PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet In Naam Van Mijn Islam...



Whazzzup
07-11-04, 13:47
Als in Nederland geboren Marokkaan en Academicus irriteer ik mij al langere tijd aan de onprofessionele eenzijdigheid van bepaalde media in ONS land. Ik schrijf ONS met hoofdletters omdat sommige figuren in deze maatschappij niet willen begrijpen dat wij (Marokkanen, Islamieten, Allochtonen, MEDELANDERS) niet zullen vertrekken. Wij zullen hier altijd blijven wonen, omdat dit uiteindelijk ook ONS land is. Kranten zoals de Telegraaf die zich nu voordoen als zijnde objectief en neutraal, en die als enig doel hebben hun oplage mede door sensatie, toespelingen & beledigingen te verhogen, spelen een cruciaal en tegelijkertijd een gevaarlijk spel. De Telegraaf die de Marokkaanse gemeenschap overduidelijk telkens over 1 kam scheert en die ons keer op keer blijft beledigen. De Telegraaf die Nederland probeert te verdelen in twee kampen. Diezelfde Telegraaf die in de Tweede Wereldoorlog zo een foute rol speelde waarbij indirect zoveel joden het leven lieten. Dat moet een keer ophouden. Wij leven hier gelukkig in een rechtstaat waar een ieder mag zeggen wat hij/ zij wil zeggen. Daar wil ik (en gelukkig velen met mij) niet aan tornen. Een rechtstaat houdt in, dat als je het niet met elkaar eens bent je het via het gerecht kan laten bepalen. Wij hebben in Nederland 19 rechtbanken, 5 gerechtshoven, een centrale raad voor hoger beroep, een college van beroep voor het bedrijfsleven en uiteindelijk de Hoge Raad. Maar aan de andere kant stel ik dan de vraag waar je eigen mening geven overgaat in belediging? Waarom kunnen sommige politici en media die weten dat zij een groot rijkwijdte hebben hun verantwoordelijkheid niet nemen en Nederland tot 1 groot gemeenschap vormen. Sommige Politici zien in de afschuwelijke gebeurtenis van woensdag nu al winst in voor hun partijen. Oppertunisme is nu aan de orde van de dag bij bepaalde politieke partijen. Vandaag kondigde ook Geert Wilders aan een politieke partij genaamd "Groep Wilders" op te zullen richten. Het inspelen op onderbuik gevoelens doet het bij deze groep goed. Zij staan in de peilingen dan ook op 7 zetels, als er vandaag verkiezingen gehouden zouden worden.

Zo ook sommige leiders van Islamitische splintergroepen die het vertrouwen dat hun volgelingen in hen stellen misbruiken, en zij spiegelen hen een Koraninterpretatie voor die tegenstrijdig is met de Islam, maar die hun eigen politieke doeleinden kan dienen. Het zijn dus niet alleen sommige niet-Moslims die de zaken verkeerd voorstellen en die beweren dat de Islam geweld aanmoedigt. Dergelijke splintergroepen rukken soms verzen uit hun context om zo hun volgelingen aan te zetten tot geweld of geweld goed te praten. Dit fenomeneen is evenwel niet typisch voor de Islam. Ook in andere godsdiensten en in niet-godsdienstige seculiere modellen, komen splintergroepen voor die haat prediken. Het is belangrijk zich voor ogen te blijven houden, dat dergelijke splintergroepen door het model zelf niet aanvaard worden en dus helemaal niet representatief zijn voor het model, in tegendeel, ze zijn er de tegenstelling van. Een vergelijking om dit te verduidelijken: een dief in het Westen, overtreedt de Wet. De daden van de dief halen misschien de pers, maar zijn daden zijn niet de algemene leer van het Westen, in tegendeel, zijn daden overtreden het model van het Westen, ze zijn er tegenstrijdig aan. In de Islam is dat ook zo. De Islam verkondigt vrede, heeft een multi-cultureel maatschappijmodel en verwerpt geweld. Maar die stille vreedzame meerderheid van een miljard Moslims, haalt de pers niet, net zoals de miljarden niet-stelende mensen ook het nieuws niet halen omdat ze niet stelen- het is de dief, die wel steelt die het nieuws haalt. Zo ook kunnen haatvolle uitspraken van de leider van een obscure splintergroep met een paar duizend leden wereldnieuws worden. Het is belangrijk zich voor ogen te blijven houden, dat de zulke groeperingen - net zoals de dief in het Westen - niet representatief zijn voor de Islam, maar er juist haaks tegenover staan.

Sta alsjeblieft open voor elkaar, respecteer elkaar, elkaars opvattingen en elkaars denkbeelden. Elke vorm van extremisme keur ik af. De afschuwelijke afslachting van Theo van Gogh, was het werk van 1 Marokkaan. Reken hier niet alle Marokkanen op af. Laat de Media ook haar verantwoordelijkheid nemen. Nodig ook een keer Marokkanen/ Islamieten uit die WEL kunnen debatteren, die WEL een weerwoord hebben, die WEL gestudeerd hebben, die WEL kunnen uitleggen hoe de verhoudingen er voor staan. Dit mis ik in Nederland.

De dader van deze moord zegt dit gedaan te hebben in de naam van de Islam. Ik kan u vertellen dat hij dit niet heeft gedaan in de naam van mijn Islam. Mijn Islam is een geloof wat liefde, tederheid, zorg voor naasten, een goede verhouding met buren, respect voor andersdenkenden, en vrede voor iedereen predikt. En zoals Allah in zijn heilige boek, de Koran zegt. "WIE EEN ZIEL OP AARDE VERMOORD, HET IS ALSOF HIJ DE HELE MENSHEID HEEFT VERMOORD".

Hopende op een vreedzame toekomst, waarbij iedereen elkaar respecteert, en waarbij het vrije woord nooit en te nimmer de mond zal worden gesnoerd.

Met vriendelijke groet,
Aziz