PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders: regering niet verantwoordelijk



~Panthera~
09-11-04, 15:46
Wilders: regering niet verantwoordelijk

Uitgegeven: 9 november 2004 16:30
Laatst gewijzigd: 9 november 2004 16:31

AMSTERDAM - Geert Wilders is nog steeds 'woest' over de situatie waarin hij zich bevindt, zo verklaart hij dinsdagmiddag tegenover Novum Nieuws. Hij houdt de regering echter niet verantwoordelijk voor de bedreigingen die hij ondervindt: "Dat zijn de idioten die mij hebben bedreigd." Het Tweede Kamerlid Wilders wordt na de moord op Theo van Gogh permanent bewaakt.

Door zijn kritische uitspraken over de islam heeft ook Wilders bedreigingen ontvangen. Zo staat op internet een filmpje waarin het Kamerlid wordt bedreigd met onthoofding. Inmiddels zijn drie mensen opgepakt die worden verdacht van de bedreiging van de parlementariėr.


Wilders is 'ontzettend gemotiveerd' om zijn werk voort te zetten. Het Kamerlid, dat onlangs uit de VVD stapte en zijn eigen partij oprichtte, wil de rechtsstaat 'in ere herstellen'. Zijn eenmanspartij Groep Wilders staat in de peiling van TNS Nipo op negentien zetels. Dat zijn er tien meer dan vorige week, vlak voor de moord op cineast Theo van Gogh.

Het Kamerlid zegt de excessen in de samenleving te willen aanpakken. "De regering is in slaap gebleven. Mijn voorstellen zijn jarenlang onder het tapijt geveegd. Ik weet niet of men nu wel wakker is", zegt Wilders.

Ondanks zijn motivatie is hij nog steeds aangeslagen, vertelt Wilders. "Het gaat je niet in de koude kleren zitten, ik heb me wel eens beter gevoeld", zegt de politicus. Wilders verklaarde vorige week dat hij bang is. Op de vraag of hij dat nog steeds niet is zegt hij: "Ik ben ook maar een mens."
---------------------------------


Nee joh, jij hebt nergens mee te maken natuurlijk.
Jij leeft in een vacuum. :moe:

mark61
09-11-04, 16:18
Geplaatst door ~Panthera~
...Het Kamerlid zegt de excessen in de samenleving te willen aanpakken. "De regering is in slaap gebleven. Mijn voorstellen zijn jarenlang onder het tapijt geveegd. Ik weet niet of men nu wel wakker is", zegt Wilders. ...

Heeft hij het nu over die verhoging van de maximumsnelheid op autosnelwegen?

freya
09-11-04, 16:20
Geplaatst door ~Panthera~
Geert Wilders is nog steeds 'woest' over de situatie waarin hij zich bevindt,

Welnee, hij beleeft nu zijn ultieme natte droom :moe: