PDA

Bekijk Volledige Versie : Fietsendief dupeert Erik Haverkamp



barneveld
10-11-04, 20:42
Fietsendief dupeert Erik Haverkamp

BARNEVELD - Als je fiets gestolen wordt, baal je stevig, maar als diezelfde fiets de enige manier is waarmee je jezelf kan verplaatsen dan komt de klap des te harder aan.


Door Bert Hiemstra

Het overkwam Barnevelder Erik Haverkamp (13) van de Archimedesstraat afgelopen zaterdag. Erik lijdt aan een ernstige bloedziekte. Als hij bloedt, houdt het nooit meer op. Van een fiets vallen kan hem fataal worden. Vandaar dat hij op een speciale driewieler rijdt. Zaterdag had hij hem geparkeerd voor de deur van een vriendje aan de Violenstraat. ,,Hij zet hem altijd keurig op slot,’’ zegt zijn verbouwereerde moeder Sylvia Bakker. ,,Maar net toen Erik weer naar buiten kwam, zag hij iets verderop twee jongens er met zijn driewieler vandoor gaan. Een schande is het. Hij kreeg niet meer de kans om ze achterna te gaan. De vogels waren gevlogen.’’

Klap
,,Voor Erik is het een grote klap,’’ zegt Sylvia. ,,Het is voor hem de enige manier om vooruit te komen. De fiets was speciaal voor hem aangepast met een grote stalen mand waarin hij zijn fretten en cavia’s kan vervoeren.’’ Veel mensen kennen hem wel, temeer omdat hij bijna elke woensdag op de kleindierenmarkt te vinden is met zijn dieren.

,,Van dit soort fietsen rijden er in Barneveld maar twee rond. We zouden het heel fijn vinden als iemand ons kan vertellen waar hij is. We hebben overal geďnformeerd, maar het gaat nog weken duren voordat we een nieuwe kunnen krijgen. Ondertussen is Erik aan huis gebonden. Hij kan geen kant op zonder zijn fiets.’’


Sylvia snapt ook niet wat de dief ermee wil. ,,Voor iemand die hem niet nodig heeft, neemt hij veel te veel ruimte in en hij is zo breed dat je er lang niet overal mee tussendoor kan. Ook bij de gemeente hebben ze het nog nooit meegemaakt dat er zo’n fiets gestolen is.’’ Sylvia hoopt dat de driewieler zo snel mogelijk weer terug is. ,,Laat ze hem desnoods anoniem weer voor de deur zetten. En degene die de gouden tip heeft, kan op een lekkere taart of grote bos bloemen rekenen!’’

u Sylvia Bakker:

als u iets hier meer van af weet laat mij het dan horen

freya
10-11-04, 21:06
Geplaatst door barneveld

BARNEVELD - Als je fiets gestolen wordt, baal je stevig, maar als diezelfde fiets de enige manier is waarmee je jezelf kan verplaatsen dan komt de klap des te harder aan.



:mad: stelletje schoften! :mad:

Ik weet er alles van :(

barneveld
10-11-04, 21:13
Geplaatst door freya
:mad: stelletje schoften! :mad:

Ik weet er alles van :(


Die arme jongen zwaait altijd naar mij als ik hem tegen kom.
ik ben er kapot van toen ik het hoorde

ik hoop dat hij snel zijn fiets vindt

Mark
10-11-04, 21:25
:mad:

TonH
10-11-04, 21:30
:duivels:

En geen beschrijving van dat tuig?

barneveld
10-11-04, 21:50
Geplaatst door TonH
:duivels:

En geen beschrijving van dat tuig?



niet alle marokaanen zijn fietsen dief
:boogjes: :boogjes:

Wildwes
04-10-09, 02:50
En nu steelt hij zelf, geen fietsen maar dieren.

Lees hetvolgende maar eens:
http://valkparkieten.hyves.nl/blog/26192390/MIJN_VOGELS_IN_HANDEN_HANDELAAR/pVSK/

Als iemand weet waar de jongen de dieren verkoopt of verstopt, zou die dan contact kunnen opnemen met mij?

Alvast bedankt

P.S. Sorry dat ik een oud topic boost maar mensen hier blijken hem te kennen en dat helpt misschien wat wanhopige mensen hun dieren terug te vinden.