PDA

Bekijk Volledige Versie : Appietaleb: Ook moeders moeten zich uitspreken over moord Theo



ZbaqZbaq
07-11-04, 22:53
Moeders

De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft zondag een beroep gedaan op Marokkaanse moeders om meer van zich te laten horen. Hij wees er in het NOS-Journaal op dat de moeders een belangrijke taak te vervullen hebben bij bij het opvoeden van toekomstige generaties.

nu.nl


---------------------------------------------------

Ik zag m net ook op het 22:00 uur Journaal vertellen dat marokaanse moeders hun verantwoordelijkheid moeten en zich uitspreken over de moord op Theo. Tevens moesten ze volgens hem hun kinderen vertellen dat dit soort gedrag niet goed is.

Dan heb ik 1 vraag voor Appie "integratie"....

Waar zie je onze moeders wel niet voor aan achterlijke malloot !!! ???

vgeld
07-11-04, 23:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
Moeders

De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft zondag een beroep gedaan op de NL-werkgevers om marokkanen in dienst te nemen. Hij wees er in het NOS-Journaal op dat de werkgevers een belangrijke taak te vervullen hebben bij het voeden van toekomstige generaties.

nu.nl



Heeft die BOUNTY het echt gezegd? kan ik me niet voorstellen

ZbaqZbaq
07-11-04, 23:04
Geplaatst door vgeld
Heeft die BOUNTY het echt gezegd? kan ik me niet voorstellen

www.nos.nl... journaal 22:00

Qwertyno
07-11-04, 23:06
Ik vind dat appie goed zijn best doet.
Niemand is perfect dus hij ook niet.

Het gaat om de signalen.
Gaan alleen marokkaanse vaders de straat op, krijg je van die reacties waar zijn de vrouwen dan??.

Appie begrijpt hoe het volk denkt en wil datgeen geven wat het volk geruststelt.

ZbaqZbaq
07-11-04, 23:08
De volgende stap voor Appie is dat hij marokaanse kleuters oproept om te beloven dat ze later geen cineasten dood gaan schiet

Qwertyno
07-11-04, 23:10
Geplaatst door ZbaqZbaq
De volgende stap voor Appie is dat hij marokaanse kleuters oproept om te beloven dat ze later geen cineasten dood gaan schiet

Nee, natuurlijk niet. Blijf realistisch.

vgeld
07-11-04, 23:13
Geplaatst door ZbaqZbaq
www.nos.nl... journaal 22:00
Wel de quote lezen en niet alleen de laatste regel a.u.b
Dit was de quote: Wel goed lezen dit keer Geplaatst door ZbaqZbaq
Moeders


De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft zondag een beroep gedaan op de NL-werkgevers om marokkanen in dienst te nemen. Hij wees er in het NOS-Journaal op dat de werkgevers een belangrijke taak te vervullen hebben bij het voeden van toekomstige generaties.

nu.nl

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:14
Wat verwacht je van een gesubsidieerde allochtoon? Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Het frappante is dat deze individuele daad de gehele gemeenschap wordt aangerekend. Niemand van de politici en media nemen hun verantwoordelijkheid. Daar ligt de echte hoofdoorzaak van het haatklimaat waarin we leven.

Mohammed B. is goed opgevoed door zijn mama, daar lag het niet aan.

Qwertyno
07-11-04, 23:17
Geplaatst door vgeld
Wel de quote lezen en niet alleen de laatste regel a.u.b
Dit was de quote: Wel goed lezen dit keer Geplaatst door ZbaqZbaq
Moeders

Maar dat wil het volk niet weten op dit tijdstip. Men gaat een hekel aan hem krijgen dan.

vgeld
07-11-04, 23:20
Geplaatst door Qwertyno
Maar dat wil het volk niet weten op dit tijdstip. Men gaat een hekel aan hem krijgen dan.
Tja ! een spagaat zei u ?

kaaskop
07-11-04, 23:20
Geplaatst door Zwarte Schaap

Mohammed B. is goed opgevoed door zijn mama, daar lag het niet aan.

Ik weet het.



Verkeerde vriendjes.....

Qwertyno
07-11-04, 23:24
Geplaatst door vgeld
Tja ! een spagaat zei u ?

Ja, het is niet gemakkelijk.

MisterB
07-11-04, 23:26
Geplaatst door Qwertyno
Maar dat wil het volk niet weten op dit tijdstip. Men gaat een hekel aan hem krijgen dan.

ik begrijp echt niet wat iedereen hier tegen Aboutaleb heeft. Bounty?
doe me een lol. Omdat hij in staat is om normaal nederlands te gebruiken, omdat hij redelijk is, omdat hij geen baard heeft of omdat hij slaagt waarin hij wil slagen namelijk een belangrijke bestuursfunctie vervullen binnen amsterdam. Jaloezie, afgunst ik weet niet wat het is waar jullie zo door mekkeren?
De boel kan zo maar in de fik vliegen, er zijn al weer een aantal hufters geweest die zich te buiten gaan aan brandstichting, bekladding en vernieling. Het gaat er niet om dat je geen moord mag plegen op een cineast, dat begrijpt een kind. Het gaat erom dat overgevoeligheid voor kritiek op een geloof fout is. ?In Nederland althans, .........nog. snap je.
Give the man some credit.

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:27
Geplaatst door kaaskop
Ik weet het.



Verkeerde vriendjes.....

Een intelligent iemand ziet en voelt meer de uitsluiting en de haatdragende woorden van de media en politici. Ik denk dat zijn zintuigen een overexposure aan haat en beledigingen hebben opgevangen uit de maatschappij.

Qwertyno
07-11-04, 23:30
Geplaatst door MisterB

Give the man some credit.

Dat heeft hj van mij allang.

Zoals ik net heb gezegd. Ik vind dat Aboutaleb goed zijn best doet.

ZbaqZbaq
07-11-04, 23:33
Geplaatst door Qwertyno
Dat heeft hj van mij allang.

Zoals ik net heb gezegd. Ik vind dat Aboutaleb goed zijn best doet.

het laatste beetje credit dat ie van mij had heeft ie verspeeld toen hij met de camera's van Nova naar el Houcaima is gegaan en de serie "Retourtje Rif" aan heeft gegrepen om aldaar de marokaanse jeugd uit te kafferen.

Tafrout
07-11-04, 23:37
Geplaatst door Qwertyno
Dat heeft hj van mij allang.

Zoals ik net heb gezegd. Ik vind dat Aboutaleb goed zijn best doet.

Zeker weten en vooral in deze omstandigheden.

