PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse site stelt anti-homotekst even uit



Ronneman
08-11-04, 23:14
De Marokkaanse jongerensite Elqalem.nl (http://www.elqalem.nl) heeft de publicatie van een antihomomanifest, dat vandaag naar buiten zou worden gebracht, uitgesteld. Dit vanwege het gespannen klimaat na de moord op Theo van Gogh. Het uitstel is absoluut geen afstel zo laat de redactie van de site weten, want ''we laten ons niet monddood maken''.

De website staat momenteel op 'zwart' omdat de makers bedreigd zijn. Na een verklaring vorige week op de site, dat de dood van Theo van Gogh hen volkomen koud laat, dat de moslimdoden in Tsjetsjenië, Palestina, Afghanistan en Irak hen veel meer aan het hart gaan, is de site gehackt geweest. De privé-gegevens van een van de mensen achter de site zijn openbaar gemaakt. Het gaat om iemand die zich op de site S. Abbas noemt. Het pseudoniem van een 23-jarige Marokkaan, geschiedenisleraar van beroep, uit de omgeving van Rotterdam. Hij is tevens, net als de gehele redactie, met de dood bedreigd.

Volgens Abbas hebben veel moslimjongeren dezelfde inspiratiebron als Van Goghs moordenaar Mohammed B. Dat is de koran, zoals deze 1.400 jaar geleden door de metgezellen van de profeet is geïnterpreteerd. Abbas en zijn achterban vormen ''de andere, vredige kant van die medaille'', zeggen ze zelf. De kern van Elqalem.nl wordt gevormd door vijftien redactieleden, die over heel Nederland verspreid wonen. Ze denken zelf zo'n 30.000 moslimjongeren te vertegenwoordigen. Dat maken ze op uit het aantal bezoekers aan hun website (meer dan 5.000 per dag).

Anti homo
Als het aan het 29-jarige redactielid Mohammed Ridoaun Jabri uit Amsterdam lag, actief als columnist op de site, had het antihomomanifest vandaag wel gepubliceerd geworden. ''We zijn nergens bang voor. We deinzen nergens voor terug. Nu er aandacht is voor onze standpunten moeten we daar ons voordeel mee doen en nog harder dan daarvoor terugslaan.''

Heteroseksualiteit dient de norm te zijn in de publieke ruimte in Nederland, vinden de makers van Elqalem.nl. Ze hebben het recht die visie uit te dragen zeggen ze en kiezen, net als Theo van Gogh, voor provocatie. ''De flyers liggen al klaar'', zegt S. Abbas. ''Alle homo-organisaties in Nederland krijgen zo'n flyer toegestuurd. We roepen hen op hun extravagante gedrag op straat te staken.''

Abbas staat volledig achter de omstreden tekst dat homo's na seks in het openbaar, als straf met hun hoofden naar beneden van hoge gebouwen geworpen mogen worden. Dat mag echter alleen in een islamitisch land, en kan dus niet in Nederland worden toegepast.

De oudere moslimgeneratie bestaat volgens de makers van de site uit slijmjurken en subsidiehoeren. Die vertegenwoordigen ''ons'' niet.




Mijn eerste reactie.. de bron behoord toe aan fok.nl (http://frontpage.fok.nl)
Voor mij schokkend om te lezen, ik heb tal van vrienden die homo zijn. Ook vrouwen die van vrouwen houden en mannen die van mannen houden zijn mensen.

En waarom zijn de jongeren zo fel tegen het intergreren naar het schijnt? Oke nu generaliseer ik. En toch vraag ik me af waarom er zoveel oudere allochtonen voorop lopen in de strijd tegen terreur en rasicme terwijl de jongere allochtonen toch in Nederland (Belgie in mijn geval) zijn opgegroeid?

Ik denk zelfs dat veel van die groep allochtone jongeren hier niet komen om de open discussie aan te gaan.

Spijtig.