PDA

Bekijk Volledige Versie : Ephimenco over ZbaqZbaqje in Trouw vandaag



Couscousje
11-11-04, 11:37
Extremisten
Sylvain Ephimenco

Zalig zijn deze dagen de onnozelen van geest. Zij die, al naar gelang hun particularistische voorkeur, leeftijd en politieke voorliefde, nog met hun hoofd in de serene hemel van de jaren vijftig, zestig of zeventig verkeren. Hulde voor hen die verbeten vasthouden of terugverlangen naar een Nederland dat ze niet hebben willen zien verdwijnen. Een lieflijke Efteling vol bloemen die van mensen houden. Massaal en eensgezind kwamen ze in het geweer toen die onbehouwen lomperd minister Zalm hun kwam vertellen hoe de vork in de steel zat. Toen hij 'de oorlog aan het terrorisme' verklaarde. Met de hand voor de ogen en een pruimenmond dreunde ze op: dit mag je in dit land toch niet zeggen! Foei! Hoezo oorlog? Weet die man wel hoe overtrokken en onverstandig dat soort retoriek is? Intussen gooien krijgers hun handgranaten naar politie en leger met kreten als ,,ik snijd je keel door, ik ga je onthoofden!'' Nee, ook die lieve aanbidders van de dood hebben geen oorlog aan deze samenleving verklaard. Doe alsof je het niet ziet en hoort. Breng liever wat gebakjes en versnaperingen aan die gasten die zich in de Haagse Antheunisstraat verschansen. En vertel ook aan onze beschermers die met granaatscherven in hun lijf in het ziekenhuis liggen, dat het geen oorlogsverklaring mag heten. Alleen een hoog oplopend meningsverschil dat we met wijsheid en geduld gaan oplossen. Zo mag ik ook niet schrijven dat Nabil Marmouch van de AEL en Michiel Smit van Nieuw Rechts twee gevaarlijke extremisten zijn die verdomd veel op elkaar lijken en die van deze situatie misbruik maken om te proberen eindelijk aan een achterban te komen. Want dat hebben die twee ook gemeenschappelijk: het zijn twee gemankeerde generaals die al een hele tijd om troepen verlegen zitten. De eerste hoorde ik zondag op Radio 1 een vergelijking trekken tussen Nederlandse opiniemakers (waaronder ik) en Adolf Hitler. Volgens deze oproerkraaier van de duisternis zouden we weliswaar zelf geen mensen vergassen maar door ons parool wel anderen hiertoe aanzetten. De tweede, Smit, dreigt mij nu met een proces omdat ik hem afgelopen zaterdag voor 'xenofobische opruier' (en niet 'nazi', zoals hij beweert) heb uitgemaakt. Hij die zijn bewondering voor het racistische en nu verboden Vlaams Blok nooit onder stoel of bank heeft gestoken. Kijk, ik heb die twee schreeuwlelijkerds altijd dom en enigszins grappig gevonden. Maar in een situatie waarin extremisten moskeeën en kerken in brand steken, islamitische scholen in lichterlaaie zetten, columnisten kelen en politie met handgranaten bewerken, wil ik ze op tv en radio voorlopig niet meer zien of horen. Want ze komen daar alleen om verse troepen te rekruteren. Zodat we straks, ieder in zijn eigen kamp, de burgeroorlog vrolijk mogen begroeten.

Cc

Couscousje
11-11-04, 11:38
Heet de beste man nou "Sylvain" of "Sylvian"? :confused:

Cc

Rode Smurf
11-11-04, 11:39
Geplaatst door Couscousje
Heet de beste man nou "Sylvain" of "Sylvian"? :confused:

Cc

Volgens mij Sylvain.

Couscousje
11-11-04, 11:41
Geplaatst door Rode Smurf
Volgens mij Sylvain.

Shit.

Ik schreef altijd "Sylvian". :nerd:

Bijzonder sneu als iemands naam verkeerd wordt gespeld.

Doen we niet meer.

