PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik spreek mijn afschuw uit over de pogrom-achtige toestanden



GroteWolf
10-11-04, 10:00
Op dit moment lijkt het wel oorlog in Den Haag. Maar daar wordt de juiste strijd gevoerd: Tegen gewapende radicale Islamieten die er op uit zijn (ook) Europa in een strijdtoneel van de gewapende strijd tegen het Westen te veranderen.

Maar wat er verder in het land gebeurt vind ik werkelijk afschuwelijk. Dit is precies waar die gifkikkers op uit zijn en een klein groepje rechts radicalen doet er aan mee.
Kinderen op een basisschool of gewone moskeebezoekers hebben er niks mee te maken. Dat zijn allemaal mensen die er gewoon in Nederland het beste van willen maken. Deze mensen op een dergelijke manier angst aanjagen is echt onrechtvaardig en weerzingwekkend.
Ook in de Spaanse en Deense pers zijn vergelijkingen met de Kristallnacht al getrokken. Dit kan echt niet.
Helaas zijn zaken zoals de ingezonden brief van de vrienden van van Gogh en bepaalde uitspraken van politici, hoe goed bedoeld ook, eerder olie op het vuur. Ze kunnen door veel te veel onschuldige moslim-landgenoten uitgelegd worden als bedreigend (dat is iets anders dan beledigend).

Ik hoop dat het kabinet snel besluit het leger (ook) Islamitsiche doelen te laten bewaken. Dan kan de rust weerkeren. Het zal geen prettig gezicht zijn maar wel een stuk prettiger dan nog een afgebrande moskee of school (of kerk).

Overigens hoop ik dat veel Moslims in Nederland begrijpen dat dit soort gewelddadige acties absoluut van een groepje radicalen komt. Mits tijdig de kop ingedrukt kan dit heel beperkt blijven.

We hebben nu nog de keuze. Gaat Europa balkaniseren met Nederland al begin? Of wordt Nederland toch ooit weer dat beetje wereldvreemde grappige land waar geweld juist heel zeldzaam is.

Couscousje
10-11-04, 10:03
Wat is pogrom?

Cc

nard
10-11-04, 10:04
Goeie nuancering
Goeie distantiering

Eensch

Joesoef
10-11-04, 10:04
'Sfeer van pogrom dreigt in Nederland'
RIJSWIJK - Nederland loopt na de moord op filmmaker Theo van Gogh het gevaar in dezelfde logica te vervallen die in 1938 leidde tot de Kristallnacht, het begin van de jodenvervolging door de nazi's. Dat schrijft het Deense dagblad Politiken woensdag in zijn commentaar.


Destijds werd de aanslag door een Poolse jood op een Duitse diplomaat aangegrepen om pogroms tegen Duitse en Oostenrijkse joden te beginnen. " Wij Europeanen moeten van de geschiedenis geleerd hebben dat we tegen zulke opvattingen in verzet moeten komen", aldus het liberale dagblad.

Ook het Spaanse dagblad El Mundo signaleert een spiraal van fanatisme in Nederland, nu als reactie op de moord moskeeën en koranscholen in brand zijn gestoken. De krant noemt de toestand "zeer ernstig", omdat " de spiraal van actie en reactie het fanatisme middenin 'geciviliseerd' Europa naar het hart van de samenleving dreigt te verplaatsen".

Het ergste van de moord op Van Gogh is volgens El Mundo dat die een tegenovergestelde reactie kan oproepen, die de samenleving bedreigt. " Heel Europa moet naar Holland kijken om een kwaad te voorkomen dat zich nog verder zou kunnen uitbreiden."







© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf

Mark
10-11-04, 10:07
Pogrom is de naam voor Russische aanvallen op Joden begin 20ste eeuw, een soort voorloper op de holocaust.

Mark
10-11-04, 10:09
Het valt mij ook op hoe laconiek de politici doen over deze aanvallen, steevast zijn dit incidenten en enkelingen. Tijd om het te stoppen, dat is de taak van de overheid. Geen bullshit verhalen over te weinig mensen dan zet je het leger maar in.

~Panthera~
10-11-04, 10:10
Dat is een gevolg van termen als "oorlog" die vanuit Den Haag wel heel gemakkelijk gebruikt zijn.
In een "oorlog" is nl alles geoorloofd.
Daarmee valideer je geweld.
Dus valideer je ook elke rat die nu denkt uit het riool te moeten kruipen, om kerken en moskeen en scholen in de fik te steken.
Zien we hier een krachtig optreden tegen ?
Had nl begrepen dat kerken en moskeen het zelf maar uit moesten zoeken, wat bewaking betreft.
Daarmee valideer je het dus weer, want je geeft een signaal af van desinteresse.
Slappe hap daar in Den Haag dus.

freya
10-11-04, 10:20
Geplaatst door Mark
Het valt mij ook op hoe laconiek de politici doen over deze aanvallen, steevast zijn dit incidenten en enkelingen. Tijd om het te stoppen, dat is de taak van de overheid. Geen bullshit verhalen over te weinig mensen dan zet je het leger maar in.

Dat stelletje idioten heeft geen andere visie dan bezuinigen.

Voor iets anders zijn ze totaal ongeschikt.


Balkenende noemde deze aanvallen onnederlandse toestanden.

Als het niet zo diep triest was, zou ik even hartelijk lachen.

Hier zit oer hollands white power tuig achter, dat zijn kans grijpt omdat de oer hollandse regering ervoor gekozen heeft zich te laten leiden door xenofobie :mad:

Rabi'ah.
10-11-04, 10:22
Nee, geen xenofobie, ordinair electoraal gewin. :moe:

mark61
10-11-04, 10:24
Geplaatst door Mark
Pogrom is de naam voor Russische aanvallen op Joden begin 20ste eeuw, een soort voorloper op de holocaust.

Oude Russische traditie, veel ouder dan begin 20e eeuw. Ook niet specifiek Russisch.

TonH
10-11-04, 10:31
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is een gevolg van termen als "oorlog" die vanuit Den Haag wel heel gemakkelijk gebruikt zijn.
In een "oorlog" is nl alles geoorloofd.
Daarmee valideer je geweld.
Dus valideer je ook elke rat die nu denkt uit het riool te moeten kruipen, om kerken en moskeen en scholen in de fik te steken.
Zien we hier een krachtig optreden tegen ?
Had nl begrepen dat kerken en moskeen het zelf maar uit moesten zoeken, wat bewaking betreft.
Daarmee valideer je het dus weer, want je geeft een signaal af van desinteresse.
Slappe hap daar in Den Haag dus.

Goede analyse.

Aansluitend bij je conclusie: op lokaal niveau wordt momenteel echt alles op alles gezet om excessen te voorkomen. Ook wordt alles uit de kast getrokken om overleg te blijven houden.

En dan krijg je dit soort signalen uit politiek Den Haag. Lokaal is men met man en macht aan het dweilen. Den Haag zet nog maar eens een extra kraantje open...

Mark
10-11-04, 10:32
Geplaatst door mark61
Oude Russische traditie, veel ouder dan begin 20e eeuw. Ook niet specifiek Russisch.

Ik wist dat jij me zou verbeteren :hihi:

freya
10-11-04, 10:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, geen xenofobie, ordinair electoraal gewin. :moe:

Electoraal gewin gebaseerd op de xenofobie van het volk.

1 pot nat :moe:

~Panthera~
10-11-04, 10:36
Geplaatst door TonH
Goede analyse.

Aansluitend bij je conclusie: op lokaal niveau wordt momenteel echt alles op alles gezet om excessen te voorkomen. Ook wordt alles uit de kast getrokken om overleg te blijven houden.

En dan krijg je dit soort signalen uit politiek Den Haag. Lokaal is men met man en macht aan het dweilen. Den Haag zet nog maar eens een extra kraantje open...
---------


Gelukkig zijn er nog wel mensen die "normaal" kunnen nadenken en wat er gebeurd is kunnen zien voor wat het is.
Anderen zullen alles in het werk stellen om nog meer olie op het vuur te gooien.
Ik hoop alleen, dat we er met zijn allen niet intrappen. :moe:
En van Den Haag verwacht ik niks meer na Zalm.

mark61
10-11-04, 10:38
Geplaatst door Mark
Ik wist dat jij me zou verbeteren :hihi:

Hoe wist jij dat nou weer? :hihi:

mark61
10-11-04, 10:42
Geplaatst door ~Panthera~
---------


Gelukkig zijn er nog wel mensen die "normaal" kunnen nadenken en wat er gebeurd is kunnen zien voor wat het is.
Anderen zullen alles in het werk stellen om nog meer olie op het vuur te gooien.
Ik hoop alleen, dat we er met zijn allen niet intrappen. :moe:
En van Den Haag verwacht ik niks meer na Zalm.

Ik begreep dat Zalm intussen stilletje is afgevoerd in een dwangbuis.

~Panthera~
10-11-04, 10:43
Geplaatst door mark61
Ik begreep dat Zalm intussen stilletje is afgevoerd in een dwangbuis.
------------

Het werdt tijd.

GroteWolf
10-11-04, 10:57
Overigens vind ik dat de media nu zeker aan het stoken zijn. Het is mijns inziens ook niet nodig om in deze gespannen tijd elke geblakerde muur of verfbom te melden. Daarmee doe je niemand een dienst, behalve diegenen die op escalatie uit zijn.

Wat Den Haag betreft ben ik erg teleurgesteld in hun daadkracht en verantwoordelijkheidsgevoel. Op Wilders na (die vreemd genoeg als eerste echt stelling nam tegen acties tegen moslims) denk ik overigens niet dat men aan op xenofobie gebaseerd electoraal gewin denkt. Ook daar wil men de boel wel tot bedaren brengen maar ik heb gewoon de indruk dat ze het niet goed inschatten (en niet weten hoe).

Mark
10-11-04, 10:59
Geplaatst door GroteWolf
Overigens vind ik dat de media nu zeker aan het stoken zijn. Het is mijns inziens ook niet nodig om in deze gespannen tijd elke geblakerde muur of verfbom te melden. Daarmee doe je niemand een dienst, behalve diegenen die op escalatie uit zijn.

Wat Den Haag betreft ben ik erg teleurgesteld in hun daadkracht en verantwoordelijkheidsgevoel. Op Wilders na (die vreemd genoeg als eerste echt stelling nam tegen acties tegen moslims) denk ik overigens niet dat men aan op xenofobie gebaseerd electoraal gewin denkt. Ook daar wil men de boel wel tot bedaren brengen maar ik heb gewoon de indruk dat ze het niet goed inschatten (en niet weten hoe).

mee eens, zie mijn topic ook.

Ik ben bijzonder teleurgesteld in de regering over hun opstelling de laatste dagen.

kaaskop
10-11-04, 11:13
Juist,


het gaat allemaal geweeeeeeldig momenteel NOT.

Maar behalve een zooitje stokers van rechter zijde, die sukkels hou je altijd, begint er bij mij ook al weer ergernis te ontstaan om het zooitje linkse politiek correctelingen die nu alweer koud na de crematie van Theo van Gogh in hun oude gangetje proberen door te lopen. Zo vind ik dat idee van Groen Links om de koningin een oproep tot verzoening te laten doen te bespottelijk voor woorden. "Jullie moeten gewoon weer vriendjes worden,jaja, zo lost het zich natuurlijk allemaal vanzelf wel weer op. :moe:

hesa
10-11-04, 11:16
k vind het zo triest allemaal! ben ik in een enge film terecht gekomen? ben ik een idealist?
is dít ons land? :huil:

TonH
10-11-04, 11:19
Geplaatst door kaaskop
Juist,


het gaat allemaal geweeeeeeldig momenteel NOT.

Maar behalve een zooitje stokers van rechter zijde, die sukkels hou je altijd, begint er bij mij ook al weer ergernis te ontstaan om het zooitje linkse politiek correctelingen die nu alweer koud na de crematie van Theo van Gogh in hun oude gangetje proberen door te lopen. Zo vind ik dat idee van Groen Links om de koningin een oproep tot verzoening te laten doen te bespottelijk voor woorden. "Jullie moeten gewoon weer vriendjes worden,jaja, zo lost het zich natuurlijk allemaal vanzelf wel weer op. :moe:

Nee dan is het beter om daadkrachtig te spreken over 'oorlog' en daarna rollebollend over straat te gaan in competentieconflicten. Of op te roepen dat de Marokkaanse koning zich moet uitspreken. Goed bezig dat zooitje van Rechts. :duim:

~Panthera~
10-11-04, 11:20
Geplaatst door kaaskop
Juist,


het gaat allemaal geweeeeeeldig momenteel NOT.

Maar behalve een zooitje stokers van rechter zijde, die sukkels hou je altijd, begint er bij mij ook al weer ergernis te ontstaan om het zooitje linkse politiek correctelingen die nu alweer koud na de crematie van Theo van Gogh in hun oude gangetje proberen door te lopen. Zo vind ik dat idee van Groen Links om de koningin een oproep tot verzoening te laten doen te bespottelijk voor woorden. "Jullie moeten gewoon weer vriendjes worden,jaja, zo lost het zich natuurlijk allemaal vanzelf wel weer op. :moe:
--------


Nee joh, Zet Rost v.Tonningen er neer. :moe:

kaaskop
10-11-04, 11:25
Geplaatst door TonH
Nee dan is het beter om daadkrachtig te spreken over 'oorlog' en daarna rollebollend over straat te gaan in competentieconflicten. Of op te roepen dat de Marokkaanse koning zich moet uitspreken. Goed bezig dat zooitje van Rechts. :duim:

Dus we zijn het er over eens dat iedereen er een zooitje van maakt in plaats van dat te doen wat al vijftien jaar eerder had kunnen worden aangepakt, het doodeenvoudig bestrijden van Moslimradicalisme zonder er al te veel woorden aan vuil te maken? Notabene zeker de helft van wat er nu is opgepakt was bij politie en AIVD geen onbekende... Ik bedoel maar.

kaaskop
10-11-04, 11:27
Geplaatst door ~Panthera~
--------


Nee joh, Zet Rost v.Tonningen er neer. :moe:

Oh da's een schat van een mens als je het geluid uit zet. En een zeer milieuvriendelijk alternatief voor het weren van vogeloverlast

TonH
10-11-04, 11:30
Geplaatst door kaaskop
Dus we zijn het er over eens dat iedereen er een zooitje van maakt in plaats van dat te doen wat al vijftien jaar eerder had kunnen worden aangepakt, het doodeenvoudig bestrijden van Moslimradicalisme zonder er al te veel woorden aan vuil te maken? Notabene zeker de helft van wat er nu is opgepakt was bij politie en AIVD geen onbekende... Ik bedoel maar.

Daarmee suggereer je dat er 15 jaar niets is gedaan. Je opmerking over de verdachten spreekt dat al tegen. Maar ook verder is dat meehuilen met het populistische gel*l.

Nogmaals: er is enorm veel gedaan de afgelopen jaren, maar dat is keer op keer in de wielen gereden door populisten van allerlei slag die meer geïnteresseerd zijn in hun carrière dan in de zaak waarvoor zij zeggen op de bres te staan. Al het werk dat achter de schermen verzet wordt doet dan niet ter zaken, want dat levert geen voordeel voor hen op.

kaaskop
10-11-04, 11:43
Geplaatst door TonH
Daarmee suggereer je dat er 15 jaar niets is gedaan. Je opmerking over de verdachten spreekt dat al tegen. Maar ook verder is dat meehuilen met het populistische gel*l.

Ach ja ben jij er weer zo eentje bij wie het woord "populisme!!!"(ja je ziet die krampachtige uitroeptekens goed) in de mond bestorven ligt. Je vergaloppeert meteen, ik suggereer niks, hoe je hoofd gewoon koel en lees wat er staat: De afgelopen 15 jaar is de overheid gewoon niet effectief geweest in het bestrijden van voortwoekerend Moslimradicalisme en dat het nu wel een beetje laat begint te worden. Als je het daar niet mee eens bent vraag ik me af of je al weer vergeten bent waar de hele commotie over begonnen is. Maar ook aan fraais als Al Thaweed en Nederlandse Al Quaida cellen wil ik je nog even graag herrinneren.



Nogmaals: er is enorm veel gedaan de afgelopen jaren, maar dat is keer op keer in de wielen gereden door populisten


Ooooow het is de schuld van de populisten...Jaaaaaa Heerlijk zo'n simpel wereldbeeld.




van allerlei slag die meer geïnteresseerd zijn in hun carrière dan in de zaak waarvoor zij zeggen op de bres te staan. Al het werk dat achter de schermen verzet wordt doet dan niet ter zaken, want dat levert geen voordeel voor hen op.

Nou dan snap ik niet zo goed wat je probleem dan is want ik spreek me juist hardop uit tegen het gekloot om electorale aandacht ipv concrete werkende maatregelen. Beter reageer je op inhoud en niet het hokje waar je me waarschijnlijk in hebt geduwd.

Goodnight
10-11-04, 11:47
Geplaatst door GroteWolf
Op dit moment lijkt het wel oorlog in Den Haag. Maar daar wordt de juiste strijd gevoerd: Tegen gewapende radicale Islamieten die er op uit zijn (ook) Europa in een strijdtoneel van de gewapende strijd tegen het Westen te veranderen.

Maar wat er verder in het land gebeurt vind ik werkelijk afschuwelijk. Dit is precies waar die gifkikkers op uit zijn en een klein groepje rechts radicalen doet er aan mee.
Kinderen op een basisschool of gewone moskeebezoekers hebben er niks mee te maken. Dat zijn allemaal mensen die er gewoon in Nederland het beste van willen maken. Deze mensen op een dergelijke manier angst aanjagen is echt onrechtvaardig en weerzingwekkend.
Ook in de Spaanse en Deense pers zijn vergelijkingen met de Kristallnacht al getrokken. Dit kan echt niet.
Helaas zijn zaken zoals de ingezonden brief van de vrienden van van Gogh en bepaalde uitspraken van politici, hoe goed bedoeld ook, eerder olie op het vuur. Ze kunnen door veel te veel onschuldige moslim-landgenoten uitgelegd worden als bedreigend (dat is iets anders dan beledigend).

Ik hoop dat het kabinet snel besluit het leger (ook) Islamitsiche doelen te laten bewaken. Dan kan de rust weerkeren. Het zal geen prettig gezicht zijn maar wel een stuk prettiger dan nog een afgebrande moskee of school (of kerk).

Overigens hoop ik dat veel Moslims in Nederland begrijpen dat dit soort gewelddadige acties absoluut van een groepje radicalen komt. Mits tijdig de kop ingedrukt kan dit heel beperkt blijven.

We hebben nu nog de keuze. Gaat Europa balkaniseren met Nederland al begin? Of wordt Nederland toch ooit weer dat beetje wereldvreemde grappige land waar geweld juist heel zeldzaam is.

Helemaal mee eens, ik hoop ook alleen dat veel Nederlanders begrijpen dat de geweldadige actie van M.B de rest van de moslimgemeenschap aanrekent...........

ik betwijfel dit gezien de gebeurtenissen van de afgelopen dagen ........

TonH
10-11-04, 12:07
Ik heb je helemaal niet in een hokje gestopt. Ik reageer op je opmerking dat er de afgelopen 15 jaar niets gedaan is. Nu nuanceer je dat naar niets effectiefs tegen moslimextremisme. Prima. Maar ook daar is heel veel aan gedaan. Er is van allerlei onderzoek gedaan naar o.a. die moskeeën.

Over "het gekloot om electorale aandacht" zijn we het zeker eens. Dat noem ik populisme. Niets meer en niets minder. Hoe wil jij het dan noemen dat er politici en bestuurders zijn die eerst naar de opiniepeilingen kijken voordat ze maatregelen nemen. Of die liever negeren wat er allemaal wél goed is gegaan de laatste jaren omdat dat in de publieke opinie niet zo lekker ligt?

Je hoeft met er heus niet aan te herinneren dat er een Al Tawheed, Arahmane of wat voor moskee dan ook is. Lees de afgelopen jaren hier op dit forum maar eens na. En wanneer je dat leest, loop dan ook even langs de items over de Diamantbuurt.

kaaskop
10-11-04, 12:56
Geplaatst door TonH
Ik heb je helemaal niet in een hokje gestopt. Ik reageer op je opmerking dat er de afgelopen 15 jaar niets gedaan is. Nu nuanceer je dat naar niets effectiefs tegen moslimextremisme. Prima.

Ik stel dat er al vijftien jaar geleden een begin had kunnen worden gemaakt met het het daadwerkelijk aanpakken van het Moslim radicalisme, jij begint gelijk over suggereren enzovoorts. Het is duidelijk genoeg zonder dat geblabla over suggestie, er is gewoon geen resultaat geboekt, wel of geen pogingen vind ik niet eens interessant. Ik hoef er verder niet zo veel aan te nuanceren, het is gewoon een feit dat pas als gevolg van de dood van TvG men daadwerkelijk ingrijpt in dat fundiwespenest. Die doortastendheid had ik graag al vijftien jaar eerder gezien, val me op die stelling dan maar aan.




Maar ook daar is heel veel aan gedaan. Er is van allerlei onderzoek gedaan naar o.a. die moskeeën.

Juist, dat is in een dik rapport gestopt en dat is vervolgens in de kast gezet.... Het is voor mij een simpel 1en 1 =2. Als die Al Thaweed Moskee de aandacht trekt omdat er radicaal gepreekt wordt en je hebt ook je zeer sterke vermoedens dat er voor de Jihad geronseld wordt dan moet er toch een flinke harde alarmbel afgaan. Sure juridisch is er genoeg aan obstakels als excuus te verzinnen maar je gaat mij niet wijsmaken dat je na 0911 nog kan wegkomen met dat soort randvoorwaarden. Notabene jij opent een topic over een falende AIVD. Uit niets blijkt dat men rekening hield met de reeele dreiging die er van Mohammed B uitging.



Over "het gekloot om electorale aandacht" zijn we het zeker eens. Dat noem ik populisme. Niets meer en niets minder. Hoe wil jij het dan noemen dat er politici en bestuurders zijn die eerst naar de opiniepeilingen kijken voordat ze maatregelen nemen. Of die liever negeren wat er allemaal wél goed is gegaan de laatste jaren omdat dat in de publieke opinie niet zo lekker ligt?

Nou daar kan ik met je in mee, maar met de toevoeging dat het bagatelliseren van onachtzaamheid/gebrek aan resultaat of dit zelfs proberen te verkopen als succesvol beleid in hetzelfde rijtje thuishoort



Je hoeft met er heus niet aan te herinneren dat er een Al Tawheed, Arahmane of wat voor moskee dan ook is. Lees de afgelopen jaren hier op dit forum maar eens na. En wanneer je dat leest, loop dan ook even langs de items over de Diamantbuurt.

Nou dan begrijp ik al helemaal niks van je eerdere reactie. We moeten in Nederland met zijn allen nou maar eens de feiten echt onder de ogen zien, als dat carrieres kost of leidt tot stevige veroordelingen met bijbehorende consequenties dan moet dat nog maar even. Ik vind in ieder geval niets populistisch aan de constatering dat de radicale Islam met wortel en al moeten worden uitgeroeid juist om de integere Moslim in dit land zijn ruimte te kunnen geven.

taouanza
10-11-04, 13:27
Geplaatst door kaaskop
Juist,


het gaat allemaal geweeeeeeldig momenteel NOT.

Maar behalve een zooitje stokers van rechter zijde, die sukkels hou je altijd, begint er bij mij ook al weer ergernis te ontstaan om het zooitje linkse politiek correctelingen die nu alweer koud na de crematie van Theo van Gogh in hun oude gangetje proberen door te lopen. Zo vind ik dat idee van Groen Links om de koningin een oproep tot verzoening te laten doen te bespottelijk voor woorden. "Jullie moeten gewoon weer vriendjes worden,jaja, zo lost het zich natuurlijk allemaal vanzelf wel weer op. :moe:

En wat is jouw geweldige voorstel dan?

kaaskop
10-11-04, 13:53
Geplaatst door taouanza
En wat is jouw geweldige voorstel dan?

Het staat verderop maar iets zegt me dat je het er wel weer niet mee eens zal zijn en dat het allemaal de schuld is van die Hollanders niet?

taouanza
10-11-04, 13:59
Geplaatst door kaaskop
Het staat verderop maar iets zegt me dat je het er wel weer niet mee eens zal zijn en dat het allemaal de schuld is van die Hollanders niet?

Je slachtofferrol siert je.

kaaskop
10-11-04, 14:03
Geplaatst door taouanza
Je slachtofferrol siert je.

Wat wil je ook met zo'n leermeesteres...

taouanza
10-11-04, 14:08
Geplaatst door kaaskop
Wat wil je ook met zo'n leermeesteres...

Toch vind ik je wel lief hoor.....

kaaskop
10-11-04, 14:10
Geplaatst door taouanza
Toch vind ik je wel lief hoor.....

Dat geloof ik ook wel, je weet het alleen altijd zo goed verborgen te houden...

taouanza
10-11-04, 14:12
Geplaatst door kaaskop
Dat geloof ik ook wel, je weet het alleen altijd zo goed verborgen te houden...

niet waar!

kaaskop
10-11-04, 14:14
Geplaatst door taouanza
niet waar!

Ik zou je haast willen smeken: laat die fles toch staan, het is iedere keer weer die rottige azijn die tussen ons komt!!!!

taouanza
10-11-04, 14:16
Geplaatst door kaaskop
Ik zou je haast willen smeken: laat die fles toch staan, het is iedere keer weer die rottige azijn die tussen ons komt!!!!

Zoek je ruzie?:moe:

Nalah
10-11-04, 14:21
Geplaatst door GroteWolf
Op dit moment lijkt het wel oorlog in Den Haag. Maar daar wordt de juiste strijd gevoerd: Tegen gewapende radicale Islamieten die er op uit zijn (ook) Europa in een strijdtoneel van de gewapende strijd tegen het Westen te veranderen.

Maar wat er verder in het land gebeurt vind ik werkelijk afschuwelijk. Dit is precies waar die gifkikkers op uit zijn en een klein groepje rechts radicalen doet er aan mee.
Kinderen op een basisschool of gewone moskeebezoekers hebben er niks mee te maken. Dat zijn allemaal mensen die er gewoon in Nederland het beste van willen maken. Deze mensen op een dergelijke manier angst aanjagen is echt onrechtvaardig en weerzingwekkend.
Ook in de Spaanse en Deense pers zijn vergelijkingen met de Kristallnacht al getrokken. Dit kan echt niet.
Helaas zijn zaken zoals de ingezonden brief van de vrienden van van Gogh en bepaalde uitspraken van politici, hoe goed bedoeld ook, eerder olie op het vuur. Ze kunnen door veel te veel onschuldige moslim-landgenoten uitgelegd worden als bedreigend (dat is iets anders dan beledigend).

Ik hoop dat het kabinet snel besluit het leger (ook) Islamitsiche doelen te laten bewaken. Dan kan de rust weerkeren. Het zal geen prettig gezicht zijn maar wel een stuk prettiger dan nog een afgebrande moskee of school (of kerk).

Overigens hoop ik dat veel Moslims in Nederland begrijpen dat dit soort gewelddadige acties absoluut van een groepje radicalen komt. Mits tijdig de kop ingedrukt kan dit heel beperkt blijven.

We hebben nu nog de keuze. Gaat Europa balkaniseren met Nederland al begin? Of wordt Nederland toch ooit weer dat beetje wereldvreemde grappige land waar geweld juist heel zeldzaam is.

En zo is het. Mijn grootste wens is dat we met z'n allen nog sterker uit de strijd zullen komen. Want uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde, leven in harmonie tussen alle prachtige, boeiende, verschillende culturen.

TonH
10-11-04, 14:43
Geplaatst door kaaskop
Ik stel dat er al vijftien jaar geleden een begin had kunnen worden gemaakt met het het daadwerkelijk aanpakken van het Moslim radicalisme, jij begint gelijk over suggereren enzovoorts. Het is duidelijk genoeg zonder dat geblabla over suggestie, er is gewoon geen resultaat geboekt, wel of geen pogingen vind ik niet eens interessant. Ik hoef er verder niet zo veel aan te nuanceren, het is gewoon een feit dat pas als gevolg van de dood van TvG men daadwerkelijk ingrijpt in dat fundiwespenest. Die doortastendheid had ik graag al vijftien jaar eerder gezien, val me op die stelling dan maar aan.

Ok, dan zullen we suggeren en bla bla achterwege laten.

Met "fundiwespennest" bedoel je, neem ik aan, de Al Tawheed. Maar over welke "doortastendheid" heb je het dan? Er loopt momenteel een strafrechtelijk onderzoek. Zo'n onderzoek liep de afgelopen jaren al een paar keer.
Maar mocht je bedoelen het binnenvallen van huizen en het oppakken van verdachten, dan is dat ook al voor Van Goghs dood gebeurd. Utrecht?



Juist, dat is in een dik rapport gestopt en dat is vervolgens in de kast gezet.... Het is voor mij een simpel 1en 1 =2. Als die Al Thaweed Moskee de aandacht trekt omdat er radicaal gepreekt wordt en je hebt ook je zeer sterke vermoedens dat er voor de Jihad geronseld wordt dan moet er toch een flinke harde alarmbel afgaan. Sure juridisch is er genoeg aan obstakels als excuus te verzinnen maar je gaat mij niet wijsmaken dat je na 0911 nog kan wegkomen met dat soort randvoorwaarden.

Ik ben en blijf van mening dat het niet aangaat om, zoals veel politici doen te roepen dat terrorisme de Nederlandse samenleving bedreigt en om dat te bestrijden veel aan te tasten van wat die samenleving waardevol maakt. Ministers en kamerleden die roepen om het maar opzij zetten van de wet omdat de dreiging zo groot is, vernietigen juist datgene dat zij zouden moeten beschermen. En daarmee spelen zij de terrorist in de kaart.


Notabene jij opent een topic over een falende AIVD. Uit niets blijkt dat men rekening hield met de reeele dreiging die er van Mohammed B uitging.

Wie stopt nu wie in een hokje. Dit stukje toont volgens mij aan dat het niet bereiken van resultaten niet zozeer ligt aan het gebrek aan middelen, maar vooral aan het niet gebruiken van de middelen die men heeft. Zie de eerste zin uit dat stuk: "De AIVD had zoveel gegevens over Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, dat hij tot de harde kern van moslimextremisten had moeten worden gerekend."

Dit soort dingen is al veel vaker geconstateerd. En ik wijs dan ook op problemen die burgers (én overheden!) ondervinden bij het gehoor vinden bij de politie.


Nou daar kan ik met je in mee, maar met de toevoeging dat het bagatelliseren van onachtzaamheid/gebrek aan resultaat of dit zelfs proberen te verkopen als succesvol beleid in hetzelfde rijtje thuishoort


Nou dan begrijp ik al helemaal niks van je eerdere reactie. We moeten in Nederland met zijn allen nou maar eens de feiten echt onder de ogen zien, als dat carrieres kost of leidt tot stevige veroordelingen met bijbehorende consequenties dan moet dat nog maar even. Ik vind in ieder geval niets populistisch aan de constatering dat de radicale Islam met wortel en al moeten worden uitgeroeid juist om de integere Moslim in dit land zijn ruimte te kunnen geven.

(Zie mijn opmerking over hokjes hierboven.)
Rond de Diamantbuurt is heel duidelijk geworden dat de paar reële klachten die er in de buurt waren onder sneeuwden in de lawine aan onzinklachten die gegenereerd werden. Deels door enkele mensen die er een groot politiek belang bij hadden het vuurtje brandende te houden. Als in augustus grote stampij en publiciteit gemaakt wordt over een steen die door een raam van een cafetaria gegaan zou zijn en dit blijkt niet te kloppen, maar een verhaal uit het verleden te zijn. Kun je je dan voorstellen dat als later een buurtbewoner bij politie of stadsdeel langskomt dat bij hem binnenkort de stenen wel eens door de ramen zouden kunnen gaan de overheid niet altijd allert zal reageren?
Wat dat betreft staat de moord op Van Gogh natuurlijk niet op zichzelf, maar in een samenleving waar voorgaande dingen al heel lang spelen
Ik vind dat men elkaar zeker recht in de ogen moet kijken en de FEITEN op tafel moet krijgen. En als die feiten niet stroken met het BEELD dat bestaat dan moeten dat ook maar erkent worden.

MisterB
10-11-04, 14:44
Geplaatst door GroteWolf
Op dit moment lijkt het wel oorlog in Den Haag. Maar daar wordt de juiste strijd gevoerd: Tegen gewapende radicale Islamieten die er op uit zijn (ook) Europa in een strijdtoneel van de gewapende strijd tegen het Westen te veranderen.

Maar wat er verder in het land gebeurt vind ik werkelijk afschuwelijk. Dit is precies waar die gifkikkers op uit zijn en een klein groepje rechts radicalen doet er aan mee.
Kinderen op een basisschool of gewone moskeebezoekers hebben er niks mee te maken. Dat zijn allemaal mensen die er gewoon in Nederland het beste van willen maken. Deze mensen op een dergelijke manier angst aanjagen is echt onrechtvaardig en weerzingwekkend.
Ook in de Spaanse en Deense pers zijn vergelijkingen met de Kristallnacht al getrokken. Dit kan echt niet.
Helaas zijn zaken zoals de ingezonden brief van de vrienden van van Gogh en bepaalde uitspraken van politici, hoe goed bedoeld ook, eerder olie op het vuur. Ze kunnen door veel te veel onschuldige moslim-landgenoten uitgelegd worden als bedreigend (dat is iets anders dan beledigend).

Ik hoop dat het kabinet snel besluit het leger (ook) Islamitsiche doelen te laten bewaken. Dan kan de rust weerkeren. Het zal geen prettig gezicht zijn maar wel een stuk prettiger dan nog een afgebrande moskee of school (of kerk).

Overigens hoop ik dat veel Moslims in Nederland begrijpen dat dit soort gewelddadige acties absoluut van een groepje radicalen komt. Mits tijdig de kop ingedrukt kan dit heel beperkt blijven.

We hebben nu nog de keuze. Gaat Europa balkaniseren met Nederland al begin? Of wordt Nederland toch ooit weer dat beetje wereldvreemde grappige land waar geweld juist heel zeldzaam is.

hear, hear! zoals ze in engeland zeggen. ik ben voor het eerst in jaren niet meer in staat cynisch te zijn. ik dacht altijd al dat een bijna-oorlogssituatie in Nederland zou komen voor ik dood en begraven zou zijn. Het wordt koud in mijn hart om te zien dat we er nu al hard op afstevenen met al die hufters die denken een excuus te hebben om onschuldigen en weerlozen aan te vallen.
Maak een statement in Den haag wat mij betreft. alles in de buurt ontruimen en dan gewoon kapotschieten wat er nog binnen zit. Van mij hoeft het leven van de verdachten niet zo beschermd te worden. boobytraps met granaten en mitrailleurvuur ? Dat zijn vast hele onschuldige mensen daar binnen.

MisterB
10-11-04, 14:57
het leek mij wel een goed idee als er een clubje moslims gaat surveilleren bij de kerk en een stel ja wat(blanken-nee, nederlanders-zijn jullie ook!, wat ben ik dan? een kaas?) post gaat vatten bij moskeeën. kunnen we geliujkj even met elkaar babbelen.

MisterB
10-11-04, 15:03
Helaas zijn zaken zoals de ingezonden brief van de vrienden van van Gogh en bepaalde uitspraken van politici, hoe goed bedoeld ook, eerder olie op het vuur. Ze kunnen door veel te veel onschuldige moslim-landgenoten uitgelegd worden als bedreigend (dat is iets anders dan beledigend).
ik vind het onzin om de open brief( vdvvvg)die overigens niet is ingezonden maar uitgesproken(en vervolgens is opgevraagd) goed bedoelde olie op het vuur te noemen, is de toespraak van zijn moeder dat dan ook als ze zegt haat te voelen. Laat je nakijken man, een dierbare is vermoord en die brief is een bijzonder ingehouden manier om het gif eruit te krijgen. wie zich door een met zoveel zorg geschreven brief laat beledigen/bedreigen is niet fijngevoelig, heeft geen gevoel voor humor, is de taal niet genoeg machtig en mist een vorse dosis intellect. En dat is niet de fout of verantwoordelijkheid van de vrienden van van Gogh. Dat is de fout en verantwoordelijkheid van de gekwetste personen zelf, ook zij moeten zich laten nakijken.

mark61
10-11-04, 15:04
Geplaatst door MisterB
het leek mij wel een goed idee als er een clubje moslims gaat surveilleren bij de kerk en een stel ja wat(blanken-nee, nederlanders-zijn jullie ook!, wat ben ik dan? een kaas?) post gaat vatten bij moskeeën. kunnen we geliujkj even met elkaar babbelen.

Is al geregeld. Zie Eindhoven-topic Freya.

kaaskop
10-11-04, 16:09
Geplaatst door TonH
Ok, dan zullen we suggeren en bla bla achterwege laten.

Met "fundiwespennest" bedoel je, neem ik aan, de Al Tawheed. Maar over welke "doortastendheid" heb je het dan? Er loopt momenteel een strafrechtelijk onderzoek. Zo'n onderzoek liep de afgelopen jaren al een paar keer.
Maar mocht je bedoelen het binnenvallen van huizen en het oppakken van verdachten, dan is dat ook al voor Van Goghs dood gebeurd. Utrecht?

Nou nee zeker niet alleen de Al Thaweed club. Die vijftien jaar is niet zo maar willekeurig gekozen. Zo'n beetje vijftien jaar geleden was er een hoop commotie rond de fatwa jegens Rushdie voor zijn boek 'de Duivelsverzen' Notabene een groenLinks politicus, Mohammed Rabbae heeft toen herhaaldelijk zijn beklag gedaan over de beledigende passages in het boek (afgelopen week werd dat met een oude 'prettig gesprek' weer eens heerlijk door TvG onderuit geschopt, Rabbae wist niet eens welke specifieke passage voor hem nou zo beledigend was). In die tijd was er voor het standpunt van Rabbae alle begrip terwijl er tegelijkertijd dus bleek dat er in de NL samenleving een groep bleek te bestaan die daadwerkelijk dacht in termen als 'vijand van de Islam' en voor militant gedrag eigenlijk wel sympathe had. Is verder niks mee gebeurd. Vervolgens bleek al dat na de aanslagen op het WTC in 1993 dat er zich in Nederland risicogroepen bevonden, is verder niks mee gebeurd. Pas na 0911 is daadwerkelijk het gevaar van Moslim radicalisme onderkend en is men werkgroepen gaan zetten op het in kaart brengen en waar mogelijk bestrijden. Dus in 1993 al sterke vermoedens maar toch 8 jaar lang niets structureels ondernemen.

Dit citaat vond ik daarom wel erg toepasselijk:


,,Kwaadwillenden kennen de plaatselijke regelgeving en mores uitstekend. Ik geef het Amsterdamse voorbeeld niet toevallig, want Nederland was berucht bij onze dienst. In 1993 verrichtten wij enkele aanhoudingen in verband met wapensmokkel. We weten dat handlangers daarop zijn uitgeweken naar Nederland, waar ze nu misschien nog steeds zitten. Op onze verzoeken om uitlevering of medewerking kregen we vaak niet eens antwoord. Het hoeft geen verbazing te wekken dat terroristen daarvan op de hoogte zijn en er gebuik van maken.''

Bron:http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1089090519155.html

Daar gaan je tenen toch van krom nu of niet? Maar ook het feit dat men minimaal 150 personen in het vizier heeft maar er maar niet in slaagt dit zooitje op te pakken en het land uit te pleuren.. Duitsland heeft met zijn RAF verleden natuurlijk een streepje voor maar daar bestaat een veel sterkere greep op georganiseerd fundi-terrrorisme vergeleken met NL. Een aantal groepen die daar verboden zijn mogen in NL tot op de dag van vandaag hun gang gaan...

Nou zo kan ik uren doorgaan, met doortastendheid heeft het in ieder geval niks te maken.




Ik ben en blijf van mening dat het niet aangaat om, zoals veel politici doen te roepen dat terrorisme de Nederlandse samenleving bedreigt en om dat te bestrijden veel aan te tasten van wat die samenleving waardevol maakt. Ministers en kamerleden die roepen om het maar opzij zetten van de wet omdat de dreiging zo groot is, vernietigen juist datgene dat zij zouden moeten beschermen. En daarmee spelen zij de terrorist in de kaart.

Nou dat moet ik nog maar zien, maar OK allerlei wetten ondersteboven gooien voor een handjevol terroristen is ook niet mijn ding. Maar het laat niet onverlet dat het inmiddels vijf voor twaalf is en dat er hoe dan ook zeer ingrijpend moet worden opgetreden naar hen die het terrorisme uitoefenen en faciliteren.





Wie stopt nu wie in een hokje.

Ik niet, het is jouw stuk. Maar ik trek me ook weer niks aan van de angst om reactionair over te komen.




Dit stukje toont volgens mij aan dat het niet bereiken van resultaten niet zozeer ligt aan het gebrek aan middelen, maar vooral aan het niet gebruiken van de middelen die men heeft. Zie de eerste zin uit dat stuk: "De AIVD had zoveel gegevens over Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, dat hij tot de harde kern van moslimextremisten had moeten worden gerekend."

Nou dat is toch de bottomline? Bestrijding van radicalisme lukt niet als je het knullig aanpakt, ongeacht de middelen die je tot je beschikking hebt.



Dit soort dingen is al veel vaker geconstateerd. En ik wijs dan ook op problemen die burgers (én overheden!) ondervinden bij het gehoor vinden bij de politie.

Joh je doet wel van niet maar ik constateer constant bijzonder weinig verschil tussen jouw standpunt en het mijne







(Zie mijn opmerking over hokjes hierboven.)
Rond de Diamantbuurt is heel duidelijk geworden dat de paar reële klachten die er in de buurt waren onder sneeuwden in de lawine aan onzinklachten die gegenereerd werden. Deels door enkele mensen die er een groot politiek belang bij hadden het vuurtje brandende te houden.

Dat is weer geëxcuustruus. De harde kern die daadwerkelijk de rotzooi trapte was al jarenlang bekend bij de Politie.




Als in augustus grote stampij en publiciteit gemaakt wordt over een steen die door een raam van een cafetaria gegaan zou zijn en dit blijkt niet te kloppen, maar een verhaal uit het verleden te zijn. Kun je je dan voorstellen dat als later een buurtbewoner bij politie of stadsdeel langskomt dat bij hem binnenkort de stenen wel eens door de ramen zouden kunnen gaan de overheid niet altijd allert zal reageren?

Niet echt nee. Het doen van aangifte is een recht maar bevat ook de plicht een op waarheid berustend verhaal te houden. Iemand die een valse aangifte doet moet daar persoonlijk op worden afgerekend en niet de politie legitimeren het 'verder wel te geloven'. En ik verwacht dat een proffesionele ordehandhaver in staat is de bull van de echte problemen gescheiden te houden, daar betaal ik mijn belasting voor.




Wat dat betreft staat de moord op Van Gogh natuurlijk niet op zichzelf, maar in een samenleving waar voorgaande dingen al heel lang spelen
Ik vind dat men elkaar zeker recht in de ogen moet kijken en de FEITEN op tafel moet krijgen. En als die feiten niet stroken met het BEELD dat bestaat dan moeten dat ook maar erkent worden.

Ik hou constant het gevoel dat mijn overheid wel enigzins op de hoogte is van die feiten maar er toch vooral grotendeels achteraan loopt. Dat moet eens onderkend worden in plaats van successtories of afschuiven

Deanderekant
10-11-04, 16:27
Op dit moment lijkt het wel oorlog in Den Haag. Maar daar wordt de juiste strijd gevoerd: Tegen gewapende radicale Islamieten die er op uit zijn (ook) Europa in een strijdtoneel van de gewapende strijd tegen het Westen te veranderen.

Maar wat er verder in het land gebeurt vind ik werkelijk afschuwelijk. Dit is precies waar die gifkikkers op uit zijn en een klein groepje rechts radicalen doet er aan mee.
Kinderen op een basisschool of gewone moskeebezoekers hebben er niks mee te maken. Dat zijn allemaal mensen die er gewoon in Nederland het beste van willen maken. Deze mensen op een dergelijke manier angst aanjagen is echt onrechtvaardig en weerzingwekkend.


Helemaal mee eens.

Daarbij komt dat ik wél van mening ben dat ik mede verantwoordelijk ben voor dingen die uit naam van mijn "bevolkingsgroep" gedaan worden en voortkomen uit weidverbreide opvattingen binnen die groep, dus aan de moslims op dit forum: Mijn excuses voor dit tuig. Van mij geen "ich hab es nie gewußt" flauwekul. Iedereen die op dit moment veel contact heeft met autochtonen weet dat er dingen gezegd worden die een week geleden nog (terecht) ondenkbaar waren. (www.fok.nl, voor wie me niet geloofd, daar zitten je "enkelingen") Tot voor kort ging het hele "intergratie-debat" in mijn ogen voornamelijk over groepjes Marokkaanse rotetters die boel op straat verzieken en de groepjes lonsdale-kaalkopjes die in hitler een god hadden gevonden waar ze wel van mochten haten. Het hele "Islam in Nederland" gedoe zag ik altijd als filosofisch borreltafelgelul en ik dacht dat het weldenkend deel der natie dat met mij mee eens was. Ik geloof nog steeds dat de gemiddelde moslim, als er zoiets is, ook gewoon in vrede wil leven en helemaal niet betrokken wil worden in de (gewapende) strijd tussen de extremisten van deze wereld. Xuse me if I'm wrong...
Laten degenen die altijd (terecht) de bek vol hebben dat de Marokkanen in dit land zelf hun rotte appels tot de orde moeten roepen hetzelfde doen bij lui die "vindt je het gek" roepen als ze horen dat er een Moskee in brand gestoken word. Want het zijn die mensen die een excuus verschaffen aan de brandstichters. Je bént je broeders hoeder, of je dat nou leuk vind of niet.




ik vind het onzin om de open brief( vdvvvg)die overigens niet is ingezonden maar uitgesproken(en vervolgens is opgevraagd) goed bedoelde olie op het vuur te noemen, is de toespraak van zijn moeder dat dan ook als ze zegt haat te voelen. Laat je nakijken man, een dierbare is vermoord en die brief is een bijzonder ingehouden manier om het gif eruit te krijgen. wie zich door een met zoveel zorg geschreven brief laat beledigen/bedreigen is niet fijngevoelig, heeft geen gevoel voor humor, is de taal niet genoeg machtig en mist een vorse dosis intellect. En dat is niet de fout of verantwoordelijkheid van de vrienden van van Gogh. Dat is de fout en verantwoordelijkheid van de gekwetste personen zelf, ook zij moeten zich laten nakijken.

Ook helemaal mee eens. Als TvG mijn maat/familie was geweest zou ik ook niet zo makkelijk relativeren denk ik.

sylvester
10-11-04, 16:38
Geplaatst door Mark
Het valt mij ook op hoe laconiek de politici doen over deze aanvallen, steevast zijn dit incidenten en enkelingen. Tijd om het te stoppen, dat is de taak van de overheid. Geen bullshit verhalen over te weinig mensen dan zet je het leger maar in.

Kan niet onze jongens en meiden zitten allemaal in Irak of in Afrika!
En in de tussentijd gaat Nederland ten onder.
Dit zijn toch geen incidenten meer!
Het lijkt wel alsof dit voortaan iedere dag gebeurt en de normaalste zaak van de wereld.
Wanneer komt er eindelijk de toespraak van Hare majesteit de koningin?
Want wat Balkenende allemaal zit te vertellen slaat ook nergens op!

Het zou prettig zijn als zij een keertje het woord doet tegenover het nederlandse volk.

Misschien dat we er dan wel naar willen luisteren

TonH
10-11-04, 16:45
Geplaatst door kaaskop
Joh je doet wel van niet maar ik constateer constant bijzonder weinig verschil tussen jouw standpunt en het mijne

:schok:

Overkomt me wel vaker... :) Niet alleen mij, want zo hebben in Amsterdam Oud Zuid de VVD en GroenLinks elkaar gevonden op deze constatering. Agree to disagree en dan de problemen écht aanpakken. Heel erg gezond na het gekonkelvoes uit de voorgaande jaren.

Goh, dat van Rushdie is dus al weer 15 jaar geleden. Kan me nog een steundemo herinneren in Athene. Daar werd heel hard geslagen door de politie. Maar dat doen ze eigenlijk altijd. :D

Laten we het maar afsluiten met jou constatering:

"Ik hou constant het gevoel dat mijn overheid wel enigzins op de hoogte is van die feiten maar er toch vooral grotendeels achteraan loopt."

:fpetaf:

sylvester
10-11-04, 16:49
Inderdaad ik sluit me hierbij volledig aan!!!!!

magden_david
10-11-04, 17:30
net zoals die white power mongolen (sorry voor de echte mongolen) niet leven in een vacuum leven de radical islamisten niet in een vacuum. Het lijkt mij dan ook niet correct en aproductief om van incidenten te spreken. Beide partijen zijn erop uit een gevecht te provoceren en zo de bevolking te laten radicaliseren. Arme schapen die zich hiertoe laten verleiden. Ik walg van beiden evenveel. Om nu te spreken van pogrom achtige toestanden lijkt mij een inflatie van het woord pogrom. Desalniettemin is de situatie wel degelijk gevaarlijk daar zij het momentum kan kweken waarin verborgen verlangens aan beide kanten van het conflict ogenschijnlijke legitimaite kunnen vinden.

Arvid
10-11-04, 18:14
Geplaatst door magden_david
net zoals die white power mongolen (sorry voor de echte mongolen) niet leven in een vacuum leven de radical islamisten niet in een vacuum. Het lijkt mij dan ook niet correct en aproductief om van incidenten te spreken. Beide partijen zijn erop uit een gevecht te provoceren en zo de bevolking te laten radicaliseren. Arme schapen die zich hiertoe laten verleiden. Ik walg van beiden evenveel. Om nu te spreken van pogrom achtige toestanden lijkt mij een inflatie van het woord pogrom. Desalniettemin is de situatie wel degelijk gevaarlijk daar zij het momentum kan kweken waarin verborgen verlangens aan beide kanten van het conflict ogenschijnlijke legitimaite kunnen vinden.

idd er zijn duidelijk 2 partijen die WILLEN dat er een oorlog uitbreekt.
Extreemrechts en 'Al Qaida' aanhangers. De regering moet hier hard maar ook slim en effectief tegen optreden. Hierin faalt ze behoorlijk, balkenende en kornuiten zijn nogal incompetent. En het is deze incompetentie wat mij juist zorgen baart.

Olive Yao
10-11-04, 18:19
Geplaatst door GroteWolf
Overigens vind ik dat de media nu zeker aan het stoken zijn. Het is mijns inziens ook niet nodig om in deze gespannen tijd elke geblakerde muur of verfbom te melden. Daarmee doe je niemand een dienst, behalve diegenen die op escalatie uit zijn.
Trek je niet teveel aan van sommige media.

In De Volkskrant van zaterdag zijn de beledigingen van Van Gogh met de grond gelijk gemaakt en stond een prima stuk over fatsoen in discussies.


Wat Den Haag betreft ben ik erg teleurgesteld in hun daadkracht en verantwoordelijkheidsgevoel. Op Wilders na (die vreemd genoeg als eerste echt stelling nam tegen acties tegen moslims) denk ik overigens niet dat men aan op xenofobie gebaseerd electoraal gewin denkt. Ook daar wil men de boel wel tot bedaren brengen maar ik heb gewoon de indruk dat ze het niet goed inschatten (en niet weten hoe).
Begrijpelijk. Er is niet een simpele, kant en klare oplossing. Juist daarom slaken ze kreten in de media.


Geplaatst door Goodnight
ik betwijfel dit gezien de gebeurtenissen van de afgelopen dagen ........
Geen paniek. Dat gepraat over "kristallnacht" is onzin. Nederland is geen ideologische dictatuur.

TonH
10-11-04, 18:22
Geplaatst door Arvid
idd er zijn duidelijk 2 partijen die WILLEN dat er een oorlog uitbreekt.
Extreemrechts en 'Al Qaida' aanhangers. De regering moet hier hard maar ook slim en effectief tegen optreden. Hierin faalt ze behoorlijk, balkenende en kornuiten zijn nogal incompetent. En het is deze incompetentie wat mij juist zorgen baart.

Uit de GPD-enquête van gisteren:

Een grote minderheid lijkt regelrecht op een confrontatie aan te sturen. Een groep van 20 tot 30 procent denkt niet alleen dat de polarisatie toeneemt en mensen minder verdraagzaam worden, maar hoopt dat ook.

Die ene partij is in ieder geval 20-30% van de Nederlandse bevolking... :moe:

Arvid
10-11-04, 18:27
Geplaatst door TonH
Uit de GPD-enquête van gisteren:

Een grote minderheid lijkt regelrecht op een confrontatie aan te sturen. Een groep van 20 tot 30 procent denkt niet alleen dat de polarisatie toeneemt en mensen minder verdraagzaam worden, maar hoopt dat ook.

Die ene partij is in ieder geval 20-30% van de Nederlandse bevolking... :moe:

in principe doe ik geen uitspraken over enquetes want die zijn vaak slecht opgesteld waardoor je geen valide conclusies uit kunt halen. Maar goed, statistiek nagelaten wil ik zeggen dat extreemrechts onderhuids meer aanhang heeft dan jij denkt. Als een enquete anoniem is opgesteld krijg je idd snel uitslagen als 20 tot 30 procent.

TonH
10-11-04, 18:34
Geplaatst door Arvid
...wil ik zeggen dat extreemrechts onderhuids meer aanhang heeft dan jij denkt. Als een enquete anoniem is opgesteld krijg je idd snel uitslagen als 20 tot 30 procent.

Yep :fpetaf:

mark61
10-11-04, 22:34
Geplaatst door Olive Yao
In De Volkskrant van zaterdag zijn de beledigingen van Van Gogh met de grond gelijk gemaakt en stond een prima stuk over fatsoen in discussies.

Er stond anders nog veel meer hysterische onzin in. Zodanig, dat ik die krant nu nog niet uit heb. Kan maar 1 alinea per keer aan.

Orakel
10-11-04, 22:39
Geplaatst door GroteWolf
Op dit moment lijkt het wel oorlog in Den Haag. Maar daar wordt de juiste strijd gevoerd: Tegen gewapende radicale Islamieten die er op uit zijn (ook) Europa in een strijdtoneel van de gewapende strijd tegen het Westen te veranderen.

Maar wat er verder in het land gebeurt vind ik werkelijk afschuwelijk. Dit is precies waar die gifkikkers op uit zijn en een klein groepje rechts radicalen doet er aan mee.
Kinderen op een basisschool of gewone moskeebezoekers hebben er niks mee te maken. Dat zijn allemaal mensen die er gewoon in Nederland het beste van willen maken. Deze mensen op een dergelijke manier angst aanjagen is echt onrechtvaardig en weerzingwekkend.
Ook in de Spaanse en Deense pers zijn vergelijkingen met de Kristallnacht al getrokken. Dit kan echt niet.
Helaas zijn zaken zoals de ingezonden brief van de vrienden van van Gogh en bepaalde uitspraken van politici, hoe goed bedoeld ook, eerder olie op het vuur. Ze kunnen door veel te veel onschuldige moslim-landgenoten uitgelegd worden als bedreigend (dat is iets anders dan beledigend).

Ik hoop dat het kabinet snel besluit het leger (ook) Islamitsiche doelen te laten bewaken. Dan kan de rust weerkeren. Het zal geen prettig gezicht zijn maar wel een stuk prettiger dan nog een afgebrande moskee of school (of kerk).

Overigens hoop ik dat veel Moslims in Nederland begrijpen dat dit soort gewelddadige acties absoluut van een groepje radicalen komt. Mits tijdig de kop ingedrukt kan dit heel beperkt blijven.

We hebben nu nog de keuze. Gaat Europa balkaniseren met Nederland al begin? Of wordt Nederland toch ooit weer dat beetje wereldvreemde grappige land waar geweld juist heel zeldzaam is.

:fpetaf: