat de Amsterdamse El Tawheed moskee overweegt aangifte te doen tegen CDA-fractievoorzitter Verhagen voor laster en smaad. Verhagen noemde de moskee een broeinest van terrorisme, dat medeschuldig zou zijn aan de radicalisering van Mohamed B.

Ik zou tegen het bestuur van de El Tawheed moskee willen zeggen, doe er nog maar een dagvaarding uit! Ik geloof niet dat Mohamed B. zijn gedachten uit de Koran heeft gehaald zonder daarin bijgestaan te zijn door een geestelijk leider vanuit zijn gebedshuis, in dit geval de El Tawheed moskee. Dus ik kan mij niet ontrekken aan de gedachte dat deze moskee alle schijn heeft dat het een broeinest voor terroristen is en dat deze moskee wel degelijk medeschuldig is aan de radicalisering van Mohamed B.
Met andere woorden: El Tawheed moskee, bewijs mij maar dat jullie niet schuldig zijn.
Ik ben een autochtone RK limburger en ik schaam mij diep voor mensen zoals jij. Gelukkig dat jij niet de kunde van het communiceren kent, want het is meteen duidelijk wat jij probeert te bereiken.

de Voorzitter
07-11-04, 10:43
vertel mij dan maar eens wat ik probeer te bereiken ?

..zapper
07-11-04, 10:46
Geplaatst door de Voorzitter
vertel mij dan maar eens wat ik probeer te bereiken ?
Publiciteit en het maakt je geen f*ck uit of het positief of negatief in het nieuws komt als het maar in het nieuws komt.

de Voorzitter
07-11-04, 10:51
Onzin, je vergroot nu enkele facetten er uit. ik ben het niet met je eens, want het MOET juist wel spreekbaar gemaakt worden en het gaat nu niet om publiciteit, ik ben geen politiek leider en heb het ook niet op de politieke site gezet. ik ben voorzitter en ik vind dat ik de vereniging vertegenwoordigend de plicht heb om deze discussie te voeren, of je het nu eens of niet eens met elkaar bent, dat doet er niet toe.

het gaat er om dat er over gesproken moet worden en dit is het gevoel wat bij mij leeft en daar ben ik heel duidelijk en open in. geheel transparant en onder mijn naam, niet onder een nick of wat dan ook, nee gewoon mijn mening verdedigen en bijstellen daar waar andere inzichten komen.

maar we zullen of we nou willen of niet deze discussie inhoudelijk moeten voeren, publiciteit of niet !!!

Wide-O
07-11-04, 10:51
O, kom ik er weer niet mee weg :D

Ten eerste: inhoud zonder vorm bestaat niet voor mij. Sommige filosofen gaan verder en stellen dat vorm zelfs belangrijker is dan taal. Zeker voor publieke/politieke figuren zoals uzelf.

De heer Fortuyn was tenminste nog welbespraakt, en draait zich wellicht om in zijn graf als hij dit soort koeterwaals moest lezen.

Inhoudelijk... ik denk dat uw partij (nou ja, partij...) wellicht een vreugdedansje heeft gedaan toen de moord bekend werd.

Xenofobie sluimert al een hele tijd, de heer Fortuyn had dit ook al door.

Door dit voorval komt het allemaal nog meer bovenborrelen, en zie ik politici over elkaar heen struikelen om toch maar zo snel mogelijk "maatregelen" aan te kondigen. Brandbluspolitiek.

U heeft in Nederland genoeg wetten om elke daad zoals deze gepast te bestraffen. De rechter mag voor mijn part hier zelfs een "voorbeeld" stellen en de man harder straffen dan voor soortgelijke misdaden gebruikelijk is.

Ik zou zeggen: laat de politie zijn werk doen en nagaan of er sprake is van "bendevorming". Probeer daarnaast een klimaat te scheppen waarin dialoog nog mogelijk is (of wordt), voordat alle kanalen dichtslibben.

"Us & them" werkt wel als je politieke macht wil, maar werkt niet - nooit - als je een samenleving probeert op te bouwen of te verbeteren.

Inhoudelijk genoeg zo ? Kom ik er nu mee weg ?

..zapper
07-11-04, 10:54
Geplaatst door de Voorzitter
Onzin, je vergroot nu enkele facetten er uit. ik ben het niet met je eens, want het MOET juist wel spreekbaar gemaakt worden en het gaat nu niet om publiciteit, ik ben geen politiek leider en heb het ook niet op de politieke site gezet. ik ben voorzitter en ik vind dat ik de vereniging vertegenwoordigend de plicht heb om deze discussie te voeren, of je het nu eens of niet eens met elkaar bent, dat doet er niet toe.

het gaat er om dat er over gesproken moet worden en dit is het gevoel wat bij mij leeft en daar ben ik heel duidelijk en open in. geheel transparant en onder mijn naam, niet onder een nick of wat dan ook, nee gewoon mijn mening verdedigen en bijstellen daar waar andere inzichten komen.

maar we zullen of we nou willen of niet deze discussie inhoudelijk moeten voeren, publiciteit of niet !!!

Reageer dan ook op mijn inhoudelijke deel. Ik beweer dus dat je op deze wijze de rechtsstaat onderuit haalt. Iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Indien iemand als schuldige wordt aangewezen zonder bewijslast te overleggen is dat smaad, of zoals jullie het zelf zo graag benoemen, demonisering. En op dit moment werk jij mi aan die demonisering mee, anders had je een open brief aan Verhagen gepubliceerd met het verzoek om zijn beweringen met bewijslast te onderbouwen, gezien de rechtsstaat waarin we leven en het anti-demoniserings beleid dat de LPF hoog in het vaandel probeert te houden.

freya
07-11-04, 11:00
Geplaatst door de Voorzitter


want volgens mij met de kennis die ik heb, moet je echt de toestemming hebben van een hoge geestelijke wil je in de heilige maand iemand om het leven mogen en kunnen brengen en dan ook nog eens teksten achterlaten op het lichaam. alles heeft er schijn van dat dit een rituele moord was.

Dan schiet jouw kennis ernstig te kort.

De sunnitische islam kent geen hierachie, dus hoge geestelijken bestaan uberhaubt niet.

Een gek doet wat hij wil op het moment dat hij daartoe de gelegenheid ziet.

de tekst van Mohamed B is niet door iemand met kennis geschreven, maar samengesteld uit verschillende stukjes. een behoorlijk knullig geheel. Het werk van een amateur dus.


aangezien Mohamed B. lid was van deze gemeente kan ik me, en ik verval in herhaling, niet aan de gedachte ontrekken dat de El Tawheed moskee op zijn minst dit had moeten zien aankomen en adequate actie had moeten ondernemen.

Een moskee is geen gemeente, een imam is niet meer dan de voorganger in het gebed, geen zieleherder en al helemaal geen maatschappelijk werker.
Iemand kan daar elke vrijdag komen bidden en zonder met iemand te spreken weer vertrekken.



het kan gewoon niet anders dan dat er overleg is geweest tussen Mohamed B. cs en een hoge geestelijke

Volledige onzin, als dit een georganiseerde terroristische actie was, dan had die gek wel een fatsoenlijk testement achtergelaten, met veel verwijzingen naar koranteksten over het paradijs, afscheid van de familie enz. en geen knullig "sinterklaasgedichtje"

de Voorzitter
07-11-04, 11:04
Geplaatst door Wide-O
O, kom ik er weer niet mee weg :D

Ten eerste: inhoud zonder vorm bestaat niet voor mij. Sommige filosofen gaan verder en stellen dat vorm zelfs belangrijker is dan taal. Zeker voor publieke/politieke figuren zoals uzelf.

De heer Fortuyn was tenminste nog welbespraakt, en draait zich wellicht om in zijn graf als hij dit soort koeterwaals moest lezen.

Inhoudelijk... ik denk dat uw partij (nou ja, partij...) wellicht een vreugdedansje heeft gedaan toen de moord bekend werd.

Xenofobie sluimert al een hele tijd, de heer Fortuyn had dit ook al door.

Door dit voorval komt het allemaal nog meer bovenborrelen, en zie ik politici over elkaar heen struikelen om toch maar zo snel mogelijk "maatregelen" aan te kondigen. Brandbluspolitiek.

U heeft in Nederland genoeg wetten om elke daad zoals deze gepast te bestraffen. De rechter mag voor mijn part hier zelfs een "voorbeeld" stellen en de man harder straffen dan voor soortgelijke misdaden gebruikelijk is.

Ik zou zeggen: laat de politie zijn werk doen en nagaan of er sprake is van "bendevorming". Probeer daarnaast een klimaat te scheppen waarin dialoog nog mogelijk is (of wordt), voordat alle kanalen dichtslibben.

"Us & them" werkt wel als je politieke macht wil, maar werkt niet - nooit - als je een samenleving probeert op te bouwen of te verbeteren.

Inhoudelijk genoeg zo ? Kom ik er nu mee weg ?

allereerst bedankt dat je toch reageert. ik kan je zeggen dat de LPF geen vreugde dansje heeft gedaan en ik persoonlijk al helemaal niet want dit heeft en dan hou ik het even persoonlijk, er voor gezorgd dat een aantal grappemakers het nodig hebben gevonden om mij te volgen en een fax te sturen waardoor ik nu onder controle sta van de politie. dat is erg onprettig kan ik u vertellen, zeker gezien het feit dat voorzitter van de LPF zijn een neven functie is en ik gewoon 36 uur per week in de psychiatrie werk als verpleegkundige om mijn brood te verdienen.

het scheppen van een klimaat waar dialoog mogelijk is of wordt begint bij het uitwisselen van standpunten en het bij elkaar brengen van anders denkende. toen ik zag dat het stuk van de LPF site hier geplaatst was, kon ik 2 dingen doen, of lekker laten staan of nu eens iets doen wat volgens mij nog niet gebeurt is, namelijk dat ik als voorzitter met alle concequenties van dien hier in dialoog en discussie ga

volgens mij is dat in ieder geval een stap in het scheppen van een klimaat waar een dialoog mogelijk is.

de Voorzitter
07-11-04, 11:09
Geplaatst door freya
Dan schiet jouw kennis ernstig te kort.

