PDA

Bekijk Volledige Versie : De kunst van de Conversatie



freya
09-11-04, 14:27
De kunst van de Conversatie
Woensdag 10 november, 19.00 uur


“Je kunt alles zeggen, en alles doen, maar doe het met stijl.”


Aan het woord is Ben Gazzara, in de film naar het boek van Charles Bukowski, Tales of Ordinary Madness.
“Alles kun je doen, met stijl. Zelfs een blikje sardientjes kun je openen, met stijl.”


Waar stijl teloor gaat, gaat beschaving teloor. Waar beschaving teloor gaat, gaat de mensheid teloor, maar dit laatste is een tamelijk overbodige toevoeging.


debalie wenst zoiets als stijl, gemanierdheid, welvoeglijkheid, smaak, raffinement en dus fijnzinnigheid in het algemeen, niet op te geven. Vandaar, juist nu, een bijeenkomst over, nee, niet over de vrijheid van meningsuiting – vandaar, juist nu, een bijeenkomst over de kunst van de conversatie. Wie die kunst niet beheerst, neemt zijn toevlucht tot het scheldwoord, en wie zelfs dat niet machtig is, tot bruut geweld.
Een kringgesprek waarin de deelnemers het niet hoeven te weten, maar waarin het vrijstaat hardop na te denken. Iedereen wordt uitgenodigd deel te nemen.


Geen lawaai, maar beheersing. Geen meningen maar gedachten. Geen overdondering, maar overpeinzing.




met o.a.:
Xandra Schutte
Pieter Pekelharing
Sjoerd De Jong
Anil Ramdas
John Leerdam
Chris Keulemans
Jeffrey Schwerzel
e.a.
Onder leiding van Stephan Sanders.


___________________________________________
Aanvang 19.00 uur
Toegang Gratis. Reserveren gewenst.
020 5535100


debalie
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
www.debalie.nl

louise_louise
09-11-04, 14:36
oh ja, hoe is het nou eigenlijk met Anil Ramdas, hij had toch klappen gehad tijdens de 'lawaaibijeenkomst'?

freya
09-11-04, 14:41
Geplaatst door louise_louise
oh ja, hoe is het nou eigenlijk met Anil Ramdas, hij had toch klappen gehad tijdens de 'lawaaibijeenkomst'?

Dat was mss wel de inspiratie voor het organiseren van deze avond :argwaan:

mark61
09-11-04, 14:54
Geplaatst door louise_louise
oh ja, hoe is het nou eigenlijk met Anil Ramdas, hij had toch klappen gehad tijdens de 'lawaaibijeenkomst'?

Geef niks, is toch maar islambasher.:hihi: Of misschien net weer bijgedraaid.

freya
09-11-04, 14:56
Geplaatst door mark61
Geef niks, is toch maar islambasher

Is dat zo? Die indruk heb ik niet van hem, maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk.

Tomas
09-11-04, 14:57
Geplaatst door freya
Wie die kunst niet beheerst, neemt zijn toevlucht tot het scheldwoord, en wie zelfs dat niet machtig is, tot bruut geweld.


Is dat misschien de oorzaak? Extreem gelovige mensen mogen niet vloeken...

Max Stirner
09-11-04, 15:04
Jammer dat die fijnzinnige, welvoegelijke, beschaafde mensen vaak zo saai, arrogant en humorloos zijn. Hoewel ik `Pieter Pekelharing` wel een leuk pseudoniem vind.

mark61
09-11-04, 15:19
Geplaatst door freya
Is dat zo? Die indruk heb ik niet van hem, maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk.

Destijds na de bomaanslag in Istanboel op Engelse bank en Alevitische club. Heb ik m nog een fijn mailtje over gestuurd. Een Turkse had nog een uitgebreid verhaal in ? Trouw 'tegen' hem gekregen.

mark61
09-11-04, 15:21
Geplaatst door Tomas
Is dat misschien de oorzaak? Extreem gelovige mensen mogen niet vloeken...

Tsja, ik beschouw de moord in laatste instantie als het superlatief van onmacht en onvermogen om je te kunnen uitdrukken. In een opiniestuk danwel polemische column. Onbegrip van westerse literaire stijlvormen, zal ik maar zeggen.

freya
09-11-04, 15:35
Geplaatst door mark61
Onbegrip van westerse literaire stijlvormen, zal ik maar zeggen.

Onzin, onmacht ergens gehoor (plaats) voor je verhaal te krijgen.

Er zijn genoeg moslims in staat om een goed verhaal te vertellen/schrijven. Maar er is echt helemaal niemand in geinteresseerd :moe:

mark61
09-11-04, 15:44
Geplaatst door freya
Onzin, onmacht ergens gehoor (plaats) voor je verhaal te krijgen.

Er zijn genoeg moslims in staat om een goed verhaal te vertellen/schrijven. Maar er is echt helemaal niemand in geinteresseerd :moe:

Dat zal best, maar een hardnekkig bombardement zal toch wel es iets opleveren. Ik heb zelfs in de Telegraaf wel s ingezonden brieven gezien van Mar/Tur/mosl die er niet om logen.

Ik zit hier op het forum alle goedgebekte moslims op te stoken van zich te laten horen, je moest eens weten hoeveel smoezen ik heb gekregen. Als ze van beton waren had ik er een huis mee kunnen bouwen. In staat, ja, bereid, nee.

Why o why? Wij (jij en ik) moeten toch zeker niet voor hullie brieven gaan schrijven?

Tzal best dat er maar 1 op de 100 brieven wordt geplaatst. Dan schrijf je er gewoon tweehonderd.

freya
09-11-04, 16:16
Geplaatst door mark61


Ik zit hier op het forum alle goedgebekte moslims op te stoken van zich te laten horen, je moest eens weten hoeveel smoezen ik heb gekregen. Als ze van beton waren had ik er een huis mee kunnen bouwen. In staat, ja, bereid, nee.



:moe: ik weet het :moe:

nu is het tijd om wakker te worden en positieve actie te ondernemen!


Wat voor smoes heeft Al Sawt?

mark61
09-11-04, 16:44
Geplaatst door freya
:moe: ik weet het :moe:

nu is het tijd om wakker te worden en positieve actie te ondernemen!


Wat voor smoes heeft Al Sawt?

Vind u het goed dat ik dan eerst even een waterdichte overall aantrek?

Ik wacht nog op zijn antwoord. Ik heb hem 'onder druk gezet' of in actie te komen, of mij een uiterst fantastische smoes te geven om niets te doen.

Heb je mijn moeizame, zuigende discussie met Ourzazate gevolgd? Mensen, taai als ....

freya
09-11-04, 18:23
Geplaatst door mark61


Heb je mijn moeizame, zuigende discussie met Ourzazate gevolgd? Mensen, taai als ....

Nee ik volg ff niet meer alle discussies.

Ist interessant?

Al Sawt
09-11-04, 18:33
Geplaatst door freya


Wat voor smoes heeft Al Sawt? Freya,

Je gaat me toch niet betichten van lafheid? Ik ben van plan, om het alsnog te sturen.

freya
09-11-04, 18:35
Geplaatst door Al Sawt
Freya,

Je gaat me toch niet betichten van lafheid?

Ik beticht je van niks :engel:



Ik ben van plan, om het alsnog te sturen.

:duim::duim::duim:

mark61
09-11-04, 18:41
Geplaatst door freya
Nee ik volg ff niet meer alle discussies.

Ist interessant?

Nee, zoals ik zei, uitgebreide opsomming smoezen om maar vooral bij de pakken neer te zitten en maroc.nl vol te kalken.

mark61
09-11-04, 18:42
Geplaatst door Al Sawt
Freya,

Je gaat me toch niet betichten van lafheid? Ik ben van plan, om het alsnog te sturen.

Go al Sawt!

taouanza
09-11-04, 22:16
Geplaatst door Al Sawt
Freya,

Je gaat me toch niet betichten van lafheid? Ik ben van plan, om het alsnog te sturen.

Goed zo!

Ik heb van de week ook zitten in praten op aQua.

Rabi'ah.
10-11-04, 09:26
Geplaatst door taouanza
Goed zo!

Ik heb van de week ook zitten in praten op aQua.

En wat voor excuus heb jij? :duivels:

freya
10-11-04, 20:52
Bah, wat een walgelijke vertoning was dat zeg :mad:

Een zaal vol zelfvernoegzaamde witte niet-moslims die nog eens benadrukt kregen dat de islam toch wel heel erg eng en intollerant is.

Conversatie nijn neus!
Essentieel onderdeel van conversatie is luisteren naar de ander en daartoe was iig de gespreksleider niet bereid.

Die was ook niet bereid om, op mijn aanraden, het stuk op alqalem over homo's te lezen. Want hij had al in de Volkskrant gelezen waar dat over zou gaan. :moe:

Nederland is gek geworden, niemand kan meer helder nadenken lijkt het wel. Als opinieleiders/makers niet bereid zijn om kennis te nemen van wat de tegenpartij zegt dan is het toch niet te verwonderen dat de samenleving radicaliseert.

Ik wil weg van hier, weet iemand nog een idylisch eiland?

TonH
10-11-04, 20:57
Geplaatst door freya
Ik wil weg van hier, weet iemand nog een idylisch eiland?

Riep je? :D

Olive Yao
10-11-04, 21:06
Geplaatst door mark61
Tsja, ik beschouw de moord in laatste instantie als het superlatief van onmacht en onvermogen om je te kunnen uitdrukken. In een opiniestuk danwel polemische column. Onbegrip van westerse literaire stijlvormen, zal ik maar zeggen.
Dit is de origineelste oorzaak die iemand tot nu toe heeft aangewezen.

mark61
10-11-04, 23:02
Geplaatst door freya
Ik wil weg van hier, weet iemand nog een idylisch eiland?

Bali. Euh...Rottumerplaat.

mark61
10-11-04, 23:04
Geplaatst door TonH
Riep je? :D

Jullie hadden toch 34.000 van die dingen, heb ik wel eens gelezen? Moet je wel hier en daar die Turkse F-16s wegdenken, en die Koerden die per surfplank komen aandrijven.

mark61
10-11-04, 23:04
Geplaatst door Olive Yao
Dit is de origineelste oorzaak die iemand tot nu toe heeft aangewezen.

Daggut wel.

Tis een aspect.

TonH
10-11-04, 23:15
Geplaatst door mark61
Jullie hadden toch 34.000 van die dingen, heb ik wel eens gelezen?

Ja ik had deze in de aanbieding voor Freya:
http://www.amorgos.net/gallery/images/photosbig/boot11big.jpg http://www.amorgos.net/gallery/images/photosbig/katapola1big.jpg

Maar ze heeft kennelijk geen interesse. :ego:
Hou ik het lekker zelf :p


Moet je wel hier en daar die Turkse F-16s wegdenken, en die Koerden die per surfplank komen aandrijven.

Ja en dat loopt momenteel echt de spuigaten uit. Moet je je voorstellen dat de Turkse luchtmacht rustig met fotoverkenners over de eilanden vliegt. En dan niet alleen die hoopjes steen voor de kust, maar over bewoonde eilanden.

Twee weken geleden vlogen er zelfs gevechtsvliegtuigen in de buurt van Andros! Da's 10 minuten varen van het Griekse vasteland! Inmiddels begint de Griekse regering het spuug zat te worden. Vooral nadat een of andere joker die zich minister noemt in Ankara doodleuk antwoordde op een protest van de Griekse ambassadeur, dat het gewoon oefeningen waren :D

Inmiddels neemt de steun van de Griekse regering voor de Turkse toetredingsgesprekken met de EU nu wel wat af... :moe:

freya
10-11-04, 23:20
Geplaatst door TonH
Ja ik had deze in de aanbieding voor Freya:
http://www.amorgos.net/gallery/images/photosbig/boot11big.jpg http://www.amorgos.net/gallery/images/photosbig/katapola1big.jpg

:fparty:



Maar ze heeft kennelijk geen interesse. :ego:
Hou ik het lekker zelf :p

afblijven! :zweep:


Hoe laat gaat het vliegtuig?

mark61
10-11-04, 23:26
Geplaatst door TonH
Ja en dat loopt momenteel echt de spuigaten uit. Moet je je voorstellen dat de Turkse luchtmacht rustig met fotoverkenners over de eilanden vliegt. En dan niet alleen die hoopjes steen voor de kust, maar over bewoonde eilanden.

Misschien is het voor Grieks-Cypriotische consumptie. Die zijn nog al aan het sputteren, hoor ik. Of het zijn gewoon toplesskiekjes.

mark61
10-11-04, 23:27
Geplaatst door freya
Hoe laat gaat het vliegtuig?

Hoe laat gaat de surfplank, zal je bedoelen.

freya
10-11-04, 23:29
Geplaatst door mark61
Hoe laat gaat de surfplank, zal je bedoelen.

Ik begrijp uit het verhaal van Ton dat ik me gewoon met parachute bij de Turkse luchtmacht kan melden :alien:

mark61
10-11-04, 23:37
Geplaatst door freya
Ik begrijp uit het verhaal van Ton dat ik me gewoon met parachute bij de Turkse luchtmacht kan melden :alien:

Dan val je op die Griekse bak die er pal achter vliegt.

TonH
10-11-04, 23:46
Geplaatst door freya
Ik begrijp uit het verhaal van Ton dat ik me gewoon met parachute bij de Turkse luchtmacht kan melden :alien:

Je vliegtuig vertrekt morgen om 12.40 De OA152, Olympic natuurlijk :ego:
En dan ben je om 17 uur op het vliegveld bij Athene. Daar neem je dan de binnenlandse vlucht. Je kunt ook 's avonds nog de boot nemen vanuit Piraeus, dan kom je tegen de ochtend aan.

http://www.amorgos.net/ecards/images/katapola2big.jpg

Ik weet hier vlakbij nog een fantastisch pension. Van Dimitri, een oude zeeman, die het zelf gebouwd heeft, met prachtig uitzicht over de baai. Verder zal het heel erg stil zijn, want zelfs in de drukkere maanden zijn er nauwelijks enkele honderden toeristen op het hele eiland. In mei zijn er maar een handje vol.

Eettentje heb ik ook nog voor je. Dat ligt iets verder deze kant nog op. Specialiteit van het huis is kreeft met spagetti. Goddelijk. Weggespoeld met lokale wijn uit het vat en verder ben je dan omringt door de apotheekster, de politieagent, de notaris en veel bewoners die daar 's avonds elkaar ontmoeten.

Na het eten slenter je (volta) terug langs het water naar het volgende dorpje, waar je nog even op de veranda gaat zitten genieten van de door de maan verlichte baai, terwijl de geluiden uit het dorp naar je opdwarrelen en de heuvels zilver glinsteren in het maanlicht. Wel een trui aan want het kan koud worden, maar een ouzootje of twee doet dan juist goed.



HELP :dood:

mark61
10-11-04, 23:52
Geplaatst door TonH
Je vliegtuig vertrekt morgen om 12.40 De OA152, Olympic natuurlijk :ego:...HELP :dood:

Sadomasochist.

TonH
10-11-04, 23:54
Geplaatst door mark61
Sadomasochist.

Yep, met deze nachtmerrie dan maar onder de wol. :droef:

Kali nichta!

mark61
11-11-04, 00:08
Geplaatst door TonH
Yep, met deze nachtmerrie dan maar onder de wol. :droef:

Kali nichta!

Iyi geceler!

http://www.turkishstars.com/picture/karisik/tn_F-16_Falcon_10.jpg

Sweet dreams... :strik: gaintje :moe:

freya
11-11-04, 08:21
Geplaatst door TonH
Je vliegtuig vertrekt morgen om 12.40 De OA152, Olympic natuurlijk :ego:
En dan ben je om 17 uur op het vliegveld bij Athene. Daar neem je dan de binnenlandse vlucht. Je kunt ook 's avonds nog de boot nemen vanuit Piraeus, dan kom je tegen de ochtend aan.

http://www.amorgos.net/ecards/images/katapola2big.jpg

Ik weet hier vlakbij nog een fantastisch pension. Van Dimitri, een oude zeeman, die het zelf gebouwd heeft, met prachtig uitzicht over de baai. Verder zal het heel erg stil zijn, want zelfs in de drukkere maanden zijn er nauwelijks enkele honderden toeristen op het hele eiland. In mei zijn er maar een handje vol.

Eettentje heb ik ook nog voor je. Dat ligt iets verder deze kant nog op. Specialiteit van het huis is kreeft met spagetti. Goddelijk. Weggespoeld met lokale wijn uit het vat en verder ben je dan omringt door de apotheekster, de politieagent, de notaris en veel bewoners die daar 's avonds elkaar ontmoeten.

Na het eten slenter je (volta) terug langs het water naar het volgende dorpje, waar je nog even op de veranda gaat zitten genieten van de door de maan verlichte baai, terwijl de geluiden uit het dorp naar je opdwarrelen en de heuvels zilver glinsteren in het maanlicht. Wel een trui aan want het kan koud worden, maar een ouzootje of twee doet dan juist goed.



HELP :dood:

*zucht*

Rabi'ah.
11-11-04, 09:03
Ik wil een idyllisch eiland én een man. :fplet:

Wie kan dat voor mij regelen? :duivels:

TonH
11-11-04, 10:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik wil een idyllisch eiland én een man. :fplet:

Wie kan dat voor mij regelen? :duivels:

Sorry, alleen eilanden :roker:

Rabi'ah.
11-11-04, 10:49
Geplaatst door TonH
Sorry, alleen eilanden :roker:

Dacht ik al. :moe:


:hihi: :p

TonH
13-11-04, 16:36
Geplaatst door mark61
Iyi geceler!

http://www.turkishstars.com/picture/karisik/tn_F-16_Falcon_10.jpg

Sweet dreams... :strik: gaintje :moe:

http://www.ekathimerini.com/kathnews/photos/13-11-04/13-11-04_49476_1.gif

:D

mark61
13-11-04, 17:10
Geplaatst door TonH


:D

fascisten! :hihi:

TonH
14-11-04, 13:16
Geplaatst door mark61
fascisten! :hihi:

:fpotver:

mark61
14-11-04, 13:28
Geplaatst door TonH
:fpotver:

Ja zo gaat dat helaas. Nog wel. We gaan die overzichtelijke tijd nog missen.