PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Harde aanpak bedreigers moslims'



Goodnight
10-11-04, 12:31
De overheid zal niet alleen hard optreden tegen terroristen maar ook tegen personen die moslims bedreigen of aanslagen plegen op scholen en moskeeën. Dat heeft minister Verdonk gezegd.
De bewindsvrouw zei dat we ervoor moeten waken dat de vreedzame meerderheid van de moslimbevolking de dupe wordt van de daden van terroristische moslimextremisten.
"We zullen niet toestaan dat de moslimgemeenschap wordt beschuldigd en buitengesloten. Dat er een tweedeling ontstaat. En dat we belanden in een spiraal van angst en haat, van vervreemding, stigmatisering en polarisatie".

taouanza
10-11-04, 12:36
Komt ze nou mooi te laat mee er worden al jaren aanslagen gepleegd op moskeeen en terwijl zei maar haat en onverdraagzaamheid predikt.
En wat nou harder aanpakken.
Gewoon aanpakken we hebben een wetboek dat consequent toepassen is meer dan genoeg.
Ik word niet goed van al dat geweld van de regering. :fuckit2:

johan402
10-11-04, 12:40
En juist door zo'n reactie zorgt ze zelf voor nog meer tweespalt in de samenleving. Men polariseert hier in mindere mate de gehele moslimbevolking in ons land en vergeet daarbij de autochtone bevolking, die zich niet zo bedreigd voelen...

Ze had beter iedere vorm van extremisme kunnen veroordelen en de personen die zich deze vormen bezigen hard aanpakken om onze samenleving van dit soort geweld te beschermen. Maar ach.. Verdonk maakt zich vaker schuldig aan pragmatiseren van haar beleidsterrein.

Nogmaals, ik heb het elders ook al geschreven;
Men spreekt van:
Extreem rechts,
Extreem links,
Extremistische Moslims,
[b]Extremistische Christenen[b].
enz..
ONZIN. De gemene deler is dat men praat over extremisten. Wat er achter het woordje extreem staat, boeit niet eens. Het resultaat is immer het zelfde, over welke groep je ook spreekt.
Men verschuild zich achter woordjes als Moslim, Christen, Links, Rechts, Wit, Zwart, etc.. Maar als het ware gezicht om de hoek komt kijken, zie ik alleen maar een zieke geest.

Umarvlie
10-11-04, 12:42
Ik denk dat er voor bepaalde groepen van autochtonen een speciale minister voor re-integratie moet komen... met een examen en in geval dit niet met succes wordt afgelegd verplichte emigratie ... laten we zeggen naar ...

Goodnight
10-11-04, 12:44
Geplaatst door johan402
En juist door zo'n reactie zorgt ze zelf voor nog meer tweespalt in de samenleving. Men polariseert hier in mindere mate de gehele moslimbevolking in ons land en vergeet daarbij de autochtone bevolking, die zich niet zo bedreigd voelen...

Ze had beter [b]iedere vorm van extremisme kunnen veroordelen en de personen die zich deze vormen bezigen hard aanpakken om onze samenleving van dit soort geweld te beschermen. Maar ach.. Verdonk maakt zich vaker schuldig aan pragmatiseren van haar beleidsterrein.

Nogmaals, ik heb het elders ook al geschreven;
Men spreekt van:
Extreem rechts,
Extreem links,
Extremistische Moslims,
Extremistische Christenen[b].
enz..
ONZIN. De gemene deler is dat men praat over extremisten. Wat er achter het woordje extreem staat, boeit niet eens. Het resultaat is immer het zelfde, over welke groep je ook spreekt.
Men verschuild zich achter woordjes als Moslim, Christen, Links, Rechts, Wit, Zwart, etc.. Maar als het ware gezicht om de hoek komt kijken, zie ik alleen maar een zieke geest.

Helemaal mee eens! :duim:

taouanza
10-11-04, 12:50
Dit geschreeuw doet me denken aan de donderpreken van Hitler.
Misselijk.

Gehenna
10-11-04, 12:58
Geplaatst door taouanza
Dit geschreeuw doet me denken aan de donderpreken van Hitler.
Misselijk.

Heerlijk, die relatieve nuances.. :D

mark61
10-11-04, 13:39
Geplaatst door Goodnight
De overheid zal niet alleen hard optreden tegen terroristen maar ook tegen personen die moslims bedreigen of aanslagen plegen op scholen en moskeeën. Dat heeft minister Verdonk gezegd.
De bewindsvrouw zei dat we ervoor moeten waken dat de vreedzame meerderheid van de moslimbevolking de dupe wordt van de daden van terroristische moslimextremisten.
"We zullen niet toestaan dat de moslimgemeenschap wordt beschuldigd en buitengesloten. Dat er een tweedeling ontstaat. En dat we belanden in een spiraal van angst en haat, van vervreemding, stigmatisering en polarisatie".

Dat zei Bush ook na 9/11.

Dus nog ff afwachten wat ze er echt aan gaat doen. Magoed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Of zoiets.