PDA

Bekijk Volledige Versie : Beveiligen: Sylvain Ephimenco wacht af



Zwarte Schaap
09-11-04, 11:56
Beveiligen: Barend? Ja. Ephimenco wacht af

Van onze verslaggever

AMSTERDAM - Moeten, behalve politici als Ayaan Hirsi Ali, Geert Wilders en Jozias van Aartsen, ook opiniemakers zich na de moord op Theo van Gogh zorgen maken over hun persoonljke veiligheid? RTL 4 heeft in elk geval persoonlijke beveiling geregeld voor tv-presentator Frits Barend.

Dat is gebeurd nadat De Telegraaf had gemeld dat zijn naam zou voorkomen op een lijst die in extremistische kring zou bestaan.

Er heerst waakzaamheid onder hen die zich kritisch over de islam uitlaten. Afshin Ellian, rechtsfilosoof en publicist:'Iedereen zegt dat ik mijn mond moet houden over beveiliging - dat hoort immers bij beveiliging. Er zijn veel mensen om mij heen die zich grote zorgen om mij maken. Vanwege wat ik geschreven heb, en om wat er allemaal op internetsites staat over mij.

'Op internet kom ik grote portretfoto's van mij tegen, met de kop 'Meeloper van de maand'. Ongeveer anderhalf jaar geleden is mij iets overkomen, direct na het moskeeën-onderzoek van NOVA, waaraan ik had meegewerkt. Ik heb er geen ruchtbaarheid aan gegeven, en wil er nu ook niet over in detail treden.

'We moeten oppassen dat we elkaar niet de hele dag angst aanpraten . De overheid heeft de taak alle prominente burgers te beschermen. Er zijn nu tekenen van beweging uit die hoek, maar concreet is er nog niets. Schande. De overheid kan zich niet nog een fout permitteren.'

Sylvain Ephimenco, columnist van Trouw: 'Ik vind het heel moeilijk om er nu over te praten. Ik heb zelf niet op beveiliging aangedrongen; ik wacht af. Maar er zijn wel dingen gaande, ja. Er zijn contacten beloofd.'

Henk Steenhuis, hoofdredacteur van HP/De Tijd: ' Vorig jaar kregen we een dreigbrief na een montagefoto op de omslag van een KLM-toestel dat in de toren van Nationale Nederlanden vloog. Wij weten dat iedereen hier in en uit kan lopen. Dat laten we zo. Hier geen paniek.'


Bron: De Volkskrant 09/11/04

Mark
09-11-04, 12:04
Ebru Umar is uitgelachen op het politiebureau toen ze bescherming kwam vragen.

taouanza
09-11-04, 12:06
Geplaatst door Mark
Ebru Umar is uitgelachen op het politiebureau toen ze bescherming kwam vragen.

Bron?

Mark
09-11-04, 12:07
Geplaatst door taouanza
Bron?

bron van een betrouwbare reporter (http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=116874)

taouanza
09-11-04, 12:14
Geplaatst door Mark
bron van een betrouwbare reporter (http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=116874)

Ik lees vaak zulk verhalen over burgers. Die mogen ook terug komen als het al te laat is.

Dutchguy
09-11-04, 12:31
Geplaatst door Mark
bron van een betrouwbare reporter (http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=116874)

Schokkend. Sinds Van Gogh zouden we toch moeten weten dat dreigementen niet langer virtueel blijven maar daadwerkelijk kunnen worden omgezet in een letterlijke slachting. Is de Amsterdamse politie zo kort van geheugen?!

taouanza
09-11-04, 12:36
Geplaatst door Dutchguy
Schokkend. Sinds Van Gogh zouden we toch moeten weten dat dreigementen niet langer virtueel blijven maar daadwerkelijk kunnen worden omgezet in een letterlijke slachting. Is de Amsterdamse politie zo kort van geheugen?!


Bedoel je dat voor Theo niemand is bedreigd of vermoord?
Wie is er hier kort van geheugen.
Ik denk dat de politie hier gewoon consequent handelt.
Ze hebben altijd al schijt gehad.
Maar kennelijk zijn mensen in de media belangrijker dan Jan met de pet die niks anders is gewend.

