PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandstichting bij moskee Heerenveen



S@deeQ
10-11-04, 12:20
Brandstichting bij moskee Heerenveen

Uitgegeven: 10 november 2004 11:48
Laatst gewijzigd: 10 november 2004 12:07

HEERENVEEN - Bij de Sefaatmoskee in Heerenveen is in de nacht van dinsdag op woensdag brand gesticht. De politie kon de twee brandhaardjes met handblussers blussen.

"De schade is dan ook niet zo groot", aldus een woordvoerder van de politie woensdag. De brand werd rond 02.30 uur ontdekt. Hoe de brand precies is gesticht, weet de politie nog niet. De politie doet sporenonderzoek.


Bommelding Drachten

De vestiging van Regionaal Opleidingscentrum De Friese Poort aan de Leidijk in Drachten is woensdagochtend ontruimd geweest na een bommelding. Rond 11:00 uur bleek dat de bommelding vals was en kon het gebouw worden vrijgegeven. Dat liet de politie woensdag weten.

De duizend leerlingen zijn woensdagochtend naar huis gestuurd en krijgen de rest van de dag vrij. Ongeveer 150 docenten gaan wel weer aan het werk. Omdat het schoolgebouw negentig lokalen telt, heeft de politie de docenten ingezet om te controleren of er iets verdachts in de school was te zien.

Bommelding rechtbank

De rechtbank in Groningen is woensdagochtend twee uur ontruimd geweest in verband met een bommelding. In de rechtbank is een brief aangetroffen, meldde de politie. Aan de zijkant van het gebouw werd bovendien een stuk vuurwerk gevonden, dat door de Explosieven Opruimingsdienst is verwijderd.

Over de inhoud van de brief doet de politie geen mededelingen. De relatie tussen de tekst en het vuurwerk is onderwerp van onderzoek. De hele rechtbank is op explosieven onderzocht. Daarbij zijn geen verdachte zaken aangetroffen.

Marsipulami
10-11-04, 13:09
Ah, deze had ik nog niet gezien. Heeft er nu nog iemand zicht op hoeveel moskeeën er nou precies zijn aangevallen sinds de moord op Van Gogh ?

sienia
10-11-04, 13:11
Geplaatst door Marsipulami
Ah, deze had ik nog niet gezien. Heeft er nu nog iemand zicht op hoeveel moskeeën er nou precies zijn aangevallen sinds de moord op Van Gogh ?

Of welke nog niet...

johan402
10-11-04, 13:31
Mogen kerken en scholen er ook bij opgeteld worden?

sienia
10-11-04, 14:45
Voeg moskee in Assen toe.

Gehenna
10-11-04, 14:47
Geplaatst door Marsipulami
Ah, deze had ik nog niet gezien. Heeft er nu nog iemand zicht op hoeveel moskeeën er nou precies zijn aangevallen sinds de moord op Van Gogh ?

Als je het lijstje op de voorpagina van de Volkskrant van vandaag erbij neemt, waar de bovengenoemde brandstichting nog niet bij staat, komen we uit op 8 stuks.

Ik tel daarbij de islamitische scholen dus mee.