PDA

Bekijk Volledige Versie : Submission wordt grote internationale hit dankzij aanslag



GroteWolf
09-11-04, 10:30
_
Buitenland verdringt zich om films
Buitenlandse distributeurs tonen sinds het overlijden van Theo van Gogh veel interesse in zijn films. Dat bevestigde een zegsvrouw van producent Column Producties.
De omstreden film Submission part I, de aanklacht van Van Gogh en politica Ayaan Hirsi Ali tegen de islam, is de afgelopen week verkocht aan Australië, Japan, Canada, Frankrijk en Denemarken.
Eerder hadden Israël, Duitsland, GrootBritannië, de Verenigde Staten en Denemarken de film al gekocht.

louise_louise
09-11-04, 10:46
Geplaatst door VonGogh
Mooi, de waarheid zal zegevieren

waarheid :hihi:

oh vast de waarheid omtrent het echte doel waarmee die film gemaakt is, bedoel je soms dat een uiterst kwetsbare groep vrouwen misbruikt is voor de politieke agenda van AhA?

Joesoef
09-11-04, 11:02
Geplaatst door VonGogh
Mooi, de waarheid zal zegevieren


Welke waarheid? Dat Theo alleen maar kan provoceren?

papol
09-11-04, 11:14
Submission, verborgen missie? of ....
Submission is ook het gedachtengoed van de sub in een vrijwillig onderwerpen aan de dom in de SMwereld. De dom word echter beperkt door wat de sub als aanvaardbaar aangeeft, nooit verder dan dat!

Ik ben het eens dat de film visueel een provocerend karakter kan hebben bij moslims, echter er zit voor mij ook een diepe boodschap in.:

In geen enkele relatie, zelfs niet in een huwelijk, bestaat geen enkel recht, zelfs geen heilig recht, om tegen de ander fysiek geweld te gebruiken.

Gr.P

Joesoef
09-11-04, 11:17
Geplaatst door VonGogh
Ik kan me niet herinneren dat iemand naar de rechter is gestapt vanwege onjuiste feiten die in die film voorkomen

Kan ook niet. De film valt onder de vrijheid van meningsuiting. Moslims respecteren dat.

taouanza
09-11-04, 11:19
Straks als iedereen Ayaan is vergeten zit zij met bakken geld in een villa op de Carribean en lacht ze zich dood om de Nederlanders en vooral de moslima's.
De ene noemt haar heldhaftig en dapper
De ander gefrustreert en getraumatiseert. Ze leunt achterover en laat ze het uitvechten terwijl zij de centen verdient. Niemand roept haar ter verantwoording voor haar taken als volksvertegenwoordigster want ze duikt immers onder en kan niks doen. Behalve collumns,boeken en films maken. Het gaat beter dan ze ooit had gedacht. Dit is wat je noemt letterlijk slapend rijk worden.
Zelfs Bolkenstein zegt het: Ze kan niks doen.
Behalve innen natuurlijk. She is gonna be big in Japan!
Maar ik denk dat ze nog harder om de Nederlanders zou lachen. De moslims mogen haar niet en dat vind niemand leuk. Behalve dan om haar zogenaamde trauma's. Dat ze haar ambitie en sluwheid zien voor frustratie. Dat vind ik persoonlijk ook dom. Je moet nooit je vijand onderschatten. Zij aan de andere kant kent de moslims zeer goed. Zij weet waar de zere plekken zitten. Zij weet welke knoppen ze moet indrukken en wat voor reacties ze krijgt. Ze kent ook de knopjes van de Nederlanders. Ik moet nu gelijk denken aan de Furbys in de Happymeal een paar jaar geleden. Je had er 2 nodig die je tegen elkaar moest klikken en dan maakte ze geluiden en vulden elkaar aan. Haalde je ze van elkaar af dan gebeurde er niks. Ayaan is naar de Mac geweest is nu lekker aan het spelen.
En straks zijn er nieuwe verkiezingen en vergeet iedereen Ayaan. En dat vind ze best kan ze dit achterlijk land achter zich laten en lekker genieten van het leven.
En weet je wat?
Ik kan haar het niet eens kwalijk nemen. Dit hebben we als Nederlanders aan ons zelf te danken. Dat we na dertig jaar elkaar nog steeds niet kennen en niet willen kennen. Dat we alleen slechte dingen wil weten van elkaar. Dat we ons alleen beter voelen wanneer we kwaad over een ander kunnen spreken. Dat we weigeren elkaar als gelijke te zien. Waarom zou er anders zoveel aandacht zijn voor de extremen die sterk in de minderheid zijn?
Wij zijn degene die met elkaar verder moeten. Wanneer gaan we dat inzien?

Aselhiej
09-11-04, 11:20
Film is ook in Marokko vertoond; men reageerde vol afschuw.

Joesoef
09-11-04, 11:27
Geplaatst door VonGogh
Als jij feitelijke onjuistheden ondekt hebt dan kan je naar de rechter en dan volgt er minimaal een rectificatie.
Maak het maar hard voor de rechter, al je kan.

Onzin. Vrijheid van journalistiek/ de colmnist.

louise_louise
09-11-04, 11:36
afgezien van een heleboel andere zaken, is dit gewoon een uitermate pijnlijke film voor mishandelde vrouwen! je zou maar een slachtoffer zijn en zien dat je na alles wat je al te verwerken hebt ook nog eens gebruikt wordt voor dit soort zaken. Hoe meer bekendheid die film krijgt deste beter, kan de 'wereld' kennis maken met de nederlandse vorm van politiek bedrijven...

mohammed78
09-11-04, 11:36
quote:
_
Buitenland verdringt zich om films
Buitenlandse distributeurs tonen sinds het overlijden van Theo van Gogh veel interesse in zijn films. Dat bevestigde een zegsvrouw van producent Column Producties.
De omstreden film Submission part I, de aanklacht van Van Gogh en politica Ayaan Hirsi Ali tegen de islam, is de afgelopen week verkocht aan Australië, Japan, Canada, Frankrijk en Denemarken.
Eerder hadden Israël, Duitsland, GrootBritannië, de Verenigde Staten en Denemarken de film al gekocht.


dus de haat tegen de staat wordt ook internationaal.
olie op vuur gooien dat doet de kabinet heel goed onder leiding van zalem en hirsi.......................

stavast
09-11-04, 11:44
Geplaatst door taouanza
Straks als iedereen Ayaan is vergeten zit zij met bakken geld in een villa op de Carribean en lacht ze zich dood om de Nederlanders en vooral de moslima's.
De ene noemt haar heldhaftig en dapper
De ander gefrustreert en getraumatiseert. Ze leunt achterover en laat ze het uitvechten terwijl zij de centen verdient. Niemand roept haar ter verantwoording voor haar taken als volksvertegenwoordigster want ze duikt immers onder en kan niks doen. Behalve collumns,boeken en films maken. Het gaat beter dan ze ooit had gedacht. Dit is wat je noemt letterlijk slapend rijk worden.


Misselijkmakend.
Ga gewoon door met demoniseren en ontkennen van de menselijkheid van personen. Dat schept/versterkt het klimaat waarin de volgende aanslag z'n voedingsbodem vindt.
Is dit nou typisch marokkaans of typisch islamitisch?

Spoetnik
09-11-04, 11:48
Krijgt die vette geitenneuker toch nog de aandacht die hij zo wilde :)

Max Stirner
09-11-04, 11:53
Geplaatst door taouanza
Straks als iedereen Ayaan is vergeten zit zij met bakken geld in een villa op de Carribean en lacht ze zich dood om de Nederlanders en vooral de moslima's.
De ene noemt haar heldhaftig en dapper
De ander gefrustreert en getraumatiseert. Ze leunt achterover en laat ze het uitvechten terwijl zij de centen verdient. Niemand roept haar ter verantwoording voor haar taken als volksvertegenwoordigster want ze duikt immers onder en kan niks doen. Behalve collumns,boeken en films maken. Het gaat beter dan ze ooit had gedacht. Dit is wat je noemt letterlijk slapend rijk worden.
Zelfs Bolkenstein zegt het: Ze kan niks doen.
Behalve innen natuurlijk. She is gonna be big in Japan!
Maar ik denk dat ze nog harder om de Nederlanders zou lachen. De moslims mogen haar niet en dat vind niemand leuk. Behalve dan om haar zogenaamde trauma's. Dat ze haar ambitie en sluwheid zien voor frustratie. Dat vind ik persoonlijk ook dom. Je moet nooit je vijand onderschatten. Zij aan de andere kant kent de moslims zeer goed. Zij weet waar de zere plekken zitten. Zij weet welke knoppen ze moet indrukken en wat voor reacties ze krijgt. Ze kent ook de knopjes van de Nederlanders. Ik moet nu gelijk denken aan de Furbys in de Happymeal een paar jaar geleden. Je had er 2 nodig die je tegen elkaar moest klikken en dan maakte ze geluiden en vulden elkaar aan. Haalde je ze van elkaar af dan gebeurde er niks. Ayaan is naar de Mac geweest is nu lekker aan het spelen.
En straks zijn er nieuwe verkiezingen en vergeet iedereen Ayaan. En dat vind ze best kan ze dit achterlijk land achter zich laten en lekker genieten van het leven.
En weet je wat?
Ik kan haar het niet eens kwalijk nemen. Dit hebben we als Nederlanders aan ons zelf te danken. Dat we na dertig jaar elkaar nog steeds niet kennen en niet willen kennen. Dat we alleen slechte dingen wil weten van elkaar. Dat we ons alleen beter voelen wanneer we kwaad over een ander kunnen spreken. Dat we weigeren elkaar als gelijke te zien. Waarom zou er anders zoveel aandacht zijn voor de extremen die sterk in de minderheid zijn?
Wij zijn degene die met elkaar verder moeten. Wanneer gaan we dat inzien?


Ik zou niet in AHA`s schoenen willen staan, ook al had ik al het geld van de wereld. Dat ze zou onderduiken omdat ze lui is, vind ik nogal n onbenullige opmerking....

Het laatste stuk van je betoog vind ik trouwens heel mooi :)

Joesoef
09-11-04, 11:58
Geplaatst door VonGogh
Jij kan gewoon het ongelijk van Hirsi Ali niet aantonen, kan je dat nl wel dan win je die rechtzaak op je sloffen.


In de film draaid het om suggestie. Alle losse beelden is niets mis mee, het gaat om de suggestie die de combinatie probeert op te wekken.

Dat was Theo's kik ook in alles. Zoveel mogelijk kwetsen en provoceren zonder over de strafrechtelijk rand heen te gaan.

Jij loopt ook te provoceren. Negeren werkt daarvoor het beste.

boufrahia78
09-11-04, 11:59
Geplaatst door taouanza
Straks als iedereen Ayaan is vergeten zit zij met bakken geld in een villa op de Carribean en lacht ze zich dood om de Nederlanders en vooral de moslima's.
De ene noemt haar heldhaftig en dapper
De ander gefrustreert en getraumatiseert. Ze leunt achterover en laat ze het uitvechten terwijl zij de centen verdient. Niemand roept haar ter verantwoording voor haar taken als volksvertegenwoordigster want ze duikt immers onder en kan niks doen. Behalve collumns,boeken en films maken. Het gaat beter dan ze ooit had gedacht. Dit is wat je noemt letterlijk slapend rijk worden.
Zelfs Bolkenstein zegt het: Ze kan niks doen.
Behalve innen natuurlijk. She is gonna be big in Japan!
Maar ik denk dat ze nog harder om de Nederlanders zou lachen. De moslims mogen haar niet en dat vind niemand leuk. Behalve dan om haar zogenaamde trauma's. Dat ze haar ambitie en sluwheid zien voor frustratie. Dat vind ik persoonlijk ook dom. Je moet nooit je vijand onderschatten. Zij aan de andere kant kent de moslims zeer goed. Zij weet waar de zere plekken zitten. Zij weet welke knoppen ze moet indrukken en wat voor reacties ze krijgt. Ze kent ook de knopjes van de Nederlanders. Ik moet nu gelijk denken aan de Furbys in de Happymeal een paar jaar geleden. Je had er 2 nodig die je tegen elkaar moest klikken en dan maakte ze geluiden en vulden elkaar aan. Haalde je ze van elkaar af dan gebeurde er niks. Ayaan is naar de Mac geweest is nu lekker aan het spelen.
En straks zijn er nieuwe verkiezingen en vergeet iedereen Ayaan. En dat vind ze best kan ze dit achterlijk land achter zich laten en lekker genieten van het leven.

Of ze is voor nu in de kast gezet om na een paar weken weer op het podium te verschijnen. Ze is een marionet voor de VVD. Een stemmentrekker die inderdaad weet welke knoppen ingedrukt moeten worden om de ‘juiste’ reacties uit de samenleving te krijgen. Alleen jammer voor de VVD dat Wilders is opgestapt. Nu zullen ze het helemaal zelf moeten doen. De incompetente poging van Zalm geeft al aan dat Ayaan niet lang op zich zal laten wachten om haar rentree te maken als getraumatiseerde volksheld die het ‘aandurfde’ om de moslims een zogenaamde spiegel voor te houden. De VVD zal weer in de polls stijgen en Wilder zal proberen om Ayaan naar zich toe te trekken. En de samenleving zal verscheurd blijven, immers welke oplossing is er nu voor dit probleem op dit moment aan te dragen.



En weet je wat?
Ik kan haar het niet eens kwalijk nemen. Dit hebben we als Nederlanders aan ons zelf te danken. Dat we na dertig jaar elkaar nog steeds niet kennen en niet willen kennen. Dat we alleen slechte dingen wil weten van elkaar. Dat we ons alleen beter voelen wanneer we kwaad over een ander kunnen spreken. Dat we weigeren elkaar als gelijke te zien. Waarom zou er anders zoveel aandacht zijn voor de extremen die sterk in de minderheid zijn?
Wij zijn degene die met elkaar verder moeten. Wanneer gaan we dat inzien?

Triest maar waar

taouanza
09-11-04, 11:59
Geplaatst door stavast
Misselijkmakend.
Ga gewoon door met demoniseren en ontkennen van de menselijkheid van personen. Dat schept/versterkt het klimaat waarin de volgende aanslag z'n voedingsbodem vindt.
Is dit nou typisch marokkaans of typisch islamitisch?
Je hebt een stuk overgeslagen

taouanza
09-11-04, 12:01
Geplaatst door Max Stirner
Ik zou niet in AHA`s schoenen willen staan, ook al had ik al het geld van de wereld. Dat ze zou onderduiken omdat ze lui is, vind ik nogal n onbenullige opmerking....

Het laatste stuk van je betoog vind ik trouwens heel mooi :)

Waar heb ik het woord lui gebruikt?
Dat je dat eruit haal vind ik ook erg onbenullig. Dan heb je niet goed gelezen wat ik schreef.

Niet meer werk doen dan nodig is is niet lui maar slim. Efficient.

Theo-Theo
09-11-04, 12:24
Wanneer je van te voren weet dat de film kwetsend is, dan ga je m toch niet kijken....

Het is niet verplicht om m te zien.....

E.e.a. geldt toch ook voor de tv?

Als je iedereen op de wereld achterna moet lopen die God of allah beledigen, dan wens ik diegenen veel sterkte toe.....

Joesoef
09-11-04, 12:25
Geplaatst door VonGogh
Als jij gekwest wordt als er keiharde feiten vertoond worden, dan heb je zelf een probleem.

Die spreuken uit de koran die in die film voorkomen zijn zeker ook verzonnen door Hirsi Ali.

Ik ben niet de enige Moslim met een probleem. En de beelden zijn idd verzonnen door AHA en de citaten zijn bewust gekozen, willekeurig aan elkaar geplakt om bewust te provoceren en schade toe te brengen.

Sommige mensen vinden het heel leuk om voortdurend te provoceren, he VonGogh.


Je verdwijnt nu in mn killfile :hihi:

Joesoef
09-11-04, 12:30
Geplaatst door Theo-Theo
Wanneer je van te voren weet dat de film kwetsend is, dan ga je m toch niet kijken....

Het is niet verplicht om m te zien.....

E.e.a. geldt toch ook voor de tv?

Als je iedereen op de wereld achterna moet lopen die God of allah beledigen, dan wens ik diegenen veel sterkte toe.....


Het gaat er om wat je wilt doen met de beelden en wie het wel ziet. Het beledigen van een bevolkingsgroep, het bevestigen van vooroordelen en er nog eens een schepje boven op doen.


Submission was de persoonlijke wraak van AHA


edit[taouanza].Had eigenlijk verwacht dat je het zelf ging weghalen Klopt.

Max Stirner
09-11-04, 12:34
Geplaatst door taouanza
Waar heb ik het woord lui gebruikt?
Dat je dat eruit haal vind ik ook erg onbenullig. Dan heb je niet goed gelezen wat ik schreef.

Niet meer werk doen dan nodig is is niet lui maar slim. Efficient.

'Ze leunt achterover', 'slapend rijk worden' - lui, efficient, whatever, ze zal binnenkort toch wel worden koudgemaakt.

taouanza
09-11-04, 12:37
Geplaatst door Max Stirner
'Ze leunt achterover', 'slapend rijk worden' - lui, efficient, whatever, ze zal binnenkort toch wel worden koudgemaakt.

Heb je dat laaste ook uit mijn betoog?:verward:

GroteWolf
09-11-04, 12:38
Film is ook in Marokko vertoond; men reageerde vol afschuw.


Daar hebben ze het volste recht toe. Maar men stak de bioscoop niet in de fik. Dus in Marokko gaat men gewoon volwassen met deze vorm van kritiek om. Maar extremisten worden daar ook hard aangepakt.

Taouanza,
ook ik vind het laatste stuk van je post prima. Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Het kan toch niet zo zijn dat er in Nederland geen 7% Moslims zouden kunnen wonen? Wat mij betreft wonen ze er in vrede en zoekt de AIVD de extremisten met alle middelen op (gaat in Marokko ook prima trouwens).
Helaas is het zo dat we tegenwoordig meer tyrades tegen van alles en nog wat horen (vanuit Moslim perspectief) dan de uitgesproken wil hier in vrede te willen wonen. En ik hoor ook vaak weinig besef dat je als minderheid nu eenmaal niet je wil kunt opleggen aan anderen.

Nederland blijft een bondgenoot van de VS. Nederland blijft Israel meer steunen dan de Palestijnen. De meerderheid der Nederlanders kan weinig begrip opbrengen voor de Islam. Iran is voor ons even ver als Mars.
In dat land woon en leef je. Wellicht zal die situatie veranderen, heel goed mogelijk. Tot dan hebben we de keuze: We laten de wereld de wereld (die problemen lossen we hier ook niet op) en breiden het geweld in ieder geval niet uit naar hier (kan alleen maar ellende opleveren).
Dan zou Nederland, itt de huidige wel erg nare sfeer, wel eens één van de prettigste landen om te wonen kunnen blijven. Dat was namelijk wel zo.

Theo-Theo
09-11-04, 12:42
Geplaatst door Joesoef
Het gaat er om wat je wilt doen met de beelden en wie het wel ziet. Het beledigen van een bevolkingsgroep, het bevestigen van vooroordelen en er nog eens een schepje boven op doen.


Submission was de persoonlijke wraak van tante een klitlozepinda.

