PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijmeringen......



Goodnight
07-11-04, 20:59
De moord op Theo van Gogh heeft heel wat losgemaakt
In het dagelijkse leven merk ik er eerlijk gezegd weinig tot niets van.
Op het werk heeft een enkeling het er alleen over als ik er zelf over begin. Voor de rest zwijgt men erover in alle toonaarden. Ik vind dit nogal bizar en ongemakkelijk.
Ik wil er over praten, discussiëren, debatteren, oorzaken zoeken en oplossingen aandragen.
Als ik televisie kijk gaat het bijna nergens anders over, kan toch niet zo zijn dat alleen de media zich hiermee bezig houdt?
Het hele gebeuren houdt mij in ieder geval bovengemiddeld bezig. Op televisie speur ik de teletekstpagina’s af om maar niets nieuws te missen. Op internet volg ik de discussies over de moord.
Vlak na dat bekend was dat het slachtoffer Theo van Gogh was, hoopte ik met heel mijn hart dat het geen Marokkaan is die dit op zijn geweten heeft.
Helaas mijn hoop ( en ik ben ervan overtuigd die van vele anderen) was tevergeefs.
De dader is van Marokkaanse afkomst…………..
Uiteraard barsten de discussies los toen dit bekend werd. Het hele integratie debat passeerde de revue. De politiek kon haar geluk niet op, bijna jubelend kondigen ze hardere maatregelen aan. Gek genoeg moet ik onmiddellijk denken aan straat razzia’s.
Het beroemde pak-nationaliteit-van-dader-af-en-gooi-hem-het-land-uit voorstel van de LPF werd snel naar voren geschoven.
Ja mensen je moet het ijzer smeden als het nog heet is, moeten deze politici hebben gedacht.
Zal de LPF er ook voor pleiten dat de moordenaar van hun leider het land wordt uitgezet als hij straks vrijkomt?
Ondertussen is het een ware chaos, ik weet niet meer waar ik mijn aandacht op moet richten.
De vele speculaties omtrent motieven en radicaal-islamitische achtergrond van de dader?
De vrienden en bekenden van Theo van Gogh die verslagen en vol woede reageren?
De verantwoordelijke politici die de volle laag krijgen dat ze niet eerder hebben ingegrepen?
De politici die hiermee hun slag sloegen en nog net niet riepen: ‘zie ’je wel, heb ik het jullie niet gezegd?’’
De AIVD die verzuimd heeft informatie door te geven?
De Marokkaanse gemeenschap die heftig geschrokken reageert en op stel en sprong een demonstratie organiseert?
Mijn aandacht gaat vooral uit naar het laatste…..
Ik heb daar gemengde gevoelens over, enerzijds vind ik het een goede actie, laat zien dat we niet radicaal, haatdragend en moordzuchtig zijn.Laat zien dat dit de actie is van 1 dader al dan niet geholpen door anderen, maar niet van de gehele islamitische gemeenschap.
Anderzijds vind ik het een soort van schuldbekentenis, van boetedoening.
Iets waar ik het dus absoluut niet mee eens ben, de sfeer die heerst heeft hem misschien hiertoe aangemoedigd. Maar de sfeer is niet bepaald door alleen de islamitische gemeenschap.
Die is mede bepaald door individuen die wat mij betreft over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting gingen, de politici die het als energiestoot voor hun carrière gebruikten door harde onnodige uitspraken te doen. Als gemeenschap hebben we gefaald, en ik bedoel als Nederlandse gemeenschap waar wij allen toe behoren. Autochtoon en allochtoon. De pil is bitter, maar die mogen we gezamenlijk slikken.
In plaats van de schuld op het bord van elkander af te schuiven.
Onvermijdelijk laat ik mijn gedachten de vrije loop: wat als niet Theo van Gogh was vermoord maar bijvoorbeeld El Moumni.Ik heb een rijkelijke fantasie…dat blijkt maar weer.
Zou er ook zo’n massademonstratie hebben plaatsgevonden op de Dam?
Zou Verdonk ook vol ingehouden emotie hebben uitgeroepen dat ‘we er genoeg van hebben?
Ik ben bang dat dit niet het geval zou zijn, er zou gepast afkeurend en geschokt gereageerd zijn vanuit Den Haag.
Men zou de islamitische gemeenschap bezoeken om de ongetwijfelde verhitte gemoederen te kalmeren.
Men zou niet opperen om de Nederlandse nationaliteit van de dader af te pakken. Dit zou geen enkele politicus in zijn of haar hoofd halen.
Ik weet het, dit zijn enkel speculaties. Maar die zijn meestal niet ver bezijden de waarheid.
Waarom ik dit als voorbeeld neem?
Omdat hij net als Theo van Gogh een hele groep binnen de Nederlandse samenleving tot in het diepst van hun ziel heeft gekwetst.
Mijn mijmeringen blijven fantasie, immers:
El Moumni is, bij mijn weten, niet bedreigd na zijn kwetsende uitspraken.
Hij is wel aangeklaagd en vervolgens vrijgesproken vanwege het feit dat hij die uitspraken
deed op basis van religie. Hij had recht op vrijheid van godsdienstuiting.
Volgens de rechter, en ik neem aan dat deze hier verder geen enkel persoonlijk belang bij had om tot deze uitspraak te komen.
Toch nam dit gegeven de woede niet weg bij veel mensen.
Homoseksuelen voelen zich terecht beledigd en gekwetst door zijn uitlatingen.
Maar niemand die het recht in eigen hand nam en El Moumni een kopje kleiner maakte.
Terwijl er ongetwijfeld een paar mensen tussen zaten wier handen gejeukt moeten hebben.
Maar er is een wezenlijk verschil tussen jeukende handen en koelbloedig een wapen op iemand richten, kogels door zijn lijf schieten en vervolgens twee messen in het levenloze lichaam planten.
Er is een wezenlijk verschil tussen naar de rechter stappen en een moord voorbereiden en uitvoeren……..

Goodnight
07-11-04, 21:32
verkeerde titel.
Geen mod in da house om die aan te passen?

Lijkt de goddamned police wel.
Nergens te bekennen als je ze nodig hebt!

Orakel
07-11-04, 22:11
Geplaatst door Goodnight
verkeerde titel.

Don't sweat it. Mijmeringen is een goede titel en de inhoud geeft mooi de vertwijfeling weer.

:duim:

Goodnight
07-11-04, 22:25
tank joe, dat vind een een waar compliment van jouw kant. :wink:

rja2
07-11-04, 22:27
Geplaatst door Goodnight
.
Die is mede bepaald door individuen die wat mij betreft over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting gingen, de politici die het als energiestoot voor hun carrière gebruikten door harde onnodige uitspraken te doen.
Ze zijn niet over de grenzen van vrijheid van meningsuiting gegaan, als je dat wel vindt moet je ze maar aanklagen, godslastering is niet strafbaar in Nederland, daar hebben heel wat moslims in Nederland moeite mee.

Vrijheid van meningsuiting, houdt in dat je zeggen kunt wat je wilt, zolang je de wetten niet overtreed, ik heb een uurtje geleden nog uitgelegd op marokko.nl wat vrijheid van meningsuiting inhield, sommige moslims op die site, menen dat het toejuichen van van de moord op Theo van Gogh, onder de vrijheid van meningsuiting valt, ik heb geprobeerd ze uit te leggen, dat vermoorden van mensen die een mening hebben die ze niet aanstaat, daar zeker niet onder valt.

Goodnight
07-11-04, 22:35
Geplaatst door rja2
Ze zijn niet over de grenzen van vrijheid van meningsuiting gegaan, als je dat wel vindt moet je ze maar aanklagen, godslastering is niet strafbaar in Nederland, daar hebben heel wat moslims in Nederland moeite mee.

Vrijheid van meningsuiting, houdt in dat je zeggen kunt wat je wilt, zolang je de wetten niet overtreed, ik heb een uurtje geleden nog uitgelegd op marokko.nl wat vrijheid van meningsuiting inhield, sommige moslims op die site, menen dat het toejuichen van van de moord op Theo van Gogh, onder vrijheid van meningsuiting valt, ik heb geprobeerd ze uit te leggen, dat vermoorden van mensen die een mening hebben die niet aanstaat, daar zeker niet onder valt.

Ik weet heel goed wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.Dus heel aardig dat je dat wil uitleggen aan 'domme marokkaantjes' maar ik bedank voor de eer.

Ik constateer dat het wel heel makkelijk als zodanig te bestempelen als het niet je eigen hachje betreft.

Ik vraag me af of jij de mening van El Moumni ook vrijheid van meningsuiting vind.

ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Ik hoef niet naar de rechter te stappen, ik kan mijn geld beter besteden dan aan een of ander zatlap het genoegen laten smaken dat ik hem of haar serieus neem.
Ik mag wel mijn mening geven ( althans ik neem aan dat ik mij mag beroepen op mijn vrijheid van meningsuiting).
Ik mag ook mensen een spiegel voorhouden als ik van mening ben dat men met 2 maten meet.

Daar hebben mensen zoals jij ontzettend veel last van....

Bofko
07-11-04, 22:46
Mooi stuk. Ik vind dit soort overdenkingen in het algemeen een stuk interessanter dan een duidelijke mening. Met een mening kies je positie maar wordt je tegelijkertijd een stuk 1-dimensionaler. Dit heeft meer diepgang.

Ik reageer op een fragment :

Geplaatst door Goodnight
Ik heb daar gemengde gevoelens over, enerzijds vind ik het een goede actie, laat zien dat we niet radicaal, haatdragend en moordzuchtig zijn.Laat zien dat dit de actie is van 1 dader al dan niet geholpen door anderen, maar niet van de gehele islamitische gemeenschap.
Anderzijds vind ik het een soort van schuldbekentenis, van boetedoening.


Eigenlijk merkwaardig niet. Voor jezelf zou het geen schuldbekentenis zijn. Er is maar 1 schuldige . Blijft over dat je niet wil dat anderen het als een verkapt schuldbekentenis opvatten. Ik zou zeggen : Niet te veel uitgaan van wat anderen zouden kunnen denken hierover.

Ik denk dat niemand die weldenkend is, het meedoen aan deze demonstratie als een soort schuldbekentenis ziet.

Goodnight
07-11-04, 22:50
Geplaatst door Bofko
Mooi stuk. Ik vind dit soort overdenkingen in het algemeen een stuk interessanter dan een duidelijke mening. Met een mening kies je positie maar wordt je tegelijkertijd een stuk 1-dimensionaler. Dit heeft meer diepgang. thnx Bofko...ik moest toch mijn gedachten even ordenen.Ik kan hier ook geen duidelijke mening over vinden bij mijzelf.Afgezien van het feit dat ik de moord vreselijk vind.





Eigenlijk merkwaardig niet. Voor jezelf zou het geen schuldbekentenis zijn. Er is maar 1 schuldige . Blijft over dat je niet wil dat anderen het als een verkapt schuldbekentenis opvatten. Ik zou zeggen : Niet te veel uitgaan van wat anderen zouden kunnen denken hierover.

Ik denk dat niemand die weldenkend is, het meedoen aan deze demonstratie als een soort schuldbekentenis ziet.

dat gevoel bekroop me wel.
Die je niets dan keur je het goed.
keur je het af dan ben je: of gewoon aan het reageren zoals men van je verwacht of schuld aan het bekennen.

Welke nou het ergste is ben ik nog niet over uit.

Orakel
07-11-04, 22:51
Geplaatst door rja2
Vrijheid van meningsuiting, houdt in dat je zeggen kunt wat je wilt, zolang je de wetten niet overtreed, ik heb een uurtje geleden nog uitgelegd op marokko.nl wat vrijheid van meningsuiting inhield,


sommige moslims op die site, menen dat het toejuichen van van de moord op Theo van Gogh, onder de vrijheid van meningsuiting valt,
*
*
ik heb geprobeerd ze uit te leggen, dat vermoorden van mensen die een mening hebben die ze niet aanstaat, daar zeker niet onder valt.

Dan heb je het verkeerd uitgelegd of verkeerd begrepen.
Het toejuichen van de moord is (wat je er ook van mag vinden) heel wat anders dan iemand vermoorden.

Dat een dergelijke morele / ethische / emotionele / vul-maar-in legitimatie of accordering de eerste stap op een glijdende schaal kan betekenen, is weer een andere discussie.

rja2
07-11-04, 23:24
Geplaatst door Goodnight
Ik weet heel goed wat vrijheid van meningsuiting inhoudt.Dus heel aardig dat je dat wil uitleggen aan 'domme marokkaantjes' maar ik bedank voor de eer.

Ik constateer dat het wel heel makkelijk als zodanig te bestempelen als het niet je eigen hachje betreft.

Ik vraag me af of jij de mening van El Moumni ook vrijheid van meningsuiting vind.

ik betwijfel het eerlijk gezegd.

Ik hoef niet naar de rechter te stappen, ik kan mijn geld beter besteden dan aan een of ander zatlap het genoegen laten smaken dat ik hem of haar serieus neem.
Ik mag wel mijn mening geven ( althans ik neem aan dat ik mij mag beroepen op mijn vrijheid van meningsuiting).
Ik mag ook mensen een spiegel voorhouden als ik van mening ben dat men met 2 maten meet.

Daar hebben mensen zoals jij ontzettend veel last van....
Ik vindt de mening van El Moumni verderfelijk, hij is aangeklaagd en niet veroordeeld, hij had z'n vrijheid meningsuiting volgens de godsdienstvrijheid volgens de rechter, dat was een Nederlander, die heeft zich niet door z'n achtergrond laten leiden in z'n uitspraak, rechtsspraak in een democratie blijft mensenwerk . Jij neemt ons kwalijk dat je in Nederland bent onder de Nederlanders, als er in Marokko een democratie was geweest, hadden ze tot een andere uitspraak gekomen, dat is logische gezien hun achtergrond.

Maar El Moumni zal niet snel nog zo'n uitspraak doen, omdat overgrote deel van het Nederlandse volk tegen zo'n uitspraak van El Moumni is, als hij volgende keer zo'n uitspraak doet, zal hij weer aangeklaagd worden, hij is niet veroordeeld, maar hem is wel heel duidelijk gemaakt dat zo'n discriminerende uitspraak niet accepteert wordt in Nederland.

En ja, als moslims vinden dat Hirsi Ali of Wilders of Theo Gogh, haatdragende of discriminerende uitspraken doen , moet je hun aanklagen, dat een gemiddelde Nederlander heel anders tegen zulke uitspraken aankijkt tegen als een gemiddelde moslims, kun je inbrengen in het proces, als je een slimme advocaat hebt wel.

Je kunt je zeggen wat je wilt in Nederland, de grens wordt gesteld door de wet, dat moslims niet gebruik maken hun recht om hieraan een grens te stellen aan de vrijheid van meningsuiting is gewoon dom, dit heeft mede geleidt tot de beestachtige moord op Theo van Gogh. Theo van Gogh is vaak genoeg aangeklaagd door joden en christenen voor z’n discriminerende uitspraken en hij is er voor veroordeeld.

mucs
07-11-04, 23:27
Geplaatst door Goodnight
De moord op Theo van Gogh heeft heel wat losgemaakt



mooi geschreven!
ik zie geen bron staan.
is het van je eigen?

wat betreft el moumni.
hy heeft niet zo'n lange staat van dienst als theo dat had. mischien als el moumni jaar in jaar uit zou lopen tieren en beledigen dat er dan wellicht ook een moordaanslag gepleegd zou worden.
de al taweed moskee is by myn weten al eens mikpunt geweest van woedende homosekuelen en dat ging alleen nog maar om een boekje met een paar verjaarde citaten erin dat daar verkrygbaar was.

Goodnight
07-11-04, 23:35
Geplaatst door rja2
Ik vindt de mening van El Moumni verderfelijk, hij is aangeklaagd en niet veroordeeld, hij had z'n vrijheid meningsuiting volgens de godsdienstvrijheid volgens de rechter, dat was een Nederlander, die heeft zich niet door z'n achtergrond laten leiden in z'n uitspraak, rechtsspraak in een democratie blijft mensenwerk . Jij neemt ons kwalijk dat je in Nederland bent onder de Nederlanders, als er in Marokko een democratie was geweest, hadden ze tot een andere uitspraak gekomen, dat is logische gezien hun achtergrond. deze reactie van jouw zegt genoeg.Bovendien......waar neem ik jouw kwalijk dat ik hier in Nederland ben?


Maar El Moumni zal niet snel nog zo'n uitspraak doen, omdat overgrote deel van het Nederlandse volk tegen zo'n uitspraak van El Moumni is, als hij volgende keer zo'n uitspraak doet, zal hij weer aangeklaagd worden, hij is niet veroordeeld, maar hem is wel heel duidelijk gemaakt dat zo'n discriminerende uitspraak niet accepteert wordt in Nederland. het feit dat het merendeel van de moslims tegen de uitspraken van Thoe was heeft anders niet geholpen.
En geitenneuker is voor jouw geen discriminerende uitspraak.Je bent echt grappig.Je bewijst zo goed wat ik bedoel he: meten met 2 maten en door allerlei je in allerlei bochten te wringen aan willen tonen dat het een wel onder de vrijheid van meningsuiting valt en het ander is discriminerend.


En ja, als moslims vinden dat Hirsi Ali of Wilders of Theo Gogh, haatdragende of discriminerende uitspraken doen , moet je hun aanklagen, dat een gemiddelde Nederlander heel anders tegen zulke uitspraken aankijkt tegen als een gemiddelde moslims, kun je inbrengen in het proces, als je een slimme advocaat hebt wel. je weigert te lezen he wat er staat?Ik klaag helemaal niemand aan.Die behoefte voel ik in het geheel niet.Maar als je denkt dat door dit open deuren ik mij de mond laat snoeren moet ik je helaas teleurstellen.
dat een gemiddelde Nederlander anders kijkt tegen de termen geitenneuker enerzijds en anderzijds homosexueel is een ziekte laat jij in iedere geval wel blijken.Nu maar hopen dat jij niet de gemiddelde Nederlander representeert.


Je kunt je zeggen wat je wilt in Nederland, de grens wordt gesteld door de wet, dat moslims niet gebruik maken hun recht om hieraan een grens te stellen aan de vrijheid van meningsuiting is gewoon dom, dit heeft mede geleidt tot de beestachtige moord op Theo van Gogh. Theo van Gogh is vaak genoeg aangeklaagd door joden en christenen voor z’n discriminerende uitspraken en hij is er voor veroordeeld. wat betreft dit laatste ben ik het met je eens.
Moslims moeten meer gebruik maken van dit recht.Jammer genoeg deed Mohammed B. dit niet.

Wortel
07-11-04, 23:37
Mooi en uitgebalanceerd stuk, Goodnight.
Het geeft mooi de verschillende krachten en geveoelens weer die in dit alles aan de orde zijn.

Goodnight
07-11-04, 23:37
Geplaatst door mucs
mooi geschreven!
ik zie geen bron staan.
is het van je eigen?

wat betreft el moumni.
hy heeft niet zo'n lange staat van dienst als theo dat had. mischien als el moumni jaar in jaar uit zou lopen tieren en beledigen dat er dan wellicht ook een moordaanslag gepleegd zou worden.
de al taweed moskee is by myn weten al eens mikpunt geweest van woedende homosekuelen en dat ging alleen nog maar om een boekje met een paar verjaarde citaten erin dat daar verkrygbaar was.

ik was een beetje aan het freewheelen geslagen.

El Moumni heeft niet eens de gelegenheid gehad om diezelfde lange staat van dienst te hebben als Theo.gelukkig maar.
mensen kwetsen vind ik een van de laagste dingen die je kan doen.Vrijheid van meningsuiting of niet.

Goodnight
07-11-04, 23:38
Geplaatst door Wortel
Mooi en uitgebalanceerd stuk, Goodnight.
Het geeft mooi de verschillende krachten en geveoelens weer die in dit alles aan de orde zijn.

thnx Wortel.
Mooi dat dat duidelijk naar voren is gekomen.

mucs
07-11-04, 23:47
Geplaatst door Goodnight
ik was een beetje aan het freewheelen geslagen.

El Moumni heeft niet eens de gelegenheid gehad om diezelfde lange staat van dienst te hebben als Theo.gelukkig maar.
mensen kwetsen vind ik een van de laagste dingen die je kan doen.Vrijheid van meningsuiting of niet.

:duim: dat freewheelen moet je vaker doen.

Goodnight
07-11-04, 23:48
Geplaatst door mucs
:duim: dat freewheelen moet je vaker doen.

:hihi: hoop alleen niet dat daar nieuwe moorden voor nodig zijn.

taouanza
07-11-04, 23:51
Geplaatst door Goodnight
:hihi: hoop alleen niet dat daar nieuwe moorden voor nodig zijn.

Is je titel aangepast?

Qwertyno
07-11-04, 23:51
Geplaatst door Goodnight
De moord op Theo van Gogh heeft heel wat losgemaakt
In het dagelijkse leven merk ik er eerlijk gezegd weinig tot niets van.
Op het werk heeft een enkeling het er alleen over als ik er zelf over begin. Voor de rest zwijgt men erover in alle toonaarden. Ik vind dit nogal bizar en ongemakkelijk.
Ik wil er over praten, discussiëren, debatteren, oorzaken zoeken en oplossingen aandragen.
Als ik televisie kijk gaat het bijna nergens anders over, kan toch niet zo zijn dat alleen de media zich hiermee bezig houdt?
Het hele gebeuren houdt mij in ieder geval bovengemiddeld bezig. Op televisie speur ik de teletekstpagina’s af om maar niets nieuws te missen. Op internet volg ik de discussies over de moord.
Vlak na dat bekend was dat het slachtoffer Theo van Gogh was, hoopte ik met heel mijn hart dat het geen Marokkaan is die dit op zijn geweten heeft.
Helaas mijn hoop ( en ik ben ervan overtuigd die van vele anderen) was tevergeefs.
De dader is van Marokkaanse afkomst…………..
Uiteraard barsten de discussies los toen dit bekend werd. Het hele integratie debat passeerde de revue. De politiek kon haar geluk niet op, bijna jubelend kondigen ze hardere maatregelen aan. Gek genoeg moet ik onmiddellijk denken aan straat razzia’s.
Het beroemde pak-nationaliteit-van-dader-af-en-gooi-hem-het-land-uit voorstel van de LPF werd snel naar voren geschoven.
Ja mensen je moet het ijzer smeden als het nog heet is, moeten deze politici hebben gedacht.
Zal de LPF er ook voor pleiten dat de moordenaar van hun leider het land wordt uitgezet als hij straks vrijkomt?
Ondertussen is het een ware chaos, ik weet niet meer waar ik mijn aandacht op moet richten.
De vele speculaties omtrent motieven en radicaal-islamitische achtergrond van de dader?
De vrienden en bekenden van Theo van Gogh die verslagen en vol woede reageren?
De verantwoordelijke politici die de volle laag krijgen dat ze niet eerder hebben ingegrepen?
De politici die hiermee hun slag sloegen en nog net niet riepen: ‘zie ’je wel, heb ik het jullie niet gezegd?’’
De AIVD die verzuimd heeft informatie door te geven?
De Marokkaanse gemeenschap die heftig geschrokken reageert en op stel en sprong een demonstratie organiseert?
Mijn aandacht gaat vooral uit naar het laatste…..
Ik heb daar gemengde gevoelens over, enerzijds vind ik het een goede actie, laat zien dat we niet radicaal, haatdragend en moordzuchtig zijn.Laat zien dat dit de actie is van 1 dader al dan niet geholpen door anderen, maar niet van de gehele islamitische gemeenschap.
Anderzijds vind ik het een soort van schuldbekentenis, van boetedoening.
Iets waar ik het dus absoluut niet mee eens ben, de sfeer die heerst heeft hem misschien hiertoe aangemoedigd. Maar de sfeer is niet bepaald door alleen de islamitische gemeenschap.
Die is mede bepaald door individuen die wat mij betreft over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting gingen, de politici die het als energiestoot voor hun carrière gebruikten door harde onnodige uitspraken te doen. Als gemeenschap hebben we gefaald, en ik bedoel als Nederlandse gemeenschap waar wij allen toe behoren. Autochtoon en allochtoon. De pil is bitter, maar die mogen we gezamenlijk slikken.
In plaats van de schuld op het bord van elkander af te schuiven.
Onvermijdelijk laat ik mijn gedachten de vrije loop: wat als niet Theo van Gogh was vermoord maar bijvoorbeeld El Moumni.Ik heb een rijkelijke fantasie…dat blijkt maar weer.
Zou er ook zo’n massademonstratie hebben plaatsgevonden op de Dam?
Zou Verdonk ook vol ingehouden emotie hebben uitgeroepen dat ‘we er genoeg van hebben?
Ik ben bang dat dit niet het geval zou zijn, er zou gepast afkeurend en geschokt gereageerd zijn vanuit Den Haag.
Men zou de islamitische gemeenschap bezoeken om de ongetwijfelde verhitte gemoederen te kalmeren.
Men zou niet opperen om de Nederlandse nationaliteit van de dader af te pakken. Dit zou geen enkele politicus in zijn of haar hoofd halen.
Ik weet het, dit zijn enkel speculaties. Maar die zijn meestal niet ver bezijden de waarheid.
Waarom ik dit als voorbeeld neem?
Omdat hij net als Theo van Gogh een hele groep binnen de Nederlandse samenleving tot in het diepst van hun ziel heeft gekwetst.
Mijn mijmeringen blijven fantasie, immers:
El Moumni is, bij mijn weten, niet bedreigd na zijn kwetsende uitspraken.
Hij is wel aangeklaagd en vervolgens vrijgesproken vanwege het feit dat hij die uitspraken
deed op basis van religie. Hij had recht op vrijheid van godsdienstuiting.
Volgens de rechter, en ik neem aan dat deze hier verder geen enkel persoonlijk belang bij had om tot deze uitspraak te komen.
Toch nam dit gegeven de woede niet weg bij veel mensen.
Homoseksuelen voelen zich terecht beledigd en gekwetst door zijn uitlatingen.
Maar niemand die het recht in eigen hand nam en El Moumni een kopje kleiner maakte.
Terwijl er ongetwijfeld een paar mensen tussen zaten wier handen gejeukt moeten hebben.
Maar er is een wezenlijk verschil tussen jeukende handen en koelbloedig een wapen op iemand richten, kogels door zijn lijf schieten en vervolgens twee messen in het levenloze lichaam planten.
Er is een wezenlijk verschil tussen naar de rechter stappen en een moord voorbereiden en uitvoeren……..

Goodnight,
Ik heb je goed kunnen volgen.

Er zijn inderdaad veel dingen die dwars door elkaar worden gecommuniceerd. Ik denk dat deze chaos in de loop der tijd wel minder wordt. Sommige zitten nog in de shock stand en weten het zelf ook niet.
Inclusief politici. Ik verwacht dat er van de harde taal die afgelopen week is gesproken weinig van terecht zal komen.

Goodnight
07-11-04, 23:58
Geplaatst door taouanza
Is je titel aangepast?

Volgens Orakel is dit niet nodig :hihi:

Maar schiet eens je mening...offuh durf je niet meer na dat ene topic? hahahaha

taouanza
07-11-04, 23:59
Geplaatst door Goodnight
Volgens Orakel is dit niet nodig :hihi:

Maar schiet eens je mening...offuh durf je niet meer na dat ene topic? hahahaha

You lost me there.:argwaan:
Welke topic?

Goodnight
08-11-04, 00:02
Geplaatst door Qwertyno
Goodnight,
Ik heb je goed kunnen volgen.

Er zijn inderdaad veel dingen die dwars door elkaar worden gecommuniceerd. Ik denk dat deze chaos in de loop der tijd wel minder wordt. Sommige zitten nog in de shock stand en weten het zelf ook niet.
Inclusief politici. Ik verwacht dat er van de harde taal die afgelopen week is gesproken weinig van terecht zal komen.

Ik ben bang dat die chaos niet minder wordt.
Er was al sprake van een gespannen situatie voor de dood van Van Gogh.
Om de een of andere reden komt zijn dood niet als een verassing.
is alsof je een boek leest waarbij je op de hoogte bent van hetgeen gaat gebeuren maar je hebt geen enkele macht om dit te veranderen.

deze gebeurtenis zal bij.v Verdonk, Wilders en al die anderen alleen maar meer helpen bij de plannen die ze hadden maar waarbij ze enige weerstand kregen.
Deze weerstand is nu min of meer verdwenen.Zeker na al de verwijten die ze over zich heen krijgen dat ze gefaald hebben.

Qwertyno
08-11-04, 00:14
Geplaatst door Goodnight
Ik ben bang dat die chaos niet minder wordt.
Er was al sprake van een gespannen situatie voor de dood van Van Gogh.
Om de een of andere reden komt zijn dood niet als een verassing.
is alsof je een boek leest waarbij je op de hoogte bent van hetgeen gaat gebeuren maar je hebt geen enkele macht om dit te veranderen.

deze gebeurtenis zal bij.v Verdonk, Wilders en al die anderen alleen maar meer helpen bij de plannen die ze hadden maar waarbij ze enige weerstand kregen.
Deze weerstand is nu min of meer verdwenen.Zeker na al de verwijten die ze over zich heen krijgen dat ze gefaald hebben.

Ja, zo heb ik er ook over gedacht.
Die weerstand waar jij het over hebt is op dit moment idd stukken minder geworden. Ik geloof alleen dat naarmate de tijd gaat, de standpunten bij de politici en volk steeds genuanceerder zullen worden. Dit om het logische feit dat antwoord geven op moeilijke vraagstukken gewoon tijd kost. Verder geloof ik dat er genoeg verstandige mensen zijn die de zeer rechtse ideeen wel zullen tegenhouden.

Tenslotte geloof ik ook dat er soms eerst iets ergs moet gebeuren wil het beter gaan. Denk hierbij aan frankrijk met die gijzeling pas geleden. Of spanje met de aanslagen. Of helemaal een stap verder de WOII in Nederland.

La Nobele
08-11-04, 00:16
Ik heb hier mensen de moord zien afkeuren. Ik heb hier meer mensen gezien die het afkeurden maar er direct een 'maar eigenlijk...' aan koppelden. Ik heb hier mensen de moord zien goedkeuren. Ik heb hier mensen schamper zien doen om het verslagen gevoel en verdriet van Nederlanders, en het laatdunkend massahysterie noemden. Ik heb hier mensen gezien die moslims schamperden omdat zij hetzelfde verdriet betoonden.

Maar wat ik hier vooral heb gezien, zijn mensen die helemaal niet stilstonden bij het slachtoffer zelf en zijn vrienden en bekenden, maar die vooral bezig waren met hun eigen imago en slachtofferschap.

Qwertyno
08-11-04, 00:21
Geplaatst door La Nobele

Maar wat ik hier vooral heb gezien, zijn mensen die helemaal niet stilstonden bij het slachtoffer zelf en zijn vrienden en bekenden, maar die vooral bezig waren met hun eigen imago en slachtofferschap.

Doe niet zo zielig..

Goodnight
08-11-04, 00:22
Geplaatst door Qwertyno
Ja, zo heb ik er ook over gedacht.
Die weerstand waar jij het over hebt is op dit moment idd stukken minder geworden. Ik geloof alleen dat naarmate de tijd gaat, de standpunten bij de politici en volk steeds genuanceerder zullen worden. Dit om het logische feit dat antwoord geven op moeilijke vraagstukken gewoon tijd kost. Verder geloof ik dat er genoeg verstandige mensen zijn die de zeer rechtse ideeen wel zullen tegenhouden. voor die nuance plaats kan vinden moet eerst het besef komen dat dit niet het probleem is van 1 bepaalde bevolkingsgroep.
men moet het recente rapport van de AIVD serieus nemen waarin gewaarschuwd werd dat de radicalisering van een groep jongeren mede gevoed wordt door het beeld wat geschets wordt van de Islam.
Er moet betere voorlichting komen in moskee-en.Men moet daadwerkelijk aan de problemen werken ipv bij elkaar te komen en te roddelen over elkaar.
En de politiek moet bij zichzelf te rade gaan over het pad wat ze nu momenteel hebbe ingeslagen.Pas dan kan er sprake zijn van enige nuancering.


Tenslotte geloof ik ook dat er soms eerst iets ergs moet gebeuren wil het beter gaan. Denk hierbij aan frankrijk met die gijzeling pas geleden. Of spanje met de aanslagen. Of helemaal een stap verder de WOII in Nederland.

Hier heb je helaas gelijk in........
Men heeft een schok nodig om tot een bepaald inzicht te komen.
betwijfel alleen of dit het is...ik denk het namelijk niet.

By the way.....vraag me af waar die Franse journalisten zitten?
Ik heb er nooit meer wat over gehoord.Of lag ik te slapen?

Over slapen gesproken: ik duik mijn nest in!

Goodnight
08-11-04, 00:25
Geplaatst door La Nobele
.

Maar wat ik hier vooral heb gezien, zijn mensen die helemaal niet stilstonden bij het slachtoffer zelf en zijn vrienden en bekenden, maar die vooral bezig waren met hun eigen imago en slachtofferschap. Kortom je hebt veel gezien...dan heb je volgens mij ook wel gezien dat men op tv daar ook niet mee bezig was,net zo min als de politici.........

En ja, we zijn bezorgd om onze imago.We hebben wel genoeg deuken opgelopen.So if u don't mind willen we een poging doen om waardig overeind te krabbelen.
Dat dit niet aan jouw wensen voldoet is zeer spijtig....maar heel eerlijk?

Ik kan er niet wakker van liggen.

Sterker nog.Ik heb ongelofelijke slaap.

La Nobele
08-11-04, 00:27
Geplaatst door Goodnight
Kortom je hebt veel gezien...dan heb je volgens mij ook wel gezien dat men op tv daar ook niet mee bezig was,net zo min als de politici.........

En ja, we zijn bezorgd om onze imago.We hebben wel genoeg deuken opgelopen.So if u don't mind willen we een poging doen om waardig overeind te krabbelen.
Dat dit niet aan jouw wensen voldoet is zeer spijtig....maar heel eerlijk?

Ik kan er niet wakker van liggen.

Sterker nog.Ik heb ongelofelijke slaap.

Denk vooral veel aan jezelf. Dat doet de AEL ook, met hun islamitische normen en waarden.

Al Sawt
08-11-04, 00:28
Geplaatst door rja2
Ze zijn niet over de grenzen van vrijheid van mevermoorden van mensen die een mening hebben die ze niet aanstaat, daar zeker niet onder valt. Rja, wat is er gebeurd met Rja(1)?

rja2
08-11-04, 00:28
Geplaatst door Goodnight
[ het feit dat het merendeel van de moslims tegen de uitspraken van Thoe was heeft anders niet geholpen.
En geitenneuker is voor jouw geen discriminerende uitspraak.Je bent echt grappig.Je bewijst zo goed wat ik bedoel he: meten met 2 maten en door allerlei je in allerlei bochten te wringen aan willen tonen dat het een wel onder de vrijheid van meningsuiting valt en het ander is discriminerend.

Een gemiddelde Nederlander ligt niet wakker van een belediging als geitenneuker- , de tolerantie voor beledingen ligt volgens mij veel hoger bij een Nederlander , als je een gemiddelde moslim neemt.

Wat meten met 2 maten, de grens wordt gesteld door de wet, in een land waar veertien miljoen Nederlanders leven, legt onze mening nog wat al gewicht in de schaal, ik heb al eerder gezegd, je neemt onze kwalijk dat we autochone Nederlanders zijn, die een mening hebben dat homosexualitieit is ziekte is, ten zeerste afkeuren.

Ik blijf me herhalen, de grens van vrijheid van meningsuiting is de wet, die wordt bepaalde door de rechters, die zal een Nederlanders tintje hebben, omdat de rechters Nederlanders zijn, het blijft mensenwerk.
,

MisterB
08-11-04, 00:30
een mooi stuk goodnight. Ik moet toegeven dat ik niet vind dat mensen te ver gaan tot ze veroordeeld worden, ook el moumni niet maar goed. El moumni is niet vermoord, van gogh wel. en ik las bij iemand anders dat hij niet zo'n staat van dienst had. KLOPT! ik denk niet dat hij ooit zichzelf zal bekritiseren in het openbaar. evenmin zijn eigen groep, en waarschijnlijk uit respect ook allerlei andere groepen niet. Van gogh wel.
en daar is lef voor nodig. En maak mij niet wijs dat el moumni niet af en toe, buiten bereik van camera's en microfoons zal vertellen dat homo's echt heel fout zijn want dat is zijn geloofsovertuiging.
goedenacht.

Qwertyno
08-11-04, 00:34
Geplaatst door Goodnight
voor die nuance plaats kan vinden moet eerst het besef komen dat dit niet het probleem is van 1 bepaalde bevolkingsgroep.
men moet het recente rapport van de AIVD serieus nemen waarin gewaarschuwd werd dat de radicalisering van een groep jongeren mede gevoed wordt door het beeld wat geschets wordt van de Islam.
Er moet betere voorlichting komen in moskee-en.Men moet daadwerkelijk aan de problemen werken ipv bij elkaar te komen en te roddelen over elkaar.
En de politiek moet bij zichzelf te rade gaan over het pad wat ze nu momenteel hebbe ingeslagen.Pas dan kan er sprake zijn van enige nuancering.

Ja, heb je helemaal gelijk in. Gaat denk ik ook gebeuren. Ik heb al wat minimale signalen mogen opvangen. Hoop dat ze de komende tijd wat sterker zullen zijn.


Hier heb je helaas gelijk in........
Men heeft een schok nodig om tot een bepaald inzicht te komen.
betwijfel alleen of dit het is...ik denk het namelijk niet.

By the way.....vraag me af waar die Franse journalisten zitten?
Ik heb er nooit meer wat over gehoord.Of lag ik te slapen?

Over slapen gesproken: ik duik mijn nest in!

Ja, goede vraag. Is de shock groot genoeg? afwachten maar.

Franse journalisten... Nu je het zo vraagt, heb ook geen enkel idee.

Een goede nachtrust verder.

Goodnight
08-11-04, 00:35
Geplaatst door rja2
Een gemiddelde Nederlander ligt niet wakker van een belediging als geitenneuker- , de tolerantie voor beledingen ligt volgens mij veel hoger bij een Nederlander , als je een gemiddelde moslim neemt. nee je meent het....dan vraag ik mij serieus af waarom men zo flipte na de uitspraken van El Moumni......Of was het toen toch eventjes te dichtbij?Gaat toch heen man....


Wat meten met 2 maten, de grens wordt gesteld door de wet, in een land waar veertien miljoen Nederlanders leven, legt onze mening nog wat al gewicht in de schaal, ik heb al eerder gezegd, je neemt onze kwalijk dat we autochone Nederlanders zijn, die een mening hebben dat homosexualitieit is ziekte is, ten zeerste afkeuren. nee voor het de rechter haalt slimmerd.Ik weet heus wel dat als het voor de rechter verschijnt uiteindelijk diegene die gelijk heeft wint.Maar daarvoor is er alveel onherstelbare schade aangericht.Bovendien is dit dus een vrijbrief voor de El Moumni's om hun mening te spuien.Moet je niet gaan janken dat je het verachtelijk vind.Want dat vond ik ook van de uitspraken van Van Gogh.Jij kan niet voor een ander bepalen wat kwetsend is of niet!En wie neemt wie wat kwalijk?
Ga je jouw gevoelens op mij projecteren?Ik neem mensen die met twee maten kwalijk...jij bent zo'n geval dus ja dat neem ik je kwalijk ja. Klaag me maar aan......


Ik blijf me herhalen, de grens van vrijheid van meningsuiting is de wet, die wordt bepaalde door de rechters, die zal een Nederlanders tintje hebben, omdat de rechters Nederlanders zijn, het blijft mensenwerk.
, Je hoort jezelf graag praten.....en ik blijf herhalen dat voor dat het bij de rechter komt er al velen zijn gekwetst.Dat deert jou uiteraard niet dat is duidelijk.
Maar goed....we hebben nog steeds El Moumni die onder het mom van vrijheid van meningsuiting zijn mening mag verkondigen.dat heeft de rechter nu eenmaal bepaald.Een Nederlandse rechter....bepaald door de wet.Je zegt het zelf.

Bofko
08-11-04, 00:38
00:22
Geplaatst door Goodnight
Over slapen gesproken: ik duik mijn nest in!

Typt dat wel makkelijk in bed ?

rja2
08-11-04, 00:38
Geplaatst door Al Sawt
Rja, wat is er gebeurd met Rja(1)?
Ik was zo dom, om m'n email adres te wijzingen in m'n orginele account, daarna kon ik dit account niet meer gebruiken, overal permissie verboden

Ik heb me maar zelf buitengesloten onder de account rja schijnbaar, dus ik prik maar onder rja2, ik hoop maar beheer dit snel oplost, maar volgens mij hebben ze hier weinig haast mee.

:tranen:

Goodnight
08-11-04, 00:40
Geplaatst door La Nobele
Denk vooral veel aan jezelf. Dat doet de AEL ook, met hun islamitische normen en waarden.

ga me niet wijsmaken dat jij dat niet doet.
Ik hoor je namelijk geregeld roepen: wij Nederlanders zijn nergens bang voor......

Wat heb ik met de AEL te schaften?

is net alsof ik tijdens een gesprek over bruine bonen en rijst ineens ga hebben over de kleur van de Combino....

Totaal irrelevant dus.

Jij heb zeker ook slaap he?

Goodnight
08-11-04, 00:42
Geplaatst door Bofko
00:22

Typt dat wel makkelijk in bed ?

:hihi:

niet bepaald....ik moet geloof ik kruipend naar mijn bed toe.


Fijne nachtrust Quwertino...en de anderen uiteraard ook.

La Nobele
08-11-04, 00:42
Geplaatst door Goodnight
ga me niet wijsmaken dat jij dat niet doet.
Ik hoor je namelijk geregeld roepen: wij Nederlanders zijn nergens bang voor......

Wat heb ik met de AEL te schaften?

is net alsof ik tijdens een gesprek over bruine bonen en rijst ineens ga hebben over de kleur van de Combino....

Totaal irrelevant dus.

Jij heb zeker ook slaap he?

Tis een aantekening in mijn dossier over islamitische waarden.
Toen de eerste berichten over de moord loskwamen, dacht men niet "oh wat erg' maar "oh als het maar geen marokkaan/moslim is" want men dacht meteen aan zichzelf. En 't wordt met de dag duidelijker dat men hier alleen met zichzelf bezig is. Fraai staaltje.

En nee ik heb geen slaap. Ben dit egoistische slachtoffergedoe wel zat.

Goodnight
08-11-04, 00:44
Geplaatst door La Nobele

Ben dit egoistische slachtoffergedoe wel zat.

owjee als jij ook maar geen moord gaat plegen.

Qwertyno
08-11-04, 00:48
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

niet bepaald....ik moet geloof ik kruipend naar mijn bed toe.


Fijne nachtrust Quwertino...en de anderen uiteraard ook.


:hihi:, grappig hoe je me nickname schrijft.

Het zijn de eerste 6 letters van je toetsenboord + no. qwerty-no.
Het betekend voor de rest niets bijzonders.

Qwertyno
08-11-04, 00:53
Geplaatst door La Nobele
Tis een aantekening in mijn dossier over islamitische waarden.
Toen de eerste berichten over de moord loskwamen, dacht men niet "oh wat erg' maar "oh als het maar geen marokkaan/moslim is" want men dacht meteen aan zichzelf. En 't wordt met de dag duidelijker dat men hier alleen met zichzelf bezig is. Fraai staaltje.

En nee ik heb geen slaap. Ben dit egoistische slachtoffergedoe wel zat.



Doe niet zo zielig...

Ik moet het maar niet hebben over de gedachte van de gemiddelde Nederlander direct na het horen van het nieuws.

Kan me de reactie van een collega nog goed herinneren.

Het zou je sieren wat minder schijnheilig te doen. Want zo heilig ben je totaal niet.

Ron Haleber
08-11-04, 01:30
Onvermijdelijk laat ik mijn gedachten de vrije loop: wat als niet Theo van Gogh was vermoord maar bijvoorbeeld El Moumni.Ik heb een rijkelijke fantasie…dat blijkt maar weer.
Zou er ook zo’n massademonstratie hebben plaatsgevonden op de Dam?
Zou Verdonk ook vol ingehouden emotie hebben uitgeroepen dat ‘we er genoeg van hebben?
Ik ben bang dat dit niet het geval zou zijn, er zou gepast afkeurend en geschokt gereageerd zijn vanuit Den Haag.
Men zou de islamitische gemeenschap bezoeken om de ongetwijfelde verhitte gemoederen te kalmeren.
Men zou niet opperen om de Nederlandse nationaliteit van de dader af te pakken. Dit zou geen enkele politicus in zijn of haar hoofd halen.
Ik weet het, dit zijn enkel speculaties. Maar die zijn meestal niet ver bezijden de waarheid.
Waarom ik dit als voorbeeld neem?
Omdat hij net als Theo van Gogh een hele groep binnen de Nederlandse samenleving tot in het diepst van hun ziel heeft gekwetst.

Het lijkt me fout dat je Theo met El Moumni vergelijkt. El Moumni is in Nederlandse verhoudingen een stijle dominee in Staphorst. Als zo'n op moslims scheldende dominee i.p.v. Theo was vermoord, had dat ook niet zo'n opschudding veroorzaakt. Men had natuurlijk zijn afschuw geuit. Maar de media hadden er niet een week lang dag en nacht aandacht aan besteed,

Ik geloof dat je heel sterk onderschat dat Nederland en met name Theo's Amsterdam, cultuur, filmmakers, ook tv-personalities als hij, erg adoreert en dat men zich met hem sterk identificeerde. Hetzelfde met Freek de Jonge of zijn gelijken. Zij zijn op een bepaalde manier 'Nederland' dat de hals afgesneden wordt...!

Ik kan me niet voorstellen dat jij je als Marokkaanse op diezelfde manier met imam El Moumni identificeert? Of soms wel? Is dat niet te veel vanuit het Rifgebergte gedacht? Vergelijk: als daar een imam wordt omgelegd door een fundie, staat ook niet heel Marokko op zijn kop!


Ik geloof wél dat Nederland evenzeer op zijn kop had gestaan als Marokkaan Hafid Bouazza target was geweest. Of 'hoofddoek' Fatima Elatik cq. Aboutalib... Daarin maken Nederlanders volgens mij gelukkig geen verschil!

Begrijp je nu waar je de fout inging met je voor mij althans wat "discriminerende" inschatting...? Graag een antwoord.

mucs
08-11-04, 02:04
Geplaatst door Goodnight
deze gebeurtenis zal bij.v Verdonk, Wilders en al die anderen alleen maar meer helpen bij de plannen die ze hadden maar waarbij ze enige weerstand kregen.
Deze weerstand is nu min of meer verdwenen.Zeker na al de verwijten die ze over zich heen krijgen dat ze gefaald hebben.

dat is het aller smerigste van dit hele gebeuren.
dat de politici schaamteloos over de dooie buik van theo heen hun punt proberen te scoren ten koste van moslims.
te walgelyk voor woorden.

:droef: het is jammer dat maroc.nl niet het juiste kots-smiletje heeft om myn afkeuring te illustreren.

mark61
08-11-04, 05:29
Good Morning Goodnight, mooi stuk met prima titel.

Tis nu chaos maar met Qwertyno denk ik dat het op den duur wel goed komt. Ergens zie ik dit als de climax, om niet te zeggen voorspelbare uitkomst, van 40 jaar grondig langs elkaar heen leven. Het openbarsten van een onderhuidse zweer, wat onfrisser gezegd. Waarna het genezingsproces kan beginnen. En dat begint bij de realisering dat we toch echt (moeten) samen-leven. You are here to stay, en 'ik' heet je alsnog van harte welkom. Ietwat verlaat. :hihi: enfin, dat slaat natuurlijk niet op mij persoonlijk, neehee

Tomas
08-11-04, 09:10
Geplaatst door mark61
Good Morning Goodnight, mooi stuk met prima titel.

Tis nu chaos maar met Qwertyno denk ik dat het op den duur wel goed komt. Ergens zie ik dit als de climax, om niet te zeggen voorspelbare uitkomst, van 40 jaar grondig langs elkaar heen leven. Het openbarsten van een onderhuidse zweer, wat onfrisser gezegd. Waarna het genezingsproces kan beginnen. En dat begint bij de realisering dat we toch echt (moeten) samen-leven. You are here to stay, en 'ik' heet je alsnog van harte welkom. Ietwat verlaat. :hihi: enfin, dat slaat natuurlijk niet op mij persoonlijk, neehee

Ik zou niet weten waarom dit de climax is. Voor 't zelfde geldt is dit achteraf de lont in het kruitvat. Maar ik wil het je wel helpen hopen hoor.

Goodnight
08-11-04, 09:25
Geplaatst door Ron Haleber
Het lijkt me fout dat je Theo met El Moumni vergelijkt. El Moumni is in Nederlandse verhoudingen een stijle dominee in Staphorst. Als zo'n op moslims scheldende dominee i.p.v. Theo was vermoord, had dat ook niet zo'n opschudding veroorzaakt. Men had natuurlijk zijn afschuw geuit. Maar de media hadden er niet een week lang dag en nacht aandacht aan besteed,

Ik geloof dat je heel sterk onderschat dat Nederland en met name Theo's Amsterdam, cultuur, filmmakers, ook tv-personalities als hij, erg adoreert en dat men zich met hem sterk identificeerde. Hetzelfde met Freek de Jonge of zijn gelijken. Zij zijn op een bepaalde manier 'Nederland' dat de hals afgesneden wordt...!

Ik kan me niet voorstellen dat jij je als Marokkaanse op diezelfde manier met imam El Moumni identificeert? Of soms wel? Is dat niet te veel vanuit het Rifgebergte gedacht? Vergelijk: als daar een imam wordt omgelegd door een fundie, staat ook niet heel Marokko op zijn kop!


Ik geloof wél dat Nederland evenzeer op zijn kop had gestaan als Marokkaan Hafid Bouazza target was geweest. Of 'hoofddoek' Fatima Elatik cq. Aboutalib... Daarin maken Nederlanders volgens mij gelukkig geen verschil!

Begrijp je nu waar je de fout inging met je voor mij althans wat "discriminerende" inschatting...? Graag een antwoord.

A.het gaat mij niet om de naambekendsheid van wie dan ook,het gaat mij erom dat blijkbaar de een gelegitmeerd wel kan beledigen en de ander niet ondanks dat hij vrijgesproken is.

B.ik kom niet uit het Rifgebergte dus zulke uitspraken kan je beter achterwege laten.Voegt niets toe aan de discussie.

Goodnight
08-11-04, 09:28
Geplaatst door mark61
Good Morning Goodnight, mooi stuk met prima titel.

Het openbarsten van een onderhuidse zweer, wat onfrisser gezegd. Waarna het [/SIZE]

:hihi: dat had ik in eerste instantie in het stuk gezet.Maar het las zo onsmakelijk...dus heb ik het gedelet.Grappig dat jij nu hetzelfde zegt.

verder bedankt voor je positieve reactie.

mark61
08-11-04, 10:00
Geplaatst door Tomas
Ik zou niet weten waarom dit de climax is. Voor 't zelfde geldt is dit achteraf de lont in het kruitvat. Maar ik wil het je wel helpen hopen hoor.

Ja hoor, dat kan ook nog steeds. Maar gezien de algehele reactie zoals ik die proef toch niet.

Tomas
08-11-04, 10:04
Geplaatst door mark61
Ja hoor, dat kan ook nog steeds. Maar gezien de algehele reactie zoals ik die proef toch niet.

Proeven is zo subjectief...

Ik ben het namelijk hel erg eens met Midnight in dit stuk dat de stilte oorverdovend is. Niemand heeft het er over. Gister viel het mij nog maar eens op toen iemand het in een groepje ter sprake bracht. Overduidelijk wil niemand er in het openbaar over praten. Waarom niet? Omdat de gedachtes alleen maar poltitiek-incorrecte citaten opleveren? Nou, als dat zo is, dan zijn ze wel heel erg politiek incorect, want ik ben heel wat gewend. Nee, de stilte is beangstigend. SUbjectief gezien dan.

mark61
08-11-04, 13:16
Geplaatst door Tomas
Proeven is zo subjectief...

Jazeker.


Ik ben het namelijk hel erg eens met Midnight in dit stuk dat de stilte oorverdovend is. Niemand heeft het er over. Gister viel het mij nog maar eens op toen iemand het in een groepje ter sprake bracht. Overduidelijk wil niemand er in het openbaar over praten. Waarom niet? Omdat de gedachtes alleen maar poltitiek-incorrecte citaten opleveren? Nou, als dat zo is, dan zijn ze wel heel erg politiek incorect, want ik ben heel wat gewend. Nee, de stilte is beangstigend. SUbjectief gezien dan.

Het zwijgen is al 40 jaar oud. Niets nieuws dus. Het spreken is nieuw. Het is in een hoop bedrijven en organisaties nieuw dat collega's across the divide voor het eerst ergens met elkaar over praten. Dat dat vaak niet erg constructief zal zijn is een tweede.

Zo zie je op dit forum een plotselinge toestroom van auto's, en wat minder allo's, die ondanks alles wat er op af te dingen valt toch maar een gesprek aangaan dat ze voorheen nooit gevoerd hebben.

Je ziet een Couscousje die 'de knuppel in het hoenderhok' gooit. Je ziet een LPF-official die min of meer constructief meedoet. Nooit eerder vertoond, denk ik.

Tomas
08-11-04, 13:19
Geplaatst door mark61
Jazeker.



Het zwijgen is al 40 jaar oud. Niets nieuws dus. Het spreken is nieuw. Het is in een hoop bedrijven en organisaties nieuw dat collega's across the divide voor het eerst ergens met elkaar over praten. Dat dat vaak niet erg constructief zal zijn is een tweede.

Zo zie je op dit forum een plotselinge toestroom van auto's, en wat minder allo's, die ondanks alles wat er op af te dingen valt toch maar een gesprek aangaan dat ze voorheen nooit gevoerd hebben.

Je ziet een Couscousje die 'de knuppel in het hoenderhok' gooit. Je ziet een LPF-official die min of meer constructief meedoet. Nooit eerder vertoond, denk ik.

Wat deze feiten betreft heb je gelijk. Maar ik kom in mijn vriendenkring, op mijn sport en in mijn familiekring regelmatig mensen met meningen tegen. Iedereen heeft tegenwoordig een mening. Maar over deze moord zwijgt iereen tot nu toe. Ne, niet in de media. Niet op dit prikbord. Maar mijn priveleven verschilt altijd al dramatisch van het internet. En dit keer is het anders. Lijkt het. Ik maak me echt zorgen. Het lijkt alsof iedereen bang is voor zijn mening. Niet om deze te uiten en vermoord te worden, maar de mening zelf is eng.

Mark
08-11-04, 13:35
Een goeie vergelijking met El-Moumni.

Als hij vermoordt was dan zou de Marokkaanse gemeenschap denk ik net zo kwaad zijn als delen van de autochtonen nu. En zouden sommige autochtonen zijn moord direct veroordelen met de toevoeging dat zijn uitspraken het wel hadden uitgelokt.

Tomas
08-11-04, 13:37
Geplaatst door Mark
Een goeie vergelijking met El-Moumni.

Als hij vermoordt was dan zou de Marokkaanse gemeenschap denk ik net zo kwaad zijn als delen van de autochtonen nu. En zouden sommige autochtonen zijn moord direct veroordelen met de toevoeging dat zijn uitspraken het wel hadden uitgelokt.

Vermoord door een homo? Zeker zo'n leatherboy met een zweepje?

Mark
08-11-04, 13:38
Geplaatst door Tomas
Vermoord door een homo? Zeker zo'n leatherboy met een zweepje?

Ik dacht meer een dieseldyke! :duizelig:

mark61
08-11-04, 13:50
Geplaatst door Tomas
...Ik maak me echt zorgen. Het lijkt alsof iedereen bang is voor zijn mening. Niet om deze te uiten en vermoord te worden, maar de mening zelf is eng.

Das hun probleem, maar ook ieders probleem. Dus misschien kan jij met die mensen praten. Als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk dat die mensen een tweestrijd voeren. Aan de ene kant hebben ze een mening, aan de andere kant vinden ze die niet netjes. 10 tegen 1 dat dat komt doordat ze niet genoeg kennis van (islam-, maroc-)zaken hebben. Jij bent voor mij een uitstekende corrector.

mark61
08-11-04, 13:53
Geplaatst door Mark
Een goeie vergelijking met El-Moumni.

Als hij vermoordt was dan zou de Marokkaanse gemeenschap denk ik net zo kwaad zijn als delen van de autochtonen nu. En zouden sommige autochtonen zijn moord direct veroordelen met de toevoeging dat zijn uitspraken het wel hadden uitgelokt.

Abu Jahjah vond ik veel sterker.

Omdat el Moumni dingen verkondigde die waarachtig niet afweken van SGP en CU-standpunten. Waar ook kopstukken zijn vervolgd en vrijgesproken. Zodat je weer een discussie krijgt waarom de reactie op el Moumni veel heftiger was dan die op die grapjas van de CU. Als dat zo was.