PDA

Bekijk Volledige Versie : Groep dreigt met aanslagen na anti-islamitische acties



Couscousje
09-11-04, 07:49
Groep dreigt met aanslagen na anti-islamitische acties

DUBAI - Een onbekende islamistische groep dreigt met aanslagen in Nederland na een serie van aanvallen op islamitische instellingen in ons land. Dat staat in een verklaring van de Islamitische Tawhid Brigades die dinsdag op het internet is geplaatst.

"We vragen jullie voor de laatste keer en jullie hebben nog steeds een kans, om te stoppen met aanvallen op onze moskeeën, scholen en de moslimgemeenschap in Holland want anders betalen jullie een hoge prijs", schrijft de groep in de verklaring die staat op een website die veelvuldig wordt gebruikt door radicale islamieten.

Sinds de moord op cineast Theo van Gogh zijn verscheidene islamitische gebedshuizen beklad. Maandag ontplofte een bom bij een islamitische school in Eindhoven. De ingang van de school raakte zwaar beschadigd. Niemand raakte gewond. De verdachte van de moord op Van Gogh is een vermoedelijke islamitische militant.

De Islamitische Tawhid Brigades stelt niet machteloos te blijven toekijken en schrijft dat "We de Nederlandse regering en het volk flink zullen laten boeten". De authenticiteit van de verklaring kon niet worden geverifieerd.

De groepering heeft ook de verantwoordelijkheid opgeëist voor de aanslagen vorige maand in Egypte. Toen kwamen bij aanslagen op onder meer een hotel in Taba meer dan dertig mensen om het leven. De Egyptische autoriteiten hebben officieel geen verband gelegd tussen de aanslagen en de Islamitische Tawhid Brigades.

:jammer:

Jongens, waar gaat dit toch nou naar toe?

Cc

Goodnight
09-11-04, 07:58
Dat is net wat we nodig hebben..... :moe:

nard
09-11-04, 08:04
Geplaatst door Couscousje

Jongens, waar gaat dit toch nou naar toe?

Cc


Ik heb best een hoge pet op van je doorgaans scherpe analyses, dus ik heb alle vertrouwen dat jij in staat bent de lijn door te trekken en te zien waar 'ie grofweg uitkomt.

Kijk en huiver. :(

Couscousje
09-11-04, 08:26
Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen nu nog het lef hebben te claimen dat wij als Islamitische gemeenschap geen verantwoordelijkheid hebben te nemen. Dit is toch ongehoord! Kijk dan wat er in onze naam gebeurt! Het ene dreigement na de ander, geweld dat met geweld wordt beantwoord, zonder dat "wij" als Nederlandse moslims daar om gevraagd hebben. Is het nu werkelijk te veel gevraagd om vanuit de Islamitische gemeenschap protest aan te tekenen tegen dit soort bedreigingen, die ons absoluut, maar dan ook absoluut niet ten goede komen?

Cc

~Panthera~
09-11-04, 08:35
Goed, we zijn dus nu ALLEMAAL de schwans.
Dat begrijpen we hieruit. :moe:

Tomas
09-11-04, 08:39
Wat is de toekomst toch voorspelbaar en net zo onafwendbaar.

Karin.N
09-11-04, 08:45
Extremisten hebben altijd wel een excuus om aanslagen te plegen.

Tomas
09-11-04, 08:47
Geplaatst door Karin.N
Extremisten hebben altijd wel een excuus om aanslagen te plegen.

Wedden dat het aantal aanslagen en incidenten zal toenemen? Het is een glijdende schaal. Jongens die gisteren nog net geen terroristen waren, kunnen het morgen wel zijn. En die omslag zorgen wij allemaal voor, door het scheppen van een klimaat.

~Panthera~
09-11-04, 08:49
Geplaatst door Karin.N
Extremisten hebben altijd wel een excuus om aanslagen te plegen.
--------------

yep.
helaas.:moe:

nard
09-11-04, 08:52
Geplaatst door Couscousje
Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen nu nog het lef hebben te claimen dat wij als Islamitische gemeenschap geen verantwoordelijkheid hebben te nemen. Dit is toch ongehoord! Kijk dan wat er in onze naam gebeurt! Het ene dreigement na de ander, geweld dat met geweld wordt beantwoord, zonder dat "wij" als Nederlandse moslims daar om gevraagd hebben. Is het nu werkelijk te veel gevraagd om vanuit de Islamitische gemeenschap protest aan te tekenen tegen dit soort bedreigingen, die ons absoluut, maar dan ook absoluut niet ten goede komen?

