PDA

Bekijk Volledige Versie : Onbekenden stichten brand in Utrechtse kerk



barfly
09-11-04, 08:25
UTRECHT - Onbekenden hebben maandagavond brand gesticht in de Triomfatorkerk in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. Het vuur werd in een vroeg stadium door politiemensen gedoofd. Volgens een woordvoerder van de politie hadden de brandstichters eerst een ruit vernield en daarna brandbaar materiaal naar binnen gegooid.

De technische recherche heeft voor het onderzoek de ruime omgeving van de Samen-op-Wegkerk aan de Vasco da Gamalaan afgezet. Over de daders en hun motief kon de woordvoerder nog niets zeggen.

Bron: nu.nl

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor alle religieuse gebouwen afgefikt zijn...

..zapper
09-11-04, 08:47
Alsof kaalkopjes naar de kerk gaan :moe:.

Wortel
09-11-04, 08:51
Ik wil maar zeggen dat ik maar zeggen wil...

S@deeQ
09-11-04, 09:08
Geplaatst door ..zapper
Alsof kaalkopjes naar de kerk gaan :moe:.


Die kaaskoppen kunnen niet eens het verschil zien tussen een moskee en een kerk :argwaan:

Mark
09-11-04, 09:09
Geplaatst door barfly


Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor alle religieuse gebouwen afgefikt zijn...

duurt wel een tijdje er zijn er redelijk veel en ze hebben de neiging weer heropgebouwd te worden.

nard
09-11-04, 09:11
Geplaatst door Mark
duurt wel een tijdje er zijn er redelijk veel en ze hebben de neiging weer heropgebouwd te worden.

je moet toch érgens bijeen komen, nietwaar? ;)

Mark
09-11-04, 09:16
Geplaatst door nard
je moet toch érgens bijeen komen, nietwaar? ;)

genoeg plek lijkt me met al die teruglopende bezoekers aantallen :D

nard
09-11-04, 09:19
Geplaatst door Mark
genoeg plek lijkt me met al die teruglopende bezoekers aantallen :D

Ach ja, waar zeuren we over? Kerkje meer of minder .....

barfly
09-11-04, 09:48
Geplaatst door nard
je moet toch érgens bijeen komen, nietwaar? ;)

Malieveld? :lole:

nard
09-11-04, 09:55
Geplaatst door barfly
Malieveld? :lole:

Hagepreken ..........


Dat riekt naar oude tijden...

Mark
09-11-04, 09:57
Geplaatst door nard
Ach ja, waar zeuren we over? Kerkje meer of minder .....

het is zonde als het een mooi historisch gebouw is, en anders is het zonde voor de verzekeringspremie.

S@deeQ
09-11-04, 09:59
Geplaatst door Mark
het is zonde als het een mooi historisch gebouw is, en anders is het zonde voor de verzekeringspremie.

ze moeten niet zo zeiken. de meeste moskeen en kerken kunnen wel een renovatie die door de staat wordt gefinancieerd goed gebruiken.