De sunnitische islam kent geen hierachie, dus hoge geestelijken bestaan uberhaubt niet.

Een gek doet wat hij wil op het moment dat hij daartoe de gelegenheid ziet.

de tekst van Mohamed B is niet door iemand met kennis geschreven, maar samengesteld uit verschillende stukjes. een behoorlijk knullig geheel. Het werk van een amateur dus.



Een moskee is geen gemeente, een imam is niet meer dan de voorganger in het gebed, geen zieleherder en al helemaal geen maatschappelijk werker.
Iemand kan daar elke vrijdag komen bidden en zonder met iemand te spreken weer vertrekken.




Volledige onzin, als dit een georganiseerde terroristische actie was, dan had die gek wel een fatsoenlijk testement achtergelaten, met veel verwijzingen naar koranteksten over het paradijs, afscheid van de familie enz. en geen knullig "sinterklaasgedichtje"

jou stuk lezende schiet mijn kennis mbt de islam inderdaad wat te kort. ik zal dan ook zeker mij verder laten informeren. toch blijft voor mij op dit moment toch het punt staan dat iemand die zo actief met zijn geloof bezig was niet is op gevallen en aangesproken is door... ik weet de imam is geen Maatsch. Werker maar hij is wel iemand die nauwe contacten onderhoud met de gelovigen en hen tot steun kan zijn.

maar ik hoor heel goed wat je zegt.

freya
07-11-04, 11:12
Geplaatst door de Voorzitter
maar ik hoor heel goed wat je zegt.

Je hoort me niet anders zou je niet dit zeggen:

ik weet de imam is geen Maatsch. Werker maar hij is wel iemand die nauwe contacten onderhoud met de gelovigen en hen tot steun kan zijn.

de Voorzitter
07-11-04, 11:18
Geplaatst door ..zapper
Reageer dan ook op mijn inhoudelijke deel. Ik beweer dus dat je op deze wijze de rechtsstaat onderuit haalt. Iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Indien iemand als schuldige wordt aangewezen zonder bewijslast te overleggen is dat smaad, of zoals jullie het zelf zo graag benoemen, demonisering. En op dit moment werk jij mi aan die demonisering mee, anders had je een open brief aan Verhagen gepubliceerd met het verzoek om zijn beweringen met bewijslast te onderbouwen, gezien de rechtsstaat waarin we leven en het anti-demoniserings beleid dat de LPF hoog in het vaandel probeert te houden.

je maakt het me wel moeilijk, maar terecht!

ik vind niet dat ik mee doe aan demonisering, ik constateer een aantal dingen vanuit mijn perceptie, en vanuit dat reageer ik en ik heb nog geen steekhoudende argumenten gevonden of gehoord dat ik met demonisering bezig zou zijn, ik ben bezig met een gevoel wat bij leeft te vertalen naar inspanningen. en mijn inspanning gaat uit naar het in gesprek zijn met elkaar over dit hele moeilijke onderwerp. blijft bij mij nog steeds overeind staan dat ik van mening ben dat er zeker binnen de El Tawheed moskee te veel naar binnen gekeken wordt en niet naar buiten, naar de samenleving. en hoe vinden we een weg om naast elkaar met elkaar te kunnen wonen. ik vind de El Tawheed moskee radicaal en niet ondersteunend in het proces van erkenning van elkaars geloof en van elkaar manier van leven

de Voorzitter
07-11-04, 11:24
Ik moet nu echt weg, ik loop niet weg voor de discussie maar ik moet gaan slapen. jullie kunnen me gewoon mailen en anders kijk ik vannacht wel even, want ik zit toch in de nachtdienst

gegroet :slapen:

..zapper
07-11-04, 11:24
Geplaatst door de Voorzitter
je maakt het me wel moeilijk, maar terecht!

ik vind niet dat ik mee doe aan demonisering, ik constateer een aantal dingen vanuit mijn perceptie, en vanuit dat reageer ik en ik heb nog geen steekhoudende argumenten gevonden of gehoord dat ik met demonisering bezig zou zijn, ik ben bezig met een gevoel wat bij leeft te vertalen naar inspanningen. en mijn inspanning gaat uit naar het in gesprek zijn met elkaar over dit hele moeilijke onderwerp. blijft bij mij nog steeds overeind staan dat ik van mening ben dat er zeker binnen de El Tawheed moskee te veel naar binnen gekeken wordt en niet naar buiten, naar de samenleving. en hoe vinden we een weg om naast elkaar met elkaar te kunnen wonen. ik vind de El Tawheed moskee radicaal en niet ondersteunend in het proces van erkenning van elkaars geloof en van elkaar manier van leven

Mijn vraag blijft overeind, waarop baseer je die bevindingen?

de Voorzitter
07-11-04, 11:25
Geplaatst door ..zapper
Mijn vraag blijft overeind, waarop baseer je die bevindingen?

mag ik daar op terug komen vanavond, moet nu echt naar bed, val bijna om achter mijn pc

