PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Geen burgerrechten moslim'



Rode Smurf
08-11-04, 08:12
Groep Wilders vindt islam onverenigbaar met rechtsstaat
van onze redactie politiek
2004-11-08 - geef uw reactie op dit artikel

DEN HAAG - Het afgescheiden VVD-kamerlid Wilders wil moslims uitsluiten van grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dat blijkt uit het programma dat de directeur van de Edmund Burke-stichting, Spruyt, voor een liberaal-conservatieve partij heeft geschreven. Wilders omarmt dat programma.

De islam is volgens Wilders en Spruyt onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Zij menen dat dit geloof zich niet verdraagt met de democratische rechtsstaat en dat het met zijn 'torenhoge minaretten in Rotterdam' imperialistisch is. Steeds meer moslima's dragen volgens hen een hoofddoekje als symbool van een afwijzing van het Westen. Spruyt weerspreekt berichten dat hij met Wilders een liberaal-conservatieve partij wil oprichten. Hij heeft wel op eigen initiatief zijn schets van een liberaal-conservatieve ideologie en beleidsprogramma voorgelegd aan Wilders, in wie hij een geestverwant ziet. Het kamerlid reageerde instemmend.

Spruyts initiatief heeft de Burke-stichting het afgelopen weekeinde in een crisis gebracht. Twee leden van het comité van aanbeveling, ChristenUnie-politicus Van Middelkoop en oud-CDA-kamerlid Hillen, besloten vrijdagavond daaruit te stappen. Oud-premier Van Agt volgde gisteravond. Hij vindt optreden en uitlatingen van Wilders 'reactionair, xenofobisch en te militant'. VU-hoogleraar Harinck beraadt zich nog op zijn lidmaatschap van het comité van aanbeveling. Hij wil eerst opheldering van Spruyt.

Naast uitsluiting van moslims van grondrechten, bepleit Spruyt de sluiting van de grenzen voor immigranten als wapen tegen de 'islamisering van de Nederlandse cultuur'. Van integratie moet 'serieus werk' worden gemaakt. Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit: ,,Je past je aan, of je hoepelt op.''

In het programma wordt verder gepleit voor invoering van het districtenstelsel en referenda, hervormingen waar Wilders tot dusver tegen was. De liberaal-conservatieven streven verder naar lagere belastingen, ook om het aantal vermogende particulieren te laten groeien. Uit het gelijk blijven van het aantal rijken blijkt volgens Spruyt dat Nederland verpaupert. Hij pleit voor verlaging van het minimumloon.

De houding tegenover supranationale organen als de EU en de VN moet 'ongemeen kritisch' zijn. ,,Als zij zich verzetten tegen de belangen van de nationale staat, is opzegging van die verdragen of zelfs het lidmaatschap van die organen de logische volgende stap.''

Rode Smurf
08-11-04, 08:14
Nou komt het hoor... :hihi:

Karadzic
08-11-04, 08:17
Wilders komt volgens peilingen op 18 zetels!!!!!!
Hij zal ook mijn stem krijgen.
Genoeg is genoeg!
Groeten van Karaedzic :nl:

hesa
08-11-04, 08:45
vreemd, waarom moet ik ineens aan de 2e wereld oorlog denken??????
brrrrr....... :huil:

Karadzic
08-11-04, 08:48
Geplaatst door hesa
vreemd, waarom moet ik ineens aan de 2e wereld oorlog denken??????
brrrrr....... :huil:
Misschien is het wel nodig.
Niet dat ik voorstander van de oorlog ben, maar als het moet.....tja... :laser: :terrorist

Mill
08-11-04, 08:58
De Groep Wilders moet verboden worden. Net als de SGP. Hun programma's zijn flagrant onconstitutioneel.

Tomas
08-11-04, 09:00
Geplaatst door Mill
De Groep Wilders moet verboden worden. Net als de SGP. Hun programma's zijn flagrant onconstitutioneel.


"De liberaal-conservatieven streven verder naar lagere belastingen, ook om het aantal vermogende particulieren te laten groeien. Uit het gelijk blijven van het aantal rijken blijkt volgens Spruyt dat Nederland verpaupert. Hij pleit voor verlaging van het minimumloon."

En dan dergelijke uitspraken moeten missen? Dat zou geen verrijking zijn van mijn leven. Ik lach graag. Zeker om politiek.

Rode Smurf
08-11-04, 09:09
Geplaatst door Mill
De Groep Wilders moet verboden worden. Net als de SGP. Hun programma's zijn flagrant onconstitutioneel.

Maak niet dezelfde fouten als de Belgen met hun cordon sanitair rondom het Vlaams Blok.

Je kan ongewenste bewegingen beter inkapselen. Dan is het zo afgelopen.