PDA

Bekijk Volledige Versie : *** Koffiepoep...



ZwYgStErr
07-11-04, 17:56
Koffiepoep

Volgens echte koffieliefhebbers is het de lekkerste koffie die je maar kunt drinken: Koffie gemalen uit de poep van een civet-kat! Dat dier is dol op koffiebonen en uit zijn drollen kun je heerlijke koffie zetten, zeggen de kenners.

De civet-kat is een dier dat leeft bij grote koffieplantages in Zuid-Oost Azië. Hij staat erom bekend een neusje te hebben voor de lekkerste koffiebonen. Hij eet er graag van. De bonen gaan door zijn lichaam, maar worden niet helemaal verteerd. Ze komen dus in de poep weer uit zijn lijf.

Volgens kenners krijgen de bonen door de darmen en de maag van de civet-kat een speciaal geurtje en smaakje mee. Door de poep te verzamelen en de halfverteerde bonen te malen en er koffie van te zetten, kun je het beste bakje koffie ter wereld krijgen. Het is een echte delicatesse, zeggen de koffiedeskundigen. En duur is het ook: Honderd gram gemalen bonenpoep van de civet-kat kost ongeveer 7 en een halve euro!

Bron: www.jeugdjournaal.nl

:verward:

Couscousje
07-11-04, 18:00
:haha:

Zo.

En toen kwamen we met een klap weer terug in de werkelijkheid.

Cc

Joesoef
07-11-04, 19:45
Zo, ik weet wat ik ga doen zo vlak voor imsaak.

Mohammed Amin
07-11-04, 21:43
Hmmmmmmmmmmmmm..........................


Civet-kat.........


Was dat niet dat diertje dat men hield voor comsumptie doeleinden, en waarvan later bleek dat het het SARS-virus overdroeg op mensen ????

Ben benieuwd wat zo`n kopje Civet-koffie zal veroorzaken.


Hou het zelf maar bij Douwe Egberts rood snelfiltermaling.

Bron : jeugdjournaal ????

Geen wonder dat kinderen zich steeds vreemder gaan gedragen......


salaam,

DHR R
07-11-04, 21:59
Ik ben benieuwd hoe koffiebonen uit hondepoep smaken. Mmmmm.... lijkt me heerlijk. :chef: