PDA

Bekijk Volledige Versie : Brand bij Islamitische basisschool Uden



johan402
09-11-04, 22:14
Brand bij Islamitische basisschool Uden

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1brand_uden.jpg
Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond brand gesticht- Foto: Tim Adam

Uitgegeven: 9 november 2004 22:09
Laatst gewijzigd: 9 november 2004 23:22

UDEN - Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond brand gesticht. Op de school aan de Landschrijversveld zitten 140 leerlingen. De politie meldde dat het om een uitslaande brand gaat. Burgemeester Kersten van de gemeente zei voor het NOS Journaal dat alleen sprake is van materiële schade. De brand brak rond kwart voor negen uit.

Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten.

In Eindhoven werd maandagochtend een aanslag gepleegd op een islamistische basisschool. Burgemeester Sakkers van Eindhoven legde een verband tussen de aanslag en de moord op Van Gogh.

Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten.
--------------------------------------------------------------------------------

Jongens waar gaat dit naar toe..
Nu weer een islamitische school in brand in Uden.
Een school... potverdorie...
Eerst een bomaanslag op een school...
Nu dit...
Houdt het gvd nooit op???
Welke gekken zitten hier achter.
Ben een man en spreek je uit. Gebruik het woord als wapen, niet een wapen als woord !!!!!

Pytaghoras
09-11-04, 22:18
In Uden (Noord-Brabant) woedt momenteel een middelgrote brand bij de islamitische basisschool Bedir. Deze is gelegen aan de Landschrijversveld. De brandweer is ter plaatse met volledig materieel.

Waarschijnlijk is het vuur aangestoken. Op enkele muren van de school zijn racistische leuzen geschreven, waaronder 'White Power', 'Rest in peace, RIP' en 'kut-marokkanen'. Een woordvoerder van het schoolbestuur reageert geschokt: "Dat dit in Uden kan gebeuren. Niet te geloven!" Andere leuzen verwijzen naar Theo van Gogh: 'Theo ruste in vrede.'

Burgemeester Kersten zei tegenover het NOS journaal nog niet te weten of het om een aanslag gaat.


Zalm heeft de oorlog verklaard. Is hij niet schuldig?

Dutchguy
09-11-04, 22:25
Geplaatst door Pytaghoras



Zalm heeft de oorlog verklaard. Is hij niet schuldig?

Nee, geloof ik niet. Zalm reageerde nogal overemotioneel en bedoelde volgens mij dat het 'oorlog' is tegen het extremisme maar hij had wellicht beter andere woorden kunnen kiezen.

Maar dit land is wel langzaam gek aan het worden. Moskeeen, scholen en kerken in de hens. Hoe ver gaat het nog?

AdamX
09-11-04, 22:28
"nederlanders" doen zo iets niet, het zullen wel moslimsterroristen zijn geweest die hun eigen scholen en moskeeen in brand steken :maf2:

Enomis
09-11-04, 22:29
Welke maniak steekt er nou een school in brand, wat in vredesnaam denkt men hier nu weer mee te bereiken?!? Zijn dit dezelfde gekken als eerder deze week, ik wil niet geloven dat er meer van dit soort walgelijke mensen rondlopen die dit soort dingen kunnen doen.

Wat kunnen nou in vredesnaam doen tegen dit soort extreme types...

Pytaghoras
09-11-04, 22:31
Geplaatst door Enomis
Welke maniak steekt er nou een school in brand, wat in vredesnaam denkt men hier nu weer mee te bereiken?!? Zijn dit dezelfde gekken als eerder deze week, ik wil niet geloven dat er meer van dit soort walgelijke mensen rondlopen die dit soort dingen kunnen doen.

Wat kunnen nou in vredesnaam doen tegen dit soort extreme types...

Extreem rechts zit daarachter, denk ik. Je kan zulke gasten moeilijk aanpakken.

Spoetnik
09-11-04, 22:32
Geplaatst door Dutchguy
Nee, geloof ik niet. Zalm reageerde nogal overemotioneel en bedoelde volgens mij dat het 'oorlog' is tegen het extremisme maar hij had wellicht beter andere woorden kunnen kiezen.

Maar dit land is wel langzaam gek aan het worden. Moskeeen, scholen en kerken in de hens. Hoe ver gaat het nog?

Dus Zalmpie heeft de oorlog verklaard aan deze hollandse jongens? Stuur de F16's!

Oh dit kan natuurlijk ook een hoax aanval zijn :argwaan:

Henoch
09-11-04, 22:32
Geplaatst door Pytaghoras
Extreem rechts zit daarachter, denk ik. Je kan zulke gasten moeilijk aanpakken.

onkruid is het, aan deze en gene zijde van wand.

~Panthera~
09-11-04, 22:35
Geplaatst door Enomis
Welke maniak steekt er nou een school in brand, wat in vredesnaam denkt men hier nu weer mee te bereiken?!? Zijn dit dezelfde gekken als eerder deze week, ik wil niet geloven dat er meer van dit soort walgelijke mensen rondlopen die dit soort dingen kunnen doen .

Wat kunnen nou in vredesnaam doen tegen dit soort extreme types...
------------

Tip: kijk eens op andere sites.
Malloten genoeg.
Hebben ze daar bij de AIVD ook geen kijk op ? :moe:

~Panthera~
09-11-04, 22:36
Geplaatst door Pytaghoras
Extreem rechts zit daarachter, denk ik. Je kan zulke gasten moeilijk aanpakken.
-------------------------

Dat weet ik wel zeker.

johan402
09-11-04, 22:36
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Tip: kijk eens op andere sites.
Malloten genoeg.
Hebben ze daar bij de AIVD ook geen kijk op ? :moe:

Bij de AIVD hebben ze het veel te druk om de beschuldigende vinger naar elkaar te steken... dus nee... daar hebben ze bij de AIVD geen kijk op.

Spoetnik
09-11-04, 22:37
Ik vraag me af waar mensen als 151NP zijn gebleven die iedereen voor gek verklaard die het klimaat na 911 jegens moslims wensten te vergelijken met wat de Joden overkwam in de jaren dertig en eerder. Dit is het begin van pogroms tegen onze semitische bevolking :(

Ik denk wel dat er nu meer mensen zich zullen uitspreken tegen pogroms, maar of dat mensen zal stoppen is nog maar de vraag.

Het is wel duidelijk dat de Nederlandse elite uiterst bekwaam is in het manipuleren van bevolking. Waar in de VS een mass casuality aanval nodig is, is in Nederland de moord op 2 mensen voldoende om grote gedeelten van de bevolking te radicaliseren.

Rode Smurf
09-11-04, 22:38
Geplaatst door Spoetnik
Het is wel duidelijk dat de Nederlandse elite uiterst bekwaam is in het manipuleren van bevolking. Waar in de VS een mass casuality aanval nodig is, is in Nederland de moord op 2 mensen voldoende om grote gedeelten van de bevolking te radicaliseren.

Echt goeie complottheorieen worden helaas steeds schaarser. :D

~Panthera~
09-11-04, 22:38
Geplaatst door johan402
Bij de AIVD hebben ze het veel te druk om de beschuldigende vinger naar elkaar te steken... dus nee... daar hebben ze bij de AIVD geen kijk op.
----------------------------

Zouden ze toch eens moeten doen, hele lappen over hoe je bommen maakt nl. :moe:

Spoetnik
09-11-04, 22:40
Geplaatst door Rode Smurf
Echt goeie complottheorieen worden helaas steeds schaarser. :D

Steek je gemanipuleerde kop rustig in de grond hoor.. Of steek nog een paar basisscholen in de fik.

johan402
09-11-04, 22:40
Geplaatst door Pytaghoras
Extreem rechts zit daarachter, denk ik. Je kan zulke gasten moeilijk aanpakken.

Extreem rechts
Extreem links
Extremistische moslims
Extremistische Christenen
en ga zo maar door...
gemene deler is dat ze extremistisch zijn. Eindoordeel is dat het uitschot is, stuk voor stuk. Wat er achter het woordje extreem staat, boeit niet eens meer. Dat polariseert alleen maar. Noem het voor mijn part extremistisch uitschot, waar men ook vanaf komt, wat voor idealen men ook najaagd. Zet ze allemaal op een boot en stuur die aub richting een ijsberg of zo...

Dutchguy
09-11-04, 22:45
Geplaatst door Spoetnik
Dus Zalmpie heeft de oorlog verklaard aan deze hollandse jongens? Stuur de F16's!

Oh dit kan natuurlijk ook een hoax aanval zijn :argwaan:

:moe:

Rode Smurf
09-11-04, 22:45
Geplaatst door Spoetnik
Steek je gemanipuleerde kop rustig in de grond hoor.. Of steek nog een paar basisscholen in de fik.

Mwaah, ik blijf liever de bull van de shit scheiden.

AdamX
09-11-04, 22:56
Geplaatst door AdamX
"nederlanders" doen zo iets niet, het zullen wel moslimsterroristen zijn geweest die hun eigen scholen en moskeeen in brand steken :maf2:

:wow: :wow:

_h4T3D_sE7eN
09-11-04, 23:10
Geplaatst door johan402
Eindoordeel is dat het uitschot is, stuk voor stuk. Wat er achter het woordje extreem staat, boeit niet eens meer. Dat polariseert alleen maar. Noem het voor mijn part extremistisch uitschot, waar men ook vanaf komt, wat voor idealen men ook najaagd.


!

Mark
09-11-04, 23:12
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
!

die fokking site van je is nog op testbeeld!!!

:rolleyes:

_h4T3D_sE7eN
09-11-04, 23:14
Geplaatst door Mark
die fokking site van je is nog op testbeeld!!!

:rolleyes:

Geduld, Mark.

Er zijn momenteel 24 mensen bezig. Binnen no time weer actief. Het kan ieder moment gebeuren.

Hopelijk om met wat satirische nuance helpen de redelijkheid weer terug te brengen. Ben de nonsens een beetje zat, om eerlijk te zijn.

Mark
09-11-04, 23:17
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Geduld, Mark.

Er zijn momenteel 24 mensen bezig. Binnen no time weer actief. Het kan ieder moment gebeuren.

Hopelijk om met wat satirische nuance helpen de redelijkheid weer terug te brengen. Ben de nonsens een beetje zat, om eerlijk te zijn.

je gaat toch niet zeggen dat het satire is? :(

denk ik eindelijk oprechte moslims gevonden te hebben

nou ja dan mail ik yehi wel weer :)

Rode Smurf
09-11-04, 23:20
Geplaatst door Mark
denk ik eindelijk oprechte moslims gevonden te hebben

Wie zit daar nou op te wachten? Die hebben geen gevoel voor humor. :)

stavast
09-11-04, 23:42
Even de stand bijhouden:

Moskee versus kerk 5 : 4

Islam. school versus ongelovige school 2 : 0
(maar ik denk dat de katholieken snel gaan inlopen, Deo volente)

fruns
09-11-04, 23:45
gemene deler is dat ze extremistisch zijn. Eindoordeel is dat het uitschot is, stuk voor stuk. Wat er achter het woordje extreem staat, boeit niet eens meer. Dat polariseert alleen maar. Noem het voor mijn part extremistisch uitschot, waar men ook vanaf komt, wat voor idealen men ook najaagd. Zet ze allemaal op een boot en stuur die aub richting een ijsberg of zo... [/B]

Way to go Johan!
Ben alleen een beetje bang dat er steeds meer extremen aan alle kanten komen. Wil je nog een beetje extreem zijn moet je het dus steeds bonter maken. Waar gaat dat heen. Waar gaat dat heen.
Mijn hoop ligt in het idee dat er ook een hoop verstandige mensen wakker geschud worden.

Couscousje
09-11-04, 23:58
Brand bij Islamitische basisschool Uden

Uitgegeven: 9 november 2004 22:09
Laatst gewijzigd: 9 november 2004 23:22

UDEN - Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond brand gesticht. Op de school aan de Landschrijversveld zitten 140 leerlingen. De politie meldde dat het om een uitslaande brand gaat. Burgemeester Kersten van de gemeente zei voor het NOS Journaal dat alleen sprake is van materiële schade. De brand brak rond kwart voor negen uit.

Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten.

In Eindhoven werd maandagochtend een aanslag gepleegd op een islamistische basisschool. Burgemeester Sakkers van Eindhoven legde een verband tussen de aanslag en de moord op Van Gogh.

Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten.

Cc

_h4T3D_sE7eN
10-11-04, 00:08
Geplaatst door Rode Smurf
Wie zit daar nou op te wachten? Die hebben geen gevoel voor humor. :)


Dan weet jij nog niks. :hihi:

Couscousje
10-11-04, 00:11
Kan deze gelinkt worden met de andere topic, beheer?

Ik zag hem te laat. :melk:

Cc

Julien
10-11-04, 00:30
Geplaatst door stavast
Even de stand bijhouden:

Moskee versus kerk 5 : 4

Islam. school versus ongelovige school 2 : 0
(maar ik denk dat de katholieken snel gaan inlopen, Deo volente)

Er is vannacht weer een kerk in brand gestoken, de Pauluskerk in Boxtel.. het zijn dus al weer 5 kerken!!!

Laat ik ff reageren zoals sommige prikkers op dit forum:
ik hoor de media niet berichten over al die kerken die in brand zijn gestoken, maar wel over de moskeeen..er is een hetze in Nederland tegen Christenen!!!

Rode Smurf
10-11-04, 01:31
Ben benieuwd wanneer, en of dit land weer bij zinnen komt.

thops
10-11-04, 01:44
meeeeeeeeeeen ik hoop bid tot allah/god/buda/weet ik het hoe je het wil noemen dat die onzin eens stopt. als ik kon zou ik al die gekken op een eiland zetten groot hek eromheen en laat ze elkaar daar maar het leven zuur maken.

wat ik wel weet is dat aan welke "zijde" ook een bedreiging plaats vind je je bek moet open trekken en er op staan dat die politie die het tegenwoordig te druk heeft met bonnen uitschrijven en groepjes jongere (die nergens heen kunnen want alles word dicht gegooit of verwijderd) uit mekaar sturen.

En die klote media die je maar blijft schreeuwen met meer geweld, ik betrap mezelf erop niet eens met mijn ogen te knipperen als ik iemand in stukken zie gereten op het journaal.

Vrijheid van menings uiting me reet! discriminatie in welke vorm dan ook is geen geen vrijheid van menings uiting het is gewoon onderdrukking.

En wat ik lees op deze site dat moeten ze is eens groot in de krant zetten, het is gewoon te triest voor woorden dat nederlanders(doel ik op nederlanders met buitenlandse afkomst) zich niet thuis meer voelen hier.

Groet van een 25% indische afkomst maar eigenlijk gewoon 100% mens

johan402
10-11-04, 07:23
Geplaatst door thops
meeeeeeeeeeen ik hoop bid tot allah/god/buda/weet ik het hoe je het wil noemen dat die onzin eens stopt. als ik kon zou ik al die gekken op een eiland zetten groot hek eromheen en laat ze elkaar daar maar het leven zuur maken.

wat ik wel weet is dat aan welke "zijde" ook een bedreiging plaats vind je je bek moet open trekken en er op staan dat die politie die het tegenwoordig te druk heeft met bonnen uitschrijven en groepjes jongere (die nergens heen kunnen want alles word dicht gegooit of verwijderd) uit mekaar sturen.

En die klote media die je maar blijft schreeuwen met meer geweld, ik betrap mezelf erop niet eens met mijn ogen te knipperen als ik iemand in stukken zie gereten op het journaal.

Vrijheid van menings uiting me reet! discriminatie in welke vorm dan ook is geen geen vrijheid van menings uiting het is gewoon onderdrukking.

En wat ik lees op deze site dat moeten ze is eens groot in de krant zetten, het is gewoon te triest voor woorden dat nederlanders(doel ik op nederlanders met buitenlandse afkomst) zich niet thuis meer voelen hier.

Groet van een 25% indische afkomst maar eigenlijk gewoon 100% mens

Laat ik hier op zeggen dat ik 100% Nederlander ben van Nederlandse afkomst etc. maar ik voel mij ook steeds minder thuis in Nederland. Het Nederland van nu is niet het Nederland wat ik heb leren kennen. Het Nederland waar ik trots op ben om uit te dragen en ga zo maar even door.

Vrijheid van meningsuiting is mooi, maar is nog altijd gebonden aan spelregels. Het schofferen van mensen (wat Theo van Gogh regelmatig deed) heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar letterlijk met het schofferen van mensen.
Het discrimineren van mensen heeft ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar alles met een bekrompen geest.
Het in de fik steken van scholen, moskeeën, kerken en zo meer, heeft ook niets met vrijheid van meningsuiting te maken, maar met onmenselijke omgangsvormen en regelrechte terreur.
Gisteravond weer een school, vanacht weer een kerk, waar houdt het op, wanneer komt men weer tot bezinnen? Ik denk dat we in een trein zitten en dat die trein zich maar moeilijk laat stoppen.

Ik las dat men de stand bijhield van getroffen gebouwen. Als dit zo doorgaat, lees ik hier strakjes nog de stand van slachtofers. Is dat dan waar men op uit is?

Bah!

Seneca
10-11-04, 07:51
Geplaatst door thops
meeeeeeeeeeen ik hoop bid tot allah/god/buda/weet ik het hoe je het wil noemen dat die onzin eens stopt. als ik kon zou ik al die gekken op een eiland zetten groot hek eromheen en laat ze elkaar daar maar het leven zuur maken.

wat ik wel weet is dat aan welke "zijde" ook een bedreiging plaats vind je je bek moet open trekken en er op staan dat die politie die het tegenwoordig te druk heeft met bonnen uitschrijven en groepjes jongere (die nergens heen kunnen want alles word dicht gegooit of verwijderd) uit mekaar sturen.

En die klote media die je maar blijft schreeuwen met meer geweld, ik betrap mezelf erop niet eens met mijn ogen te knipperen als ik iemand in stukken zie gereten op het journaal.

Vrijheid van menings uiting me reet! discriminatie in welke vorm dan ook is geen geen vrijheid van menings uiting het is gewoon onderdrukking.

En wat ik lees op deze site dat moeten ze is eens groot in de krant zetten, het is gewoon te triest voor woorden dat nederlanders(doel ik op nederlanders met buitenlandse afkomst) zich niet thuis meer voelen hier.

Groet van een 25% indische afkomst maar eigenlijk gewoon 100% mens

Adoe :wink:
Je maakt de klassieke fout in juridische zin. De in artikel 1 van de Grondwet genoemde grondrechten gelden tussen Staat en burger, niet tussen burgers onderling. Eenieder moet het recht hebben om te kunnen zeggen wat hij of zij denkt. De staat kan en mag geen zwijgverbod opleggen. Als hetgeen gezegd wordt strijdig is met in het Wetboek van Strafrecht gestelde (bv. belediging, smaad, racisme etc.) dan kan het slachtoffer van die strijdigheid aangifte doen en zal de officier van justitie beslissen om al dan niet over te gaan tot vervolging.
Ten aanzien van je opmerking dat Nederlanders van allochtone komaf zich hier niet meer thuisvoelen, tsja triest. Overigens geldt exact hetzelfde voor veel Nederlanders van autochtone afkomst.
Je zult als indo uiteraard wel het probleem kennen dat veel autochtonen de basis kennis tot rasherkenning ontberen en dus indo's aan zien voor Turken, Surinamers etc...De beperkten van geest zal ik maar zeggen.

Echter, vroeger waaraan jij refereert, was er respect voor anderen en hun bezit. Je sprak volwassenen aan met U en luisterde ook naar de buurman als die je meldde dat je over de schreef ging. Thans is dat respect goeddeels verdwenen, ook bij de autochtone jeugd. Bij de betrekkelijk kleine groepjes Marokkaanse jochies is dat respect als gevolg van een cultuurconflict nog verder verdwenen en wordt een vriendelijke terechtwijzing van buurman ofzo onmiddellijk met bedreiging of erger beantwoord. Daarmee sloop je de zo beroemde Nederlandse tolerantie en zie: moskeebranden, schoolbranden en ook de alochtone kant laat zich niet onbetuigd: kerkbranden, schoolbranden en bedreigingen met moord en doodslag. Gaat lekker zo....

thops
10-11-04, 08:34
Ik doelde eigenlijk meer op als je hoort dat wat iemand van plan is besides dat wetboek mag nog wel wat veranderingen aangaan want voor als ze je willen hebben is er altijd wel een artikeltje dat speciaal bij jou past, dus kunnen kan wel maar doen ho maar.

Ik ben zo wit dat ik licht geef en heb nooit last van rasisme ik heb wel last van het feit dat mijn vrienden om mij heen anders behandeld worden omdat ze een lekker tintje hebben.

Waar ik ook last van heb is dat die zogenaamde "blanke" nederlanders het zo ernstig gemaakt hebben dat als ik iemand wijs op wangedrag ik gelijk beschuldigd word van discriminatie en daar flip ik enorm van dus kan mij de positie van de gemiddelde islamiet(aangezien de gemiddelde "hollander niet eens het verschil ziet tussen iemand van turkse komaf of marokkaanse komaf) heel goed voorstellen.

Wat mij boos maakt is dat alles maar mag gezegd worden en daardoor respect wegvaagd.
B.v. als ik zeg al die moslim zijn achterlijk en het land uit, dan gebeurd er helemaal niets want DAT is vrijheid van menings uiting maar als een moslim zegt homo's zijn vies en moeten verbannen worden, dan is dat ineens rasisme en word dat direct de kop ingedrukt.

Ik vind dat dit aan alle zijde moet gebeuren en ik blijf van mening dat de grootste oorzaak van al die ellende dankzij die fijne media komt die maar blijft liegen en bedriegen want haat, bloed,reality en geweld dat verkoopt.
Dat ik om 19.30 de tv aanzet en mijn nichtje van 16 lekker zit te kijken naar hoe een irakees een doodgebloed mens weg draagt in closeup en vervolgens vrolijk over de nieuwe singel d-child begint te lullen dat vind ik niet gezond meer.

ieniemienie
10-11-04, 08:44
Woest word ik van zo'n stelletje idioten met weinig herseninhoud die het nodig vinden om over en weer elkaars gebouwen in de fik te steken. Ze misbruiken de gebeurtenissen van de afgelopen tijd om hun ware aard te verdoezelen. Want dit soort mensen gaat het er alleen maar om herrie te schoppen, mensen tegen elkaar op te zetten en dingen te vernielen. :gek:
Het gaat helaas om een kleine groep gevaarlijke sukkels die het voor de anderen verpesten. :verdriet: , zoals zo vaak. Hopelijk houdt iedereen het hoofd koel.

ZwYgStErr
10-11-04, 12:20
Serieuze shit. Bij ons in de buurt worden moskeeën 24/7 in de gaten gehouden, door vrijwilligers. Midden in de nacht rondjes om de moskee lopen.

Wie zei ook al weer dat moskeeën en Islamitische scholen/instanies voorlopig geen bewaking nodig hebben?

When will it end?

:jammer:

ieniemienie
10-11-04, 13:03
De kerken moeten nu ook bewaakt worden. Scholen, kerken, moskeeën... Als ze daders pakken die dit soort dingen doen mogen ze de kosten (ook van de bewaking) op hen verhalen. :kwaad:

johan402
10-11-04, 13:19
Als we nou eens alle objecten in nederland gaan bewaken, is er niemand meer over om een aanslag te plegen..... duh

Jimmy Bora
10-11-04, 13:53
Zelf ben ik voor een kwart :nl: en de rest :belgie:
Maar eigenlijk ben ik een mix van alle culturen en nationaliteiten, zo gemengd dat ik niet méér weet van welke afkomst ik ben :p

Misschien ben k nu een :usa: of een :afro: of een :chinees: of een :alien: of ook nog een :staart: of allemaal samen :maf:

Maar dat een Belg, Nederlander, Turk, Indiër, Chinees of Marsman of wie dan ook, een aanslag pleegt op de vrijheid en de rechten van de mens of dier of niet-aardachtige..., keur ik af. :mad:

Laat de gekken de overhand niet nemen, laat ons leiden door de rede en verstand (emotionele en rationele IQ, niet één van de twee)

Juiced
10-11-04, 14:27
Dit heeft niks meer te maken met een strijd tegen extremisme. Op die school stond o.a. het teken van white power. Die boerenlullen (om ze zo maar te noemen) snappen niet dat ze het probleem alleen maar groter maken: je krijgt hier alleen maar meer verdeeldheid door.
Grappig was dat in de volkskrant van zaterdag een reportage stond over van Gogh's herdenking op de dam. De titel was iets in de trant van "De stad brand niet". Het artikel wees erop dat verwachtte etnische rellen niet waren uitgekomen.
Daar moet die schrijver dan nu op terug gaan komen; het hele LAND brand, in plaats van de stad. Dit gaat toch nergens meer over?
Er wordt iemand vermoord, vervolgens gaat er een moskee in de brand. Ik begrijp (maar begrijp mij niet verkeerd) dat men zich machteloos voelt, en wat wil doen. Maar dit is toch niet de manier? Net zoals het feit dat er vervolgens een kerk in de hens wordt gestoken. Hierna een school... en wat is het volgende doelwit? Wat gebeurt er over een maand? Rassenrellen?
Iedereen vestigd zijn of haar hoop op ingrijpen van de overheid: ik denk dat we er nou is zelf, met z'n allen wat aan moeten doen. Gewoon de burgers. Die politiek kan toch alleen maar zeuren over een meningsverschilletje tussen Donner en Remkes!

johan402
10-11-04, 14:32
Geplaatst door Juiced
Dit heeft niks meer te maken met een strijd tegen extremisme. Op die school stond o.a. het teken van white power. Die boerenlullen (om ze zo maar te noemen) snappen niet dat ze het probleem alleen maar groter maken: je krijgt hier alleen maar meer verdeeldheid door.
Grappig was dat in de volkskrant van zaterdag een reportage stond over van Gogh's herdenking op de dam. De titel was iets in de trant van "De stad brand niet". Het artikel wees erop dat verwachtte etnische rellen niet waren uitgekomen.
Daar moet die schrijver dan nu op terug gaan komen; het hele LAND brand, in plaats van de stad. Dit gaat toch nergens meer over?
Er wordt iemand vermoord, vervolgens gaat er een moskee in de brand. Ik begrijp (maar begrijp mij niet verkeerd) dat men zich machteloos voelt, en wat wil doen. Maar dit is toch niet de manier? Net zoals het feit dat er vervolgens een kerk in de hens wordt gestoken. Hierna een school... en wat is het volgende doelwit? Wat gebeurt er over een maand? Rassenrellen?
Iedereen vestigd zijn of haar hoop op ingrijpen van de overheid: ik denk dat we er nou is zelf, met z'n allen wat aan moeten doen. Gewoon de burgers. Die politiek kan toch alleen maar zeuren over een meningsverschilletje tussen Donner en Remkes!

De hoop op de politiek? Nee aub niet.
Ze hebben dit hele verhaal zelf behoorlijk aan weten te wakkeren.
Maar je hebt helemaal gelijk. We moeten nu zelf maar eens wat doen dan alleen maar lopen kankeren dat het niet goed gaat.
En dan nog iets...
Ik begin er echt behoorlijk ziek van te worden, dat alles maar wordt afgeschoven op die ene moord. Op die ene jongen en op Theo van Gogh. Dit heeft daar niets meer mee te maken, het is hoogstens een trigger geweest in een situatie die al langer bestond. Dit is hoogstens extra brandstof geweest.

Juiced
10-11-04, 14:47
Inderdaad Johan, het is misschien net de druppel geweest... het hing al een beetje in de lucht na die jongens in de diamantbuurt, die dat gezin wegpestten... Ik was blij gisteren met die fietstocht van marokkaanse jongeren, jullie laten zien dat je er niet achter staat en dat de meerderheid van de marokkaanse gemeenschap daar niet achter staan. Toch geld er een bepaald taboe om hier over te praten met z'n allen blijkbaar...

Patrick
10-11-04, 14:51
Geplaatst door Juiced
....Iedereen vestigd zijn of haar hoop op ingrijpen van de overheid: ik denk dat we er nou is zelf, met z'n allen wat aan moeten doen. Gewoon de burgers. Die politiek kan toch alleen maar zeuren over een meningsverschilletje tussen Donner en Remkes!

Inderdaad. Iedereen lijkt te wachten tot "iemand anders" iets gaat doen (lees "de Politiek") waardoor degenen die wat zouden kunnen doen (lees "gewoon de burgers") niets doen en diegenen die niets zouden moeten kunnen doen (lees de extremen gekken aan beide zijden) gewoon hun gang gaan. Dus wat zou ik kunnen doen? Nou, misschien eens uitspreken dat ik het eigenlijk heel interessant en leuk vind dat ik in een land leef met zoveel verschillende culturen, dat ik ontzettend veel begrip heb voor de moeite die iedereen heeft om dit een plekje te geven en dat ik ontzettend pissig wordt over zowel de aanslag op Theo van Gogh als ook het platbranden van scholen, kerken en moskeëen, van welke achtergrond dan ook. Mensen die hun toevlucht zoeken in de angst, en vooral het bangmaken van kinderen, verdienen geen plek in welke hemel dan ook.

Carolien
10-11-04, 16:45
Nee Zalm is niet schuldig, hij verklaarde extremisten de oorlog.

Die brand in Uden is walchelijk!!!! Die arme kinderen en hun ouders, het is vreselijk als onschuldigen kinderen slachtoffer worden.

Evelien75
10-11-04, 19:32
Ik wil ook graag even mijn frustratie kwijt over wat er de laatse tijd allemaal gebeurt... Een moord, scholen, moskeeën en kerken in de brand... Wat is dit voor een afschuwelijke gang van zaken en wat kun je er tegen doen. Ik voel, me als geboren en getogen nederlandse, juist zo ontzettend thuis tussen mensen van allerlei verschillende komaf. Ik walg van het "wij"en "zij-gevoel waar steeds over wordt gesproken en het compleet mislukken van de multiculturele samenleving. Mijn vriendenkring, en zeker weten die van vele anderen, is het bewijs van het tegendeel. Ik schaam me echt voor wat er nu gaande is.
Wat kunnen we doen?!

xslaniet
10-11-04, 19:40
Geplaatst door Pytaghoras

Zalm heeft de oorlog verklaard. Is hij niet schuldig?

Het iws slechts een volksvertegenwoordiger,op die positie gezet door het volk,dus het volk is schuldig....Maar daar wordt die brand niet mee geblust,wel aangestoken.

delirious
10-11-04, 20:06
Geplaatst door Enomis
Welke maniak steekt er nou een school in brand, wat in vredesnaam denkt men hier nu weer mee te bereiken?!? Zijn dit dezelfde gekken als eerder deze week, ik wil niet geloven dat er meer van dit soort walgelijke mensen rondlopen die dit soort dingen kunnen doen.

Wat kunnen nou in vredesnaam doen tegen dit soort extreme types...

Deze laffe hazen hebben het lef niet om het op te eisen :boos:

cybersimo
11-11-04, 06:23
In tijden van chaos dient het verstand de overhand te hebben !

qpo
12-11-04, 00:23
Ik vind dat er nog al wat snel voorbarige conclusies getrokken worden!
Waar is het bewijs dat extreem-rechts deze brand heeft aangestoken, het white-power dat we op de tv te zien kregen wil nog niet zeggen dat dit door extreem rechtse lieden gedaan is. Hier wordt nu precies gedaan wat we eigenlijk niet zouden moeten willen, namelijk met de vinger in een richting wijzen die misschien wel eens de verkeerde richting zou kunnen zijn.

Dit soort uitspraken ,die ik her en der, op dit forum gelezen heb die polariseren juist en dragen echt niet bij tot een beter begrip en verstandhouding.

thops
12-11-04, 08:30
Het spijt me maar die orginisaties zijn er ook en daar kun je niet je ogen voor sluiten en iemand die dat teken gebruikt heeft extremistisch gedachte want anders steek je niet een moskee of school in de fik, idem dito voor de kerken!

rinuz
12-11-04, 10:19
Geplaatst door qpo
Ik vind dat er nog al wat snel voorbarige conclusies getrokken worden!
Waar is het bewijs dat extreem-rechts deze brand heeft aangestoken, het white-power dat we op de tv te zien kregen wil nog niet zeggen dat dit door extreem rechtse lieden gedaan is. Hier wordt nu precies gedaan wat we eigenlijk niet zouden moeten willen, namelijk met de vinger in een richting wijzen die misschien wel eens de verkeerde richting zou kunnen zijn.

Dit soort uitspraken ,die ik her en der, op dit forum gelezen heb die polariseren juist en dragen echt niet bij tot een beter begrip en verstandhouding.

Op t.v leken me het jongeren uit die buurt.
Het leek me geen georganisseerd iets.
Als het aan mij ligt. Zulke jongeren oppakken en goed opvoeden!

at tauba
12-11-04, 15:44
Het is wel duidelijk dat de Nederlandse elite uiterst bekwaam is in het manipuleren van bevolking. Waar in de VS een mass casuality aanval nodig is, is in Nederland de moord op 2 mensen voldoende om grote gedeelten van de bevolking te radicaliseren. [/B][/QUOTE]

:sniper:

SIG
12-11-04, 15:48
Ik schaam me diep dat er Nederlanders zijn die menen dat ze een school in de fik moeten steken. Ik woon in een land vol dombo's. Er zijn dombo's die mensen doodknallen omdat hun religie beledigd wordt en er zijn dombo's die daarop denken dingen aan te moeten steken die niet aangestoken moeten worden en vervolgens zijn er ook nog dombo's die denken dat ze politiek gezien munt moeten slaan uit al het bovenstaande.

wytze
12-11-04, 16:21
Uden ligt vlakbij Eindhoven hoorde ik op de radio en er stond een white power teken? Zoals ik bij de aanslg in Einhoven al zei: er is een actieve groep nazi's in die stad en omgeving: de Nationale Alliantie.
Ik durf er heel wat om te verwedden dat daar de daders gezocht moeten worden.

Verder even terugkomend op johan402 over extremisme: de Anti-Fascistische Actie wordt vaak extreem-links genoemd. Velen van hen zijn krakers, punks, en ze zien er soms heftig uit. Maar ik ben heel blij met de Anti-Fascistische Actie die tenminste de straat op durft te gaan als er nazi's willen demonstreren. De meeste mensen laten het fascistisch tuig gewoon wroeten en voortwoekeren.
Als de Anti-Fascistische Actie (herkenbaar aan stickers met een rode en zwarte vlag) extreem is dan is dit tenminste een extreem waar ik geen kwaad in zie en die ik zeker niet op een boot wil zetten. Integendeel, ik ga zelf zo een sticker op mijn jas plakken.

Wellicht een idee voor de Marokkaanse gemeenschap om samenwerking te zoeken met de Anti-Fascistische Actie?

mark61
12-11-04, 17:12
Straks blijkt dat het houten gebouwtje dringend aan vernieuwing toe was en de gemeente geen geld had voor nieuwbouw. Dus dacht de wethouder, ff inspelen op de actualiteit en de verzekering betaalt een nieuwe school. Met als slagroom gratis publiciteit over verbroedering tussen de 'gemeenschappen'.

Zieke geest? Ik? :hihi:

wytze
12-11-04, 17:20
mark,
ik vind het ff te serieus om grapjes over te maken.
het lijkt me echt van groot belang dat de politie die Nationale Alliantie eens echt serieus gaat aanpakken.

Nazi's:

:fuckit2:




Leve de Anti-Fascistische Actie :lole: :handbang:

qpo
14-11-04, 01:04
Geplaatst door rinuz
Op t.v leken me het jongeren uit die buurt.
Het leek me geen georganisseerd iets.
Als het aan mij ligt. Zulke jongeren oppakken en goed opvoeden!

[quote] Glenn Mills lijkt me wel iets! Maar nog steeds is nergens bekend gemaakt wie de daders zijn van al die "aanslagen" laat staan wie er daadwerkelijk achterzitten. Het kan ook puur vandalisme zijn veroorzaakt door drank en drugs en meeliftend op de actualiteit van de dag.!