PDA

Bekijk Volledige Versie : Jezus als homo



gibraltar
09-11-04, 15:41
Omroep weigert reclamespot over Jezus als homo
DEN HAAG - RTV West weigert een reclamespot uit te zenden waarin de vraag wordt gesteld of Jezus homo was. De regionale omroep vond het spotje onnodig kwetsend. West acht het bovendien niet verstandig en gepast om - zeker gezien de recente ontwikkelingen in het land - de reclame te laten zien.


Met de spot wil schrijver Walter Kamp zijn boek Judas promoten. Volgens zijn uitgever Plato Publishers laat de "erotische thriller" zien dat Christus homoseksueel was en daarvoor werd gearresteerd en ter dood veroordeeld.

De weigering van RTV West is volgens Kamp een "uiting van discriminatie en homo-haat door fundamentalistische christenen". Het boek kan het ontstaan van "extremisme en de achterliggende religies" helpen verklaren, aldus de schrijver.

De spot is tot eind december op regionale televisiezenders te zien. Bovendien plaatst de uitgever advertenties in dagbladen en tijdschriften en worden honderden posters verspreid in Amsterdam.

Mill
09-11-04, 15:42
Da's nog niks. Ik heb wel eens een versie gezien waarin 'ie joods was.

David
09-11-04, 15:42
Verveelt Walter zich?

Mark
09-11-04, 15:43
Geplaatst door Mill
Da's nog niks. Ik heb wel eens een versie gezien waarin 'ie joods was.

Das nog niks, hij bleek zelfs julius caesar te zijn!

gibraltar
09-11-04, 16:00
Geplaatst door David
Verveelt Walter zich?

Julien
09-11-04, 17:45
:moe:

en zo zijn er nog tientallen beledigingen meer geuit in Nederland over de heiligen Gesú en Maria... de Islam of Mohammed zijn echt niet de enigen die beledigd worden in Nederland hoor.

Maar nog zijn er islamitische jongeren die zichzelf als de ultieme slachtoffers zien.

Orakel
09-11-04, 17:58
Geplaatst door Julien
:moe:

en zo zijn er nog tientallen beledigingen meer geuit in Nederland over de heiligen Gesú en Maria... de Islam of Mohammed zijn echt niet de enigen die beledigd worden in Nederland hoor.

Two wrongs don't make a right. Goeie zaak dat men ervoor kiest om het niet uit te zenden. Vrije meningsuiting is een recht en de zenders hebben het recht om een reclamespotje te weigeren.

Daarnaast is ook het beledigen van Jezus en Zijn aanhangers onnodig kwetsend en weinig creatief bedacht.


Maar nog zijn er islamitische jongeren die zichzelf als de ultieme slachtoffers zien.

Sure. Als ze hun bek houwen, vraagt men zich af waarom ze niets ondernomen hebben en als ze van zich laten horen zijn het slachtoffers.
Tussen hamer een aambeeld.

Julien
09-11-04, 18:03
Geplaatst door Orakel
Sure. Als ze hun bek houwen, vraagt men zich af waarom ze niets ondernomen hebben en als ze van zich laten horen zijn het slachtoffers.
Tussen hamer een aambeeld.

Natuurlijk hebben ze het volste recht om zich te verzetten tegen onnodige beledigingen richting de islam...maar als ze zeggen dat Nederland het alleen maar op de islam gemunt heeft, hebben ze het mis. (en juist dat hoor ik zoveel de laatste tijd, en daar erger ik me aan)

Orakel
09-11-04, 18:12
Geplaatst door Julien
Natuurlijk hebben ze het volste recht om zich te verzetten tegen onnodige beledigingen richting de islam...maar als ze zeggen dat Nederland het alleen maar op de islam gemunt heeft, hebben ze het mis. (en juist dat hoor ik zoveel de laatste tijd, en daar erger ik me aan)

Ach so, excuus de mot. 'kga er maar vanuit dat het 'm erin zit dat het hun eerste onbeholpen stappen zijn op het publieke toneel.
Als ze wat verder zijn zullen ze wat genuanceerder worden en niet heel Nederland daarvan betichten.

mark61
09-11-04, 18:13
Geplaatst door Orakel
Sure. Als ze hun bek houwen, vraagt men zich af waarom ze niets ondernomen hebben en als ze van zich laten horen zijn het slachtoffers.
Tussen hamer een aambeeld.

Héhé hoho. Ik ben er een van de 'waarom heb je niets..?'. Dat is op zich een andere categorie volk dan de 'slachtoffer'-zeggers. Niet 'de ander' als monolitisch blok voorstellen aub, dat vind je zelf ook niet leuk. Toch?

Al is dat heel terechte kritiek, op een verhaal dat eenzijdig slachtofferig is. In plaats van 'iedereen is tegen ons' kan je ook formuleren: 'Ik ben mens, ik heb dezelfde rechten als ieder ander mens. Ik ben moslim, er is niets mis met mijn geloof. Ik ben Nederlander, ik heb dezelfde rechten als iedere andere Nederlander.' Eventueel gevolgd door: 'Zoals alle mensen zijn ook wij / ben ook ik niet onfeilbaar. Heb ik ook plichten.' Etc. Maar op dit moment is dat pas in tweede instantie.

Dat gebeurt op dit forum ook wel, maar nu naar buiten jongens en meisjes, de wijde wereld in! Have no fear!

Een mens die niet extreem is zit altijd tussen hamer en aambeeld, Orakel. You should know.

Omdat de hamer nu zo hard aankomt vermijdt men het aambeeld. Ik denk dat een mens prima op twee fronten tegelijk kan strijden. Is in de historie ook vaak vertoond.

Als je begrijpt wat ik bedoel. :)

yusuf lieverse
09-11-04, 20:45
Het zich bezighouden met de sexuele geaardheid van profeten zegt meer over meer over de mentale status van de geobsedeerde.
Misschien toch maar eens nalezen wat Jezus 2000 jaar geleden te melden had en Mohammed 1400 jaar terug. Kan verhelderend en verlichtend werken.
De scheppingskracht is een sexuele kracht. De libido van Allah , God is derhalve heilig en de sexuele bedoelingen te onderkennen vraagt weinig intelligentie. Moeite daarmee? Lullig!

_h4T3D_sE7eN
09-11-04, 20:52
Stonden zij niet op het punt om Submission uit te zenden ?? :vreemd:

Waar ligt het verschil ?

Orakel
09-11-04, 21:00
Geplaatst door mark61
[B]Héhé hoho. Ik ben er een van de 'waarom heb je niets..?'. Dat is op zich een andere categorie volk dan de 'slachtoffer'-zeggers. Niet 'de ander' als monolitisch blok voorstellen aub, dat vind je zelf ook niet leuk. Toch?

:hihi: het was de bedoeling dat er iemand zou happen, mar dat nu juist jij dat moet zijn....


Al is dat heel terechte kritiek, op een verhaal dat eenzijdig slachtofferig is. In plaats van 'iedereen is tegen ons' kan je ook formuleren: 'Ik ben mens, ik heb dezelfde rechten als ieder ander mens. Ik ben moslim, er is niets mis met mijn geloof. Ik ben Nederlander, ik heb dezelfde rechten als iedere andere Nederlander.' Eventueel gevolgd door: 'Zoals alle mensen zijn ook wij / ben ook ik niet onfeilbaar. Heb ik ook plichten.' Etc. Maar op dit moment is dat pas in tweede instantie.

Het is sowieso dom om te roepen "iedereen is tegen ons", want dat is a. niet waar en b. vervreemden we daarmee de goeden van ons.


Omdat de hamer nu zo hard aankomt vermijdt men het aambeeld.

Hmmm, zinnige!

mark61
09-11-04, 23:20
Geplaatst door Orakel
:hihi: het was de bedoeling dat er iemand zou happen, mar dat nu juist jij dat moet zijn....

Ik ben vandaag in serious shitmode. Ik bijt in alles wat beweegt.

Victory
10-11-04, 05:51
Geplaatst door gibraltar
Omroep weigert reclamespot over Jezus als homo
DEN HAAG - RTV West weigert een reclamespot uit te zenden waarin de vraag wordt gesteld of Jezus homo was. De regionale omroep vond het spotje onnodig kwetsend. West acht het bovendien niet verstandig en gepast om - zeker gezien de recente ontwikkelingen in het land - de reclame te laten zien.


Met de spot wil schrijver Walter Kamp zijn boek Judas promoten. Volgens zijn uitgever Plato Publishers laat de "erotische thriller" zien dat Christus homoseksueel was en daarvoor werd gearresteerd en ter dood veroordeeld.

De weigering van RTV West is volgens Kamp een "uiting van discriminatie en homo-haat door fundamentalistische christenen". Het boek kan het ontstaan van "extremisme en de achterliggende religies" helpen verklaren, aldus de schrijver.

De spot is tot eind december op regionale televisiezenders te zien. Bovendien plaatst de uitgever advertenties in dagbladen en tijdschriften en worden honderden posters verspreid in Amsterdam.

Goed dat ze het weigeren. Dat soort troep moet verbannen worden.