Dutchguy
09-11-04, 12:37
Geplaatst door taouanza
Bedoel je dat voor Theo niemand is bedreigd of vermoord?
Wie is er hier kort van geheugen.
Ik denk dat de politie hier gewoon consequent handelt.
Ze hebben altijd al schijt gehad.
Maar kennelijk zijn mensen in de media belangrijker dan Jan met de pet die niks anders is gewend.

Doe niet zo naief. Theo was een opiniemaker. Ebru ook, schrijft notabene op dezelfde site als Theo deed. We weten allemaal hoe dat voor Theo is afgelopen. Wie is hier nou kort van geheugen?

taouanza
09-11-04, 12:50
Geplaatst door Dutchguy
Doe niet zo naief. Theo was een opiniemaker. Ebru ook, schrijft notabene op dezelfde site als Theo deed. We weten allemaal hoe dat voor Theo is afgelopen. Wie is hier nou kort van geheugen?

Dat weet ik heus wel ik vind hun leven niet belangrijker dan de rest van de mensen in Nederland of waar dan ook.
En dat elke dreiging serieus genomen moet worden en dat niemand zich onveilig moet voelen.

Dutchguy
09-11-04, 12:54
Geplaatst door taouanza
Dat weet ik heus wel ik vind hun leven niet belangrijker dan de rest van de mensen in Nederland of waar dan ook.
En dat elke dreiging serieus genomen moet worden en dat niemand zich onveilig moet voelen.

Nee, hun leven is niet belangrijker en niemand moet zich onveilig voelen in Nederland, jij en ik ook niet. Maar gezien het feit dat ze met Van Gogh verbonden was is het ontzettend lomp van de Amsterdamse politie om haar zo weer weg te sturen. Nuchter bezien is hier wel degelijk sprake van een hogere risicofactor.

Riffiaatje
09-11-04, 12:57
Geplaatst door Dutchguy
Schokkend. Sinds Van Gogh zouden we toch moeten weten dat dreigementen niet langer virtueel blijven maar daadwerkelijk kunnen worden omgezet in een letterlijke slachting. Is de Amsterdamse politie zo kort van geheugen?!

Als ze bedreigd zijn, ja.

Die Ebru is niet bedreigd. Ik ga toch ook niet alvast aangifte doen omdat de kans bestaat dat mijn tas zometeen gestolen wordt?

Riffiaatje
09-11-04, 13:03
Geplaatst door Marruecos
Wel als je van plan bent in A'dam Oost om 23:00 'savonds in een coffeeshop te gaan roepen dat je heeeeeeel veeeeeeeel geld in je tas hebt en dat iedereen in de coffeeshop een varken en geitenneuker is. :schrik:


De tas zou natuurlijk zelfs dan niet gestolen moeten worden, want ik ben ontzettend tegen diefstal. Diefstal is onder geen enkele omstandigheid goed te praten! :student:

:haha:

taouanza
09-11-04, 13:03
Geplaatst door Dutchguy
Nee, hun leven is niet belangrijker en niemand moet zich onveilig voelen in Nederland, jij en ik ook niet. Maar gezien het feit dat ze met Van Gogh verbonden was is het ontzettend lomp van de Amsterdamse politie om haar zo weer weg te sturen. Nuchter bezien is hier wel degelijk sprake van een hogere risicofactor.

De politie is in het algemeen lomp.
Nuchter gezien zou dat schokkend zijn.

Spoetnik
09-11-04, 15:33
Ik vind dat de Nederlandse politie alle Iraqi's persoonlijk moet beschermen!

Of zijn we met z'n allen zo kort van geheugen???

Dutchguy
09-11-04, 15:37
Geplaatst door Riffiaatje

Als ze bedreigd zijn, ja.

Die Ebru is niet bedreigd. Ik ga toch ook niet alvast aangifte doen omdat de kans bestaat dat mijn tas zometeen gestolen wordt?

Hoe weet jij zo zeker dat ze niet bedreigd is? Ik meen andere dingen gelezen te hebben.

mucs
09-11-04, 15:43
Geplaatst door Mark
bron van een betrouwbare reporter (http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?threadid=116874)

en vanaf de topicstarter gaat het weer over haar uiterlyk

Mark
09-11-04, 15:45
Geplaatst door mucs
en binnen 3 reacties gaat het weer over haar uiterlyk

ze verdienen allemaal een mes in hun borst die beledigers :haha:

mucs
09-11-04, 15:54
Geplaatst door Mark
ze verdienen allemaal een mes in hun borst die beledigers :haha:

minstens


ps. :( je hebt myn tekst te snel geciteert

Mark
09-11-04, 15:56
Geplaatst door mucs
minstens


ps. :( je hebt myn tekst te snel geciteert

ik ben genadeloos :student:

mucs
09-11-04, 15:58
Geplaatst door Mark
ik ben genadeloos :student:


:wohaa:
daadkracht is wat we nodig hebben

Zwarte Schaap
09-11-04, 16:07
Geplaatst door Mark
ze verdienen allemaal een mes in hun borst die beledigers :haha:

Nou sta je wel te lachen, maar wat als ik me zoals jou hierboven zou uiten?

Mark
09-11-04, 16:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nou sta je wel te lachen, maar wat als ik me zoals jou hierboven zou uiten?

Dan werd er nu bij je aangebeld :hihi:

Vrede
09-11-04, 16:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nou sta je wel te lachen, maar wat als ik me zoals jou hierboven zou uiten?


Dan maken we kalkoen van hem. Simpel toch? :fpetaf:

Mark
09-11-04, 16:11
Geplaatst door aQua
:haha:


kuch, pardon....het is natuurlijk vreselijk dat je niet gehoord wordt wanneer je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat je gelijk hebt, maar niet wordt gehoord omdat die dominante groep blanke betweters je een klein allochtoons laspakje vinden :)

Tis daarbij natuurlijk altijd erg te beseffen dat je een Turk bent




:zwaai: Mark

Hey lang niet gezien ;) alles goed?

Mark
09-11-04, 16:11
Maak je geen zorgen schaap beheer zal dit wel "toevallig" lezen en mij goed tuchtigen.

Vrede
09-11-04, 16:12
Geplaatst door aQua
:haha:


kuch, pardon....het is natuurlijk vreselijk dat je niet gehoord wordt wanneer je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat je gelijk hebt, maar niet wordt gehoord omdat die dominante groep blanke betweters je een klein allochtoons laspakje vinden :)

Tis daarbij natuurlijk altijd erg te beseffen dat je een Turk bent




:zwaai: Mark


Waar was jij al die tijd? :eek:

Vrede
09-11-04, 16:16
Dit is toch niet normaal meer! Je kan de straat niet op of je moet vrezen voor je leven! Waar gaat het heen met ons kikkerlandje?

De Farao was ook nergens bang voor, totdat de dood hem greep. :auw2:

Zwarte Schaap
09-11-04, 16:18
Geplaatst door Mark
Dan werd er nu bij je aangebeld :hihi:

Dat is nog altijd beter dan een ronnieboy achter je aan die je maandenlang van moordaanslagen beschuldigt.

Mark
09-11-04, 16:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is nog altijd beter dan een ronnieboy achter je aan die je maandenlang van moordaanslagen beschuldigt.

sommige mensen zijn gewoon gemaakt om op je negeer lijst te zetten, heerlijk rustig!

hoewel ron er niet op staat bij mij

Spoetnik
09-11-04, 16:20
Geplaatst door Vrede
Waar was jij al die tijd? :eek:

Inderdaad!

Waar was de Desert aQua Queen???

Metatron
10-11-04, 13:55
T'is gezellig op dit forum. Koppie koffie erbij en een koekkie. As ge mer leut het.

Spoetnik
10-11-04, 15:43
Geplaatst door aQua
'chtie goet. 'k was ondergedoken, maar vond dit wel een goede tijd om weer tevoorschijn te komen.

Spoetnik en Vrede, alles goet ? :zwaai: Wie waren jullie voor de reincarnatie ?

lennart natuurlijk :cool:

Vrede
17-11-04, 14:12
Geplaatst door aQua
'chtie goet. 'k was ondergedoken, maar vond dit wel een goede tijd om weer tevoorschijn te komen.

Spoetnik en Vrede, alles goet ? :zwaai: Wie waren jullie voor de reincarnatie ?


Oegtek min Laakkwartier-noord, la haye. Ik ben vlakbij jou nu.... :)