PDA

Bekijk Volledige Versie : Tokkies!



Umarvlie
11-11-04, 11:00
Kerst met de Tokkies
Metro, 11 november 2004

Juist in deze periode dat het licht ver weg is en de nachten eindeloos lang lijken, mogen we het goede nieuws niet vergeten. Kerstmis staat weer voor de deur! Maria en het mysterie van de geboorte van haar Goddelijke Zoon. Het feest van stralende hoop. Het kindje Jezus dat vrede brengt en licht in de duisternis. Om dat op passende wijze te vieren, heeft Sugar Lee Hooper deze week het liedje 'Jingle Bells' ingezongen, samen met de Tokkies.

Sugar Lee Hooper, de Hollandse Boeddha die naar eigen zeggen de zangstijl van Ella Fitzgerald benadert en zich graag laat beïnvloeden door de soul van Sam & Dave en de Pointer Sisters. Ik ken haar slechts van de geflopte single ‘Hooperdepoep’ en het al even snel vergeten plaatje dat ze opnam met kijkcijferkanon Jop uit het SBS6-programma De Bus. Samen zongen ze ‘Naar De Kermis’, een bewerking van een hit uit 1975 van Ronnie Tober. Sugar Lee verdween vervolgens langzaam uit beeld. Alleen met haar suïcidale vriendin Andrea wist ze af en toe de roddelbladen nog te halen. Dat was dan weer een geluk bij een ongeluk.

En nu heeft Sugar Lee Hooper de slipstream van de Tokkies gevonden. Het aso-gezin waarvan moeder Hanna er een hobby van maakte pal voor de deur van haar bovenburen op de grond te poepen, waarna vader Gerrie – wanneer de voordeur openging - een molotovcocktail naar binnen gooide. Sindsdien zijn de Tokkies de populairste familie van Nederland en daar pikt Sugar Lee graag een graantje van mee.
Volgens de manager van Sugar Lee Hooper ligt het net even anders. Het klikt gewoon heel goed tussen Sugar Lee en Hanna Tokkie. Op het persoonlijke vlak, wel te verstaan. Daarom heeft Sugar Lee de Tokkies uitgenodigd om eerste kerstdag gezellig bij haar te komen eten.
Er is dan veel om over te praten, aldus de manager. “Zowel Hanna als Sugar Lee’s vriendin Andrea hebben zwaar aan de anti-depressiva gezeten en beiden hebben zelfmoordneigingen gehad. Ze hebben ook allebei tatoeages.”

Intussen wennen de Tokkies steeds meer aan hun nieuw verworven status. De mogelijkheden zijn eindeloos en beperken zich allang niet meer tot een ‘meet and greet’ in een discotheek in Hoenderloo. Tweede kerstdag maken de Tokkies voor 1775 euro per uur (exclusief BTW en 100 euro aan consumptiebonnen) een tournee langs levende kerststallen. Hanna met haar 180 kilo schoon aan de haak op een ezeltje, met een baby-born onder haar rokken verstopt. Gerrie met een klopboor ernaast, want hij gaat helemaal op in zijn rol van Jozef de timmerman.
Het belooft een waar spektakel te worden temidden van al die kippen, schapen, os en ezel, want eigenlijk zijn Hanna en Gerrie de Maria en Jozef van deze tijd. Verschoppelingen, door iedereen verstoten. Als ook maar iemand de kerstgedachte anno 2004 kan doen herleven, dan zijn zij het wel. Wat mij betreft mogen de Tokkies zo op audiëntie bij de paus.



Begin nu te begrijpen waarom er hier mensen rondlopen met 2 nationaliteiten ... dan hoef je je als Nederlander niet hiervoor te schamen ...

Wortel
11-11-04, 11:27
*zucht*
De kerstgedachte anno 2004: hol als de kitsch waarmee het gepresenteerd wordt.

Als je het goed vindt laat ik me liever inspireren door het oorspronkelijke bericht van Kerstmis. Dat gebeurt tegenwoordig in een voerbak en niet in een kribbe, dus die veredelde Black & Decker kan Jozef ook thuislaten.

Hanna en Gerrie komen op mij overigens meer over als de Achab en Izebel van deze tijd.

~Panthera~
11-11-04, 12:13
Geplaatst door Umarvlie

Begin nu te begrijpen waarom er hier mensen rondlopen met 2 nationaliteiten ... dan hoef je je als Nederlander niet hiervoor te schamen ...
------------------------

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/garflaugh.gif :duim: