PDA

Bekijk Volledige Versie : Fietsen Voor Verbondenheid



freya
08-11-04, 17:01
Samenwerkende Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam
FIETSEN VOOR VERBONDENHEID

Dinsdag 9 november
Startpunt: Mercatorplein (Amsterdam West)
Eindpunt: Oosterpark (Amsterdam Oost)
Aanvang: 11:00 uur
Sluiting: 15:00 uur

In onze multiculturele stad is met afschuw gereageerd op de gebeurtenis van 2 november en de gevolgen binnen de samenleving. De Nederlands-Marokkaanse gemeenschap heeft direct na de gruwelijke moord middels allerlei initiatieven haar afschuw en verontwaardiging uitgesproken. Moord is niet te rechtvaardigen. Een ieder mag zich uiten en zijn geloof beleven naar eigen inzicht, waarbij respect en fatsoensnormen dienen te gelden. Als burgers van deze stad en dit land willen we onze verbondenheid met waarden als saamhorigheid en de tolerantie duidelijk manifesteren.

Deze waarden werden tot 2 november als vanzelfsprekend ervaren en beleefd. Na de moord op Theo van Gogh zijn deze waarden heftig onder druk komen te staan en blijken voor vele een leeg hulsel. Om hiervoor een duidelijk en helder signaal vanuit de Nederlands-Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam uit te zenden, hebben Nederlands-Marokkaanse organisaties en personen vanuit alle geledingen in de stad Amsterdam: maatschappelijke, religieuze en politieke velden, zich verenigd in een verband van Samenwerkende Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam (SNMOA).

De SNMOA willen middels een symbolische fietstocht van het westelijk naar het oostelijk deel van de stad de verbondheid tussen de diverse bewoners van de stad uitdragen, waarbij tolerantie en saamhorigheid voor allen geldt. De fietsroute zal door een groep van 100 Nederlands-Marokkaanse jongeren om 11:00 uur vanaf het Mercatorplein starten en langs een aantal moskeeën leiden. Bij de moskeeën zal op een symbolische wijze onze boodschap worden ondersteund.

De fietstocht eindigt in het Oosterpark. Hier zal een afsluitende manifestatie worden gehouden, sprekers en optredens o.a. van: Job Cohen, Mohamed Rabbae, Lange Frans & Baas B., Haci Karacaer, Imam Marzouk Oulad Abdellah, dichter Tarik Fadili. De manifestatie vindt plaats vanaf 13:00 uur in het Oosterpark in Amsterdam-Oost. Het podiumprogramma begint om 14:00 uur en eindigt uiterlijk om 15:00 uur.

Namens,
Samenwerkende Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam

wytze
08-11-04, 17:07
jammer, ik zit in groningen morgen.

freya
08-11-04, 17:09
Geplaatst door wytze
jammer, ik zit in groningen morgen.

Ik hoop at er ook duidelijk stelling zal worden genomen tegen het geweld dat nu 'vanaf de andere kant' is losgebarsten.

Pytaghoras
08-11-04, 17:19
Geplaatst door freya
Ik hoop at er ook duidelijk stelling zal worden genomen tegen het geweld dat nu 'vanaf de andere kant' is losgebarsten.

Ik hoop dat ze dat niet met gestolen fietsen doen.

TonH
09-11-04, 14:14
Ik werd net gebeld dat het heeeeeeel erg koud was of de fiets. :p

freya
09-11-04, 14:43
Geplaatst door Marruecos
@freya, kweenie maar dit vind ik dus een freya-bericht. :jeweetog:


Ik fiets al jaren niet meer hoor :argwaan:

TonH
09-11-04, 15:29
Cohen: 'wij' en 'zij' is veranderd
In Amsterdam wordt vaak in 'wij' en 'zij' gedacht, maar sinds de moord op Van Gogh is dat totaal veranderd. "Wij zijn degenen die dat niet pikken en zij zijn degenen die ons dat hebben aangedaan", zei burgemeester Job Cohen dinsdagmiddag in het Oosterpark.

Cohen sprak op de manifestatie na de symbolische fietstocht van zo'n 100 Marokkaans-Nederlandse jongeren door de stad. Ook hoofdcommissaris Welten en hoofdofficier De Wit waren aanwezig.
Cohen: "Wij moeten ervoor zorgen dat onze groep zo groot wordt en wij moeten degenen die tot de andere groep behoren, het spuugzuur maken".

AT5 tekst

louise_louise
09-11-04, 15:52
pffffffff, sorry hoor maar dankzij dit initatief krijg ik de indruk dat de mar.organisaties doorslaan, nu weten we het wel. standpunt is gemaakt! :rolleyes:

mark61
09-11-04, 15:57
Geplaatst door Marruecos
@freya, kweenie maar dit vind ik dus een freya-bericht. :jeweetog:

Begint een beetje een Paula-gehalte te krijgen. :hihi:


Mag je ook met de auto komen? :nerveus:

Nee. Een rechtgeaard moslim is biodynamisch. Het sirat mustaqim is een fietspad (niet brommen).

Auto's zijn haraam.

freya
09-11-04, 16:01
Geplaatst door mark61
fietspad (niet brommen).


Ik HAAT die bordjes :mad:

mark61
09-11-04, 16:04
Geplaatst door freya
Ik HAAT die bordjes :mad:

Jij bromt toch officiëel niet? Of toch een heel klein beetje?

kmoet zeggen, je neemt het sportief op...

freya
09-11-04, 16:11
Geplaatst door mark61
Jij bromt toch officiëel niet? Of toch een heel klein beetje?

kmoet zeggen, je neemt het sportief op...

Had er overheen gelezen :moe: dus alsnog:

:stomp:

mark61
09-11-04, 16:55
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik zou alleen willen meedoen als er door alle deelnemers duidelijk stelling werd genomen tegen moslimextremisme en tegen de moord op Van Gogh.

De Nederlands-Marokkaanse gemeenschap heeft direct na de gruwelijke moord middels allerlei initiatieven haar afschuw en verontwaardiging uitgesproken. Moord is niet te rechtvaardigen. Een ieder mag zich uiten en zijn geloof beleven naar eigen inzicht, waarbij respect en fatsoensnormen dienen te gelden. Als burgers van deze stad en dit land willen we onze verbondenheid met waarden als saamhorigheid en de tolerantie duidelijk manifesteren.

Deze waarden werden tot 2 november als vanzelfsprekend ervaren en beleefd. Na de moord op Theo van Gogh zijn deze waarden heftig onder druk komen te staan en blijken voor vele een leeg hulsel. Om hiervoor een duidelijk en helder signaal vanuit de Nederlands-Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam uit te zenden, hebben Nederlands-Marokkaanse organisaties en personen vanuit alle geledingen in de stad Amsterdam: maatschappelijke, religieuze en politieke velden, zich verenigd in een verband van Samenwerkende Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam (SNMOA).

Wat wil je nog meer? Van elke afzonderlijke deelnemer een verklaring, met zijn/haar duimafdruk of kruisje eronder?

AdamX
09-11-04, 17:03
ik voel me niet aangesproken om mee te fietsen, had wat beters te doen :ego:

mark61
09-11-04, 17:15
Geplaatst door Gerrit Jan
Mooie en algemene verhaaltjes over verbondenheid en solidariteit, daar heb ik helemaal niets aan. Ik wil een duidelijke afstandneming van de moord op Van Gogh en een concrete afwijzing van moslimterrorisme. Als dat te veel gevraagd is, dan hoeft het voor mij niet. En ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Nog maar een keer dan:

De Nederlands-Marokkaanse gemeenschap heeft direct na de gruwelijke moord middels allerlei initiatieven haar afschuw en verontwaardiging uitgesproken. Moord is niet te rechtvaardigen.

Ik wil dat jij niet zo buitengemeen achterdochtig en eenzijdig bent. Heb je je schoonzoon al om concrete afwijzing van christenterrorisme gevraagd? Plus evt. de rest van het WvS?

hesa
09-11-04, 17:36
ik zag het net op tv. k vind het een mooi iniatief!