PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders (!) plegen 'wederom' aanslagen op moskeeën



rambo
07-11-04, 16:55
Opnieuw zijn moskeeën het doelwit geworden van anti-islamitische acties. Ik begin dat kinderachtige gedoe van 'een paar' (laat ik maar niet generaliseren?!) Nederlanders spuugzat te worden! Mijn vraag an die gasten..wat willen jullie bereiken met die laffe daden?


De Otmaan Moskee in Rotterdam-Crooswijk is in de nacht van zaterdag op zondag beplakt met tientallen affiches met varkenskoppen en discriminerende leuzen.
De affiches zijn aangebracht door een groepering, die zich de Moskeevarkens noemt. In een e-mail aan Radio Rijnmond zegt de groep dat de actie "een uiting van onvrede is op de omstandigheden in onze huidige samenleving." Het bestuur van de Otmaan Moskee heeft aangifte gedaan bij de politie. De affiches zijn zondag meteen verwijderd. De politie heeft een aantal exemplaren in beslag genomen voor nader onderzoek.

Ook een andere moskee werd doelwit van een anti-islamitische actie. Een deur van de Turkse Mevlana Moskee aan de Aalbrechtskade in Rotterdam is zondag met terpentine overgoten en in brand gestoken. De brand ontstond vlak na het ochtendgebed. De Imam woont vlak naast de moskee en ontdekte de brandende deur net op tijd. Omstanders zagen een blonde man wegrennen. De brandstichter is nog spoorloos.

Bij verschillende moskeeen in Rotterdam waren al eerder bedreigingen binnengekomen.

Ook de Mevlana moskee is doelwit geweest. Kan één, twee, drie niet een artikel vinden over deze aanslag. Goed, een van de deuren van de moskee is in de fik gestoken. Godzijdank waren er geen slachtoffers. Alleen brandschade...

Ik begin me zorgen te maken...:mad:...

Rambo :rambo:

P.s. Ik plaats deze topic ook maar op dit forum. Ik ben namelijk ook benieuwd naar jullie standpunt :tik:

Couscousje
07-11-04, 17:03
Men kan beter vragen wat je eraan kan doen.

Cc

Rode Smurf
07-11-04, 17:07
Geplaatst door rambo
Opnieuw zijn moskeeën het doelwit geworden van anti-islamitische acties. Ik begin dat kinderachtige gedoe van 'een paar' (laat ik maar niet generaliseren?!) Nederlanders spuugzat te worden! Mijn vraag an die gasten..wat willen jullie bereiken met die laffe daden?

En toch vind ik dat Nederland relatief beschaafd reageert. Natuurlijk zijn dit soort dingen verwerpelijk. Maar als de situatie omgekeerd was, dan zou de totale pleuris zijn uitgebroken. Denk maar aan toen die Marokkaan werd doodgeschoten toen ie met een mes op de politie afkwam. Zelfs toen braken er al rellen uit. Dan vind ik dat Amsterdammers, ondanks zware provocaties zoals het gespuug op Theo's portret nog heel rustig en beschaafd reageren.

mucs
07-11-04, 17:10
Geplaatst door Rode Smurf
En toch vind ik dat Nederland relatief beschaafd reageert. Natuurlijk zijn dit soort dingen verwerpelijk. Maar als de situatie omgekeerd was, dan zou de totale pleuris zijn uitgebroken.

je denkt teveel in us & them.

Couscousje
07-11-04, 17:20
Geplaatst door Rode Smurf
Maar als de situatie omgekeerd was, dan zou de totale pleuris zijn uitgebroken.

Daar kun je gif op innemen.

Agressiviteit is voor de meesten een deugd in mijn cultuur.

Cc

nl-x
07-11-04, 17:28
Wat een gezeik. Het gebeurt nu toch ook andersom?

Verklaren jullie mij dan maar waarom er nog geen rellen zijn ontstaan nadat er meerdere moskeëen in brand zijn gestoken, meisjes tegen hun kop zijn geschopt en wij met zn allen voor alles en nog wat worden uitgescholden.

La Nobele
07-11-04, 17:30
Geplaatst door nl-x
Wat een gezeik. Het gebeurt nu toch ook andersom?

Verklaren jullie mij dan maar waarom er nog geen rellen zijn ontstaan nadat er meerdere moskeëen in brand zijn gestoken, meisjes tegen hun kop zijn geschopt en wij met zn allen voor alles en nog wat worden uitgescholden.

Het zijn er maar een paar, waar jullie de meerderheid op afrekenen.

(dit klinkt je vast bekend in de oren :nerd: )

Rosita0323_
07-11-04, 17:31
Geplaatst door Rode Smurf
En toch vind ik dat Nederland relatief beschaafd reageert. Natuurlijk zijn dit soort dingen verwerpelijk. Maar als de situatie omgekeerd was, dan zou de totale pleuris zijn uitgebroken. Denk maar aan toen die Marokkaan werd doodgeschoten toen ie met een mes op de politie afkwam. Zelfs toen braken er al rellen uit. Dan vind ik dat Amsterdammers, ondanks zware provocaties zoals het gespuug op Theo's portret nog heel rustig en beschaafd reageren.

Zo...Ik weet niet of ik nu heel kwaad moet worden, doe het maar even.. want welke weergaloze stel sukkels vinden het nodig om een moskee te bekladden en/of in de hens te steken? Ga ik nu de rollen maar eens omdraaien, want die knieval van verklaringen is mij ook teveel opgevallen, zelfs de Koning van Marokko wordt nu gevraagd zijn afkeuring uit te spreken... Wanneer wordt het eens tijd om te zeggen: Verdorie, stop toch eens met die waanzin! en zie toch hoe de polarisatie zijn werk zeer uitstekend doet nu!

Ik keur elke actie in de richting van bekladden en in brand steken van een moskee helemaal Af, het levert niets aan positiviteit op alleen maar meer haat, waarvan een ieder zich later afvraagt..Goh, waar gaat het nu eigenlijk ook alweer om?

Dat laatste is namelijk een kenmerk van alle soorten geschillen, ruzies en oorlogen..Waar ging het eigenlijk over???

Ook kan mij NU de vraag gesteld worden...Zeg dat je dit afkeurt, niet 1 keer..maar talloze keren (en dan nog geloof ik je niet..)!

Of deze: Zoek eens in je eigen bevolkingsgroep naar die sukkels die dit soort activiteiten uitvoeren....

En ik moet het antwoord helaas schuldig blijven....en vraag me af of ik mn haren weer niet een keer moet verfen....

Zo, ik ben weer rustiger nu

nl-x
07-11-04, 17:35
Geplaatst door La Nobele
Het zijn er maar een paar, waar jullie de meerderheid op afrekenen.

(dit klinkt je vast bekend in de oren :nerd: )
Ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb niemand ergens afgerekend. Ik vroeg alleen maar waar de rellen waren, die zijn aangekondigd.

Rode Smurf
07-11-04, 17:38
Geplaatst door Couscousje
Agressiviteit is voor de meesten een deugd in mijn cultuur.

Cc

Ik vind je wel erg negatief over Marokkanen.

En dat wil wat zeggen als ik dat zeg. :D

Rode Smurf
07-11-04, 17:40
Geplaatst door nl-x
Verklaren jullie mij dan maar waarom er nog geen rellen zijn ontstaan nadat er meerdere moskeëen in brand zijn gestoken, meisjes tegen hun kop zijn geschopt en wij met zn allen voor alles en nog wat worden uitgescholden.

Mischien blijven ze uit omdat jullie doorhebben dat jullie zijn begonnen. :)

Couscousje
07-11-04, 17:49
Geplaatst door Rode Smurf
Ik vind je wel erg negatief over Marokkanen.

En dat wil wat zeggen als ik dat zeg. :D

Klopt.

Valt ook weinig positiefs over ze te zeggen, als je het mij vraagt.

Cc

nl-x
07-11-04, 17:52
Geplaatst door Couscousje
Klopt.

Valt ook weinig positiefs over ze te zeggen, als je het mij vraagt.

Cc
sjongejonge , cc , nog steeds niet op tv verschenen?

Couscousje
07-11-04, 17:57
Geplaatst door nl-x
sjongejonge , cc , nog steeds niet op tv verschenen?

Nee, nl-x, nog steeds niet.

:moe:

Cc

nl-x
07-11-04, 17:59
Geplaatst door Marruecos
Zag je dat? Ze refereerde aan Marokkanen met 'ze'. :haha:
Ah, dat verklaart het! CC, je moet wel 'we' zeggen, anders denken 'ze' dat 'je' autochtoon bent. En dan kan 'je' het wel shaken...

Couscousje
07-11-04, 18:02
Giebel, giebel, ze zei "ze". :rolleyes:

Omdat wij niets in te brengen hebben op haar zeer uitgesproken mening, gaan wij maar giechelen over een woordje.

Rot toch op, schijnheiligerds.

Marokkanen doen niets anders dan elkaar afbranden, voor generaties lang.

Maar nee, dat mag de buitenwereld uiteraard niet weten.

Cc

Otto Langer
07-11-04, 18:17
Geplaatst door Couscousje
Marokkanen doen niets anders dan elkaar afbranden, voor generaties lang.

Werkelijk...? Tjonge; dan zijn oorspronkelijke Nederlandser toch heeeeel anders, hoor... :engel:

Couscousje
07-11-04, 18:20
Geplaatst door Otto Langer
Werkelijk...? Tjonge; dan zijn oorspronkelijke Nederlandser toch heeeeel anders, hoor... :engel:

Ja, en toch maar niet willen integreren, terwijl er zoveel overeenkomsten zijn.

Het enige wat een Marokkaan moet doen, om te integreren, is afstappen van die enorme bekrompenheid.

Cc

La Nobele
07-11-04, 18:23
Geplaatst door Couscousje
Marokkanen doen niets anders dan elkaar afbranden, voor generaties lang.

Maar nee, dat mag de buitenwereld uiteraard niet weten.


Maar de buitenwereld weet dat allang.
Het is hooguit een beetje gek dat zo hardnekkig wordt ontkend dat de vierkante tafel 4 hoeken heeft, terwijl iedereen zich er voortdurend aan stoot. Enfin.

Couscousje
07-11-04, 18:28
Geplaatst door La Nobele
Maar de buitenwereld weet dat allang.
Het is hooguit een beetje gek dat zo hardnekkig wordt ontkend dat de vierkante tafel 4 hoeken heeft, terwijl iedereen zich er voortdurend aan stoot. Enfin.

Het mooie aan alles is dat de meeste Marokkanen een gezonde dosis zelfspot hebben.

Dat wordt onderling ook heel vaak geuit, maar op het moment dat je tijdens een situatie zoals die van afgelopen week gewoon dezelfde mening aanhangt en niet opeens de schijnheil gaat lopen uithangen, dan ben je een "landverrader" of een "bounty". Doet mij nu eigenlijk afvragen wie de werkelijke verraders zijn, ik verraad nog eerder mijn land, dan mijn integriteit.

Maar dat dat laatste bij een heleboel Marokkanen ontbreekt, dat moge duidelijk zijn.

:moe:

Cc

Otto Langer
07-11-04, 18:34
Geplaatst door Couscousje
...dan ben je een "landverrader" of een "bounty"...

En denk je dat dit in de autochtone "gemeenschap" anders is? Ik durf er met sommige klanten niet eens meer over te praten (over schijnheilig gesproken!).
Er wordt verschrikkelijke gepolariseerd en ik hoop dat dit snel minder wordt.

Couscousje
07-11-04, 18:37
Geplaatst door Otto Langer
En denk je dat dit in de autochtone "gemeenschap" anders is? Ik durf er met sommige klanten niet eens meer over te praten (over schijnheilig gesproken!).
Er wordt verschrikkelijke gepolariseerd en ik hoop dat dit snel minder wordt.

Het is maar wie je serieus moet nemen.

Iemand die zulke opmerkingen maakt, is naar mijn mening per definitie geen waardige gesprekspartner.

Cc

Otto Langer
07-11-04, 18:39
Hopelijk begrijp ik je verkeerd.

Couscousje
07-11-04, 18:44
Geplaatst door Otto Langer
Hopelijk begrijp ik je verkeerd.

De persoon die jou uitmaakt voor "landverrader", is geen waardige gesprekspartner.

Cc

Cleopatr@
07-11-04, 18:45
Geplaatst door Couscousje
Marokkanen doen niets anders dan elkaar afbranden, voor generaties lang.


De pot verwijt de ketel dattie zwart ziet..

ZbaqZbaq
07-11-04, 18:47
Natuurlijk worden moskeen in brand gestoken...het is immers "oorlog", en een goed burger verzet zich tegen de "5e colonne".

~Panthera~
07-11-04, 18:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
Natuurlijk worden moskeen in brand gestoken...het is immers "oorlog", en een goed burger verzet zich tegen de "5e colonne".
-------

Fluck, een "goed burger" ben ik ook al weer niet. :moe:

Orakel
07-11-04, 18:59
:D

http://www.geenstijl.nl/paginas/moskeevarkens/moskee6.jpg

Ludieke actie...
Iedereen is boos over de afschuwelijke moord op Theo van Gogh. Hierbij lopen de emoties soms hoog op. Maar wanneer je vervolgens je frustratie gaat botvieren en alle moslims over één kam gaat scheren dan ben je verkeerd bezig. Sterker nog, dan ben je net zo verkeerd bezig als Mohammed Bouyeri. Zo hebben onverlaten vannacht een moskee in Rotterdam beplakt met discriminerende affiches. Het bestuur van de moskee heeft hiervan onmiddellijk aangifte gedaan. "Het gaat om beledigende teksten richting de islam," aldus politiewoordvoerder Hans Stoop, die zegt alles in het werk te stellen om snel de identiteit van de daders te achterhalen. Welnu, meneer Stoop, laten wij u eens een handje helpen.



Wij hebben namelijk een bloedhekel aan dit soort kaalkopjes. En we zijn op de wereld om elkaar te helpen nietwaar? Zo plofte er vanochtend om 5.07 uur een mailtje in ons postvak met de volgende tekst:


"Geachte redactie,
Wij van de moskeevarkens vonden het wel op zijn plaats u in te lichten over onze ludieke actie gepleegd op de Rotterdamse Othman moskee op de Boezemdwarsstraat 1. De bijlage bestaat uit een aantal affiches die voor de actie zijn gebruikt. Met vriendelijke groeten, De moskeevarkens"


Gewoon even een mailtje sturen aan Hotmail, meneer Stoop en u krijgt alle gegevens betreffende het gewraakte hotmailaccount waarmee het is verstuurd. Middels een IP-nummer zijn deze grappenmakers vervolgens kinderlijk eenvoudig te achterhalen. Voor meer informatie kunt u natuurlijk ook even met ons contact opnemen. Normaal gesproken zijn we niet zo happig op de pliesie, maar voor ludieke acties zijn we altijd te porren...

bron (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002858.html#more)

Zwarte Schaap
07-11-04, 20:44
Geplaatst door Couscousje
Daar kun je gif op innemen.

Agressiviteit is voor de meesten een deugd in mijn cultuur.

Cc

Dit is een racistische opmerking wat naar alle waarschijnlijkheid voortkomt uit een minderwaardigheidscomplex en zelfhaat.

kaaskop
07-11-04, 21:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is een racistische opmerking wat naar alle waarschijnlijkheid voortkomt uit een minderwaardigheidscomplex en zelfhaat.

Toch eens een vraagje: Zijn dit soort acties van bijvoorbeeld die Moskeevarkens nou minder, meer of ongeveer even radicaal als het clubje van onze grote strijder Mohammed B? En wat zouden de autochtonen er aan moeten doen om dat radicalisme te bestrijden?

Zwarte Schaap
07-11-04, 21:31
Geplaatst door klaaskop
Aanklagen !!
C.c-tje is ook medeplichtig !
Waarom denk je dat ik er ook op reageer? Dat is mijn aanklacht.


(Racistische uitspraken komen per definitie uit de mond van iemand uit een andere sub-cultuur; het is dus veel aannemelijker dat sprake is van de melding van een objectief feit, dat betrekking heeft op het grootste deel van die cultuur. )

Over objectieve feiten:

Lees het onderzoek van het ministerie van justitie inzake huiselijk geweld dan kom je ervanzelf achter dat 55 % van de Nederlandse vrouwen met huiselijk geweld te maken heeft. Het hoogste van alle inwoners van Nederland.

Rode Smurf
07-11-04, 21:32
Geplaatst door kaaskop
Toch eens een vraagje: Zijn dit soort acties van bijvoorbeeld die Moskeevarkens nou minder, meer of ongeveer even radicaal als het clubje van onze grote strijder Mohammed B? En wat zouden de autochtonen er aan moeten doen om dat radicalisme te bestrijden?

En dat vraag je aan een fundi als Schaap? :D

kaaskop
07-11-04, 21:34
Geplaatst door Rode Smurf
En dat vraag je aan een fundi als Schaap? :D


Yup, ik steek graag mijn licht op bij experts...

Kiekeboe
07-11-04, 21:39
Geplaatst door rambo
Opnieuw zijn moskeeën het doelwit geworden van anti-islamitische acties. Ik begin dat kinderachtige gedoe van 'een paar' (laat ik maar niet generaliseren?!) Nederlanders spuugzat te worden! Mijn vraag an die gasten..wat willen jullie bereiken met die laffe daden?


Ook de Mevlana moskee is doelwit geweest. Kan één, twee, drie niet een artikel vinden over deze aanslag. Goed, een van de deuren van de moskee is in de fik gestoken. Godzijdank waren er geen slachtoffers. Alleen brandschade...

Ik begin me zorgen te maken...:mad:...

Rambo :rambo:

P.s. Ik plaats deze topic ook maar op dit forum. Ik ben namelijk ook benieuwd naar jullie standpunt :tik:


Crooswijk, de enige echte wijk waar alles maar dan ook alles is vertegenwoordigd.

Gelukkig doet deze wijk nog alleen aan afrekeningen in criminele sferen, en in religieuze sferen houd deze wijk zich bezig met posters plakken. Iedereen blijft leven :moe:

Zwarte Schaap
07-11-04, 21:47
Geplaatst door kaaskop
Toch eens een vraagje: Zijn dit soort acties van bijvoorbeeld die Moskeevarkens nou minder, meer of ongeveer even radicaal als het clubje van onze grote strijder Mohammed B? En wat zouden de autochtonen er aan moeten doen om dat radicalisme te bestrijden?

Ik kijk naar de meeste zaken op een juridische manier. Bij elke overtreding en/of misdaad staat een beschrijving van de strafrechterlijk daad en wat de maximale straf is die erop staat. Radicaal of niet-radicaal zijn termen waar ik niet naar kijk. Moord met voorbedachte rade heeft een straf en het verspreiden van racistische, discriminerende en beledigende pamfletten heeft haar straf.

Autochtonen moeten niet stigmatiseren, uitsluiten, discrimineren, beledigen...etc.. kortom wat voor elke burger in Nederland geldt. Ik persoonlijk vind dat de media en politici en vele subsidiezuigers te ver en te frequent zijn doorgaan met haatzaaien door eenzijdig de nadruk te leggen op etniciteit.

Dat mensen vooroordelen hebben vind ik niet erg, als ze maar iedereen met respect/fatsoen behandelen.

Zwarte Schaap
07-11-04, 21:49
Geplaatst door kaaskop
Yup, ik steek graag mijn licht op bij experts...

Thnx voor het vertrouwen.

rambo
07-11-04, 21:56
Geplaatst door Couscousje
Daar kun je gif op innemen.

Agressiviteit is voor de meesten een deugd in mijn cultuur.

Cc
Nee, Nederlanders zijn heilig, hè? In een paar dagen hebben al zes moskeeën ernstige schade opgelopen. Een moslima is mishandeld en al weet ik veel hoeveel racistische uitspraken zijn er gedaan over Moslims (check bijvoorbeeld websites als fok.nl en Pimfortyn.nl).

Ach, als de Nederlanders zo doorgaan dan ben ik ervan overtuigd dat het een puinhoop zal worden. Het is maar afwachten en of de eerste slachtoffers van dit kinderachtige gedoe zullen vallen. En Pas dan wordt het een puinhoop!

Cc, tuurlijk het is altijd makkelijk om een bepaalde volk de schuld te geven. Maar daar schiet je niets mee op! Maar vergeet één ding niet...een conflict onstaat nooit door één persoon!

Rambo :rambo:

kaaskop
07-11-04, 21:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kijk naar de meeste zaken op een juridische manier. Bij elke overtreding en/of misdaad staat een beschrijving van de strafrechterlijk daad en wat de maximale straf is die erop staat. Radicaal of niet-radicaal zijn termen waar ik niet naar kijk. Moord met voorbedachte rade heeft een straf en het verspreiden van racistische, discriminerende en beledigende pamfletten heeft haar straf.

Autochtonen moeten niet stigmatiseren, uitsluiten, discrimineren, beledigen...etc.. kortom wat voor elke burger in Nederland geldt. Ik persoonlijk vind dat de media en politici en vele subsidiezuigers te ver en te frequent zijn doorgaan met haatzaaien door eenzijdig de nadruk te leggen op etniciteit.

Dat mensen vooroordelen hebben vind ik niet erg, als ze maar iedereen met respect/fatsoen behandelen.

Nou en dan nog even graag antwoord op mijn vraag SVP....

Couscousje
07-11-04, 22:01
Geplaatst door rambo
Nee, Nederlanders zijn heilig, hè? In een paar dagen hebben al zes moskeeën ernstige schade opgelopen. Een moslima is mishandeld en al weet ik veel hoeveel racistische uitspraken zijn er gedaan over Moslims (check bijvoorbeeld websites als fok.nl en Pimfortyn.nl).

Ach, als de Nederlanders zo doorgaan dan ben ik ervan overtuigd dat het een puinhoop zal worden. Het is maar afwachten en of de eerste slachtoffers van dit kinderachtige gedoe zullen vallen. En Pas dan wordt het een puinhoop!

Cc, tuurlijk het is altijd makkelijk om een bepaalde volk de schuld te geven. Maar daar schiet je niets mee op! Maar vergeet één ding niet...een conflict onstaat nooit door één persoon!

Rambo :rambo:

:rolleyes:

Waar heb jij het over?

Ik reageerde op een zin van Rode Smurf en jij trekt het helemaal uit zijn context.

Doe eens niet.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 22:01
Geplaatst door kaaskop
Nou en dan nog even graag antwoord op mijn vraag SVP.... Ik heb je vraag beantwoord. Als je een andere antwoord wilt hebben moet je wellicht je vraag anders formuleren. Maar wat ik beantwoord heb is naar eer en geweten op de wijze hoe ik je vraag begrepen heb.

rambo
07-11-04, 22:01
Geplaatst door Kiekeboe
Crooswijk, de enige echte wijk waar alles maar dan ook alles is vertegenwoordigd.

Gelukkig doet deze wijk nog alleen aan afrekeningen in criminele sferen, en in religieuze sferen houd deze wijk zich bezig met posters plakken. Iedereen blijft leven :moe:
Meid...we hebben het hier niet alleen over Crooswijk. We hebben het hier ook over steden zoals Rotterdam-spaanse polder, Breda, Huizen en Amsterdam. Is dat niet representatief voor de Nederlandse gemeenschap. Wij moesten ons verantwoorden, 'alleen maar' omdat één psychopaat een Nederlander had vermoord. Nou mogen jullie ook best kritisch tegen jullie landgenoten zijn en tot de conclusie komen dat dit gedoe echt niet door de beugel kan.

Rambo :rambo:

Couscousje
07-11-04, 22:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
Zijn moeder heeft hem waarschijnlijk geleerd om respect te hebben voor andermans moeder.... iets wat jouw mama nagelaten heeft

Mijn mama heeft mij geleerd op te komen voor mezelf, vooral tegen mannen die geen zak voorstellen.

Dat vond ze belangrijker dan respect tonen voor iemand die dat niet verdient.

Doegie, ZbaqZbaqje.

:zwaai:

Cc

rambo
07-11-04, 22:03
Geplaatst door Couscousje
:rolleyes:

Waar heb jij het over?

Ik reageerde op een zin van Rode Smurf en jij trekt het helemaal uit zijn context.

Doe eens niet.

Cc
Als dat het geval was..mijne excuses.

Rambo :rambo:

Couscousje
07-11-04, 22:04
Geplaatst door rambo
Als dat het geval was..mijne excuses.

Rambo :rambo:

Geen punt.

Cc

Zwarte Schaap
07-11-04, 22:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
respect te hebben voor andermans moeder.... iets wat jouw mama nagelaten heeft

Ben ik niet met je eens, het is een individuele daad waar de ouder geen verantwoordelijkheid in heeft.

ZbaqZbaq
07-11-04, 22:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben ik niet met je eens, het is een individuele daad waar de ouder geen verantwoordelijkheid in heeft.

haar reactie en jou reactie maken toch dat ik een sterke case heb

rambo
07-11-04, 22:07
Geplaatst door klaaskop
Liever een moskee dan een moslim...
materiaal is vervangbaar, een mens niet.
Ach, maar weet je ook dat die moskee weleens bezocht worden? Misschien dat de er (tegenwoordig) in de kerk geen mensen te vinden zijn, maar een moskee is dagelijks vol. Zkr in een maand als deze. Dus de kans is wel heel groot dat er slachtoffers zullen vallen..als het zo door gaat.

Rambo :rambo:

kaaskop
07-11-04, 22:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb je vraag beantwoord. Als je een andere antwoord wilt hebben moet je wellicht je vraag anders formuleren.

I beg your pardon?

Ik vraag:

Geplaatst door kaaskop

Toch eens een vraagje: Zijn dit soort acties van bijvoorbeeld die Moskeevarkens nou minder, meer of ongeveer even radicaal als het clubje van onze grote strijder Mohammed B? En wat zouden de autochtonen er aan moeten doen om dat radicalisme te bestrijden?

En dan antwoord jij doodleuk:


Geplaatst door Zwarte Schaap
Radicaal of niet-radicaal zijn termen waar ik niet naar kijk

Ik vind die juridische draai die jij er ongevraagd aan geeft bijzonder oninteressant. Strafrecht is slechts een afgeleide van maatschappelijke ontwikkelingen en juist om die ontwikkelingen stel ik je een hele simpele vraag.
Ik hoop niet dat je denkt dat radicalisme weer zo'n westerse term is om Moslims in een kwaad daglicht te zetten, anders zou ik eens naar RAF googelen.
Nou, give it a try.

Couscousje
07-11-04, 22:12
Geplaatst door rambo
Ach, maar weet je ook dat die moskee weleens bezocht worden? Misschien dat de er (tegenwoordig) in de kerk geen mensen te vinden zijn, maar een moskee is dagelijks vol. Zkr in een maand als deze. Dus de kans is wel heel groot dat er slachtoffers zullen vallen..als het zo door gaat.

Rambo :rambo:

Wat ik niet begrijp is dat je het niet hebt zien aankomen...

Of toch wel?

Cc

taouanza
07-11-04, 22:12
Geplaatst door rambo
Opnieuw zijn moskeeën het doelwit geworden van anti-islamitische acties. Ik begin dat kinderachtige gedoe van 'een paar' (laat ik maar niet generaliseren?!) Nederlanders spuugzat te worden! Mijn vraag an die gasten..wat willen jullie bereiken met die laffe daden?



Ook de Mevlana moskee is doelwit geweest. Kan één, twee, drie niet een artikel vinden over deze aanslag. Goed, een van de deuren van de moskee is in de fik gestoken. Godzijdank waren er geen slachtoffers. Alleen brandschade...

Ik begin me zorgen te maken...:mad:...

Rambo :rambo:

P.s. Ik plaats deze topic ook maar op dit forum. Ik ben namelijk ook benieuwd naar jullie standpunt :tik:

Weet je hoe vaak de Mevlanamoskee in beeld kwam als ze het hadden over terrorisme. :kwaad:
De Turken zijn toch beter dan de Marokkanen en houden zich niet bezig met terrorisme?
Waarom gaan ze dan een Turkse moskee stigmatiseren?

Omdat de Mevlanamoskee om zijn omvang een doorn in het oog is voor Nederlanders. De omvang en de bouwstijl is intimiderend terwijl mensen daar alleen komen om te bidden.


Maar ik mag het zeker weer als Marokkaan niet opnemen voor de Turken?:moe:

kaaskop
07-11-04, 22:16
Geplaatst door taouanza
Weet je hoe vaak de Mevlanamoskee in beeld kwam als ze het hadden over terrorisme. :kwaad:
De Turken zijn toch beter dan de Marokkanen en houden zich niet bezig met terrorisme?
Waarom gaan ze dan een Turkse moskee stigmatiseren?

Omdat de Mevlanamoskee om zijn omvang een doorn in het oog is voor Nederlanders. De omvang en de bouwstijl is intimiderend terwijl mensen daar alleen komen om te bidden.


Maar ik mag het zeker weer als Marokkaan niet opnemen voor de Turken?:moe:

Geweldig, ik krijg nu van een Moslima een argument voor de stelling dat al te opzichtige Moskeeen in Nederland gewoon geen goed idee is.

Zwarte Schaap
07-11-04, 22:21
Geplaatst door kaaskop
Ik vind die juridische draai die jij er ongevraagd aan geeft bijzonder oninteressant. Strafrecht is slechts een afgeleide van maatschappelijke ontwikkelingen en juist om die ontwikkelingen stel ik je een hele simpele vraag.
Ik hoop niet dat je denkt dat radicalisme weer zo'n westerse term is om Moslims in een kwaad daglicht te zetten, anders zou ik eens naar RAF googelen.
Nou, give it a try.

Nogmaals ik weet niet wat jij wilt horen maar ik heb echt antwoord gegeven. Alst jij mijn juridische blik niet intressant vindt moet je maar aangeven welke blik jij wel interessant vindt.

rambo
07-11-04, 22:26
Geplaatst door Couscousje
Wat ik niet begrijp is dat je het niet hebt zien aankomen...

Of toch wel?

Cc

Ach, of ik het heb zien aankomen? Tuurlijk verwacht je wel zoiets, maar is het dan opeens wel 'goed' te praten? En wat bereik je ermee? Nederland heeft toch gedemonstreerd tegen vrijheids van meningsuiting? Maar wat doen zij? I.p.v. met mensen in discussie te gaan (en dus te laten zien hoe het WEL moet!)..doen zij precies hetzelfde als die 'domme' moslims. Euhm, daar klopt iets niet? Of toch wel...?

Mohim, ik ga nu slapen. Morgen weer een dag, incha'allah :tik:.

Rambo :rambo:

MisterB
07-11-04, 22:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom denk je dat ik er ook op reageer? Dat is mijn aanklacht.



Over objectieve feiten:

Lees het onderzoek van het ministerie van justitie inzake huiselijk geweld dan kom je ervanzelf achter dat 55 % van de Nederlandse vrouwen met huiselijk geweld te maken heeft. Het hoogste van alle inwoners van Nederland.

Mag ik daar een mini-kanttekening bij maken?
Wel eens erover nagedacht dat die groep al wat assertiever is in het melden van dit huiselijke geweld?

kaaskop
07-11-04, 22:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nogmaals ik weet niet wat jij wilt horen maar ik heb echt antwoord gegeven. Alst jij mijn juridische blik niet intressant vindt moet je maar aangeven welke blik jij wel interessant vindt.

Je maatschappelijk-beschouwende....


Geplaatst door kaaskop
maatschappelijke ontwikkelingen en juist om die ontwikkelingen stel ik je een hele simpele vraag.

taouanza
07-11-04, 23:18
Geplaatst door kaaskop
Nou en dan nog even graag antwoord op mijn vraag SVP....

Het siert je enorm dat je deze daden niet afkeurt maar ZS een kruisverhoor afneemt. Een beetje afleiden van het topic.

taouanza
07-11-04, 23:23
Geplaatst door kaaskop
Geweldig, ik krijg nu van een Moslima een argument voor de stelling dat al te opzichtige Moskeeen in Nederland gewoon geen goed idee is.

Je bedoelt dat is wat je wilt lezen. Dus je rechtvaardigd de aanslagen op moskeeen?
Dus je geeft me gelijk dat de afkeer tegen moskeeen niks met terrorisme te maken heeft maar jaloezie?

kaaskop
07-11-04, 23:28
Geplaatst door taouanza
Het siert je enorm dat je deze daden niet afkeurt maar ZS een kruisverhoor afneemt. Een beetje afleiden van het topic.

Bull. ZS kan ook gewoon direct antwoord geven op een vrij simpele vraag. Dat jij er voetstoots van uitgaat dat ik deze daden niet afkeur zegt weer heel veel over jou en niet in de sierende zin des woords, even voor de volledigheid.

kaaskop
07-11-04, 23:30
Geplaatst door taouanza
Je bedoelt dat is wat je wilt lezen. Dus je rechtvaardigd de aanslagen op moskeeen?
Dus je geeft me gelijk dat de afkeer tegen moskeeen niks met terrorisme te maken heeft maar jaloezie?

Dat jij met je azijn-dieet de ironie van zaken niet meer kan inzien snap ik. Ik zou gek worden in zo'n land vol vijanden.

Julien
07-11-04, 23:31
Geplaatst door taouanza
Het siert je enorm dat je deze daden niet afkeurt maar ZS een kruisverhoor afneemt. Een beetje afleiden van het topic.

waarom moet ie deze daden afkeuren? je kan hier toch niet de hele autochtone gemeenschap op aanspreken?

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:31
Geplaatst door kaaskop
Je maatschappelijk-beschouwende.... Mijn maatschappelijke blik is verweven met mijn juridische blik.

Verder zat ik op deze daad te wachten, de kogel is door de kerk. Het moest wel gebeuren met de laatste ontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar haatzaaien en stigmatiseren, en in het bijzonder de afgelopen 4 jaar.

Na de moord op Pim fortuyn hoopten vele dat het geen allochtoon was, en nu het een allochtoon is ben ik benieuwd hoe men daarmee omgaat.

Verder ben benieuwd of de politici, rechtse intellectuelen en de media hun verantwoordelijkheid nemen voor hun constante haatzaaien.

kaaskop
07-11-04, 23:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn maatschappelijke blik is verweven met mijn juridische blik.

Verder zat ik op deze daad te wachten, de kogel is door de kerk. Het moest wel gebeuren met de laatste ontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar haatzaaien en stigmatiseren, en in het bijzonder de afgelopen 4 jaar.

Na de moord op Pim fortuyn hoopten vele dat het geen allochtoon was, en nu het een allochtoon is ben ik benieuwd hoe men daarmee omgaat.

Verder ben benieuwd of de politici, rechtse intellectuelen en de media hun verantwoordelijkheid nemen voor hun constante haatzaaien.

Je bent altijd zo stellig, direct en vlot van de tongriem in het bespreken van de haatzaaierij jegens Moslims met de daaropvolgende logische gevolgen en nou krijg ik op een doodsimple vraag maar geen antwoord van je, dus nog een keer:

Zijn dit soort acties gericht tegen Islamitische entiteiten nou meer minder of ongeveer even radicaal als het werk van Mohammed B achtigen?

En graag jouw concrete visie over hoe de autochtonen het radicalisme van de Moskeevarkens moet bestrijden?

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:42
Geplaatst door kaaskop
Je bent altijd zo stellig, direct en vlot van de tongriem in het bespreken van de haatzaaierij jegens Moslims met de daaropvolgende logische gevolgen en nou krijg ik op een doodsimple vraag maar geen antwoord van je, dus nog een keer:

Zijn dit soort acties gericht tegen Islamitische entiteiten nou meer minder of ongeveer even radicaal als het werk van Mohammed B achtigen?

En graag jouw concrete visie over hoe de autochtonen het radicalisme van de Moskeevarkens moet bestrijden?

Volgens mij wil jij gewoon niet begrijpen wat ik schrijf. Wat is nu erger een moord met voorbedachte rade of racistische pamfletten ophangen?
Je kunt toch zelf nadenken of niet?

Hoe ze dat moeten bestrijden heb ik ook al aangeven. Gewoon de wet handhaven en de beledigende haatzaaierij stoppen.

kaaskop
07-11-04, 23:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij wil jij gewoon niet begrijpen wat ik schrijf. Wat is nu erger een moord met voorbedachte rade of racistische pamfletten ophangen?

Oftewel, het clubje rondom Mohammed B is toch wel een tikkie enger dan een paar op hol geslagen proleten met geldingsdrang?




Je kunt toch zelf nadenken of niet?

Ik vraag toch om JOUW visie? Waarom antwoord je dan ook zo omslachtig?



Hoe ze dat moeten bestrijden heb ik ook al aangeven. Gewoon de wet handhaven en de beledigende haatzaaierij stoppen.

Maar dat betekent in dit geval dat we jouw neerbuigende berichten richting Nederlandse samenleving ook moeten gaan censureren.

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:52
Geplaatst door kaaskop
Oftewel, het clubje rondom Mohammed B is toch wel een tikkie enger dan een paar op hol geslagen proleten met geldingsdrang?

Ik kan geen uitspraken doen over de gearresteerde verdachten. Ik weet niet in welke mate zij schuldig zijn. Ik weet wel dat de media en politici een rol hebben gespeeld in het motief van mohammed B. als je zijn brief leest.


Ik vraag toch om JOUW visie? Waarom antwoord je dan ook zo omslachtig? Dat was voor de volledigheid met voorbeelden.


Maar dat betekent in dit geval dat we jouw neerbuigende berichten richting Nederlandse samenleving ook moeten gaan censureren. Neerbuigend is een subjectieve interpretatie van jouw kant. Als jij mij verdenkt van haatzaaien moet je maar met voorbeelden aankomen dan kan ik errop reageren en me zelf verweren.

taouanza
07-11-04, 23:54
Geplaatst door Julien
waarom moet ie deze daden afkeuren? je kan hier toch niet de hele autochtone gemeenschap op aanspreken?

Ik wil excuses van Bea!

taouanza
07-11-04, 23:56
Geplaatst door kaaskop
Bull. ZS kan ook gewoon direct antwoord geven op een vrij simpele vraag. Dat jij er voetstoots van uitgaat dat ik deze daden niet afkeur zegt weer heel veel over jou en niet in de sierende zin des woords, even voor de volledigheid.

Oja sorry ik vergeet dat autochtonen beschaafd genoeg zijn om er van uit te gaan dat ze zulk akties afkeuren integenstelling tot moslims.
Wat een consequentie zeg!

Rosita0323_
07-11-04, 23:57
Geplaatst door taouanza
Ik wil excuses van Bea!

Zal het wel even regelen voor je..oke??

kaaskop
08-11-04, 00:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan geen uitspraken doen over de gearresteerde verdachten. Ik weet niet in welke mate zij schuldig zijn.

Wat ik in ieder geval wel weet is dat er niemand van moord verdacht wordt.





Ik weet wel dat de media en politici een rol hebben gespeeld in het motief van mohammed B. als je zijn brief leest.

Heb je er dan ook begrip voor dat diezelfde media ook bij onze moskeevarkens zijn effect heeft?



Neerbuigend is een subjectieve interpretatie van jouw kant. Als jij mij verdenkt van haatzaaien moet je maar met voorbeelden aankomen dan kan ik errop reageren en me zelf verweren.

Juist die terminologie van haatzaaien zet bij mij al heel veel kwaad bloed, dat weet je, daar hebben we het al over gehad.

kaaskop
08-11-04, 00:09
Geplaatst door taouanza
Oja sorry ik vergeet dat autochtonen beschaafd genoeg zijn om er van uit te gaan dat ze zulk akties afkeuren integenstelling tot moslims.
Wat een consequentie zeg!

Ik snap best dat de Moslims, even afgezien van een heel klein groepje sukkels, de actie van Mohammed B direct afkeuren, dus wat is je probleem?

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:18
Geplaatst door kaaskop
Wat ik in ieder geval wel weet is dat er niemand van moord verdacht wordt. Ik weet helemaal niets.


Heb je er dan ook begrip voor dat diezelfde media ook bij onze moskeevarkens zijn effect heeft? Dat heb ik al zo vaak gschreven. Waarom denk je dat ik het hoofdzakelijk heb over de media en politici.


Juist die terminologie van haatzaaien zet bij mij al heel veel kwaad bloed, dat weet je, daar hebben we het al over gehad. Ehm...ik ben het vergeten. Maar begrijp ik het goed dat jij de eenzijdigheid van de media en politici verafschuwt?

Rosita0323_
08-11-04, 00:22
Geplaatst door Rosita0323_
Zo...Ik weet niet of ik nu heel kwaad moet worden, doe het maar even.. want welke weergaloze stel sukkels vinden het nodig om een moskee te bekladden en/of in de hens te steken? Ga ik nu de rollen maar eens omdraaien, want die knieval van verklaringen is mij ook teveel opgevallen, zelfs de Koning van Marokko wordt nu gevraagd zijn afkeuring uit te spreken... Wanneer wordt het eens tijd om te zeggen: Verdorie, stop toch eens met die waanzin! en zie toch hoe de polarisatie zijn werk zeer uitstekend doet nu!

Ik keur elke actie in de richting van bekladden en in brand steken van een moskee helemaal Af, het levert niets aan positiviteit op alleen maar meer haat, waarvan een ieder zich later afvraagt..Goh, waar gaat het nu eigenlijk ook alweer om?

Dat laatste is namelijk een kenmerk van alle soorten geschillen, ruzies en oorlogen..Waar ging het eigenlijk over???

Ook kan mij NU de vraag gesteld worden...Zeg dat je dit afkeurt, niet 1 keer..maar talloze keren (en dan nog geloof ik je niet..)!

Of deze: Zoek eens in je eigen bevolkingsgroep naar die sukkels die dit soort activiteiten uitvoeren....

En ik moet het antwoord helaas schuldig blijven....en vraag me af of ik mn haren weer niet een keer moet verven....

Zo, ik ben weer rustiger nu

Voor jou een herhaling Taouanza..jee wat heb je een moeilijke naam uitgezocht..:wink:
En er lopen ook nog autootjes rond, vooral hier, die het niet slecht voor hebben..want Taouanza, op andere sites wordt je echt niet vrolijk meer hoor..dat is een realistische andere kant van de medaille helaas.
Die uitspraken zal ik je besparen, wordt je nieuwsgierig, bezoek dan de site van focus-in maar..ik word er zelf in ieder geval ziek van, van wat ik daar allemaal lees..

Net zoals jou vind ik, niet hele volkstammen over 1 kam scheren en ik ben glashard tegen elke vorm van vergelding of wraak dan ook...want Niemand weet dan meer waarover het gaat.. Daarom zijn allerlei krachten die nu gaande zijn zo gevaarlijk en een regelrechte dreiging

kaaskop
08-11-04, 00:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet helemaal niets.

Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, maar ik zie in het beginbericht vd topic niks over moord staan.



Dat heb ik al zo vaak gschreven. Waarom denk je dat ik het hoofdzakelijk heb over de media en politici.

Ehm...ik ben het vergeten. Maar begrijp ik het goed dat jij de eenzijdigheid van de media en politici verafschuwt?

OK media en politici spelen zeker een niet al te positieve rol maar dat vind ik verder niet zo'n heel spectaculaire constatering. Media leggen zich primair toe op verslaggeving en hebben niet per definitie het doel een bevolkingsgroep systematisch te demonisren. Tsja en opportunisme in de politiek, what's new? Maar dat zijn nog steeds geen factooren die iemand het 'duwtje in de rug' geven. Dat zijn toch echt de bandieten die zwakkeren van geest voor hun karretje spannen.

Zwarte Schaap
08-11-04, 01:00
Geplaatst door kaaskop
Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, maar ik zie in het beginbericht vd topic niks over moord staan.

OK media en politici spelen zeker een niet al te positieve rol maar dat vind ik verder niet zo'n heel spectaculaire constatering. Media leggen zich primair toe op verslaggeving en hebben niet per definitie het doel een bevolkingsgroep systematisch te demonisren. Tsja en opportunisme in de politiek, what's new? Maar dat zijn nog steeds geen factooren die iemand het 'duwtje in de rug' geven. Dat zijn toch echt de bandieten die zwakkeren van geest voor hun karretje spannen. Die factoren kunnen van individu en per geval verschillen. Bij volkert zeiden ze bijvoorbeeld een verhoging van de stress onder invloed van de geboorte van zijn kind wat waarschijnlijk een belangrijke rol heeft gespeeld.

Mischien dat het bij Mohammed B. de dood van zijn moeder is geweest. De enige die onvoorwaardelijk van hem hield. 3 jaargeleden is dus ongeveer 11 september. Sinds die tijd is er veel haat gecreeerd zonder dat hij die stress kon neutraliseren.

kaaskop
08-11-04, 01:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die factoren kunnen van individu en per geval verschillen. Bij volkert zeiden ze bijvoorbeeld een verhoging van de stress onder invloed van de geboorte van zijn kind wat waarschijnlijk een belangrijke rol heeft gespeeld.

Mischien dat het bij Mohammed B. de dood van zijn moeder is geweest. De enige die onvoorwaardelijk van hem hield. 3 jaargeleden is dus ongeveer 11 september. Sinds die tijd is er veel haat gecreeerd zonder dat hij die stress kon neutraliseren.

Jemig de pemig, wat moet er van mij dan wel niet worden? Ik kom hier op het forum alleen maar tegenstanders tegen en heb het hardstikke druk met van alles.

Maar waarom kan het per se niet zo zijn dat Mohammed B opgenaaid is door een stelletje zich Moslim noemende kl**tzakken?

Zwarte Schaap
08-11-04, 01:21
Geplaatst door kaaskop
Jemig de pemig, wat moet er van mij dan wel niet worden? Ik kom hier op het forum alleen maar tegenstanders tegen en heb het hardstikke druk met van alles. Gezien mijn situatie zou ik mischien wel een massamoordenaar moeten worden, maar ik ben vooralsnog nog steeds een mislukte loser.


Maar waarom kan het per se niet zo zijn dat Mohammed B opgenaaid is door een stelletje zich Moslim noemende kl**tzakken?
Daar is de politie mee bezig om het te onderzoeken. Ik richt mij op diegenen die niet onderzocht worden.

mark61
08-11-04, 03:33
Geplaatst door Orakel
:D...

Fijn, zo'n naam en toenaam. Leuk voor de familie.

mark61
08-11-04, 03:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is een racistische opmerking wat naar alle waarschijnlijkheid voortkomt uit een minderwaardigheidscomplex en zelfhaat.

Dit is weer eens een volkomen misplaatst gebruik van het woord 'racisme'. Stereotypering komt dichter in de buurt.

Voortdurende overdrijving en overtreffende trappen helpen niet de commotie te bezweren, en stompen bovendien af, totdat de reactie beyond woorden gaat, nl. daden. Dit werkt aan twee kanten.

de Voorzitter
08-11-04, 03:38
Geplaatst door mark61
Dit is weer eens een volkomen misplaatst gebruik van het woord 'racisme'. Stereotypering komt dichter in de buurt.

Voortdurende overdrijving en overtreffende trappen helpen niet de commotie te bezweren, en stompen bovendien af, totdat de reactie beyond woorden gaat, nl. daden. Dit werkt aan twee kanten.

DAT IS WAAR!

mark61
08-11-04, 03:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
...racistische pamfletten ...

En nog een keer.

Kiekeboe
08-11-04, 06:17
Geplaatst door rambo
Meid...we hebben het hier niet alleen over Crooswijk. We hebben het hier ook over steden zoals Rotterdam-spaanse polder, Breda, Huizen en Amsterdam. Is dat niet representatief voor de Nederlandse gemeenschap. Wij moesten ons verantwoorden, 'alleen maar' omdat één psychopaat een Nederlander had vermoord. Nou mogen jullie ook best kritisch tegen jullie landgenoten zijn en tot de conclusie komen dat dit gedoe echt niet door de beugel kan.

Rambo :rambo:

Jongen, k heb het wel over Crooswijk.


Further wat bedoel je met jullie landgenoten.

Dat je al in de jullie/wij vorm spreekt vind ik al fout daarmee maak je een statement voor jezelf maar betrek je mij der ook in mee. Alsof het jouw landgenoten niet zijn, immers je woont toch ook in Nederland. Verder trek je eigenlijk nog een foute conclusie dat k ook een Nederlander ben, GUESS AGAIN BOY.

Ik spreek niet in de jullie/wij vorm en dat heeft meerdere redenen.
Één daarvan is dat k geloof dat iedereen gelijk is (moet je eens proberen kom je gelijk van die uitdehoogtestoel vallen).

:)

rambo
08-11-04, 07:45
Geplaatst door Kiekeboe
Jongen, k heb het wel over Crooswijk.


Further wat bedoel je met jullie landgenoten.

Dat je al in de jullie/wij vorm spreekt vind ik al fout daarmee maak je een statement voor jezelf maar betrek je mij der ook in mee. Alsof het jouw landgenoten niet zijn, immers je woont toch ook in Nederland. Verder trek je eigenlijk nog een foute conclusie dat k ook een Nederlander ben, GUESS AGAIN BOY.

Ik spreek niet in de jullie/wij vorm en dat heeft meerdere redenen.
Één daarvan is dat k geloof dat iedereen gelijk is (moet je eens proberen kom je gelijk van die uitdehoogtestoel vallen).

:)
Het feit dat ik in deze topic in de wij/ jullie vorm spreekt heeft een achterliggende gedachte. Wij (dus de Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond) moesten ons verantwoorden voor de moord op T. v. Gogh. Nu wordt het tijd dat zij (dus de Nederlanders met een Nederlandse achtergrond) zich distanciëren van een paar randebielen die moskeeën aan het afbranden zijn.

Sorry, de tijd dat ik mezelf een Nederlander noemde, heb ik inmiddels vaarwel gezegd. Ik word door de Nederlandse maatschappij als Marokkaan gezien. Wie ben ik dan om te zeggen dat ik Nederlander ben?

Rambo :rambo:

P.s. Mag ik tot de conclusie komen dat je het eens bent met me..en dat die belachelijke 'aanslagen' van Nederlanders wel representatief zijn voor de gehele NL-gemeenschap? zijn :tik:
P.p.s.: Ook ik beschouw ieder mens als gelijkwaardig. Het liefst zie ik een samenleving waarin we met elkaar kunnen genieten van het leven :tik:

nard
08-11-04, 07:49
Geplaatst door rambo
Het feit dat ik in deze topic in de wij/ jullie vorm spreekt heeft een achterliggende gedachte. Wij (dus de Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond) moesten ons verantwoorden voor de moord op T. v. Gogh. Nu wordt het tijd dat zij (dus de Nederlanders met een Nederlandse achtergrond) zich distanciëren van een paar randebielen die moskeeën aan het afbranden zijn.


Je vraagt distantie?
Aub. Van mij heb je'm. Direct, hoef er niet eens over na te denken.



P.s. Mag ik tot de conclusie komen dat je het eens bent met me..en dat die belachelijke 'aanslagen' van Nederlanders wel representatief zijn voor de gehele NL-gemeenschap? zijn

Wie beweert dat het gedrag van Mohammed B. representatief is voor de gehele Marokkaanse gemeenschap?

Rode Smurf
08-11-04, 07:52
Geplaatst door rambo
P.s. Mag ik tot de conclusie komen dat je het eens bent met me..en dat die belachelijke 'aanslagen' van Nederlanders wel representatief zijn voor de gehele NL-gemeenschap? zijn :tik:
P.p.s.: Ook ik beschouw ieder mens als gelijkwaardig. Het liefst zie ik een samenleving waarin we met elkaar kunnen genieten van het leven :tik:

Tot voor dinsdag dacht ik ook dat het absurd is om er vanuit te gaan dat de meeste Marokkanen die moord op van Gogh niet afkeuren.

Maar in de loop van de dag las ik dus de instemmende reacties, en het geprovoceer bij Theo's zielloze lichaam.

Nu vind ik het niet meer zo vanzelfsprekend dat de meeste Marokkanen die moord afkeuren.

Zou jij niet hetzelfde denken?

Karadzic
08-11-04, 08:04
Geplaatst door rambo
Nee, Nederlanders zijn heilig, hè? In een paar dagen hebben al zes moskeeën ernstige schade opgelopen. Een moslima is mishandeld en al weet ik veel hoeveel racistische uitspraken zijn er gedaan over Moslims (check bijvoorbeeld websites als fok.nl en Pimfortyn.nl).

Ach, als de Nederlanders zo doorgaan dan ben ik ervan overtuigd dat het een puinhoop zal worden. Het is maar afwachten en of de eerste slachtoffers van dit kinderachtige gedoe zullen vallen. En Pas dan wordt het een puinhoop!

Cc, tuurlijk het is altijd makkelijk om een bepaalde volk de schuld te geven. Maar daar schiet je niets mee op! Maar vergeet één ding niet...een conflict onstaat nooit door één persoon!

Rambo :rambo:
6 moskeen maar?
Wees blij.
Nederlanders zijn te tolerant.
Als zo iets in Bosnie was gebeurd (moord op Bosnische Theo) was elke vrouw met een hoofddoek geslagen en werden alle moskeeen verbrandt(tenmisnte alle 2 die nog in leven zijn)
Wees blij dat nederlanders zo tolerant zijn.
Probeer maar een Duitscjhe Theo te doden!
Of probeer zo iets in Belgie.
Oh, Nederland, word wakker!!!
Groeten van KARADZIC
:wohaa:

Cleopatr@
08-11-04, 09:21
Geplaatst door Karadzic
6 moskeen maar?
Wees blij.
Nederlanders zijn te tolerant.
Als zo iets in Bosnie was gebeurd (moord op Bosnische Theo) was elke vrouw met een hoofddoek geslagen en werden alle moskeeen verbrandt(tenmisnte alle 2 die nog in leven zijn)
Wees blij dat nederlanders zo tolerant zijn.
Probeer maar een Duitscjhe Theo te doden!
Of probeer zo iets in Belgie.
Oh, Nederland, word wakker!!!
Groeten van KARADZIC
:wohaa:


Wat een bullsh!t :)

Dus de goedkeuring van deze gruwelijke daden zit 'm in het feit dat er in Nederland in ieder geval minder agressief wordt gereageerd dan wanneer een vergelijkbare moord zich in Bosnie zou voordoen?

Vergelijk de reactie hier dan eens met hoe men zou reageren op een moord op iemand als mr Van Gogh in bijv Saoudi-Arabie..


Prcs, je hele theorie naar de filistijnen :moe:..

rambo
08-11-04, 12:42
Geplaatst door nard
Je vraagt distantie?
Aub. Van mij heb je'm. Direct, hoef er niet eens over na te denken.
Mooi! :tik: Maar dat zouden meer mensen moeten doen. Dan heb ik het voornamelijk over websites als Fok.nl & pimfortuyn.nl.



Wie beweert dat het gedrag van Mohammed B. representatief is voor de gehele Marokkaanse gemeenschap?
Tja, lees eens de tig topics hier op het prikbord en alle reg. nieuwsbladen ;)

Rambo :rambo:

rambo
08-11-04, 12:45
Geplaatst door Karadzic
6 moskeen maar?
Wees blij.
Nederlanders zijn te tolerant.
Als zo iets in Bosnie was gebeurd (moord op Bosnische Theo) was elke vrouw met een hoofddoek geslagen en werden alle moskeeen verbrandt(tenmisnte alle 2 die nog in leven zijn)
Wees blij dat nederlanders zo tolerant zijn.
Probeer maar een Duitscjhe Theo te doden!
Of probeer zo iets in Belgie.
Oh, Nederland, word wakker!!!
Groeten van KARADZIC
:wohaa:

Het zijn 'altijd' de domme mensen net als jij die 'altijd' wéér klappen krijgen :tik:

Rambo :rambo:

Dichar
08-11-04, 12:53
Geplaatst door Rode Smurf
En toch vind ik dat Nederland relatief beschaafd reageert. Natuurlijk zijn dit soort dingen verwerpelijk. Maar als de situatie omgekeerd was, dan zou de totale pleuris zijn uitgebroken. Denk maar aan toen die Marokkaan werd doodgeschoten toen ie met een mes op de politie afkwam. Zelfs toen braken er al rellen uit. Dan vind ik dat Amsterdammers, ondanks zware provocaties zoals het gespuug op Theo's portret nog heel rustig en beschaafd reageren.

Beschaafd?! Ik weet dat het onrecht dat Moslims momenteel grootschalig wordt aangedaan nauwelijks het nieuws haalt maar beschaafd is het allerminst te noemen. De moord op Van Gogh mag dan laf zijn maar wat ik nog veel laffer vind is het groepje extreem laffe Hollanders dat Moslima's verbaal en fysiek bejegend. Zo is er in Amsterdam een meisje met een fietsketting bewerkt en heeft een vrouw in het openbaar vervoer van Dordrecht rake klappen gekregen en dit zijn alleen nog maar de gevallen die ik via kennissen en vrienden te horen krijg.

nard
08-11-04, 13:01
Geplaatst door rambo
Tja, lees eens de tig topics hier op het prikbord en alle reg. nieuwsbladen ;)

Rambo :rambo: [/B]

Gelul natuurlijk. Dan lees je niet goed.
Het strakste wat je tegenkomt is de opmerking dat er te weinig afstand genomen wordt van de moord op Theo van G.
Dat is wat anders dan beschuldiging van medeplichtigheid.

Rosita0323_
08-11-04, 13:24
Geplaatst door Karadzic
6 moskeen maar?
Wees blij.
Nederlanders zijn te tolerant.
Als zo iets in Bosnie was gebeurd (moord op Bosnische Theo) was elke vrouw met een hoofddoek geslagen en werden alle moskeeen verbrandt(tenmisnte alle 2 die nog in leven zijn)
Wees blij dat nederlanders zo tolerant zijn.
Probeer maar een Duitscjhe Theo te doden!
Of probeer zo iets in Belgie.
Oh, Nederland, word wakker!!!
Groeten van KARADZIC
:wohaa:

Karadzic...Ik moet je helaas melden dat Nederland reeds wakker is.. De agressie tegen alles wat niet van origine Nederlands is, is volop aan de gang, zet je radio aan zou ik zeggen

Nederlanders zijn niet tolerant, eerder schijntolerant en die schijntolerantie laten ze nu zien..

Het al oude spreekwoord luidt: Wat de boer niet kent, vreet hij niet

Wat zich nu daadwerkelijk aftekent is het volgende : Doordat er zielen rondlopen die menen het recht ook in eigen handen te moeten nemen, stevenen wij met zn allen direct op anarchie af...Ow het o, zo beschaafde Nederland daalt af naar een staat waarin het blijkbaar toegestaan is om de politiek van "actie- reactie" te bedrijven.

Diegenen die zich hier aan schuldig maken mogen wat mij betreft als werkstraf krijgen: De schade die zij toebrengen aan elke moskee, eigenhandig weer ongedaan maken! Plus een welgemeend excuus aan al die mensen, wiens heilige plaats met voeten en vernieling, getreden is.

Ik ben een autochtone hollandse en ik schaam me te pletter, voor al mijn landgenoten die menen een moskee te moeten beschadigen, omdat ze niet met hun eigen gevoelens van kwaadheid kunnen omgaan en dan menen maar met de botte bijl rucksichtloss om zich heen moeten rammen, zoals ze misschien wel teveel in films op tv zien..

Dus Nederland is wakker hoor Karadzic...

Zwarte Schaap
08-11-04, 15:21
Geplaatst door mark61
Dit is weer eens een volkomen misplaatst gebruik van het woord 'racisme'. Stereotypering komt dichter in de buurt.

Voortdurende overdrijving en overtreffende trappen helpen niet de commotie te bezweren, en stompen bovendien af, totdat de reactie beyond woorden gaat, nl. daden. Dit werkt aan twee kanten.

ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde (in casu uit minderwaardigheid met als doel je meesters plezieren en naar boven slijmen => rassendiscriminatie, rassenhaat

ste·reo·ty·pe·ring (de ~ (v.), ~en)
1 het isoleren van één eigenschap uit een verzameling van eigenschappen en het voorstellen van die eigenschap als representatief voor de hele verzameling

TonH
08-11-04, 15:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde (in casu uit minderwaardigheid met als doel je meesters plezieren en naar boven slijmen => rassendiscriminatie, rassenhaat

ste·reo·ty·pe·ring (de ~ (v.), ~en)
1 het isoleren van één eigenschap uit een verzameling van eigenschappen en het voorstellen van die eigenschap als representatief voor de hele verzameling

He jammer. Was wel benieuwd wat er zou komen na "Aan racisme gaat..." :p

rambo
08-11-04, 17:04
Geplaatst door nard
Gelul natuurlijk. Dan lees je niet goed.
Het strakste wat je tegenkomt is de opmerking dat er te weinig afstand genomen wordt van de moord op Theo van G.
Dat is wat anders dan beschuldiging van medeplichtigheid.
Als dat echt het geval is: waarom al die wraakacties dan? Waarom staat Wilders nu 'opeens' op 19 zetels? Iedereen weet toch dat we niet medeplichtig zijn?;)

Rambo :rambo:

nard
08-11-04, 17:17
Geplaatst door rambo
Als dat echt het geval is: waarom al die wraakacties dan? Waarom staat Wilders nu 'opeens' op 19 zetels? Iedereen weet toch dat we niet medeplichtig zijn?;)

Rambo :rambo:

19 zetels; omdat de hotshots in den Haag de feitelijke problemen rond een aantal extremisten baggatelliseert en daar de foute strategie op zet. In de ogen van velen. De mensen accepteren de overheid blijkbaar niet meer die ze oorspronkelijk verdienden, maar die overheid, gepersonfieerd in een vaste club met mensen, wil maar niet weggaan.

Het heeft met die extremisten zoals Mohammed B. en Samir A. te maken, Rambo, niet met de gehele allochtone, danwel moslimsgemeenschap.

Wraakacties; omdat er een stel extremisten (al dan niet behorend bij of handelend in naam van een min of meer specifiek netwerk) ergens rondloopt die vinden dat ze moskeeen in brand mogen steken en brandbommen naar scholen mogen gooien. Dat is een reactie op een andere extremistische daad; slachten van iemand die gebruik maakte van zijn vrijheid van meningsuiting.

Ook dat heeft niets te maken met aversie van autochtonen algemeen tegen allochtonen algemeen. Deze extremisten vertegenwoordigen het NL volk niet.

freya
08-11-04, 17:26
Geplaatst door nard

Wraakacties; omdat er een stel extremisten (al dan niet behorend bij of handelend in naam van een min of meer specifiek netwerk) ergens rondloopt die vinden dat ze moskeeen in brand mogen steken en brandbommen naar scholen mogen gooien. Dat is een reactie op een andere extremistische daad; slachten van iemand die gebruik maakte van zijn vrijheid van meningsuiting.


Hmz, maar die school in Eindhoven is al eerder doelwit geweest, net als een aantal moskeeen. Waar was dat dan een reactie op?

Kiekeboe
08-11-04, 17:39
Geplaatst door rambo
Het feit dat ik in deze topic in de wij/ jullie vorm spreekt heeft een achterliggende gedachte. Wij (dus de Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond) moesten ons verantwoorden voor de moord op T. v. Gogh. Nu wordt het tijd dat zij (dus de Nederlanders met een Nederlandse achtergrond) zich distanciëren van een paar randebielen die moskeeën aan het afbranden zijn.

Sorry, de tijd dat ik mezelf een Nederlander noemde, heb ik inmiddels vaarwel gezegd. Ik word door de Nederlandse maatschappij als Marokkaan gezien. Wie ben ik dan om te zeggen dat ik Nederlander ben?

Rambo :rambo:

P.s. Mag ik tot de conclusie komen dat je het eens bent met me..en dat die belachelijke 'aanslagen' van Nederlanders wel representatief zijn voor de gehele NL-gemeenschap? zijn :tik:
P.p.s.: Ook ik beschouw ieder mens als gelijkwaardig. Het liefst zie ik een samenleving waarin we met elkaar kunnen genieten van het leven :tik:


Van wie moest je je verantwoorden? niet van mij hoor, k weet namelijk dat elk normaal ruimdenkend mens het niet eens zou zijn met die moord. Maar wel mooi dat de Marokkaanse gemeenschap toch graag andere niet zo ruimdenkende mensen wil laten zien dat zij het afkeuren.

Verder weet k niet zo goed wat k met je statement dat je jezelf geen Nederlander noem aanmoet . Wat versta jij onder Nederlander, want je hebt het eerst over Nederlanders met Marokkaanse achtergrond, dan over Nederlanders met een Nederlandse achtergrond en dan over Nederlander. Wat is de Nederlandse maatschappij voor jou? Denk daar maar over na, wat als je je niet één voelt dan zou k voorstellen wat doe je nog in maatschappij waar je je niet thuis voelt?

:)

ps: nee ben k niet mee eens, want ik ben deel van die maatschappij en vele met mij.
pps: dan zou k je uitspraken maar nog een keer nalezen.....

mark61
08-11-04, 17:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde (in casu uit minderwaardigheid met als doel je meesters plezieren en naar boven slijmen => rassendiscriminatie, rassenhaat

ste·reo·ty·pe·ring (de ~ (v.), ~en)
1 het isoleren van één eigenschap uit een verzameling van eigenschappen en het voorstellen van die eigenschap als representatief voor de hele verzameling

Psies.

Zwarte Schaap
08-11-04, 17:57
Geplaatst door TonH
He jammer. Was wel benieuwd wat er zou komen na "Aan racisme gaat..." :p

Ik wilde schrijven dat aan racisme vooroordelen en stereotyperingen vooraf gaan. Maar dat klopt niet helemaal. In casu gaan racisme en stereotyperingen hand in hand ten gevolge van een minderwaardigheidscomplex en zelfhaat van het subject..

rambo
08-11-04, 18:00
Geplaatst door Kiekeboe
Van wie moest je je verantwoorden? niet van mij hoor, k weet namelijk dat elk normaal ruimdenkend mens het niet eens zou zijn met die moord. Maar wel mooi dat de Marokkaanse gemeenschap toch graag andere niet zo ruimdenkende mensen wil laten zien dat zij het afkeuren..
Van wie ik me moest verantwoorden? Heb je de laatste dagen wel de nieuwsbladen gelezen, vraag ik me af? Hoevel klachten zijn er wel een gepost over Marokkanen die niet hun verantwoordelijkheden opeisten? Vandaag las ik bijvoorbeeld in SPITS het volgende:


VAN GOGH - De Vlaamse socialisten (SP.A) hebben grote kritiek op de overkoepelende Belgische moslimorganisatie, de Moslimexecutieve. De SP.A vindt dat die de moord op Theo van Gogh uitdrukkelijk had moeten veroordelen.

Nog een voorbeeld van mensen die ons vragen om verantwoording? Lees eens de topic 'ingezonden brief trouw (?) van Cc. Ook zij vraagt ons om de verantwoording op te eisen. En zij zijn niet de enige die dat van ons vragen ;)


Verder weet k niet zo goed wat k met je statement dat je jezelf geen Nederlander noem aanmoet . Wat versta jij onder Nederlander, want je hebt het eerst over Nederlanders met Marokkaanse achtergrond, dan over Nederlanders met een Nederlandse achtergrond en dan over Nederlander.
Een echte Nederlander ben je als je Nederlandse ouders hebt. Je bent allochtoon als je dus één of beide ouders een niet-Nederlandse achtergrond heeft.


Wat is de Nederlandse maatschappij voor jou? Denk daar maar over na, wat als je je niet één voelt dan zou k voorstellen wat doe je nog in maatschappij waar je je niet thuis voelt?
Nee, je begrijpt mij verkeerd. Ik kan goed opschieten met Nederlanders en heb het hier in het algemeen super naar m'n zin. Waar het mij om ging is het feit dat ik mezelf niet meer zie als Nederlander. Ik besef nu goed dat ik (hoe ik me ook zal gedragen) toch gezien zal worden als Marokkaan. Waarom zou ik dan dat gegeven niet respecteren en mezelf gewoon Marokkaan noemen? Een Marokkaan die hier geboren is en de Nederlandse cultuur beter kent dan de Marokkaanse. Het feit dat Mohammed B gezien wordt als Marokkaan is voor mij een bevestiging vanuit de maatschappij dat ik ook een Marokkaan ben. Immers, ik verschil niet veel van hem. HIj is hier geboren en heeft twee nationaliteiten. Ik ben hier geboren en heb ook twee nationaliteiten :)

Rambo :rambo:

P.s. Nogmaals, het liefst heb ik vrede :tik:

mark61
08-11-04, 18:08
Geplaatst door rambo
VAN GOGH - De Vlaamse socialisten (SP.A) hebben grote kritiek op de overkoepelende Belgische moslimorganisatie, de Moslimexecutieve. De SP.A vindt dat die de moord op Theo van Gogh uitdrukkelijk had moeten veroordelen.

Mang, dat zijn Belgen!

Overigens pleit ik al jaren voor het Sur.Ned. spraakgebruik: Nederlander = wie in NL woont; Hollander: auto.

Kiekeboe
08-11-04, 19:14
Geplaatst door rambo
Van wie ik me moest verantwoorden? Heb je de laatste dagen wel de nieuwsbladen gelezen, vraag ik me af? Hoevel klachten zijn er wel een gepost over Marokkanen die niet hun verantwoordelijkheden opeisten? Vandaag las ik bijvoorbeeld in SPITS het volgende:

Nog een voorbeeld van mensen die ons vragen om verantwoording? Lees eens de topic 'ingezonden brief trouw (?) van Cc. Ook zij vraagt ons om de verantwoording op te eisen. En zij zijn niet de enige die dat van ons vragen ;)


Lees mijn post nog een keer wat dat betreft.


Geplaatst door rambo

Een echte Nederlander ben je als je Nederlandse ouders hebt. Je bent allochtoon als je dus één of beide ouders een niet-Nederlandse achtergrond heeft.

Nou als dat voor jouw een Nederlander is, dan was je dus nooit een Nederlander en zou je ook nooit Nederlander kunnen worden, dus dat hele gemiauw over "k noem me geen Nederlander meer" was een beetje drama.


Geplaatst door rambo

Nee, je begrijpt mij verkeerd. Ik kan goed opschieten met Nederlanders en heb het hier in het algemeen super naar m'n zin. Waar het mij om ging is het feit dat ik mezelf niet meer zie als Nederlander. Ik besef nu goed dat ik (hoe ik me ook zal gedragen) toch gezien zal worden als Marokkaan. Waarom zou ik dan dat gegeven niet respecteren en mezelf gewoon Marokkaan noemen? Een Marokkaan die hier geboren is en de Nederlandse cultuur beter kent dan de Marokkaanse. Het feit dat Mohammed B gezien wordt als Marokkaan is voor mij een bevestiging vanuit de maatschappij dat ik ook een Marokkaan ben. Immers, ik verschil niet veel van hem. HIj is hier geboren en heeft twee nationaliteiten. Ik ben hier geboren en heb ook twee nationaliteiten :)

Bij de zin k kan goed opschieten met Nederlanders, ben k gestopt met lezen. K kreeg weer van die flashbacks van : k ben niet rasistisch, k groet me Turkse buurvrouw"'. :rolleyes:


Tuurlijk was k niet helemaal gestopt met lezen, maar wilde ff laten weten wat voor een ENGE zin k dat vond.
Nou, volgens mij was dit de eerste keer dat ze zeiden dat het een Nederlandse Marokkaan was. :p
Wil je iemand vermoorden omdat hij een scherpe mening heeft over de Koran doe dat lekker in landen waar dat wordt "gedoogd".
In Nederland zijn de tijden dat je wordt vermoordt, gemarteld of weetk wat omdat je wat over een heilig boek zegt/ tegenspreekt voorbij!!!!

die zielige uitspraken als " immers k verschil niet veel van hem" zijn wel erge drama, he. verdienen geen replay!



Geplaatst door rambo

P.s. Nogmaals, het liefst heb ik vrede :tik:

Met zo'n attitude en opvattingen gaat dat heel moeilijk.

rambo
08-11-04, 23:28
Geplaatst door Kiekeboe
Lees mijn post nog een keer wat dat betreft.
Pffffffff, wat heb ik aan zo'n kreet? Voor mij slechts een teken dat je er omheen probeert te draaien ;)



Nou als dat voor jouw een Nederlander is, dan was je dus nooit een Nederlander en zou je ook nooit Nederlander kunnen worden, dus dat hele gemiauw over "k noem me geen Nederlander meer" was een beetje drama.
Exacte definitie is moeilijk te geven. Daarom heb ik het eenvoudig gehouden. Ik was ook nooit een 'echte' Nederlander, maar noemde me wel Nederlander. Sprak vroeger meer in termen van 'we' enzo, snappie?



Bij de zin k kan goed opschieten met Nederlanders, ben k gestopt met lezen. K kreeg weer van die flashbacks van : k ben niet rasistisch, k groet me Turkse buurvrouw"'. :rolleyes:
Niet overdrijven...;)..



Tuurlijk was k niet helemaal gestopt met lezen, maar wilde ff laten weten wat voor een ENGE zin k dat vond.
Nou, volgens mij was dit de eerste keer dat ze zeiden dat het een Nederlandse Marokkaan was. :p
Nou, dat Nederlandse hebben ze inmiddels weer snel achterwege gelaten. Het is duidelijk dat het nu 'gaat' om een Marokkaan ;)



Wil je iemand vermoorden omdat hij een scherpe mening heeft over de Koran doe dat lekker in landen waar dat wordt "gedoogd".
In Nederland zijn de tijden dat je wordt vermoordt, gemarteld of weetk wat omdat je wat over een heilig boek zegt/ tegenspreekt voorbij!!!!
Ik ben fel tegen fysieke geweld en vind het belachelijk dat hij om het leven is gebracht.

Maar ik moet ook toegeven..het was geen lieverdje. Ook een mening kent haar grenzen. Het enige wat hij deed is moslims zwart maken. Sterker nog...belachelijk maken door bijvoorbeeld zijn hondje 'Allah' te noemen. Tja, men moet toch wel beseffen dat 'geloof' veel betekent voor sommigen ;). Helaas dat men hem heeft moeten vermoorden. We (lees; de moslims) konden ook gewoon in discussie met hem gaan


die zielige uitspraken als " immers k verschil niet veel van hem" zijn wel erge drama, he. verdienen geen replay!
Damn! Van Gogh zou zeggen: jij bent een geitenneuker (qua lezen dan). Ik bedoelde met mijn vorige bericht..dat ik niet verschil met hem qua nationaliteit. Ik ben hier geboren en hij is hier geboren. Ik heb een Marokkaanse paspoort en hij heeft er ook één. Niet te ver doordenken..doe ik namelijk ook niet ;)


Met zo'n attitude en opvattingen gaat dat heel moeilijk.
Bull Shit! Pas als de waarheid boven tafel komt, kan er een oplossing verzonnen worden om 'het conflict'. Door te blijven ontkennen..komen we niet ver ;). Met andere woorden...door constant te zeggen dat het hier gaat om individuelen, bereik je niks ;)

Rambo :rambo:

P.s. Jij stemt zeker groenlinks? :hihi:

deyono
09-11-04, 00:20
waar ik zo moe van word is dat er door zulke gekken die een moord plegen zoveel te weeg word gebracht .
en niemand heeft schijnbaar door dat wij (nederlander en marokkanen)
tegen elkaar worden uitgespeeld.
ze hebben precies voor elkaar gekregen wat ze wilde onrust en verdeeldheid

Boerenkool
09-11-04, 01:00
Moskeetje opblazen is inderdaad zeer triest.

Maar gebruik die heilige plaatsen niet als broeiplaats voor extremisten. Kan mij niet voorstellen dat welke god dan ook (is toch eigenlijk dezelfde) in dat soort achterbakse acties trapt.

Dus Marokkannen; trap die opruiende Imam's terug naar hun grot en gebruik de Moskee waar die voor bedoeld is; gebed. En graag niet dat gejank uit die torens.

Spoetnik
09-11-04, 01:03
Moskeetje opblazen is inderdaad zeer triest.

Maar gebruik die heilige plaatsen niet als broeiplaats voor extremisten. Kan mij niet voorstellen dat welke god dan ook (is toch eigenlijk dezelfde) in dat soort achterbakse acties trapt.

Dus Marokkannen; trap die opruiende Imam's terug naar hun grot en gebruik de Moskee waar die voor bedoeld is; gebed. En graag niet dat gejank uit die torens.


Laat die extremisten dan liever nog even hier om de boel wat op te schonen.. Paar extremisten minder in het politieke debat kan geen kwaad :zozo:

Spoetnik
09-11-04, 01:06
Geplaatst door deyono
waar ik zo moe van word is dat er door zulke gekken die een moord plegen zoveel te weeg word gebracht .
en niemand heeft schijnbaar door dat wij (nederlander en marokkanen)
tegen elkaar worden uitgespeeld.
ze hebben precies voor elkaar gekregen wat ze wilde onrust en verdeeldheid

Juist de financiele elite is bezig spanningen te creeeren om zo de aandacht af te wendden van de economische crisis die ons gaat raken.

Boerenkool
09-11-04, 01:15
Geplaatst door Spoetnik
Juist de financiele elite is bezig spanningen te creeeren om zo de aandacht af te wendden van de economische crisis die ons gaat raken.

Is dit LOI cursus Economie - Les2? Slaat dus echt kut-op-dirk.

De enige economische crisis die Nederland nu raakt is het parasitaire gedrag van bepaalde bevolkingsgroepen (stil maar; ook autochtonen), en het linkse betutelende gelul.

Als iedereen nu eens vrolijk gaat werken zal het binnen 1 jaar weer bijzonder goed gaan in de Lage Landen.

Spoetnik
09-11-04, 01:17
Geplaatst door Boerenkool
Is dit LOI cursus Economie - Les2? Slaat dus echt kut-op-dirk.

De enige economische crisis die Nederland nu raakt is het parasitaire gedrag van bepaalde bevolkingsgroepen (stil maar; ook autochtonen), en het linkse betutelende gelul.

Als iedereen nu eens vrolijk gaat werken zal het binnen 1 jaar weer bijzonder goed gaan in de Lage Landen.

Steek vooral je hoofd in het zand jongen.

Kiekeboe
09-11-04, 06:21
Geplaatst door rambo
Pffffffff, wat heb ik aan zo'n kreet? Voor mij slechts een teken dat je er omheen probeert te draaien ;)


nee, een les begrijpend lezen krijg je van me. dus nogmaals lees die laatste zin.


Geplaatst door rambo
[
Exacte definitie is moeilijk te geven. Daarom heb ik het eenvoudig gehouden. Ik was ook nooit een 'echte' Nederlander, maar noemde me wel Nederlander. Sprak vroeger meer in termen van 'we' enzo, snappie?

vind je dat een eenvoudige definitie? k vind het een smaakloze. je was dus een schijnheilige Nederlander. Ben benieuwd naar je reden voor het aanschaffen van een Nederlands paspoort.


Geplaatst door rambo

Niet overdrijven...;)..


K ben een vrouw! but u got the message. ;)

Geplaatst door rambo

Nou, dat Nederlandse hebben ze inmiddels weer snel achterwege gelaten. Het is duidelijk dat het nu 'gaat' om een Marokkaan ;)

Het is een stap in de goede richting, het bewaken van de continuiteit zal vast en zeker besproken worden bij de evaluatie van dit geheel. Think positive!


Geplaatst door rambo

Ik ben fel tegen fysieke geweld en vind het belachelijk dat hij om het leven is gebracht.

nou, ik vind het ook belachelijk dat er varkenkoppenposters bij moskeeen worden geplakt en bomaanslagen op islamitische scholen worden gepleegd. :moe:


Geplaatst door rambo

Maar ik moet ook toegeven..het was geen lieverdje. Ook een mening kent haar grenzen. Het enige wat hij deed is moslims zwart maken. Sterker nog...belachelijk maken door bijvoorbeeld zijn hondje 'Allah' te noemen. Tja, men moet toch wel beseffen dat 'geloof' veel betekent voor sommigen ;). Helaas dat men hem heeft moeten vermoorden. We (lees; de moslims) konden ook gewoon in discussie met hem gaan


Voor veel Nederlanders met een Nederlandse achtergrond is een hond zijn beste vriend. :p
als geloof zoveel voor je betekent houd je er dan ook aan. moorden is niet toegestaan.
"Helaas dat men hem heeft moeten vermoorden", dat woordje moeten he geeft mij kippenvel. :jammer:
En dan die zin erna "we konden ook gewoon in discussie met hem gaan". Drama tot het uiterste




Geplaatst door rambo

Damn! Van Gogh zou zeggen: jij bent een geitenneuker (qua lezen dan). Ik bedoelde met mijn vorige bericht..dat ik niet verschil met hem qua nationaliteit. Ik ben hier geboren en hij is hier geboren. Ik heb een Marokkaanse paspoort en hij heeft er ook één. Niet te ver doordenken..doe ik namelijk ook niet ;)

Oh nu je weet wat je zegt mag k niet ver door gaan denken.Verder doordenken is wat k je aanraad. K zou even gaan uitzoeken hoe Van Gogh tot het woord geitenneuker kwam.



Geplaatst door rambo

Bull Shit! Pas als de waarheid boven tafel komt, kan er een oplossing verzonnen worden om 'het conflict'. Door te blijven ontkennen..komen we niet ver ;). Met andere woorden...door constant te zeggen dat het hier gaat om individuelen, bereik je niks ;)


Welke waarheid? Dat er iemand vermoord is omdat hij geitenneuker zei en zijn hond allah noemde? Dat er een bomaanslag geweest is op een islamitische school, omdat die kinderen hetzelfde geloven als de dader.
De waarheid is al boven tafel, alleen is die waarheid te belachelijk voor woorden, dat mensen het niet kunnen geloven en maar lopen te wroeten of er toch niet een of andere ALIEN en UFO in het verhaal kan worden gezet.
Oh, k behandel al mijn kinderen in de klas als individuen, zelfs het vervelendste kind van afgelopen jaar heeft van mij nog geen één keer straf gekregen. Waarom? Omdat k naar hem kijk als een individu en niet naar zijn stempel die hij heeft gekregen.
Geplaatst door rambo

[QUOTE]Geplaatst door rambo
P.s. Jij stemt zeker groenlinks? :hihi: [/B]

ChristenUnie darling :moe:

rambo
09-11-04, 11:59
Geplaatst door Kiekeboe
vind je dat een eenvoudige definitie? k vind het een smaakloze. je was dus een schijnheilige Nederlander. Ben benieuwd naar je reden voor het aanschaffen van een Nederlands paspoort.
Nou, defineer jij eens wanneer iemand Nederlander is? Misschien dat jij het wel beter weet, hè? Tja, bijna iedereen maakt een onderscheid tussen Marokanen en Nederlander en jij komt beweren dat ik een smakeloze definitie heb gepost? Kommm op! Wordt wakker! This is real life!

Waarom een Nederlandse paspoort? Dat heeft een paar redenen: allereerst kan ik makkelijker op vakantie naar de overige EU-landen. Ten tweede is het veel makkelijker om aan een baan te komen. Hoe je het weert of keert...Nederlandse op je Cv staat toch mooier dan Marokkaanse. De allerbelangrijkste reden? Ik ben hier geboren en heb vertrouwen dat ik hier m'n hele leven kan blijven. Heb geen plannen om ooit nog te vertrekken. Marokko trekt me niet zo namelijk . VInd het een afschuwelijke land als het gaat om democratie :tik:


Het is een stap in de goede richting, het bewaken van de continuiteit zal vast en zeker besproken worden bij de evaluatie van dit geheel. Think positive!
Tùùrlijk! We moeten altijd positief denken, hè? :moe:



nou, ik vind het ook belachelijk dat er varkenkoppenposters bij moskeeen worden geplakt en bomaanslagen op islamitische scholen worden gepleegd. :moe:
Ja, en wat gaan we daar aan doen. Negeren door te zeggen dat het om individuele acties gaat?


Voor veel Nederlanders met een Nederlandse achtergrond is een hond zijn beste vriend. :p
Ja, dan noem je hem piet of pim...maar geen allah! Het enige wat je daarmee doet, is provoceren.



"Helaas dat men hem heeft moeten vermoorden", dat woordje moeten he geeft mij kippenvel. :jammer:
En dan die zin erna "we konden ook gewoon in discussie met hem gaan". Drama tot het uiterste
Het is maar dat ik verder heb gelezen, anders zou ik zeggen dat je echt een jurist bent. Ik schrijf gewoon en denk niet aan de exacte formulering van een zin. Dat doe jij wel... En ja, in de ogen van Mohammed B was het inderdaad 'moeten'. Maar ja..het is wel waar dat ik beter 'hebben' heb moeten gebruiken i.p.v. moeten. ;)


K zou even gaan uitzoeken hoe Van Gogh tot het woord geitenneuker kwam.
Ik heb toch uitgelegd wat ik in mijn bericht onder geitenneuker versta. Lees nog eens mijn bericht en kijk eens wat ik tussen haakjes heb geplaatst ;)



Welke waarheid? Dat er iemand vermoord is omdat hij geitenneuker zei en zijn hond allah noemde? Dat er een bomaanslag geweest is op een islamitische school, omdat die kinderen hetzelfde geloven als de dader.
De waarheid is al boven tafel, alleen is die waarheid te belachelijk voor woorden, dat mensen het niet kunnen geloven en maar lopen te wroeten of er toch niet een of andere ALIEN en UFO in het verhaal kan worden gezet.
Nee, niet alleen dat. Ook de waarheid van het wij/zij gevoel (we zijn niet allemaal Nederlanders en worden niet gelijk behandeld!). De haat jegens moslims. De toenemende agressie jegens moslims (en omgekeerd natuurlijk!).


Oh, k behandel al mijn kinderen in de klas als individuen, zelfs het vervelendste kind van afgelopen jaar heeft van mij nog geen één keer straf gekregen. Waarom? Omdat k naar hem kijk als een individu en niet naar zijn stempel die hij heeft gekregen.
Das héél mooi dat je dat kunt. Maar er zijn niet velen die er zo over nadenken. Wederom verwijs ik naar de tig aanslagen, tig provocerende berichten op sites als fok.nl en LPF. En de toegenomen haat jegens moslims.

Rambo :rambo:

wilsurfer28
09-11-04, 12:11
Allen,

Nu gaat gebeuren wat ik al vreesde. De ratten zien nu de tijd rijp om uit hun riolen te kruipen om scholen en moskeeën in brand te steken.

De reactie blijft niet uit; vandaag is gepoogd een kerk van de Pinkstergemeente in brand te steken.

Is dit wat we willen?

Stop het geweld!

rambo
09-11-04, 12:19
Geplaatst door wilsurfer28
Allen,

Nu gaat gebeuren wat ik al vreesde. De ratten zien nu de tijd rijp om uit hun riolen te kruipen om scholen en moskeeën in brand te steken.

De reactie blijft niet uit; vandaag is gepoogd een kerk van de Pinkstergemeente in brand te steken.

Is dit wat we willen?

Stop het geweld!

:duim:

Rambo :rambo:

Kiekeboe
09-11-04, 18:45
Geplaatst door rambo
Nou, defineer jij eens wanneer iemand Nederlander is? Misschien dat jij het wel beter weet, hè? Tja, bijna iedereen maakt een onderscheid tussen Marokanen en Nederlander en jij komt beweren dat ik een smakeloze definitie heb gepost? Kommm op! Wordt wakker! This is real life!

Een Nederlander is voor mij niet iemand wiens mama of papa in het buitenland is geboren zoals jij dat wel vindt.
Heel goed je zegt nu bijna iedereen, een stap in de goede richting.
K vind die definitie smaakloos, mijn mening :)
Wakker worden, een heerlijk gevoel van leven. Real life is je niet bezighouden met hoe kan k mensen het best onderuit halen en hoe kan k mensen het best kwetsen en hoe k mensen het best op hun plek kan zetten. K hou me daar niet mee bezig, dus in jouw wereld wil k zekerweten niet wakker worden.


Geplaatst door rambo

Waarom een Nederlandse paspoort? Dat heeft een paar redenen: allereerst kan ik makkelijker op vakantie naar de overige EU-landen. Ten tweede is het veel makkelijker om aan een baan te komen. Hoe je het weert of keert...Nederlandse op je Cv staat toch mooier dan Marokkaanse. De allerbelangrijkste reden? Ik ben hier geboren en heb vertrouwen dat ik hier m'n hele leven kan blijven. Heb geen plannen om ooit nog te vertrekken. Marokko trekt me niet zo namelijk . VInd het een afschuwelijke land als het gaat om democratie :tik:

ten eerste je gaat toch elke jaar naar Marokko dus heeft geen zin (even vooroordelen testen)
Ten tweede zou k dan ook gelijk je naam veranderen, want daar zien ze het ook aan he.
Nou dat is dus niet meer je allerbelangrijste reden want de feeling met holland is voorbij. Er zijn meer landen dan alleen Marokko, snuffel rond zou k zeggen.


Geplaatst door rambo

[I]Tùùrlijk! We moeten altijd positief denken, hè? :moe:

Ja, toevallig wel. K vind het erg jammer dat mensen dat toch niet inzien. Altijd maar weer het negatieve eruit halen, bah. Als k zulke mensen om me heen heb, dan voel k me gewoon moe worden. Energiesuckers.


Geplaatst door rambo

[I]Ja, en wat gaan we daar aan doen. Negeren door te zeggen dat het om individuele acties gaat?

Oh nu is het opeens wel we? jij draait in alle richtingen mee. K vind dat je even goed moet gaan nadenken, die identiteitscrisis even wegpoetsen.



Geplaatst door rambo

[I]Ja, dan noem je hem piet of pim...maar geen allah! Het enige wat je daarmee doet, is provoceren.

Interessant, je druk maken om een man die zijn hond allah noemden. Ga k toch even met al die mensen praten die hun kat poekie hebben genoemd.



Geplaatst door rambo

Het is maar dat ik verder heb gelezen, anders zou ik zeggen dat je echt een jurist bent. Ik schrijf gewoon en denk niet aan de exacte formulering van een zin. Dat doe jij wel... En ja, in de ogen van Mohammed B was het inderdaad 'moeten'. Maar ja..het is wel waar dat ik beter 'hebben' heb moeten gebruiken i.p.v. moeten. ;)

Kijk en daar gaat het fout met sommige mensen he. Ze denken niet na en doen maar wat. Maar fijn dat je het met me eens bent.


Geplaatst door rambo
[I]
[I]Ik heb toch uitgelegd wat ik in mijn bericht onder geitenneuker versta. Lees nog eens mijn bericht en kijk eens wat ik tussen haakjes heb geplaatst ;)

Ja, k heb je bericht gelezen en k snap wat jij bedoelt richting mij, maar k vraag jou waarom Van gogh dat woord is gaan gebruiken tegen moslims. Verdiep je daar eens in, tis jammer dat je het niet meer aan hem kunt vragen. :knipoog:


Geplaatst door rambo

Nee, niet alleen dat. Ook de waarheid van het wij/zij gevoel (we zijn niet allemaal Nederlanders en worden niet gelijk behandeld!). De haat jegens moslims. De toenemende agressie jegens moslims (en omgekeerd natuurlijk!).

nee volgens definitie die jij heb geplaatst zijn we zeker niet allemaal nederlanders, zelf leden van ons lieftallige koninklijke huis niet. Zal k je wat verklappen er is geen wij/zij want wij zijn allemaal mensen. Probeer dat maar eens eerst te zien, dan zal dat wij/zij ook wegvallen.
Jammer dat je dan toch dat ene tussenhaakjes zet terwijl het op dezelfde lijn hoort te zitten.




Geplaatst door rambo

Das héél mooi dat je dat kunt. Maar er zijn niet velen die er zo over nadenken. Wederom verwijs ik naar de tig aanslagen, tig provocerende berichten op sites als fok.nl en LPF. En de toegenomen haat jegens moslims.

Ja, erg mooi he van mij dat ik dat kan. Pas geleerd hoor en erg moeilijk om onder de knie te krijgen :rolleyes:
Oh er zijn er wel velen die zo over denken, alleen tis jammer dat altijd het negatieve aandacht krijgt. Je krijgt dan altijd zo'n eenzijdig beeld
En nu laat je dat tussen haakjes maar helemaal weg. Jammer, want het zijn altijd tweerichtingswegen.
Verdiep je eens in de sites die dat soort dingen niet uitdragen, ga niet zoeken naar kwaad, zoek het goede op. Wat je leest voedt je. Dus k zou snel nieuw leesvoer aanschaffen.

Rockindaddy
09-11-04, 19:41
Net als vele moslims zich distantieren van de moord op TvG zo wil ik mij hier en nu distantieren van de daden die nu gepleegd worden uit naam der nederlanders,ik ben er zo een die hier geboren en getogen is uit nederlandse ouders en wil hier niets mee van doen hebben,ik wil het zelfs zo stellen dat als er in mijn woonplaats mensen gevraagd worden om op wacht te gaan staan bij een moskee of enig ander islamitisch gebouw ik mezelf als een van de eerste zal opgeven daar ik vindt dat wij als mensen zijnde dit signaal moeten geven door elkaars geloof en achtergrond te respecteren en wat maakt er nu meer indruk op die mafketels die denken dat zij op deze wijze hun gram moeten halen dan dat er een hollander op wacht staat.

Op deze wijze kunnen we deze neergaande spiraal van geweld over en weer stoppen.

~Panthera~
09-11-04, 19:43
Geplaatst door Rockindaddy
Net als vele moslims zich distantieren van de moord op TvG zo wil ik mij hier en nu distantieren van de daden die nu gepleegd worden uit naam der nederlanders,ik ben er zo een die hier geboren en getogen is uit nederlandse ouders en wil hier niets mee van doen hebben,ik wil het zelfs zo stellen dat als er in mijn woonplaats mensen gevraagd worden om op wacht te gaan staan bij een moskee of enig ander islamitisch gebouw ik mezelf als een van de eerste zal opgeven daar ik vindt dat wij als mensen zijnde dit signaal moeten geven door elkaars geloof en achtergrond te respecteren en wat maakt er nu meer indruk op die mafketels die denken dat zij op deze wijze hun gram moeten halen dan dat er een hollander op wacht staat.

Op deze wijze kunnen we deze neergaande spiraal van geweld over en weer stoppen.
---------------------------------------------------

:lole: :lole: :duim: Absoluut top !!

de Voorzitter
09-11-04, 19:47
Geplaatst door Spoetnik
Juist de financiele elite is bezig spanningen te creeeren om zo de aandacht af te wendden van de economische crisis die ons gaat raken.

dit is echt onzin Spoetnik...dezelfde uitspraak was er ook in 2001... bush zou express de vliegtuigen hebben laten gaan op 11/9 om de aandacht van de binnenlandse politiek af te wenden en te kunnen scoren met een oorlog in afganistan

sorry maar ECHT ONZIN

rambo
09-11-04, 22:54
Geplaatst door Kiekeboe
Een Nederlander is voor mij niet iemand wiens mama of papa in het buitenland is geboren zoals jij dat wel vindt.
Euh? Ik begrijp het even niet..? Dus iedereen die hier geboren is, is een Nederlander. Bedoel je dat misschien? Kom, ik heb gevraagd om een definitie!


Heel goed je zegt nu bijna iedereen, een stap in de goede richting.K vind die definitie smaakloos, mijn mening :)
Ik heb respect voor een andermans mening. :)


Wakker worden, een heerlijk gevoel van leven. Real life is je niet bezighouden met hoe kan k mensen het best onderuit halen en hoe kan k mensen het best kwetsen en hoe k mensen het best op hun plek kan zetten. K hou me daar niet mee bezig, dus in jouw wereld wil k zekerweten niet wakker worden.
Nogmaals, je moet de problemen niets steeds nuanceren of doen alsof ze niet bestaan. Er is duidelijk een probleem en dat probleem moeten we (dus met z'n allen!) op zien te lossen :)


ten eerste je gaat toch elke jaar naar Marokko dus heeft geen zin (even vooroordelen testen)
Nou, nou...ik ga ook weleens naar Engeland (heb daar een goei vriend wonen). Ik ga weleens naar Frankrijk en in Spanje heb ik ook familie. Ja, het is waar...ik ga wel het meest naar Marokko op vakantie. In België ben ik het vaakst. Dit even ter informatie :D


Ten tweede zou k dan ook gelijk je naam veranderen, want daar zien ze het ook aan he.
Nee joh! Ik wil wel m'n zelf blijven. Ik geef wel toe dat ik niet echt de leukste naam heb om werk te vinden (heet namelijk ook Mo), maar ja...men moet me accepteren zoals ik ben. Ik zeg alleen dat zo'n paspoort makkelijker werkt (dus ook bij het solliciteren ;)).


Nou dat is dus niet meer je allerbelangrijste reden want de feeling met holland is voorbij. Er zijn meer landen dan alleen Marokko, snuffel rond zou k zeggen.
Nee, ik heb toch duielijk gezegd dat ik het naar m'n zin heb in Nederland. Kommm op...wel goed lezen hè? :p Ik waardeer dit land! Ik vind het prachtig dat ik hier kan zeggen dat af wil van het koningshuis. Dat kan ik niet in Marokko zeggen. Ook heb ik vaker gezegd dat ik goed kan opschieten met andere rassen. Alleen zeg ik dat we de problemen niet moeten verdoezelen ;).


Ja, toevallig wel. K vind het erg jammer dat mensen dat toch niet inzien. Altijd maar weer het negatieve eruit halen, bah. Als k zulke mensen om me heen heb, dan voel k me gewoon moe worden. Energiesuckers.
Nee meid! Soms moet je ook de negatieve kant eruit halen. Anders loopt het uit de hand. De moord op Theo is dus duidelijk het bewijs. We moeten met elkaar in gesprek gaan en duidelijk maken dat we bepaalde dingen niet accepteren. Niet dingen verdoezelen...nee! ;)


Oh nu is het opeens wel we? jij draait in alle richtingen mee. K vind dat je even goed moet gaan nadenken, die identiteitscrisis even wegpoetsen.
Yep, wij hebben idioten en julli hebben idioten. Dus logisch dat ik 'we' gebruik. We moeten namelijk samen een oplossing zoeken :tik:


Interessant, je druk maken om een man die zijn hond allah noemden. Ga k toch even met al die mensen praten die hun kat poekie hebben genoemd.
Ja, jij beseft niet hoe sommigen zich beledigd voelen... Dat besef jij niet en ik eigenlijk ook niet zo. Maar heb veel mensen gesproken en die zijn daar echt laaiend over ;)



Kijk en daar gaat het fout met sommige mensen he. Ze denken niet na en doen maar wat. Maar fijn dat je het met me eens bent.
Ik denk zeker wel na om wat ik zeg. Alleen ben ik nog niet op het niveau dat ik precies alles exact kan formuleren zoals wat ik eigenlijk in gedachte hebl. Daarom mijn opmerking om mijn berichten niet te lezen als een jurist;)


nee volgens definitie die jij heb geplaatst zijn we zeker niet allemaal nederlanders, zelf leden van ons lieftallige koninklijke huis niet. Zal k je wat verklappen er is geen wij/zij want wij zijn allemaal mensen. Probeer dat maar eens eerst te zien, dan zal dat wij/zij ook wegvallen.
Jammer dat je dan toch dat ene tussenhaakjes zet terwijl het op dezelfde lijn hoort te zitten.
Lieverd, ik besef dondersgoed dat wij allemaal mensen zijn en dat we allemaal gelijkwaardig aan elkaar zijn. Maar helaas, in Real-life is dat nog niet zo. De prakijk wijst dat continue uit. Als we al deze problemen gaan negeren dan komen we ook niet verder. En dat is nou steeds mijn kritiek jegens jou ;)



Verdiep je eens in de sites die dat soort dingen niet uitdragen, ga niet zoeken naar kwaad, zoek het goede op. Wat je leest voedt je. Dus k zou snel nieuw leesvoer aanschaffen.
Nee meid! Je bereikt juist het omgekeerde als je alleen naar het goede zoekt en het slechte negeert. Problemen dienen aangekaart te worden en WE dien gezamenlijk een oplossing voor te vinden :tik:

Gegroet,

Rambo :rambo:

Kiekeboe
10-11-04, 06:07
Geplaatst door rambo
Euh? Ik begrijp het even niet..? Dus iedereen die hier geboren is, is een Nederlander. Bedoel je dat misschien? Kom, ik heb gevraagd om een definitie!


Ik heb respect voor een andermans mening. :)


Nogmaals, je moet de problemen niets steeds nuanceren of doen alsof ze niet bestaan. Er is duidelijk een probleem en dat probleem moeten we (dus met z'n allen!) op zien te lossen :)


Nou, nou...ik ga ook weleens naar Engeland (heb daar een goei vriend wonen). Ik ga weleens naar Frankrijk en in Spanje heb ik ook familie. Ja, het is waar...ik ga wel het meest naar Marokko op vakantie. In België ben ik het vaakst. Dit even ter informatie :D


Nee joh! Ik wil wel m'n zelf blijven. Ik geef wel toe dat ik niet echt de leukste naam heb om werk te vinden (heet namelijk ook Mo), maar ja...men moet me accepteren zoals ik ben. Ik zeg alleen dat zo'n paspoort makkelijker werkt (dus ook bij het solliciteren ;)).


Nee, ik heb toch duielijk gezegd dat ik het naar m'n zin heb in Nederland. Kommm op...wel goed lezen hè? :p Ik waardeer dit land! Ik vind het prachtig dat ik hier kan zeggen dat af wil van het koningshuis. Dat kan ik niet in Marokko zeggen. Ook heb ik vaker gezegd dat ik goed kan opschieten met andere rassen. Alleen zeg ik dat we de problemen niet moeten verdoezelen ;).


Nee meid! Soms moet je ook de negatieve kant eruit halen. Anders loopt het uit de hand. De moord op Theo is dus duidelijk het bewijs. We moeten met elkaar in gesprek gaan en duidelijk maken dat we bepaalde dingen niet accepteren. Niet dingen verdoezelen...nee! ;)


Yep, wij hebben idioten en julli hebben idioten. Dus logisch dat ik 'we' gebruik. We moeten namelijk samen een oplossing zoeken :tik:


Ja, jij beseft niet hoe sommigen zich beledigd voelen... Dat besef jij niet en ik eigenlijk ook niet zo. Maar heb veel mensen gesproken en die zijn daar echt laaiend over ;)



Ik denk zeker wel na om wat ik zeg. Alleen ben ik nog niet op het niveau dat ik precies alles exact kan formuleren zoals wat ik eigenlijk in gedachte hebl. Daarom mijn opmerking om mijn berichten niet te lezen als een jurist;)


Lieverd, ik besef dondersgoed dat wij allemaal mensen zijn en dat we allemaal gelijkwaardig aan elkaar zijn. Maar helaas, in Real-life is dat nog niet zo. De prakijk wijst dat continue uit. Als we al deze problemen gaan negeren dan komen we ook niet verder. En dat is nou steeds mijn kritiek jegens jou ;)



Nee meid! Je bereikt juist het omgekeerde als je alleen naar het goede zoekt en het slechte negeert. Problemen dienen aangekaart te worden en WE dien gezamenlijk een oplossing voor te vinden :tik:

Gegroet,

Rambo :rambo:


Ten eerste k ontwijk de problemen niet en k zie ze ook overduidelijk. Alleen k doe niet aan de actie geeft reactie oplossing. Mijn oplossing is my way of life, en al geeft het een kleine bijdrage het blijft een bijdrage.
K zeg niet dat je het slechte moet negeren, maar probeer het een beetje op te heffen met het goede, het een kan het ander oplichten.
In real-life heb je duizend voorbeelden over hoe mensen wel met elkaar gelijkwaardig omgaan, en al zijn dat geen voorbeelden op grote schaal, ze zijn er, en k weiger om die weg te laten vallen.

have a nice loving day!
:)

ps: En weer gebruik je de jullie en wij. Wie ben k dan dat k bij jullie hoor, wie ben jij dat jij mij bij jullie mag plaatsen. Gaat heen met onderscheid maken, k vertik het om het te accepteren dat jij mij in jullie plaatst op basis van geen info at all, dan wat k hier schrijf. En zeg nou zelf die info plaatst mij in geen van beide kampen.

rambo
10-11-04, 22:32
Geplaatst door Kiekeboe
Ten eerste k ontwijk de problemen niet en k zie ze ook overduidelijk. Alleen k doe niet aan de actie geeft reactie oplossing. Mijn oplossing is my way of life, en al geeft het een kleine bijdrage het blijft een bijdrage.
K zeg niet dat je het slechte moet negeren, maar probeer het een beetje op te heffen met het goede, het een kan het ander oplichten.
In real-life heb je duizend voorbeelden over hoe mensen wel met elkaar gelijkwaardig omgaan, en al zijn dat geen voorbeelden op grote schaal, ze zijn er, en k weiger om die weg te laten vallen.

have a nice loving day!
:)

ps: En weer gebruik je de jullie en wij. Wie ben k dan dat k bij jullie hoor, wie ben jij dat jij mij bij jullie mag plaatsen. Gaat heen met onderscheid maken, k vertik het om het te accepteren dat jij mij in jullie plaatst op basis van geen info at all, dan wat k hier schrijf. En zeg nou zelf die info plaatst mij in geen van beide kampen.
Ach, laten we discussie maar afronden...we blijven toch verschillen van mening en we beginnen in herhaling in te vallen.

Laat één ding duideljk zijn: WIJ (lees: vreedzame mensen) moeten samen een oplossing vinden voor dit probleem. Dit zodat WIJ samen in vrede kunnen leven en SAMEN kunnen genieten van dit leven :tik:

Rambo :rambo:

P.s. Ik waardeer jouw mening. Waren er maar meerdere mensen met zo'n goed hartje :tik:
P.p.s. Sweet dreams :tik:

Kiekeboe
11-11-04, 05:59
Geplaatst door rambo
Ach, laten we discussie maar afronden...we blijven toch verschillen van mening en we beginnen in herhaling in te vallen.

Laat één ding duideljk zijn: WIJ (lees: vreedzame mensen) moeten samen een oplossing vinden voor dit probleem. Dit zodat WIJ samen in vrede kunnen leven en SAMEN kunnen genieten van dit leven :tik:

Rambo :rambo:

P.s. Ik waardeer jouw mening. Waren er maar meerdere mensen met zo'n goed hartje :tik:
P.p.s. Sweet dreams :tik:


Een mooie afsluiting! :wijs:

Hadden mijn woorden kunnen zijn :p