Karin.N
07-11-04, 12:08
.

mark61
07-11-04, 13:07
Geplaatst door de Voorzitter
Ik wil graag open de dialoog aan gaan op dit forum, ik werd er op gewezen dat mijn stuk van de website ...het kan gewoon niet anders dan dat er overleg is geweest tussen Mohamed B. cs en een hoge geestelijke

Allemaal kletspraat. Het is bespottelijk, bijzonder verdrietig, maar vooral kwaadaardig zoals in NL zonder enige kennis van zaken allerlei zelfbenoemde deskundigen waaronder jij, maar ook Bolkestein of Cliteur, en de hele trits, waaronder natuurkundigen, moleculair biologen (? Plasterk) en filosofen menen hun zogenaamd onderbouwde mening over de islam te moeten ventileren.

Waar halen jullie de arrogantie vandaan?

Nog veel kwalijker is het dat diverse 'islamologen' en arabisten, kennelijk in de zucht overnight Beroemd te worden, bespottelijke uitspraken doen die volledig in strijd zijn met de geaccepteerde inzichten in hun vakgebied.

Ik heb geen islamologie gestudeerd, wel als bijvak gevolgd, beschouw me zelf zeker niet als specialist, maar kan moeiteloos al het geklets van al die heren naar de prullenbak verwijzen.

Er zijn geen geestelijken die 'toestemming' kunnen geven voor een moord. Waar haal je deze belachelijke ideeën vandaan? Wat is dat voor 'kennis' van jou? Stuur hem maar eens naar mij door. Wat is dit voor hysterisch one-linergedoe dat NL opeens overspoelt?

Wat is een (islamitische) rituele moord nou weer? Het poneren van wetenschappelijk uitziende formuleringen hoeft geen enkel verband met de werkelijkheid te hebben, en heeft dit hier dan ook niet. Potsierlijke, kwaadaardige pretenties de de atmosfeer in de samenleving volledig vergiftigen. Het ergste is nog wel dat dergelijke verbale diarree ongestraft door de hoogstgeplaatsten in deze samenleving wordt gebezigd.

De islam kent geen 'gemeentes'. Is qua organisatie op geen enkele manier met het christendom te vergelijken. Bij ontstentenis van enige organisatie.

Ik vind dat personen in zijn omgeving dit hadden moeten zien aankomen, maar ik ben geen psycholoog / psychiater, jij wel?

Lees maar s verder op dit forum voor mijn hoogstplausibele verklaring dat dit een daad van een verwarde eenling is. Zie volkskrant-topic. Het getuigt van absolute, en ws. opzettelijke, kwaadaardige domheid om te denken dat zo'n drama slechts 1 oorzaak heeft. Gegeven het feit dat dit de enige keer is dat een moslim zo iets in NL heeft gedaan, ligt het zeer voor de hand om te concluderen dat individuele omstandigheden de grootste rol hebben gespeeld. Zelfverklaarde of veronderstelde motivatie doet hier niets aan af. Maar aangezien Zalm, Balkenende, het hele zootje en jij niet alleen top-islamoloog maar ook nog top-psychiater zijn, weten jullie van een afstandje en niet gehinderd door enige kennis van de precieze omstandigheden en achtergrondinformatie al even te concluderen dat hier 'duidelijk' sprake is van een internationale djihad-terreurorganisatie. Vind je je zelf niet belachelijk? Maar voor een partij die denkt dat Volkert vd G werd 'gestuurd' door PvdA, GroenLinks en de SP verbaast het me ook eigenlijk niks.

Volkert en Mohammed zijn verwarde individuen die houvast zochten bij een in feite willekeurige ideologie om hun waan te onderbouwen en richting te geven aan hun leven. Denk daar maar s over na, o islamoloog, o psychiater, o wereldpolitiekdeskundige.

Hoge geestelijken bestaan niet in NL. Geen islamitische althans. Klets toch niet over zaken waar je geen verstand van hebt.

Mohammed Amin
07-11-04, 13:26
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe broeders en zusters,

Geachte heer de voorzitter u zegt het volgende :


jou stuk lezende schiet mijn kennis mbt de islam inderdaad wat te kort. ik zal dan ook zeker mij verder laten informeren. toch blijft voor mij op dit moment toch het punt staan dat iemand die zo actief met zijn geloof bezig was niet is op gevallen en aangesproken is door...

Ik ga u nu een gewetensvraag stellen :

De moorndenaar van Pim Fortuyn was een fanatiek persoon op de gebieden waar hij bezig was.
Er zou zelfs gesproken kunnen worden van een extremistische vorm.
Toch is het niemand opgevallen en is hij door niemand aangesproken......

Uw betoog zou inhouden dat allerlei instanties en organisaties waarin Volkert lid/actief was of waarvan hij het gedachtengoed hanteerde ook radicaal en niet ondersteunend in het proces van erkenning van elkaars geloof en van elkaar manier van leven zijn.

Met andere woorden : Prins Bernhard fonds sluit je deuren maar.


