PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Bush wil absoluut grondwettelijk verbod op homohuwelijk'



Zwarte Schaap
08-11-04, 12:28
'Bush wil grondwettelijk verbod op homohuwelijk'

Door onze correspondent

WASHINGTON, 8 NOV. President Bush zal in zijn tweede ambtstermijn 'absoluut' een verbod op het homohuwelijk in de Amerikaanse Grondwet nastreven. De dinsdag herkozen president blijft een verklaard tegenstander van het Kyoto-verdrag dat het broeikasteffect aanpakt.

Karl Rove, de politiek adviseur van president Bush, zei zondag in diverse tv-gesprekken dat een grondwettelijk amendement dat het huwelijk definieert als een verbond tussen een man en een vrouw opnieuw een prioriteit is. Een dergelijk amendement sneuvelde dit voorjaar in het Congres, maar amendementen van dezelfde strekking werden dinsdag met ruime meerderheden aangenomen in elf staten.

,,Vijfduizend jaar menselijke geschiedenis mag niet worden tenietgedaan door de daden van een paar linkse rechters of een paar plaatselijke politici'', zei Rove.

De man die wordt gezien als de strateeg achter Bush' verkiezingsoverwinning ontkende dat president Bush eventuele nieuwe rechters in het hoogste gerechtshof van de Verenigde Staten zou selecteren op basis van hun (afwijzende) abortusstandpunt. De president zou uitkijken naar 'onpartijdige scheidsrechters die de Grondwet strikt uitleggen'.

President Bush heeft zich eerder wel eens laten ontvallen dat, bij de benoeming van nieuwe leden van het Supreme Court, de rechters Scalia en Thomas hem tot voorbeeld zijn. Deze twee rechters zijn de meest conservatieve in het negenkoppige Hof.

Over de eventuele opvolging van William Rehnquist, de president van het Hof die lijdt aan schildklierkanker, is intussen een rel ontstaan. De net herkozen Republikeinse senator voor Pennsylvania, Arlen Specter, trok uitlatingen in waarmee hij de president had ontraden kandidaten voor te stellen die het bestaande recht op abortus zouden ondermijnen.

Antiabortusgroepen, die de herverkiezing van de president actief hebben gesteund, eisen dat Specter geen voorzitter van de Senaatscommissie voor juridische zaken wordt. Hij staat wegens zijn leeftijd op de nominatie voor die procedureel belangrijke post. Karl Rove zei gisteren dat Specter intussen had beloofd iedere kandidaat aan de Senaat ter goedkeuring te zullen voordragen. ,,De Senator is een man van zijn woord. Daar rekenen we op'', sprak de afgezant van de president enigszins dreigend.

President Bush blijft een verklaard tegenstander van het Kyoto-milieuverdrag. Dat hebben zijn topadviseurs bekendgemaakt. In het begin van zijn eerste ambtstermijn trok Bush zich ook al terug van het verdrag, dat de uitstoot van gassen die schadelijk zijn voor de atmosfeer aan banden wil leggen.

Bush ontkende destijds dat de wetenschappelijke inzichten eenduidig waren. Intussen hebben 300 wetenschappers verzekerd dat de poolgebieden steeds warmer worden ten gevolge van menselijk gedrag. Vorige week tekende de Russische president Poetin het verdrag, dat daardoor volgend jaar in werking zal treden zonder Amerikaanse deelname.

Volgens James Connaughton, voorzitter van de milieucommissie van het Witte Huis, weigert president Bush een verdrag te tekenen dat ook maar één Amerikaanse baan kost. Laat staan een verdrag als dat van Kyoto dat volgens de VS vijf miljoen banen zou hebben gekost.

Ook minister van Milieuzaken Mike Leavitt noemde 'Kyoto' ,,een slecht verdrag voor de Verenigde Staten''. Hij zei tegen persbureau AP dat de president er wel degelijk aan hecht dat voortgang wordt geboekt op het gebied van klimaatverandering.


Bron: NRC-Handelsblad 08/11/04

Dutchguy
08-11-04, 12:29
Heb je nou een nat plekje in je broek Schaap?

Mill
08-11-04, 12:33
Tja, individuele vrijheid is aan de verliezende hand in de wereld. Neocons, Wilders-achtigen, politieke islamieten en katholieke EU commissarissen, ze hebben met elkaar gemeen dat ze niet (echt) van vrijheid houden, vooral niet als mensen er daadwerkelijk gebruik van maken.

Mark
08-11-04, 12:40
Zo zie je maar weer dat de fundamentele christelijke waarden van Bush dicht staan bij fundamentele islamitische waarden.

Sterker nog: als moslims waarde hechten aan morele onderwerpen dan is bush zeker degene op wie ze zouden moeten stemmen.

Dutchguy
08-11-04, 12:41
Geplaatst door Mill
Tja, individuele vrijheid is aan de verliezende hand in de wereld. Neocons, Wilders-achtigen, politieke islamieten en katholieke EU commissarissen, ze hebben met elkaar gemeen dat ze niet (echt) van vrijheid houden, vooral niet als mensen er daadwerkelijk gebruik van maken.

Veel mensen zijn als de dood voor vrijheid, omdat je het niet kan controleren en inperken. Jammer maar helaas, voor zichzelf.

Rode Smurf
08-11-04, 12:46
Geplaatst door Mark
Zo zie je maar weer dat de fundamentele christelijke waarden van Bush dicht staan bij fundamentele islamitische waarden.

Sterker nog: als moslims waarde hechten aan morele onderwerpen dan is bush zeker degene op wie ze zouden moeten stemmen.

Het is inderdaad al vaker geconstateerd dat Arabieren meer lijken op Amerikanen, dan op Europeanen.

Zwarte Schaap
08-11-04, 13:00
Geplaatst door Dutchguy
Heb je nou een nat plekje in je broek Schaap?

Nee, maar als je bewaterd wilt worden, is dat zo gebeurt.

Max Stirner
08-11-04, 13:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Bush wil grondwettelijk verbod op homohuwelijk'

Karl Rove, de politiek adviseur van president Bush, zei zondag in diverse tv-gesprekken dat een grondwettelijk amendement dat het huwelijk definieert als een verbond tussen een man en een vrouw opnieuw een prioriteit is. Een dergelijk amendement sneuvelde dit voorjaar in het Congres, maar amendementen van dezelfde strekking werden dinsdag met ruime meerderheden aangenomen in elf staten.

,,Vijfduizend jaar menselijke geschiedenis mag niet worden tenietgedaan door de daden van een paar linkse rechters of een paar plaatselijke politici'', zei Rove.

Bron: NRC-Handelsblad 08/11/04

Waar Jan-en-alleman (al 5.000 jaar!) het recht vandaan denkt te mogen halen om zich te bemoeien met individuele aangelegenheden, ontgaat mij totaal.

Gefrustreerde stumperds zijn het.

Dutchguy
08-11-04, 13:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee, maar als je bewaterd wilt worden, is dat zo gebeurt.

Boos.

:D

David
09-11-04, 15:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee, maar als je bewaterd wilt worden, is dat zo gebeurt.


Gut, Dutchguy, je hebt sjans!

mark61
09-11-04, 15:50
Geplaatst door David
Gut, Dutchguy, je hebt sjans!

Kinky.

David
09-11-04, 15:51
Geplaatst door mark61
Kinky.


Tja mijn ding is het niet, maar ieder z'n meug, niewaar? Als ze d'r maar een zeiltje onder leggen.

~Panthera~
09-11-04, 15:56
Geplaatst door David
Tja mijn ding is het niet, maar ieder z'n meug, niewaar? Als ze d'r maar een zeiltje onder leggen.
-----------

Ach, brand is erger. http://www.cosgan.net/images/smilie/teufel/a010.gif

_h4T3D_sE7eN
09-11-04, 16:07
Die Bush is cool, man.

David
09-11-04, 16:26
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Ach, brand is erger. http://www.cosgan.net/images/smilie/teufel/a010.gif


Wijze woorden.

Zwarte Schaap
09-11-04, 16:35
Geplaatst door David
Wijze woorden.

Ik vraag me eigenlijk af waarom men zo braafjes op Amerika reageert.

Bofko
09-11-04, 16:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vraag me eigenlijk af waarom men zo braafjes op Amerika reageert.

:D .Ga je gang ! Was Bush maar eens even de oren over dit standpunt.

Zwarte Schaap
09-11-04, 16:52
Geplaatst door Bofko
:D .Ga je gang ! Was Bush maar eens even de oren over dit standpunt.

Dat is de taak van het C0c en eventuele homostrijders zoals dutchygutteguts.

Bofko
09-11-04, 17:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de taak van het C0c en eventuele homostrijders zoals dutchygutteguts.

Ok. En een lovend woord richting Bush over dit standpunt kan er bij jou ook niet af, zeker ?


Geplaatst door Zwarte Schaap
C0c en dutchygutteguts. :haha:

mark61
09-11-04, 17:12
Geplaatst door Bofko
:haha:

Had eigenlijk verwacht dat hij voor de optie 'dutchgirl' zou gaan. Meer zijn stijl.

Zwarte Schaap
09-11-04, 17:14
Geplaatst door mark61
Had eigenlijk verwacht dat hij voor de optie 'dutchgirl' zou gaan. Meer zijn stijl.

No way, ik weiger homos te zien als girls.

Karin.N
09-11-04, 17:28
Persoonlijk lijkt mij dat Bush zich beter druk kan maken om het amerikaanse begrotings tekort of de verborgen armoede of het anafalbetisme en alle andere problemen waar zij mee kampen.

Wat maakt het nu uit wanneer 2 mensen van hetzelfde geslacht met elkaar willen huwen? De wereld zal er echt niet door vergaan.
Persoonlijk snap ik niet waarom homo´s of het homohuwelijk zoveel stof doen opwaaien.

mark61
09-11-04, 17:39
Geplaatst door Karin.N
Persoonlijk snap ik niet waarom homo´s of het homohuwelijk zoveel stof doen opwaaien.

Dat is eigenlijk een heel goede vraag. Nooit bij stilgestaan.

Ik denk dat het technische antwoord is, dat Bush weet dat het bij zijn kiezers goed ligt, zo'n verbod. Daarom werd in veel staten tegelijk met de presidentsverkiezingen ook meteen een homoh.-referendum gehouden, dat was om kiezers voor hem te mobiliseren.

Dan is dus de volgende vraag, waarom speelt dat zo? Antwoord: omdat veel mannen en sommige vrouwen homofilie en homo's griezelig vinden? Figuurlijk en in ruimere zin zijn ze misschien bang voor omverwerping van alle zekerheden, want voor hen is heterofilie (en het huwelijk) natuurlijk de grootste zekerheid in het leven.

Dan is de volgende vraag, waarom is homofilie griezelig? Cultureel: het is een taboe geworden vanuit biologische logica? Psychologisch: veel mannen vrezen deep down inside ook 'een beetje' homo te zijn?

Ammel veronderstellingen. Iemand nog andere verklaringen? Bilal en ZS gelieve niet te reageren. 'Het Boek Zegt Het' en 'Tegennatuurlijk' zijn nl. dooddoeners.

Interessante vraag Karin.

Dutchguy
09-11-04, 18:51
Geplaatst door David
Gut, Dutchguy, je hebt sjans!

Merk het, ZS heeft blijkbaar iets met plasseks. Ik moet er eerst nog over nadenken... toch maar niet denk ik. :p

Henoch
09-11-04, 18:59
Waarom noemen ze het niet gewoon

homulijk ipv huwelijk, wanneer twee mannen of twee vrouwen als man en vrouw een samenleving(scontract) aan gaan met elkaar ?


huwelijk vind ik toch een beetje een domeinnaam uit de Bijbel,
het huwelijk tussen Adam en Eva die (door het nageslacht ) werden tot 1 vlees en 1 bloed !


dus het is ook geen benaming voor Adam en Eva 1, Eva 2, Eva 3, en Eva 4 !


daar is maar 1 benaming voor, overspelige meerwijverij !


de rest is ouwehoererij !