PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk: Islamitische Partijen Verbieden



ZbaqZbaq
10-11-04, 22:28
Verdonk wil politieke islam tegengaan
Bron: Nieuws.nl
Gepubliceerd: woensdag 10 november 2004 @ 21:01


Minister Rita Verdonk van Integratie wil mensen die de politieke islam in Nederland propageren gaan aanpakken. Ze wil harder gaan optreden tegen mensen die de vrijheid van meningsuiting misbruiken om de politieke islam te promoten, zo zei ze vanmiddag in Groningen bij de opening van de eerste conferentie van ministers van Integratie uit de Europese Unie.

Verdonk wees in haar rede op het seculiere karakter van de Nederlandse staat. ''Kerk en staat zijn in Nederland gescheiden, anders dan in de meeste islamitische landen.'' Ook vindt de VVD-bewindsvrouw dat Nederland meer moet uitkomen voor haar waarden en gebruiken.

Immigranten zouden volgens de minister voortaan een naturalisatie-examen moeten doen waardoor ze zich meer Nederlander gaan voelen. ''De uitreiking van het diploma na het examen zal waarschijnlijk op gemeentelijk niveau plaatsvinden en ik kan me voorstellen dat daar een Nederlandse vlag bij aanwezig is''.

Inburgeren
Op de Europese top praten de EU-ministers over de inburgeringsprocedure waarvan zij in ieder geval allemaal vinden dat die moet worden gevolgd. Ten eerste moeten migranten de taal leren en zich oriënteren in de maatschappij.

In de maatschappij moeten volgens Verdonk de autochtone burgers kansen creëren, terwijl de migrant daadwerkelijk moeite moet doen om te integreren. Verder moet niet alleen worden gestreefd naar economische en sociale zelfredzaamheid van de migranten, óók moet radicalisering van moslims worden tegengegaan door een betere integratie.

Over die radicalisering en betere integratie zal morgen gesproken worden.

-----------------------------------------------------------------------


Wat is Eva Braun's definitie van "politieke islam" ???

Orakel
10-11-04, 22:31
SInds wanneer is de kiesdrempel vervangen door een intelligentieplafond?
Wil iemand mij ff lek schieten, wat een dom mokkel zeg.

BiL@L
10-11-04, 22:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wat is Eva Braun's definitie van "politieke islam" ???

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Umarvlie
10-11-04, 22:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
Verdonk wees in haar rede op het seculiere karakter van de Nederlandse staat. ''Kerk en staat zijn in Nederland gescheiden, anders dan in de meeste islamitische landen.''

Aha .. gescheiden maar in de troonrede wel opnemen "zo waarlijk helpe mij God almachtig", net zoals de eed zweren voor bepaalde beroepen zoals ... kamerlid .. heeft zij ook gezworen bij God? lekker seculier ben je dan bezig.

Overigens, er zijn geen islamitische landen .. alleen feodale staten waar toevallig een hoop moslims wonen.

Dit soort opmerkingen vindt ik dus ruiken naar ....

BiL@L
10-11-04, 22:38
Geplaatst door Umarvlie
Aha .. gescheiden maar in de troonrede wel opnemen "zo waarlijk helpe mij God almachtig", net zoals de eed zweren voor bepaalde beroepen zoals ... kamerlid .. heeft zij ook gezworen bij God? lekker seculier ben je dan bezig.

Overigens, er zijn geen islamitische landen .. alleen feodale staten waar toevallig een hoop moslims wonen.

Dit soort opmerkingen vindt ik dus ruiken naar ....

Ik kan daar wel begrip voor opbrengen. Ik ben het namelijk met haar eens, in die zin dat de moslims niet gerechtigd zijn om de goddelijke wetten van al-Islaam verplicht op te leggen aan een volk die daar geen geloof aan hecht. Dat toornt namelijk aan hetgeen dat Allaah zegt over dat er geen dwang in de godsdienst is.

Umarvlie
10-11-04, 22:41
Geplaatst door BiL@L
Ik kan daar wel begrip voor opbrengen. Ik ben het namelijk met haar eens, in die zin dat de moslims niet gerechtigd zijn om de goddelijke wetten van al-Islaam verplicht op te leggen aan een volk die daar geen geloof aan hecht. Dat toornt namelijk aan hetgeen dat Allaah zegt over dat er geen dwang in de godsdienst is.

Heel juist ... maar sta er dan ook voor dat Nederland echt seculier wordt (zoals Frankrijk brijvoorbeeld) en niet seculier als het om de Islam gaat ... met een Minister President die probeert in de Europeesche Grondwet vast te laten leggen dat die gestoeld zijn op Joods-Christelijke normen en waarden.

Dus seculier akkoord maar dan wel echt 100%!

BiL@L
10-11-04, 22:53
Geplaatst door Umarvlie
Heel juist ... maar sta er dan ook voor dat Nederland echt seculier wordt (zoals Frankrijk brijvoorbeeld) en niet seculier als het om de Islam gaat ... met een Minister President die probeert in de Europeesche Grondwet vast te laten leggen dat die gestoeld zijn op Joods-Christelijke normen en waarden.

Dus seculier akkoord maar dan wel echt 100%!
Daar kan ik niet in mee gaan. Ik ben tegen iedere vorm van politieke totalitarisme indien er sprake is van een pluriforme samenleving. Dus ook tegen seculier totalitarisme.

De neiging van de mensheid om, als heersers of medeburgers, haar eigen opvattingen en voorkeuren als gedragsregel aan anderen op te leggen, wordt (-) vrijwel zelden ingetoomd, behalve door gebrek aan macht. Zoals in Frankrijk.

Umarvlie
10-11-04, 22:56
Geplaatst door BiL@L
Daar kan ik niet in mee gaan. Ik ben tegen iedere vorm van politieke totalitarisme indien er sprake is van een pluriforme samenleving. Dus ook tegen seculier totalitarisme.

De neiging van de mensheid om, als heersers of medeburgers, haar eigen opvattingen en voorkeuren als gedragsregel aan anderen op te leggen, wordt (-) vrijwel zelden ingetoomd, behalve door gebrek aan macht. Zoals in Frankrijk.

Ook prima .. dan dus toestaan om een IDA op te richten ... (Islamitisch Democratisch Appel)

'k ga slapen en dromen over een Kaliefaat....

et_2000nl
10-11-04, 22:59
Ze gaan toch niet de eventuele politieke ambities van de AEL verbieden voordat die het daglicht gezien hebben....

Ik moet zeggen, als dit tevens gaat leiden tot een verbod op het CDA, CU en SGP, ben ik voor!!!! Die christelijke moraal ridders hebben/zijn en zullen meer schade aanrichten dan een radicale moslim partij, zelfs de AEL, ooit kan aanrichten....

BiL@L
10-11-04, 22:59
Geplaatst door Umarvlie
Ook prima .. dan dus toestaan om een IDA op te richten ... (Islamitisch Democratisch Appel)

'k ga slapen en dromen over een Kaliefaat....

Nee, daar ben ik dus geen voorstander van :p.

Slaap lekker :knipoog:.

Deanderekant
10-11-04, 23:07
Gaat dit over politieke partijen? Die moet je niet verbieden volgens mij, dat werkt alleen maar averechts. Kijk belgie:

AEL, niet verboden, nog niet genoeg stembiljetten met een kruisje in het AEL vakje om een rol pleepapier van te maken.

Vlaams blok, wel verboden, gaat bij de volgende verkiezingen onder een andere naam profiteren van alle publiciteit. Ik geloof niet dat het verbieden ze ook maar één stem gaat kosten. Flip de winter lacht zich een kriek.

Je mag toch binnen de wet en via de politiek alles proberen te bewerkstelligen, da's toch juist het punt?

Volgens mij is het nog altijd zo dat als de meerderheid van de bevollking kiest voor het invoeren van de Islam als staatsgodsdienst, dat dus gewoon is wat er zou moeten gebeuren.

Dat zou dan ongeveer zijn als het vriest in de hel.
Maar toch...

et_2000nl
10-11-04, 23:10
Geplaatst door Deanderekant
Gaat dit over politieke partijen? Die moet je niet verbieden volgens mij, dat werkt alleen maar averechts. Kijk belgie:

AEL, niet verboden, nog niet genoeg stembiljetten met een kruisje in het AEL vakje om een rol pleepapier van te maken.

Vlaams blok, wel verboden, gaat bij de volgende verkiezingen onder een andere naam profiteren van alle publiciteit. Ik geloof niet dat het verbieden ze ook maar één stem gaat kosten. Flip de winter lacht zich een kriek.

Je mag toch binnen de wet en via de politiek alles proberen te bewerkstelligen, da's toch juist het punt?

Want volgens mij is het nog altijd zo dat als de meerderheid van de bevollking kiest voor het invoeren van de Islam als staatsgodsdienst, dat dus gewoon is wat er zou moeten gebeuren.

Dat zou dan ongeveer zijn als het vriest in de hel.
Maar toch...

Neem jij Verdonk serieus?

Deanderekant
10-11-04, 23:16
Neem jij Verdonk serieus?

Die heeft mij net ff iets te veel lol in haar werk...

et_2000nl
10-11-04, 23:19
Geplaatst door Deanderekant
Die heeft mij net ff iets te veel lol in haar werk...

Ik word kotsmisselijk van dat mens. Ze lijkt zichzelf belangrijker te vinden dan de doelen die ze nastreeft....

Deanderekant
10-11-04, 23:26
Ik heb d´r toespraak gezien bij de lawaaibijéénkomst (is dat een woord?) van TvG.

Toen ze zogenaamd kwaad werd sprongen de tranen in mijn ogen, zo slecht geacteerd.

Kan zo de bitch gaan spelen in goede tijden, slechte tijden.

mark61
10-11-04, 23:36
Compleet geschift. Paspoort intrekken, NU!

et_2000nl
10-11-04, 23:41
Geplaatst door Deanderekant
Ik heb d´r toespraak gezien bij de lawaaibijéénkomst (is dat een woord?) van TvG.

Toen ze zogenaamd kwaad werd sprongen de tranen in mijn ogen, zo slecht geacteerd.

Kan zo de bitch gaan spelen in goede tijden, slechte tijden.

Ik vind/vond het misselijk dat er toen meteen al partij politieke standpunten werden verkondigd. Theo was een ene een vriend van haar, hoe je rug recht, zou hij tegen haar gezegd hebben. Het lijk was nog warm. Misselijk. Had meer respect voor Cohen, die was net de vrijdag daarvoor publicitair afgeslacht.

et_2000nl
10-11-04, 23:42
Geplaatst door mark61
Compleet geschift. Paspoort intrekken, NU!

In welk geval zij zich beroept op het recht dat iemand niet statenloos mag zijn, maar wel gewetenloos....

mark61
10-11-04, 23:51
Geplaatst door et_2000nl
In welk geval zij zich beroept op het recht dat iemand niet statenloos mag zijn, maar wel gewetenloos....

Dondert niet, we pleuren haar gewoon in transit area van Aeroport Charles de Gaulle. Daar woont al 12 jaar een statenloze Iraniër, die zal ondertussen wel eenzaam zijn. En zij wordt het nog wel.

BiL@L
10-11-04, 23:52
Geplaatst door mark61
Compleet geschift. Paspoort intrekken, NU!

Ik vind het heel verstandige taal wat ze daar uitspreekt, eerlijk gezegt. Wat haar motieven ook zijn wat betreft het verbod op Islamitische partijen :).

et_2000nl
10-11-04, 23:52
Geplaatst door mark61
Dondert niet, we pleuren haar gewoon in transit area van Aeroport Charles de Gaulle. Daar woont al 12 jaar een statenloze Iraniër, die zal ondertussen wel eenzaam zijn. En zij wordt het nog wel.

Arme Iranier, zijn enige verweer kan zjn dat ie bekeerd is tot de stroming der homosexsuelen....

mark61
10-11-04, 23:59
Geplaatst door et_2000nl
Arme Iranier, zijn enige verweer kan zjn dat ie bekeerd is tot de stroming der homosexsuelen....

Tming is alles bij het uit de kast komen.

mark61
11-11-04, 00:01
Geplaatst door BiL@L
Ik vind het heel verstandige taal wat ze daar uitspreekt, eerlijk gezegt. Wat haar motieven ook zijn wat betreft het verbod op Islamitische partijen :).

Kijk, jij bent weer s het prikkend bewijs van de stelling dat fundi's beider zijden het vaak roerend eens zijn.

Moslims die op basis van hun normen en waarden politiek bedrijven zijn nog niet bezig het kalifaat danwel de shari`a in te voeren. For all you know zouden het best communisten kunnen zijn.

BiL@L
11-11-04, 00:05
Geplaatst door mark61
Kijk, jij bent weer s het prikkend bewijs van de stelling dat fundi's beider zijden het vaak roerend eens zijn.

Moslims die op basis van hun normen en waarden politiek bedrijven zijn nog niet bezig het kalifaat danwel de shari`a in te voeren. For all you know zouden het best communisten kunnen zijn.

Neeh, ik moet niets hebben van andere ideologieen, daar hecht ik toch geen geloof aan. http://www.maroc.nl/nieuws/forums/images/smilies/coolgleamA.gif Ik moet de eerste ideoloog, die niet overtuigt is van zijn ideologie overigens nog tegen komen. :verrassin

Bofko
11-11-04, 00:21
@ Bilal,
:duim:

Jij laat je zien als standvastig salafi met hele grote tolerantie en ruimhartigheid.
Ik volg je met stijgende bewondering.

mark61
11-11-04, 00:21
Geplaatst door BiL@L
Neeh, ik moet niets hebben van andere ideologieen, daar hecht ik toch geen geloof aan.

Ik ook niet, het was een extreem voorbeeld

BiL@L
11-11-04, 00:27
Geplaatst door Bofko
@ Bilal,
:duim:

Jij laat je zien als standvastig salafi met hele grote tolerantie en ruimhartigheid.
Ik volg je met stijgende bewondering.

Nou dat vindt ik eerlijk gezegt wel wat overdreven voor zo'n simpele, schuwe en onwetende ziel als mij. :alien:

Extremist!

Bofko
11-11-04, 00:32
Geplaatst door BiL@L
Nou dat vindt ik wel wat overdreven voor zo'n simpele, schuwe en onwetende ziel als mij. :alien:

Complimentjes zijn soms moeilijk hé. :D

Het viel me op in deze dagen dat jij een van de weinigen bent die geen standaard voorspelbare reaktie heeft op een aantal zaken.

mark61
11-11-04, 00:58
Geplaatst door Bofko
Complimentjes zijn soms moeilijk hé. :D

Het viel me op in deze dagen dat jij een van de weinigen bent die geen standaard voorspelbare reaktie heeft op een aantal zaken.

Dat komt nog wel als je m beter leert kennen.

No offense waarde Bilal!

rja2
11-11-04, 05:48
Geplaatst door ZbaqZbaq
Verdonk wil politieke islam tegengaan
Bron: Nieuws.nl
Gepubliceerd: woensdag 10 november 2004 @ 21:01


Minister Rita Verdonk van Integratie wil mensen die de politieke islam in Nederland propageren gaan aanpakken. Ze wil harder gaan optreden tegen mensen die de vrijheid van meningsuiting misbruiken om de politieke islam te promoten, zo zei ze vanmiddag in Groningen bij de opening van de eerste conferentie van ministers van Integratie uit de Europese Unie.

Verdonk wees in haar rede op het seculiere karakter van de Nederlandse staat. ''Kerk en staat zijn in Nederland gescheiden, anders dan in de meeste islamitische landen.'' Ook vindt de VVD-bewindsvrouw dat Nederland meer moet uitkomen voor haar waarden en gebruiken.

Immigranten zouden volgens de minister voortaan een naturalisatie-examen moeten doen waardoor ze zich meer Nederlander gaan voelen. ''De uitreiking van het diploma na het examen zal waarschijnlijk op gemeentelijk niveau plaatsvinden en ik kan me voorstellen dat daar een Nederlandse vlag bij aanwezig is''.

Inburgeren
Op de Europese top praten de EU-ministers over de inburgeringsprocedure waarvan zij in ieder geval allemaal vinden dat die moet worden gevolgd. Ten eerste moeten migranten de taal leren en zich oriënteren in de maatschappij.

In de maatschappij moeten volgens Verdonk de autochtone burgers kansen creëren, terwijl de migrant daadwerkelijk moeite moet doen om te integreren. Verder moet niet alleen worden gestreefd naar economische en sociale zelfredzaamheid van de migranten, óók moet radicalisering van moslims worden tegengegaan door een betere integratie.

Over die radicalisering en betere integratie zal morgen gesproken worden.

-----------------------------------------------------------------------


Wat is Eva Braun's definitie van "politieke islam" ???
Ik ben er voor, elke politieke partij moet onze grondwet respecteren, dus geen partijen die voor invoering van sharia zijn.

Maar juridisch heeft ze een probleem, de SGP wil het zelfde, dan zou ze ook de SGP moeten verbieden, de SGP is de oudste partij van Nederland.

Umarvlie
11-11-04, 06:09
Geplaatst door Deanderekant
Kan zo de bitch gaan spelen in goede tijden, slechte tijden.

Ik vind dat op het strand huppelen in Costa! beter bij haar past....

Umarvlie
11-11-04, 06:12
Geplaatst door rja2
Ik ben er voor, elke politieke partij moet onze grondwet respecteren

maar ... een recht uit diezelfde wet geeft aan dat je met 2/3 meerderheid diezelfde grondwet mag veranderen ... dus ... SGP accepteerd nu dat vrouwen ook mogen stemmen en zich verkiesbaar stellen tot dat die 2/3 meerderheid (in beide kamers) wordt gehaald!

net als nu met de gekozen burgemeester....

nard
11-11-04, 07:30
Geplaatst door Umarvlie
Heel juist ... maar sta er dan ook voor dat Nederland echt seculier wordt (zoals Frankrijk brijvoorbeeld) en niet seculier als het om de Islam gaat ... met een Minister President die probeert in de Europeesche Grondwet vast te laten leggen dat die gestoeld zijn op Joods-Christelijke normen en waarden.

Dus seculier akkoord maar dan wel echt 100%!

Uiteraard niet, omdat de Nederlandse maatschappij, hoewel nu goeddeels seculier, in zijn vormgeving en cultuur verweven is met z'n joods-christelijke voorgeschiedenis.
Je kan een volk zijn geschiedenis niet af laten zweren.

Dat i.t.t. de islam en ook de arabische identiteit, die hebben hier historisch geen enkele vormende betekenis gehad. Dat is nu ook zichtbaar in de maatschappij; op verschillende fronten vloekt dat met elkaar.

robert1971
11-11-04, 07:42
Idioot voorstel. Het lijkt mij juist prima een sterke islamitische politieke partij te hebben in Nederland. Zolang de SGP mag, moet dat ook mogen. Het zou het open debat tussen moslims en niet-moslims in NL kunnen bevorderen, het zou een een sturende de kracht kunnen worden en het zou er toe kunnen leiden dat moslims in NL beter vertegenwoordigd worden. Ik vind het getuigen van weinig vertrouwen in de democratie om een politieke stroming te verbieden louter omdat wij autochtonen bang zijn. Laat maar komen zo'n partij.

--
Groet,

Robert : :student:

Deanderekant
11-11-04, 08:59
@Umarvlie


Ik vind dat op het strand huppelen in Costa! beter bij haar past....


Bedankt, ik stelde me net Rita Verdonk in bikini voor.
Ik heb nu een maand geen zin meer in sex.

:(

Deanderekant
11-11-04, 09:11
Maar ff serieus,

Waarom is er eigenlijk nog geen gematigde Moslim-partij? (althans niet in de 2de kamer). Er zijn immers gematigde Moslims zat, als je dit forum er op naleest.

Ik vindt dat idee van een IDA (Islamitisch Democratisch Appel) helemaal zo gek nog niet.

Umarvlie
11-11-04, 09:42
Geplaatst door Deanderekant
Maar ff serieus,

Waarom is er eigenlijk nog geen gematigde Moslim-partij? (althans niet in de 2de kamer). Er zijn immers gematigde Moslims zat, als je dit forum er op naleest.

Ik vindt dat idee van een IDA (Islamitisch Democratisch Appel) helemaal zo gek nog niet.

Probleem is dat de "geintergreerde" moslims de bestaande partijen aanhangen (zijn dus echt geintergreerd...) en de meerderheid van de in Nederland verkerende Moslims zijn nog geen Nederlander dus mogen niet stemmen of gekozen worden voor het parlement (wel gemeenteraden maar dat houd in lokale splinterpartijtjes - hoewel in de grote steden dit wel iets zou kunnen gaan worden).

Dus alleen als de Integratie van Verdonk een success wordt en men zich tot Nederlander laat naturaliseren (en men alleereerst zichzelf als Moslim ziet en niet als Turk of Marokkaan) kan er een grote islamitische partij komen ... heeft Verdonk (onbedoeld) misschien toch nog iets goeds gedaan!

Deanderekant
11-11-04, 12:52
Geplaatst door Umarvlie
Probleem is dat de "geintergreerde" moslims de bestaande partijen aanhangen (zijn dus echt geintergreerd...) en de meerderheid van de in Nederland verkerende Moslims zijn nog geen Nederlander dus mogen niet stemmen of gekozen worden voor het parlement (wel gemeenteraden maar dat houd in lokale splinterpartijtjes - hoewel in de grote steden dit wel iets zou kunnen gaan worden).

Dus alleen als de Integratie van Verdonk een success wordt en men zich tot Nederlander laat naturaliseren (en men alleereerst zichzelf als Moslim ziet en niet als Turk of Marokkaan) kan er een grote islamitische partij komen ... heeft Verdonk (onbedoeld) misschien toch nog iets goeds gedaan!

Verdeel en heers, zegt men wel. Toch is het cda ook een samenraapsel van Brabantse katholieken, Zeeuwse gereformeerden en nog wat splintergroepjes.

Een moslimpartij die een gematigd geluid in de Nederlandse politiek laat horen zou een heleboel extremisten de wind uit de zeilen nemen denk ik.

En ik denk dat het een prima coalitiepartner voor het CDA zou kunnen zijn. Niet dat ik op nog 4 jaar CDA zit te wachten btw.

taouanza
11-11-04, 13:20
Dat mens spoort niet!

mark61
11-11-04, 13:33
Geplaatst door nard
Uiteraard niet, omdat de Nederlandse maatschappij, hoewel nu goeddeels seculier, in zijn vormgeving en cultuur verweven is met z'n joods-christelijke voorgeschiedenis.
Je kan een volk zijn geschiedenis niet af laten zweren.

Kan je me nog s uitleggen wat die beroemde joodse wortels van de NL cultuur zijn? Dat roept iedereen altijd, maar mij is dat volledig onduidelijk.

Verder is het christelijke van de 'NLcultuur' maar een van de vele aspecten, en het christendom zelf is weer door alle mogelijke 'vreemde invloeden' gekleurd. Waaronder heidense Europese.

Geschiedenis is een dynamisch, levend, veranderlijk ding. Op dit punt in de geschiedenis komt er dus weer een 'strain' bij. Jij wilt de geschiedenis bevriezen?


Dat i.t.t. de islam en ook de arabische identiteit, die hebben hier historisch geen enkele vormende betekenis gehad. Dat is nu ook zichtbaar in de maatschappij; op verschillende fronten vloekt dat met elkaar.

Ten eerste is dat feitelijk onwaar; zonder de Arabische arbeid om het Griekse erfgoed te redden van de vergetelheid had de renaissance niet bestaan.

Ten tweede is dat, alweer, een bevroren en bevriezende kijk op de geschiedenis. Het feit is, dat de islam en de Arabische identiteit momenteel een nieuw aspect van NL gaan vormen. Dat kan jij afwijzen, maar dat heeft niet zoveel zin. Je kan afwijzen dat 's ochtends de zon opgaat, maar dat doet hij lekker toch.

mark61
11-11-04, 13:35
Geplaatst door Deanderekant
Maar ff serieus,

Waarom is er eigenlijk nog geen gematigde Moslim-partij? (althans niet in de 2de kamer). Er zijn immers gematigde Moslims zat, als je dit forum er op naleest.

Ik vindt dat idee van een IDA (Islamitisch Democratisch Appel) helemaal zo gek nog niet.

Die is er en heet MDP. Het is afwachten hoe die zich gaat ontwikkelen. Dat hangt o.a. af van hoe de heer N. Marmouch zich profileert en gaat profileren. De laatste tijd doet hij dat erg goed.

Gehenna
11-11-04, 13:36
Geplaatst door BiL@L
Ik kan daar wel begrip voor opbrengen. Ik ben het namelijk met haar eens, in die zin dat de moslims niet gerechtigd zijn om de goddelijke wetten van al-Islaam verplicht op te leggen aan een volk die daar geen geloof aan hecht. Dat toornt namelijk aan hetgeen dat Allaah zegt over dat er geen dwang in de godsdienst is.


Dan moet je wel consequent zijn en ook alle andere religieuze groepen het verbieden om een partij te beginnen. Wat bijgevolg inhoudt dat de bestaande christelijke partijen in Nederland dienen te worden ontmanteld.

Zo'n wetswijziging spreekt mij wel aan, laten we daarbij dan ook gelijk het bijzonder onderwijs afschaffen. Het is namelijk van den zotte dat kinderen worden opgevoed in de lijn van een fabuleuze leer. Enne, het religieus opvoeden van kinderen moet worden onderkend als kindermishandeling en als zodanig bestraft worden.

Het allerbeste zou zijn dat het niet discrimineren van religies uit artikel 7 werd geschrapt, maar helaas durft de mensheid dat nu nog niet aan.