PDA

Bekijk Volledige Versie : lailat al Qadr en actie in Den Haag?



Goodnight
10-11-04, 12:26
Wat ik mij afvraag is het volgende:

Die actie in Den Haag is gisterennacht begonnen.
Het gaat om een actie tegen terorrisme.
Ik weet er het fijne niet vanaf, maar heb het vermoeden dat het om moslims gaat?

wat ik mij dus afvraag: is het toeval dat die actie gisterennacht begon?
Dinsdag op woensdag was Lailat al Qadr, de 27ste dag van de ramadan.

dan mag je toch aannemen dat veel orthodoxe moslims in de moskee zitten.

zomaar een gedachte die door mijn hoofd schoot.

Umarvlie
10-11-04, 12:30
Tja, je mag ook aannemen dat Moslims gedurende de (gehele) ramadan zich rustig houden.. bezig zijn met de grote (innerlijke) Jihad ipv extremistische daden.

Overigens, de gezegende nacht is niet de 27e maar in de laatste 10 nachten van de ramadan dus het had gisteren kunnen zijn maar ook eergisteren of wie weet vanavond! Dus Teraweh en veel doa's en inshya Allah volgt dan de beloning.

Pytaghoras
10-11-04, 12:31
Wat ik me ook afvaag is hoe de brand bij de moskee in heerenveen gesticht kan worden, terwijl het Lailat Al-qadr was. ik neem aan dat die moskee rond die tijd vol was.

taouanza
10-11-04, 12:34
De moskee is toch in de ramadan elke dag vol.

Goodnight
10-11-04, 12:35
Geplaatst door Umarvlie
Tja, je mag ook aannemen dat Moslims gedurende de (gehele) ramadan zich rustig houden.. bezig zijn met de grote (innerlijke) Jihad ipv extremistische daden.

Overigens, de gezegende nacht is niet de 27e maar in de laatste 10 nachten van de ramadan dus het had gisteren kunnen zijn maar ook eergisteren of wie weet vanavond! Dus Teraweh en veel doa's en inshya Allah volgt dan de beloning.

het was maar een gedachte.
Het zet je wel aan het denken over HOE islamitisch diegene dan is.
Ja, Lailat alQadr is inderdaad in de laatste 10 dagen.Maar ja de 27ste wordt wel als een belangrijke nacht gezien, of het nou eerder of later was.

Goodnight
10-11-04, 12:36
Geplaatst door Pytaghoras
Wat ik me ook afvaag is hoe de brand bij de moskee in heerenveen gesticht kan worden, terwijl het Lailat Al-qadr was. ik neem aan dat die moskee rond die tijd vol was.

hoelaat was de brand?

leerling
10-11-04, 12:47
sallam moealaikom warahmatullah wabarakatu, broeders en zusters fil islaam.


Ik wil bij deze even iets aangeven

lailatu elqadri is de laatste tien dagen op de onevendagen

21,23,25, 27 en de 29

en even over de bestorming in Den Haag,

dat is iets wat lang van te voren is gepland. Omdat zelfs de BBE en de BSB erbij zijn gehaald. Dat zijn aparte special forces die bij zeer dreiging van de staat naar voren worden gehaald. Maar tegenwoordig wordt het onder de naam terrorisme bestrijding gezet en zo vrij elke moslim(a) kan oppakken.

Mijn conclusie is dat men bij de O.M degelijk voor de 27ste heeft gekozen en niet omdat het lialatu elqadri is.


wa sallam

louise_louise
10-11-04, 12:51
Geplaatst door leerling

Mijn conclusie is dat men bij de O.M degelijk voor de 27ste heeft gekozen en niet omdat het lialatu elqadri is.


wa sallam

mijn conclusie is dat na de enorme blunders van de AIVD en betreffende ministers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen, de datum is vastgesteld om eindelijk tot actie over te gaan! (afleidingsmanoeuvre)

Umarvlie
10-11-04, 12:56
Geplaatst door louise_louise
mijn conclusie is dat na de enorme blunders van de AIVD en betreffende ministers die de afgelopen dagen naar buiten zijn gekomen, de datum is vastgesteld om eindelijk tot actie over te gaan! (afleidingsmanoeuvre)

hmmm.. wellicht toch iets meer dan alleen maar een afleiding want er was wel sprake van een boobytrap aan de deur en er is met een handgranaat gegooid ... en 3 gewonden ... dus enige grond om deze actie te ondernemen is dan toch wel aanwezig niet?

louise_louise
10-11-04, 13:02
Geplaatst door Umarvlie
hmmm.. wellicht toch iets meer dan alleen maar een afleiding want er was wel sprake van een boobytrap aan de deur en er is met een handgranaat gegooid ... en 3 gewonden ... dus enige grond om deze actie te ondernemen is dan toch wel aanwezig niet?

Absoluut, het feit dat deze 'terreurcel' allang opgepakt had moeten worden dat staat niet ter discussie. Wij hadden het hier over de timing waarop zij die actie hebben uitgevoerd.

Umarvlie
10-11-04, 13:09
Geplaatst door louise_louise
Absoluut, het feit dat deze 'terreurcel' allang opgepakt had moeten worden dat staat niet ter discussie. Wij hadden het hier over de timing waarop zij die actie hebben uitgevoerd.

welke timing doel je dan op? tav Lailatul Qadr, of ten aanzien van de ehh huidige probleematiek rondom het extremisme?

Want het kan ook zijn dat naar aanleiding van de gebeurtenissen er nu plotsklaps andere groepen/individuen boven zijn komen drijven in het recewnte AIVD onderzoek wat nu plaatsvind.... ik denk namelijk niet dat als men deze groep al lang op het oog had men zolang zou gaan zitten wachten of ben ik nu wat simpel?

Iglo
10-11-04, 13:23
Geplaatst door Umarvlie
.................... ik denk namelijk niet dat als men deze groep al lang op het oog had men zolang zou gaan zitten wachten of ben ik nu wat simpel? Hoe hadden we twee weken geleden gereageerd als ze met zoveel bombarie opgetreden hadden? Ze kunnen het nu veel makkelijker maken om zulke acties te beginnen.

louise_louise
10-11-04, 13:23
Geplaatst door Umarvlie
welke timing doel je dan op? tav Lailatul Qadr, of ten aanzien van de ehh huidige probleematiek rondom het extremisme?

Want het kan ook zijn dat naar aanleiding van de gebeurtenissen er nu plotsklaps andere groepen/individuen boven zijn komen drijven in het recewnte AIVD onderzoek wat nu plaatsvind.... ik denk namelijk niet dat als men deze groep al lang op het oog had men zolang zou gaan zitten wachten of ben ik nu wat simpel?

ten aanzien van de felle kritiek op de AIVD en de betreffende ministers! t is juist nu heel belangrijk dat zij tot actie overgaan-wat zij dus voorheen hebben verzuimd- (op de missers na, denk aan de vele verkeerde invallen die reeds gedaan zijn)

bij zo'n invalactie gaan er maanden-misschien wel jaren- vooronderzoek aan vooraf dus het gaat zeker niet over een groep die opeens naar boven is komen drijven :-)
we zullen het gauw genoeg weten.

Joesoef
10-11-04, 13:38
Geplaatst door Umarvlie
Tja, je mag ook aannemen dat Moslims gedurende de (gehele) ramadan zich rustig houden.. bezig zijn met de grote (innerlijke) Jihad ipv extremistische daden.

Overigens, de gezegende nacht is niet de 27e maar in de laatste 10 nachten van de ramadan dus het had gisteren kunnen zijn maar ook eergisteren of wie weet vanavond! Dus Teraweh en veel doa's en inshya Allah volgt dan de beloning.

Om helemaal correct te zijn, de laatste 10 ONEVEN nachten van de ramadan.

GroteWolf
10-11-04, 14:03
Het zet je wel aan het denken over HOE islamitisch diegene dan is.

Tsja, als je je daar nu dan druk om maakt....het gaat even om andere zaken.

GroteWolf
10-11-04, 14:09
ten aanzien van de felle kritiek op de AIVD en de betreffende ministers! t is juist nu heel belangrijk dat zij tot actie overgaan-wat zij dus voorheen hebben verzuimd- (op de missers na, denk aan de vele verkeerde invallen die reeds gedaan zijn)
bij zo'n invalactie gaan er maanden-misschien wel jaren- vooronderzoek aan vooraf dus het gaat zeker niet over een groep die opeens naar boven is komen drijven :-)
we zullen het gauw genoeg weten.


Dan stuur je niet eerst drie licht bewapende agenten (wat me overigens wel weer een fout lijkt). Kijk, als je zo paranoïde gaat redeneren wordt het moeilijk. Je hebt er geen enkel bewijs voor en ik denk dat ze deze mensen via Madrid getipt kregen. Heb ik ook geen bewijs voor, maar zou even goed kunnen. Ze gingen even iemand ophalen en verstoorden per ongeluk een bijeenkomst van terroristen.

observer
10-11-04, 14:58
Geplaatst door GroteWolf
Dan stuur je niet eerst drie licht bewapende agenten (wat me overigens wel weer een fout lijkt). Kijk, als je zo paranoïde gaat redeneren wordt het moeilijk. Je hebt er geen enkel bewijs voor en ik denk dat ze deze mensen via Madrid getipt kregen. Heb ik ook geen bewijs voor, maar zou even goed kunnen. Ze gingen even iemand ophalen en verstoorden per ongeluk een bijeenkomst van terroristen. het was een arrestatieteam die zijn nooit echt lichtbewapend

minimaal kogelvrij en getrokken wapens vaak keramisch pantser en geweren

maar handgranaten is natuurlijk effe een poepje erger

we hebben toch nog apaches?