PDA

Bekijk Volledige Versie : Ingezonden brief Metro Imad El Kaka



Couscousje
08-11-04, 18:18
Hou op met die
onzin en doe wat!

IMAD EL KAKA
•Vlaardingen
Iedereen was na de verschrikkelijke
moord op Theo van Gogh verbouwereerd.
Ook ik vond het lastig
om met de hele situatie om
te gaan. Ik walgde op een
gegeven moment van de
media die weer allerlei
mensen ten tonele haalden
die min of meer zeiden dat
je met de islam de meest
gewelddadige godsdienst ter
wereld in je midden hebt.
Er werden allerlei vrijbriefjes
gegeven om de islam in
twijfel te trekken en haar
aanhangers dus ook. Tegelijkertijd
zijn er aanwijzingen
die erop duiden dat
er mensen in ons midden
zijn die aanslagen beramen
en die ons zeer vijandig
gezind zijn. Iedereen die
niet-moslim is en moslims
die gematigd zijn (zoals ik
en de overige 95 procent
van de Nederlandse
moslims) moeten hun leven
vrezen.
Door dit gegeven voelde
ik me eerlijk gezegd ook bedreigd,
net zo bedreigd als
mijn autochtone vrienden.
Ik begin me, als Nederlander
en als moslim, steeds
meer te realiseren dat ook
de moslimgemeenschap debet
is geweest aan deze hele
situatie. Nederlandse moslims
waren te lang naar binnen
gekeerd naar mijn mening.
Ik wil afsluiten door
te zeggen dat ik me na dinsdag
vorige week geen slachtoffer
ben gaan voelen, maar
als iemand die ontwaakt is
uit een winterslaap. Ik weet
dat investeren in de omgeving
en de maatschappij
iets is waar ik me nu nog
sterker voor moet maken,
maar ook het lef moet hebben
om vaker tegen iemand
te zeggen: hou op met die
onzin en doe wat!

Goh, nog iemand die in de publiciteit treedt!

Kom, laten we hem met zijn allen gaan beschuldigen van "bounty"-gedrag!

:moe:

Cc

moumienien
08-11-04, 19:06
"Hou op met die
onzin en doe wat!"

En doe wat? Wat moet ik doen, de media moet kappen met ophitsen van zij-wij toestanden. Bak ellende moet zich ermee gaan bemoeien in positieve zin en daarmee bedoel ik dat hij het moet opnemen voor de moslims ipv hen te stigmatiseren en over oorlogen te spreken.

Ook wij moslims moeten opkomen voor onszelf door 1 maal te zeggen dat we er niets mee te maken hadden en that's it. Niet duizendmaal telkens weer uit komen leggen dat moslims geen terroristen zijn blablabla. We zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is daarom moeten wij ons niet keer op keer verontschuldigen voor de daad van een persoon.

Anders wil nu een demonstratie van Nederlanders die verklaren dat zij 'goed' zijn en niets te maken hebben met de brandstichtingen, bedreigingen en mishandelingen van moslims de afgelopen dagen.

Kortom, waarom moet ik mij verontschuldigen voor iets wat een ander heeft gedaan, dat weiger ik. Kom zeg die bevooroordeelde media met hun hypocrisie moet eens ophouden een negatieve tendes te creeeren.

Assalaam

Couscousje
08-11-04, 19:12
Ja, hoor, Balkenende moet het oplossen, zodat wij op onze dikke Islamitische reet kunnen blijven zitten!

:rolleyes:

Cc

moumienien
08-11-04, 19:19
Geplaatst door Couscousje
Ja, hoor, Balkenende moet het oplossen, zodat wij op onze dikke Islamitische reet kunnen blijven zitten!

:rolleyes:

Cc


Nee dat heb ik nooit gezegd, maar ben je werkelijk een moslima die zulke taal bezigt? Maar goed, wellicht ben je toch.....

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat hij op zijn minst niet meer olie op het vuur moet gooien, en wij moeten niet overal ter verantwoording geroepen worden, kom zeg. Voor elke misdaad moeten moslims publiekelijk met 1 miljoen ter verantwoording worden geroepen. Nee,

Couscousje
08-11-04, 19:22
Geplaatst door moumienien
Nee dat heb ik nooit gezegd, maar ben je werkelijk een moslima die zulke taal bezigt? Maar goed, wellicht ben je toch.....

Wat ik bedoelde te zeggen, is dat hij op zijn minst niet meer olie op het vuur moet gooien, en wij moeten niet overal ter verantwoording geroepen worden, kom zeg. Voor elke misdaad moeten moslims publiekelijk met 1 miljoen ter verantwoording worden geroepen. Nee,

Ik spreek Nederlands, ja.

Wij "moslima's" spreken Nederlands.

Kneus. :rolleyes:

Cc

Rabi'ah.
09-11-04, 14:07
Geplaatst door Couscousje
Ja, hoor, Balkenende moet het oplossen, zodat wij op onze dikke Islamitische reet kunnen blijven zitten!

:rolleyes:

Cc

Nee hoor. Het is juist nu de tijd voor ons moslims om onze handen ineen te slaan en voor onze rechten op te komen en te strijden tegen de gevaarlijke radicalisering en antimoslimhetze.

Moslims zijn inderdaad veel te lang passief geweest en hebben alles over zich heen laten komen zonder krachtig protest. Ik hoop dat dat nu zal veranderen.

Rabiah.

Couscousje
09-11-04, 14:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee hoor. Het is juist nu de tijd voor ons moslims om onze handen ineen te slaan en voor onze rechten op te komen en te strijden tegen de gevaarlijke radicalisering en antimoslimhetze.

Moslims zijn inderdaad veel te lang passief geweest en hebben alles over zich heen laten komen zonder krachtig protest. Ik hoop dat dat nu zal veranderen.

Rabiah.

Dat vind ik dus ook.

Het laatste wat we moeten doen, is rekenen op Balkenende!

Cc

Rabi'ah.
09-11-04, 14:45
Geplaatst door Couscousje
Dat vind ik dus ook.

Het laatste wat we moeten doen, is rekenen op Balkenende!

Cc

Inderdaad.

De Nederlandse politiek heeft dubbel en dwars bewezen alleen geïnteresseerd te zijn in electoraal gewin en stookt het vuurtje nog eens lekker op.

Wat we nu nodig hebben, is moslims die zich actief opstellen en een rationele analyse maken van wat er mis is in dit land, en waarom en dus niet meegaan in allerlei vage theorieën over geloof en cultuur en zich ook niet in de apologetische hoek "sorry dat ik besta" laten drukken.

We zijn hier en we blijven hier, we zijn burgers met rechten en plichten en verantwoordelijkheden.

En als onze overheid dat even lijkt te vergeten onder het mom van "oorlog tegen de radicale islam", moeten wij bewijzen mondig genoeg te zijn om het ze fijntjes, of desnoods keihard, onder de neus te wrijven. :duivels:

Rabiah.

Wortel
09-11-04, 15:00
Even terzijde: Goed je weer te zien CC. :wink:

Couscousje
09-11-04, 15:03
Geplaatst door Wortel
Even terzijde: Goed je weer te zien CC. :wink:

;)

Cc

mark61
09-11-04, 15:22
Geplaatst door Rabi'ah.
...Wat we nu nodig hebben, is moslims die zich actief opstellen en een rationele analyse maken van wat er mis is in dit land, en waarom en dus niet meegaan in allerlei vage theorieën over geloof en cultuur en zich ook niet in de apologetische hoek "sorry dat ik besta" laten drukken.

We zijn hier en we blijven hier, we zijn burgers met rechten en plichten en verantwoordelijkheden.

Yo! ¡No pasaran!

Rabi'ah.
10-11-04, 10:31
Geplaatst door mark61
Yo! ¡No pasaran!

Word! :handbang:

Te quiero
10-11-04, 15:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad.
Wat we nu nodig hebben, is moslims die zich actief opstellen en een rationele analyse maken van wat er mis is in dit land, en waarom en dus niet meegaan in allerlei vage theorieën over geloof en cultuur en zich ook niet in de apologetische hoek "sorry dat ik besta" laten drukken.

We zijn hier en we blijven hier, we zijn burgers met rechten en plichten en verantwoordelijkheden.


Dit is wat ik graag zie:
Vrouwen met hersens en "ballen".

Het wordt tijd dat de moslima's de leiding overnemen.

Rode Smurf
10-11-04, 15:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat we nu nodig hebben, is moslims die zich actief opstellen en een rationele analyse maken van wat er mis is in dit land, en waarom en dus niet meegaan in allerlei vage theorieën over geloof en cultuur en zich ook niet in de apologetische hoek "sorry dat ik besta" laten drukken.

Nou, ik heb toch allerlei goeie theorieen gelezen die met name cultuur als een bepalende factor zien.

En in die constatering ligt ook een begin van een oplossing. Alleen jammer dat de meeste allochtonen daar niet aan willen.

mark61
10-11-04, 16:01
Geplaatst door Rode Smurf
Nou, ik heb toch allerlei goeie theorieen gelezen die met name cultuur als een bepalende factor zien.

Praten in termen van 'cultuur' draagt het levensgrote gevaar in zich 'cultuur' als iets statisch te zien. De NLMarokkanen zijn al mijlenver van hun al dan niet veronderstelde tradities afgedreven. Stereotyperingen zijn hardnekkiger dan de werkelijkheid 'op het terrein / in het veld'.

Mill
10-11-04, 16:04
Geplaatst door mark61
Praten in termen van 'cultuur' draagt het levensgrote gevaar in zich 'cultuur' als iets statisch te zien. De NLMarokkanen zijn al mijlenver verwijderd van hun al dan niet veronderstelde tradities afgedreven. Stereotyperingen zijn hardnekkiger dan de werkelijkheid 'op het terrein / in het veld'.

Thank you.

mark61
10-11-04, 16:08
Geplaatst door Mill
Thank you.

My pleasure.





Dat cultuur-gelul is van hetzelfde fundamentalistische gehalte als waarmee sommige moslims een tijdloos, statisch maatschappijbeeld propageren.

Fundi's over en weer en wij normale mensen in het midden, taking the flak. Alleen is de ene groep fundi's vermomd als 'modern'.

Te quiero
10-11-04, 16:42
Geplaatst door mark61
Praten in termen van 'cultuur' draagt het levensgrote gevaar in zich 'cultuur' als iets statisch te zien. De NLMarokkanen zijn al mijlenver van hun al dan niet veronderstelde tradities afgedreven. Stereotyperingen zijn hardnekkiger dan de werkelijkheid 'op het terrein / in het veld'.

Je zou zeggen dat religie statischer is. Cultuur verandert met de tijd. Cultuur bepaalt weer hoe de bijbel of de koran geinterpreteerd wordt. Als een grote groep niet wil zien dat de tijd en cultuur is veranderd en nog steeds de koran interpreteert als 2000 jaar geleden, dan wordt het moeilijker.

mark61
10-11-04, 16:50
Geplaatst door Te quiero
Als een grote groep niet wil zien dat de tijd en cultuur is veranderd en nog steeds de koran interpreteert als 2000 jaar geleden, dan wordt het moeilijker.

Die groep is niet groot.