Cc

Jij distantieert je overduidelijk van deze zaak. Dat roept alleen maar waardering op.
Vind ik.

~Panthera~
09-11-04, 09:02
Geplaatst door nard
Jij distantieert je overduidelijk van deze zaak. Dat roept alleen maar waardering op.
Vind ik.
---------

Mooi gezegd.
Maar ik denk niet dat tuttut, komkom, hoho, enige invloed op deze malloten heeft.
Die hebben een eigen agenda.
En ook de moslims die er geen fluck mee te maken willen hebben, hebben daar geen invloed op.
Jammer voor ons allen. :moe:


k ga ff koffie drinken, nu het nog kan. ;)

Couscousje
09-11-04, 09:04
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Mooi gezegd.
Maar ik denk niet dat tuttut, komkom, hoho, enige invloed op deze malloten heeft.
Die hebben een eigen agenda.
En ook de moslims die er geen fluck mee te maken willen hebben, hebben daar geen invloed op.
Jammer voor ons allen. :moe:

Misschien hebben wij geen invloed op die geschifte traumalijders, maar we kunnen wel degelijk de stand van zaken met betrekking tot het imago van de Islamitische gemeenschap in Nederland beinvloeden, door actief in opstand te komen tegen dit soort radicalen.

Cc

~Panthera~
09-11-04, 09:06
Geplaatst door Couscousje
Misschien hebben wij geen invloed op die geschifte traumalijders, maar we kunnen wel degelijk de stand van zaken met betrekking tot het imago van de Islamitische gemeenschap in Nederland beinvloeden, door actief in opstand te komen tegen dit soort radicalen.

Cc
------------------


Zeg het maar: waar, wanneer en hoe ? :blij:

nard
09-11-04, 09:06
Geplaatst door Couscousje
Misschien hebben wij geen invloed op die geschifte traumalijders, maar we kunnen wel degelijk de stand van zaken met betrekking tot het imago van de Islamitische gemeenschap in Nederland beinvloeden, door actief in opstand te komen tegen dit soort radicalen.

Cc


Indeed.
En het maakt ingrijpen door bevoegde partijen gemakkelijker.

Tomas
09-11-04, 09:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Mooi gezegd.
Maar ik denk niet dat tuttut, komkom, hoho, enige invloed op deze malloten heeft.
Die hebben een eigen agenda.
En ook de moslims die er geen fluck mee te maken willen hebben, hebben daar geen invloed op.
Jammer voor ons allen. :moe:

Gefrustreerde jongens pikken ieder signaal van hun achterban op dat ook maar enigszins ruikt naar bevestiging. Ze zijn namelijk eenzaam, onbegrepen en gefrustreerd. Elke bevestiging zal ze verder schuiven op de schaal richting het plegen van daden. Daarom moeten we aan de ene kant zorgen dat jongeren geen reden hebbem om gefrustreerd te raken. Wat de laatste jaren volledig is mislukt. EN dat is niet alleen de schuld van het huidige kabinet. Het sluimerde al veel langer. Maar aan de andere kant ook om iedere vorm van haat en/of geweld duidelijk af te keuren. Duidelijkheid is hier het sleutelwoord. Die duidelijkheid mis ik nogal aan islamitische kant. We hebben er namelijk allemaal een fuck mee te maken. Ook diegene die dat niet willen.

Goodnight
09-11-04, 09:12
From: Ahmed Marcouch <[email protected]>
>Subject: FW: SPOED: VERZOEK TOT DEELNAME (graag verspreiden!)
>Date: Mon, 8 Nov 2004 13:19:18 +0100
>
>
>
>
>
>VERZOEK TOT DEELNAME
>
>
>
>Samenwerkende Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam
>
>FIETSEN VOOR VERBONDENHEID - dinsdag 9 november
>
>Graag willen we jullie verzoeken om personen te informeren en vragen om te
>deel te nemen aan de onderstaande fietsroute. Via allerlei
>(jongeren)organisaties in de stad willen we in totaal 100 mensen laten
>deelnemen aan de fietstocht van verbondenheid.
>
>Bel Achmed Marcouch: 06-45634951, Abdelkader Darrazi: 06-10439673 of Mohamed
>Baba: 06-28278934, om door te geven hoeveel mensen vanuit uw organisatie,
>achterban of netwerk deel zullen nemen.
>
>
>PROGRAMMA
>
>11: 00 uur verzamelen 100 deelnemers en vertrek fietsroute vanaf
>Mercatorplein (Amsterdam-West)
>13:00 uur Aankomst Oosterpark (Amsterdam West)
>14:00 uur Start manifestatie programma, sprekers en optreden:
>* Job Cohen, Ali B, Imam Marzouk Oulad Abdellah, Haci Karacaer,
>Dichter Tarik Fadili, Mohamed Rabbae
>15:00 uur Afsluiting
>
>Als burgers van deze stad en dit land willen we onze verbondenheid met
>waarden als saamhorigheid en de tolerantie duidelijk manifesteren. Deze
>waarden werden tot 2 november als vanzelfsprekend ervaren en beleefd. Na de
>moord op Theo van Gogh zijn deze waarden heftig onder druk komen te staan en
>blijken voor vele een leeg hulsel. Om hiervoor een duidelijk en helder
>signaal vanuit de Nederlands-Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam uit te
>zenden, hebben Nederlands-Marokkaanse organisaties en personen vanuit alle
>geledingen in de stad Amsterdam: maatschappelijke, religieuze en politieke
>velden, zich verenigd in een verband van Samenwerkende
>Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam (SNMOA).
>
>De SNMOA willen middels een symbolische fietstocht van het westelijk naar
>het oostelijk deel van de stad de verbondheid tussen de diverse bewoners van
>de stad uitdragen, waarbij tolerantie en saamhorigheid voor allen geldt. De
>fietsroute zal door een groep van 100 Nederlands-Marokkaanse jongeren om
>11:00 uur vanaf het Mercatorplein starten en langs een aantal moskeeën
>leiden. Bij de moskeeën zal op een symbolische wijze onze boodschap worden
>ondersteund. De te bezoeken moskeeën zijn: Nour, Ayasofia, Tawheed, Rahman
>en Kebir.
>
>De fietstocht eindigt in het Oosterpark. Hier zal een afsluitende
>manifestatie worden gehouden, sprekers en optredens van: Mohamed Rabbae,
>Lange Frans & Baas B., Haci Karacaer, Imam Marzouk Oulad Abdellah, dichter
>Tarik Fadili. De manifestatie vind plaats vanaf 13:00 uur in het Oosterpark
>in Amsterdam-Oost. Het podiumprogramma begint om 14:00 uur en eindigt
>uiterlijk om 15:00 uur.
>
>
>Namens,
>Samenwerkende Nederlands-Marokkaanse Organisaties Amsterdam

Couscousje
09-11-04, 09:12
Geplaatst door ~Panthera~
------------------


Zeg het maar: waar, wanneer en hoe ? :blij:

Axie!

Cc

Goodnight
09-11-04, 09:13
He Couscousje,
is het misschien een idee om een protestactie te organiseren tegen dit soort dingen?

Je hebt een uitgesproken mening, misschien dat je daar wat mee kan doen?

Een soort van: Niet in onze naam! actie

Goodnight
09-11-04, 09:16
Geplaatst door Tomas
Gefrustreerde jongens pikken ieder signaal van hun achterban op dat ook maar enigszins ruikt naar bevestiging. Ze zijn namelijk eenzaam, onbegrepen en gefrustreerd. Elke bevestiging zal ze verder schuiven op de schaal richting het plegen van daden. Daarom moeten we aan de ene kant zorgen dat jongeren geen reden hebbem om gefrustreerd te raken. Wat de laatste jaren volledig is mislukt. EN dat is niet alleen de schuld van het huidige kabinet. Het sluimerde al veel langer. Maar aan de andere kant ook om iedere vorm van haat en/of geweld duidelijk af te keuren. Duidelijkheid is hier het sleutelwoord. Die duidelijkheid mis ik nogal aan islamitische kant. We hebben er namelijk allemaal een fuck mee te maken. Ook diegene die dat niet willen.

Ik ben het hier voor 99% mee eens.

Alleen wat het laatste betreft: wat verwacht jij als Nederlandse autochtoon van de moslims?
Hoe kunnen ze jou die duidelijkheid wel geven?

Couscousje
09-11-04, 09:19
Geplaatst door Tomas
Gefrustreerde jongens pikken ieder signaal van hun achterban op dat ook maar enigszins ruikt naar bevestiging. Ze zijn namelijk eenzaam, onbegrepen en gefrustreerd. Elke bevestiging zal ze verder schuiven op de schaal richting het plegen van daden. Daarom moeten we aan de ene kant zorgen dat jongeren geen reden hebbem om gefrustreerd te raken. Wat de laatste jaren volledig is mislukt. EN dat is niet alleen de schuld van het huidige kabinet. Het sluimerde al veel langer. Maar aan de andere kant ook om iedere vorm van haat en/of geweld duidelijk af te keuren. Duidelijkheid is hier het sleutelwoord. Die duidelijkheid mis ik nogal aan islamitische kant. We hebben er namelijk allemaal een fuck mee te maken. Ook diegene die dat niet willen.

Je hebt vast gelezen hoe "duidelijkheid van Islamitische kant" wordt afgedaan als afvalligheid en ketterij.

:moe:

Je moet er maar tegen kunnen.

Cc

Couscousje
09-11-04, 09:22
Geplaatst door Goodnight
He Couscousje,
is het misschien een idee om een protestactie te organiseren tegen dit soort dingen?

Je hebt een uitgesproken mening, misschien dat je daar wat mee kan doen?

Een soort van: Niet in onze naam! actie

Goodnight,

Ik ben van mening dat je op schrift veel meer bereikt dan op een andere manier. Lang, lang geleden, toen ik nog Communicatie studeerde, werd mij geleerd dat iets wat op papier staat je veel langer bij blijft, dan een andere communicatieuiting. Maar aan de andere kant, op de andere manier maak je meer impact, dus wat je zou kunnen doen is een hele duidelijke, no-nonsense tekst schrijven, deze drukken, daar een ludieke actie bij verzinnen om deze pamfletten dan te verspreiden, waardoor je de voordelen van beide communicatiemiddelen kunt uitbuiten!

Cc

Tomas
09-11-04, 09:23
Geplaatst door Couscousje
Je hebt vast gelezen hoe "duidelijkheid van Islamitische kant" wordt afgedaan als afvalligheid en ketterij.

:moe:

Je moet er maar tegen kunnen.

Cc

Ja, dat weet ik. Dat is dan ook een belangrijk onderdeel van het probleem. Ik heb echter geen idee hoe je dat moet oplossen. Ik heb trouwens helemaal geen ideeen meer. Op dit moment geloof ik ook nergens meer in. Ik bedoel dan in goedbedoelde initiatieven. Fattalistisch pessimisme rules

Dutchguy
09-11-04, 09:27
Geplaatst door Tomas
Ja, dat weet ik. Dat is dan ook een belangrijk onderdeel van het probleem. Ik heb echter geen idee hoe je dat moet oplossen. Ik heb trouwens helemaal geen ideeen meer. Op dit moment geloof ik ook nergens meer in. Ik bedoel dan in goedbedoelde initiatieven. Fattalistisch pessimisme rules

Ik heb hetzelfde gevoel. Als ik zie hoeveel haat er is tegen 'het westen', dat er nu godbetert weer een 'pamflet' tegen homo's komt. Als ik zie hoeveel zetels er voor Wilders voorspeld worden, de aanslagen op moskeeen. Ik zou graag willen geloven dat het allemaal goed komt maar inwendig geloof ik dat niet echt en denk ik dat de polarisatie alleen maar toe zal nemen. Ik hoop vurig dat ik ongelijk heb.

Goodnight
09-11-04, 09:37
Geplaatst door Couscousje
Goodnight,

Ik ben van mening dat je op schrift veel meer bereikt dan op een andere manier. Lang, lang geleden, toen ik nog Communicatie studeerde, werd mij geleerd dat iets wat op papier staat je veel langer bij blijft, dan een andere communicatieuiting. Maar aan de andere kant, op de andere manier maak je meer impact, dus wat je zou kunnen doen is een hele duidelijke, no-nonsense tekst schrijven, deze drukken, daar een ludieke actie bij verzinnen om deze pamfletten dan te verspreiden, waardoor je de voordelen van beide communicatiemiddelen kunt uitbuiten!

Cc

Hmm...wanneer mogen we deze beide acties van jou verwachten?

Overigens ben ik ervan overtuigd dat je het met beiden moet doen.
Niet alleen maar woorden, maar ook daden.

De genoemde fietsactie vind ik zelf heel goed.

Maar met alleen dit soort actie's ben je er nog lang niet.
Er moet een bewustzijnsverandering komen, vooral bij moslims.Maar ook bij de Nederlandse bevolking.
Kritiek is goed, maar het moet wel opbouwende goed beargumenteerde kritiek zijn.

barfly
09-11-04, 09:41
Het is duidelijk dat de extremen in onze maatschappij helemaal niet zitten te wachten op een dialoog. Zowel de extremistiche moslims als de rechts extremisten zijn gebaat bij angst en ontwrichting en dat is alleen te bereiken door over en weer aanslagen te plegen.

Hier is maar 1 oplossing en dat is die groepen allebei op te rollen en daar hebben we de medewerking van iedereen bij nodig.

~Panthera~
09-11-04, 09:41
Hebben die gasten geen e-mail adres ? :hihi:

Couscousje
09-11-04, 09:41
Geplaatst door Goodnight
Hmm...wanneer mogen we deze beide acties van jou verwachten?

Overigens ben ik ervan overtuigd dat je het met beiden moet doen.
Niet alleen maar woorden, maar ook daden.

De genoemde fietsactie vind ik zelf heel goed.

Maar met alleen dit soort actie's ben je er nog lang niet.
Er moet een bewustzijnsverandering komen, vooral bij moslims.Maar ook bij de Nederlandse bevolking.
Kritiek is goed, maar het moet wel opbouwende goed beargumenteerde kritiek zijn.

Ik denk niet dat je ook maar iets van mij mag verwachten, op het moment dat je me eerst afbrandt en beledigende vergelijkingen trekt met Hirsi Ali, om vervolgens aan te geven dat er wel degelijk iets moet gebeuren en dat ik daar dan het voortouw in moet nemen. Dat komt nogal hypocriet op mij over.

:moe:

Cc

~Panthera~
09-11-04, 09:41
Geplaatst door barfly
Het is duidelijk dat de extremen in onze maatschappij helemaal niet zitten te wachten op een dialoog. Zowel de extremistiche moslims als de rechts extremisten zijn gebaat bij angst en ontwrichting en dat is alleen te bereiken door over en weer aanslagen te plegen.

Hier is maar 1 oplossing en dat is die groepen allebei op te rollen en daar hebben we de medewerking van iedereen bij nodig.
--------------------

:duim:

Goodnight
09-11-04, 09:53
Geplaatst door La Nobele
En dat is niet omdat ze ondanks tegenwerking en uitsluiting zo ver zijn gekomen, want als Marokkanen dermate bovennatuurlijke gaven hadden, had Marokko er ook wel anders uitgezien (en waren ze hier niet eens naartoe gekomen).

We zullen ermee moeten leven, moslims en niet-moslims, dat er islamitische robots in ons midden zijn, die geen enkel excuus nodig hebben, geen enkele reden.

Rekruteurs zullen vaak bot vangen bij jonge moslims, die dat bloedvergieten voor een gestoord 'ideaal' totaal niet zien zitten. Misschien moeten ze voortaan melding gaan maken van zulke ronselaars.

bovennatuurlijke gaven hebben ze niet....
Maar als je in een land woont waar je universitaire studie niet veel voorstelt als je niet de juiste contacten hebt kan je hoog en laag springen....
Situatie van Marokko heeft met machtmisbruik door de heersers te maken en niet met het ontbreken van intelligentie bij de bewoners.

De schuld leggen bij 1 bepaalde partij is te simpel.Ik denk dat het en wisselwerking is van allerlei verschillende factoren.Zowel nationaal als internationaal.

De rekruteurs hebben hun slag kunnen slaan bij de Marokkaanse jongens, daar moet een reden voor zijn.Waarom is juist deze groep zo ontvankelijk voor werving door deze lieden?
Zij zijn niet de enige islamitische bevolkingsgroep in dit land...

Tomas
09-11-04, 09:56
Geplaatst door Dutchguy
Ik heb hetzelfde gevoel. Als ik zie hoeveel haat er is tegen 'het westen', dat er nu godbetert weer een 'pamflet' tegen homo's komt. Als ik zie hoeveel zetels er voor Wilders voorspeld worden, de aanslagen op moskeeen. Ik zou graag willen geloven dat het allemaal goed komt maar inwendig geloof ik dat niet echt en denk ik dat de polarisatie alleen maar toe zal nemen. Ik hoop vurig dat ik ongelijk heb.

Ik heb geen flauw idee hoe je geld kan verdienen in patagonie. Jij wel?

Goodnight
09-11-04, 09:57
Geplaatst door Couscousje
Ik denk niet dat je ook maar iets van mij mag verwachten, op het moment dat je me eerst afbrandt en beledigende vergelijkingen trekt met Hirsi Ali, om vervolgens aan te geven dat er wel degelijk iets moet gebeuren en dat ik daar dan het voortouw in moet nemen. Dat komt nogal hypocriet op mij over.

:moe:

Cc

ik verwacht helemaal niets van jou.
das de hele grap namelijk.
Ik vraag me namelijk af waarom iemand die zo graag op de voorgrond wil treden ook niet daadwerkelijk actie onderneemt.
je mag mij hypocriet vinden...is jouw gevoel.
Maar do u mind als ik net nou toevallig hetzelfde van jou denk?
Ik had verwacht dat je het al een compliment zou opvatten dat ik je de Marokkaanse AHA noemde.
Maar nu vind je dat dus een belediging.....interessante ontwikkeling.

Ccje.....je verwijt de Islamitische gemeenschap dat ze niet kritisch naar zichzelf kunnen zijn.
Maar het komische is dat jij dan overduidelijk een product van deze gemeenschap bent.

Bofko
09-11-04, 09:58
Geplaatst door Tomas
Ik heb geen flauw idee hoe je geld kan verdienen in patagonie. Jij wel?

Lama-races organiseren.

Tomas
09-11-04, 10:00
Geplaatst door Bofko
Lama-races organiseren.

Ik ben slecht in organiseren. Iets rechtlijnings, iets technisch, iets theoretisch. Iets wat veel geld verdient, weinig inspanning kost en waarvan iedereen denkt dat het ingewikkeld is.

taouanza
09-11-04, 10:00
Geplaatst door barfly
Het is duidelijk dat de extremen in onze maatschappij helemaal niet zitten te wachten op een dialoog. Zowel de extremistiche moslims als de rechts extremisten zijn gebaat bij angst en ontwrichting en dat is alleen te bereiken door over en weer aanslagen te plegen.

Hier is maar 1 oplossing en dat is die groepen allebei op te rollen en daar hebben we de medewerking van iedereen bij nodig.

Hear! Hear! :handbang:

nard
09-11-04, 10:03
Geplaatst door Goodnight

Ccje.....je verwijt de Islamitische gemeenschap dat ze niet kritisch naar zichzelf kunnen zijn.
Maar het komische is dat jij dan overduidelijk een product van deze gemeenschap bent.

We zijn allemaal produkten van onze achtergrond, kinderen van onze tijd en onze gemeenschap, enz, enz.
Ook jij en ik.

Ik vind dat Cc zich goed inspant om op het juiste punt van distantie te komen.
Dat dat niet volmaakt lukt kan geen argument zijn om deze discussie te stuiken. Niets menselijks is ons vreemd, wel?

Dutchguy
09-11-04, 10:03
Geplaatst door Tomas
Ik heb geen flauw idee hoe je geld kan verdienen in patagonie. Jij wel?

Nee, maar het wordt wel steeds aantrekkelijker om er in ieder geval eens rond te kijken.

Bofko
09-11-04, 10:06
Geplaatst door Tomas
Ik ben slecht in organiseren. Iets rechtlijnings, iets technisch, iets theoretisch. Iets wat veel geld verdient, weinig inspanning kost en waarvan iedereen denkt dat het ingewikkeld is.

Het is alsof ik mezelf hoor praten. Ik ben ook op zoek naar zoiets. En dat is waarschijnlijk in Patagonie niet te vinden.

Goodnight
09-11-04, 10:07
Geplaatst door nard
We zijn allemaal produkten van onze achtergrond, kinderen van onze tijd en onze gemeenschap, enz, enz.
Ook jij en ik.

