PDA

Bekijk Volledige Versie : Moraalmarokkanen



Dichar
10-11-04, 22:51
Dit is een openlijke spijtbetuiging. Niet alleen namens mijzelf maar namens de gehele Marokkaanse gemeenschap en alle moslims in Nederland. Sorry dat mijn excuses zo laat komen maar ik had eerst een aantal (ver)lichtende voorbeelden nodig voor ik tot dit besef kon komen. Het spijt ons zeer dat wij iemand van het leven beroofd hebben en ik vind het dan ook niet meer dan terecht dat wij hier met z´n allen voor moeten boeten. Ik vind het terecht dat moskeen en islamitische scholen worden afgebrand. Ik vind het terecht dat mijn zuster in de Islam met een fietsketting is bewerkt. Zij en al die anderen hebben het verdiend want we zijn verantwoordelijk. Ik voel me verantwoordelijk, net zoals ik me verantwoordelijk voelde toen Pim werd vermoord. Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit. Mijn Nederlandse nationaliteit voelde zich verantwoordelijk voor de daad van een ene Volkert van der G. en mijn Marokkaanse nationaliteit voelt zich nu verantwoordelijk voor de daad van een ene Mohamed B. Ik ben blij dat ik niet meer nationaliteiten heb want dan zou ik me nog vaker verantwoordelijk voelen. Ik vind dat wij als Marokkaanse gemeenschap openlijk moeten boeten. We moeten als verantwoordelijke gemeenschap op het Museumplein gaan staan en ons laten bekogelen met tomaten uit de omringende Turkse en Marokkaanse groentewinkeltjes. Laten we proberen de 300.000 van 2 oktober j.l. te overtreffen. Ook vind ik het terecht dat de koning van Marokko in deze kwestie betrokken wordt. Ik vind dat hij een officiële verklaring af moet geven en om deze extra kracht bij te geven moet deze ondertekend worden door alle 30 miljoen inwoners van Marokko. En ik zal de 30 miljoenste inwoner, een oude geitenhoeder die nog steeds zijn vrouw en kinderen onder de puinhopen van een aardbeving probeert uit te graven, vragen of hij hier even mee wil stoppen om de verklaring te tekenen want je bent voor of je bent tegen . Bush zei het maar ook Bos heeft het nu gezegd. En ik beken kleur. Ik ben voor Hirsi Ali, Wilders en de oorlog van Zalm. Ik ben voor hun uitlating over de achterlijke cultuur die aanhang. Al die jaren dat ik hier woon heb ik het kunstje dat mijn autochtone baas mij probeerde te leren nooit begrepen maar nu begrijp ik hem, mede dankzij mijn (ver)lichtende voorbeelden. En ik ben ervan overtuigd dat al die (ver)lichtende voorbeelden, al die moraalmarokkanen, naast het veilig stellen van hun positie, subsidie of carrièrekans, het beste voor hebben met de Marokkaanse gemeenschap. Ik ben blij dat ook ik de vinger op de zere plek heb weten te leggen. En het is diezelfde dikke middelvinger die ik vervolgens hoog opsteek naar al die moraalmarokkanen die momenteel als giftige paddestoelen uit de grond schieten.

et_2000nl
10-11-04, 22:55
Wat een lul verhaal. Spreek vooral voor jezelf en hou mij er buiten!!!!

Bedankt....

Orakel
10-11-04, 23:11
Gut, heeft er weer iemand een nieuwe nick aangemaakt omdat ie te laf was onder de oude nick te posten?
Het amoebegehalte neemt ras toe.

Deanderekant
10-11-04, 23:52
Het is mij nu ook duidelijk. Alleen de boze blanke man is in staat tot generaliseren en stigmatiseren. Bedankt dat je mij de ogen hebt geopend. Ik ga nog ff naar Pim Fortuyn bidden, een moskee affikken en dan naar bed. Welterusten.

BiL@L
11-11-04, 00:32
Geplaatst door Dichar
Ik voel me verantwoordelijk, net zoals ik me verantwoordelijk voelde toen Pim werd vermoord. Ik heb namelijk een dubbele nationaliteit. Mijn Nederlandse nationaliteit voelde zich verantwoordelijk voor de daad van een ene Volkert van der G. en mijn Marokkaanse nationaliteit voelt zich nu verantwoordelijk voor de daad van een ene Mohamed B. Ik ben blij dat ik niet meer nationaliteiten heb want dan zou ik me nog vaker verantwoordelijk voelen.

Is dit nou de vrijheid van prikbordsvervuiling? :haha: ;)

Bofko
11-11-04, 01:08
Waarheid : Zeggen zoals het is voor jou.
Ironie : Overdrijving
Sarcasme : Bijtende spot
Cynisme: Verbitterde twijfel

Al dit soort uitingen kunnen gebruikt worden als expressie-middel.
De dosering is belangrijk. Té is niet goed en werkt zelfs tegen. Risico is ook dat je niet begrepen wordt.

mark61
11-11-04, 01:18
Geplaatst door Bofko
Waarheid : Zeggen zoals het is voor jou.
Ironie : Overdrijving
Sarcasme : Bijtende spot
Cynisme: Verbitterde twijfel

Al dit soort uitingen kunnen gebruikt worden als expressie-middel.
De dosering is belangrijk. Té is niet goed en werkt zelfs tegen. Risico is ook dat je niet begrepen wordt.

Het ging allemaal nog wel tot hier toe:

En ik ben ervan overtuigd dat al die (ver)lichtende voorbeelden, al die moraalmarokkanen, naast het veilig stellen van hun positie, subsidie of carrièrekans, het beste voor hebben met de Marokkaanse gemeenschap. Ik ben blij dat ook ik de vinger op de zere plek heb weten te leggen. En het is diezelfde dikke middelvinger die ik vervolgens hoog opsteek naar al die moraalmarokkanen die momenteel als giftige paddestoelen uit de grond schieten.

Dat valt niet onder enige van jouw stijlen. Waarheid toch niet.

Dichar
11-11-04, 08:21
Geplaatst door Bofko
Waarheid : Zeggen zoals het is voor jou.
Ironie : Overdrijving
Sarcasme : Bijtende spot
Cynisme: Verbitterde twijfel

Al dit soort uitingen kunnen gebruikt worden als expressie-middel.
De dosering is belangrijk. Té is niet goed en werkt zelfs tegen. Risico is ook dat je niet begrepen wordt.

Mee eens, maar ik had het niveau hier eigenlijk wat hoger ingeschat maar ben al blij als één iemand het begrepen heeft.

Couscousje
11-11-04, 08:30
Ja, want een moraal hebben is echt not done. :rolleyes:

Weg met alle fatsoensnormen!

Revolutie!

Cc

Dichar
11-11-04, 08:33
Geplaatst door Couscousje
Ja, want een moraal hebben is echt not done. :rolleyes:

Weg met alle fatsoensnormen!

Revolutie!

Cc

Ah kijk, als je het over de duivel hebt :fuckit:

Couscousje
11-11-04, 08:38
Geplaatst door Dichar
Ah kijk, als je het over de duivel hebt :fuckit:

Frappante smiley heb je daar.

Onderstreept je kinderachtigheid.

Liever een moraal-Marokkaan, dan een kut-Marokkaan!

Cc

Bart.NL
11-11-04, 08:39
Geplaatst door Dichar
Ah kijk, als je het over de duivel hebt :fuckit:

Duivel met moraal? Het moet niet gekker worden.

Couscousje
11-11-04, 08:42
Geplaatst door Bart.NL
Duivel met moraal? Het moet niet gekker worden.

Ik begrijp wel dat hij liever had gezien dat ik autochtonen ging bashen.

Immers, ik zal toch "nooit door hen worden geaccepteerd."

:moe:

Cc

Dichar
11-11-04, 08:47
Geplaatst door Couscousje
Ik begrijp wel dat hij liever had gezien dat ik autochtonen ging bashen.

Immers, ik zal toch "nooit door hen worden geaccepteerd."

:moe:

Cc

De moraal van mijn verhaal is: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Als je bij "hen" geen aanzien en respect kunt afdwingen dan heeft het nog geen zin om die groep te gaan "bashen".

Couscousje
11-11-04, 08:56
Geplaatst door Dichar
De moraal van mijn verhaal is: Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Als je bij "hen" geen aanzien en respect kunt afdwingen dan heeft het nog geen zin om die groep te gaan "bashen".

Sinds wanneer heb jij een "moraal" van een verhaal?

Jij bent toch zo gekant tegen "moraal"?

:moe:

Neem je eigen advies in ere, kneus.

Als je bij "hen" geen aanzien en respect kunt afdwingen dan heeft het nog geen zin om die groep te gaan "bashen".

Cc

NLvrouw
11-11-04, 09:02
Goed verhaal Dichar. Stuur het in voor een krant in ieder geval. Kies wel een kwaliteitskrant anders snapt niemand het LOL.
Ik meen te snappen wat je bedoelt ;o)

Dichar
11-11-04, 09:16
Geplaatst door Couscousje
Sinds wanneer heb jij een "moraal" van een verhaal?

Jij bent toch zo gekant tegen "moraal"?

:moe:

Neem je eigen advies in ere, kneus.

Als je bij "hen" geen aanzien en respect kunt afdwingen dan heeft het nog geen zin om die groep te gaan "bashen".

Cc

Kneus? Toe maar...ik heb wel een gevoelige snaar geraakt merk ik wel. Haha wat laat je je toch weer ongelofelijk kennen zeg...erg sneu hoor kneusje. En mocht ik mij niet geaccepteerd voelen door mijn gemeenschap zoals jij dat blijkbaar ervaart dan ga ik me niet als een dolle hond tegen hen keren maar dan zou ik bij mezelf te rade gaan. Maar daar ben je vast te trots voor. :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Couscousje
11-11-04, 09:19
Geplaatst door Dichar
Kneus? Toe maar...ik heb wel een gevoelige snaar geraakt merk ik wel. Haha wat laat je je toch weer ongelofelijk kennen zeg...erg sneu hoor kneusje. En mocht ik mij niet geaccepteerd voelen door mijn gemeenschap zoals jij dat blijkbaar ervaart dan ga ik me niet als een dolle hond tegen hen keren maar dan zou ik bij mezelf te rade gaan. Maar daar ben je vast te trots voor. :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Gevoelige snaar?

Ja, vast.

Daarom noem ik ook iedereen kneus, maar jij bent speciaal, hoor.

Jij wel.

Kennelijk heb jij die bevestiging nodig dat je "anders" bent. :hihi:

Cc

P.S.: In tegenstelling tot jou hoef ik door niemand geaccepteerd te worden, de Marokkanen noch de Nederlanders. Ik ben wie ik ben en ik heb iets te veel eigenwaarde om erkenning te zoeken bij iets of iemand anders dan mezelf.

Rode Smurf
11-11-04, 09:20
Toch vind ik dat Marokkanen over het algemeen een zwakkere innerlijke moraal hebben dan de meeste mensen.

Dat krijg je als je een boek als leidraad neemt voor je leven. Het lijkt wel of je dan dat innerlijke stemmetje mist.

Mark
11-11-04, 09:22
Geplaatst door Rode Smurf
Toch vind ik dat Marokkanen over het algemeen een zwakkere innerlijke moraal hebben dan de meeste mensen.

Dat krijg je als je een boek als leidraad neemt voor je leven. Het lijkt wel of je dan dat innerlijke stemmetje mist.

hmmm ik ben het niet met je eens, Marokkanen zijn niet de enige mensen die een boek als leidraad voor hun leven nemen.

Rode Smurf
11-11-04, 09:26
Geplaatst door Mark
hmmm ik ben het niet met je eens, Marokkanen zijn niet de enige mensen die een boek als leidraad voor hun leven nemen.

Christenen en Joden zien hun boeken toch veel minder als een letterlijke handleiding voor het leven.

Mark
11-11-04, 09:30
Geplaatst door Rode Smurf
Christenen en Joden zien hun boeken toch veel minder als een letterlijke handleiding voor het leven.

In alle religies zitten fundamentalisten, zie ook de invloed op bush door pressiegroepen.

Daarnaast zijn er mensen die die boeken volgen en toch niet extremistisch zijn ten opzichte van anders gelovigen.

Naast religieuze boeken zijn er ook nog de rode boekjes van Mao etc die tot ellende leiden.

Mensen zijn gewoon bang om een mening van zichzelf te hebben en willen graag geleid worden... of dat nou door een boek is of door een sterke leider.

Dichar
11-11-04, 09:31
Geplaatst door Couscousje
Gevoelige snaar?

Ja, vast.

Daarom noem ik ook iedereen kneus, maar jij bent speciaal, hoor.

Jij wel.

Kennelijk heb jij die bevestiging nodig dat je "anders" bent. :hihi:

Cc

P.S.: In tegenstelling tot jou hoef ik door niemand geaccepteerd te worden, de Marokkanen noch de Nederlanders. Ik ben wie ik ben en ik heb iets te veel eigenwaarde om erkenning te zoeken bij iets of iemand anders dan mezelf.

Het feit dat je in deze en andere postings zo fel reageert op dit voor jou toch wel gevoelige onderwerp zegt mij vele malen meer dan de loze woorden die je hier uitkraamt om te proberen het tegendeel te bewijzen. Je bent er al te ver in doorgeschoten om het nu te gaan lopen ontkennen dus doe dat dan ook niet want het maakt je alleen maar meer ongeloofwaardig.

Couscousje
11-11-04, 09:36
Geplaatst door Dichar
Het feit dat je in deze en andere postings zo fel reageert op dit voor jou toch wel gevoelige onderwerp zegt mij vele malen meer dan de loze woorden die je hier uitkraamt om te proberen het tegendeel te bewijzen. Je bent er al te ver in doorgeschoten om het nu te gaan lopen ontkennen dus doe dat dan ook niet want het maakt je alleen maar meer ongeloofwaardig.

Nieuwsflits: ik reageer altijd fel.

Al heb je het over croissantjes.

Dus doe vooral of je "een gevoelige snaar hebt geraakt".

Van mij mag je, want kennelijk heb je die bevestiging nodig.

:zwaai:

Cc

nard
11-11-04, 09:40
Fel reageren op croissantjes.... hm, dat duidt toch op een moeilijk jeugd.....

Vertel eens, Cc.......

Couscousje
11-11-04, 09:44
Geplaatst door nard
Fel reageren op croissantjes.... hm, dat duidt toch op een moeilijk jeugd.....

Vertel eens, Cc.......

Nou, ik mocht nooit croissantjes van mijn moeder, dat waren producten van duivelsgebroed en een keer heb ik er stiekem 1 gegeten, want ik begreep niet dat mijn ouders wel van die producten van duivelsgebroed mochten eten en toen kwam mijn moeder daar achter en toen kreeg ik heel veel klapjes en nu ben ik getraumatiseerd.

Oh, ja. En stiekem ben ik Napoleon, maar dat wisten jullie niet, he!

:maf:

Cc

Rode Smurf
11-11-04, 09:45
Geplaatst door Mark
In alle religies zitten fundamentalisten, zie ook de invloed op bush door pressiegroepen.

Daarnaast zijn er mensen die die boeken volgen en toch niet extremistisch zijn ten opzichte van anders gelovigen.

Naast religieuze boeken zijn er ook nog de rode boekjes van Mao etc die tot ellende leiden.

Mensen zijn gewoon bang om een mening van zichzelf te hebben en willen graag geleid worden... of dat nou door een boek is of door een sterke leider.

Eigenlijk ondersteund jouw betoog mijn opmerking.

Mensen die een boek als leidraad nemen voor hun leven, omdat zoals jij zegt, ze graag geleid willen worden, hebben nou eenmaal een zwakkere innerlijke moraal.

Boeken kunnen nooit een antwoord geven op alle complexe situaties die je in het dagelijks leven tegenkomt. Als je dus steeds vertrouwt op een boek, dan heb je nooit geleerd zelf situaties te beoordelen.

En dit geldt inderdaad voor alle boeken, ook voor Mao's boekje, en Marx's Das Kapital. Omdat moslims minder dan andere gelovigen hebben geleerd om hun boek losjes te interpreteren, resulteert dit dus in een starre moraal.

nard
11-11-04, 09:49
Geplaatst door Couscousje
Nou, ik mocht nooit croissantjes van mijn moeder, dat waren producten van duivelsgebroed en een keer heb ik er stiekem 1 gegeten, want ik begreep niet dat mijn ouders wel van die producten van duivelsgebroed mochten eten en toen kwam mijn moeder daar achter en toen kreeg ik heel veel klapjes en nu ben ik getraumatiseerd.

Oh, ja. En stiekem ben ik Napoleon, maar dat wisten jullie niet, he!

:maf:

Cc

O?

Vreemd....

Ik moest denken aan Bloody Mary .....


;)

Umarvlie
11-11-04, 09:51
Geplaatst door Rode Smurf
Eigenlijk ondersteund jouw betoog mijn opmerking.

Mensen die een boek als leidraad nemen voor hun leven, omdat zoals jij zegt, ze graag geleid willen worden, hebben nou eenmaal een zwakkere innerlijke moraal.

Boeken kunnen nooit een antwoord geven op alle complexe situaties die je in het dagelijks leven tegenkomt. Als je dus steeds vertrouwt op een boek, dan heb je nooit geleerd zelf situaties te beoordelen.

En dit geldt inderdaad voor alle boeken, ook voor Mao's boekje, en Marx's Das Kapital. Omdat moslims minder dan andere gelovigen hebben geleerd om hun boek losjes te interpreteren, resulteert dit dus in een starre moraal.

Hmm.. als de mensen het boek (in dit geval dan Koran) hadden gevolgd was er misschien minder ellende op de wereld. Het probleem is dat de mensen niet het boek maar wat sommige (zichzelf "leiders" noemende) figuren de mensen wijsmaken wat er in het boek staat volgen. Kun je het nog volgen?'

Is altijd al zo geweest, hoe zwakker de mens hoe meer behoefte om zich door ene ander mens te laten leiden ipv een goed idee (al dan niet in een boek). Charisma blijkt belangrijker te zijn dan de boodschap.

Couscousje
11-11-04, 09:56
Geplaatst door nard
O?

Vreemd....

Ik moest denken aan Bloody Mary .....


;)

:hihi:

Cc

Dichar
11-11-04, 09:56
Geplaatst door Couscousje
Nieuwsflits: ik reageer altijd fel.

Al heb je het over croissantjes.

Dus doe vooral of je "een gevoelige snaar hebt geraakt".

Van mij mag je, want kennelijk heb je die bevestiging nodig.

:zwaai:

Cc

Zoals ik al zei, je reacties zeggen mij meer dan je geblaat hierboven. Mensen persoonlijk aanvallen en iemands persoonlijke "issues" op een forum uitstallen is erg laag en geeft wel aan hoe sterk je hiermee zit. Ga met iemand praten anders komt het niet goed met je. Ik weet niet wat voor vreselijke dingen je allemaal uitgespookt hebt (en ik wil het ook niet weten ook) opdat je in deze situatie beland maar praat erover want je vreet jezelf bijna op van frustratie. Het is niet erg om een outcast te zijn hoor, ook dan is een mooi leven mogelijk.

P.S. Meer wil ik hier eigenlijk niet over zeggen en rest mij nog om je veel sterkte te wensen en ik hoop dat je eruit komt. :slaap:

Couscousje
11-11-04, 10:01
Geplaatst door Dichar
Zoals ik al zei, je reacties zeggen mij meer dan je geblaat hierboven. Mensen persoonlijk aanvallen en iemands persoonlijke "issues" op een forum uitstallen is erg laag en geeft wel aan hoe sterk je hiermee zit. Ga met iemand praten anders komt het niet goed met je. Ik weet niet wat voor vreselijke dingen je allemaal uitgespookt hebt (en ik wil het ook niet weten ook) opdat je in deze situatie beland maar praat erover want je vreet jezelf bijna op van frustratie. Het is niet erg om een outcast te zijn hoor, ook dan is een mooi leven mogelijk.

P.S. Meer wil ik hier eigenlijk niet over zeggen en rest mij nog om je veel sterkte te wensen en ik hoop dat je eruit komt. :slaap:

Natuurlijk, Dr. Phill.

Maar ik ga nu weer verder met mensen wiens mening een stuk boeiender is, goed?

Daa-haag! :zwaai:

Cc

P.S.: Jij speelt overigens helemaal niet op de persoon, hoor. Helemaal niet. :hihi: