PDA

Bekijk Volledige Versie : Oproep van het Meldpunt Discriminatie Internet



Rosita0323_
09-11-04, 01:52
OPROEP
De Sfeer op Internet verslechtert in snel tempo. Bij het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) kwamen de afgelopen dagen honderden meldingen binnen over sites waar de moord op Theo van Gogh wordt toegejuicht en Jihad wordt gepredikt.

Tegelijkertijd zien wij veel minder meldingen over oproepen tot geweld tegen moslims en Marokkanen, terwijl dat soort uitingen momenteel op Internet in een veel hoger volume worden geplaatst. Op weblogs, webfora en websites van extreemrechts maar ook op ‘normale’ sites zijn opruiing en oproepen tot geweld aan de orde van de dag. De sfeer is in hoge mate verslechterd.

Er is momenteel op het Nederlandse gedeelte van Internet sprake van grote problemen, die hun weerslag zullen hebben op de samenleving buiten Internet. Wij roepen eigenaren van weblogs, webfora en websites, van welke signatuur dan ook, op om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan zoals oproepen tot moord of geweld te verwijderen.

Internetgebruikers kunnen zelf ook actie ondernemen, bijvoorbeeld door op discussie sites e.d. weerwoord te geven tegen oproepen tot geweld en discriminatie, gericht tegen wie dan ook.

MDI, 8 November 2004

Ik wil niemand deze realiteit onthouden, daarom heb ik wat knip- en plakwerk verricht. Mag een discussie worden, hoeft niet.. Hetgeen wat ik ermee wil zeggen, is dat ik me echt heel veel zorgen maak.

et_2000nl
09-11-04, 01:57
Niks modereren. Laten zien die zooi. Modereren haalt de angel uit de discussie. Als een columnist blijkbaar alles mag publiceren, waarom mag een prikker dat niet.

AdamX
09-11-04, 02:15
Geplaatst door Rosita0323_
OPROEP

Tegelijkertijd zien wij veel minder meldingen over oproepen tot geweld tegen moslims en Marokkanen, terwijl dat soort uitingen momenteel op Internet in een veel hoger volume worden geplaatst. Op weblogs, webfora en websites van extreemrechts maar ook op ‘normale’ sites zijn opruiing en oproepen tot geweld aan de orde van de dag. De sfeer is in hoge mate verslechterd.



de meeste moslims/marokkanen maken er geen gebruik van denk ik en doen ook zelden aangifte, das wel een slechte zaak.

MO_NL
09-11-04, 02:35
Het MDI heeft alle geloofwaardigheid verloren.

Onlangs zijn ze wederom ontmaskerd als een vooringenomen clubje wat antisemitisme veel belangerijker vind dan anti-islamisme. Klik hier voor het hele verhaal. (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=113877)

Jarenlang heeft die viezerik van Eissens getracht om Maroc.NL in een kwaad daglicht te stellen door in de media met modder te gooien. Ondanks zijn grote woorden in de media wist die stakker tegenover het OM geen flinter van bewijs te overleggen.

Wij laten ons niet misleiden door de schijnbeweging van de eigenaar van het MDI, Ronald Eissens is ze3ma afgetreden.

Het is en blijft een schimmig prive initiatief wat uit alle macht probeert om legitiem over te komen om de jaarlijkse ton subsidie van het ministerie van justitie veilig te stellen.

het LBR (http://www.lbr.nl/) (Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie) is de enige werkelijk objectieve instantie waar wij vertrouwen in hebben.

observer
09-11-04, 08:35
discriminatie is our bussiness and bussiness is good

vrij naar filmcitaat

hoe meer hoe meer subsidie