PDA

Bekijk Volledige Versie : Brief vrienden Van Gogh aan Mohamed B.



Kaartje
11-11-04, 10:53
De brief die vrienden en bekenden van Theo van Gogh hebben geschreven aan Mohammed B.


Beste Mohammed B.

Hoe is het nu met je, geneest je been al een beetje? Rot allemaal hé, dat de politie je niet goed begrepen heeft en je niet meteen dood geschoten heeft, maar je slechts in je been raakte. Ontnemen ze op die manier ook nog je martelaarschap! Het was allemaal wat onduidelijk ook he?, ze wisten niet precies wat je bedoelde, wat je wilde.
Je had die brieven ook eerder moeten sturen Mohammed, nu werd het ons achteraf allemaal pas duidelijk. Rot voor je dat we je niet begrepen hebben, verdorie en dat allemaal net in die Ramadan.
Ook rot ook hoor, dat ze die film submission zonder jouw toestemming hebben gemaakt, was toch kleine moeite geweest om je dat even voor te leggen toch? En dat ze de islam achterlijk noemen, is niet goed te praten toch? Per slot van rekening geloofden wij tig eeuwen geleden ook dat de vrouwen onderdrukt moesten worden en dat we iedereen moesten bekeren die niet christen was. Maar ja Mohammed, dat was eeuwen geleden....
Jammer ook van je HAVO diploma, nu je waarschijnlijk toch een flink aantal jaren in je celletje mag blijven zitten. Heb je zo je best gedaan en dan gebeurt zoiets...... Ik weet zeker dat je met zulke goede papieren en de eis in Nederland dat 5% van de werknemers van allochtone afkomst moet zijn, best wel een baan had kunnen krijgen. Als slager zou je zeker een kans gemaakt hebben. En verdorie je messen en Uzi ben je nu ook nog kwijt, heb je daar nu zo lang voor gespaard, pakken ze je die af!
We begrepen het allemaal niet Mohammed, die homo haat en dat onderdrukken van vrouwen, verdorie had ons dan gezegd dat we wat meer moesten inburgeren! Hoe lang wonen jullie hier al niet, en nog steeds spreken we geen fatsoenlijk Marokkaans, het wordt echt tijd dat daar eens iets aan gedaan wordt.
Misschien hebben we er nu eindelijk eens wat van geleerd Mohammed, hebben we eindelijk geleerd dat je zomaar niet alles kunt zeggen, dat Nederland echt geen vrij land meer is en dat we ons eindelijk eens moeten aanpassen aan jullie zeden en normen.
Nou Mohammed, sorry dat we allemaal zo ver gegaan zijn en ik hoop echt dat je been niet al teveel pijn meer doet. Ik neem aan dat je in dat ziekenhuis aangepast voedsel krijgt, of hou je je nog steeds aan de Ramadan? Zeggen hoor...dat je geen varkensvlees mag hebben, echt vragen om Couscous en geitenvlees hoor jongen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze bij Madam Tussaud een beeld van je zullen maken, maar misschien dat er in de Efteling nog een plaatsje voor je is in de Fata Morgana?
Enneh, die gaten in je nieuwe lange jas kun je claimen bij justitie hoor, heb je recht op. Maar ja, je rechten ken je wel toch?
Doeg jongen, kop op....