Ik vind dat Cc zich goed inspant om op het juiste punt van distantie te komen.
Dat dat niet volmaakt lukt kan geen argument zijn om deze discussie te stuiken. Niets menselijks is ons vreemd, wel?

:rolleyes:

Tomas
09-11-04, 10:09
Geplaatst door Bofko
Het is alsof ik mezelf hoor praten. Ik ben ook op zoek naar zoiets. En dat is waarschijnlijk in Patagonie niet te vinden.

Wij zijn pas de echte slachtoffers van deze maatschappij. Een radartje dat alleen in deze over-georganiseerde techno-cultuur past. Verder nergens. Diep triest. Ik stel voor een stichting in het leven te roepen.

louise_louise
09-11-04, 10:11
Oproep tot geweld tegen moslims op internet

Uitgegeven: 8 november 2004 15:30

AMSTERDAM - Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft de afgelopen dagen veel sites opgespoord waar wordt opgeroepen tot geweld tegen moslims. Tegen de verwachting in kreeg het meldpunt veel minder meldingen hierover binnen dan over internetsites waar de moord op Theo van Gogh wordt toegejuicht en waar de jihad wordt gepredikt. Dat liet een woordvoerder van het MDI maandag weten.

"De sfeer op internet is sinds de moord op Van Gogh in snel tempo verslechterd", aldus de woordvoerder. Volgens hem wordt er niet alleen op weblogs, forums en sites van extreemrechts opgeroepen tot geweld tegen moslims "ook op 'normale' sites zijn opruiingen aan de orde van de dag."


Het MDI roept eigenaren van deze sites op "om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan, zoals oproepen tot moord of geweld, te verwijderen". De woordvoerder adviseert internetgebruikers ook actie te ondernemen. "Door op discussiesites een weerwoord te geven."

Ik vraag mij af of er van de autochtoonse kant ook een soort van verantwoordelijkheidsgevoel opkomt? of is het nu zo dat wij als marokkaanse nederlanders zowel van de ene- als van de andere kant verantwoordelijkheid moeten dragen voor de extremisten in ONZE maatschappij?

de Voorzitter
09-11-04, 10:15
Als voorzitter van de Lijst Pim Fortuyn ben ik erg geschrokken van deze berichten.
Dit werkt de polarisatie van het gerezen probleem alleen maar in de hand.
Laten we klip en klaar zijn, iedere vorm van extremisme in Nederland en naar Nederland toe gericht, dient met harde hand bestreden te worden. Het maakt voor de Lijst Pim Fortuyn niets uit of dit nu uit rechts-extremistische kringen komt, uit links-extremistische kringen, of extermisten die in naam van de Islam hun "werk" doen. Dit soort excessen kan men in een maatschappij niet hebben en dienen derhalve zonder omwegen aangepakt te worden.
Wij dringen er bij politiek Den Haag sterk op aan, om per ommegaande gepaste maatregelen te nemen tegen dit soort "geweld".

Bofko
09-11-04, 10:18
Geplaatst door Tomas
Wij zijn pas de echte slachtoffers van deze maatschappij. Een radartje dat alleen in deze over-georganiseerde techno-cultuur past. Verder nergens. Diep triest. Ik stel voor een stichting in het leven te roepen.

In de maatschappelijk ratrace van dit aangeharkte en schijntolerante Nederland willen ze alleen maar hypocriete figuren die zich likkend naar boven werken en zichzelf verloochenen.
Mijn steun voor die stichting heb je. Regel het maar !

louise_louise
09-11-04, 10:20
Geplaatst door de Voorzitter
Als voorzitter van de Lijst Pim Fortuyn ben ik erg geschrokken van deze berichten.
Dit werkt de polarisatie van het gerezen probleem alleen maar in de hand.
Laten we klip en klaar zijn, iedere vorm van extremisme in Nederland en naar Nederland toe gericht, dient met harde hand bestreden te worden. Het maakt voor de Lijst Pim Fortuyn niets uit of dit nu uit rechts-extremistische kringen komt, uit links-extremistische kringen, of extermisten die in naam van de Islam hun "werk" doen. Dit soort excessen kan men in een maatschappij niet hebben en dienen derhalve zonder omwegen aangepakt te worden.
Wij dringen er bij politiek Den Haag sterk op aan, om per ommegaande gepaste maatregelen te nemen tegen dit soort "geweld".



:rolleyes: wat een Bullsh..
LPF behoort toch tot 'Politiek Den Haag', lekker makkelijk om achteraf een politiek correct praatje te houden, als jullie gewoon je werk goed gedaan hadden dan waren die problemen er misschien niet geweest!

johan402
09-11-04, 10:24
Geplaatst door louise_louise
:rolleyes: wat een Bullsh..
LPF behoort toch tot 'Politiek Den Haag', lekker makkelijk om achteraf een politiek correct praatje te houden, als jullie gewoon je werk goed gedaan hadden dan waren die problemen er misschien niet geweest!

Bullshit? Nee hoor, je kan veel zeggen van de LPF, maar men kan ze dit niet in de schoenen schuiven. De problematiek is reeds voor langer dan 30 jaar geleden begonnen, door onwetendheid van politiek den haag....
Daarbij is de voorzitter geen deelgenoot van politiek den haag, maar voorzitter van de vereniging.
In plaats van verder mopperen (een o zooooo slechte en typisch Nederlandse gewoonte), zou men serieus in kunnen gaan op het geplaatste stukje.

louise_louise
09-11-04, 10:38
Geplaatst door johan402
Bullshit? Nee hoor, je kan veel zeggen van de LPF, maar men kan ze dit niet in de schoenen schuiven. De problematiek is reeds voor langer dan 30 jaar geleden begonnen, door onwetendheid van politiek den haag....
Daarbij is de voorzitter geen deelgenoot van politiek den haag, maar voorzitter van de vereniging.
In plaats van verder mopperen (een o zooooo slechte en typisch Nederlandse gewoonte), zou men serieus in kunnen gaan op het geplaatste stukje.

Wacht even, wat mij dus gigantisch irriteert aan de talloze discussies is dat mensen geen onderscheid maken in diverse zaken. Waar heb jij het exact over, benoem de problematiek eens die reeds 30jaar geleden begon?
Wij hebben nu nl. te maken met een terroristische aanslag (…), extremisten in welke vorm dan ook laten van zich horen.
Politiek Den Haag had en heeft allerlei instrumenten om deze in de hand te houden maar dat hebben ze zoals gebruikelijk weer eens verzuimd en onderschat!
En nu wordt uiteraard de islamitische gemeenschap als zondebok aangewezen.

David
09-11-04, 10:39
Lieve Couscousje, lieve Goodnight:

Alsjeblieft, geen ruzie maken!

johan402
09-11-04, 10:46
Louise_louise
Politiek den haag laat het nu ongeveer al zo'n 30 jaar afweten om tegen dit soort excessen (van eender welke radicale groepering ook) op te treden. Om er gepaste wetgeving op te maken en om er goed onderzoek naar te doen hoe dit tegen te gaan.
Om even een zin van jezelf te citeren:


Politiek Den Haag had en heeft allerlei instrumenten om deze in de hand te houden maar dat hebben ze zoals gebruikelijk weer eens verzuimd en onderschat!
Precies dat bedoel ik dus...

Dat nu de moslim gemeenschap hierop wordt aangekeken, dat is bijzonder triest. Om een paar rotte appels kapt men nog geen boom.
Maar ook dat geldt van twee kanten.. van beide kanten wordt er enorm gegeneraliseerd.. en dat is niet alleen triest, ook nog eens gevaarlijk.

En o ja.. ik kan wel degelijk onderscheid maken.

Mark
09-11-04, 11:02
damn :argwaan:

beheer
09-11-04, 11:29
Keuze: OF definitief stoppen met ruziemaken en persoonsgegevens publiceren, OF deze topic wordt gesloten.

angkor/beheer

S@deeQ
09-11-04, 11:33
:lekpuh: begon net leuk te worden :argwaan:

ZwYgStErr
09-11-04, 12:05
Geplaatst door S@deeQ
:lekpuh: begon net leuk te worden :argwaan:

What did I miss?!

*ramptoerist*

S@deeQ
09-11-04, 12:09
Geplaatst door ZwYgStErr
What did I miss?!

*ramptoerist*


:gsm: dat wil je niet weten :p

ZwYgStErr
09-11-04, 12:18
Geplaatst door S@deeQ
:gsm: dat wil je niet weten :p

Kbel je wel om te vragen naar de details.

:hihi: