PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie zou het als een winst zien dat moslimas uit angst hun hoofddoek afdoen?



taouanza
09-11-04, 12:09
Ik sprak gister een moslima die uit angst haar hoofddoek anders is gaan dragen.

Ik heb hier al meningen gehoord die dit geen slechte zaak vinden.
Wie nog meer?

Marsipulami
09-11-04, 12:15
Ik zie het als een aanslag op de vrije meningsuiting van moslims. Dat kan en mag Nederland nooit aanvaarden.

taouanza
09-11-04, 12:17
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie het als een aanslag op de vrije meningsuiting van moslims. Dat kan en mag Nederland nooit aanvaarden.

Vertel dat maar aan Tofole Moon en Papol.

hesa
09-11-04, 12:17
dat is net zoiets als wanneer ik uit angst een hoofddoek ga dragen.....
vrijheid van godsdienst is hier een grondrecht.

Bart
09-11-04, 12:21
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie het als een aanslag op de vrije meningsuiting van moslims. Dat kan en mag Nederland nooit aanvaarden.

Ik ben het voor de verandering eens met je eens Mars. Niemand mag door angst zich verplicht voelen iets te doen of juist na te laten.

stavast
09-11-04, 12:23
Geplaatst door taouanza
Ik sprak gister een moslima die uit angst haar hoofddoek anders is gaan dragen.

Ik heb hier al meningen gehoord die dit geen slechte zaak vinden.
Wie nog meer?

Een groeiend aantal mensen ervaart het provocatief etaleren van een (als superieur aangemerkte) geloofsovertuiging in toenemende mate als irritant, bedreigend, beledigend etc. etc.

Het zou een zegen zijn wanneer het straatbeeld weer veel neutraler werd.

Maar ik betwijfel of men, in eigen belang, bereid is een zinvol offer te brengen.

Marsipulami
09-11-04, 12:23
Geplaatst door taouanza
Vertel dat maar aan Tofole Moon en Papol.

Het verschil tussen moslima's die hun mening uiten door een hoofddoek te dragen en de artistieke mening van Theo van Gogh is het volgende: Het dragen van een hoofddoek is een respectvolle niet beledigende manier om het eigen standpunt te verduidelijken.

David
09-11-04, 12:23
Geplaatst door taouanza
Ik sprak gister een moslima die uit angst haar hoofddoek anders is gaan dragen.



Dat is heel erg.

taouanza
09-11-04, 12:24
Geplaatst door stavast
Een groeiend aantal mensen ervaart het provocatief etaleren van een (als superieur aangemerkte) geloofsovertuiging in toenemende mate als irritant, bedreigend, beledigend etc. etc.

Het zou een zegen zijn wanneer het straatbeeld weer veel neutraler werd.

Maar ik betwijfel of men, in eigen belang, bereid is een zinvol offer te brengen.

Dat is de vraag niet. Geef antwoord op de vraag.

hesa
09-11-04, 12:26
Geplaatst door stavast
Een groeiend aantal mensen ervaart het provocatief etaleren van een (als superieur aangemerkte) geloofsovertuiging in toenemende mate als irritant, bedreigend, beledigend etc. etc.

Het zou een zegen zijn wanneer het straatbeeld weer veel neutraler werd.

Maar ik betwijfel of men, in eigen belang, bereid is een zinvol offer te brengen.

wat een rare mening, sorry hoor.
is dat een oplossing dan? vreemde gedachten..........
en wat is er dan zo storend aan een hoofddoek?
mij stoort petjes......moeten die dan ook af?

stavast
09-11-04, 12:29
Geplaatst door taouanza
Dat is de vraag niet. Geef antwoord op de vraag.

Nou, je hoeft toch geen groot licht te zijn om uit mijn reacte te destilleren dat ik het geen slechte zaak vind.

ZwYgStErr
09-11-04, 12:33
Geplaatst door Marsipulami
Ik zie het als een aanslag op de vrije meningsuiting van moslims. Dat kan en mag Nederland nooit aanvaarden.

:duim:

Net zoals je de hoofddoek voor niemand anders moet op doen dan jezelf, moet je hem ook niet afdoen voor iemand anders, tegen jouw wil in. En al helemaaaaaaaaaaal niet, omdat je bang bent. Overigens, wel begrijpelijk.

Trieste zaak.

:jammer:

taouanza
09-11-04, 12:33
Geplaatst door stavast
Nou, je hoeft toch geen groot licht te zijn om uit mijn reacte te destilleren dat ik het geen slechte zaak vind.

Dus je vind het goed als angst regeert?

stavast
09-11-04, 12:40
Geplaatst door taouanza
Dus je vind het goed als angst regeert?

Nee, ik vind het goed wanneer provocatieve gedragspatronen aan slijtage onderhevig geraken.

NB Dit geldt natuurlijk uitdrukkelijk niet voor opiniemakers.

hesa
09-11-04, 12:42
Geplaatst door stavast
Nee, ik vind het goed wanneer provocatieve gedragspatronen aan slijtage onderhevig geraken.

NB Dit geldt natuurlijk uitdrukkelijk niet voor opiniemakers.
wat is er provocerend aan een hoofddoek??

taouanza
09-11-04, 12:47
Geplaatst door stavast
Nee, ik vind het goed wanneer provocatieve gedragspatronen aan slijtage onderhevig geraken.

NB Dit geldt natuurlijk uitdrukkelijk niet voor opiniemakers.

Al is het door middel van angst en intimidatie?


nb Opiniemakers mogen mensen bang maken?

Karin.N
09-11-04, 12:48
Waar dan ook ter wereld bepaald alleen de vrouw in kwestie of zij wel of geen hoofddoek wil dragen en niemand anders!

Waar dan ook ter wereld moet een vrouw volkomen vrij zijn om deze keuze te maken.

Waar dan ook ter wereld heeft iedere vrouw recht op respect voor de keuze welke zij maakt, ongeacht wat zij kiest.

Ook in Nederland, en ook nu nog na de moord op van Gogh, moet iedere moslima volkomen vrij zijn om de keus te maken om wel of geen hoofddoek te dragen!

TonH
09-11-04, 12:49
Geplaatst door taouanza
Ik sprak gister een moslima die uit angst haar hoofddoek anders is gaan dragen.

Ik heb hier al meningen gehoord die dit geen slechte zaak vinden.
Wie nog meer?

Begrijpelijk en verschrikkelijk dat sommigen hun hoofdoek af (zouden) doen uit angst.

Alleen wanneer het gevaar voor derden oplevert moet een hoofddoek anders gedragen worden.

stavast
09-11-04, 12:50
Geplaatst door hesa
wat is er provocerend aan een hoofddoek??

Wat is provocerend aan 20.000 hoofddoeken in een stad?

Daar ligt een relatie met de Nederlandse afkeer van een geuniformeerde gelijkgeschakelde meute. Wij hebben daar hele slechte herinneringen aan!

Mill
09-11-04, 12:51
Geplaatst door stavast
Nee, ik vind het goed wanneer provocatieve gedragspatronen aan slijtage onderhevig geraken.

NB Dit geldt natuurlijk uitdrukkelijk niet voor opiniemakers.

Flikker toch op met je "provocatieve" man.

Iedereen, Goths, gabbers, punkers, hare krishna's, mag zich uitdossen zoals ie wil en dan zijn hoofddoeken zijn "provocerend". Wat een gelul.

Als je je daardoor geprovoceerd voelt, heb je zelf dubieuze issues.

taouanza
09-11-04, 12:52
Geplaatst door stavast
Wat is provocerend aan 20.000 hoofddoeken in een stad?

Daar ligt een relatie met de Nederlandse afkeer van een geuniformeerde gelijkgeschakelde meute. Wij hebben daar hele slechte herinneringen aan!

Dus jij vind dat je ze maar terug mag intimideren. En dat ze uit angst van hun principes afzien.

Eelke
09-11-04, 12:53
Geplaatst door hesa
wat is er provocerend aan een hoofddoek??

Aan de hoofddoek is niets provocerend. De mensen die eronder zitten zijn soms provocerend. Die paar mensen zorgen ervoor dat een hoofddoek als provocerend wordt gezien. Een leren jas en hanekam geven mij ook een provocerend uiterlijk omdat vroeger iemand met een hanekam eens provocerend is geweest.
Dus de meerderheid heeft last van de extremistische minderheid. De samenleving zou het onderscheid moeten kunnen maken, maar dat blijkt in de praktijk niet zomaar te gaan.
Wat mij betreft moet iedereen die graag een hoofddoek op wil dat doen en wie dat niet wil moet dat vooral niet doen. Laat iedereen gewoon zijn eigen keuze maken en respecteer deze dan ook.

Groet, groet Eelke

hesa
09-11-04, 12:55
Geplaatst door stavast
Wat is provocerend aan 20.000 hoofddoeken in een stad?

Daar ligt een relatie met de Nederlandse afkeer van een geuniformeerde gelijkgeschakelde meute. Wij hebben daar hele slechte herinneringen aan!

welke herinneringen heb jij dan? en wat bedoel je met 'de nederlandse afkeer'? even voor alle helderheid; ik ben van origine nederlands maar zou het prettig vinden als ik niet op 1 hoop wordt gegooid met 'de nederlandse afkeer' ik weet echt niet wat iemand voor afkeer moet voelen als een vrouw een hoofddoek draagt. absoluut niet. trouwens mijn ervaring is dat de meeste mensen met jou opvatting vaak nog nooit persoonlijk 1 woord met een gesluierde vrouw hebben gewisseld....

Marsipulami
09-11-04, 12:55
Moslima's worden volgens sommigen al zwaar onder druk gezet door hun broers en vaders om een hoofddoek te dragen en nou worden ze ook nog eens door de autochtone mannen en vrouwen onder druk gezet om hem niet te dragen. Wanneer mogen die moslima's nou eens eindelijk doen waar ze zelf zin in hebben ? Moeten ze nou de onderdrukking door Marokkaans-islamitische cultuur inruilen tegen een onderdrukking door de Nederlands- seculiere cultuur ? :p

stavast
09-11-04, 12:56
Geplaatst door taouanza
Dus jij vind dat je ze maar terug mag intimideren. En dat ze uit angst van hun principes afzien.

Nee, mijn stelling was dat het in eigen belang verstandig zou zijn een offer te brengen.

taouanza
09-11-04, 12:59
Geplaatst door stavast
Nee, mijn stelling was dat het in eigen belang verstandig zou zijn een offer te brengen.

Dus in eigen belang toe te geven aan angst en intimidatie?

~Panthera~
09-11-04, 13:10
Geplaatst door stavast
Nee, mijn stelling was dat het in eigen belang verstandig zou zijn een offer te brengen.
-----------

Je zou eens moeten weten wat ik allemaal hier in Nederland NIET meer wens te zien. :moe:
Dan zou jij er bekaaid afkomen.

Maar "vrijheid" is er dus, volgens jou, alleen maar voor de autochtone, het liefst blanke Nederlander ?

David
09-11-04, 13:15
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Je zou eens moeten weten wat ik allemaal hier in Nederland NIET meer wens te zien. :moe:



Breek me de bek niet open. Als we het dan toch over hoofdbedekking hebben, heb ik er wel een paar:

* golf & lok permanenten
* kaalgeschoren potten mét pony
* gekleurde dreads a la Dewi
* gelhoofden
* kekke blonderingen met uitgroei op iedereen die ouder is als dertig

stavast
09-11-04, 13:16
Geplaatst door taouanza
Dus in eigen belang toe te geven aan angst en intimidatie?

Nee, dat nooit.

Men zou echter eens een analyse kunnen maken (buiten de hitte van deze dagen om) waarom veel autochtonen de islam/Marokkanen steeds meer als iets onverdraaglijks ervaren in het dagelijks leven. Dat heeft te maken met vele aspecten, waarvan het hoofddoek-straatbeeld er slechts 1 is. En ik geef meteen toe dat dit onderbuikgevoelens zijn, maar dat is ook een realiteit die niet te verontachtzamen is.

Men kan natuurlijk gewoon doorgaan en eigen waarheden en stokpaardjes berijden. De keuze kan ook gemaakt worden om met voortvarendheid de banden met Verweggistan af te breken en over te gaan tot de creatie van een Neder-Islam.

~Panthera~
09-11-04, 13:18
Geplaatst door David
Breek me de bek niet open. Als we het dan toch over hoofdbedekking hebben, heb ik er wel een paar:

* golf & lok permanenten
* kaalgeschoren potten mét pony
* gekleurde dreads a la Dewi
* gelhoofden
* kekke blonderingen met uitgroei op iedereen die ouder is als dertig
--------------------


:melig: om maar IETS te noemen. :stout:

taouanza
09-11-04, 13:19
Geplaatst door stavast
Nee, dat nooit.

Men zou echter eens een analyse kunnen maken (buiten de hitte van deze dagen om) waarom veel autochtonen de islam/Marokkanen steeds meer als iets onverdraaglijks ervaren in het dagelijks leven. Dat heeft te maken met vele aspecten, waarvan het hoofddoek-straatbeeld er slechts 1 is. En ik geef meteen toe dat dit onderbuikgevoelens zijn, maar dat is ook een realiteit die niet te verontachtzamen is.

Men kan natuurlijk gewoon doorgaan en eigen waarheden en stokpaardjes berijden. De keuze kan ook gemaakt worden om met voortvarendheid de banden met Verweggistan af te breken en over te gaan tot de creatie van een Neder-Islam.
Wat is dat Nederislam.

Ik moet je wel waarschuwen dat je niet te hoge verwachtingen gaat krijgen ofzo. Met of zonder hoofddoek blijven we het kleurtje houden. Wat ga je daaraan doen?

taouanza
09-11-04, 13:21
Geplaatst door Gerrit Jan
Nu moet ze kiezen. Voor wie is ze het meest bang?

Ze draagt haar hoofddoek uit vrije wil.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

stavast
09-11-04, 13:28
Geplaatst door taouanza
Wat is dat Nederislam.

Ik moet je wel waarschuwen dat je niet te hoge verwachtingen gaat krijgen ofzo. Met of zonder hoofddoek blijven we het kleurtje houden. Wat ga je daaraan doen?

Een kinderlijke poging om mij in de rascistische hoek te zetten.

Maar ja, daar loopt het hier toch altijd op uit als men kritische opmerkingen maakt.....

taouanza
09-11-04, 13:39
Geplaatst door stavast
Een kinderlijke poging om mij in de rascistische hoek te zetten.

Maar ja, daar loopt het hier toch altijd op uit als men kritische opmerkingen maakt.....


Jij bent degene die hoofddoekjes als bedreiging ziet.
EN je bent inderdaad erg fout omdat jij je helemaal niet ik kan leven in een ander. Jij vind dat je mensen door angst kan overtuigen. Jij bent een extremist. Jij wil dat angst gaat heersen om je zin te krijgen.Dan moet je er niet raar van opkijken als anderen ook zo gaan denken. Want jouw motieven zijn net zo verwerpelijk.

Deanderekant
09-11-04, 13:42
Welke idioot voelt zich nou geintimideerd door een hoofddoek? Ik draag zelf regelmatig een hoofddoek. (vroegkaal + zonneallergie)

Snap niet dat er in het "integratie-debat" altijd over hoofddoeken gezeurd word, beetje kleinzielig vindt ik dat. Daarbij dragen oudere nederlandse dames ook vaak een hoofddoek. Ook maar verbieden dan?


* kekke blonderingen met uitgroei op iedereen die ouder is als dertig

Hoeft ook niet verboden te worden, maar misschien moeten we die mensen vragen of ze bereid zijn een hoofddoek te dragen. :lekpuh:

stavast
09-11-04, 13:47
Geplaatst door taouanza
Jij bent degene die hoofddoekjes als bedreiging ziet.
EN je bent inderdaad erg fout omdat jij je helemaal niet ik kan leven in een ander. Jij vind dat je mensen door angst kan overtuigen. Jij bent een extremist. Jij wil dat angst gaat heersen om je zin te krijgen.Dan moet je er niet raar van opkijken als anderen ook zo gaan denken. Want jouw motieven zijn net zo verwerpelijk.

Veel onjuiste aannames.........lamaar zitten.

taouanza
09-11-04, 13:48
Geplaatst door stavast
Veel onjuiste aannames.........lamaar zitten.

Aannames? ik zou zeggen ga maar lezen wat je schrijft.

~Panthera~
09-11-04, 13:49
Geplaatst door Deanderekant
Welke idioot voelt zich nou geintimideerd door een hoofddoek? Ik draag zelf regelmatig een hoofddoek. (vroegkaal + zonneallergie)

Snap niet dat er in het "integratie-debat" altijd over hoofddoeken gezeurd word, beetje kleinzielig vindt ik dat. Daarbij dragen oudere nederlandse dames ook vaak een hoofddoek. Ook maar verbieden dan?



Hoeft ook niet verboden te worden, maar misschien moeten we die mensen vragen of ze bereid zijn een hoofddoek te dragen. :lekpuh:
-------------------------


:lol: :duim:

ZwYgStErr
09-11-04, 13:49
Ik bed8 me net... als 'we' allemaal onze hoofddoek afdoen. Voor onze Nederlandse niet-Moslim medeburgers, gaan we dan geen enorme tegenslag krijgen van de fundamentalistische en extremistische Moslims? Krijg je weer van die moorden enzo... Of is dat de bedoeling, stavast? "Moslima's uitgeroeid door extreme Moslims". Of draaf ik nu door?

:moe:

taouanza
09-11-04, 13:52
Geplaatst door ZwYgStErr
Ik bed8 me net... als 'we' allemaal onze hoofddoek afdoen. Voor onze Nederlandse niet-Moslim medeburgers, gaan we dan geen enorme tegenslag krijgen van de fundamentalistische en extremistische Moslims? Krijg je weer van die moorden enzo... Of is dat de bedoeling, stavast? "Moslima's uitgeroeid door extreme Moslims". Of draaf ik nu door?

:moe:

Verdeel en heerspolitiek noemen ze dat.

elddir
09-11-04, 13:52
Geplaatst door Marsipulami
Moslima's worden volgens sommigen al zwaar onder druk gezet door hun broers en vaders om een hoofddoek te dragen en nou worden ze ook nog eens door de autochtone mannen en vrouwen onder druk gezet om hem niet te dragen. Wanneer mogen die moslima's nou eens eindelijk doen waar ze zelf zin in hebben ? Moeten ze nou de onderdrukking door Marokkaans-islamitische cultuur inruilen tegen een onderdrukking door de Nederlands- seculiere cultuur ? :p


Eindelijk erkenning dàt er onderdrukking plaats vindt? :lole:

Erkennen van probleem, is deel van oplossing :tik:

jaennette
09-11-04, 13:54
Alsjeblieft moslima's

Draag je hoofddoek naar waarde en laat het je nooit door iets of iemand afnemen.

Ik stoor me er niet aan ruim dertig jaar geleden droeg mijn moeder ook een sjaaltje / hoofdoek. Dat was in Nederland toen heel gewoon!!! In Rusland dragen veel vrouwen het nog.

Jullie dragen het vanwege je geloof..

Laten we alsjeblieft van beide /. alle kanten respecteren.

En de creacties van de moslima hoofdoek, sommige doen dit heel modieus..

NIKS AFF DOEN ONDER DWANG!

een Nederlandse die zich schaamt dat er uberhuabt een discussie bestaat als deze!!!

Vrede
09-11-04, 13:55
Al beloven ze mij bergen goud
Al zetten ze een mes op mijn keel
Voor niemand doe ik mijn hoofddoek af
En voor geen mens zal ik vrezen

"Liever staand sterven, dan op je knieen sterven" Peter R. de Vries

Vrede
09-11-04, 13:57
Geplaatst door jaennette

een Nederlandse die zich schaamt dat er uberhuabt een discussie bestaat als deze!!!


Ik weet ook niet waar het goed voor is..

mucs
09-11-04, 14:14
Geplaatst door taouanza
Ik sprak gister een moslima die uit angst haar hoofddoek anders is gaan dragen.



dit kan er nog wel by.

we zyn toch aan het doordraaien.
moslimorganisaties die reclamespotjes gaan maken.
bolkestein-zwyn dat by de koning van marokko wil gaan klagen over een geboren & getogen amsterdammer.
waarom dan ook niet meteen maar een nationaal hoofddoekjes verbod.

nard
09-11-04, 15:16
Geplaatst door taouanza
Ik sprak gister een moslima die uit angst haar hoofddoek anders is gaan dragen.

Ik heb hier al meningen gehoord die dit geen slechte zaak vinden.
Wie nog meer?

Foute ontwikkeling.
Deze moslima moet haar hoofddoek zonder enige gene of angst kunnen dragen. Sterker nog, ze moet er trots op kunnen zijn.

Het probleem dat wij hebben in Nederland gaat op geen enkele manier over hoofddoeken. (Deze wordt, dom genoeg, overigens door meerdere partijen wel tot inzet van 't spel gemaakt).

S@deeQ
09-11-04, 15:53
Geplaatst door Gerrit Jan
Wie draagt nou zo'n ding uit vrije wil? Daar zit natuurlijk een heel mechanisme van sociale, emotionele en misschien ook wel fysieke dwang achter. Misschien denken sommige moslima's wel dat ze het ding uit vrije wil dragen maar ze worden natuurlijk toch wel gedwongen.


jij wordt ook gedwongen om te ademen , laat zien dat je een man bent en hou je adem ff 10 min in :gek:

mucs
09-11-04, 16:04
Geplaatst door S@deeQ
jij wordt ook gedwongen om te ademen , laat zien dat je een man bent en hou je adem ff 10 min in :gek:

:boeps: is dit een doodsbedreiging?

Zwarte Schaap
09-11-04, 16:49
Geplaatst door Gerrit Jan
Wie draagt nou zo'n ding uit vrije wil? Daar zit natuurlijk een heel mechanisme van sociale, emotionele en misschien ook wel fysieke dwang achter. Misschien denken sommige moslima's wel dat ze het ding uit vrije wil dragen maar ze worden natuurlijk toch wel gedwongen.

Nog steeds beter dan de dwangbuisgedachte van lichaamsuitverkoop waar men de westerse vrouw mee probeert vast te ketenen.

Karin.N
09-11-04, 17:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nog steeds beter dan de dwangbuisgedachte van lichaamsuitverkoop waar men de westerse vrouw mee probeert vast te ketenen.

Respect dient er te zijn voor iedere vrouw die een hoofddoek wil dragen. Maar er dient eveneens respect te zijn voor vrouwen die geen hoofddoek dragen.

Opmerkingen over de zielige onderdrukte moslima, omdat zij een hoofddoek draagt slaan nergens op.

Eveneens de opmerkingen dat westerse vrouwen louter als lustobject worden gezien!

Mensen die zich aan een van beide schuldig maken, hebben m.i. geen respect voor vrouwen in het algemeen.

Julien
09-11-04, 17:37
als ze dat tegen haar zin doet, dan vind ik het een slechte zaak.

als ze er goed mee kan leven dat ze geen hoofddoekje meer draagt, waarom niet? Dat vind ik dan alleen maar positief.
Iedereen moet gewoon zelf die keuze kunnen maken.

taouanza
09-11-04, 22:39
Geplaatst door Julien
als ze dat tegen haar zin doet, dan vind ik het een slechte zaak.

als ze er goed mee kan leven dat ze geen hoofddoekje meer draagt, waarom niet? Dat vind ik dan alleen maar positief.
Iedereen moet gewoon zelf die keuze kunnen maken.

Ik begrijp je niet.

Julien
09-11-04, 23:14
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp je niet.

kijk jij vraagt of ik het als winst zie dat moslimas uit angest hun hoofddoek af doen? Nou, als ze al langer met het idee rondliepen om zonder hoofddoek te lopen en dit dan de laatste druppel is waardoor ze geen hoofddoek meer dragen, vind ik het alleen maar positief voor die moslima zelf.

een vrouw die andersom redeneert, dus die juist een hoofddoek gaat dragen vanwege de vele kritiek op de islam, kan ik ook heel goed begrijpen.