Max Stirner
07-11-04, 23:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een intelligent iemand ziet en voelt meer de uitsluiting en de haatdragende woorden van de media en politici. Ik denk dat zijn zintuigen een overexposure aan haat en beledigingen hebben opgevangen uit de maatschappij.

Je wordt een beetje voorspelbaar Schaap......het is allemaal de schuld van de media en de politiek......die arme Mohamed B had hele goede zintuigen en hij raakte daar zo van in de war dat hij Theo van Gogh de strot heeft doorgesneden.......

Je kritiek op Aboutaleb is al net zo voorspelbaar......
Typisch Nederlandse eigenschap trouwens, iedereen die wel wat bereikt in zijn leven met de grond gelijk maken. :wink:

Orakel
07-11-04, 23:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
Moeders

De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft zondag een beroep gedaan op Marokkaanse moeders om meer van zich te laten horen. Hij wees er in het NOS-Journaal op dat de moeders een belangrijke taak te vervullen hebben bij bij het opvoeden van toekomstige generaties.

nu.nl



De moeders waren Aboutaleb al voor:


Allochtone moeders: boos op Mohammed B. én op Hirsi Ali
door Harriët Salm
Trouw, 2004-11-06

Radicalen 'zijn de skinheads onder de moslims', vinden allochtone moeders. Maar ze zijn ook razend op Ayaan Hirsi Ali.



ZWIJNDRECHT - De moord op Theo van Gogh domineert het wekelijkse opvoedingsgesprek in buurtcentrum Xiejezo van Turkse, Marokkaanse en Nederlandse moeders.

Ze zijn kwaad op de moordenaar, die de Marokkaanse gemeenschap in diskrediet heeft gebracht. Maar de verzamelde moeders zijn ook razend op VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali. De Turkse Neybarak: ,,Zij heeft zo weinig respect voor ons geloof. Ze denkt dat ze moslimvrouwen helpt, maar ze maakt het steeds moeilijker voor ons.''

Fatima: ,,Van Gogh is het slachtoffer van haar. Binnenkort wordt zij ook nog neergeknald.'' T. Allali: ,,Laat dat niet gebeuren, dat maakt het allemaal nog veel erger. Ik heb medelijden met haar -waar is ze nu mee bezig?''

Vijftien moeders uit de buurt schaarden zich gisteren rond de tafel in buurtcentrum Xiejezo in Zwijndrecht. Sinds begin dit jaar komen hier elke vrijdagochtend Nederlandse, Marokkaanse en Turkse moeders bijeen om te praten over de opvoeding van hun kinderen. De voertaal is Nederlands.

Op school wordt te weinig gedaan om de kinderen verschil tussen goed en kwaad bij te brengen, vinden ze. Er zou daar meer gepraat moeten worden over bijvoorbeeld de moord op Van Gogh 'en hoe erg dat is'.

,,Mijn dochter komt thuis uit school, en vertelt me dat klasgenoten de moord op Theo van Gogh goedkeuren.'' Verschrikkelijk vindt de Marokkaanse moeder dat, maar het gebeurt wel, zegt ze.

De moeders zijn woedend op de moordenaar van Theo van Gogh. Een Marokkaanse vrouw: ,,Het klinkt misschien gek, maar wij waren opgelucht dat de moordenaar van Pim Fortuyn geen moslim was. En nu is de moordenaar van Van Gogh een Marokkaan die in Nederland geboren en getogen is. Zo'n man misbruikt de islam en maakt voor ons alles kapot.'' Een ander: ,,Het eerste wat ik me afvroeg toen ik het nieuws dinsdag hoorde: wat zullen mijn buren nu van mij denken?''

De dochter van de Turkse G. Temel zit op de basisschool. ,,Zij vroeg mij: 'Waarom heeft die man geschoten'? Ik heb geprobeerd uit te leggen dat hij helemaal verkeerd was.'' De Marokkaanse N. Elhajouti: ,,Mijn zoon van acht vond het zo erg dat het een Marokkaan was. Het is voor hem allemaal heel verwarrend.''

Zij praten er thuis over, maar lang niet alle allochtone ouders doen dat, zegt de Marokkaanse Allali. Zij leidt de wekelijkse 'Ouderkamer', waarvoor de gemeente subsidie geeft. Haar doel is ouders duidelijk maken dat opvoeding meer is dan alleen zorgen dat je kinderen te eten krijgen en schone kleren dragen.

Allali: ,,In de Marokkaanse cultuur is veel aandacht in de opvoeding voor zichtbare zaken. Maar het onzichtbare komt niet ter sprake. Kinderen leiden vaak twee levens -thuis zijn ze braaf, maar buiten iemand anders.''

Zo'n 30 vrouwen komen regelmatig naar de 'Ouderkamer' in het buurtcentrum. Vandaag zijn er 15. Ze vinden het niet makkelijk hun kinderen nu op te voeden. ,,Er is zoveel negativiteit rond de islam en zoveel haat tegen Marokkanen, dat maakt het moeilijk.''

De Marokkaanse J. Bachau: ,,Ook moslims zijn bang voor toenemende invloed van radicalen. Als je geen hoofddoek draagt, zeggen die: jij bent een slechte moslim. Daar begint het al mee. En waar stopt het?'' De radicalen, zegt een ander, zijn de skinheads onder de moslims, de extreemrechtsen.

Extremisme tegengaan begint in het eigen gezin, zeggen de moeders. Maar zij vormen in Zwijndrecht een kleine groep. Hoe bereik je ouders die hun kinderen niet aanspreken op hun gedrag? Allali: ,,Daar ligt een taak voor de moskeeën. Zij moeten mannen duidelijk maken dat ook hun vrouwen naar buiten moeten.'' De Turkse Temel: ,,Het komt veel voor, hoor, dat vrouwen weinig contact hebben met de buitenwereld.''

Bachau meldt dat haar Marokkaanse man niet vaak meer in de moskee komt, omdat hij daar te veel dingen hoort waar hij het niet mee eens is. Bijvoorbeeld dat vrouwen thuis horen. Temel: ,,Het is niet de imam die dat zegt, het zijn de mannen onderling. Er wordt veel geroddeld, ook over het gedrag van elkaars vrouwen.''

De radicalisering van moslimjongeren moet harder aangepakt worden, vinden de moeders. Fatima over terroristen: ,,Terugsturen naar Marokko, daar hun straf uitzitten, nou, dan heb je het slecht hoor, dat zou pas echt afschrikken.'' En over imams zeggen ze: het zou beter zijn als zij niet uit Turkije of Marokko komen, maar in Nederland geboren zijn en hier opgeleid.

Hun hoop is gevestigd op de Amsterdamse wethouder Aboutaleb. Bachau: ,,Hij is Marokkaan; als ik hem op tv zie voel ik me trots. Hij kan veel bereiken.''

Goodnight
07-11-04, 23:43
Wat een misselijke reacties weer.
wat je ook doet het is nooit goed.

Toevallig heeft mijn moeder zich wel uitgesproken tegen deze daad.
Niet omdat ze zichzelf verantwoordelijk voelde, maar omdat ze wel inziet dat de sfeer in Nederland niet ten goede komt.

Gisterenavond had ze een hele discussie met een andere groepje vrouwen.
Die vonden dat Ahmed Aboutaleb zijn achternaam niet waardig is.
Dit vond ze zo dom en achterlijk.

Ik ben trots op mijn mama dat ze niet met de stroom meegaat!

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:44
Geplaatst door Max Stirner
Je wordt een beetje voorspelbaar Schaap......het is allemaal de schuld van de media en de politiek......die arme Mohamed B had hele goede zintuigen en hij raakte daar zo van in de war dat hij Theo van Gogh de strot heeft doorgesneden.......

Je kritiek op Aboutaleb is al net zo voorspelbaar......
Typisch Nederlandse eigenschap trouwens, iedereen die wel wat bereikt in zijn leven met de grond gelijk maken. :wink:

Weet je wat wel voorspelbaar is, als een individuele daad gepleegd door een individu meteen aangrijpen om de Marokkanen in het verdomhoekje te zetten en hen als gemeenschap er verantwoordelijk voor houden.

Max Stirner
07-11-04, 23:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Weet je wat wel voorspelbaar is, als een individuele daad gepleegd door een individu meteen aangrijpen om de Marokkanen in het verdomhoekje te zetten en hen als gemeenschap er verantwoordelijk voor houden.


Klopt. Wie doet dat dan? Appie? Dacht het niet.....

Zwarte Schaap
07-11-04, 23:48
Geplaatst door Max Stirner
Klopt. Wie doet dat dan? Appie? Dacht het niet.....

Met dergelijke uitspraken wel.

kaaskop
07-11-04, 23:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een intelligent iemand ziet en voelt meer de uitsluiting en de haatdragende woorden van de media en politici. Ik denk dat zijn zintuigen een overexposure aan haat en beledigingen hebben opgevangen uit de maatschappij.

Je had vroeger bij mij al op de lagere school van die jochies die elkaar lekker gek maakten en opstookten.

"Waaaat? Heeft ie dat tegen je gezegd? Zo dat moet je echt niet pikken man! Ik zou hem op zijn bek slaan als ik jou was"

Kijk dat je hier met radicale opvattingen niet populair bent erken ik. Maar dat soort griezels geniet wereldwijd alleen maar populariteit binnen de eigen groep, terecht.
En dan ben ik benieuwd welke haatdragende woorden zo iemand als Volkert van der G. die knop in zijn hoofd heeft doen omzetten.

Qwertyno
07-11-04, 23:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
het laatste beetje credit dat ie van mij had heeft ie verspeeld toen hij met de camera's van Nova naar el Houcaima is gegaan en de serie "Retourtje Rif" aan heeft gegrepen om aldaar de marokaanse jeugd uit te kafferen.


In mijn ogen is het heel moeilijk of bijna zelfs onmogelijk om het 100% met een persoon zijn daden, gedachten of woorden eens te zijn. Bekijk het wat breder zou ik zeggen.

Soms moet je mensen een kans geven. Aboutaleb heeft die stoel tenslotte maar net 6 maanden.

Max Stirner
07-11-04, 23:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Met dergelijke uitspraken wel.

Hij roept zowel autochtonen als allochtonen luid en duidelijk op om eraan bij te dragen dat de pleuris niet uitbreekt. Doet ie goed, veel beter dan Cohen - voor mijn part wordt ie burgemeester van Mokum.

Heeft niets met schuldbekennen te maken.....ik snap niet waar dat waanidee vandaan komt. Ik heb ook wel eens tegen bijvoorbeeld racisme gedemonstreerd, zonder zelf een racist te zijn.

Qwertyno
07-11-04, 23:59
Geplaatst door Tafrout
Zeker weten en vooral in deze omstandigheden.

Ja zeker, een beetje elkaar steunen en begrijpen kan geen kwaad.

Goodnight
08-11-04, 00:07
Geplaatst door Max Stirner
te maken.....ik snap niet waar dat waanidee vandaan komt. Ik heb ook wel eens tegen bijvoorbeeld racisme gedemonstreerd, zonder zelf een racist te zijn.

??? hoe kan je nou als racist tegen racisme demonsteren?

~Panthera~
08-11-04, 00:13
Geplaatst door Goodnight
??? hoe kan je nou als racist tegen racisme demonsteren?
-------------------------------------------

:wow: :melig:

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:15
Geplaatst door kaaskop
Je had vroeger bij mij al op de lagere school van die jochies die elkaar lekker gek maakten en opstookten.

"Waaaat? Heeft ie dat tegen je gezegd? Zo dat moet je echt niet pikken man! Ik zou hem op zijn bek slaan als ik jou was"

Kijk dat je hier met radicale opvattingen niet populair bent erken ik. Maar dat soort griezels geniet wereldwijd alleen maar populariteit binnen de eigen groep, terecht.
En dan ben ik benieuwd welke haatdragende woorden zo iemand als Volkert van der G. die knop in zijn hoofd heeft doen omzetten.

Als je de brieven van Mohammed B. leest zie je dat ie zich heel erg kwaad maakt om politici en media hoe ze omgaan met zijn geloof en daarmee haatzaaien.


Sinds uw aantreden in de politieke arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen...

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien....

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen....


Vergelijk dit met het motief van Volkert van der G.


Fortuyn 'gevaar voor de samenleving'

Volgens het OM heeft Van der G. als motief aangegeven dat hij in de LPF-lijsttrekker een steeds groter wordend gevaar voor vooral kwetsbare groepen in de samenleving zag.

"Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen.

Van der G. zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen." Zo verwoordt het OM de verklaring van Van der G.

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:18
Geplaatst door Max Stirner
Hij roept zowel autochtonen als allochtonen luid en duidelijk op om eraan bij te dragen dat de pleuris niet uitbreekt. Doet ie goed, veel beter dan Cohen - voor mijn part wordt ie burgemeester van Mokum.

Heeft niets met schuldbekennen te maken.....ik snap niet waar dat waanidee vandaan komt. Ik heb ook wel eens tegen bijvoorbeeld racisme gedemonstreerd, zonder zelf een racist te zijn.

Ik hou er niet van dat mensen vanwege hun etniciteit zich af zouden moeten zetten tegen een daad van een individuele persoon.

Ik heb liever dat men protesteert tegen de stigmatiserende werking van de politici en media.

kaaskop
08-11-04, 00:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je de brieven van Mohammed B. leest zie je dat ie zich heel erg kwaad maakt om politici en media hoe ze omgaan met zijn geloof en daarmee haatzaaien.




Vergelijk dit met het motief van Volkert van der G.

Je mag je over van alles en nog wat opwinden in dit land, man ik doe niet anders. Maar wanneer gaat die knop nou om in je kop en besluit je je niet meer te storen aan je geweten en de zaak aan te pakken, met je volle verstand tegen de regels in. Is dat echt een proces dat zich helemaal alleen in een afgesloten niet voor anderen toegankelijk kamertje afspeelt of heeft de omgeving er ook niet iets mee te maken?

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:38
Geplaatst door kaaskop
Je mag je over van alles en nog wat opwinden in dit land, man ik doe niet anders. Maar wanneer gaat die knop nou om in je kop en besluit je je niet meer te storen aan je geweten en de zaak aan te pakken, met je volle verstand tegen de regels in. Is dat echt een proces dat zich helemaal alleen in een afgesloten niet voor anderen toegankelijk kamertje afspeelt of heeft de omgeving er ook niet iets mee te maken? Dat zal wel per individu en geval verschillen.

kaaskop
08-11-04, 00:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zal wel per individu en geval verschillen.

Juist en zijn we het er over eens dat als je al wat zwakker in je schoenen staat dat het dan niet bepaald handig is als er op je wordt ingepraat toch dat de doen wat eigenlijk niet mag?

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:44
Geplaatst door kaaskop
Juist en zijn we het er over eens dat als je al wat zwakker in je schoenen staat dat het dan niet bepaald handig is als er op je wordt ingepraat toch dat de doen wat eigenlijk niet mag?

Daarom richt ik mij vooral op de politici, media en rechtse ''intellectuelen''.

Max Stirner
08-11-04, 00:49
Geplaatst door Goodnight
??? hoe kan je nou als racist tegen racisme demonsteren?

:roker: Underkoffer, als spion

Ik bedoel dat ergens tegen demonsteren niet inhoudt dat je schuld bekent.....maar dat je de debielen in eigen `gelederen` (om het maar eens een beetje ongelukkig uit te drukken) laat zien dat ze losers zijn die door iedereen worden uitgekotst.

Een `gemengde`(allo/auto) demonstratie zou ik trouwens beter vinden.

kaaskop
08-11-04, 00:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom richt ik mij vooral op de politici, media en rechtse ''intellectuelen''.

OK noem dan uit dit rijtje iemand die heeft gezegd: Vergeet lichamelijke integriteit, het moet maar eens afgelopen zijn. Als iemand de Islam beledigt moet ie maar dood, of woorden van gelijke strekking.

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:53
Geplaatst door kaaskop
OK noem dan uit dit rijtje iemand die heeft gezegd: Vergeet lichamelijke integriteit, het moet maar eens afgelopen zijn. Als iemand de Islam beledigt moet ie maar dood, of woorden van gelijke strekking.

Ik snap je vraag niet.

de Voorzitter
08-11-04, 00:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom richt ik mij vooral op de politici, media en rechtse ''intellectuelen''.

Hallo Zwarte Schaap,

richt je dan op mij en ga een discussie aan met mij, ik geloof nog steeds in discussie want uit discussie tussen tegengestelde komen vaak mooie ideeen of niet, maar de pen is nog altijd machtiger als het zwaard dus ik ga graag met je in discussie.

ik ben het met aboutaleb eens dat de 'moeders' zich moeten uitspreken. het is een eerste signaal van de moslim gemeenschap wat in mijn beleving een kleine verandering in de tegenstellingen kan bewerkstelligen. ik geloof dan ook dat de rol van de moeder in de moslim gemeenschap heel belangrijk is en de moeder ook in het gezin een sturende factor is. het is zij die de kinderen opvoed en die de normen en waarden vanuit de eerste lijn kan overdragen. ik geloof daar oprecht in!

Zwarte Schaap
08-11-04, 00:59
Geplaatst door de Voorzitter
Hallo Zwarte Schaap,

richt je dan op mij en ga een discussie aan met mij, ik geloof nog steeds in discussie want uit discussie tussen tegengestelde komen vaak mooie ideeen of niet, maar de pen is nog altijd machtiger als het zwaard dus ik ga graag met je in discussie.

Welkom,

Waarover wil je discusseren?

de Voorzitter
08-11-04, 01:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welkom,

Waarover wil je discusseren?

zie hierboven, had te vlug op plaatsen gedrukt, was de helft vergeten sorry!

Zwarte Schaap
08-11-04, 01:14
Geplaatst door de Voorzitter
ik ben het met aboutaleb eens dat de 'moeders' zich moeten uitspreken.

Ik ben van mening dat een dergelijke oproep stigmatisering bevestigd en in de hand werkt. er wordt namelijk een hele groep aangesproken voor een moord van een individu. Bij de moord van volkert heeft men zich toch ook niet specifiek gericht op de autochtone moeders.


het is een eerste signaal van de moslim gemeenschap wat in mijn beleving een kleine verandering in de tegenstellingen kan bewerkstelligen. een signaal waarom? Het beste signaal kan beter gegeven worden door de politici die hun populariteit en stemmen proberen te halen uit uitspraken die juist etnische tegenstellingen creeren.


ik geloof dan ook dat de rol van de moeder in de moslim gemeenschap heel belangrijk is en de moeder ook in het gezin een sturende factor is. het is zij die de kinderen opvoed en die de normen en waarden vanuit de eerste lijn kan overdragen. ik geloof daar oprecht in! In vrijwel alle culturen is de moederrol essentieel. In casu kan ik de link niet vinden tussen de daad en de moeder van de verdachte.

kaaskop
08-11-04, 01:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap je vraag niet.


Jij zegt dat je je richt op politici, media en rechtse ''intellectuelen'' als het gaat om op mensen zo lang in te praten dat ze een misdaad begaan. Ik heb in deze club echter nooit iemand publiekelijk en direct horen aanzetten tot moord. Dus waarom richt je je dan op die club?

Zwarte Schaap
08-11-04, 01:21
Geplaatst door kaaskop
Jij zegt dat je je richt op politici, media en rechtse ''intellectuelen'' als het gaat om op mensen zo lang in te praten dat ze een misdaad begaan. Ik heb in deze club echter nooit iemand publiekelijk en direct horen aanzetten tot moord. Dus waarom richt je je dan op die club?

Voor het creeren, meewerken en in stand houden van een haatklimaat.

de Voorzitter
08-11-04, 01:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben van mening dat een dergelijke oproep stigmatisering bevestigd en in de hand werkt. er wordt namelijk een hele groep aangesproken door een moord van een individu. Bij de moord van volkert heeft men zich toch ook niet specifiek gericht op de autochtone moeders.

een signaal waarom? Het beste signaal kan beter gegeven worden door de politici die hun populariteit en stemmen proberen te halen uit uitspraken die juist etnische tegenstellingen creeren.

In vrijwel alle culturen is de moederrol essentieel. In casu kan ik de link niet vinden tussen de daad en de moeder van de verdachte.

ik denk niet dat de oproep stigmatiserend werkt, ik denk juist dat het een signaal kan zijn dat de vrouw niet ondergeschikt is in de Islam. maar dit is en dat realiseer ik mij een moeilijk onderwerp omdat het om observaties en daaruit komende conclusies gaat van de ene religie/groep over de andere. je argument mbt Volkert van der Graaf is inderdaad steekhoudend als je er van uitgaat dat de groep waaruit Volkert van der Graaf kwam een brede maatschappelijke en sociale gemeenschap is.

de vergelijking gaat dan ook niet op, in mijn bescheiden mening.

je schrijft dat het beste signaal beter gegeven worden door politici, ik geloof ook dat de rol van de politiek essentieel is, het is daarom ook dat ik mij in het 'hol' van de leeuw waag (ik heb al wat over me heen gehad) om toch te blijven communiceren. geloof dat ik nog niet veel politici of partijvoorzitters op dit forum heb gezien. dus ik geef wel degelijk een signaal. lees mijn stuk maar eens op www.lijstpimfortuyn.nu je hoeft het er niet mee eens te zijn maar ik probeer wel te blijven communiceren.

je schrijft dat je de link niet kan vinden, ik zie die link heel duidelijk. moeders spreken zich over het algemeen niet publiekelijk uit en zeker niet in de traditionelere moslim gezinnen. ik geloof dat dat signaal krachtig is. er zal sowieso een signaal moeten komen.

ik vind het wel jammer dat aboutaleb niet echt serieus wordt genomen, als ik de eerste pagina lees van deze thread, en de opmerking 'bounty' laat duidelijk het ondemocatische gehalte zien van een aantal mensen op dit forum. want het feit dat hij dat zegt maakt hem niet gelijk een Bounty (een vriend van de blanken)

kaaskop
08-11-04, 01:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor het creeren, meewerken en in stand houden van een haatklimaat.

Goed daarover verschillen we dus van mening, maar het is nog steeds geen aanzetten tot moord.

Zwarte Schaap
08-11-04, 01:48
Geplaatst door de Voorzitter
ik denk niet dat de oproep stigmatiserend werkt, ik denk juist dat het een signaal kan zijn dat de vrouw niet ondergeschikt is in de Islam. maar dit is en dat realiseer ik mij een moeilijk onderwerp omdat het om observaties en daaruit komende conclusies gaat van de ene religie/groep over de andere. Het is stigmatiserend omdat het een link legt tussen de opvoeding van marokkaanse jongens en de misdaad van één individuele Marokkaan.

Wat heeft de vermeende ondergeschikte rol van de vrouw in de Islam met de daad van de deze individu te maken?


je argument mbt Volkert van der Graaf is inderdaad steekhoudend als je er van uitgaat dat de groep waaruit Volkert van der Graaf kwam een brede maatschappelijke en sociale gemeenschap is. Ik snap je reaktie niet. Dus nogmaals waarom worden de meoders van autochtonen niet betrokken na de misdaad van volkert van der G en bij Marokkanen wel? Wat is de link?


de vergelijking gaat dan ook niet op, in mijn bescheiden mening. Je hebt geen steekhoudende argumenten ingevoerd om mij enigzins te doen twijfelen aan mijn standpunt.


je schrijft dat het beste signaal beter gegeven worden door politici, ik geloof ook dat de rol van de politiek essentieel is, het is daarom ook dat ik mij in het 'hol' van de leeuw waag (ik heb al wat over me heen gehad) om toch te blijven communiceren. geloof dat ik nog niet veel politici of partijvoorzitters op dit forum heb gezien. dus ik geef wel degelijk een signaal. lees mijn stuk maar eens op www.lijstpimfortuyn.nu je hoeft het er niet mee eens te zijn maar ik probeer wel te blijven communiceren. Je legt links die er niet zijn in je stukje. Uit de brieven die Mohammed B. heeft achtergelaten blijkt dat zijn daad voortkwam uit de haatzaaierij van politici en media.


je schrijft dat je de link niet kan vinden, ik zie die link heel duidelijk. moeders spreken zich over het algemeen niet publiekelijk uit en zeker niet in de traditionelere moslim gezinnen. ik geloof dat dat signaal krachtig is. er zal sowieso een signaal moeten komen.Ik zie de link niet tussen de daad van een individu en de islamitische moeders. En je analyse van traditionele gezinnen snap ik ook niet wat datte maken heeft met de misdaad van een individu. Weet jij uit wat voor egzin hij dan kwam? Ik niet.


ik vind het wel jammer dat aboutaleb niet echt serieus wordt genomen, als ik de eerste pagina lees van deze thread, en de opmerking 'bounty' laat duidelijk het ondemocatische gehalte zien van een aantal mensen op dit forum. want het feit dat hij dat zegt maakt hem niet gelijk een Bounty (een vriend van de blanken) Dan moet je maar met die mensen in discussie gaan die hem bounty noemen en vraag ze maar waarom.

Zwarte Schaap
08-11-04, 01:49
Geplaatst door kaaskop
Goed daarover verschillen we dus van mening, maar het is nog steeds geen aanzetten tot moord.

Dat heb ik toch nergens beweerd.

de Voorzitter
08-11-04, 01:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is stigmatiserend omdat het een link legt tussen de opvoeding van marokkaanse jongens en de misdaad van één individuele Marokkaan.

Wat heeft de vermeende ondergeschikte rol van de vrouw in de Islam met de daad van de deze individu te maken?

Ik snap je reaktie niet. Dus nogmaals waarom worden de meoders van autochtonen niet betrokken na de misdaad van volkert van der G en bij Marokkanen wel? Wat is de link?

Je hebt geen steekhoudende argumenten ingevoerd om mij enigzins te doen twijfelen aan mijn standpunt.

Je legt links die er niet zijn in je stukje. Uit de brieven die Mohammed B. heeft achtergelaten blijkt dat zijn daad voortkwam uit de haatzaaierij van politici en media.

Ik zie de link niet tussen de daad van een individu en de islamitische moeders. En je analyse van traditionele gezinnen snap ik ook niet wat datte maken heeft met de misdaad van een individu. Weet jij uit wat voor egzin hij dan kwam? Ik niet.

Dan moet je maar met die mensen in discussie gaan die hem bounty noemen en vraag ze maar waarom.

het gaat niet om stigmatisering en al helemaal niet om een incident, we weten allemaal dat er meerdere excessen zijn waarbij over het algemeen marokaanse jongens betrokken zijn en dit is een uitvergroting daarvan. daarnaast lees ik niet uit de brieven dat zijn daad gericht is tegen de haatzaaierij van politici en media. ik lees meer in zijn brieven dat hij niet accepteert dat andere anders denken over de Islam dan hij zelf.

en nogmaals de link tussen de moeders een de daad van een individu is er wel degenlijk, een geluid van hen kan jongeren vroegtijdig tot de bezinning brengen.

maar het is gewoon een moeilijke discussie, maar ik ben blij dat jij hem ook niet uit de weg gaat en misschien zijn mijn argumenten voor jou niet steekhoudend. dat kan en dat mag!

kaaskop
08-11-04, 02:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat heb ik toch nergens beweerd.





quote:
Geplaatst door kaaskop
Juist en zijn we het er over eens dat als je al wat zwakker in je schoenen staat dat het dan niet bepaald handig is als er op je wordt ingepraat toch dat de doen wat eigenlijk niet mag?


Daarom richt ik mij vooral op de politici, media en rechtse ''intellectuelen''.

Ik geloof het wel weer met je s-bochtendiscussietechniek. Je geeft in ieder geval dus impliciet wel toe dat je je richt op de verkeerde personen als het gaat om hoe Mohammed B echt tot zijn daad is gekomen en dat sluit nou precies aan bij mijn mening. Lul er niet omheen, er is een klein naar clubje Moslimfundi's in dit land met de verkeerde dingen bezig en als jij al niet in staat bent het probleem bij de naam te noemen en verstoppertje gaat spelen ben ik benieuwd hoe jij verwacht de verdere imagoschade voor Nederlandse Moslims te beperken als datzelfde clubje ongehinderd zijn gang moet kunnen gaan. Ik hoor het morgen wel.....

Zwarte Schaap
08-11-04, 02:10
Geplaatst door de Voorzitter
het gaat niet om stigmatisering en al helemaal niet om een incident, we weten allemaal dat er meerdere excessen zijn waarbij over het algemeen marokaanse jongens betrokken zijn en dit is een uitvergroting daarvan.

Dat van marokkaans jongeren is dus een pure voorbeeld van stigmatisering. Wij weten hier op deze site allang hoe dat in zijn werking gaat. Ik heb nu even geen zin omdat te herhalen. Ik zou zeggen geef mij maar de link tussen de daad van die jongen en overlast veroorzaakt door jongeren?


daarnaast lees ik niet uit de brieven dat zijn daad gericht is tegen de haatzaaierij van politici en media. ik lees meer in zijn brieven dat hij niet accepteert dat andere anders denken over de Islam dan hij zelf. Dan weiger je in te zien dat het effect van de toon een grote invloed op hem heeft. Vergelijk dit met volkert.


Sinds uw aantreden in de politieke arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen...

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien....

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen....



Vergelijk dit met het motief van Volkert van der G.



Fortuyn 'gevaar voor de samenleving'

Volgens het OM heeft Van der G. als motief aangegeven dat hij in de LPF-lijsttrekker een steeds groter wordend gevaar voor vooral kwetsbare groepen in de samenleving zag.

"Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen.

Van der G. zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen." Zo verwoordt het OM de verklaring van Van der G.


en nogmaals de link tussen de moeders een de daad van een individu is er wel degenlijk, een geluid van hen kan jongeren vroegtijdig tot de bezinning brengen. Waarom werd dat niet opgeroepen bij autochtone moeders als er wat gebeurt zoals de moord van volkert.


maar het is gewoon een moeilijke discussie, maar ik ben blij dat jij hem ook niet uit de weg gaat en misschien zijn mijn argumenten voor jou niet steekhoudend. dat kan en dat mag! Ik ga een discussie uit de weg als ik niets in te brengen heb of er niet in geintresseerd ben of geen tijd heb.

Zwarte Schaap
08-11-04, 02:13
Geplaatst door kaaskop
Ik geloof het wel weer met je s-bochtendiscussietechniek. Je geeft in ieder geval dus impliciet wel toe dat je je richt op de verkeerde personen als het gaat om hoe Mohammed B echt tot zijn daad is gekomen en dat sluit nou precies aan bij mijn mening. Lul er niet omheen, er is een klein naar clubje Moslimfundi's in dit land met de verkeerde dingen bezig en als jij al niet in staat bent het probleem bij de naam te noemen en verstoppertje gaat spelen ben ik benieuwd hoe jij verwacht de verdere imagoschade voor Nederlandse Moslims te beperken als datzelfde clubje ongehinderd zijn gang moet kunnen gaan. Ik hoor het morgen wel.....

Sorrry hoor ik discusseer naar eer en geweten en begrijp jou bochtenconstructies niet. Ik hou van duidelijke directe taal. Zo wat wil je me nu zeggen?

Ourzazate
08-11-04, 02:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
Moeders

De Amsterdamse wethouder Aboutaleb heeft zondag een beroep gedaan op Marokkaanse moeders om meer van zich te laten horen. Hij wees er in het NOS-Journaal op dat de moeders een belangrijke taak te vervullen hebben bij bij het opvoeden van toekomstige generaties.

Ik zag m net ook op het 22:00 uur Journaal vertellen dat marokaanse moeders hun verantwoordelijkheid moeten en zich uitspreken over de moord op Theo. Tevens moesten ze volgens hem hun kinderen vertellen dat dit soort gedrag niet goed is.

Dan heb ik 1 vraag voor Appie "integratie"....

Waar zie je onze moeders wel niet voor aan achterlijke malloot !!! ???

Die arme man is ook al het spoor bijster. In plaats van de volksvertegenwoordigers eens toe te spreken op de haat, polarisatie, beledigingen en leugens die zij over de Islam verspreiden bezondigt hij zich aan de zoveelste misstap; islamitische moeders die zich zouden moeten laten horen...:moe:.

Gisteren waren het de vaders, nu de moeders en morgen? Die Mohamed B. heeft de trekker overgehaald, niet omdat hij een slechte opvoeding heeft genoten, niet omdat ie niet geintegreerd was, niet omdat de NL taal niet machtig was, maar omdat ie de haat/polarisatie/beledigingen etc niet op een gezonde manier kon verwerken...:).

gerritderaaf
08-11-04, 03:37
Geplaatst door Ourzazate
Die Mohamed B heeft de trekker overgehaald, niet omdat hij een slechte opvoeding heeft genoten, niet omdat ie niet geintegreerd was, niet omdat de NL taal niet machtig was, maar omdat de haat/polarisatie/beledigingen etc niet op een gezonde manier kon verwerken...:).
Laat ik ook eens ergens op reageren...
1. ...niet omdat hij een slechte opvoeding heeft genoten...
-Heeft hij het dan gedaan omdat hij een uitstekende opvoeding heeft genoten?
2. ...niet omdat ie niet geintegreerd was...
-Hij komt op mij niet erg geintegreerd over. Als je denkt dat je mensen die het niet met je eens zijn overhoop mag schieten moet je zelf maar eens terug naar de integratie-cursus.
3. ...niet omdat (hij) de NL taal niet machtig was...
-De arme jongen kon na de Havo en 5 jaar HBO nog steeds geen normale nederlandse zin schrijven.
4. ... maar omdat (hij) de haat/polarisatie/beledigingen etc niet op een gezonde manier kon verwerken....
-Dit is het probleem waar het allemaal om draait. TvG beledigde christenen en joden net zo erg. Toch kwamen er van die kant geen doodsbedreigingen; laat staan een doodsvonnis.
Is het een vooroordeel van mij dat moslims niet tegen kritiek kunnen en altijd de schuld buiten zichzelf zoeken? Als ik deze site zo zie lijkt het er wel veel op.

Ourzazate
10-11-04, 18:44
Geplaatst door gerritderaaf
Laat ik ook eens ergens op reageren...
1. ...niet omdat hij een slechte opvoeding heeft genoten...
-Heeft hij het dan gedaan omdat hij een uitstekende opvoeding heeft genoten?

Nee, maar hij heeft het ook niet gedaan omdat ie géén goede opvoeding heeft genoten...:).


Geplaatst door gerritderaaf

2. ...niet omdat ie niet geintegreerd was...
-Hij komt op mij niet erg geintegreerd over. Als je denkt dat je mensen die het niet met je eens zijn overhoop mag schieten moet je zelf maar eens terug naar de integratie-cursus.

Jij weet blijkbaar niets van integratie. Aan integreren zoals de politiek heeft omschreven en zoals algemeen wordt aangenomen heeft hij perfect voldaan. Dat ie over de rooie is gegaan en Theo zijn strot heeft afgesneden is precies hetzelfde als iedere andere moord met voorbedachte rade. Niets te maken met integratie...:).

En ben je van mening dat het wel te maken heeft met integratie, dan is Volkert vd Graaf ook niet geintegreerd, Ferdi E. evenmin (moordenaar Heijn)...:).


Geplaatst door gerritderaaf

3. ...niet omdat (hij) de NL taal niet machtig was...
-De arme jongen kon na de Havo en 5 jaar HBO nog steeds geen normale nederlandse zin schrijven.

Als je zijn brief leest dan kun je zien dat ie de taal goed machtig is. Maar wat is normaal? Ik vind bijv. dat jij niet goed Nederlands kunt schrijven...:).


Geplaatst door gerritderaaf

4. ... maar omdat (hij) de haat/polarisatie/beledigingen etc niet op een gezonde manier kon verwerken....
-Dit is het probleem waar het allemaal om draait. TvG beledigde christenen en joden net zo erg. Toch kwamen er van die kant geen doodsbedreigingen; laat staan een doodsvonnis.

Hij beledigde hen mondjesmaat (en vnl. vroeger). De afgelopen jaren was het vooral de Islam en moslims in het algemeen. Dat kun je onmogelijk ontkennen...:). Pak zijn laatste 30 schrijfsels maar eens. En die misselijkmakende film was werkelijk het toppunt. Dat is geen debat willen oprakelen, maar puur beledigen/polariseren en demoniseren...:).


Geplaatst door gerritderaaf

Is het een vooroordeel van mij dat moslims niet tegen kritiek kunnen en altijd de schuld buiten zichzelf zoeken? Als ik deze site zo zie lijkt het er wel veel op.

Dat heb je goed gezien, dat is inderdaad een vooroordeel van jou. Ik adviseer je om zoveel mogelijk objectiviteit te betrachten. Want alleen dan heb je een heldere blik op de gang van zaken in Nederland. En, kom vaker langs...:).

gerritderaaf
10-11-04, 21:12
Ourzazate,

Bedankt voor het reageren.
Je hebt gelijk. Ik ken Mohammed B. niet. Ik weet ook niet of hij goed of slecht is opgevoed. Soms komt het voor dat een kind alle liefde en aandacht krijgt wat maar mogelijk is en dat het dan toch fout gaat. Shit happens.

Je vindt dat ik niets van integratie weet. Ik weet inderdaad niet hoe de politiek het omschreven heeft. Ik ben het er echter niet mee eens dat er in het algemeen wordt aangenomen dat M.B. een voorbeeld van perfecte integratie is. Vraag maar eens een paar mensen in je omgeving, dan zal je het horen.
Ik bedoel dit echter niet beschuldigend. Aan het feit dat de integratie stroef verloopt zijn we met z’n allen schuldig, Nederlanders zowel als nieuwkomers.

Je zegt dat je aan de brief van MB kunt zien dat hij de taal goed machtig is. Het ligt er maar aan hoe kritisch je bent. Ik was erg verbaasd dat iemand die in Nederland is opgegroeid zo’n slechte beheersing van de grammatica kan hebben. En dat met een havo en hbo opleiding. Ik weet niet of je nog op school zit anders moet je die brief maar eens aan je leraar Nederlands laten lezen. Wel een beetje flauw van je trouwens om te zeggen dat ik geen goed Nederlands kan schrijven. De enige fouten die ik in mijn reactie kon ontdekken was dat ik Nederlands zonder hoofdletter had geschreven en bij integratie horen er eigenlijk twee puntjes op de i. Big deal! Als je andere fouten hebt gezien wil ik het graag van je horen. Een mens is tenslotte nooit te oud om te leren.

Ten slotte over mijn vooroordeel. Ik heb een beetje rondgeneusd op deze site en het viel me op dat er veel mensen zijn die niet tegen kritiek kunnen. Nu hebben moslims de reputatie slecht tegen kritiek te kunnen. Dus ik vroeg me af of het waar is. Misschien kan jij juist wel erg goed tegen kritiek. Als ik dan maar meer mensen zoals jij tegen kom dan kan ik mijn mening aanpassen.

Ik zal je goede raad ter harte nemen en proberen zo objectief mogelijk te blijven. Ik hoop van jouw hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Gerrit de Raaf

Ourzazate
10-11-04, 23:03
Geplaatst door gerritderaaf
Ourzazate,

Bedankt voor het reageren.
Je hebt gelijk. Ik ken Mohammed B. niet. Ik weet ook niet of hij goed of slecht is opgevoed. Soms komt het voor dat een kind alle liefde en aandacht krijgt wat maar mogelijk is en dat het dan toch fout gaat. Shit happens.

Precies. En dat is dus 1 van de redenen waarom ik vind dat de Marokkaanse moeders zich niet uit zouden spreken. Deze moord heeft niets te maken met opvoeding noch met integratie...:).

Ik vraag me af waarom Aboutaleb na de moord op Pim niet heeft geroepen dat moeders van geitenwollensokken-dragende-anti-imerialistische-pacifistische dierenliefhebbers zich zouden moeten uitspreken...:).



Geplaatst door gerritderaaf

Je vindt dat ik niets van integratie weet. Ik weet inderdaad niet hoe de politiek het omschreven heeft. Ik ben het er echter niet mee eens dat er in het algemeen wordt aangenomen dat M.B. een voorbeeld van perfecte integratie is. Vraag maar eens een paar mensen in je omgeving, dan zal je het horen. Ik bedoel dit echter niet beschuldigend. Aan het feit dat de integratie stroef verloopt zijn we met z’n allen schuldig, Nederlanders zowel als nieuwkomers.

Tja, wat is perfect. Ik geloof niet dat er zoiets is als echte perfecte integratie, tot op het bot. En helemaal niet bij de 1e, 2e en 3e generatie allochtonen die nu aanwezig zijn in Nederland...:). Goed Nederlands spreken is bijv. een item qua integratie zoals aanbevolen door de politiek. Dan zou je kunnen zeggen dat Mohammed B. geintegreerd was op dat gebied.

In mijn ogen loopt de integratie helemaal niet stroef. De oudere allochtonen (Marokkanen) van de 2e generatie hebben mijns inziens hun stukje integratie voltooid en dat is meehelpen aan de wederopbouw van het naoorlogse Nederland. Dat hen nooit de taal werd onderwezen is de fout van de politiek en niet van hen...:). De 2e en 3e generatie is aardig geintegreerd volgens de maatstaven die algemeen worden gezien als integratiemeetpunten. Kijk je naar de Turken dan zie je een sterkere hang naar de eigen cultuur en identiteit dan bij Marokkanen.

Chinezen helemaal, die leven in hun eigen wereldje van restaurantjes en spreken de NL taal niet en zijn ook niet van plan dit te doen zo lijkt 't...:).

Als je daarover gaat nadenken zou je tot de conclusie kunnen komen dat integratie van allochtonen pas als een probleem wordt gezien als er problemen aanwezig zijn bij die groep allochtonen. Van Chinezen hoor je nooit wat, dus daar wordt de aandacht ook niet naar geschoven. Des te meer het geval bij Marokkanen als je begrijpt wat ik bedoel...:).

Daarnaast vind ik dat autochtonen zich ook wat meer zouden mogen bemoeien met allochtonen. Het feit dat een meerderheid van de Nederlanders geen contact heeft met allochtonen is opzienbarend. Ben jij als Nederlander wel eens een bakje koffie gaan drinken met een moslim om van gedachten te wisselen? Of heb je een moslim wel eens uitgenodigd? Noem het naief, maar ik betwijfel het...:).



Geplaatst door gerritderaaf

Je zegt dat je aan de brief van MB kunt zien dat hij de taal goed machtig is. Het ligt er maar aan hoe kritisch je bent. Ik was erg verbaasd dat iemand die in Nederland is opgegroeid zo’n slechte beheersing van de grammatica kan hebben. En dat met een havo en hbo opleiding. Ik weet niet of je nog op school zit anders moet je die brief maar eens aan je leraar Nederlands laten lezen. Wel een beetje flauw van je trouwens om te zeggen dat ik geen goed Nederlands kan schrijven. De enige fouten die ik in mijn reactie kon ontdekken was dat ik Nederlands zonder hoofdletter had geschreven en bij integratie horen er eigenlijk twee puntjes op de i. Big deal! Als je andere fouten hebt gezien wil ik het graag van je horen. Een mens is tenslotte nooit te oud om te leren.

Ik vond zijn brief wel aardig geschreven en mijn reactie aan jou op die manier was bedoeld om aan te geven dat meningen verschillend zijn. Wat jij ervaart als slecht kan in de ogen van iemand anders als redelijk worden gezien...:).

ps: Ik zou je willen adviseren de onderzoeksrapporten tav de taal/schrijfvaardigheid van Nederlandse academici van bijv. de Erasmus Universiteit en de Universiteit van Leiden eens door te nemen. Deze onderzoeken werden gedaan nav de behoorlijke aanwezigheid van schrijffouten op het gebied van stijl, grammatica en spelling in scripties/essays. Je zal versteld staan...:).



Geplaatst door gerritderaaf

Ten slotte over mijn vooroordeel. Ik heb een beetje rondgeneusd op deze site en het viel me op dat er veel mensen zijn die niet tegen kritiek kunnen. Nu hebben moslims de reputatie slecht tegen kritiek te kunnen. Dus ik vroeg me af of het waar is. Misschien kan jij juist wel erg goed tegen kritiek. Als ik dan maar meer mensen zoals jij tegen kom dan kan ik mijn mening aanpassen.

Mensen in het algemeen hebben de reputatie niet tegen kritiek te kunnen. Dat is niet een moslims trekje...:). In mijn discussies met christenen en joden over religie op andere fora blijkt dat ook. Kritiek moet wel altijd gegrond zijn. Als je gefundeerde kritiek levert op basis van argumenten kan ik niet inzien waarom Klaas of Hassan daar tegen in zou gaan...:).

Fouten erkennen is heel opluchtend en bevrijdend. Mensen zijn nu eenmaal geen volmaakte wezens zoals engelen...:). En dat vergeten velen.


Geplaatst door gerritderaaf

Ik zal je goede raad ter harte nemen en proberen zo objectief mogelijk te blijven. Ik hoop van jouw hetzelfde.

Met vriendelijke groet,

Gerrit de Raaf

Uiteraard. Een nog vriendelijkere groet terug...:).