Oke, dat is jou mening en dat vind ik prima.....Persoonlijk heb ik bv getwijfeld of ik de fiml Passion of the Christ wilde gaan zien. Daar heb ik lang over na gedacht en ik heb besloten om hem wel te gaan huren....Wanneer achteraf blijkt dat deze film kwetsend zou zijn voor mij, doordat bv Christus belachelijk gemaakt werd, dan zou ik via de rechterlijke macht, actie ondernemen. Aan de andere kant, wat wij als mensen hier uitvreten, daarvoor moeten we allemaal verantwoording afleggen. Dus wat Hirshi of of Theo ook van plan waren, wanneer het in Gods ogen niet door de beugel kan, dan komen ze God vanzelf tegen.

Wat Theo van Gogh en Hirshi met deze film wilde laten zien en waarom, dat weet ik niet....en jij ook niet. God weet het wel en die heeft al met Theo hierover een onderhoud gehad en hoe dat is afgelopen weet ik niet....

En het beledigen van bevolkingsgroepen gaat toch over en weer. Wat ik soms niet allemaal lees wanneer het over Israel of de Palestijnen gaat, brrr

Dus voor verschillende mensen geldt: De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet....

taouanza
09-11-04, 12:44
Helaas is het zo dat we tegenwoordig meer tyrades tegen van alles en nog wat horen (vanuit Moslim perspectief) dan de uitgesproken wil hier in vrede te willen wonen. En ik hoor ook vaak weinig besef dat je als minderheid nu eenmaal niet je wil kunt opleggen aan anderen

Jij bevestigd anders wel wat ik schrijf. Dat zijn de tyrades die je wilt horen.
Waarom moeten mensen iets uitspreken wat zo vanzelfsprekend is en wat ze gewoon doen.
Nogmaals je bevestigd wat ik zeg. Dus steek jij maar je hand in eigen boezem.

Max Stirner
09-11-04, 12:45
Geplaatst door taouanza
Heb je dat laaste ook uit mijn betoog?:verward:

Nee :)

taouanza
09-11-04, 12:48
Geplaatst door Max Stirner
Nee :)

Waarom heb je het erbij gezet dan?

Max Stirner
09-11-04, 12:58
Geplaatst door taouanza
Waarom heb je het erbij gezet dan?

Omdat ik vrees dat het gaat gebeuren. We leven in een zieke wereld. :(

taouanza
09-11-04, 13:01
Geplaatst door Max Stirner
Omdat ik vrees dat het gaat gebeuren. We leven in een zieke wereld. :(


:vreemd:

Rabi'ah.
09-11-04, 13:02
Geplaatst door Joesoef
Het gaat er om wat je wilt doen met de beelden en wie het wel ziet. Het beledigen van een bevolkingsgroep, het bevestigen van vooroordelen en er nog eens een schepje boven op doen.


Submission was de persoonlijke wraak van een klitlozepinda.

Mee eens. :duim:

Behalve die laatste, uiterst smakeloze opmerking dan. :moe:

Joesoef
09-11-04, 13:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Mee eens. :duim:

Behalve die laatste, uiterst smakeloze opmerking dan. :moe:

Kweethet, kon het ff niet laten :droef: was een zwak moment...

GroteWolf
09-11-04, 13:28
Dus steek jij maar je hand in eigen boezem.


Het kan niet van één kant komen.

( Mensen hoeven wmb helemaal niet uit te spreken wat vanzelfsprekend is. Alhoewel ik het een geringe prijs vind voor een vreedzame samenleving. Maar wat ik bedoel is juist het tegenovergestelde: Ik heb het over die constante focus op alles wat Nederland(ers) fout (zouden) doen. En daarin bevestig jij weer precies wat ik bedoel. Ik schrijf het ene, jij leest het andere en dat is meteen het negatieve).

taouanza
09-11-04, 13:36
Geplaatst door GroteWolf
Het kan niet van één kant komen.

( Mensen hoeven wmb helemaal niet uit te spreken wat vanzelfsprekend is. Alhoewel ik het een geringe prijs vind voor een vreedzame samenleving. Maar wat ik bedoel is juist het tegenovergestelde: Ik heb het over die constante focus op alles wat Nederland(ers) fout (zouden) doen. En daarin bevestig jij weer precies wat ik bedoel. Ik schrijf het ene, jij leest het andere en dat is meteen het negatieve).

Nee jij legde de nadruk op moslims. Ik sprak over wij Nederlanders.
Kijk maar ff terug.

David
09-11-04, 13:44
Geplaatst door Joesoef
(weggehaald)


Ik had je hoger ingeschat.

Rabi'ah.
09-11-04, 13:46
Geplaatst door David
Ik had je hoger ingeschat.

Word.

:moe:

mark61
09-11-04, 13:53
Geplaatst door David
Ik had je hoger ingeschat.

Nou dat was dan een misrekening. MIsogYinie en racisme jegens Afrikanen tieren welig op dit forum. Netjes onder de oppervlakte natuurlijk. Althans, dat racisme. Meestal.





excuus. bet-wist-er

Bart.NL
09-11-04, 13:57
Even geheel terzijde, maar waarom zijn de twee dames "in de ban van zwarte schaap" ?

David
09-11-04, 14:01
Geplaatst door mark61
Nou dat was dan een misrekening. Mysoginie en racisme jegens Afrikanen tieren welig op dit forum. Netjes onder de oppervlakte natuurlijk. Althans, dat racisme. Meestal.


word!

~Panthera~
09-11-04, 14:02
Geplaatst door mark61
Nou dat was dan een misrekening. Mysoginie en racisme jegens Afrikanen tieren welig op dit forum. Netjes onder de oppervlakte natuurlijk. Althans, dat racisme. Meestal.
---------------------------

http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/18/272.png

taouanza
09-11-04, 14:03
Geplaatst door Bart.NL
Even geheel terzijde, maar waarom zijn de twee dames "in de ban van zwarte schaap" ?

Omdattie zo lief doet tegen ons. :ergleuk:

Joesoef
09-11-04, 14:06
Geplaatst door David
Ik had je hoger ingeschat.

:huil:


Klopt. Was wat agressie die er uit moest. Vandaag was de laatste ronde ivm een reorganistaie. De ontslagbrieven werden vandaag uitgedeeld. Ik mag blijven maar 11 van de 15 collega's op mijn afdeling niet.

Maar het blijft dom.

Joesoef
09-11-04, 14:07
Geplaatst door mark61
Nou dat was dan een misrekening. Mysoginie en racisme jegens Afrikanen tieren welig op dit forum. Netjes onder de oppervlakte natuurlijk. Althans, dat racisme. Meestal.

:moe:

Niks mysoginie of racisme , slip of the pen vanwege wat agressie, zie boven.

Bart.NL
09-11-04, 14:08
Geplaatst door taouanza
Omdattie zo lief doet tegen ons. :ergleuk:

Tja, dat kan niet iedereen. :D Maar ik begin me nu af te vragen of jou dat niet hindert in jouw moderatorfunctie. :D Ik zie dat hij als enige -2 strafpunten heeft. :D

taouanza
09-11-04, 14:13
Geplaatst door Bart.NL
Tja, dat kan niet iedereen. :D Maar ik begin me nu af te vragen of jou dat niet hindert in jouw moderatorfunctie. :D Ik zie dat hij als enige -2 strafpunten heeft. :D

Men wat een gevoel voor humor hebben mensen zeg!
Hoe vaak moet die grap nog uitgelegd worden?:moe:

mark61
09-11-04, 14:34
Geplaatst door Joesoef
:moe:

Niks mysoginie of racisme , slip of the pen vanwege wat agressie, zie boven.

Dus 11 man worden ontslagen en AHA, haar verminkte lichaam alsmede haar ras krijgen de schuld?

Kijk, zo werkt dit mechanisme nou. Onder alle volkeren ter wereld. Geef de ander de schuld.

Sorry Joesoef, niet tegen jou persoonlijk gericht.

Maar je onlustgevoelens op anderen afreageren, dat is nu precies wat hier en nu gebeurt. De economie is down, de nationale identiteit is zoek >>> tis de schuld van de vreemdelingen. En moslims zijn de vreemdste vreemdelingen.

Omgekeerd ook, maar dat is misschien minder dringend. Hoewel, als er daardoor doden gaan vallen.

Excuus voor de psychologie van de koude grond.

David
09-11-04, 14:38
Geplaatst door mark61
[B]Dus 11 man worden ontslagen en AHA, haar verminkte lichaam alsmede haar ras krijgen de schuld?




Precies. Zelfs als mevrouw Hirshi Ali hoogstpersoonlijk die 11 mensen had ontslagen was deze opmerking nog smakeloos geweest.

GroteWolf
09-11-04, 14:41
Nee jij legde de nadruk op moslims. Ik sprak over wij Nederlanders.
Kijk maar ff terug.


Ik begrijp dat het gevoelig ligt. Maar soms is het wel moeilijk. Eigenlijk herhaal ik mezelf (en jou) als ik nu schrijf dat de overige Nederlanders het soms niet echt zo voelen, dat de Nederlandse Moslims ook Nederlander zijn. Waarbij ik me meteen verexcuseer voor al die Nederlandse Moslims (en dat worden er, ondanks tegengestelde tendensen, steeds meer) die wel aansluiting vinden. Maar als ik sommige opmerkingen lees, dan voel ik me aangevallen als Ongelovige Nederlander.

In ieder geval krijgt die Syriër z'n zin: Meer onbegrip in de wereld. En meer haat als voedingsbodem voor nog meer haat. Aan beide kanten. Zo'n aanslag op die school in Eidnhoven is behalve slecht ook heel dom. Precies waar hij en de zijnen op uit zijn.

et_2000nl
09-11-04, 14:43
Geplaatst door VonGogh
Ik kan me niet herinneren dat iemand naar de rechter is gestapt vanwege onjuiste feiten die in die film voorkomen

Theo, je geheugen is selectief.... Joden, caramel, suikerziekte en gaskamer. Het CIDI verzorgde de financiering hiervan.
Vervolgens was U na 6 jaar niet zo geinteresseerd meer in de oorlog met de joden. Integriteits probleempje?

Joesoef
09-11-04, 14:43
Geplaatst door mark61
Dus 11 man worden ontslagen en AHA, haar verminkte lichaam alsmede haar ras krijgen de schuld?

Kijk, zo werkt dit mechanisme nou. Onder alle volkeren ter wereld. Geef de ander de schuld.

Sorry Joesoef, niet tegen jou persoonlijk gericht.

Maar je onlustgevoelens op anderen afreageren, dat is nu precies wat hier en nu gebeurt. De economie is down, de nationale identiteit is zoek >>> tis de schuld van de vreemdelingen. En moslims zijn de vreemdste vreemdelingen.

Omgekeerd ook, maar dat is misschien minder dringend. Hoewel, als er daardoor doden gaan vallen.

Excuus voor de psychologie van de koude grond.


Mark, wel eens in spanning gezeten omdat je elk moment ontslagen kan zijn? En maak er nu niet meer van dan wat ik per ongeluk in frustratie heb neergeschreven. Nix ras, nix misvorming, nix vreemdelingen. Probeer de boel niet te polariseren.

mark61
09-11-04, 14:50
Geplaatst door Joesoef
Mark, wel eens in spanning gezeten omdat je elk moment ontslagen kan zijn? En maak er nu niet meer van dan wat ik per ongeluk in frustratie heb neergeschreven. Nix ras, nix misvorming, nix vreemdelingen. Probeer de boel niet te polariseren.

Ik zeg net, het was niet persoonlijk, maar een opstapje naar het Grotere Geheel.

Ben je het daar niet mee eens dan? Ik zou het op de voorpagina van alle kranten willen zetten.

Jij legde zelf de link tussen het een en het ander, niet ik.

Al Sawt
09-11-04, 15:16
Geplaatst door GroteWolf
Eerder hadden Israël, Gaan ze die film ook vertonen in orthodoxe Joodse kringen???

GroteWolf
09-11-04, 16:06
Gaan ze die film ook vertonen in orthodoxe Joodse kringen???


Als Theo nog had geleefd dan was part 2 vast speciaal voor hun bedoeld (demistyficatie stopt niet bij één religie)