PDA

Bekijk Volledige Versie : WIE kan het?



Pagina's : [1] 2

freya
11-11-04, 15:12
Gisteravond in De Balie vroeg ik aan directeur Anil Ramdas: Wanneer komt er nu een avond waarbij moslims aan het woord komen?


Het lijkt me toch eindelijk eens tijd worden dat er een stevig weerwoord komt tegen de islamfobie, maar vandaag knaagt de hele dag de vraag in mijn hoofd: WIE GAAT DAT DAN DOEN?

Wie zegt tegen Hans Jansen dat hij uit zijn nek zwets als hij zegt dat de koranversen over het doden van ongelovigen over 'ons allemaal' gaan?
( En kan dat ook aantonen)

Wie geeft een stevig weerwoord tegen de onzin die Wilders over de islam uitkraamt?

Wie vraagt aan AHA waarom ze zoveel geld vraagt aan armlastige islamitische vrouwenorganisaties die haar uitnodigen, zodat ze niet met ze in gesrek kan?

Wie toont aan dat islam en democratie wel goed samen kunne gaan itt wat Spruytje beweert?

WIE, WIE, WIE???

De enige die ik kan bedenken is DAJJ, maar is het eigenlijk niet te gek voor woorden dat Nederlandse moslims een woordvoerder uit Belgie zouden moeten halen?!

Dus doe eens suggesties...........................

Rabi'ah.
11-11-04, 15:15
Nabil?

freya
11-11-04, 15:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Nabil?

nabil wordt steeds beter, maar weet nog niet de boodschap over te brengen bij mensen die niet toch al begrijpen wat hij wil zeggen.
Is de ervaring in mijn omgeving de laatste dagen.

Mohamed Benzakour?

Rode Smurf
11-11-04, 15:21
Persoonlijk vind ik Nabil en Jahjah uitermate zwak.

Ik ken zo een dozijn mensen die hun finaal onder de tafel lullen.

mark61
11-11-04, 15:23
Dear ladies,

Jullie weten heel goed dat je het kwaad met het kwaad moet bestrijden. :hihi: Dus zet je RonH op Jansen, alleen al omdat die in hetzelfde heu 'paradigma' van de islamologie opereren. Dezelfde wetenschappelijke vorm en inhoud dus. Jansen en DAJJ gaan langs elkaar heenpraten omdat ze niet in hetzelfde universum, hetzelfde 'milieu' zitten. Sorry, ik kan het woord niet vinden. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Verder zit ik hier al de hele tijd te schelden dat al die helden op sokken niet uit hun maroc.nl hol komen gekropen. ZS, al Sawt, Ouarzazate, Kid Capri, en vele anderen, of ik het nou met ze eens ben of niet, ze kunnen uitstekend articuleren.

Hoewel sommigen nu beginnen terug te schrijven.

Waarom ed-Daoudi afbranden als hij in zijn eentje de grote last op zijn schouders neemt? Ik meen me te herinneren dat hij er ook tabak van heeft gekregen, vooral vanwege de fantastische support van de achterban.

Bilal is alleen in te zetten op het vlak waar pakweg Rouvoet zich beweegt. Om er dan achter te komen dat ze het roerend eens zijn. Das gek. :vreemd:

Rabi'ah.
11-11-04, 15:25
@ Mark: Wat ik dus begrijp is dat degene tegenover wie de vertegenwoordiger/degene die het tegengeluid laat horen komt te staan, van levensbelang is.

Dus wil je bijvoorbeeld Ayaan de mantel uitgeven, dan neem je een goedgebekte moslimfeministe.

Maar wie van pb/uit het maatschappelijke leven zou volgens jou het beste in aanmerking komen om zoiets te trekken, dus in het algemeen?

Dat was de vraag namelijk. :wink:

taouanza
11-11-04, 15:26
Geplaatst door Rode Smurf
Persoonlijk vind ik Nabil en Jahjah uitermate zwak.

Ik ken zo een dozijn mensen die hun finaal onder de tafel lullen.

JIj hebt helemaal geen kennis van zaken.
Jij weet niet eens dat Marokkanen leuk zijn. Hoe sneu ben je dan?:rolleyes:

Rode Smurf
11-11-04, 15:28
Geplaatst door taouanza
Jij weet niet eens dat Marokkanen leuk zijn. Hoe sneu ben je dan?:rolleyes:

Als ik Marokkanen niet leuk zou vinden, dan zou ik hier niet al zo lang zitten.

freya
11-11-04, 15:28
Geplaatst door Rode Smurf
Persoonlijk vind ik Nabil en Jahjah uitermate zwak.

Ik ken zo een dozijn mensen die hun finaal onder de tafel lullen.

zoals wie? Ik heb nog nooit iemand gezien die DAJJ onder tafell wist te lullen, wel het omgekeerde :hihi:

Maar dit topic gaat er dus over wie het ook/beter zouden kunnen.Heb je daar ideeen over?

taouanza
11-11-04, 15:30
Geplaatst door Rode Smurf
Als ik Marokkanen niet leuk zou vinden, dan zou ik hier niet al zo lang zitten.

Nou ik heb je anders al een paar keer horen roepen: Wat is er leuk aan Marokkanen?

:zozo:

louise_louise
11-11-04, 15:32
Sadik Harchaoui- directeur Forum: heeft een charismatische uitstraling en presenteert zich goed maar of hij de juiste persoon is m.b.t. het islam onderwerp????

dr zijn een heleboel islamitische itellectuelen die zowel in hun verschijning als op papier de aangewezen persoon zijn, maar het moet iemand zijn die bekend is met de pers, communicatie en pr-technieken beheerst :-)

taouanza
11-11-04, 15:35
Geplaatst door Gerrit Jan
Theo van Gogh kon het...

Schelden dat kon hij inderdaad maar daar hebben we het niet over.

Rabi'ah.
11-11-04, 15:36
Geplaatst door louise_louise
Sadik Harchaoui- directeur Forum: heeft een charismatische uitstraling en presenteert zich goed maar of hij de juiste persoon is m.b.t. het islam onderwerp????



Sadik Harchaoui is mijns inziens te apolitiek en te apologetisch.

We hebben het hier over een stevig tegengeluid, niet over een slappe schijndialoog.

:student:

vgeld
11-11-04, 15:38
Geplaatst door freya
zoals wie? Ik heb nog nooit iemand gezien die DAJJ onder tafell wist te lullen, wel het omgekeerde :hihi:

Maar dit topic gaat er dus over wie het ook/beter zouden kunnen.Heb je daar ideeen over?

Ik vond Nabil de laatste keer heel erg goed optreden, reden dat Sylvain een stuk over hem heeft geschreven in Trouw. Hij bezoekt ook Maroc.nl en merkte op dat het optreden van Nabil zelfs door een nationalist als Vgeld werd gewaardeerd. Dat kon Sylvain blijkbaar niet verkroppen . Nabil bedient zich met dezelfde tactiek als zijn opponenten: nl. schreeuwen en kabaal maken en vooraal: IK ben aan het woord, ik ben aan het woord tactiek hanteren. Niet beleefd vragen: mag ik uitpraten? Nee dat werkt niet.
Blijkbaar is Nabil het tegengif voor zwatelaars.
Ik vind het alleen jammer dat hij de woorden Arabisch & Islamitisch gebruikt waar ik niets mee heb.
PS: Voordat jullie mij van iets gaan beschuldigen: belijden mag maar laat mij ook genoegdoening vinden in een toneelstuk of balletvoorstelling of in de leegte.

freya
11-11-04, 15:38
Geplaatst door mark61
Dear ladies,

Jullie weten heel goed dat je het kwaad met het kwaad moet bestrijden. :hihi: Dus zet je RonH op Jansen, alleen al omdat die in hetzelfde heu 'paradigma' van de islamologie opereren. Dezelfde wetenschappelijke vorm en inhoud dus.

:maf2: Maar dan hoef ik toch zeker niet in de zaal te zitten? :nerveus:


Jansen en DAJJ gaan langs elkaar heenpraten omdat ze niet in hetzelfde universum, hetzelfde 'milieu' zitten. Sorry, ik kan het woord niet vinden. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Begrijp wat je bedoelt, maar ben het niet met je eens.
Die Janssen is A/ geen islamoloog, maar arabist B/ een dom pedant mannetje dat alleen maar steeds hetzelfde kan herhalen, omdat hij nooit een fatsoenlijkweerwoord krijgt.
Laatst weer met Ruud Peters gezien, die bakte er ook niks van :(


Verder zit ik hier al de hele tijd te schelden dat al die helden op sokken niet uit hun maroc.nl hol komen gekropen. ZS, al Sawt, Ouarzazate, Kid Capri, en vele anderen, of ik het nou met ze eens ben of niet, ze kunnen uitstekend articuleren.

Hoewel sommigen nu beginnen terug te schrijven.

Ja maar kan je die in de leeuwenkuil van een openbaar debat gooien?


Waarom ed-Daoudi afbranden als hij in zijn eentje de grote last op zijn schouders neemt? Ik meen me te herinneren dat hij er ook tabak van heeft gekregen, vooral vanwege de fantastische support van de achterban.

Ik kan me niet herinneren hem ooit live te hebben gehoord, is ut wat?


Bilal is alleen in te zetten op het vlak waar pakweg Rouvoet zich beweegt. Om er dan achter te komen dat ze het roerend eens zijn. Das gek. :vreemd:

:hihi:

Heb je mijn topic over in gesprek met extremisten al gelezen?
Doen! is heel interessant :ego:

Couscousje
11-11-04, 15:39
Geplaatst door taouanza
Schelden dat kon hij inderdaad maar daar hebben we het niet over.

Hij maakte anders ook inhoudelijk altijd een punt.

Maar ja, "schelden" is iets wat men vaker gebruikt op het moment dat er geen weerwoord te verzinnen valt.

Cc

mark61
11-11-04, 15:41
Geplaatst door Rabi'ah.
@ Mark: Wat ik dus begrijp is dat degene tegenover wie de vertegenwoordiger/degene die het tegengeluid laat horen komt te staan, van levensbelang is.

Dus wil je bijvoorbeeld Ayaan de mantel uitgeven, dan neem je een goedgebekte moslimfeministe.

Maar wie van pb/uit het maatschappelijke leven zou volgens jou het beste in aanmerking komen om zoiets te trekken, dus in het algemeen?

Dat was de vraag namelijk. :wink:

Ik verzet me tegen het idee dat er weer een leider zou moeten komen, iemand die het moet trekken? We zijn toch individuen? Wie de schoen past trekke hem aan. Ik heb het nl. niet zo met 'leiders'.

Ik heb het niet direct over spiegelen, ik heb het over iemand die a) kennis ter zake heeft en b) die 'op de zelfde manier praat, in dezelfde sfeer zit als'. Dat hoeft dus in jouw voorbeeld geen moslimfeministe te zijn, maar het helpt wel. Als zij of hij maar precies op AHA's dingen kan inspringen.

Overall vind ik technisch gezien al Sawt op alle vlakken uitermate geschikt. Ik geloof dat veel mensen hier geen idee hebben wat de negatieve invloed op het debat en je image bij het grote publiek is van mensen die zich niet kunnen beheersen. Nabil schiet nou eenmaal wel eens uit zijn slof. Begrijpelijk, maar funest voor de PR in NL.

Ik heb zelden iemand gezien die zo beheerst is als al Sawt. Door zijn optreden alleen al heeft hij 50% van de slag gewonnen, door zijn fatsoen. Nog helemaal afgezien van WAT hij te melden heeft, dat overigens net zo of nog meer in orde is.

Op dit moment is sfeer, toon, klimaat alles. Inhoud komt op de tweede plaats. Echt waar, daar ben ik heilig van overtuigd. Het ergste is niet eens wat de mensen over en weer zeggen, maar de TOON waarop ze het doen.

Jij mij begrijpen?

freya
11-11-04, 15:43
Geplaatst door louise_louise
Sadik Harchaoui- directeur Forum: heeft een charismatische uitstraling en presenteert zich goed maar of hij de juiste persoon is m.b.t. het islam onderwerp????



Die Sadik, verwoordt alleen het sociaal wenselijke, susidietrekkende forumstandpunt. Zitten we daar op te wachten?


dr zijn een heleboel islamitische itellectuelen die zowel in hun verschijning als op papier de aangewezen persoon zijn, maar het moet iemand zijn die bekend is met de pers, communicatie en pr-technieken beheerst :-)

Ik vond die vertegenwoordiger van Amsterdamse islamitische scholen het heel goed doen. Weet iemand hoe hij heet?

En die Macouch/Marcoush? (van UMMON?)

freya
11-11-04, 15:44
Geplaatst door Gerrit Jan
Theo van Gogh kon het...

Wanneer dan?

mark61
11-11-04, 15:45
Geplaatst door louise_louise
Sadik Harchaoui- directeur Forum: heeft een charismatische uitstraling en presenteert zich goed maar of hij de juiste persoon is m.b.t. het islam onderwerp????

dr zijn een heleboel islamitische itellectuelen die zowel in hun verschijning als op papier de aangewezen persoon zijn, maar het moet iemand zijn die bekend is met de pers, communicatie en pr-technieken beheerst :-)

Dat is zijn baan toch al, als directeur van Forum? Probleem is, dat veel mensen hier zulke mensen automatisch als bounty afserveren. Maar zelf hun nek uitsteken, ho maar.

Je hebt waarachtig geen PR-technieken nodig om het slappe gelul van Bolkestein tot AHA en Wilders te weerleggen. Wat je wel nodig hebt is het vermogen je te beheersen en geen rabiate of beledigende of irrelevante dingen te zeggen.

freya
11-11-04, 15:45
Geplaatst door vgeld
Ik vond Nabil de laatste keer heel erg goed optreden, reden dat Sylvain een stuk over hem heeft geschreven in Trouw.

Idd :hihi:

freya
11-11-04, 15:48
Geplaatst door mark61
Ik verzet me tegen het idee dat er weer een leider zou moeten komen, iemand die het moet trekken? We zijn toch individuen? Wie de schoen past trekke hem aan. Ik heb het nl. niet zo met 'leiders'.

Ik heb het niet direct over spiegelen, ik heb het over iemand die a) kennis ter zake heeft en b) die 'op de zelfde manier praat, in dezelfde sfeer zit als'. Dat hoeft dus in jouw voorbeeld geen moslimfeministe te zijn, maar het helpt wel. Als zij of hij maar precies op AHA's dingen kan inspringen.

Overall vind ik technisch gezien al Sawt op alle vlakken uitermate geschikt. Ik geloof dat veel mensen hier geen idee hebben wat de negatieve invloed op het debat en je image bij het grote publiek is van mensen die zich niet kunnen beheersen. Nabil schiet nou eenmaal wel eens uit zijn slof. Begrijpelijk, maar funest voor de PR in NL.

Ik heb zelden iemand gezien die zo beheerst is als al Sawt. Door zijn optreden alleen al heeft hij 50% van de slag gewonnen, door zijn fatsoen. Nog helemaal afgezien van WAT hij te melden heeft, dat overigens net zo of nog meer in orde is.

Op dit moment is sfeer, toon, klimaat alles. Inhoud komt op de tweede plaats. Echt waar, daar ben ik heilig van overtuigd. Het ergste is niet eens wat de mensen over en weer zeggen, maar de TOON waarop ze het doen.

Jij mij begrijpen?

Al Sawt kan schrijven, maar kan hij ook praten?

Umarvlie
11-11-04, 15:48
Geplaatst door Gerrit Jan
Theo van Gogh kon het...

Wel .. laten we het de geest van Theo vragen ... heeft een groot gehoor nu, alle Nederlanders zijn z'n vrienden en .. :wow: hij geloofd eindelijk in Allah!

dus de beste keuze he!

freya
11-11-04, 15:51
Geplaatst door Gerrit Jan
Die keer dat Aboe Jaja na een paar woorden van Theo afdroop.

Noem je dat een discussie? Iemand uitschelden omdat hij je niet als gespreksleider wil vanwege je vooringenomenheid.

Met die scheldpartij werd DAJJ's gelijk dan ook meteen bewezen.

Bart.NL
11-11-04, 15:52
Je moet geen schreeuwer hebben en ook geen kruiper, maar iemand die duidelijk is en goed overkomt. Ik zou Al Sawt nomineren als hij op tv net zo goed overkomt als op dit forum.

Je moet in ieder geval niet iemand opvoeren die irritatie opwekt of een dubieus verleden heeft dat tegen hem/haar kan worden gebruikt.

louise_louise
11-11-04, 15:52
Geplaatst door freya
Die Sadik, verwoordt alleen het sociaal wenselijke, susidietrekkende forumstandpunt. Zitten we daar op te wachten?



Ik vond die vertegenwoordiger van Amsterdamse islamitische scholen het heel goed doen. Weet iemand hoe hij heet?

En die Macouch/Marcoush? (van UMMON?)

ja dat van die sadik zal misschien wel kloppen, kweet niet. ik haalde hem aan omdat ik dus echt vind dat we dus iemand moeten hebben met zo'n imago/voorkomen.

die laatste naam die jij bedoelt is dat die man die bij knevel zat? die was ook erg goed, ik kon zojuist niet op zijn naam komen maar dat zou dus ook een optie zijn.


en wie is trouwens die 'al sawt'? :wat?!:

mark61
11-11-04, 15:53
Geplaatst door freya
:maf2: Maar dan hoef ik toch zeker niet in de zaal te zitten? :nerveus:

Ik begrijp niet wat je bedoelt, maar probeer er wat van te maken: als auto zou ik ook graag een tegengeluid geven, zo van, niet alle auto's zijn zo stom, maar het gevaar is levensgroot dat je daarmee het gevoel bevestigt dat allo's zielig, ongearticuleerd en half debiel zijn, en 'bescherming' van de blankbaas nodig hebben. Om het maar even ondiplomatiek te zeggen. Daar pas ik voor.


Begrijp wat je bedoelt, maar ben het niet met je eens.
Die Janssen is A/ geen islamoloog, maar arabist B/ een dom pedant mannetje dat alleen maar steeds hetzelfde kan herhalen, omdat hij nooit een fatsoenlijkweerwoord krijgt.
Laatst weer met Ruud Peters gezien, die bakte er ook niks van :(

Hoe ben je het nou niet met me eens? Dat begrijp ik niet. We hebben naast RonH ook nog een Berger toch?


Ja maar kan je die in de leeuwenkuil van een openbaar debat gooien?

Sorry, Freya, maar wat zeg je hier in vredesnaam? Is dit betutteling misschien? Jij bent nog van de allo-knuffelgeneratie? Wat mankeert er aan den NLMarokkaan? Ziek zwak en misselijk? Orakel zeg hier wat van. :hihi:
Je springt erin, en ja, je stelt je bloot. Zoals TvG en AHA doen. Die doen het zo extreem dat je de bekende gevolgen krijgt. Een aanwijzing voor hoe het niet moet.


Ik kan me niet herinneren hem ooit live te hebben gehoord, is ut wat?

Pardon, we hebben het hier nu nog over het NOVA-gekrakeel met hem en SE, een naamloze arabist en Clairylief, en jij hebt dat nooit gezien?


Heb je mijn topic over in gesprek met extremisten al gelezen?
Doen! is heel interessant :ego:

Ren je rot. Ik doe mn best.

mark61
11-11-04, 15:54
Geplaatst door freya
Al Sawt kan schrijven, maar kan hij ook praten?

Vraag het hem. Nee hij is doofstom, nou goed. gaintje

louise_louise
11-11-04, 15:55
Geplaatst door mark61

Je hebt waarachtig geen PR-technieken nodig om het slappe gelul van Bolkestein tot AHA en Wilders te weerleggen. Wat je wel nodig hebt is het vermogen je te beheersen en geen rabiate of beledigende of irrelevante dingen te zeggen.