Dan nu een stukje uit mijn persoonlijke belevingswereld :

Wanneer ik naar een moskee ga (en ik ben ook wel eens in de Tawheed moskee geweest), en ik kijk om mij heen, dan zie ik allerlei mensen uit verschillende landen, en verschillende rangen en standen in deze maatschappij.
Aan niemand zijn gezicht is af te lezen of deze persoon moordneigingen heeft of niet.
Wanneer men het gesprek aangaat zijn de meningen net zo verdeeld als bij een groep Nederlanders die het over voetbal hebben.

Als ik alleen kijk naar mijn directe vriendenkring dan verschillen we al op verschillende fronten van meningen, en dit lokt op een gezonde manier weer de dsicussie uit.

Terug naar de groep Nederlanders :
Met mijn collega`s op het werk worden vaak de resultaten van een wedstrijd besproken onder het genot van een kopje koffie (deze maand zonder koffie) en de een is wat fanatieker dan de ander.
Als een van deze collega`s beweert dan een voetballer een zeer slechte speler is voor het bedrag dat hij verdient, en daarom dus eigenlijk zijn benen gebroken zou moeten hebben, zodat voetballen niet meer mogelijk zou zijn......

Ga ik er nu vanuit dat deze collega de betreffende voetballer op zal wachten om hem ter plaatse zijn benen te breken ?????

Nee natuurlijk niet want ik relativeer hetgeen gezegd wordt.
Zo ook met gesprekken in de moskee.

Zelfs de professionele hulpverlening heeft moeite om een psychopaat te herkennen, of zelfs te kunnen bevatten wat een moordenaar heeft aangespoord tot zijn/haar daad.

Hoe meent u dan dat een gemeenschap die afschuwlijke daad had moeten zien aankomen ???


salaam,

Wide-O
07-11-04, 14:33
Zowel Mark als Mohammed Amin : petje af.

:duim:





Ga ik er nu vanuit dat deze collega de betreffende voetballer op zal wachten om hem ter plaatse zijn benen te breken ?


Ik denk dat je dan zegt "doe FF normaal joh" en nog een bakje koffie (nee nu niet ;) ) inschenkt ?

Mark, toch één ding:



Ik vind dat personen in zijn omgeving dit hadden moeten zien aankomen, maar ik ben geen psycholoog / psychiater, jij wel?


Ik ben geen psych, en ik ken MB ook niet, noch zijn situatie, maar bij veel mensen die een extreme daad stellen (denk bijvoorbeeld aan zelfmoord) is het niet altijd mogelijk dit op voorhand te zien.

Verder kan ik me helemaal vinden in je relaas.

mark61
08-11-04, 02:12
Geplaatst door Wide-O
Zowel Mark als Mohammed Amin : petje af.

Merci bien.



Mark, toch één ding:

Ik ben geen psych, en ik ken MB ook niet, noch zijn situatie, maar bij veel mensen die een extreme daad stellen (denk bijvoorbeeld aan zelfmoord) is het niet altijd mogelijk dit op voorhand te zien.

Nou ja, dat zwakte ik dan ook af met 'maar ik ben geen...' En ik begrijp intussen van een paar prikkers dat dat inderdaad erg moeilijk is. Magoed, bijzaak.

@Voorzitter: aangezien u blijkt open te staan voor discussie bied ik lichtelijk mijn excuses aan voor de aangeslagen toon. Maar goed, die was dan, zoals u ziet, ook niet slechts aan u persoonlijk gericht.

Ik weet niet wat voor een kennis u heeft, maar die mag dan ook wel eens bijgeschoold. Ik adviseer voor de beginner dan altijd:

J. Luyendijk, Een tipje van de sluier. Islam voor beginners, Uitgeverij Podium isbn: 9057590948

Buitengewoon helder en beknopt overzicht, speciaal bedoeld om de geïnteresseerde onwetende in 1 avond bij te spijkeren. Geen bovenmatige intellectuele inspanning voor nodig.

O. Roy, De globaliserng van de islam, uitgeverij Van Gennep, isbn: ?

Up to date overzicht van de islam 2003. Vereist wel intellectuele inspanning.

de Voorzitter
08-11-04, 02:48
beste mark

je hoeft je excuses niet aan te bieden. waar gehakt wordt vallen spaanders en ik verwacht dan ook niet als voorzitter van de Lijst Pim Fortuyn hier met open armen te worden ontvangen. maar het feit dat je lichtelijk je excuses maakt betekend dat het toch goed is dat ik met jullie in dialoog ben ondanks dat we het misschien vaker niet dan wel eens zullen zijn.

bedankt voor de lees tip, ik zal morgen even langs donner (boekhandel) om te bezien of ze het nog hebben.

de Voorzitter
08-11-04, 03:34
Geplaatst door Mohammed Amin
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe broeders en zusters,

Geachte heer de voorzitter u zegt het volgende :


Ik ga u nu een gewetensvraag stellen :

De moorndenaar van Pim Fortuyn was een fanatiek persoon op de gebieden waar hij bezig was.
Er zou zelfs gesproken kunnen worden van een extremistische vorm.
Toch is het niemand opgevallen en is hij door niemand aangesproken......

Uw betoog zou inhouden dat allerlei instanties en organisaties waarin Volkert lid/actief was of waarvan hij het gedachtengoed hanteerde ook radicaal en niet ondersteunend in het proces van erkenning van elkaars geloof en van elkaar manier van leven zijn.

Met andere woorden : Prins Bernhard fonds sluit je deuren maar.


Dan nu een stukje uit mijn persoonlijke belevingswereld :

Wanneer ik naar een moskee ga (en ik ben ook wel eens in de Tawheed moskee geweest), en ik kijk om mij heen, dan zie ik allerlei mensen uit verschillende landen, en verschillende rangen en standen in deze maatschappij.
Aan niemand zijn gezicht is af te lezen of deze persoon moordneigingen heeft of niet.
Wanneer men het gesprek aangaat zijn de meningen net zo verdeeld als bij een groep Nederlanders die het over voetbal hebben.

Als ik alleen kijk naar mijn directe vriendenkring dan verschillen we al op verschillende fronten van meningen, en dit lokt op een gezonde manier weer de dsicussie uit.

Terug naar de groep Nederlanders :
Met mijn collega`s op het werk worden vaak de resultaten van een wedstrijd besproken onder het genot van een kopje koffie (deze maand zonder koffie) en de een is wat fanatieker dan de ander.
Als een van deze collega`s beweert dan een voetballer een zeer slechte speler is voor het bedrag dat hij verdient, en daarom dus eigenlijk zijn benen gebroken zou moeten hebben, zodat voetballen niet meer mogelijk zou zijn......

Ga ik er nu vanuit dat deze collega de betreffende voetballer op zal wachten om hem ter plaatse zijn benen te breken ?????

Nee natuurlijk niet want ik relativeer hetgeen gezegd wordt.
Zo ook met gesprekken in de moskee.

Zelfs de professionele hulpverlening heeft moeite om een psychopaat te herkennen, of zelfs te kunnen bevatten wat een moordenaar heeft aangespoord tot zijn/haar daad.

Hoe meent u dan dat een gemeenschap die afschuwlijke daad had moeten zien aankomen ???


salaam,

Allereerstmag wat mij betreft inderdaad het Prins Bernard fonds haar deuren sluiten voor links extremistische of militante organisaties, maar dit ter zijde.

ik denk inderdaad zoals je schrijft dat de clubs waarin Volkert van der Graaf acteerde mede verantwoordelijk zijn voor de manier van denken en kijken naar o.a. Fortuyn. in de clubs waar Volkert van der Graaf actief was , is het normaal om zeer extreme uitlatingen te doen over 'rechtse' of in ieder geval niet linkse personen en politici. in dit klimaat kon Volkert van der Graaf zich verliezen in een martelaarsrol, net zoals mogelijker wijs Mohamed B. zich in zijn omgeving dezelfde rol kon aanmeten. en in beide situaties is de houding van deze mannen niet onder kent door hun omgeving en zelfs gestimuleerd.

even reageren op je persoonlijke belevingswereld. natuurlijk heb je gelijk daarin en natuurlijk is het gezond om tegenstellingen met elkaar uit te wisselen. dat doen wij hier ook. maar je zegt te recht dat verschillen van mening een gezonde discussie oplevert. maar ik geloof niet dat jij een vriend zou stimuleren als die zegt ik ga morgen bv effe de voorzitter van de LPF omleggen want ik heb een hekel aan zijn krullen. dan vraag ook jij of het wel goed met hem gaat. maar binnen de moslim gemeenschap en in het bijzonder in en rond de Tawheed moskee zijn er wel gelijkgestemde die dit wel stimuleen net als bij Volkert van der Graaf. en daar zit in mijn beleving het probleem. ik kan er niet bij dat een gelovige als Mohamed B. niet aan een geestelijk leider om toestemming heeft gevraagd want nogmaals in de Heilige maand moorden is niet toegestaan tenzij er een ontheffing is van een Imam. maar corrigeer me als ik er naast zit.

je vergelijking met de voetballer en zijn benen breken en zeggen dat je vanuit religeze motieven theo om wil leggen zijn toch wel twee uiterste. en ik denk als die collega dat iedere dag zegt en ook plannen begint te openbaren dat je echt wel ingrijpt. waar ik wel van schrik is dat je inderdaad zegt dat er in de moskee ook dat soort verhalen de ronden doen, alleen zal het dan niet over voetballers gaan. gelukkig relativeer jij het, maar er zijn er genoeg die het niet relativeren en uitvoer geven aan hun drang tot profilering.

ik meen niet dat de gemeenschap de daad had moeten zien aan komen, maar dit soort plannen blijven niet stil. er wordt over gesproken en ondanks dat ook wij in de psychiatrie soms moeite hebben met het stellen van diagnoses kun je wel als individu optreden. en inderdaad de gemeenschap is te groot, maar de leiders van de Tawheed moskee zijn in mijn ogen te kort geschoten en te radicaal en geven voeding aan mensen die extreme na streven.

puffff ik hoop dat ik je antwoord heb kunnen geven, maar ik heb in ieder geval geantwoord vanuit mijn geweten.

Mohammed Amin
08-11-04, 21:48
Beste Voorzitter,

U zegt :
ik kan er niet bij dat een gelovige als Mohamed B. niet aan een geestelijk leider om toestemming heeft gevraagd want nogmaals in de Heilige maand moorden is niet toegestaan tenzij er een ontheffing is van een Imam. maar corrigeer me als ik er naast zit.


U bent abuis.
Allah(swt) gebied ons om de strijd te staken in de heilige maand, tenzij de vijand ons aanvalt.
Strijd in deze context is een gewapend conflict tussen 2 groepen soldaten.
Alhoewel de pen machtiger is dan het zwaard kan een collum van de heer van Gogh niet in aanmerking komen voor strijd.

Het gebod is een directe opdracht van Allah(swt) en geen een mens (want een imam is ook maar een mens) kan deze opdracht wijzigen.

Verder zegt u :
ik meen niet dat de gemeenschap de daad had moeten zien aan komen, maar dit soort plannen blijven niet stil.

Als we nu eens kijken naar Amerika, waar een van de grooste veiligheiddiensten ter wereld actief is.
Kijkend naar alle middelen waar zij over beschikken, tot aan spionnen in de moskeen aan toe..........

Hebben zij enig vermoeden kunnen hebben over wat er op 11 spetember zou gebeuren ?????

Nee natuurlijk niet, dus hoe zou een simpele stichting in Nederland nu de daad van Mohammed.B. aan hebben moeten zien komen.

Wat de functie van imam betreft ; volgens mij tilt u te zwaar aan het woord imam.
Een imam is slechts een raadgever aan diegen die zijn raad vraagt.
Hij gaat ons voor in het gebed, maar hij is absoluut niet "de leider".
Ook fungeert hij niet als verbinding tussen de gelovige en Allah(swt) dus voor een contact met de schepper is hij eigenlijk overbodig.
Wel is het zijn taak om de gemeenschap te voorzien van informatie, en op vrijdags een toepsraak te houden waarin bepaalde zaken besproken worden.

Verder zegt u :
maar de leiders van de Tawheed moskee zijn in mijn ogen te kort geschoten en te radicaal en geven voeding aan mensen die extreme na streven.


Zoals ik al aangaf zijn er geen leiders, er zijn slechts een hoop individuen die samenwerken.

Als we kijken naar de reactie van Tawheed :
AMSTERDAM - Met afgrijzen hebben wij (stichting El Tawheed) kennis genomen van de moord vandaag op Theo van Gogh.

Deze gruwelijke misdaad valt op geen enkele manier te rechtvaardigen. Zomaar afgeslacht worden midden op straat, daar schieten woorden tekort.

Deze moord heeft verregaande gevolgen en is funest voor de verhoudingen binnen onze, multiculturele, samenleving. De negatieve effecten laten zich nu al voelen. Toch hopen wij dat iedereen de kalmte zal bewaren opdat bepaalde groepen zich niet nog verder van elkaar zullen verwijderen.

Als de moskee echt zo radicaal zou zijn den was dit bericht niet verschenen, aangezien ze zichzelf dan tegen zouden spreken.

Met vriendelijke groet,

BiL@L
08-11-04, 21:56
Geplaatst door Mohammed Amin
as salaam aleikoem wa raghmatoellahi wa barakatoehoe broeders en zusters,

Wel is het zijn taak om de gemeenschap te voorzien van informatie, en op vrijdags een toepsraak te houden waarin bepaalde zaken besproken worden.

Allaah zegt: En wanneer jullie met een groet begroet worden, groet dan met een betere dan deze (terug), of beantwoordt hem (op gelijke wijze). Voorwaar Allaah stelt de afrekening over alle zaken op. [4:86]

Alaykom sallaam wa rahmatoe llaahi wa barakatoeh agie,

De soennah is volgens mij ook na het 'asr gebed, zoals in bijna geen 1 land meer het geval is, behalve in SA. Maar een toespraak is natuurlijk ook informatie....

:duim:

..zapper
08-11-04, 22:00
@Voorzitter, ik ben nog steeds van mening dat uw mening, die van een aantal collega's in Den Haag en de wijze waarop deze zonder pardon de media ingeslingerd worden een bom vormen onder de rechsstaat der Nederlanden. Ik heb nog geen antwoord gehad hoe u hier tegenover staat.

Bofko
08-11-04, 22:04
Geplaatst door BiL@L
Allaah zegt: En wanneer jullie met een groet begroet worden, groet dan met een betere dan deze (terug), of beantwoordt hem (op gelijke wijze). Voorwaar Allaah stelt de afrekening over alle zaken op.[4:86]


Dan krijg je toch groet-inflatie ?

" moge Allah u geluk schenken de komende 10 dagen"

" moge Allah u geluk schenken de komende 20 dagen"
.
etcetc.
.
.
.
" moge Allah u geluk schenken de komende 20 jaar"

etc.
:D

BiL@L
08-11-04, 22:10
Geplaatst door Bofko
Dan krijg je toch groet-inflatie ?

" moge Allah u geluk schenken de komende 10 dagen"

" moge Allah u geluk schenken de komende 20 dagen"
.
etcetc.
.
.
.
" moge Allah u geluk schenken de komende 20 jaar"

etc.
:D

Jep, maar je mag ook op gelijke wijze terug groeten. :)

mark61
08-11-04, 23:24
Geplaatst door Bofko
Dan krijg je toch groet-inflatie ?

" moge Allah u geluk schenken de komende 10 dagen"

" moge Allah u geluk schenken de komende 20 dagen"
.
:D

In de Gambia kunnen begroetingsceremonies danig uit de hand lopen. Mochten deze plaatsvinden op een druk kruispunt, dan heb je al gauw een major verkeerschaos aan de hand. Maar in hoeverre dat door geloof, of door cultuur bepaald is...

Spoetnik
09-11-04, 00:23
Het lijkt me inmiddels toch vrij duidelijk dat Mohamed B. een door de AIVD gebrainwashde jongen is.

Toch?

Anders is het weer triest om te zien hoe zelfs de LPF wordt gemanipuleerd door de elite om precies te raaskalen waar ze over moesten raaskalen.

Net zoals dat Pim vermoord werd door de elite en het op links werd afgeschoven, is Theo vermoord door dezelfde elite en wordt het nu op moslims afgeschoven.

Helaas heeft geen enkele media of groepering het lef om de schuld te leggen bij de financiele elite die de wereld controleren.

Lafaards.

En ondertussen bombaderen de Amerikanen er lustig op los in Falujjah, je weet wel militaire targets zoals Ziekenhuizen.

Boerenkool
09-11-04, 00:42
Geplaatst door Spoetnik


Net zoals dat Pim vermoord werd door de elite en het op links werd afgeschoven, is Theo vermoord door dezelfde elite en wordt het nu op moslims afgeschoven.



*koffie over de 20" TFT uitspugend*

Dit is nog mooier dan het complot tegen JFK. Vraag me alleen wel af wie je nu exact als elite bestempeld.

Spoetnik
09-11-04, 00:46
Geplaatst door Boerenkool
*koffie over de 20" TFT uitspugend*

Dit is nog mooier dan het complot tegen JFK. Vraag me alleen wel af wie je nu exact als elite bestempeld.

Dude.. lees mijn eerdere bericht over de moord op T.v.G als je geen clue hebt.. :rolleyes:

Enne.. ik geloof dat jij zo ongeveer de enige persoon bent die gelooft dat Lee Harvey Oswald JFK heeft vermoord.

de Voorzitter
09-11-04, 10:08
Geplaatst door ..zapper
@Voorzitter, ik ben nog steeds van mening dat uw mening, die van een aantal collega's in Den Haag en de wijze waarop deze zonder pardon de media ingeslingerd worden een bom vormen onder de rechsstaat der Nederlanden. Ik heb nog geen antwoord gehad hoe u hier tegenover staat.

mijn excuus, ik zal het zo even beantwoorden

Zwarte Schaap
12-11-04, 19:23
Geplaatst door de Voorzitter
Naast problemen in hun gevoelens en relaties met anderen, hebben psychopaten grote problemen in hun levensstijl. Negen kenmerken in de PCLR geven deze problemen in de levensstijl weer.

Panthera fijn dat je me diagnostiseerd als zijnde een psychopaat...ik neem aan dat je hier ook toe bevoegd ben en graag de DSM-IV classificatie zodat ik gerichte hulp kan gaan zoeken

:haha:

Panthera had het goed gezien !

:hihi: Ik lach wel maar ik ben wel boos op je! Dat je niet eerlijk tegen ons bent geweest, dat je in naam van een Islamitische beweging bedreigen uitte.

Ik wordt er verdrietig van, het zorgt ervoor dat mijn vertrouwen in mensen een deuk oploopt.

..zapper
12-11-04, 19:36
Geplaatst door de Voorzitter
mijn excuus, ik zal het zo even beantwoorden
En die andere achterlijke acties leggen een bom onder de hele samenleving, wat ben jij een hypocriet gevaar.

Pytaghoras
12-11-04, 19:42
Geplaatst door de Voorzitter
Panthera fijn dat je me diagnostiseerd als zijnde een psychopaat...ik neem aan dat je hier ook toe bevoegd ben en graag de DSM-IV classificatie zodat ik gerichte hulp kan gaan zoeken

:haha:

Blijkbaar had hij gerichte hulp wel nodig. Jammer dat wij hem niet serieus hadden genomen.

Pytaghoras
12-11-04, 19:43
Wordt dit geen topper?

~Panthera~
12-11-04, 19:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Panthera had het goed gezien !

:hihi: Ik lach wel maar ik ben wel boos op je! Dat je niet eerlijk tegen ons bent geweest, dat je in naam van een Islamitische beweging bedreigen uitte.

Ik wordt er verdrietig van, het zorgt ervoor dat mijn vertrouwen in mensen een deuk oploopt.
------------------------------------


Doe nu diezelfde PCLR test eens op Fortuyn.
Het zal je verbazen.