Cc

Rabi'ah.
11-11-04, 11:47
Geplaatst door Couscousje
Extremisten
Sylvain Ephimenco

Zalig zijn deze dagen de onnozelen van geest. Zij die, al naar gelang hun particularistische voorkeur, leeftijd en politieke voorliefde, nog met hun hoofd in de serene hemel van de jaren vijftig, zestig of zeventig verkeren. Hulde voor hen die verbeten vasthouden of terugverlangen naar een Nederland dat ze niet hebben willen zien verdwijnen. Een lieflijke Efteling vol bloemen die van mensen houden. Massaal en eensgezind kwamen ze in het geweer toen die onbehouwen lomperd minister Zalm hun kwam vertellen hoe de vork in de steel zat. Toen hij 'de oorlog aan het terrorisme' verklaarde. Met de hand voor de ogen en een pruimenmond dreunde ze op: dit mag je in dit land toch niet zeggen! Foei! Hoezo oorlog? Weet die man wel hoe overtrokken en onverstandig dat soort retoriek is? Intussen gooien krijgers hun handgranaten naar politie en leger met kreten als ,,ik snijd je keel door, ik ga je onthoofden!'' Nee, ook die lieve aanbidders van de dood hebben geen oorlog aan deze samenleving verklaard. Doe alsof je het niet ziet en hoort. Breng liever wat gebakjes en versnaperingen aan die gasten die zich in de Haagse Antheunisstraat verschansen. En vertel ook aan onze beschermers die met granaatscherven in hun lijf in het ziekenhuis liggen, dat het geen oorlogsverklaring mag heten. Alleen een hoog oplopend meningsverschil dat we met wijsheid en geduld gaan oplossen. Zo mag ik ook niet schrijven dat Nabil Marmouch van de AEL en Michiel Smit van Nieuw Rechts twee gevaarlijke extremisten zijn die verdomd veel op elkaar lijken en die van deze situatie misbruik maken om te proberen eindelijk aan een achterban te komen. Want dat hebben die twee ook gemeenschappelijk: het zijn twee gemankeerde generaals die al een hele tijd om troepen verlegen zitten. De eerste hoorde ik zondag op Radio 1 een vergelijking trekken tussen Nederlandse opiniemakers (waaronder ik) en Adolf Hitler. Volgens deze oproerkraaier van de duisternis zouden we weliswaar zelf geen mensen vergassen maar door ons parool wel anderen hiertoe aanzetten. De tweede, Smit, dreigt mij nu met een proces omdat ik hem afgelopen zaterdag voor 'xenofobische opruier' (en niet 'nazi', zoals hij beweert) heb uitgemaakt. Hij die zijn bewondering voor het racistische en nu verboden Vlaams Blok nooit onder stoel of bank heeft gestoken. Kijk, ik heb die twee schreeuwlelijkerds altijd dom en enigszins grappig gevonden. Maar in een situatie waarin extremisten moskeeën en kerken in brand steken, islamitische scholen in lichterlaaie zetten, columnisten kelen en politie met handgranaten bewerken, wil ik ze op tv en radio voorlopig niet meer zien of horen. Want ze komen daar alleen om verse troepen te rekruteren. Zodat we straks, ieder in zijn eigen kamp, de burgeroorlog vrolijk mogen begroeten.

Cc

Dit zegt alles over de zieke geest van elementen als Ephimenco en niets over Nabil.

Joesoef
11-11-04, 11:56
Krankzinnig stuk dat nergens op slaat. Ephimenco weet dondersgoed hoe het wel zit maar denkt alleen aan goedkoop scoren met een column. Dit is gewoon een pure provocatie om het een en ander uit te lokken.

deleted user
11-11-04, 11:59
Geplaatst door Joesoef
Krankzinnig stuk dat nergens op slaat. Ephimenco weet dondersgoed hoe het wel zit maar denkt alleen aan goedkoop scoren met een column. Dit is gewoon een pure provocatie om het een en ander uit te lokken.

Dat denk ik ook ja.

freya
11-11-04, 12:01
Geplaatst door Couscousje
Extremisten
Sylvain Ephimenco

Zalig zijn deze dagen de onnozelen van geest. Zij die, al naar gelang hun particularistische voorkeur, leeftijd en politieke voorliefde, nog met hun hoofd in de serene hemel van de jaren vijftig, zestig of zeventig verkeren. Hulde voor hen die verbeten vasthouden of terugverlangen naar een Nederland dat ze niet hebben willen zien verdwijnen. Een lieflijke Efteling vol bloemen die van mensen houden. Massaal en eensgezind kwamen ze in het geweer toen die onbehouwen lomperd minister Zalm hun kwam vertellen hoe de vork in de steel zat. Toen hij 'de oorlog aan het terrorisme' verklaarde. Met de hand voor de ogen en een pruimenmond dreunde ze op: dit mag je in dit land toch niet zeggen! Foei! Hoezo oorlog? Weet die man wel hoe overtrokken en onverstandig dat soort retoriek is? Intussen gooien krijgers hun handgranaten naar politie en leger met kreten als ,,ik snijd je keel door, ik ga je onthoofden!'' Nee, ook die lieve aanbidders van de dood hebben geen oorlog aan deze samenleving verklaard. Doe alsof je het niet ziet en hoort. Breng liever wat gebakjes en versnaperingen aan die gasten die zich in de Haagse Antheunisstraat verschansen. En vertel ook aan onze beschermers die met granaatscherven in hun lijf in het ziekenhuis liggen, dat het geen oorlogsverklaring mag heten. Alleen een hoog oplopend meningsverschil dat we met wijsheid en geduld gaan oplossen. Zo mag ik ook niet schrijven dat Nabil Marmouch van de AEL en Michiel Smit van Nieuw Rechts twee gevaarlijke extremisten zijn die verdomd veel op elkaar lijken en die van deze situatie misbruik maken om te proberen eindelijk aan een achterban te komen. Want dat hebben die twee ook gemeenschappelijk: het zijn twee gemankeerde generaals die al een hele tijd om troepen verlegen zitten. De eerste hoorde ik zondag op Radio 1 een vergelijking trekken tussen Nederlandse opiniemakers (waaronder ik) en Adolf Hitler. Volgens deze oproerkraaier van de duisternis zouden we weliswaar zelf geen mensen vergassen maar door ons parool wel anderen hiertoe aanzetten. De tweede, Smit, dreigt mij nu met een proces omdat ik hem afgelopen zaterdag voor 'xenofobische opruier' (en niet 'nazi', zoals hij beweert) heb uitgemaakt. Hij die zijn bewondering voor het racistische en nu verboden Vlaams Blok nooit onder stoel of bank heeft gestoken. Kijk, ik heb die twee schreeuwlelijkerds altijd dom en enigszins grappig gevonden. Maar in een situatie waarin extremisten moskeeën en kerken in brand steken, islamitische scholen in lichterlaaie zetten, columnisten kelen en politie met handgranaten bewerken, wil ik ze op tv en radio voorlopig niet meer zien of horen. Want ze komen daar alleen om verse troepen te rekruteren. Zodat we straks, ieder in zijn eigen kamp, de burgeroorlog vrolijk mogen begroeten.

Cc

Zeg Sylvain, wat heb je er nu eigenlijk op tegen als Moslims zich politiek organiseren en actief gaan deelnemen aan de democratie?

Leg hier nu ook eens uit wat er nu precies zo extreem en gevaarlijk is aan de AEL.

Hier heb je de ruimte, ga je gang, ik ben heel benieuwd naar je antwoord.

Dutchguy
11-11-04, 12:09
Het is enigszins gechargeerd maar heeft wel een kern van waarheid. Het is 'vervelend' als blijkt dat een open maatschappij ook types toelaat die die openheid gebruiken om te proberen die maatschappij de nek om te draaien. Dan heb ik het niet over Smit of Marmouch, maar wel over het echte onzichtbare extremisme. Ik heb helemaal geen bezwaar tegen de term 'oorlog tegen terrorisme'. Er is een duidelijke grens tussen goed en kwaad en ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders die grens kan trekken. Des te meer reden om moslim extremisme en rechts extremisme keihard aan te pakken. Er moeten 'morele hekken' geplaatst worden om de maatschappij te beschermen en af te splitsen wat die maatschappij bedreigd, te isoleren en te neutraliseren. In ieder geval moet er een echte intentie zijn om dat te willen. Door de verongelijkte reacties op Zalm ben ik bang dat straks alles weer met de mantel van liefde bedekt wordt. Uiteindelijk is het juist de maatschappij zelf die daar de dupe van zal worden.

nard
11-11-04, 12:13
Geplaatst door Dutchguy
Het is enigszins gechargeerd maar heeft wel een kern van waarheid. Het is 'vervelend' als blijkt dat een open maatschappij ook types toelaat die die openheid gebruiken om te proberen die maatschappij de nek om te draaien. Dan heb ik het niet over Smit of Marmouch, maar wel over het echte onzichtbare extremisme. Ik heb helemaal geen bezwaar tegen de term 'oorlog tegen terrorisme'. Er is een duidelijke grens tussen goed en kwaad en ik ben er van overtuigd dat de overgrote meerderheid van de Nederlanders die grens kan trekken. Des te meer reden om moslim extremisme en rechts extremisme keihard aan te pakken. Er moeten 'morele hekken' geplaatst worden om de maatschappij te beschermen en af te splitsen wat die maatschappij bedreigd, te isoleren en te neutraliseren. In ieder geval moet er een echte intentie zijn om dat te willen. Door de verongelijkte reacties op Zalm ben ik bang dat straks alles weer met de mantel van liefde bedekt wordt. Uiteindelijk is het juist de maatschappij zelf die daar de dupe van zal worden.

Eensch

Couscousje
11-11-04, 12:15
Geplaatst door nard
Eensch

Idem.

Cc

Mill
11-11-04, 12:28
Geplaatst door David
Ja, ja, dat weten we nu wel. ZZ is gewoon een wat malle man met politieke aspiraties, weinig tact, veel gevoel voor drama en simpele ideeën. That's all.

Hij lijkt me een leuke kerel, maar dat ie het zo jammer vond dat er gisteren niet meer agenten waren verwond door granaatscherven kon ik eigenlijk niet plaatsen. O ja, toch wel.

David
11-11-04, 12:30
Geplaatst door Mill
Hij lijkt me een leuke kerel


Hij is sneu en nietszeggend. Een overbodige voetnoot in iedere discussie.

Joesoef
11-11-04, 12:35
:rolleyes:

Mill
11-11-04, 12:37
Geplaatst door Joesoef
Het is een ouwde narcistische gek. Met zijn irri digicameraatje, zijn claim op het kennen van mensen, het tot zijn "vrienden" rekenen van iedereen die in zijn straatje past en in de publiciteit staat . Zijn hinderlijke aanwezigheid op alles wat met Islam/ Marokko te maken heeft. Het voor mensen willen praten.

Zo is hij in het echt, zois hij hier in discussies ook.

Monddood is wat hij verdient :D.

Het lijkt wel of je het over Ron hebt in een ZZ topic. :confused:

Mark
11-11-04, 12:43
Ik vind dat ie wel humor heeft :)

Joesoef
11-11-04, 12:44
Geplaatst door Mill
Het lijkt wel of je het over Ron hebt in een ZZ topic. :confused:


:D. Teveel schermen open en dan ook nog eens werken. Moest eens misgaan :hihi:.

s.ephimenco
11-11-04, 14:42
Geplaatst door freya
Zeg Sylvain, wat heb je er nu eigenlijk op tegen als Moslims zich politiek organiseren en actief gaan deelnemen aan de democratie?

Leg hier nu ook eens uit wat er nu precies zo extreem en gevaarlijk is aan de AEL.

Hier heb je de ruimte, ga je gang, ik ben heel benieuwd naar je antwoord.

Dankje wel lieve Freya!

Voor alle duidelijkheid: dit is een eenmalig bijdrage. Ik ga niet op iedere site met iedereen in debat. Dan kan ik mijn werk wel vergeten. (vandaag om drie uur opgestaan om voor jullie allemaal de laatste punten op de i’s van een volgend boek te zetten) Bovendien, naar iedere reactie wordt ik toch voor fascist, lul, rat enz door jullie uitgemaakt. En zo discussieert het niet echt lekker.

Nabil Marmouch is in mijn ogen een ongeleide projectiel van hetzelfde kaliber als Smit die mij nu dreigt met een proces. Zijn recht overigens. Twee extreme mensen dus, die ons allen naar duistere diepten mee willen sleuren.

Nabil Marmouch op radio 1 zondag (transcript in grote lijnen).
Vraag: vergelijkt u mensen als Ayaan Hirsi Ali, Ellian, Ephimenco met een moordenaar als Mohammed B,?
NM: Absoluut, absoluut, het zijn de grootste extremisten in dit land. Het zit misschien een nuance in. Het zijn racisten. Kijk Hitler heeft zelf niet mensen vergast maar andere mensen daar toe aangezet. Dat soort mensen zijn het die Ellian en Ephimenco.’

Dan valt voor mij het doek. Je kunt jezelf in de tweede wereldoorlog zo infantiel en dom wentelen maar je blijft een mislukkeling op zoek naar de geschikte laptop.

Doei en ga maar nu lekker schelden.

Met zeer vriendelijke groet,

Sylvain Ephimenco

Mark
11-11-04, 14:49
Geplaatst door s.ephimenco
Dankje wel lieve Freya!

Voor alle duidelijkheid: dit is een eenmalig bijdrage. Ik ga niet op iedere site met iedereen in debat. Dan kan ik mijn werk wel vergeten. (vandaag om drie uur opgestaan om voor jullie allemaal de laatste punten op de i’s van een volgend boek te zetten) Bovendien, naar iedere reactie wordt ik toch voor fascist, lul, rat enz door jullie uitgemaakt. En zo discussieert het niet echt lekker.

we zullen lief zijn

vuile bounty :D

freya
11-11-04, 14:49
Geplaatst door s.ephimenco
Dankje wel lieve Freya!

Voor alle duidelijkheid: dit is een eenmalig bijdrage. Ik ga niet op iedere site met iedereen in debat. Dan kan ik mijn werk wel vergeten. (vandaag om drie uur opgestaan om voor jullie allemaal de laatste punten op de i’s van een volgend boek te zetten) Bovendien, naar iedere reactie wordt ik toch voor fascist, lul, rat enz door jullie uitgemaakt. En zo discussieert het niet echt lekker.

Nabil Marmouch is in mijn ogen een ongeleide projectiel van hetzelfde kaliber als Smit die mij nu dreigt met een proces. Zijn recht overigens. Twee extreme mensen dus, die ons allen naar duistere diepten mee willen sleuren.

Nabil Marmouch op radio 1 zondag (transcript in grote lijnen).
Vraag: vergelijkt u mensen als Ayaan Hirsi Ali, Ellian, Ephimenco met een moordenaar als Mohammed B,?
NM: Absoluut, absoluut, het zijn de grootste extremisten in dit land. Het zit misschien een nuance in. Het zijn racisten. Kijk Hitler heeft zelf niet mensen vergast maar andere mensen daar toe aangezet. Dat soort mensen zijn het die Ellian en Ephimenco.’

Dan valt voor mij het doek. Je kunt jezelf in de tweede wereldoorlog zo infantiel en dom wentelen maar je blijft een mislukkeling op zoek naar de geschikte laptop.

Doei en ga maar nu lekker schelden.

Met zeer vriendelijke groet,

Sylvain Ephimenco

Je gaat absoluut niet in op mijn vragen, maar herhaalt gewoon wat je al eerder schreef.

Weinig diepgang mijnheer Ephimenco :fplet:
Nu maak je de indruk dat je zomaar wat zit te roepen, zo zonder enige onderbouwing.

taouanza
11-11-04, 14:53
Geplaatst door s.ephimenco
Dankje wel lieve Freya!

Voor alle duidelijkheid: dit is een eenmalig bijdrage. Ik ga niet op iedere site met iedereen in debat. Dan kan ik mijn werk wel vergeten. (vandaag om drie uur opgestaan om voor jullie allemaal de laatste punten op de i’s van een volgend boek te zetten) Bovendien, naar iedere reactie wordt ik toch voor fascist, lul, rat enz door jullie uitgemaakt. En zo discussieert het niet echt lekker.

Nabil Marmouch is in mijn ogen een ongeleide projectiel van hetzelfde kaliber als Smit die mij nu dreigt met een proces. Zijn recht overigens. Twee extreme mensen dus, die ons allen naar duistere diepten mee willen sleuren.

Nabil Marmouch op radio 1 zondag (transcript in grote lijnen).
Vraag: vergelijkt u mensen als Ayaan Hirsi Ali, Ellian, Ephimenco met een moordenaar als Mohammed B,?
NM: Absoluut, absoluut, het zijn de grootste extremisten in dit land. Het zit misschien een nuance in. Het zijn racisten. Kijk Hitler heeft zelf niet mensen vergast maar andere mensen daar toe aangezet. Dat soort mensen zijn het die Ellian en Ephimenco.’

Dan valt voor mij het doek. Je kunt jezelf in de tweede wereldoorlog zo infantiel en dom wentelen maar je blijft een mislukkeling op zoek naar de geschikte laptop.

Doei en ga maar nu lekker schelden.

Met zeer vriendelijke groet,

Sylvain Ephimenco


Tzzzz doet of zijn bezoek een eer is. Het is niet meer dan logisch dat je verklaring geeft voor je beweringen.

Schelden?
Dat laten we wel aan jou over.
Dat je het tactvoller kan maakt je echt geen beter mens.
Jij bent zelf een mislukking op zoek naar de juiste bagger om over mensen heen te gooien.

En dat je niet begrijpt dat je met je consorten hoort bij Mohammed B. geeft alleen maar je kortzichtheid aan.
Don't dish it if you can't take it, lafaard.

Je voelt je heel wat als je van achter je pc mensen gaat beledigen en beschuldigen maar o wee als meneer een weerwoord krijgt.
Meneer heeft geen tijd om zijn bagger te beargumenteren.


Het doek is voor jou gevallen, held op sokken!

s.ephimenco
11-11-04, 14:58
Geplaatst door taouanza
Tzzzz doet of zijn bezoek een eer is. Het is niet meer dan logisch dat je verklaring geeft voor je beweringen.

Schelden?
Dat laten we wel aan jou over.
Dat je het tactvoller kan maakt je echt geen beter mens.
Jij bent zelf een mislukking op zoek naar de juiste bagger om over mensen heen te gooien.

En dat je niet begrijpt dat je met je consorten hoort bij Mohammed B. geeft alleen maar je kortzichtheid aan.
Don't dish it if you can't take it, lafaard.

Je voelt je heel wat als je van achter je pc mensen gaat beledigen en beschuldigen maar o wee als meneer een weerwoord krijgt.
Meneer heeft geen tijd om zijn bagger te beargumenteren.


Het doek is voor jou gevallen, held op sokken!

Hé schat. Ik zag je ooit op TV-rijnmond met je grote hoofddoek. Lieflijk. Toen had je nog niet die grote bek. We moeten een keer afspreken. ik verheug me op een goed gesprek.

Tamza_N_Rif
11-11-04, 15:01
Geplaatst door taouanza
Tzzzz doet of zijn bezoek een eer is. Het is niet meer dan logisch dat je verklaring geeft voor je beweringen.

Schelden?
Dat laten we wel aan jou over.
Dat je het tactvoller kan maakt je echt geen beter mens.
Jij bent zelf een mislukking op zoek naar de juiste bagger om over mensen heen te gooien.

En dat je niet begrijpt dat je met je consorten hoort bij Mohammed B. geeft alleen maar je kortzichtheid aan.
Don't dish it if you can't take it, lafaard.

Je voelt je heel wat als je van achter je pc mensen gaat beledigen en beschuldigen maar o wee als meneer een weerwoord krijgt.
Meneer heeft geen tijd om zijn bagger te beargumenteren.


Het doek is voor jou gevallen, held op sokken!

Hey schreeuwlelijkerd, heb jij mijn opmerking verwijderd?

taouanza
11-11-04, 15:07
Geplaatst door s.ephimenco
Hé schat. Ik zag je ooit op TV-rijnmond met je grote hoofddoek. Lieflijk. Toen had je nog niet die grote bek. We moeten een keer afspreken. ik verheug me op een goed gesprek.


:haha:


Ik verheug er ook op kom maar op.

Maar je liegt weer ik draag geen hoofddoek.
Maar zeg het maar waar en wanneer?

Kijken of je me dan nog schat noemt.:duivels:

Rabi'ah.
11-11-04, 15:54
Geplaatst door Mill
Het lijkt wel of je het over Ron hebt in een ZZ topic. :confused:

Word!

:haha:

@ Taouanza: Spaar die arme man, hij zal hier nog genoeg de wind van voren krijgen hoor. :hihi:

Mark
11-11-04, 15:56
gaan we weer een meeting doen in rotterdam? :confused:

Rabi'ah.
11-11-04, 15:58
Geplaatst door Mark
gaan we weer een meeting doen in rotterdam? :confused:

Huh? Wie zei dat?

Mark
11-11-04, 16:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Huh? Wie zei dat?

Sylvain had het net over een gesprek :wohaa:

Misschien kan Trouw het sponsoren

taouanza
11-11-04, 16:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Word!

:haha:

@ Taouanza: Spaar die arme man, hij zal hier nog genoeg de wind van voren krijgen hoor. :hihi:

Nou ik denk niet dat die 'arme man' genoeg lef heeft om ons vaker met zijn aanwezigheid te eren.:rolleyes:

mark61
11-11-04, 16:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Dit zegt alles over de zieke geest van elementen als Ephimenco en niets over Nabil.

Als het waar is, moet Nabil niet SE met Hitler gaan vergelijken. Das niet slim, en niet terecht. Nou is SE errug beledigd.

Voor de rest is het dus een waanzin-column. Leve de hysterie!

Ik stel voor in plaats van fluor ritalin aan het drinkwater toe te voegen.
Als iemand dat nog drinkt.

Rabi'ah.
11-11-04, 16:01
Geplaatst door Mark
Sylvain had het net over een gesprek :wohaa:

Oja? Count me in. :duivels:


Geplaatst door Mark

Misschien kan Trouw het sponsoren

Kaas. :p

~Panthera~
11-11-04, 16:03
Geplaatst door Rabi'ah.

Kaas. :p
---------

Nee.........WORD. :D

taouanza
11-11-04, 16:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Count me in. :duivels:



Kaas. :p

Ik denk niet dat hij het durft. Hij vind moslims met een mening agressief.
Die held.:rolleyes:

Rabi'ah.
11-11-04, 16:08
Geplaatst door taouanza
Ik denk niet dat hij het durft. Hij vind moslims met een mening agressief.
Die held.:rolleyes:

Ah en als je geen mening hebt ben je passief, sta je buiten de samenleving en ben je slecht geïntegreerd.

Kben benieuwd wat meneer in zijn volgende column voor prachtigs te melden heeft. :rolleyes:

Mark
11-11-04, 16:10
Geplaatst door taouanza
Ik denk niet dat hij het durft. Hij vind moslims met een mening agressief.
Die held.:rolleyes:

Je hebt gelijk, ik zou met een kutexcuus afbellen :)

mark61
11-11-04, 16:11
Het zou een verfrissende verandering zijn, een keer niet 7 moslimbashers die 1 moslim mogen uitkafferen.

Ligt het aan mij of is er in de thread gehakt? Ik zie allemaal reacties op verdwenen posts. :confused:

Ik vind het vergelijken van 'hedendaagse' personen met figuren uit WOII een volkomen uitgekauwd oudbakken zwaktebod. Er kan wel een kern van waarheid inzitten, de overdrijving is zo zwaar dat het niet anders dan verhitte reacties kan uitlokken. Geen constructieve discussie. Het is volledig overbodig en leidt tot niets. Ik heb Nabil juist de afgelopen dagen allerlei verstandige dingen horen zeggen, die dan ook veel meer indruk maken. Waarom kan hij het daarbij niet laten?

@ Monsieur Ephimenco: als u het niet zo fantastisch druk had met polariserende, extremistische columns schrijven kon u zich wellicht verdiepen in de realiteit. Die hier op Maroc.nl heel aardig gestalte krijgt. Tis allemaal niet zoveel werk, want zowel kwantitatief als kwalitatief steekt Maroc.nl met kop en schouders boven de concurrenten uit. Ik heb gisteren nog even een rondje gemaakt: er gebeurt daar weinig en niet half zo diep en interessant als hier.

taouanza
11-11-04, 16:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Ah en als je geen mening hebt ben je passief, sta je buiten de samenleving en ben je slecht geïntegreerd.

Kben benieuwd wat meneer in zijn volgende column voor prachtigs te melden heeft. :rolleyes:

Nee dat zei hij tegen Ali Daoudi bij Nova nadat hij met een neparabist en die muts van een Polak op Daoudi inhakten en hij toch netjes gebleven was.
Kwam onze held met de klapper: Ik vind je agressief.

Rabi'ah.
11-11-04, 16:13
Geplaatst door taouanza

Kwam onze held met de klapper: Ik vind je agressief.

Die kreeg ik vorige week ook te horen. :moe:

Tis btw Ali Eddaoudi.

taouanza
11-11-04, 16:13
Geplaatst door Mark
Je hebt gelijk, ik zou met een kutexcuus afbellen :)

Ja en dan de volgende dag een dappere collumn schrijven over hoe moslims het debat ontwijken.:)

taouanza
11-11-04, 16:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Die kreeg ik vorige week ook te horen. :moe:

Tis btw Ali Eddaoudi.

Wie is Daoudi dan??:confused:

mark61
11-11-04, 16:14
Geplaatst door taouanza
Nee dat zei hij tegen Ali ed-Daoudi bij Nova nadat hij met een neparabist en die muts van een Polak op Daoudi inhakten en hij toch netjes gebleven was.
Kwam onze held met de klapper: Ik vind je agressief.

Yo!

Rabi'ah.
11-11-04, 16:16
Geplaatst door taouanza
Wie is Daoudi dan??:confused:

Volgens mij bestaat die niet en is het Eddaoudi.

mark61
11-11-04, 16:32
Volgens mij is de integratie hier al veeel te ver doorgeschoten als niemand weet hoe het met een naam zit. Het enige dat ik weet is dat sommige Marokkaanse achternamen met het lidwoord el beginnen, en, dat heb ik ooit van een Marokkaan gehoord, je dat moet vergelijken met 'van' in een Nederlandse naam; het geeft een luchtje van 'adel' aan je naam.

Zijn er geen echte Arabieren in de zaal? :hihi: sorry

taouanza
11-11-04, 16:37
Geplaatst door mark61
Volgens mij is de integratie hier al veeel te ver doorgeschoten als niemand weet hoe het met een naam zit. Het enige dat ik weet is dat sommige Marokkaanse achternamen met het lidwoord el beginnen, en, dat heb ik ooit van een Marokkaan gehoord, je dat moet vergelijken met 'van' in een Nederlandse naam; het geeft een luchtje van 'adel' aan je naam.

Zijn er geen echte Arabieren in de zaal? :hihi: sorry

Nee hoor dat is het niet. Daoudi is een hele bekende naam maar ik schreef het zoals je het leest.

Tamza_N_Rif
11-11-04, 18:54
Geplaatst door taouanza
Nee hoor dat is het niet. Daoudi is een hele bekende naam maar ik schreef het zoals je het leest.

Ja, en een Joodse naam. Van het woord 'Daoud', hetgeen 'David' betekent.

Orakel
11-11-04, 18:58
Geplaatst door s.ephimenco


Dan valt voor mij het doek. Je kunt jezelf in de tweede wereldoorlog zo infantiel en dom wentelen maar je blijft een mislukkeling op zoek naar de geschikte laptop.


:hihi: Hij heeft je wel geraakt hé?
Hoewel dat ook weer onwaarschijnlijk is, want Nederlanders hebben er geen moeite mee om op hun verantwoordelijkheden aangesproken te worden. Dan hijssen zij simpelweg de broek op tot onder de oksels en nem zij hun verantwoordelijkheid.
Want je bent toch Nederlander?

freya
11-11-04, 19:45
Geplaatst door Orakel
: Dan hijssen zij simpelweg de broek op tot onder de oksels en nem zij hun verantwoordelijkheid.


:giechel:

Rabi'ah.
11-11-04, 19:48
Geplaatst door Orakel
:hihi: Hij heeft je wel geraakt hé?


Correctie: gekraakt. :hihi:

Siah
12-11-04, 03:15
hier zit nix in;


Extremisten
Sylvain Ephimenco

Zalig zijn deze dagen de onnozelen van geest. Zij die, al naar gelang hun particularistische voorkeur, leeftijd en politieke voorliefde, nog met hun hoofd in de serene hemel van de jaren vijftig, zestig of zeventig verkeren. Hulde voor hen die verbeten vasthouden of terugverlangen naar een Nederland dat ze niet hebben willen zien verdwijnen. Een lieflijke Efteling vol bloemen die van mensen houden. Massaal en eensgezind kwamen ze in het geweer toen die onbehouwen lomperd minister Zalm hun kwam vertellen hoe de vork in de steel zat. Toen hij 'de oorlog aan het terrorisme' verklaarde. Met de hand voor de ogen en een pruimenmond dreunde ze op: dit mag je in dit land toch niet zeggen! Foei! Hoezo oorlog? Weet die man wel hoe overtrokken en onverstandig dat soort retoriek is? Intussen gooien krijgers hun handgranaten naar politie en leger met kreten als ,,ik snijd je keel door, ik ga je onthoofden!'' Nee, ook die lieve aanbidders van de dood hebben geen oorlog aan deze samenleving verklaard. Doe alsof je het niet ziet en hoort. Breng liever wat gebakjes en versnaperingen aan die gasten die zich in de Haagse Antheunisstraat verschansen. En vertel ook aan onze beschermers die met granaatscherven in hun lijf in het ziekenhuis liggen, dat het geen oorlogsverklaring mag heten. Alleen een hoog oplopend meningsverschil dat we met wijsheid en geduld gaan oplossen. Zo mag ik ook niet schrijven dat Nabil Marmouch van de AEL en Michiel Smit van Nieuw Rechts twee gevaarlijke extremisten zijn die verdomd veel op elkaar lijken en die van deze situatie misbruik maken om te proberen eindelijk aan een achterban te komen. Want dat hebben die twee ook gemeenschappelijk: het zijn twee gemankeerde generaals die al een hele tijd om troepen verlegen zitten. De eerste hoorde ik zondag op Radio 1 een vergelijking trekken tussen Nederlandse opiniemakers (waaronder ik) en Adolf Hitler. Volgens deze oproerkraaier van de duisternis zouden we weliswaar zelf geen mensen vergassen maar door ons parool wel anderen hiertoe aanzetten. De tweede, Smit, dreigt mij nu met een proces omdat ik hem afgelopen zaterdag voor 'xenofobische opruier' (en niet 'nazi', zoals hij beweert) heb uitgemaakt. Hij die zijn bewondering voor het racistische en nu verboden Vlaams Blok nooit onder stoel of bank heeft gestoken. Kijk, ik heb die twee schreeuwlelijkerds altijd dom en enigszins grappig gevonden. Maar in een situatie waarin extremisten moskeeën en kerken in brand steken, islamitische scholen in lichterlaaie zetten, columnisten kelen en politie met handgranaten bewerken, wil ik ze op tv en radio voorlopig niet meer zien of horen. Want ze komen daar alleen om verse troepen te rekruteren. Zodat we straks, ieder in zijn eigen kamp, de burgeroorlog vrolijk mogen begroeten.

Cc