PDA

Bekijk Volledige Versie : Explosie bij islamitische school in Eindhoven



Fillastiene
08-11-04, 06:23
Explosie bij islamitische school in Eindhoven

Uitgegeven: 8 november 2004 06:58 '

EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus een woordvoerder van de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn door de ontploffing gesneuveld.

De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh. De woordvoerder zei dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.

Oorzaak onduidelijk

Over de precieze oorzaak van de explosie kan de politie nog niets zeggen. Een technisch onderzoek is gaande. De onderkant van een betonnen staander is beschadigd en de deuren van de ingang hangen eruit, aldus de zegsman. Ook in de school is schade ontstaan door de explosie.

Volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven is door de explosie niemand gewond geraakt. "Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken", verklaarde hij op Radio 1.

Molotovcocktail

Het is volgens de burgemeester niet de eerste keer dat de school doelwit is. "Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer een molotovcocktail naar het gebouw gegooid."

Volgens Sakkers worden alle islamitische gebouwen in Eindhoven sinds vorige week dinsdag, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh, extra bewaakt.

"De politie houdt de gebouwen extra goed in de gaten en buurtbrigadiers hebben de opdracht gekregen extra attent te zijn. En dan kan dit toch gebeuren. Het lijkt wel alsof we voor elk gebouw een politieagent neer moeten zetten."

Nu.NL (http://www.nu.nl/news.jsp?n=437724&c=12)

Wizdom
08-11-04, 06:44
Een terroristische actie...?

mohammed78
08-11-04, 07:07
:mad:

nard
08-11-04, 07:35
Geplaatst door Fillastiene

Volgens Sakkers worden alle islamitische gebouwen in Eindhoven sinds vorige week dinsdag, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh, extra bewaakt.

"De politie houdt de gebouwen extra goed in de gaten en buurtbrigadiers hebben de opdracht gekregen extra attent te zijn. En dan kan dit toch gebeuren. Het lijkt wel alsof we voor elk gebouw een politieagent neer moeten zetten."



Vreselijk. Dat er ook hier gekken rondlopen die angst en schade veroorzaken op plaatsen waar kinderen leven en rondlopen. Als je een gemeenschap gek wilt hebben, moet je rond de kinderen gaan lopen spoken.
Hopen dat de politie de dader(s) snel heeft en hard aanpakt. Ook hier geldt zero tolerance.

PS. Die laatste zin stoort mij overigens buitengewoon, vooral omdat het een opmerking van de burgemeester van een van 's lands grootste steden is. Hij zou beter moeten weten.
Ten eerste. De dader verdient de harde aanpak wat mij betreft, zo hard mogelijk. Daar geen onduidelijkheid over. Maar de burgervader zou toch kunnen weten dat er inmiddels in Nederland een deel van de bevolking rondloopt dat de politiek correcte taboes als extreem verstikkend ervaart en zich tot een uitlaatklep dwingt. De machthebbers van dit land hebben jaren uitgemaakt wat wel en niet gezegd mocht worden. Ook nu nog, na de moord op Theo, blijkt het merendeel nog volop te lijden aan deze ziekte.
Ten tweede heb ik burgemeester Sakkers of welke andere eerwaarde in de Nederlandse politiek zich nimmer werkelijk druk horen maken over de panden en personen van de mensen die nu dood zijn. Bespeur ik hier een vorm van ongelijkheid in denken en vinden? :confused:

Couscousje
08-11-04, 07:49
Mijn oude basisschool!

:(

Cc

lalasamia
08-11-04, 08:09
Geplaatst door Karadzic
Waarom bestaan islamitische scholen?
Nederland is toch christelijke land?!
Zijn er ook christelijke scholen in Marocco?
In Saudi Arabie?

Nederland kent iets wat als artikel 23 wordt aangeduid, verdiep je erin zou ik zeggen...

lalasamia
08-11-04, 08:15
Geplaatst door Karadzic
Bestaat zo een articel 23 in Marocco?

Ten eerste is het Marokko, met dubbel k,
Ten tweede kan ik je als volwaardige Nederlandse weinig vertellen over de artikelwetten van Marokko... Ik woon en leef immers in Nederland...

mohammed78
08-11-04, 08:22
Geplaatst door Karadzic
Zijn er ook christelijke scholen in Marocco?
In Saudi Arabie? [/B]


ja .

nard
08-11-04, 08:23
Geplaatst door n8melodie
De vroegere slavenhalers dachten ook dat ze christenen waren. :cheefbek:



... en om je toch wat te beperkte beeldvorming te completeren: zij kochten die slaven van arabische slavenjagers, ehh ... moslims vanzelf, die deze slaven overigens ook voor eigen gebruik meenamen naar hun thuislanden.

lalasamia
08-11-04, 08:24
Geplaatst door Karadzic
Internarional wordt het Marocco geschreven
Maar ok, Marokko.
Als zo een articel 23 in MaroKKo niet bestaat dan moet Nederland ook zo'n articel 23 afschaffen voor Marokkanen

Daar ga jij uiteraard niet over, want als we mensen als jij aan het bestuur hadden, dan zouden we zo'n Bush effect krijgen. Beperkte kennis en ondoordachte daden verrichten...

Waar het om gaat is dat er een explosie heeft plaatsgevonden op mijn oude basisschool. Dat is buitengewoon walgelijk en een gevolg van generalisatie. Gewoonweg het verschil tussen extremisten en normale mensen niet meer kunnen zien...

lalasamia
08-11-04, 08:29
Geplaatst door Karadzic
Ik praat niet goed dat een bom ontploft in een school
Ik snap alleen niet waarom die scholen bestaan?!
Marokanen zijn naar Nederland gekomen omdat hun land arm is. In plaats dat ze hier aanpassen, geloof en gewoontes overnemen willen ze eigen islam basisscholen etz etz etz.
Als ze dat willen dan kunnen ze beter terug naar Afrika

Nogmaals daar ga jij niet over... :rolleyes:

mohammed78
08-11-04, 08:30
Geplaatst door Karadzic
Internarional wordt het Marocco geschreven
Maar ok, Marokko.
Als zo een articel 23 in MaroKKo niet bestaat dan moet Nederland ook zo'n articel 23 afschaffen voor Marokkanen

niet marocco maar morocco.
articel 23 bestaat niet hahahahaha je weet niets van marokko en islam.
de articel 23 bestaat al 15 eeuwen geleden.
allah zegt in de koran.
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."



Bosnie ik vergeet je nooit.

criminar
08-11-04, 08:33
Geplaatst door Karadzic

Als ze dat willen dan kunnen ze beter terug naar Afrika Het verbaasd mij dat jij nog weet dat Marokko in Afrika ligt of was dit een pure gok?

sanne_scuba
08-11-04, 08:33
In onze grondwet (dus ook die van jou) staat dat iedereen een school mag oprichten waar kinderen onderwezen in hun geloof. Dus ook in de Islam. Als dat je niet bevalt dan stem je maar op een partij die dat af wilt schaffen. Daar zijn er overigens genoeg van, ook hele behoorlijke partijen. Dan ga je toch niet zomaar een school opblazen? Die kinderen hebben er helemaal niets mee te maken. Ik schaam me ervoor dat er Nederlanders zijn die blijkbaar zo weinig opgeleid zijn in onze samenleving (democratie, grondwet, geweldsmonopolie ligt bij de overheid) dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Opsluiten die handel en samen met alle allochtone Nederlanders die dit niet begrijpen lekker laten inburgeren.

Ik wil alle ouders, (oud)leerlingen, onderwijzers en buren van de school sterkte wensen deze ochtend. Ik hoop dat iedereen vanaf na gaat denken in wat voor samenleving hij/zij graag wil leven en daar naar gaat handelen. Dit is in ieder geval niet de samenleving waar ik me prettig in voel!

nard
08-11-04, 08:36
Geplaatst door n8melodie
Je moet mijn reply lezen in de context waar ik op reageerde. Heb ik ergens geschreven dat de mensen die zich moslim noemen zich er ook allemaal naar gedragen?

Nee, nee, uiteraard niet.
Ik, als waarschijnlijke nazaat van een ex-slavenhandelaar, reageer nogal gevoelig op dit soort schijnbaar eenzijdige berichten, weet je....

Ben toch blij dat je deze completering even hebt aangebracht. :blij:

lalasamia
08-11-04, 08:37
Geplaatst door sanne_scuba
In onze grondwet (dus ook die van jou) staat dat iedereen een school mag oprichten waar kinderen onderwezen in hun geloof. Dus ook in de Islam. Als dat je niet bevalt dan stem je maar op een partij die dat af wilt schaffen. Daar zijn er overigens genoeg van, ook hele behoorlijke partijen. Dan ga je toch niet zomaar een school opblazen? Die kinderen hebben er helemaal niets mee te maken. Ik schaam me ervoor dat er Nederlanders zijn die blijkbaar zo weinig opgeleid zijn in onze samenleving (democratie, grondwet, geweldsmonopolie ligt bij de overheid) dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Opsluiten die handel en samen met alle allochtone Nederlanders die dit niet begrijpen lekker laten inburgeren.

Ik wil alle ouders, (oud)leerlingen, onderwijzers en buren van de school sterkte wensen deze ochtend. Ik hoop dat iedereen vanaf na gaat denken in wat voor samenleving hij/zij graag wil leven en daar naar gaat handelen. Dit is in ieder geval niet de samenleving waar ik me prettig in voel!

:wink: duidelijke taal!

Marsipulami
08-11-04, 08:39
Geplaatst door Couscousje
Mijn oude basisschool!

:(

Cc

Aha, het motief van deze bomaanslag is dus ook al bekend.

nard
08-11-04, 08:42
Geplaatst door n8melodie
:hihi:

Ik reageerde echt op Karadzic,

Ik ben bijna gerust......

;)

delirious
08-11-04, 09:09
Geplaatst door Karadzic
ik weet niet eens wat articel 23 is :handbang:
Qua islam, ik heb helemaal niks tegen islam maar ik denk niet dat islam en christendom met olkaar samenkunnen leven.
Verschil is te groot
Alle islamitische landen zijn arm, alle christelijke landen zijn rijk.
We zien anders uit, onze gewoontes verschillen, onze vrouwen zijn sexy jullie vrouwen zijn gedenk
Om niet verder te noemen, ik zie geen een overeenkomst tussen moslims en de rest.
Ik vind wel jammer dat niet alle moslim geblecen zijn in Afrika.
Dan zou ik 1 keer in 5 jaar daar na toe op vakantie gaan, "andere wereld" zien en dan teruggaan en genieten van Europa

Onze rechtse nationalist is weer aan het woord.
Alle Islamitische landen arm? Onder welke steen kom jij vandaan?
Saoedie Arabie is een van de rijkste landen ter wereld.
Servie is pas straatarm, daarom is jou "'dumb ass"' ook hier, in afwachting van een A-status.

Onze vrouwen sexy? Oostblok vrouwen zijn inderdaad sexy, voor een paar Eurie heb je er al een voor een maand. En zeker Servische chicks.
Jammer dat sommige zo behaard zijn.

En probeer aub wat beter te schrijven, je bakt er TOTAAL niets van. :zwaai:

TonH
08-11-04, 09:11
Geplaatst door nard
Vreselijk. Dat er ook hier gekken rondlopen die angst en schade veroorzaken op plaatsen waar kinderen leven en rondlopen. Als je een gemeenschap gek wilt hebben, moet je rond de kinderen gaan lopen spoken.
Hopen dat de politie de dader(s) snel heeft en hard aanpakt. Ook hier geldt zero tolerance.

PS. Die laatste zin stoort mij overigens buitengewoon, vooral omdat het een opmerking van de burgemeester van een van 's lands grootste steden is. Hij zou beter moeten weten.
Ten eerste. De dader verdient de harde aanpak wat mij betreft, zo hard mogelijk. Daar geen onduidelijkheid over. Maar de burgervader zou toch kunnen weten dat er inmiddels in Nederland een deel van de bevolking rondloopt dat de politiek correcte taboes als extreem verstikkend ervaart en zich tot een uitlaatklep dwingt. De machthebbers van dit land hebben jaren uitgemaakt wat wel en niet gezegd mocht worden. Ook nu nog, na de moord op Theo, blijkt het merendeel nog volop te lijden aan deze ziekte.
Ten tweede heb ik burgemeester Sakkers of welke andere eerwaarde in de Nederlandse politiek zich nimmer werkelijk druk horen maken over de panden en personen van de mensen die nu dood zijn. Bespeur ik hier een vorm van ongelijkheid in denken en vinden? :confused:

Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt? Haha, goeie joh...

En gelukkig dat deze bom kwam dus van Links oid kwam... De politiek correcte kerk heeft die onschuldige, redelijke en oh zo evenwichtige Nederlanders dus zo lang gemuilkorft en geknecht dat het niet meer dan logisch is dat de onderdrukte massa tot deze vormen van vrije meningsuiting komen?

Leuk ja... :moe:

Aselhiej
08-11-04, 09:13
Geplaatst door Karadzic
Internarional wordt het Marocco geschreven
Maar ok, Marokko.
Als zo een articel 23 in MaroKKo niet bestaat dan moet Nederland ook zo'n articel 23 afschaffen voor Marokkanen

aan je naam te zien koester je een haat jegens moslims. In marokko zijn zelfs joodse universiteiten............

wat vind jij van die terroristische aanslag in eindhoven?

Aselhiej
08-11-04, 09:15
Geplaatst door Karadzic
Oost europese vrouwen zijn inderdaad het lekkerst :bril:
Als Saudi Arabie zo rijk was dan was elke moslim daar na toe gegaan, niet naar Europa!
Ik ben 2 jar in Nederland en ben supertevreden hoe ik schrijf
Dat kan je niet zeggen voor meeste buitenlanders
Ik spreek 100% beter nl dan je ouders die al 30 jaar in nederland zijn

aplaus voor deze serpska terrorist! :o

jebem ti pas mater...........ti si pede!

sanne_scuba
08-11-04, 09:19
Geplaatst door Karadzic
ik weet niet eens wat articel 23 is :handbang:
Qua islam, ik heb helemaal niks tegen islam maar ik denk niet dat islam en christendom met olkaar samenkunnen leven.
Verschil is te groot
Alle islamitische landen zijn arm, alle christelijke landen zijn rijk.
We zien anders uit, onze gewoontes verschillen, onze vrouwen zijn sexy jullie vrouwen zijn gedenk
Om niet verder te noemen, ik zie geen een overeenkomst tussen moslims en de rest.
Ik vind wel jammer dat niet alle moslim geblecen zijn in Afrika.
Dan zou ik 1 keer in 5 jaar daar na toe op vakantie gaan, "andere wereld" zien en dan teruggaan en genieten van Europa

'Al onze vrouwen zijn sexy' ??? Ontwikkelde Nederlandse vrouwen reizen de wereld over en zijn dus niet van jou. Als je dus de superioriteit van je Nederlanderschap wilt bewijzen, laat de Nederlandse vrouw er dan maar buiten. Nederlandse vrouwen bepalen zich zelf wel met wie ze zich ophouden en zijn geen eigendom van een bepaalde mannelijke nationaliteit.

delirious
08-11-04, 09:25
Geplaatst door Karadzic
Oost europese vrouwen zijn inderdaad het lekkerst :bril:
Als Saudi Arabie zo rijk was dan was elke moslim daar na toe gegaan, niet naar Europa!
Ik ben 2 jar in Nederland en ben supertevreden hoe ik schrijf
Dat kan je niet zeggen voor meeste buitenlanders
Ik spreek 100% beter nl dan je ouders die al 30 jaar in nederland zijn

Het is JAAR, en niet jar.
Jar is het engelse woord voor pot.

ALs servie het walhalla is, wat doe je hier in vredesnaam?

Je kent mijn ouders niet, dus kun je ook niet oordelen over hun.
Spreken jou ouders nederlands?

Ik vind het echt grappig hoe jij een enorme Ass van je zelf maakt.
Ik hoop ook dat je op het forum actief blijft.
Misschien leer je beter nederlands schrijven.

sanne_scuba
08-11-04, 09:25
Geplaatst door Karadzic
Oost europese vrouwen zijn inderdaad het lekkerst :bril:
Als Saudi Arabie zo rijk was dan was elke moslim daar na toe gegaan, niet naar Europa!
Ik ben 2 jar in Nederland en ben supertevreden hoe ik schrijf
Dat kan je niet zeggen voor meeste buitenlanders
Ik spreek 100% beter nl dan je ouders die al 30 jaar in nederland zijn

Hee, ik weet niet waarom je hier in Nederland bent maar je oorlog tussen Moslims en overige bevolkingsgroepen vecht je maar lekker op de Balkan uit. Hier hoef je geen haat te zaaien. We hebben hier te lang gewerkt om samen vrij te kunnen leven. Tegen alle moslims die dit forum lezen zou ik willen zeggen; laat je niet opnaaien. Er zijn meer dan genoeg Nederlanders die ik dagelijks spreek die er een hele andere mening op na houden dan wat je op internet leest en de televisie ziet.

Aselhiej
08-11-04, 09:26
Geplaatst door Karadzic
Ik koester geen haat jegens moslims
100% niet!!!!!
Qua terroristische aanslag in Eindhoven :eek: , ik vind jet niet normaal.
Ik vind het jammer dat het zo ver gaat.
Maar das pas een reactie op actie op de moord op Theo
Gelukkig waren er geen kinderen vlakbij
Wat vind je van terroristische aanslag op school in Rusland die door islamitische Tjetjenen is gedaan

even erg als wat er in eidnhoven is gebeurd.

Weet je waarom islamitische landen armer zijn dan christelijke? Door hun protestants geloof, dat geloof heeft het kapitalisme mogelijk gemaakt.

Eerst alles leegroven in de 19de en 20ste eeuw, en dan raar opkijken als er ''terroristen'' zijn geboren.

ps. er ontbreekt enige nuance zodat jij het makkelijk kunt vatten.

Aselhiej
08-11-04, 09:28
Geplaatst door sanne_scuba
Hee, ik weet niet waarom je hier in Nederland bent maar je oorlog tussen Moslims en overige bevolkingsgroepen vecht je maar lekker op de Balkan uit. Hier hoef je geen haat te zaaien. We hebben hier te lang gewerkt om samen vrij te kunnen leven. Tegen alle moslims die dit forum lezen zou ik willen zeggen; laat je niet opnaaien. Er zijn meer dan genoeg Nederlanders die ik dagelijks spreek die er een hele andere mening op na houden dan wat je op internet leest en de televisie ziet.

klopt, je hebt helemaal gelijk.

GerardJoling
08-11-04, 09:40
Geplaatst door Karadzic
Waarom bestaan islamitische scholen?
Nederland is toch christelijke land?!
Zijn er ook christelijke scholen in Marocco?
In Saudi Arabie? Waarom mogen moslims zich niet thuisvoelen hiero door een islamitische school te hebben? :jammer: :Iluvu: :roker:

freya
08-11-04, 09:45
Geplaatst door nard
Maar de burgervader zou toch kunnen weten dat er inmiddels in Nederland een deel van de bevolking rondloopt dat de politiek correcte taboes als extreem verstikkend ervaart en zich tot een uitlaatklep dwingt. De machthebbers van dit land hebben jaren uitgemaakt wat wel en niet gezegd mocht worden. Ook nu nog, na de moord op Theo, blijkt het merendeel nog volop te lijden aan deze ziekte.


Zo dus nu zit onze Nard een terroristischs aanslag "goed te praten".

Zo wordt alles steeds duidelijker :fpetaf:

GerardJoling
08-11-04, 09:46
Geplaatst door Aselhiej
even erg als wat er in eidnhoven is gebeurd.

Weet je waarom islamitische landen armer zijn dan christelijke? Door hun protestants geloof, dat geloof heeft het kapitalisme mogelijk gemaakt.

Eerst alles leegroven in de 19de en 20ste eeuw, en dan raar opkijken als er ''terroristen'' zijn geboren.

ps. er ontbreekt enige nuance zodat jij het makkelijk kunt vatten. Arabieren roofden net zo hard :moe:

Aselhiej
08-11-04, 09:49
Geplaatst door GerardJoling
Arabieren roofden net zo hard :moe:

de elite deed inderdaad gewoon mee

nard
08-11-04, 09:54
Geplaatst door freya
Zo dus nu zit onze Nard een terroristischs aanslag "goed te praten".

Zo wordt alles steeds duidelijker :fpetaf:

Je vergat een stukje te kwoten. Maar ik help je wel even, jij hebt t tenslotte ook niet makkelijk.



Nard
Vreselijk. Dat er ook hier gekken rondlopen die angst en schade veroorzaken op plaatsen waar kinderen leven en rondlopen. Als je een gemeenschap gek wilt hebben, moet je rond de kinderen gaan lopen spoken.
Hopen dat de politie de dader(s) snel heeft en hard aanpakt. Ook hier geldt zero tolerance.


en



Ten eerste. De dader verdient de harde aanpak wat mij betreft, zo hard mogelijk. Daar geen onduidelijkheid over.



Zo. Kompleet!

taouanza
08-11-04, 09:57
Geplaatst door nard
Je vergat een stukje te kwoten. Maar ik help je wel even, jij hebt t tenslotte ook niet makkelijk.



en




Zo. Kompleet!

Ja zo van ik veroordeel de daad maar ik kan het begrijpen en vreemd dat de burgervader het niet begrijpt.
Tactvol hoor.:rolleyes:

Dr0ffie
08-11-04, 09:59
Hey Karadzic!!
Het feit dat je die etnische massa moordernaar Karadzic als held beschouwt maakt jou geen haar beter dat die Moslim terroristen.

De balkan is een rasistisch en fasistisch bolwerk voor hersenloze idioten zoals jij.
Helaas moeten we (mensen) zoals jij toelaten in dit land omdat we pretenderen een vrij land te zijn.
Er zijn mensen die proberen een serieuze discussie te voeren hier en daar hebben ze jou rasistische gekakel niet bij nodig.

Doe de burgers van dit land een plezier en ga terug naar waar je vandaan komt. Want een Nederlander zal je nooit worden...

GerardJoling
08-11-04, 10:00
Geplaatst door Aselhiej
de elite deed inderdaad gewoon mee Hahaha is dat zo? Ik kletste maar wat :D

freya
08-11-04, 10:02
Geplaatst door nard
Je vergat een stukje te kwoten. Maar ik help je wel even, jij hebt t tenslotte ook niet makkelijk.



en




Zo. Kompleet!

Lieve Nard dat soort stukjes tekst sla jij ook altijd over als je weer eens verontwaardigd bent dat men zaken zit "goed te praten"

Je valt hier behoorlijk door de mand mannetje :moe:

Aselhiej
08-11-04, 10:04
Geplaatst door GerardJoling
Hahaha is dat zo? Ik kletste maar wat :D

weet ik, hou jij het maar bij zingen.

TonH
08-11-04, 10:09
Geplaatst door nard
Je vergat een stukje te kwoten. Maar ik help je wel even, jij hebt t tenslotte ook niet makkelijk.



en




Zo. Kompleet!

Maakt niet zoveel uit hoor... http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?postid=1615633#post1615633 De boodschap blijft duidelijk.

Julien
08-11-04, 10:24
laten we hopen dat dit een incident is, want als dit nog langer doorgaat (aanslagen op islamitische gebouwen/ beledigingen richting moslims) dan wordt het inderdaad oorlog zoals Zalm al eerder gezegd heeft.
Autochtone Nederlanders lijken echt en masse xenophobisch geworden te zijn sinds de moord op Van Gogh, ik zie het aan hun blikken op straat. Ik hoop echt dat het een stuiptrekking is, en het over een week weer over is.

Vriend
08-11-04, 10:24
Ik vind dat er een onderzoek moet worden gedaan naar alle niet-moslims om te bepalen in hoevere deze ideologische ideeen erop nahouden die streven met de nederlandse grondwetten die wij hier gezamelijk en democratisch hebben bepaald.

Ik vind dat de UITWASSEN binnen deze niet-moslim gemeenschap moeten worden aangepakt met alle grondrechtelijke middelen die hiervoor mogelijk zijn, inclussief inname van hun staatsburgerschap wanneer er een duidelijke bewijs is van schuld aan ondemocratische en terroristische activiteiten.

Dit mag NIET gebeuren en dit kan NIET gebeuren in een land waarin we het recht hebben om te mogen denken zoals we willen en waarin we het grondwettelijke recht hebben om onze geloof te belijden en om moskeeen en scholen te bouwen zoals wij dat verkiezen.We mogen niet wijken voor onze RECHTEN.We mogen niet wijken voor dit soort mensen.

Julien
08-11-04, 10:26
overigens..waarom worden de posts van Karadzic weggehaald, maar de reacties op hem niet..? beetje zwak.

en de critici op Nard--> dit was ook de manier waarop er gediscussierd werd na de moord op Theo Van Gogh. Ik vind dat je in beide gevallen de moord/ aanslag moet afkeuren en niet moet komen met halve excuusen

Julien
08-11-04, 10:28
Geplaatst door Vriend
Ik vind dat er een onderzoek moet worden gedaan naar alle niet-moslims om te bepalen in hoevere deze ideologische ideeen erop nahouden die streven met de nederlandse grondwetten die wij hier gezamelijk en democratisch hebben bepaald.

Ik vind dat de UITWASSEN binnen deze niet-moslim gemeenschap moeten worden aangepakt met alle grondrechtelijke middelen die hiervoor mogelijk zijn, inclussief inname van hun staatsburgerschap wanneer er een duidelijke bewijs is van schuld aan ondemocratische en terroristische activiteiten.

Dit mag NIET gebeuren en dit kan NIET gebeuren in een land waarin we het recht hebben om te mogen denken zoals we willen en waarin we het grondwettelijke recht hebben om onze geloof te belijden en om moskeeen en scholen te bouwen zoals wij dat verkiezen.We mogen niet wijken voor onze RECHTEN.We mogen niet wijken voor dit soort mensen.

lol weet je al wie de daders zijn

nard
08-11-04, 10:29
Geplaatst door Julien
overigens..waarom worden de posts van Karadzic weggehaald, maar de reacties op hem niet..? beetje zwak.

en de critici op Nard--> dit was ook de manier waarop er gediscussierd werd na de moord op Theo Van Gogh. Ik vind dat je in beide gevallen de moord/ aanslag moet afkeuren en niet moet komen met halve excuusen

Dank je wel.

Eigenlijk was dat inderdaad mijn boodschap.

freya
08-11-04, 10:32
Geplaatst door nard
Dank je wel.

Eigenlijk was dat inderdaad mijn boodschap.

Gelul, je maakt je gewoon "schuldig"aan precies hetzelfde.

Nu sta jij eens aan de kant waar je het allemaal wel begrijpt.

Vriend
08-11-04, 10:32
ANP:

"De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh."

Het is duidelijk, we moeten in de Niet-moslim hoek kijken en zoeken.Ik vind dat deze mensen ideologisch gescreend moeten worden.

nard
08-11-04, 10:35
Geplaatst door freya
Lieve Nard dat soort stukjes tekst sla jij ook altijd over als je weer eens verontwaardigd bent dat men zaken zit "goed te praten"

Je valt hier behoorlijk door de mand mannetje :moe:


Ach, door jouw mand vallen is toch niet het meest erge wat een mens kan overkomen, wel? Daar steek ik gewoon weer wat van op.

Ik veroordeel deze acties tenminste spontaan en hoef er niet toe worden gedwongen.

Vriend
08-11-04, 10:39
Geplaatst door nard
Dank je wel.

Eigenlijk was dat inderdaad mijn boodschap.

Ik vind dat mensen die zich bij voorbaat niet distantieren van deze afschuwelijke daad en het niet veroordelen al extra in de gaten moeten worden gehouden doormiddel van ideologische screening.Deze mensen zijn een gevaar voor de democratie zoals wij die vandaag de dag kennen. Deze mensen zaaien tweedracht en kiezen maar 1 zijde. Voor dit soort mensen is er geen plaats in een land als Nederland.

freya
08-11-04, 10:40
Geplaatst door nard
Ach, door jouw mand vallen is toch niet het meest erge wat een mens kan overkomen, wel? Daar steek ik gewoon weer wat van op.

Ik veroordeel deze acties tenminste spontaan en hoef er niet toe worden gedwongen.

En wie veroordeelden de moord op v Gohg ook al weer NIET spontaan.
Fris mijn geheugen maar even op :moe:

Dr0ffie
08-11-04, 10:41
Geplaatst door Vriend
Ik vind dat er een onderzoek moet worden gedaan naar alle niet-moslims om te bepalen in hoevere deze ideologische ideeen erop nahouden die streven met de nederlandse grondwetten die wij hier gezamelijk en democratisch hebben bepaald.

Ik vind dat de UITWASSEN binnen deze niet-moslim gemeenschap moeten worden aangepakt met alle grondrechtelijke middelen die hiervoor mogelijk zijn, inclussief inname van hun staatsburgerschap wanneer er een duidelijke bewijs is van schuld aan ondemocratische en terroristische activiteiten.

Dit mag NIET gebeuren en dit kan NIET gebeuren in een land waarin we het recht hebben om te mogen denken zoals we willen en waarin we het grondwettelijke recht hebben om onze geloof te belijden en om moskeeen en scholen te bouwen zoals wij dat verkiezen.We mogen niet wijken voor onze RECHTEN.We mogen niet wijken voor dit soort mensen.

Are you for real?

Vriend
08-11-04, 10:43
Geplaatst door Dr0ffie
Are you for real?

Dr0ffie VEROORDEEL JIJ DEZE LAFFE DAAD?

ANTWOORD A:

JA

ANTWOORD B:

NEE

???

nard
08-11-04, 10:44
Geplaatst door Vriend
Ik vind dat mensen die zich bij voorbaat niet distantieren van deze afschuwelijke daad en het niet veroordelen al extra in de gaten moeten worden gehouden doormiddel van ideologische screening.Deze mensen zijn een gevaar voor de democratie zoals wij die vandaag de dag kennen. Deze mensen zaaien tweedracht en kiezen maar 1 zijde. Voor dit soort mensen is er geen plaats in een land als Nederland.

:)

Jij bent op t verkeerde been gezet door onze immer objectieve Freya....

~Panthera~
08-11-04, 10:45
Ben even weg, Wilders is geflipt, en hier is het ook gezelli, zie ik. :moe:

1 hartelijk goedemorgen. :D

Vriend
08-11-04, 10:45
Geplaatst door nard
:)

Jij bent op t verkeerde been gezet door onze immer objectieve Freya....

NARD VEROORDEEL JIJ DEZE LAFFE DAAD?

ANTWOORD A:

JA

ANTWOORD B:

NEE

???

Dr0ffie
08-11-04, 10:53
Geplaatst door Vriend
Dr0ffie VEROORDEEL JIJ DEZE LAFFE DAAD?

ANTWOORD A:

JA

ANTWOORD B:

NEE

???
Natuurlijk veroordeel ik dit.
Het zijn twee daden van twee extremen.
Zoals de gewone burgers (moslim en niet-moslim) maar met elkaar blijven praten. Zodra dit soort akties gedaan worden door de normale burger uit straat dan is het fout gegaan.

We zijn nog niet klaar met extreem rechts. We zullen meer van ze horen. Als we maar niet ons hoofd op hol laten brengen door hun, dat is wat ze willen.

~Panthera~
08-11-04, 10:55
Geplaatst door Dr0ffie

We zijn nog niet klaar met extreem rechts. We zullen meer van ze horen. Als we maar niet ons hoofd op hol laten brengen door hun, dat is wat ze willen.
-----------

Ben heel kalm. :roken:

Dutchguy
08-11-04, 11:06
En zo versplintert de samenleving steeds meer. Misschien moeten we het geen SAMENleving meer noemen. :mad:

Eke
08-11-04, 11:06
citaat Lalasamia :

waar het om gaat is dat er een explosie heeft plaatsgevonden op mijn oude basisschool. Dat is buitengewoon walgelijk en een gevolg van generalisatie. Gewoonweg het verschil tussen extremisten en normale mensen niet meer kunnen zien...

Hoe leggen we het onze kinderen uit, dat volwassenen zo agressief bezig zijn ? Elke dag zien ze die kapotte deur.

Dat willen we toch niet in Nederland--we willen onze kinderen liefde en veiligheid bieden. En ook elkaar trouwens.

En noem mij geen softie, ik ben razend , Eke

En ik denk....ik denk...dat Theo van Gogh ook razend zou zijn...hij hield van kinderen en was dol op zijn zoon.

Laten we elkaar leren kennen !

GerardJoling
08-11-04, 11:12
Geplaatst door Aselhiej
weet ik, hou jij het maar bij zingen. Dat kan ik ook niet :(

wytze
08-11-04, 11:45
het vermoeden is dat de aanslag in eindhoven door extreem rechts is gepleegd. in eindhoven zit een actieve groep nazi's van de nationale alliantie.
die plegen wel vaker aanslagen. zou een onderzoek waard zijn.

freya
08-11-04, 12:04
Geplaatst door wytze
het vermoeden is dat de aanslag in eindhoven door extreem rechts is gepleegd. in eindhoven zit een actieve groep nazi's van de nationale alliantie.
die plegen wel vaker aanslagen. zou een onderzoek waard zijn.

Welnee joh, hoe kom je erbij :moe:

Onderzoek? BZ weet toch al dat dit een los incident is :moe:

Moslims! die moet je onmiddelijk allemaal oppakken :fplet:

:moe:

Eke
08-11-04, 15:43
citaat Freya :"Welnee joh, hoe kom je erbij

Onderzoek? BZ weet toch al dat dit een los incident is

Moslims! die moet je onmiddelijk allemaal oppakken "


Freya, we kennen elkaar niet, dus het kan heel goed dat ik er naast zit.Maar ik proef enerzijds 'een smalende reaktie' op het genoemde onderzoek (geen vertrouwen in de eerlijke gang van zaken) en anderzijds 'grap' jij -->Moslims! Die moet je onmiddelijk allemaal oppakken.....

Het lijkt me toe dat je juist alles moet doen om uit de eventuele slachtofferrol te komen..als jij geen vertrouwen hebt in OM bij het komende onderzoek, dan zoek je in google de naam op van jouw volksvertegenwoordiger en dan laat jij er in de Tweede Kamer vragen over stellen..

Kom op Freya, je hebt rechten ...en ga niet grappen in het zielige hoekje. Dat gaat aan je eigenwaarde knagen tenslotte......Dat verdien je niet! Eke

observer
08-11-04, 15:52
Geplaatst door Julien
Autochtone Nederlanders lijken echt en masse xenophobisch geworden te zijn sinds de moord op Van Gogh, ik zie het aan hun blikken op straat. Ik hoop echt dat het een stuiptrekking is, en het over een week weer over is. wacht maar tot de komende weekenden

na de ramadan is het hier in de bioscopen ed altijd onrustig, mogen de jonge honden weer naar buiten, pathe ed hebben extra bewaking na problemen en af en toe moet de ME een plein schoonvegen

denk dat zulke dingen nu heel erg kunnen escaleren

hoor van mensen hier in rotterdam dat onder bepaalde groepen jongeren met name antillianen uit beverwaard en andere buitenwijken die al eerder met marokkanen problemen hadden druk gepland wordt voor als

ieniemienie
08-11-04, 16:06
Geplaatst door freya
Onderzoek? BZ weet toch al dat dit een los incident is :moe:



Ja, daarom laten ze andere gebouwen nu bewaken, omdat het een los incident is :maf2:

freya
08-11-04, 16:08
Geplaatst door Eke
citaat Freya :"Welnee joh, hoe kom je erbij

Onderzoek? BZ weet toch al dat dit een los incident is

Moslims! die moet je onmiddelijk allemaal oppakken "


Freya, we kennen elkaar niet, dus het kan heel goed dat ik er naast zit.Maar ik proef enerzijds 'een smalende reaktie' op het genoemde onderzoek (geen vertrouwen in de eerlijke gang van zaken) en anderzijds 'grap' jij -->Moslims! Die moet je onmiddelijk allemaal oppakken.....

Het lijkt me toe dat je juist alles moet doen om uit de eventuele slachtofferrol te komen..als jij geen vertrouwen hebt in OM bij het komende onderzoek, dan zoek je in google de naam op van jouw volksvertegenwoordiger en dan laat jij er in de Tweede Kamer vragen over stellen..



Kom op Freya, je hebt rechten ...en ga niet grappen in het zielige hoekje. Dat gaat aan je eigenwaarde knagen tenslotte......Dat verdien je niet! Eke

Beste Eke ik zit zeker niet in de slachtofferrol, als bezorgde autochtone burger zal ik overal waar ik kan "strijden" voor gelijke behandeling van IEDEREEN.

Siah
08-11-04, 16:18
ff tussedoor


Geplaatst door nard
... en om je toch wat te beperkte beeldvorming te completeren: zij kochten die slaven van arabische slavenjagers, ehh ... moslims vanzelf, die deze slaven overigens ook voor eigen gebruik meenamen naar hun thuislanden.

:tover:
:auw2:

MisterB
08-11-04, 16:31
Geplaatst door Fillastiene
Explosie bij islamitische school in Eindhoven

Uitgegeven: 8 november 2004 06:58 '

EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus een woordvoerder van de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn door de ontploffing gesneuveld.

De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh. De woordvoerder zei dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.

Oorzaak onduidelijk

Over de precieze oorzaak van de explosie kan de politie nog niets zeggen. Een technisch onderzoek is gaande. De onderkant van een betonnen staander is beschadigd en de deuren van de ingang hangen eruit, aldus de zegsman. Ook in de school is schade ontstaan door de explosie.

Volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven is door de explosie niemand gewond geraakt. "Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken", verklaarde hij op Radio 1.

Molotovcocktail

Het is volgens de burgemeester niet de eerste keer dat de school doelwit is. "Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer een molotovcocktail naar het gebouw gegooid."

Volgens Sakkers worden alle islamitische gebouwen in Eindhoven sinds vorige week dinsdag, naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh, extra bewaakt.

"De politie houdt de gebouwen extra goed in de gaten en buurtbrigadiers hebben de opdracht gekregen extra attent te zijn. En dan kan dit toch gebeuren. Het lijkt wel alsof we voor elk gebouw een politieagent neer moeten zetten."

Nu.NL (http://www.nu.nl/news.jsp?n=437724&c=12)

ik geef toe hier dus niet goed op de hoogte van te zijn geweest, het is eindhoven , ver weg maar toch.
GODVERDOMME, ik kan die laffe klootzakken wel vermoorden.
DIT is haatzaaierij, niet een column, niet een film maar aanslagen. Op kinderen, bedankt witte sukkels. ik zou willen dat jullie eens opdonderden naar een land met alleen maar dit soort hillbillys.

marju
08-11-04, 16:49
Ik heb het ook gezien en werd er erg verdrietig van.Al die kinderen staan op straat naar hun verwoeste school te kijken.Het ziet eruit als iets wat ver weg is gebeurd,maar het is gewoon in mijn eigen stad.Ik maak me ook kwaad vooral om dat soort types als die vrouw die stond te roepen dat 'DIE MOSLIMS EROM HADDEN GEVRAAGD"' Kom op zeg!!! Waar hebben die kinderen dan om gevraagd?Oke het is erg wat er met van Gogh is gebeurd of beter nog weerzinwekkend. Moeten we nu alle moslims gaan haten omdat er een paar gekken zijn die hun geloof misbruiken om daar moord mee goed te praten? Wat was er gebeurd als het overdag was geweest en die school vol was? Ik moet er niet aan denken,maar is dat de schuld van alle moslims moet iedereen nu boeten? Toen Volkert vd G werd opgepakt gingen we toch ook niet alle vegetariers bombarderen? Sorry ik vind de wereld steeds misselijker worden.
Ik heb jarenlang Marokkaanse vrienden en wat ik van hen heb geleerd is gastvrijheid en naastenliefde en respect respect voor mij en mijn mening en geloof.Zij waren en zijn mijn vrienden ik respecteer ze in al hun dingen,want dat betekend vriendschap toch?Ik haat niemand en geen enkele linkse,rechtse,zwarte,blanke,gele,extremist of wat dan ook brengt daar verandering in.

Eke
08-11-04, 17:09
citaat Freya :

Beste Eke ik zit zeker niet in de slachtofferrol, als bezorgde autochtone burger zal ik overal waar ik kan "strijden" voor gelijke behandeling van IEDEREEN.
-------------------------------------------------------------------------------------
Beste Freya,

We hebben in Nederland het RECHT op gelijke behandeling.

Ik hoop dat iedere Nederlandse burger voor zichzelf op kan komen of leert voor zichzelf op te komen

en als diegene hulp nodig heeft hierbij dat ie dat op haar of zijn verzoek krijgt

en als er bij konflikten geen oplossing mogelijk blijkt,dat er dan niet geaarzeld wordt om er een rechtzaak van te maken. Eke

Met vriendelijke groeten!

freya
08-11-04, 17:22
Geplaatst door Gerrit Jan
Waarom zijn we er eigenlijk zo zeker van dat niet-moslims deze daad hebben gepleegd?

Denk je dat je alles hebt gehad, komt GJ ook nog ff gevat doen :moe:

BiL@L
08-11-04, 17:27
Dutch Muslim school hit by bomb

The blast caused extensive damage to the Muslim school
A bomb explosion has hit an Islamic school in the Netherlands, as
tensions run high after the murder of controversial film-maker Theo
van Gogh.
Monday's blast in the southern city of Eindhoven caused heavy
damage, destroying doors and windows.

Police say it could be a revenge attack for the killing of Van Gogh
by a suspected Islamic radical last week.

Mosques in several Dutch cities have been the targets of vandalism
and failed arson attempts in recent days.

The Eindhoven explosion - which occurred around 0230 GMT on Monday -
was caused by a "strong bomb or explosive", a police spokesman told
the BBC News website.

Windows in neighbouring buildings were shattered, he added. No-one
was hurt.

Police are investigating possible links between the attack and Van
Gogh's killing.

Backlash?

The authorities have been on alert for revenge attacks on Muslims.

Over the past three days attempted attacks against Muslim targets
have been reported in the cities of Amsterdam, Rotterdam, Breda and
Huizen.


Van Gogh directed TV series and wrote newspaper columns
The film-maker was shot and stabbed in Amsterdam on Tuesday.

Several men, all believed to be Islamic radicals, have been
arrested.

The Dutch government has vowed to take tough action against Muslim
militants.

Police say they found a letter signed by an unknown group on Van
Gogh's body containing threats to kill liberal politician Ayaan
Hirsi Ali.

Ms Hirsi Ali is a Somali refugee who wrote the script to Van Gogh's
controversial film Submission, which criticised the treatment of
women under Islam.

On Sunday Dutch police arrested two men who had allegedly called for
the beheading of Geert Wilders, a member of parliament, in the name
of Islam.

Mr Wilders has said he will set up an anti-immigration party in the
wake of Van Gogh's death.

BBC

Eke
08-11-04, 17:31
Ik heb verkeerd gelezen.sorry.

nard
08-11-04, 18:19
Geplaatst door freya
Denk je dat je alles hebt gehad, komt GJ ook nog ff gevat doen :moe:

Nah, op zich een goeie vraag van GJ. Toch?

delirious
08-11-04, 20:25
Geplaatst door observer
wacht maar tot de komende weekenden

na de ramadan is het hier in de bioscopen ed altijd onrustig, mogen de jonge honden weer naar buiten, pathe ed hebben extra bewaking na problemen en af en toe moet de ME een plein schoonvegen

denk dat zulke dingen nu heel erg kunnen escaleren

hoor van mensen hier in rotterdam dat onder bepaalde groepen jongeren met name antillianen uit beverwaard en andere buitenwijken die al eerder met marokkanen problemen hadden druk gepland wordt voor als

Inderdaad Observer, einde ramadan schorem massaal naar de bioscoop.
Ellende ellende.. Nu maar hopen dat er tegen die tijd alleen maar romantische films draaien. :fpotver:

freya
08-11-04, 20:29
Geplaatst door Gerrit Jan
Ook in Nederland is dat al gebeurd. .

Feiten + bron graag

freya
08-11-04, 20:51
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik refereer hier aan algemeen bekende feiten hoor. Eigenlijk verbazingwekkend dat je dat niet weet.

Zit er niet omheen te draaien, als je niet met feiten + bron komt zit je het uit je duim te zuigen :moe: