PDA

Bekijk Volledige Versie : Gemeente Amsterdam wil 'klik-contract' sluiten met moskeeen.



Zwarte Schaap
08-11-04, 20:10
Contract Baarsjes met moskeeën

Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Het stadsdeelbestuur van De Baarsjes wil een contract met de drie moskeeën in de buurt afsluiten: ze zouden bij de gemeente signalen van 'extreem gedrag' moeten melden.

Ook moeten stadsdeel en de moskeeën Nour, Moka Ghousia Masjid en Aya Sofya de vrijheid van meningsuiting verdedigen en meningen die aanzetten tot strafbaar handelen hard aanpakken. De onderhandelingen over zo'n contract beginnen deze week.

Volgens een woordvoerster van het stadsdeel is het 'het antwoord op de hoe-vraag'. ''Iedereen vraagt zich nu af hoe we verder moeten, na de moord op Theo van Gogh. Het gaat in de overeenkomst om punten waarover partijen hier al langer met elkaar over praten.''

Stadsdeelvoorzitter Henk van Waveren: ''Ik wil onze gesprekken over wederzijds begrip en de dingen waar wij het over eens zijn, verzilveren met afspraken.'' Hij kondigde dat aan tijdens de Iftarmaaltijd in de Aya Sofya-moskee. De vertegenwoordigers van de moskeeën reageren in beginsel positief.

Burgemeester Job Cohen juicht een dergelijk initiatief toe, meldt zijn woordvoerster. Het is echter niet zo dat andere stadsdelen worden aangespoord soortgelijke contracten te sluiten. Amsterdam telt in totaal circa 35 moskeeën.

Voor de stadsdelen Slotervaart, Bos en Lommer en Oud-West is het contract van De Baarsjes in elk geval nieuw. Voorlichter Jaap Wiersma van Slotervaart: ''We vinden het een interessante ontwikkeling, maar er zitten nog wel de nodige haken en ogen aan. Misschien moeten we ook kijken of er kerken bij betrokken moeten worden. Wellicht dat we in de toekomst ons ermee bezig gaan houden als het in de Baarsjes succesvol blijkt te zijn. Ook wanneer er in ons stadsdeel een gevoel van bedreiging opkomt, moeten wij maatregelen treffen.''

Saranna Maureau, stadsdeelvoorzitter van Oud-West, zegt: ''We overwegen ook om zo'n contract af te sluiten. We gaan graag eerst in gesprek met onze moskeeën.''


Bron: Het Parool 08/11/04

Mark
08-11-04, 20:13
wat levert zo'n moslim extremist levend op?

nl-x
08-11-04, 20:18
Promoveer ik van gematigd naar extremist als ik nu héél hard schreeuw ENNNNNN ESSSSSS BEEEEEEE ?

Mark
08-11-04, 20:20
Geplaatst door nl-x
Promoveer ik van gematigd naar extremist als ik nu héél hard schreeuw ENNNNNN ESSSSSS BEEEEEEE ?

ff stil zijn nl-x ik tel mijn geld

zwarte schaap 2000 euro
bilal 2000 euro
zbaqzbaq 3000 euro

yehiaayash 5000 euro!!


Dat wordt een leuke kerstbonus! :hardlach:

~Panthera~
08-11-04, 20:20
Kijk, Dat zijn nou eens Normen en Waarden. :student:


:moe:

Zwarte Schaap
08-11-04, 20:22
Geplaatst door Mark
wat levert zo'n moslim extremist levend op?

Dat vraag ik me ook af. Een contract veronderstelt dat voor een bepaalde prijs/prestatie de moskee signalen van 'extreem gedrag' moet verklikken.

Los van de vraag wat je nu onder ''signalen van extreem gedrag'' moet verstaan?

Bizar wat een individuele daad allemaal losmaakt. Dit zegt heel veel over de positie van moslims in Nederland.

ZbaqZbaq
08-11-04, 20:48
contact... gatverdamme...

alsof moslims geen gewone burgers zijn die ook "geacht worden de wet te kennen"...en dus strafbare feiten moeten aangeven... dus moeten zij maar een speciaal contract tekenen ?

dat contract zegt dat signalen van "extreem gedrag" gemeld moeten worden.... what the fuck zijn signalen van extreem gedrag ?

en wat als er een incident plaats vind met een bezoeker van een dergelijke moskee ? wordt ie dan dichtgegooid omdat ze het "signaal" niet hebben gezien ?

Zwarte Schaap
08-11-04, 21:04
Dit unicum zorgt ervoor dat er nieuwe woorden ontstaan zoals: NSB-moskee.

vgeld
08-11-04, 21:09
Geplaatst door Mark
ff stil zijn nl-x ik tel mijn geld

zwarte schaap 2000 euro
bilal 2000 euro
zbaqzbaq 3000 euro

yehiaayash 5000 euro!!


Dat wordt een leuke kerstbonus! :hardlach:
Hey hey hey !
Hebben nationalisten geen prijs?

Zwarte Schaap
08-11-04, 21:15
Geplaatst door vgeld
Hey hey hey !
Hebben nationalisten geen prijs?

Die zijn het ergst, die worden bijvoorbeeld dood aangetroffen met hun auto tegen een boom.

vgeld
08-11-04, 21:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die zijn het ergst, die worden bijvoorbeeld dood aangetroffen met hun auto tegen een boom.
Ik vind de prijs van yehiaayash (5000 euro ) te hoog gegrepen maar iets meer dan wat jij oplevert (maar 2000 euro) moet kunnen.

Zwarte Schaap
08-11-04, 21:29
Geplaatst door vgeld
Ik vind de prijs van yehiaayash (5000 euro ) te hoog gegrepen maar iets meer dan wat jij oplevert (maar 2000 euro) moet kunnen.

Ik was ook verbaasd over de prijs die ik opleverde. Ik heb altijd gedacht dat ik een waardloze loser was.

Bofko
08-11-04, 21:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
what the fuck zijn signalen van extreem gedrag ?


Zie verhaal bij Mohamed B.

Van spijkerbroek naar kaftan.
Baard laten staan.
Vrouwen geen hand meer geven.
Je meer met je zussen bemoeien.
Geen alcohol meer schenken.
Weggaan bij een buurthuis omdat mannen en vrouwen veel te veel zaken gezamelijk doen.
Jezelf meer en meer terugtrekken.

En dat allemaal in korte tijd.

TonH
08-11-04, 23:36
Geplaatst door Bofko
Baard laten staan.
Je meer met je zussen bemoeien.
Jezelf meer en meer terugtrekken.

En dat allemaal in korte tijd.

Deze duiden op een zware depressie, of incest. Maar terrorist... :confused:

mark61
08-11-04, 23:40
Geplaatst door Mark
ff stil zijn nl-x ik tel mijn geld

zwarte schaap 2000 euro
bilal 2000 euro
zbaqzbaq 3000 euro

yehiaayash 5000 euro!!


Dat wordt een leuke kerstbonus! :hardlach:

Is dat belastingvrij?

mark61
08-11-04, 23:41
Geplaatst door vgeld
Ik vind de prijs van yehiaayash (5000 euro ) te hoog gegrepen maar iets meer dan wat jij oplevert (maar 2000 euro) moet kunnen.

Het spijt me, voor een nationalist kunnen we niet meer dan 50 euro bieden.

Bent u beledigd? Begin een baard. :hihi:

et_2000nl
08-11-04, 23:50
Het populisme ten top. Heren incidenten politici hebben zogenaamd weer een goed plan bedacht. Dit is totaal niet uitvoerbaar. Je kunt alleen maar regels en/of contracten opstellen als de uitkomsten meetbaar zijn. En dit is niet meetbaar anders dan op Mark zijn bankrekening. Een aantal punten:

1. Er wordt iemand verklikt, moeten we ons dan in ene veiliger voelen.

2. Er word weer een aanslag gepleegd, gaan we die moskeen aanklagen als blijkt dat die dader een van die moskeen regelmatig bezocht.

3. Hoe beschrijf je, iemand is in ene verdacht. Draagt hij dan in ene een baard. Hij gaat niet meer naar school, dan is half Adam west verdacht.



BTW, Ik verklik die gasten voor de helft. Wie doet het voor minder, dan ga ik daar weer onder zitten.

Al Sawt
08-11-04, 23:55
Geplaatst door Bofko
Zie verhaal bij Mohamed B.

Van spijkerbroek naar kaftan.
Baard laten staan.
Vrouwen geen hand meer geven.
Je meer met je zussen bemoeien.
Geen alcohol meer schenken.
Weggaan bij een buurthuis omdat mannen en vrouwen veel te veel zaken gezamerlijk doen.
Jezelf meer en meer terugtrekken.

En dat allemaal in korte tijd. Beste Bofko,

Dergelijke veranderingen treffen vaak Marokkaanse jongens. 99% van hun doet dat op een vredige wijze en een meerderheid keert weer op de oude terug.

Vraag maar aan Goodnight.

Al Sawt
08-11-04, 23:58
Geplaatst door mark61
Het spijt me, voor een nationalist kunnen we niet meer dan 50 euro bieden.

Bent u beledigd? Begin een baard. :hihi: Een nationalist staat synoniem voor seculier en als natuurlijke vijand van fundamentalisme.

Zwarte Schaap
09-11-04, 00:00
Geplaatst door et_2000nl
Het populisme ten top. Heren incidenten politici hebben zogenaamd weer een goed plan bedacht. Dit is totaal niet uitvoerbaar. Je kunt alleen maar regels en/of contracten opstellen als de uitkomsten meetbaar zijn. En dit is niet meetbaar anders dan op Mark zijn bankrekening. Een aantal punten:

1. Er wordt iemand verklikt, moeten we ons dan in ene veiliger voelen.

2. Er word weer een aanslag gepleegd, gaan we die moskeen aanklagen als blijkt dat die dader een van die moskeen regelmatig bezocht.

3. Hoe beschrijf je, iemand is in ene verdacht. Draagt hij dan in ene een baard. Hij gaat niet meer naar school, dan is half Adam west verdacht.



BTW, Ik verklik die gasten voor de helft. Wie doet het voor minder, dan ga ik daar weer onder zitten.


Het starten van een premiejagers organisatie met dito cursussen voor mensen in de maatschappij zal zwaar gesubsidieerd kunnen worden zoals zalm laatst sprak, het mag alles kosten !

De AIVD staat trouwens te springen op hoog opgeleide allochtonen die naast het nederlands goed hun moederstaal spreken voor een functie als analist. Dus als je bij het ministerie van Binnenlandse zaken wilt werken meld je aan.

Bofko
09-11-04, 00:00
Geplaatst door TonH
Deze duiden op een zware depressie, of incest. Maar terrorist... :confused:

:cheefbek: Er is iets aan de hand dan.
Ik denk ook (is dus heel subjectief) dat MB zwaar depressief moet zijn geweest voor deze daad.

Maar serieus , deze maatregel is zeer belachelijk. In tijden van angst kan ik me een oproep voorstellen. Een contract over dit soort zaken is belachelijk.

Bofko
09-11-04, 00:02
Geplaatst door Al Sawt
Beste Bofko,

Dergelijke veranderingen treffen vaak Marokkaanse jongens. 99% van hun doet dat op een vredige wijze en een meerderheid keert weer op de oude terug.

Vraag maar aan Goodnight.

Mijn reaktie was ironisch. Geeft de contekst van deze maatregel aan. Zie mijn net hiervoor geplaatste reaktie. :)

et_2000nl
09-11-04, 00:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het starten van een premiejagers organisatie met dito cursussen voor mensen in de maatschappij zal zwaar gesubsidieerd kunnen worden zoals zalm laatst sprak, het mag alles kosten !

De AIVD staat trouwens te springen op hoog opgeleide allochtonen die naast het nederlands goed hun moederstaal spreken voor een functie als analist. Dus als je bij het ministerie van Binnenlandse zaken wilt werken meld je aan.

Nemen ze ook mensen aan met een strafblad???? Niet voor mij hoor. Maar een vriend van mijn neef zijn buurman overweegt zo'n baan, en die heeft in het verleden wel eens laptops gejat. Denk je dat ie een kans maakt.

ZS, jij bent zo'n beetje de enige die ik ken die hieraan voldoet "hoog opgeleide allochtonen". Ik heb ook al het woord intellectueel gehoord. Jongen, ga er voor, het dient een schone zaak.

mrz
09-11-04, 00:05
Hmmm... Zie topic, en lees sluiten als: "Niet meer" .... :rolleyes:

mark61
09-11-04, 00:09
Geplaatst door et_2000nl
2. Er word weer een aanslag gepleegd, gaan we die moskeen aanklagen als blijkt dat die dader een van die moskeen regelmatig bezocht.

Welbeschouwd kan je net zo goed de Aldi en de Mediamarkt aansprakelijk stellen. Daar zie ik ook altijd verdachte samenscholingen van Moslims.


BTW, Ik verklik die gasten voor de helft. Wie doet het voor minder, dan ga ik daar weer onder zitten.

Kijk dames en heren, door Deze Mensen gaat de economie van het Vrije Westen naar de knoppen.

Al Sawt
09-11-04, 00:14
Geplaatst door et_2000nl
Ik heb ook al het woord intellectueel gehoord. Jongen, ga er voor, het dient een schone zaak. Helaas kan je als Marokkaan niet bij AIVD werken. Marokkanen worden sowieso als veiligheidsrisico gezien.
Want Nederland heeft geen verdragen gesloten met Marokko, omtrent veiligheidszaken. Daarom zijn Marokkanen met ouders of zij zelf geboren in Marokko, sowieso bijvoorbaat uitgesloten van sollicitatieproces.

et_2000nl
09-11-04, 00:17
Ff wat anders. Vanavond gehoord dat er al van die analisten zijn aangenomen. Maar de werving schijnt tot nu toe nogal tegen gevallen te zijn. Maar er werd niet bij gemeld dat er GEEN mensen waren aangenomen. Dus voor het gemak ga ik er vanuit dat er dus al mensen rondlopen die hard aan het werk zijn met analyseren.

Zouden die onze (mijn) eer strelen door nu ook hier mee te lezen? En zo ja, zullen ze ook actief aan discussies deelnemen. Een en ander is duidelijk geworden naar aanleding van de AIVD docu's op Ned 3 waar uit werd gelegd hoe de AIVD in de 70-er en 80-er jaren te werk ging met extreem linkse organisaties, en AIVD agenten uiteindelijk als helden bij vriend Mao in China een hapje mee mochten prikken.

Kunnen wij binnenkort een van onze vrienden verwachten als boegbeeld van ome Bin, die na 30 jaar onthuld word als AIVD agent en wij nu gezellie mee zitten te prikken....

Ik denk toch dat paranoia zich van mij meester maakt....

mark61
09-11-04, 00:20
Geplaatst door Al Sawt
Een nationalist staat synoniem voor seculier en als natuurlijke vijand van fundamentalisme.

Tsja. Ze zijn respectabeler dan de meeste -isten. Toch gaat met name in Turkije nationalisme en islamisme prima samen, onder sommige groepen. Ook het wahhabisme paste wel in het nationalistische streven. In ieder geval tijdelijk, naar de omstandigheden vereisten.

et_2000nl
09-11-04, 00:21
Geplaatst door Al Sawt
Helaas kan je als Marokkaan niet bij AIVD werken. Marokkanen worden sowieso als veiligheidsrisico gezien.
Want Nederland heeft geen verdragen gesloten met Marokko, omtrent veiligheidszaken. Daarom zijn Marokkanen met ouders of zij zelf geboren in Marokko, sowieso bijvoorbaat uitgesloten van sollicitatieproces.

Gelukkig maar, ik dacht al dat ze mij zouden afwijzen op een strafblad, uhhhhh die neef van mijn vriend zijn buurman dan. In welk geval ik ze zou aanklagen op discriminatie!!!!

Maar het feit dat ik in Nederland als nederlander word gewezen op de afkomst van mijn ouders, is inmiddels zo ingeburgerd, dat ik als goed nederlander mij daar niet meer mag tegen verweren....

mark61
09-11-04, 00:22
Geplaatst door Bofko
Mijn reaktie was ironisch. Geeft de contekst van deze maatregel aan. Zie mijn net hiervoor geplaatste reaktie. :)

@al Sawt: ha, is het iemand gelukt jou voor de gek te houden. Respect voor Bofko. :hihi: mij had hij eigenlijk ook...

mark61
09-11-04, 00:25
Geplaatst door et_2000nl
Nemen ze ook mensen aan met een strafblad???? Niet voor mij hoor. Maar een vriend van mijn neef zijn buurman overweegt zo'n baan, en die heeft in het verleden wel eens laptops gejat. Denk je dat ie een kans maakt.

... Jongen, ga er voor, het dient een schone zaak.

2 x :hihi:



Sylvain wil vast ook wel een zakcentje bijverdienen. Gesteld dat.

et_2000nl
09-11-04, 00:27
Geplaatst door mark61
Welbeschouwd kan je net zo goed de Aldi en de Mediamarkt aansprakelijk stellen. Daar zie ik ook altijd verdachte samenscholingen van Moslims.

En terecht, kijk, dat zijn duitse concerns. Da's wel heel erg verdacht. Die duitsers hadden iets met joden. Mensen kunnen gewoon ook naar Appie Hein. En dat doen ze niet. En dat heeft niets met de prijs te maken of dat die jongens symbool staan voor zakkenvullerij en gekoei in de boeken. Dat laatste zal de gemiddelde Moslim een biet zijn. Als het goedkoop is, mijzelf incluis, maar het mijn geen reet uit wat ze met de boeken doen....


Kijk dames en heren, door Deze Mensen gaat de economie van het Vrije Westen naar de knoppen.

Dit is het vrije westen, zonder principes de prijs zo laag mogelijk houden, behalve als goedkope producten uit goedkopere landen de westerse markt en economie bedreigen, dan leggen wij via het WTO handels beperkingen op. Zodat het vrije westen niet in de problemen komt. En daaraan verlenen we alle onze welvaart, en houd ik ook mijn bek, mijn welvaart is mij lief, al weet ik dat daarom mensen in armoe leven.

mark61
09-11-04, 00:28
Geplaatst door et_2000nl
...Zouden die onze (mijn) eer strelen door nu ook hier mee te lezen? En zo ja, zullen ze ook actief aan discussies deelnemen. ...
Ik denk toch dat paranoia zich van mij meester maakt....

Nou, zal ik het dan maar toegeven? Voor een vorstelijk salaris vertaal ik maroc.nl van het Nederlands in het Nederlands. De sukkels, maar ik loop binnen...

Hmm, nou word ik ook paranoïde. Zou het mrz zijn? Zwarte Schaap, de perfecte dekmantel? GJ, juist omdat je toch al denkt dat...?

mark61
09-11-04, 00:33
Geplaatst door et_2000nl
... En daaraan verlenen we alle onze welvaart, en houd ik ook mijn bek, mijn welvaart is mij lief, al weet ik dat daarom mensen in armoe leven.

Hé je praat je mond voorbij. ssshhh

et_2000nl
09-11-04, 00:34
Geplaatst door mark61
2 x :hihi:



Sylvain wil vast ook wel een zakcentje bijverdienen. Gesteld dat.

Ff serieus, Zoals Al Sawt al zei, eimand geeft vrouwen geen hand meer, enz. De beschrijvingen die we tot nu toe gezien hebben. Welke intellectueel zou dit soort mensen verklikken. Als iemand nou aan de hele buurt stoer zijn wapen collectie laat zien, inclusief dart spellen met foto's van van Gogh, AHA, en Wilders en doorboort met kogels dart pijlen enz. Da's wat anders. Maar die rukkende politici komen weer allemaal, links en rechts, met van die holle kreten. Subjectief gewauwel. Dat doet het wel leuk op de TV en Telegraaf, maar zal nooit iets opleveren.

et_2000nl
09-11-04, 00:37
Geplaatst door mark61
Nou, zal ik het dan maar toegeven? Voor een vorstelijk salaris vertaal ik maroc.nl van het Nederlands in het Nederlands. De sukkels, maar ik loop binnen...

Hmm, nou word ik ook paranoïde. Zou het mrz zijn? Zwarte Schaap, de perfecte dekmantel? GJ, juist omdat je toch al denkt dat...?

Il wilde bewust niemand verdacht maken. In de onderwereld, dat heb ik weer van de buurman van mijn neef zijn tante, worden verdachtmakingen altijd uit gelegd als verdachtmaking van jezelf....

Sorry Mark, je hebt jezelf ontmaskerd!!!!

mark61
09-11-04, 00:38
Geplaatst door et_2000nl
Ff serieus, ...Dat doet het wel leuk op de TV en Telegraaf, maar zal nooit iets opleveren.

Nee. Dat weten jij en ik en het hele forum, dus zitten we hier de boel belachelijk te maken. Ik denk dat je zelfs bij benadering niet kan voorspellen wie iets gaat doen, tenzij je inderdaad hardware vindt. In NL at large zinnen ongetwijfeld ca. 10.000 mensen op moord en doodslag en brandstichting, maar als je geen dynamiet of een vat benzine vindt, tsja, dan kan je ze (wie?) preventief in kampementen drijven. Internering, noemden ze dat in WOII. Duitse gevluchte joden in kampen in Suriname en Indonesië.

Verder wordt er in NL al massaal afgeluisterd; zoals ik al eerder suggereerde hangen die moskeeën ongetwijfeld vol met KGBspeelgoed.

Serieus genoeg?

et_2000nl
09-11-04, 00:38
Geplaatst door mark61
Hé je praat je mond voorbij. ssshhh

Ben inmiddels in zo veel landen geweest dat ik helaas moet toegeven dat het me niet zoveel meer doet. Het probleem is te groot om in je eentje op te lossen en de politieke wil is er ook niet....

TonH
09-11-04, 00:40
Geplaatst door et_2000nl
Il wilde bewust niemand verdacht maken. In de onderwereld, dat heb ik weer van de buurman van mijn neef zijn tante, worden verdachtmakingen altijd uit gelegd als verdachtmaking van jezelf....

Sorry Mark, je hebt jezelf ontmaskerd!!!!

Altijd al gedacht, die Turkenvriend :ego:

mark61
09-11-04, 00:41
Geplaatst door et_2000nl
Il wilde bewust niemand verdacht maken. In de onderwereld, dat heb ik weer van de buurman van mijn neef zijn tante, worden verdachtmakingen altijd uit gelegd als verdachtmaking van jezelf....

Sorry Mark, je hebt jezelf ontmaskerd!!!!

Ik dacht toch werkelijk dat jij met verdachtmakingen begon. Zeg nou eerlijk, wat hou je na belastingen en bijdrage personeelspot over? Kan je na 10 jaar stil gaan leven, tweede huisje in de hoge Atlas? Een soort alternatieve voetbalcarrière? Laat El-Khattabi het maar niet horen! Nee jij niet, Bilal.

Zwarte Schaap
09-11-04, 00:42
Geplaatst door et_2000nl
Nemen ze ook mensen aan met een strafblad???? Niet voor mij hoor. Maar een vriend van mijn neef zijn buurman overweegt zo'n baan, en die heeft in het verleden wel eens laptops gejat. Denk je dat ie een kans maakt.

ZS, jij bent zo'n beetje de enige die ik ken die hieraan voldoet "hoog opgeleide allochtonen". Ik heb ook al het woord intellectueel gehoord. Jongen, ga er voor, het dient een schone zaak.

Welnee man, ik lees en schrijf geen arabisch, spreek geen thamazight en mijn deriza is maar van matige niveau. Ik versta het journaal in Marokko niet eens.

Daarnaast ben ik niet hoogopgeleid.

et_2000nl
09-11-04, 00:48
Geplaatst door mark61
Nee. Dat weten jij en ik en het hele forum, dus zitten we hier de boel belachelijk te maken. Ik denk dat je zelfs bij benadering niet kan voorspellen wie iets gaat doen, tenzij je inderdaad hardware vindt. In NL at large zinnen ongetwijfeld ca. 10.000 mensen op moord en doodslag en brandstichting, maar als je geen dynamiet of een vat benzine vindt, tsja, dan kan je ze (wie?) preventief in kampementen drijven. Internering, noemden ze dat in WOII. Duitse gevluchte joden in kampen in Suriname en Indonesië.

Verder wordt er in NL al massaal afgeluisterd; zoals ik al eerder suggereerde hangen die moskeeën ongetwijfeld vol met KGBspeelgoed.

Serieus genoeg?

Wat ook al in die eerder genoemde AIVD/BVD docu bleek is dat met de verzamelde gegevens niet altijd de politiek volledig werd ingelicht. Dat zal nu niet veel anders zijn. Het is in meerdere gevallen al gebleken dat de AIVD weinig informatie rondstrooien. Als ze dat wel doen, zoals bijvoorbeeld met de telefoongesprekken en arrestaties 1 jaar geleden bij totaal onschuldige mensen die over voetbal oid spraken, staan ze weer in het middelpunt van de discussie. Dat willen ze niet.

Het moge duidelijk zijn dat de AIVD niet altijd de democratische principes respecteerd en hanteerd. De meeste mensen roepen op tot meer bevoegdheden en financiele middelen voor de AIVD, ter bescherming van die democratie. Een orgaan dat bewezen heeft die democratische principes niet altijd te respecteren. Is dat niet tegenstrijdig?

mark61
09-11-04, 00:50
Geplaatst door et_2000nl
Ben inmiddels in zo veel landen geweest dat ik helaas moet toegeven dat het me niet zoveel meer doet. Het probleem is te groot om in je eentje op te lossen en de politieke wil is er ook niet....

Nee, ik weet ook niet waar te beginnen. Ik denk dat landen om te beginnen al in 'natuurlijke welvaart' van elkaar verschillen, en ik denk dat ons systeem zo werkt, dat als er één rijk is, iemand anders arm moet zijn. Maar misschien zie ik het verkeerd.

et_2000nl
09-11-04, 00:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welnee man, ik lees en schrijf geen arabisch, spreek geen thamazight en mijn deriza is maar van matige niveau. Ik versta het journaal in Marokko niet eens.

Daarnaast ben ik niet hoogopgeleid.

Je bescheidenheid siert je ZS....

Ditto hier. Ik moet helaas toegeven, wij komen niet voor zo'n heren baan in aanmerking, EN WEER VOEL IK MIJ BUITENGESLOTEN!!!! ;)

et_2000nl
09-11-04, 00:55
Geplaatst door mark61
Nee, ik weet ook niet waar te beginnen. Ik denk dat landen om te beginnen al in 'natuurlijke welvaart' van elkaar verschillen, en ik denk dat ons systeem zo werkt, dat als er één rijk is, iemand anders arm moet zijn. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Een vriend van mij verdiende zo'n $200/maand en behoorde daarme tot de middenklasse. Hij vond dat hij het goed had.... Elke dag eten was daar het begrip, zowel in Zuid Amerika als in Azie, van welvaart. Ik heb in Africa niet veel landen anders dan Marokko bezocht, maar denk dat het daar niet veel anders is.... Het maakt me niet triest, juist het tegenovergestelde.

mark61
09-11-04, 00:57
Geplaatst door et_2000nl
... Een orgaan dat bewezen heeft die democratische principes niet altijd te respecteren. Is dat niet tegenstrijdig?

Dat is het bekende FIS-dilemma. Respecteer je de democratie zodanig dat je (verondersteld ) anti-democratische krachten hun gang laat gaan? Verder hebben we indirecte democratie omdat er anders elke dag een ander beleid zou worden gevoerd en tig mensen gelyncht. Verder bestaat de regering uit partijen die de fracties in het parlement controleren, dus democratie, breek me de bek niet open. Maar iets minder beroerds is nog niet uitgevonden, tenzij je vertrouwen heb in de (volgens mij eigenlijk niet bestaande) islamitische politieke theorie.

Geheime diensten zijn een afspiegeling van de menselijke psyche, die meestal wel fair wil spelen, maar af en toe toch stiekem een informatievoorsprong wil hebben. Zoals bijv. weten hoe je date eruitziet voordat je date jou ziet.

Intussen vind ik de AIVD nog alleszins meevallen, als je aan dat rapport denkt waarin ze waarschuwen dat het klimaat in NL bijdraagt aan radicalisering. Daar viel toen iedereen overheen. Ze slaan ook alleszins niet zo'n hysterische toon aan als veel ministers en andere hoogwaardigheidsbekleders. Zo, das netjes gezegd.

Al Sawt
09-11-04, 00:59
Geplaatst door mark61
@al Sawt: ha, is het iemand gelukt jou voor de gek te houden. Respect voor Bofko. :hihi: mij had hij eigenlijk ook... Ik heb altijd respect voor Bofko gehad.

@ ET2000.nl


Waar heb je de informatie vandaan, over de werving van AIVD?

Bofko
09-11-04, 01:02
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb altijd respect voor Bofko gehad.

:love2:

et_2000nl
09-11-04, 01:14
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb altijd respect voor Bofko gehad.

@ ET2000.nl


Waar heb je de informatie vandaan, over de werving van AIVD?

Welke informatie van de AIVD.

1. Ze werven nu onder hoog opgeleidde moslims op analisten functies. Dus niet in het veld. Zal dus wel websitejes infiltreren zijn en zo. Dat bevestigde oa Marijnissen bij Barend en van Dorp vandaag, maar het is al vaker in het mieuws geweest.

2. Onlangs was er bij, uit mijn hoofd, Tegenlicht een docu over hoe de BVD om ging met linkse radicalen in de 70-er en 80-er jaren. Daar werd een en ander onthuld over de gang van zaken. Ik heb me om sommige zaken kapot moeten lachen over de knulligheid, een BVD agent heeft naast Mao op het rode plein gestaan en was de officiele gast op een banket. De man was onherkenbaar in beeld, maar het was een sukkel eerste klas.

mark61
09-11-04, 01:21
Geplaatst door TonH
Altijd al gedacht, die Turkenvriend :ego:

Ook dat is slechts een pose...

Zwarte Schaap
09-11-04, 01:25
Geplaatst door Al Sawt
Waar heb je de informatie vandaan, over de werving van AIVD?

Uitzendbureaus !! Na het invullen en bestudering van je cv voor een onwillekeurige vacature wordt je eruit gehaald en wordt je er speciaal voor gevraagd.

mark61
09-11-04, 01:26
Geplaatst door et_2000nl
Een vriend van mij verdiende zo'n $200/maand en behoorde daarme tot de middenklasse. Hij vond dat hij het goed had.... Elke dag eten was daar het begrip, zowel in Zuid Amerika als in Azie, van welvaart. Ik heb in Africa niet veel landen anders dan Marokko bezocht, maar denk dat het daar niet veel anders is.... Het maakt me niet triest, juist het tegenovergestelde.

Oh nee dat is zeker zo. Ik vind Afrika ook helemaal niet zielig. Iedereen heeft zijn eigen maatstaven. Maar dat mag je hier eigenlijk niet zeggen. Drie keer per dag eten is luxe. Een dak boven je hoofd en af en toe een verzetje is al heel wat. Het is nooit anders geweest en er zijn nu explosief veel meer mensen met gemiddeld een betere levensstandaard dan ooit tevoren. Ik stel me trouwens voor dat arm in Azië nog armer is dan arm in Afrika, maar dat weet ik niet.

et_2000nl
09-11-04, 01:27
Geplaatst door mark61
Dat is het bekende FIS-dilemma. Respecteer je de democratie zodanig dat je (verondersteld ) anti-democratische krachten hun gang laat gaan? Verder hebben we indirecte democratie omdat er anders elke dag een ander beleid zou worden gevoerd en tig mensen gelyncht. Verder bestaat de regering uit partijen die de fracties in het parlement controleren, dus democratie, breek me de bek niet open. Maar iets minder beroerds is nog niet uitgevonden, tenzij je vertrouwen heb in de (volgens mij eigenlijk niet bestaande) islamitische politieke theorie.

Geheime diensten zijn een afspiegeling van de menselijke psyche, die meestal wel fair wil spelen, maar af en toe toch stiekem een informatievoorsprong wil hebben. Zoals bijv. weten hoe je date eruitziet voordat je date jou ziet.

Intussen vind ik de AIVD nog alleszins meevallen, als je aan dat rapport denkt waarin ze waarschuwen dat het klimaat in NL bijdraagt aan radicalisering. Daar viel toen iedereen overheen. Ze slaan ook alleszins niet zo'n hysterische toon aan als veel ministers en andere hoogwaardigheidsbekleders. Zo, das netjes gezegd.

Het nadeel dat ik zie, is dat het westen die zogenaamde democratie wil exporteren als de enige staatsvorm. Ik heb regelmatig contact gehad met mensen die in Libie wonen en werken. (Oeps nu ben ik verdacht). Maar daarmee ging ik dus de confrontatie aan over alles wat daar mis was. Die mensen snapten daar geen snars van. Ze leven goed, hebben vrij onderwijs/gezondheidszorg enz. Er is voldoende te eten, enz.
In mijn pleidooi aan vele marokkanen over democratie in Marokko, btw vooral in marokko, vertellen zij mij dat als er in marokko een democratie zou komen er dezelfde dingen als in Algarije zouden gebeuren ,of heel extreem zoals Iran.

De westerse cultuur had verschillende revoluties nodig om tot deze staatvorm te komen. Daarbij zijn ook vele doden gevallen. Da's geen rechtvaardiging, slechts een constatering. Helaas moet ik constateren, dat die revoluties nog niet hebben plaatsgevonden in de arabische wereld. En dat de verlichtingen uit het osmaanse rijk zijn verdwenen na het instorten van datzelfde rijk, btw, die was toen verder verlicht dan de westerse, iets wat Dhr Wilders maar al te graag vergeet. Dit heeft plaatsgemaakt voor fundamentalistische regimes, althans zij gebruikte de religie voor repressie, in het zadel geholpen toen na de verdeling van het osmaanse rijk onder westerse landen er nieuwe landen en staatshoofden gecreerd moesten worden door het westen. Welke landen hebben zich ooit bemoeid met de vorming van europe en/of US dan die landen zelf. Nogmaals, geen rechtvaardiging, slechts een constatering.

De democratie is dus gebaseerd op zelfbeschikking. En da's nou net het grote verschil.... Nu ook in Irak....

et_2000nl
09-11-04, 01:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uitzendbureaus !! Na het invullen en bestudering van je cv voor een onwillekeurige vacature wordt je eruit gehaald en wordt je er speciaal voor gevraagd.

Morgen om 9:00 bij Randstad een afspraak gemaakt. Ik heb net besloten, ik word een contra-spion.

BTW, mijn liefste vrouwtje (hoe houd ze het met mij uit) is tijdelijk werkzoekende, ze heeft in NL arabisch gestudeerd. Die moet van het CWI op allerlei vage baantjes solliciteren, regio Den Haag. Is dat verdacht?

mark61
09-11-04, 01:35
Geplaatst door et_2000nl
Het nadeel dat ik zie, is dat het westen die zogenaamde democratie wil exporteren als de enige staatsvorm. ...

De democratie is dus gebaseerd op zelfbeschikking. En da's nou net het grote verschil.... Nu ook in Irak....

Yep. Democratisering als en wanneer de mensen het zelf willen. Niet mee bemoeien. Nah ja op verzoek misschien wat organisatorische bijstand. Wat je verder nog van Soros kan zeggen, hij heeft in OostEuropa faxen etc. uitgedeeld zogezegd, in de roerige dagen rond 1990, en zo konden mensen zichzelf organiseren. Verder moeten ze het zelf maar weten.

mark61
09-11-04, 01:38
Geplaatst door et_2000nl
Morgen om 9:00 bij Randstad een afspraak gemaakt. Ik heb net besloten, ik word een contra-spion.

BTW, mijn liefste vrouwtje (hoe houd ze het met mij uit) is tijdelijk werkzoekende, ze heeft in NL arabisch gestudeerd. Die moet van het CWI op allerlei vage baantjes solliciteren, regio Den Haag. Is dat verdacht?

Als ze volgende week opeens in vol Gucci-ornaat binnen komt wel ja.

Een goede nacht allen. :zwaai:

Zwarte Schaap
09-11-04, 01:40
Geplaatst door et_2000nl
Morgen om 9:00 bij Randstad een afspraak gemaakt. Ik heb net besloten, ik word een contra-spion.

BTW, mijn liefste vrouwtje (hoe houd ze het met mij uit) is tijdelijk werkzoekende, ze heeft in NL arabisch gestudeerd. Die moet van het CWI op allerlei vage baantjes solliciteren, regio Den Haag. Is dat verdacht?

Toevallig zijn heel marokkaanse en turkse vrouwen werkzaam op de vertaalafdeling.

et_2000nl
09-11-04, 01:41
Geplaatst door mark61
Als ze volgende week opeens in vol Gucci-ornaat binnen komt wel ja.

Een goede nacht allen. :zwaai:

Dan beuk ik er eerst in mekaar.... Ze kleed een moslima zich niet ;)

et_2000nl
09-11-04, 02:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Toevallig zijn heel marokkaanse en turkse vrouwen werkzaam op de vertaalafdeling.

Iets in mij zegt dat ze dezelfde stukken onafhankelijk van elkaar door 3 mensen laten vertalen en dan naar de vertalingen kijken of die overeenkomen.

Mijn vrouwtje als vertaalster bij de AIVD. Klinkt wel chique.

Welk uitzendbureau ook al weer ZS?