PDA

Bekijk Volledige Versie : open brief aan mohammed b



anneke01
07-11-04, 16:03
Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh

Wide-O
07-11-04, 16:05
Paula ?

freya
07-11-04, 16:06
:moe:

anneke01
07-11-04, 16:10
Nee, geen Paula en ook niet een ander uit een new age grot...
Slechts letterlijke weergave van de brief die theodor holman voorlas in barend en van de dorp.
Was benieuwd naar de reacties, leuk? niet leuk?, afschuwelijk? niet afschuwelijk? that's all.

Joesoef
07-11-04, 16:13
Holman is manisch depressief.

Victory
07-11-04, 16:23
Met satire lossen we alle problemen niet op.

Snake
07-11-04, 16:26
Vind dat die brief een beetje te laat is geschreven. :p

Rode Smurf
07-11-04, 16:27
Geplaatst door Victory
Met satire lossen we alle problemen niet op.

Nee, maar degene die het wel weet moet nog opstaan.

Snake
07-11-04, 16:36
Geplaatst door Rode Smurf
Nee, maar degene die het wel weet moet nog opstaan.

Dat zal niet lukken, want een keer vallen is voor altijd vallen. :engel:

Orakel
07-11-04, 17:56
Geplaatst door anneke01
Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh

:hihi:

Rosita0323_
07-11-04, 18:01
Geplaatst door anneke01
Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh

Koefnoen en Kopspijkers gezien?

en voor deze brief :fpetaf: Van een Bipolaire Stoornis is geen sprake

mulan
07-11-04, 21:44
Geplaatst door anneke01
Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh

Als het nou eens grappig was.....Die Rob Muntz ook al bij Rondom Tien,super cynisch reageren op alles. Moslims hebben immers geen humor.Deze brief is wederom uit zo'n toontje geschreven.....

sienia
07-11-04, 21:49
Geplaatst door mulan
Als het nou eens grappig was.....Die Rob Muntz ook al bij Rondom Tien,super cynisch reageren op alles. Moslims hebben immers geen humor.Deze brief is wederom uit zo'n toontje geschreven.....

Ach.
Lag er om, negeer het, of haal gewoon je schouders op.

Tomas
07-11-04, 21:52
Doen ze nog zo hun best om niet te kwetsen in deze brief, is het weer niet goed. Dan maar gewoon helemaal stoppen met uiten? 't woord zegt 't eigenlijk al.

kaaskop
07-11-04, 21:54
Ik kan het niet helpen maar ik vind het prachtig....

Helemaal mijn soort humor. :lol:


OK het lost helemaal niks op maar humor maakt het allemaal toch weer een beetje makkelijker zaken te relativeren.


Ik hoop maar niet dat Mohammed een lekker kontje heeft....

vgeld
07-11-04, 21:54
Geplaatst door anneke01
Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh
Wat me van die brief is bijgebleven is dat Mimoun van Shouf shouf Habibi in die uitzending is neergezet als JIJ/zij tegen WIJ. Ik had medelijden met Mimoun maar het was een les voor hem. Ik begin steeds vraagtekens te plaatsen bij sommige presentatoren en hun motieven !! (read between the lines )
Mocht Mimoun mij ooit tegenkomen dan zal hij mij nooit van een Maroc-nationalist uitmaken maar voor een Marokkaan met vaderlandsliefde.

Tomas
07-11-04, 21:58
Geplaatst door vgeld
Wat me van die brief is bijgebleven is dat Mimoun van Shouf shouf Habibi in die uitzending is neergezet als JIJ/zij tegen WIJ. Ik had medelijden met Mimoun maar het was een les voor hem. Ik begin steeds vraagtekens te plaatsen bij sommige presentatoren en hun motieven !! (read between the lines )
Mocht Mimoun mij ooit tegenkomen dan zal hij mij nooit van een Maroc-nationalist uitmaken maar voor een Marokkaan met vaderlandsliefde.

Deze is best ingewikkeld, vgeld.

mulan
07-11-04, 22:01
Geplaatst door sienia
Ach.
Lag er om, negeer het, of haal gewoon je schouders op.

IK lig er niet wakker van hoor....

Oh en Tomas....het is inderdaad nooit goed,je kunt beter niets meer zeggen.Free at last.

vgeld
07-11-04, 22:08
Geplaatst door Tomas
Deze is best ingewikkeld, vgeld.

In deze tijd waarin de vrijheid van alles mogen zeggen ter discussie staat moet men de juristen geen kans geven !
Ironie? wat is da? Tomas ! don't blame it on me !

MisterB
07-11-04, 22:58
het lijkt wel of iedereen vergeet dat Holman, Teeuwen Muntz en de rest dinsdag een vriend moeten cremeren die beestachtig is vermoord. Cynisme op zo'n milde manier gebruikt niet goed?
u bent allen gek.

Rosita0323_
07-11-04, 23:28
Geplaatst door MisterB
het lijkt wel of iedereen vergeet dat Holman, Teeuwen Muntz en de rest dinsdag een vriend moeten cremeren die beestachtig is vermoord. Cynisme op zo'n milde manier gebruikt niet goed?
u bent allen gek.

Daarom ook Chapeau voor de brief..

Humor wordt vaak het mooist beschreven in tijd van diep verdriet

en ik zie steeds een man op mijn tv scherm en mn netvlies die kapot is van verdriet om zijn beste vriend. wanneer hij dan in staat is een brief met deze inhoud voor te lezen, in deze tijd, voor een groot publiek.. dat is de persoonlijke tragiek die achter deze brief schuil gaat!

Korenbloem
07-11-04, 23:32
Geplaatst door anneke01
Beste Mohammed en vrienden,
Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Sterkte en tot schrijfs
De vrienden van Van Gogh Laten we met ons allen de zon oprollen :moe:

La Nobele
07-11-04, 23:36
Geplaatst door MisterB
het lijkt wel of iedereen vergeet dat Holman, Teeuwen Muntz en de rest dinsdag een vriend moeten cremeren die beestachtig is vermoord. Cynisme op zo'n milde manier gebruikt niet goed?

Nee. Hun eigen imago is veel belangrijker want zij zijn slachtoffers en zielig. Niet vergeten.

Rosita0323_
07-11-04, 23:52
Geplaatst door Rosita0323_
Daarom ook Chapeau voor de brief..

Humor wordt vaak het mooist beschreven in tijd van diep verdriet

en ik zie steeds een man op mijn tv scherm en mn netvlies die kapot is van verdriet om zijn beste vriend. wanneer hij dan in staat is een brief met deze inhoud voor te lezen, in deze tijd, voor een groot publiek.. dat is de persoonlijke tragiek die achter deze brief schuil gaat!

Speciaal voor jou een herhaling van deze tekst La Nobele

Ourzazate
08-11-04, 00:21
Geplaatst door anneke01

Was benieuwd naar de reacties, leuk? niet leuk?, afschuwelijk? niet afschuwelijk? that's all.

Afschuwelijk, dat is wat die brief is. En polariserend en demoniserend...:).

Want wat bedoelen die vriendjes (ze komen plots met bosjes uit de bosjes) van het leeggeprikte Biervat met 'de geloofsgenoten van Mohamed B'...? Moslims in het algemeen???

Dat is dus wat ik bedoel met wij-jullie sfeer creeeren hetgeen ook de bedoeling is van zo'n brief die vol gemaakte bombarie in de media wordt gepresenteerd...:jammer:.

ps: Blijkbaar deden ze helemaal niet hun best om niet te kwetsen Tomas. Het is tekenend dat jij dat niet in kan zien... Al die jaartjes Maroc.nl en je kan nog steeds niet ruiken...:).

Rosita0323_
08-11-04, 00:35
Geplaatst door Ourzazate
Afschuwelijk, dat is wat die brief is. En polariserend en demoniserend...:).

Want wat bedoelen die vriendjes (ze komen plots met bosjes uit de bosjes) van het leeggeprikte Biervat met 'de geloofsgenoten van Mohamed B'...? Moslims in het algemeen???

Dat is dus wat ik bedoel met wij-jullie sfeer creeeren hetgeen ook de bedoeling is van zo'n brief die vol gemaakte bombarie in de media wordt gepresenteerd...:jammer:.

ps: Blijkbaar deden ze helemaal niet hun best om niet te kwetsen Tomas. Het is tekenend dat jij dat niet in kan zien... Al die jaartjes Maroc.nl en je kan nog steeds niet ruiken...:).

Weet je Ourzazate...tis jammer dat het leeggeprikte biervat niet meer is...ik had denk ik heel erg genoten van een gesprek tussen jullie, waarin jullie nu echt de scheefgelopen dingen naar elkaars oren konden slingeren...en wel met het mes op tafel, dus op het scherpst van de snede bedoel ik dan..
Want je lijkt mij een uitstekende partij voor Van Gogh.

En voor de duidelijkheid, tuurlijk haal ik ook je onderliggende boodschap eruit hoor..blijft wel dat jij wel diegene bent die al bij 1 van mijn eerste bezoeken hier een mooie lach op mijn gezicht kon toveren :wink:

Max Stirner
08-11-04, 00:40
Geplaatst door Ourzazate
Afschuwelijk, dat is wat die brief is. En polariserend en demoniserend...:).

Want wat bedoelen die vriendjes (ze komen plots met bosjes uit de bosjes) van het leeggeprikte Biervat met 'de geloofsgenoten van Mohamed B'...? Moslims in het algemeen???

Dat is dus wat ik bedoel met wij-jullie sfeer creeeren hetgeen ook de bedoeling is van zo'n brief die vol gemaakte bombarie in de media wordt gepresenteerd...:jammer:.

ps: Blijkbaar deden ze helemaal niet hun best om niet te kwetsen Tomas. Het is tekenend dat jij dat niet in kan zien... Al die jaartjes Maroc.nl en je kan nog steeds niet ruiken...:).


Aansteller........ :) Dat woordje `geloofsgenoten` is ongelukkig (want generaliserend), maar verder.........had het van mij nog wel wat giftiger gemogen :)

Ourzazate
08-11-04, 01:06
Geplaatst door Rosita0323_
Weet je Ourzazate...tis jammer dat het leeggeprikte biervat niet meer is...ik had denk ik heel erg genoten van een gesprek tussen jullie, waarin jullie nu echt de scheefgelopen dingen naar elkaars oren konden slingeren...en wel met het mes op tafel, dus op het scherpst van de snede bedoel ik dan..
Want je lijkt mij een uitstekende partij voor Van Gogh.

Ik weet niet of je dit vleiend bedoelt, maar ik heb Theo nooit serieus genomen. Let wel, ik. Maar ik wist wel dat tig moslims zijn kruistocht niet op prijs stelden...:).

Hij wordt binnen 2 dagen kunstmest, maar ach we hebben AHA nog en Wilders niet te vergeten...:).


Geplaatst door Rosita0323_

En voor de duidelijkheid, tuurlijk haal ik ook je onderliggende boodschap eruit hoor..blijft wel dat jij wel diegene bent die al bij 1 van mijn eerste bezoeken hier een mooie lach op mijn gezicht kon toveren :wink:

Zo zie je maar weer, een Marokkaanse krullenbol die in een tijd als deze jou een glimlachje afbietst. Weet je, ik glimlachte ook, toen ik las: 'blond en slim'...:).

Ourzazate
08-11-04, 01:09
Geplaatst door Max Stirner
Aansteller........ :) Dat woordje `geloofsgenoten` is ongelukkig (want generaliserend), maar verder.........had het van mij nog wel wat giftiger gemogen :)

Ja maar graag niet spreken over de geloofsgenoten van die sloeber. Had inderdaad meer venijn mogen bevatten...:).

mark61
08-11-04, 03:58
Geplaatst door sienia
Ach.
Lag er om, negeer het, of haal gewoon je schouders op.

Dat is het beste advies bij alle onzinnige en ranzige uitingen die een mens zoal tegen kan komen in zijn leven.

mark61
08-11-04, 04:04
Mwah, ik vind Th. Holman een griezel. Zat dezelfde avond al te lachen gieren brullen bij B&W, toen een Marokkaanse gast (sorry, naam kwijt) iets zei van 'geiten..', die term was al in de vergetelheid geraakt. Holman: 'maar dat zijn ze toch ook?', of iets van die strekking. Humor. Timing. Fantastisch.

mcouzijn
08-11-04, 04:27
Deze brief lijkt lachen, maar is huilen. De kracht van humor. Humor is de beste manier om heel, heel ernstig te zijn.

Het woord 'geloofsgenoten', waar sommigen in dit forum aanstoot aan nemen, is prachtig gekozen. Kies, beste moslim. Bent u een geloofsgenoot van Mohamed B.? Gelooft u hetzelfde als hij? Gelooft u ook dat u in uw recht staat als u notoire islamhaters met kogels doorzeeft en daarna de keel afsnijdt? Zo nee: dan bent u geen geloofsgenoot en hoeft u zich niet aangesproken te voelen. Maar dan heeft u tenminste wel partij gekozen. Tegen Mohamed B. Daarom het woord 'geloofsgenoten'.

Verder toont de brief genadeloos welke stupiditeit zich kennelijk meester heeft gemaakt van Mohamed B. De brief demoniseert hem niet. De brief toont hoe dicht hij *eigenlijk* en kort geleden bij ons stond, toen hij nog een gewone leerling en brave burger was. Maar het *absurde* karakter van de brief doet je als lezer tegelijk voelen welke enorme afstand er inmiddels door zijn wandaad tussen hem en ons gegroeid is. Gezien de schoorvoetende reacties op dit forum wordt het dubbelzinnige, ontregelende karakter ergens wel gevoeld, maar niet duidelijk herkend. De brief zet je aan het denken.

Daarom is dit een prachtbrief. Daarom is dit kunst. Daarom is dit Van Gogh waardig.

Max Stirner
08-11-04, 11:17
Geplaatst door mcouzijn
Deze brief lijkt lachen, maar is huilen. De kracht van humor. Humor is de beste manier om heel, heel ernstig te zijn.

Het woord 'geloofsgenoten', waar sommigen in dit forum aanstoot aan nemen, is prachtig gekozen. Kies, beste moslim. Bent u een geloofsgenoot van Mohamed B.? Gelooft u hetzelfde als hij? Gelooft u ook dat u in uw recht staat als u notoire islamhaters met kogels doorzeeft en daarna de keel afsnijdt? Zo nee: dan bent u geen geloofsgenoot en hoeft u zich niet aangesproken te voelen. Maar dan heeft u tenminste wel partij gekozen. Tegen Mohamed B. Daarom het woord 'geloofsgenoten'.

Verder toont de brief genadeloos welke stupiditeit zich kennelijk meester heeft gemaakt van Mohamed B. De brief demoniseert hem niet. De brief toont hoe dicht hij *eigenlijk* en kort geleden bij ons stond, toen hij nog een gewone leerling en brave burger was. Maar het *absurde* karakter van de brief doet je als lezer tegelijk voelen welke enorme afstand er inmiddels door zijn wandaad tussen hem en ons gegroeid is. Gezien de schoorvoetende reacties op dit forum wordt het dubbelzinnige, ontregelende karakter ergens wel gevoeld, maar niet duidelijk herkend. De brief zet je aan het denken.

Daarom is dit een prachtbrief. Daarom is dit kunst. Daarom is dit Van Gogh waardig.


Mooi gezegd!

Dutchguy
08-11-04, 11:23
Geplaatst door mcouzijn
Deze brief lijkt lachen, maar is huilen. De kracht van humor. Humor is de beste manier om heel, heel ernstig te zijn.

Het woord 'geloofsgenoten', waar sommigen in dit forum aanstoot aan nemen, is prachtig gekozen. Kies, beste moslim. Bent u een geloofsgenoot van Mohamed B.? Gelooft u hetzelfde als hij? Gelooft u ook dat u in uw recht staat als u notoire islamhaters met kogels doorzeeft en daarna de keel afsnijdt? Zo nee: dan bent u geen geloofsgenoot en hoeft u zich niet aangesproken te voelen. Maar dan heeft u tenminste wel partij gekozen. Tegen Mohamed B. Daarom het woord 'geloofsgenoten'.

Verder toont de brief genadeloos welke stupiditeit zich kennelijk meester heeft gemaakt van Mohamed B. De brief demoniseert hem niet. De brief toont hoe dicht hij *eigenlijk* en kort geleden bij ons stond, toen hij nog een gewone leerling en brave burger was. Maar het *absurde* karakter van de brief doet je als lezer tegelijk voelen welke enorme afstand er inmiddels door zijn wandaad tussen hem en ons gegroeid is. Gezien de schoorvoetende reacties op dit forum wordt het dubbelzinnige, ontregelende karakter ergens wel gevoeld, maar niet duidelijk herkend. De brief zet je aan het denken.

Daarom is dit een prachtbrief. Daarom is dit kunst. Daarom is dit Van Gogh waardig.

Absoluut mee eens. Deze brief brengt zowel humor als pijn naar boven maar is zoveel venijniger dan een haatbrief. Klasse.

Tomas
08-11-04, 11:34
Geplaatst door mcouzijn

Daarom is dit Van Gogh waardig.

Het brengt idd heel mooi de kloof in beeld.

Rosita0323_
08-11-04, 16:55
Geplaatst door Ourzazate
Ik weet niet of je dit vleiend bedoelt, maar ik heb Theo nooit serieus genomen. Let wel, ik. Maar ik wist wel dat tig moslims zijn kruistocht niet op prijs stelden...:).

Hij wordt binnen 2 dagen kunstmest, maar ach we hebben AHA nog en Wilders niet te vergeten...:).



Zo zie je maar weer, een Marokkaanse krullenbol die in een tijd als deze jou een glimlachje afbietst. Weet je, ik glimlachte ook, toen ik las: 'blond en slim'...:).

Ik heb mijn tekst in de richting geschreven van "Ik heb het idee dat je inderdaad een bloedhekel hebt aan Van Gogh" juist door al zijn uitlatingen.. Ik zie een scherpte in je teksten waarop ik reageer met...ik vind het echt jammer nu dat je je afkeer niet meer duidelijk aan de persoon zelf kunt maken.

Van Gogh was scherp, jij bent scherp..Beide staande aan het uiteinde van dit continuum, had je echt je hart kunnen luchten en hem recht in zn gezicht kunnen zeggen..: Zijne Koninklijke Biervat.
Misschien heb je dit wel gedaan via zijn website de Gezonde Roker...weet ik niet.

Dus Ourzazate, mijn tekst is dus serieus bedoeld, zonder hatelijkheden of cynisme.

Want ik kom er mondjesmaat achter van Van Gogh naar wie dan ook voor uitspraken deed en daarmee zijn omgangsvormen zeer grof waren, dat staat nl. buiten Vrijheid van Meningsuiting, waar de media nu zo bol van staan.

p.s. Glimlach voor jou, krullebol!

Ourzazate
08-11-04, 18:16
Geplaatst door mcouzijn

Het woord 'geloofsgenoten', waar sommigen in dit forum aanstoot aan nemen, is prachtig gekozen. Kies, beste moslim. Bent u een geloofsgenoot van Mohamed B.? Gelooft u hetzelfde als hij? Gelooft u ook dat u in uw recht staat als u notoire islamhaters met kogels doorzeeft en daarna de keel afsnijdt? Zo nee: dan bent u geen geloofsgenoot en hoeft u zich niet aangesproken te voelen. Maar dan heeft u tenminste wel partij gekozen. Tegen Mohamed B. Daarom het woord 'geloofsgenoten'.

Ik ben inderdaad een geloofsgenoot van Mo B. ja... Ik geloof net zoals hem dat er maar 1 god is en dat is God en ik geloof net zoals hem dat Mohammed de boodschapper is van God. Ik verricht het gebed zoals hem en ik vast zoals hem. En dat geldt voor al die andere moslims in NL...:). We geloven allemaal in Islam.

We verschillen wel in hoe je Islam beleeft en wat je persoonlijke relatie is met God/Islam...:). Daarnaast deel ik niet de mening die B. had in hoe hij omgaat met vernederaars/beledigers/polisatoren/haatzaaiers etc. zoals Theo, Wilders en AHA...:).

Een Islamhater heeft de vrijheid om de Islam te haten. Ik lig daar niet wakker van, Mo B. blijkbaar wel...:).


Geplaatst door mcouzijn

Verder toont de brief genadeloos welke stupiditeit zich kennelijk meester heeft gemaakt van Mohamed B. De brief demoniseert hem niet. De brief toont hoe dicht hij *eigenlijk* en kort geleden bij ons stond, toen hij nog een gewone leerling en brave burger was. Maar het *absurde* karakter van de brief doet je als lezer tegelijk voelen welke enorme afstand er inmiddels door zijn wandaad tussen hem en ons gegroeid is. Gezien de schoorvoetende reacties op dit forum wordt het dubbelzinnige, ontregelende karakter ergens wel gevoeld, maar niet duidelijk herkend. De brief zet je aan het denken.

De brief demoniseert niet alleen Mo B. maar ook diens geloofsgenoten en dat zijn de moslims in het algemeen, althans dat is zo bedoeld...:jammer:. In jouw stukje kun je duidelijk zien dat een goed geintegreerde jongeman zoals B. (als je de integratiemaatstaven van de politiek gebruikt) toch de verkeerde kant kan op gaan. Hier geboren en getogen, goed Nederlands, opleiding, actieve participatie in de NL gemeenschap enzovoorts, maar toch opeens ontploffen...:).

Dat zou je eens aan het denken moeten zetten vrind...:).


Geplaatst door mcouzijn

Daarom is dit een prachtbrief. Daarom is dit kunst. Daarom is dit Van Gogh waardig.

Ik heb nooit prachtige dingen gezien van Theo laat staan iets dat als kunst zou kunnen worden gekwalificeerd...:). Maar ik deel je mening dat de brief Theo waardig is; polariserend, haatzaaiend, demoniserend enfin je kent het rijtje onderhand wel...:).

Ourzazate
08-11-04, 18:35
Geplaatst door Rosita0323_
Ik heb mijn tekst in de richting geschreven van "Ik heb het idee dat je inderdaad een bloedhekel hebt aan Van Gogh" juist door al zijn uitlatingen.. Ik zie een scherpte in je teksten waarop ik reageer met...ik vind het echt jammer nu dat je je afkeer niet meer duidelijk aan de persoon zelf kunt maken.

Ik had geen bloedhekel aan Theo, maar de manier waarop hij haat zaaide en beledigde onder het mom vrijheid van meningsuiting ging veel te ver. Of het nu Hassan of Leon de Winter betreft, maakt me niet uit...:).


Geplaatst door Rosita0323_

Van Gogh was scherp, jij bent scherp..Beide staande aan het uiteinde van dit continuum, had je echt je hart kunnen luchten en hem recht in zn gezicht kunnen zeggen..: Zijne Koninklijke Biervat.
Misschien heb je dit wel gedaan via zijn website de Gezonde Roker...weet ik niet.

Ik lucht mijn hart wanneer ik mijn gebed heb verricht, niet wanneer ik aan iemand het een of het ander kenbaar heb gemaakt...:). Theo staat al jaren bekend als Biervat bij sommige Marokkanen en dat wist ie...:).


Geplaatst door Rosita0323_

Dus Ourzazate, mijn tekst is dus serieus bedoeld, zonder hatelijkheden of cynisme. Want ik kom er mondjesmaat achter van Van Gogh naar wie dan ook voor uitspraken deed en daarmee zijn omgangsvormen zeer grof waren, dat staat nl. buiten Vrijheid van Meningsuiting, waar de media nu zo bol van staan.



Ik snap je niet helemaal, maar ik ga ervan uit dat je het met mij eens bent dat Theo zijn vrijheid van meningsuiting misbruikte. Want als je dat inziet dan kun je ook inzien dat NL met 2 maten meet. Waarom mogen de supporters van een voetbalclub niet meer roepen dat Sylvie Meis een hoer is zonder dat een wedstrijd wordt gestaakt en er straffen volgen? Waarom mogen supporters niet roepen dat een scheidsrechter een hondelul is...??? Vrijheid van meningsuiting toch...:).

Maar Theo mag wel zeggen dat moslims pooiers van de profeet zijn, dat onze zusters en moeders hoeren zijn en dat de Islam een ziekte is etc. AHA mag wel zeggen dat de profeet een perverse pedofiel was en dat de Islam een gevaar is voor de samenleving. En beide mogen ze wel een misselijkmakend filmpje maken waar in erotisch-sado-masochistische beelden ongelovige vrouwen de Islam en de Koran in het bijzonder belachelijk maken. Waarom mag de een iemand anders wel emotioneel terroriseren en iemand anders niet???

Zwarte Schaap
08-11-04, 19:03
Geplaatst door Ourzazate
Ik snap je niet helemaal, maar ik ga ervan uit dat je het met mij eens bent dat Theo zijn vrijheid van meningsuiting misbruikte. Want als je dat inziet dan kun je ook inzien dat NL met 2 maten meet. Waarom mogen de supporters van een voetbalclub niet meer roepen dat Sylvie Meis een hoer is zonder dat een wedstrijd wordt gestaakt en er straffen volgen? Waarom mogen supporters niet roepen dat een scheidsrechter een hondelul is...??? Vrijheid van meningsuiting toch...:).

Maar Theo mag wel zeggen dat moslims pooiers van de profeet zijn, dat onze zusters en moeders hoeren zijn en dat de Islam een ziekte is etc. AHA mag wel zeggen dat de profeet een perverse pedofiel was en dat de Islam een gevaar is voor de samenleving. En beide mogen ze wel een misselijkmakend filmpje maken waar in erotisch-sado-masochistische beelden ongelovige vrouwen de Islam en de Koran in het bijzonder belachelijk maken. Waarom mag de een iemand anders wel emotioneel terroriseren en iemand anders niet???

Scherpe voorbeelden!

(Ik weet het niet zeker maar volgens mij zat het zo in elkaar)

De laatste uitspraak tegen theo heeft de hoge raad bepaald dat columnisten een zekere maatschappelijke discussie aanzwengelen en in die zin mogen zij meer schrijven.

Anyhow columnisten mogen zogenaamd meer.

Rosita0323_
08-11-04, 19:11
Geplaatst door Ourzazate
Ik had geen bloedhekel aan Theo, maar de manier waarop hij haat zaaide en beledigde onder het mom vrijheid van meningsuiting ging veel te ver. Of het nu Hassan of Leon de Winter betreft, maakt me niet uit...:).



Ik lucht mijn hart wanneer ik mijn gebed heb verricht, niet wanneer ik aan iemand het een of het ander kenbaar heb gemaakt...:). Theo staat al jaren bekend als Biervat bij sommige Marokkanen en dat wist ie...:).



Ik snap je niet helemaal, maar ik ga ervan uit dat je het met mij eens bent dat Theo zijn vrijheid van meningsuiting misbruikte. Want als je dat inziet dan kun je ook inzien dat NL met 2 maten meet. Waarom mogen de supporters van een voetbalclub niet meer roepen dat Sylvie Meis een hoer is zonder dat een wedstrijd wordt gestaakt en er straffen volgen? Waarom mogen supporters niet roepen dat een scheidsrechter een hondelul is...??? Vrijheid van meningsuiting toch...:).

Maar Theo mag wel zeggen dat moslims pooiers van de profeet zijn, dat onze zusters en moeders hoeren zijn en dat de Islam een ziekte is etc. AHA mag wel zeggen dat de profeet een perverse pedofiel was en dat de Islam een gevaar is voor de samenleving. En beide mogen ze wel een misselijkmakend filmpje maken waar in erotisch-sado-masochistische beelden ongelovige vrouwen de Islam en de Koran in het bijzonder belachelijk maken. Waarom mag de een iemand anders wel emotioneel terroriseren en iemand anders niet???

Je kunt er nu zeker vanuit gaan dat ik het met jou eens ben, deze tekst nu lezend.. Ik heb nu weer een stuk info erbij Ourzazate, de film waarover jij het hebt, heb ik niet gezien in september.
De maten waarmee gemeten wordt zijn er inderdaad 2!

En de discussie over Vrijheid van meningsuiting, moet in mijn ogen meteen veranderen in de discussie over Omgangsvormen....want wat ik lees vind ik zo grof beledigend, dat gaat er bij mij ook niet in, ook niet onder het mom "Satire" of Humor, dit heeft niets met Humor te maken, dit kwetst welwillend...dit is ook geen polarisatie meer..dit is zo neerbuigend..gadver..

En, de rol van AHA is mij nog niet zo duidelijk hoor..ik ga zeker verder zoeken, wel was mijn nuchtere eerste indruk van haar.."Beetje in de war, switcht ook vrij snel van de PVDA meteen naar de VVD.." daarbij kwam zij als mens over bij mij als, ga eens een babbel maken met iemand van de RIAGG..afijn, hier niet de plaats te praten over mijn vakgebied. Het was wel mijn eerste indruk.

Die indruk heeft zij bevestigd voor mij toen zij uitsprak "Ik had niet naar Van Gogh moeten gaan met mijn verhaal omdat hij geen angst kende." Daarmee gaf zij voor mij impliciet aan gebruik gemaakt te hebben, dat zij zich al eerder bewust was van allerlei gevolgen. Zij maakt op mij een andere indruk dan voor de mensen die geen of minder kennis hebben van de psychiatrie, dit is geen compliment voor haar..Dit is mijn invalshoek, een heel andere dan dat ik hier op de site tref

Glimlach voor jou krullebol :wink: (dit blijf ik volhouden hoor)

Rosita0323_
08-11-04, 19:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Scherpe voorbeelden!

(Ik weet het niet zeker maar volgens mij zat het zo in elkaar)

De laatste uitspraak tegen theo heeft de hoge raad bepaald dat columnisten een zekere maatschappelijke discussie aanzwengelen en in die zin mogen zij meer schrijven.

Anyhow columnisten mogen zogenaamd meer.

Van mij hoeven de columnisten dat niet "meer" te mogen en dan nog denk ik dat het overbodig is om columnisten meer "vrijheden" toe te kennen, want elk welwillend en weldenkend mens is in mijn ogen in staat een discussie aan te zwengelen of de vinger op de zere plek te leggen.

Hoe ik de rol van een columnist zie, is het uitvergroten van een onderwerp, niet meer niet minder..en dit binnen Omgangsvormen.

Vrijheid van meningsuiting vind ik een ander item, op een ander niveau.

Wat ik zelf doe, is mijn mening uiten binnen mijn eigen manier van omgaan met anderen. In mijn woorden kan ik weleens een breekijzer zijn, wel met de insteek om de ander in zijn of haar waarde te laten.

Ik stem geen CDA hoor..:wink: en geen Harry Potter-fan..

mark61
08-11-04, 19:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Anyhow columnisten mogen zogenaamd meer.

Nee, dat is echt zo. Ik beschouw dit dan ook als een cultureel misverstand. Sinds enkele honderden jaren bestaan er in Europa, behalve literaire, wetenschappelijke en religieuze teksten de volgende 3 smaken, in een krant of tijdschrift dus:

1 - bericht: feitelijk verslag van iets dat gebeurd is

2 - opiniestuk: mening onderbouwd met controleerbare argumenten

3- column: veel vrije vorm van opiniestuk waarin gebrek aan onderbouwing toegestaan, maar niet handig is en waarin stijl en terminologie tamelijk provocerend en beledigend mogen zijn. Mondt dan ook vaak uit in polemiek: de benadeelde slaat terug met zo mogelijk betere tekst.

Zo groot is dat culturele verschil niet, want bij mijn weten kent ook de Arabische wereld de literaire vorm van hekeldichten, oude vorm van dis, waarbij dichters elkaar en nog wat volk belachelijk maakten.

Het is dan ook meer de onderontwikkeldheid van de toehoorder die de setting, de atmosfeer waarin zulke woorden etc. worden gebruikt niet begrijpt, die maakt dat men razend wordt. Mensen die nooit een boek, krant of tijdschrift hebben opengeslagen begrijpen dat simpelweg niet.
Zij kennen 1 communicatieniveau: volkomen plat en 1-dimensionaal.

Zo iets lulligs zou rustig ten grondslag kunnen liggen aan deze moord.

Zwarte Schaap
08-11-04, 19:51
Geplaatst door mark61
3- column: veel vrije vorm van opiniestuk waarin gebrek aan onderbouwing toegestaan, maar niet handig is en waarin stijl en terminologie tamelijk provocerend en beledigend mogen zijn. Mondt dan ook vaak uit in polemiek: de benadeelde slaat terug met zo mogelijk betere tekst.

Dat is het probleem in Nederland. Er is in feite geen echte discussie, Nederland is meer bezig met monologen tegen zichzelf en denkt dat het een discussie is. Er is namelijk vrijwel geen toegang tot de media, tenzij je natuurlijk in je aandachtsgeiheidl een slijmbrief schrijft.


Het is dan ook meer de onderontwikkeldheid van de toehoorder die de setting, de atmosfeer waarin zulke woorden etc. worden gebruikt niet begrijpt, die maakt dat men razend wordt. Mensen die nooit een boek, krant of tijdschrift hebben opengeslagen begrijpen dat simpelweg niet.
Zij kennen 1 communicatieniveau: volkomen plat en 1-dimensionaal.

Ik denk dat dit niet opgaat voor Mohammed B.

Ourzazate
08-11-04, 22:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Scherpe voorbeelden!

(Ik weet het niet zeker maar volgens mij zat het zo in elkaar)

De laatste uitspraak tegen theo heeft de hoge raad bepaald dat columnisten een zekere maatschappelijke discussie aanzwengelen en in die zin mogen zij meer schrijven.

Anyhow columnisten mogen zogenaamd meer.

Wat voor maatschappelijk discussie zwengel je aan als je een hele gemeenschap in het verdomhoekje gooit en keer op keer emotioneel terroriseert en demoniseert en in de tussentijd zaai je haat bij de boer tav de kippen zodat je kan slaan zoveel je wil...:jammer:.

Ourzazate
08-11-04, 22:46
Geplaatst door Rosita0323_

En de discussie over Vrijheid van meningsuiting, moet in mijn ogen meteen veranderen in de discussie over Omgangsvormen....want wat ik lees vind ik zo grof beledigend, dat gaat er bij mij ook niet in, ook niet onder het mom "Satire" of Humor, dit heeft niets met Humor te maken, dit kwetst welwillend...dit is ook geen polarisatie meer..dit is zo neerbuigend..gadver..

Precies! Dat is wat mij betreft emotie-terrorisme want je weet dat je mensen gaat kwetsen, keer op keer, dag in dag uit...:). En geen kaaskop gaat mij vertellen dat dat de normen en waarden zijn van Nederland. Dat doe je niet...:).



Geplaatst door Rosita0323_

En, de rol van AHA is mij nog niet zo duidelijk hoor..ik ga zeker verder zoeken, wel was mijn nuchtere eerste indruk van haar.."Beetje in de war, switcht ook vrij snel van de PVDA meteen naar de VVD.." daarbij kwam zij als mens over bij mij als, ga eens een babbel maken met iemand van de RIAGG..afijn, hier niet de plaats te praten over mijn vakgebied. Het was wel mijn eerste indruk.

Dat AHA gestoord is moge duidelijk zijn. Ik vraag me ernstig af of ze in Somaliland alleen haar klitje hebben weggesneden...:). En gestoorde mensen zijn het gevaarlijkst. Dat geldt dus ook voor haar, in een niets ontziende vlaag van haat wil zij de moslims zwart maken en de Islam te kijk zetten. Dat kan niet, in Nederland gaan we met respect en ordentelijkheid met elkaar om. En als zij dat niet wil inzien dan moet ze maar oprotten naar d'r eigen land...:).



Geplaatst door Rosita0323_

Die indruk heeft zij bevestigd voor mij toen zij uitsprak "Ik had niet naar Van Gogh moeten gaan met mijn verhaal omdat hij geen angst kende." Daarmee gaf zij voor mij impliciet aan gebruik gemaakt te hebben, dat zij zich al eerder bewust was van allerlei gevolgen. Zij maakt op mij een andere indruk dan voor de mensen die geen of minder kennis hebben van de psychiatrie, dit is geen compliment voor haar..Dit is mijn invalshoek, een heel andere dan dat ik hier op de site tref

Natuurlijk kende zij de gevolgen van dat filmpje. Zij is islamitisch opgevoed en kent de Islam heel goed. Daarom is zij een kei in het manipuleren van de gedachtes van autochtonen voor wat betreft hun visie over de Islam en moslims in het algemeen...:). Ze is ook een gebruikster van mensen. Zij gaat gezien de moord op Theo over lijken om te bereiken wat ze wil bereiken: Islam zwartmaken/polariseren/haat zaaien/beledigen/leugens verspreiden/ demoniseren en ga zo verder...:).



Geplaatst door Rosita0323_

Glimlach voor jou krullebol :wink: (dit blijf ik volhouden hoor)

Heb je webcam? Ik wil die glimlach waarin je zo volhardt graag zien...:).

MisterB
10-11-04, 15:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is het probleem in Nederland. Er is in feite geen echte discussie, Nederland is meer bezig met monologen tegen zichzelf en denkt dat het een discussie is. Er is namelijk vrijwel geen toegang tot de media, tenzij je natuurlijk in je aandachtsgeiheidl een slijmbrief schrijft.



Ik denk dat dit niet opgaat voor Mohammed B.

jij wil toch niet ontkennen dat deze dombo in plaats van een kogel ook een woord op van Gogh had kunnen afvuren op hetzelfde moment? hij had 's avonds ook nog naar de melkweg kunnen gaan om mee te doen aan een discussie.

Enneh, ik weet het niet maar volgens mij kun je tegenwoordig digitaal filmpjes maken voor een prijs waarvoor mohammedje zijn pipa-tje niet had kunnen kopen hoor. Laat staan ook nog twee slagersmessen.

Verder had je met van Gogh zeer gemakkelijk een discussie kunnen aangaan (ja ook jij zwart schaapje) via zijn rubriek " Slijmen of Schelden?
Schrijf Terug!" (als dat geen uitnodiging tot polemiek is!) had je je eigen mening nog op zijn site kunnen terugvinden ook. Oh ja dit alles is te vinden op de obscure goed verstopte site:
http://www.theovangogh.nl/

Bij gebrek aan reactie uit bijvoorbeeld jouw hoek staat het vol met geneuzel van blanke pietlutten maar gelegenheid heb je genoeg gehad.
en Mohammed B. dus ook!

Mark
10-11-04, 15:19
Geplaatst door MisterB
jij wil toch niet ontkennen dat deze dombo in plaats van een kogel ook een woord op van Gogh had kunnen afvuren op hetzelfde moment? hij had 's avonds ook nog naar de melkweg kunnen gaan om mee te doen aan een discussie.

Enneh, ik weet het niet maar volgens mij kun je tegenwoordig digitaal filmpjes maken voor een prijs waarvoor mohammedje zijn pipa-tje niet had kunnen kopen hoor. Laat staan ook nog twee slagersmessen.

Verder had je met van Gogh zeer gemakkelijk een discussie kunnen aangaan (ja ook jij zwart schaapje) via zijn rubriek " Slijmen of Schelden?
Schrijf Terug!" (als dat geen uitnodiging tot polemiek is!) had je je eigen mening nog op zijn site kunnen terugvinden ook. Oh ja dit alles is te vinden op de obscure goed verstopte site:
http://www.theovangogh.nl/

Bij gebrek aan reactie uit bijvoorbeeld jouw hoek staat het vol met geneuzel van blanke pietlutten maar gelegenheid heb je genoeg gehad.
en Mohammed B. dus ook!

welcome back trouwens :)

MisterB
10-11-04, 15:24
Bij gebrek aan reactie uit bijvoorbeeld jouw hoek staat het vol met geneuzel van blanke pietlutten maar gelegenheid heb je genoeg gehad.
en Mohammed B. dus ook! [/B]

excuus, geloofsgenoten genoeg te vinden die hun ergernis mochten spuien, alleen jij bent niet van de partij en ach mohammed ook al niet, wat jammer.
even een voorbeeld:

Beste Varken,

Ik zie je al helemaal zitten op je stoffige zolderkamer, jezelf aftrekkend bij plaatjes van Hirsi Ali, stoom uitblazend over de groeiende Islam. Hoe moet ik dat nou stoppen? Wacht, ik schrijf een column, want dan zullen de moslims ineens stoppen te geloven in ALLAH (er is geen God dan hij, de profeet Mohamed, vrede zij met hem, is zijn profeet)!
Stakker dat je bent. Vetgemest, door de modder gerolde, gehandicapt varken.
Ik lach iedere dag weer om die lelijke vieze afzichtelijke hartinfarcten-uitlokkende kutkop van je.
Heb je ooit wel 'ns een kutje van dichtbij gezien??
Nee he, stakker...
Kan ook niet anders als je eruit ziet alsof je moeder je op een zondagochtend heeft uitgebraakt bij haar niet verteerde alcoholresten! Hoe meer je een moslim belachelijk maakt, des te meer hij zich gaat inzetten voor zijn geloof,... Alleen maar om jou en je zielige landgenootjes tot waanzin te drijven....
Ga vooral zo door!
De tijdbom tikt gewoon door.

Jamal

MisterB
10-11-04, 15:26
Geplaatst door Mark
welcome back trouwens :)

thanks

MisterB
10-11-04, 15:30
niet om het één of ander trouwens maar jouw naam is al genoemd in Trouw en dit hier en van Gogh's site zijn ook media. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Van Gogh had ook moeite een podium te vinden.
toch wist ie wel heel veel mensen te ergeren don't you agree?

Te quiero
10-11-04, 19:56
Sommige mensen zijn nooit tevreden, hoe hard je je best ook doet.


Geplaatst door Ourzazate
Ik ben inderdaad een geloofsgenoot van Mo B. ja... Ik geloof net zoals hem dat er maar 1 god is en dat is God en ik geloof net zoals hem dat Mohammed de boodschapper is van God. Ik verricht het gebed zoals hem en ik vast zoals hem. En dat geldt voor al die andere moslims in NL...:). We geloven allemaal in Islam.

Totzover doen en geloven jij en Mohammed hetzelfde.


Geplaatst door Ourzazate
We verschillen wel in hoe je Islam beleeft en wat je persoonlijke relatie is met God/Islam...:). Daarnaast deel ik niet de mening die B. had in hoe hij omgaat met vernederaars/beledigers/polisatoren/haatzaaiers etc. zoals Theo, Wilders en AHA...:).

Je geloof dus ook niet dat Mohammed met de moord op van Gogh Allah en de moslimgemeenschap heeft gediend. Hier doen en geloven jullie niet hetzelfde.
Jullie zijn dan geen volledige geloofsgenoten.



Geplaatst door Ourzazate
De brief demoniseert niet alleen Mo B. maar ook diens geloofsgenoten en dat zijn de moslims in het algemeen, althans dat is zo bedoeld...:jammer:.

Hier begin je verwarrend over te komen.




Geplaatst door Ourzazate
In jouw stukje kun je duidelijk zien dat een goed geintegreerde jongeman zoals B. (als je de integratiemaatstaven van de politiek gebruikt) toch de verkeerde kant kan op gaan. Hier geboren en getogen, goed Nederlands, opleiding, actieve participatie in de NL gemeenschap enzovoorts, maar toch opeens ontploffen...:).

Dat zou je eens aan het denken moeten zetten vrind...:).

Dit is precies wat we willen voorkomen voor onze moslimjongeren.
Goed geintegreerde, intelligente moslim jongemannen die voor een djihad karretje gespannen worden.
Daar moeten we gezamelijk, autochtonen en allochtonen, tegen vechten.
Hier begrijp ik je ook niet helemaal.
Vaak hoor ik vanuit de moslimgroep roepen dat iedereen de daad van Mohammed als een terroristische actie moet zien en dat de moslimgemeenschap zich van Mohammed's daad distantieert. Dit blijkt ook uit het 2de deel van jouw stukje.
In het 3de deel geef je de Nederlandse maatschappij de schuld voor zijn daden. Hoe zit het met de ronselaars voor terrorisme?
Vergeet niet dat Mohammed B., een jongeman van 26, door de staat wordt onderhouden. In vele andere landen heb je deze luxe niet.

Dit is nou precies wat zo verwarrend overkomt als we het over de moslimgemeenschap hebben. Zien ze de terroristen als broeders of vijanden?
Vecht je nu met de Nederlanders (allochtonen en autochtonen) tegen de terroristen of vecht je met de terroristen (of broeders) tegen jouw landgenoten? De indruk is dat vele moslims het ook niet weten.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat zoveel jonge moslims in een identiteitscrisis raken?



Geplaatst door Ourzazate
Ik heb nooit prachtige dingen gezien van Theo laat staan iets dat als kunst zou kunnen worden gekwalificeerd...:). Maar ik deel je mening dat de brief Theo waardig is; polariserend, haatzaaiend, demoniserend enfin je kent het rijtje onderhand wel...:).
Ik weet ook niet wat ik van jouw reacties op dit forum moet denken.
Je komt over alsof je de kluts kwijt bent.

Ourzazate
10-11-04, 21:28
Geplaatst door Te quiero
Sommige mensen zijn nooit tevreden, hoe hard je je best ook doet.

Wie doet zijn best en op welke manier? Ik vat 'm niet...:).



Geplaatst door Te quiero

Totzover doen en geloven jij en Mohammed hetzelfde.

Tav de godsdienstige geboden die universeel zijn voor elke moslim wel ja...:).



Geplaatst door Te quiero

Je geloof dus ook niet dat Mohammed met de moord op van Gogh Allah en de moslimgemeenschap heeft gediend. Hier doen en geloven jullie niet hetzelfde.
Jullie zijn dan geen volledige geloofsgenoten.

Wohahaha...:). Natuurlijk zijn we geen geloofsgenoten qua ideologie of qua meningen. Ik hou van meisjes met blauwe ogen en hij prefereert bruine. Ik hou van kutsap, hij niet. In dat zijn we geen geloofsgenoten nee, maar dat wordt ook niet bedoeld in de brief...:). Als je dat niet kan inzien dan ben je of blind of naief. Wat mag het zijn?




Geplaatst door Te quiero

Hier begin je verwarrend over te komen.

Voor jou klaarblijkelijk! In de brief wordt gesproken over geloofsgenoten en daarmee wordt bedoeld (en op zijn minst gesuggereerd) dat het ISLAMgenoten van Mohammed betreft. Dus moslims in het algemeen...:).





Geplaatst door Te quiero

Dit is precies wat we willen voorkomen voor onze moslimjongeren.
Goed geintegreerde, intelligente moslim jongemannen die voor een djihad karretje gespannen worden.
Daar moeten we gezamelijk, autochtonen en allochtonen, tegen vechten.
Hier begrijp ik je ook niet helemaal.

Kun je mij dan vertellen hoe je voorkomt dat moslimjongeren voor een jihad karretje worden gespannen? Let wel, internet kun je niet tegenhouden...:).

Om mij te begrijpen moet je wel eerst de reactie lezen waar ik op gereageerd heb. Dan zie je 1 lijn namelijk...:).



Geplaatst door Te quiero

Vaak hoor ik vanuit de moslimgroep roepen dat iedereen de daad van Mohammed als een terroristische actie moet zien en dat de moslimgemeenschap zich van Mohammed's daad distantieert. Dit blijkt ook uit het 2de deel van jouw stukje.
In het 3de deel geef je de Nederlandse maatschappij de schuld voor zijn daden. Hoe zit het met de ronselaars voor terrorisme?
Vergeet niet dat Mohammed B., een jongeman van 26, door de staat wordt onderhouden. In vele andere landen heb je deze luxe niet.

De schuld van de moord op Theo valt slechts toe te rekenen aan 1 persoon en dat is Mo B. De voedingsbodem waaruit de extreme gedachtes van Mohammed uit zijn ontsproten zijn deels te wijten aan de manier waarop er wordt omgegaan met moslims in Nederland. Met continu haat zaaien, polariseren, demoniseren en leugens verspreiden bestaat de kans dat kruit wordt ontwikkeld door sommige instabiele personen. Dat is allerminst als excuus te gebruiken maar het is wel een gegeven waar je moeilijk om heen kunt. Zelfs experts op dit gebied erkennen dat...:).

Een ronselaar zou je dan kunnen zien als een aansteker. Vaak is een ronselaar niet eens nodig voor een explosie, internet biedt genoeg mogelijkheden om extreme gedachtes om te zetten in extreme daden...:).



Geplaatst door Te quiero

Dit is nou precies wat zo verwarrend overkomt als we het over de moslimgemeenschap hebben. Zien ze de terroristen als broeders of vijanden?

Nee, terroristen zijn vijanden van de Islam. Maar dan heb ik het dus over terroristen zoals Mohammed Atta, Bin Laden cs, Mohammed B etc. De Koran geeft duidelijk aan dat je onschuldigen niet mag doden, noch mag je aanzetten tot verderf of chaos veroorzaken.

Islam betekent; tolerantie, verdraagzaamheid, vrede, barmhartigheid, respect en ongedwongenheid...:). Toen de profeet Mohammed uit Mekka was gevlucht en naar het bergdorpje Taïf ging om daar te prediken werd hij door de inwoners het dorpje uit gestenigd (en bespuugd en uitgescholden). Gabriel verscheen aan hem en hij vroeg de profeet: 'Zal ik hen doen verzwelgen in de grond?' De profeet antwoordde: 'Nee, laat hen, zij zijn onwetend...' De profeet noemde dit later de bitterste dag uit zijn leven.



Geplaatst door Te quiero

Vecht je nu met de Nederlanders (allochtonen en autochtonen) tegen de terroristen of vecht je met de terroristen (of broeders) tegen jouw landgenoten? De indruk is dat vele moslims het ook niet weten.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat zoveel jonge moslims in een identiteitscrisis raken?

Veel moslims weten het wel degelijk. We vechten met z'n allen tegen onverdraagzaamheid en tegen onrespect en tegen haat en verdeeldheid, we vechten tegen het moorden van mensen die een andere mening zijn toebedeeld. Jouw indruk is dat moslims niet weten tegen wie te vechten, maar jouw indruk is geen werkelijkheid...:).

De oorzaak van de aanname (want het is niet per saldo een feit) dat veel jonge moslims twisten met hun identiteit is volgens bepaalde psychologen die ik heb gesproken het gevolg van een te snelle integratie van jonge moslims in Nederland. Hoe sneller je je wil losweken (al dan niet bewust) van je Marokkaanse wortels hoe meer dit gepaard gaat met clashes in je bovenkamer. Die clashes zorgen er voor dat je weer terug wil naar je roots om rust te hervinden. Maar dat is vrijwel onmogelijk...:).



Geplaatst door Te quiero

Ik weet ook niet wat ik van jouw reacties op dit forum moet denken.
Je komt over alsof je de kluts kwijt bent.

Dat gevoel heb ik ook tav jou...:).

Remedie: je dient het geduld op te brengen om eerst de reactie van degene waar ik op reageer door te nemen alvorens mijn reactie daaropvolgend te lezen. Misschien dat je dan de kluts zult hervinden...:).

Op hoop van zegen, zal ik maar zeggen!

Te quiero
11-11-04, 02:36
Geplaatst door Ourzazate
Tav de godsdienstige geboden die universeel zijn voor elke moslim wel ja...:).
Universeel tussen aanhalingstekens. De godsdienstige geboden worden op verschillende manieren geinterpreteerd.


Geplaatst door Ourzazate
In dat zijn we geen geloofsgenoten nee, maar dat wordt ook niet bedoeld in de brief...:).
Hoe weet je het zo zeker?


Geplaatst door Ourzazate
Voor jou klaarblijkelijk! In de brief wordt gesproken over geloofsgenoten en daarmee wordt bedoeld (en op zijn minst gesuggereerd) dat het ISLAMgenoten van Mohammed betreft. Dus moslims in het algemeen...:).
Hoe weet je het zo zeker?


Geplaatst door Ourzazate
Kun je mij dan vertellen hoe je voorkomt dat moslimjongeren voor een jihad karretje worden gespannen? Let wel, internet kun je niet tegenhouden...:).
Het is al moeilijk genoeg. Maak het niet nog moeilijker met jouw negatieve houding op het internet. Onze overheid staat voor een zware taak. Ze hebben de moorden door de Nederlandse onderwereld nog niet opgelost of ze staan voor een wereldprobleem. Moslim Nederland en niet-moslim Nederland hebben elkaar nodig in de strijd tegen terrorisme. Een oorlog binnen de Nederlandse maatschappij is het laatste wat we nodig hebben.
Denk je dat de vader en de rest van de familie van Mohammed B. niet lijden? Moet het leven van nog meer moslim jongens aan terrorisme verspild worden voordat we het belang van samenwerken beseffen?


Geplaatst door Ourzazate
Om mij te begrijpen moet je wel eerst de reactie lezen waar ik op gereageerd heb. Dan zie je 1 lijn namelijk...:).
Dit forum heb ik vanaf het begin gelezen.


Geplaatst door Ourzazate
De schuld van de moord op Theo valt slechts toe te rekenen aan 1 persoon en dat is Mo B. De voedingsbodem waaruit de extreme gedachtes van Mohammed uit zijn ontsproten zijn deels te wijten aan de manier waarop er wordt omgegaan met moslims in Nederland. Met continu haat zaaien, polariseren, demoniseren en leugens verspreiden bestaat de kans dat kruit wordt ontwikkeld door sommige instabiele personen. Dat is allerminst als excuus te gebruiken maar het is wel een gegeven waar je moeilijk om heen kunt. Zelfs experts op dit gebied erkennen dat...:).
Ik zal de titel van een ingezonden brief aanhalen: "STOP MET DIE ONZIN EN DOE WAT"


Geplaatst door Ourzazate
Een ronselaar zou je dan kunnen zien als een aansteker. Vaak is een ronselaar niet eens nodig voor een explosie, internet biedt genoeg mogelijkheden om extreme gedachtes om te zetten in extreme daden...:).
Dus daarom, maak het niet nog zwaarder voor ons dan het al is.



Geplaatst door Ourzazate
Nee, terroristen zijn vijanden van de Islam. Maar dan heb ik het dus over terroristen zoals Mohammed Atta, Bin Laden cs, Mohammed B etc. De Koran geeft duidelijk aan dat je onschuldigen niet mag doden, noch mag je aanzetten tot verderf of chaos veroorzaken.
Islam betekent; tolerantie, verdraagzaamheid, vrede, barmhartigheid, respect en ongedwongenheid...:). Toen de profeet Mohammed uit Mekka was gevlucht en naar het bergdorpje Taïf ging om daar te prediken werd hij door de inwoners het dorpje uit gestenigd (en bespuugd en uitgescholden). Gabriel verscheen aan hem en hij vroeg de profeet: 'Zal ik hen doen verzwelgen in de grond?' De profeet antwoordde: 'Nee, laat hen, zij zijn onwetend...' De profeet noemde dit later de bitterste dag uit zijn leven.
Ik ben blij dat je de Koran positief interpreteert.



Geplaatst door Ourzazate
Veel moslims weten het wel degelijk. We vechten met z'n allen tegen onverdraagzaamheid en tegen onrespect en tegen haat en verdeeldheid, we vechten tegen het moorden van mensen die een andere mening zijn toebedeeld. Jouw indruk is dat moslims niet weten tegen wie te vechten, maar jouw indruk is geen werkelijkheid...:).
Dit is erg vaag. Vecht je met de terroristen (jouw broeders?) tegen jouw landgenoten (Nederlanders) of vecht je met jouw landgenoten tegen de terroristen? Kun je hierop een duidelijk ja of nee antwoord geven?


Geplaatst door Ourzazate
De oorzaak van de aanname (want het is niet per saldo een feit) dat veel jonge moslims twisten met hun identiteit is volgens bepaalde psychologen die ik heb gesproken het gevolg van een te snelle integratie van jonge moslims in Nederland. Hoe sneller je je wil losweken (al dan niet bewust) van je Marokkaanse wortels hoe meer dit gepaard gaat met clashes in je bovenkamer. Die clashes zorgen er voor dat je weer terug wil naar je roots om rust te hervinden. Maar dat is vrijwel onmogelijk...:).
Is het altijd de schuld van een ander en in dit geval de Nederlandse maatschappij? Wanneer is het tijd om de verantwoordlijkheid op zich te nemen voor eigen falen?
Niemand is succesvol geworden door altijd de schuld aan een ander te geven.

Tenslotte dit, ik ben van mening dat een dubbele nationaliteit onze moslimlandgenoten een extra duw geeft in de richting van een identiteitscrisis.

Ourzazate
15-11-04, 00:43
Geplaatst door Te quiero
Universeel tussen aanhalingstekens. De godsdienstige geboden worden op verschillende manieren geinterpreteerd.

De geboden die ik noemde; vasten, gebed etc. zijn universeel voor moslims en zijn niet voor interpretatie vatbaar. Deze godsdienstige geboden zijn voor alle moslims hetzelfde...:).


Geplaatst door Te quiero

Hoe weet je het zo zeker?

Dat is door die griezel Holman aangegeven in de media. Niet letterlijk maar wel tussen de regels door...:).


Geplaatst door Te quiero

Het is al moeilijk genoeg. Maak het niet nog moeilijker met jouw negatieve houding op het internet. Onze overheid staat voor een zware taak. Ze hebben de moorden door de Nederlandse onderwereld nog niet opgelost of ze staan voor een wereldprobleem. Moslim Nederland en niet-moslim Nederland hebben elkaar nodig in de strijd tegen terrorisme. Een oorlog binnen de Nederlandse maatschappij is het laatste wat we nodig hebben.

Dat is geen antwoord op mijn vraag...:).


Geplaatst door Te quiero

Denk je dat de vader en de rest van de familie van Mohammed B. niet lijden? Moet het leven van nog meer moslim jongens aan terrorisme verspild worden voordat we het belang van samenwerken beseffen?

Samenwerken in deze kwestie heeft alleen zin als er geen voedingsbodem wordt aangereikt door debielen zoals Wilders, AHA, Verdonk, Eerdmans etc. voor extremistische moslims en extremistische autochtonen...:). Zolang je volksvertegenwoordigers houdt die aanzetten tot haat, discriminatie, polarisatie en demoniseren en niet aanzetten tot een saamhorigheidsgevoel behoud je een klimaat waarin extremen kunnen worden aangewakkerd...:).


Geplaatst door Te quiero

Dit forum heb ik vanaf het begin gelezen.

Dan adviseer ik je goed te lezen...:).


Geplaatst door Te quiero

Ik zal de titel van een ingezonden brief aanhalen: "STOP MET DIE ONZIN EN DOE WAT"

Welke onzin en wat moet wie doen...?


Geplaatst door Te quiero

Dit is erg vaag. Vecht je met de terroristen (jouw broeders?) tegen jouw landgenoten (Nederlanders) of vecht je met jouw landgenoten tegen de terroristen? Kun je hierop een duidelijk ja of nee antwoord geven?

Het feit dat jij aangeeft dat het vaag is, is veelzeggend. Hierboven leefde ik heel even in de zinsbegoocheling dat je het door had...:).

Uiteraard vechten we als moslims tegen terrorisme. Aanslagen op onschuldige mensen of het leven beroven van mensen die een andere mening zijn toebedeeld heeft niets te maken met Islam. De Islam keurt zulk gedrag ten zeerste af...:). Maar ik zou ook graag willen zien dat we hier in Nederland met z'n allen vechten tegen emotioneel terrorisme zoals gepleegd wordt door AHA, Wilders, Verdonk etc. Elke veredelde vorm van terrorisme moet worden verbannen uit de NL samenleving...:).


Geplaatst door Te quiero

Is het altijd de schuld van een ander en in dit geval de Nederlandse maatschappij? Wanneer is het tijd om de verantwoordlijkheid op zich te nemen voor eigen falen? Niemand is succesvol geworden door altijd de schuld aan een ander te geven.

In mijn reactie leg ik de schuld bij niemand, dus hoe je nu reageert kan ik niet zo vatten...:). Wat jij hierboven schrijft staat compleet los van wat ik gezegd heb.


Geplaatst door Te quiero

Tenslotte dit, ik ben van mening dat een dubbele nationaliteit onze moslimlandgenoten een extra duw geeft in de richting van een identiteitscrisis.

En ook nu weer geef je blijk van een knap staaltje onwetendheid. Ten eerste kun je als Marokkaan je Marokkaanse nationaliteit niet kwijt geraken; eens een mocro altijd een mocro. Ten tweede is het vanuit de psychologie bekend dat een papiertje verwaarloosbaar invloed heeft op je identiteitsbevestiging dan wel ontkenning...:).

Het grootste gedeelte van de Marokkanen heeft een dubbel paspoort zodat zij hun verblijfsvergunning niet hoeven te verlengen/aan te vragen (kostenbesparend). Daarnaast is het gemakkelijk om met een NL paspoort landen in te reizen waar je anders een visum voor moet aanvragen. Met een NL paspoort kun je ook gemakkelijker je partner uit het buitenland overbrengen. Zo heb je nog meer voordelen, en daar heb je mi recht op als je hier in NL bent geboren en (of) getogen...:).

et_2000nl
15-11-04, 01:00
Geplaatst door anneke01
Nee, geen Paula en ook niet een ander uit een new age grot...
Slechts letterlijke weergave van de brief die theodor holman voorlas in barend en van de dorp.
Was benieuwd naar de reacties, leuk? niet leuk?, afschuwelijk? niet afschuwelijk? that's all.

Theodor Holman = emotie exploitant....

mark61
15-11-04, 01:05
Geplaatst door et_2000nl
Theodor Holman = emotie exploitant....

Bovendien zelf totaal in de war.

et_2000nl
15-11-04, 01:18
Geplaatst door mark61
Bovendien zelf totaal in de war.

En dat terwijl ik hem op AT5 altijd komisch grappig en goed vond.... En misschien wel weer zal vinden.

Wanneer gaat het rouwproces gewoon weer de huiskamer/vriendenkring in. Ik word kotsmisselijk van dat huichelachtige publieke rouwbeklag.

BTW, ik denk dat Holman best integer is. Maar soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen....

mark61
15-11-04, 01:33
Geplaatst door et_2000nl
...BTW, ik denk dat Holman best integer is. Maar soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen....

Wat heet integer. Kan me nog herinneren hoe hij in 1 week van tegenstander, voorstander van de oorlog in Irak werd. Kan me ook herinneren hoe hij op de dag van TvG's dood 's avonds al weer zat te giechelen dat moslims toch echt g... zijn.

Ach rouwproces zegt u? Might be.

et_2000nl
15-11-04, 01:42
Geplaatst door mark61
Wat heet integer. Kan me nog herinneren hoe hij in 1 week van tegenstander, voorstander van de oorlog in Irak werd. Kan me ook herinneren hoe hij op de dag van TvG's dood 's avonds al weer zat te giechelen dat moslims toch echt g... zijn.

Ach rouwproces zegt u? Might be.

Ik weet het ook niet. Van mening veranderen wil niet zeggen dat je niet integer bent. Halsstarrigheid is een veel groter kwaad. Misschien is ie wel in een chronisch rouwproces.

mark61
15-11-04, 01:43
Geplaatst door et_2000nl
Ik weet het ook niet. Van mening veranderen wil niet zeggen dat je niet integer bent. Halsstarrigheid is een veel groter kwaad. Misschien is ie wel in een chronisch rouwproces.

Laten we het daar maar op houden. Ik groet u andermaal.