Oh zeker wel, je kunt inhoudelijk nog zo goed zijn, als je niet weet hoe de media te bespelen op een manier dat je er zelf en de 'groep' die je vertegenwoordigt voordeel mee doet, dan bereik je niet veel.

mark61
11-11-04, 15:58
Geplaatst door louise_louise
en wie is trouwens die 'al sawt'? :wat?!:

:zweep: Je moest je schamen. Al Sawt is De Stem van maroc.nl. Het welsprekende geweten. Wandelende encyclopedie. Scherper dan een kromzwaard. :hihi:

_Abdel_
11-11-04, 16:00
Ik vind het nogal vreemd dat er een paar op een positieve manier refereren naar Abou Jahjah (de rotzak) die hier bij ons in Antwerpen voor een boel ellende heeft gezorgd en die totaal geen steun heeft van de marokkaanse gemeenschap (behalve van een paar "gebrainwashed"
jongeren die zich indentificeren in zijn agressieve taal).

taouanza
11-11-04, 16:01
Geplaatst door Abdeloifi
Ik vind het nogal vreemd dat er een paar op een positieve manier refereren naar Abou Jahjah (de rotzak) die hier bij ons in Antwerpen voor een boel ellende heeft gezorgd en die totaal geen steun heeft van de marokkaanse gemeenschap (behalve van een paar "gebrainwashed"
jongeren die zich indentificeren in zijn agressieve taal).

Verklaar je nader......

sienia
11-11-04, 16:01
Het grappige is dat je nooit een autochtone Nederlander hoort over het feit of iemand wel of niet alle autochtone Nederlanders kan vertegenwoordigen. Simpelweg omdat de Nederlander niet bestaat, net zo min als de moslim of de marokkaan. Mi kun je dan ook niet roepen WIE het kan doen. WIE kan de hele groep vertegenwoordigen? Nou niemand, dacht ik zo.

sienia
11-11-04, 16:03
Geplaatst door Abdeloifi
Ik vind het nogal vreemd dat er een paar op een positieve manier refereren naar Abou Jahjah (de rotzak) die hier bij ons in Antwerpen voor een boel ellende heeft gezorgd en die totaal geen steun heeft van de marokkaanse gemeenschap (behalve van een paar "gebrainwashed"
jongeren die zich indentificeren in zijn agressieve taal).

Dit heb ik ook eerder gehoord van een rasechte Antwerpse van Marokkaanse afkomst.

Mark
11-11-04, 16:03
Geplaatst door sienia
Het grappige is dat je nooit een autochtone Nederlander hoort over het feit of iemand wel of niet alle autochtone Nederlanders kan vertegenwoordigen. Simpelweg omdat de Nederlander niet bestaat, net zo min als de moslim of de marokkaan. Mi kun je dan ook niet roepen WIE het kan doen. WIE kan de hele groep vertegenwoordigen? Nou niemand, dacht ik zo.

Ik vertegenwoordig mezelf hier

(en als ik weg ben neemt Mill waar voor me :ego: )

sienia
11-11-04, 16:04
Geplaatst door Mark
Ik vertegenwoordig mezelf hier

(en als ik weg ben neemt Mill waar voor me :ego: )

Ik ga klaassie meer en meer waarderen. :mad:

mark61
11-11-04, 16:05
Geplaatst door louise_louise
Oh zeker wel, je kunt inhoudelijk nog zo goed zijn, als je niet weet hoe de media te bespelen op een manier dat je er zelf en de 'groep' die je vertegenwoordigt voordeel mee doet, dan bereik je niet veel.

Wat bedoel je? Stel, je wordt uitgenodigd voor Buitenhof. Tegenover je zit Bolkestein; de kans is dat de presentator tendentieuze vragen stelt. Je stelt het tendentieuze van de vraag aan de kaak. Je vraagt aan Bolkestein waar hij zijn wijsheid over 'de' islam vandaan haalt. Je vraagt wat hij bedoelt met 'achterlijk' (kennen we van PF, Bolk was eigenlijk al eerder). Wat valt er te bespelen?

Het enige is dat je a) weinig kans krijgt daar uitgenodigd te worden en b) de tegenpartij tot nu toe altijd simpelweg een overmacht heeft, en de presentator niet neutraal.

Zo zag ik vorige week B & W met 7 islambashers en 2 moslims, Jabri en Tonca, die laatste als vertegenwoordiger van een organisatie ook nog eens beperkt in wat hij kon zeggen.

NOVA met arabist, Ephi, Polak tegen ed-Daoudi nav tendentieus interview met Brit Chowdhury.

Dus de setting is oneerlijk, maar zit je er eenmaal, dan hoeft er niets bespeeld te worden.

Waarom je een groep zou moeten vertegenwoordigen begrijp ik al helemaal niet. Het is geen wedstrijd. Het gaat over feiten, interpretaties en theorieën. Die een idioot beeld van moslims, islam en Marokkanen schetsen.

freya
11-11-04, 16:06
Geplaatst door mark61


Sorry, Freya, maar wat zeg je hier in vredesnaam? Is dit betutteling misschien? Jij bent nog van de allo-knuffelgeneratie? Wat mankeert er aan den NLMarokkaan? Ziek zwak en misselijk? Orakel zeg hier wat van. :hihi:
Je springt erin, en ja, je stelt je bloot. Zoals TvG en AHA doen. Die doen het zo extreem dat je de bekende gevolgen krijgt. Een aanwijzing voor hoe het niet moet.

Ik bedoel, dat ik hier achter mijn PCtje ook heel goed alles weet te verwoorden, maar dat ik in het openbaar voor groot publiek, niet zo snel de juiste woorden weet te vinden. Ik laat me (nog) teveel door emotie meeslepen soms.Kan me voorstellen dat dat met veel prikkers zo is.


Pardon, we hebben het hier nu nog over het NOVA-gekrakeel met hem en SE, een naamloze arabist en Clairylief, en jij hebt dat nooit gezien?

:nerveus: hij heeft dus geen indruk bij me achtergelaten


Ren je rot.

?

_Abdel_
11-11-04, 16:07
Burgerwachten instellen, arabisch als vierde hoofdtaal, betoging voor Palestina helemaal verkeerd gelopen door zijn toedoen, de zogezegde racistische moord in Antwerpen verkeerd aangepakt,......
Hij heeft zelfs een spreekverbod in België. Die man heeft misschien wel
de goeie intentie om het probleem aan te kaarten, maar hij doet het op de verkeerde manier.

mark61
11-11-04, 16:08
Geplaatst door sienia
Het grappige is dat je nooit een autochtone Nederlander hoort over het feit of iemand wel of niet alle autochtone Nederlanders kan vertegenwoordigen. Simpelweg omdat de Nederlander niet bestaat, net zo min als de moslim of de marokkaan. Mi kun je dan ook niet roepen WIE het kan doen. WIE kan de hele groep vertegenwoordigen? Nou niemand, dacht ik zo.


:duim: Pfff jij snapt m! Go Sienia.

Onderliggend 'probleem' is dat veel moslims nog moeten ontdekken dat ze een individu zijn. Terwijl je op dit forum toch dagelijks kan zien dat geen 2 mensen het helemaal met elkaar eens zijn. Moslim of niet-moslim, NLMar of auto.

Zolang beide 'partijen' elkaar EN zichzelf blijven zien als clubs met verplicht lidmaatschap en 1 standpunt, zolang zal het donderen blijven in NL.

freya
11-11-04, 16:08
Geplaatst door Gerrit Jan
Het punt is natuurlijk dat Aboe nooit discussieert maar alleen maar met veel verbaal geweld zijn tegenstander probeert te overschreeuwen. Theo had daar precies de goede remedie voor.

Ja hoor GJ:rolleyes:

Heb je hem wel ens live in debat gehoord?

_Abdel_
11-11-04, 16:09
Geplaatst door taouanza
Verklaar je nader......

zie vorige post

freya
11-11-04, 16:10
Geplaatst door sienia
Het grappige is dat je nooit een autochtone Nederlander hoort over het feit of iemand wel of niet alle autochtone Nederlanders kan vertegenwoordigen. Simpelweg omdat de Nederlander niet bestaat, net zo min als de moslim of de marokkaan. Mi kun je dan ook niet roepen WIE het kan doen. WIE kan de hele groep vertegenwoordigen? Nou niemand, dacht ik zo.

Heb ik dat zo gesteld dan?

Mijn vraag is: wie kan een goed weerwoord geven?

Dat kan ook heel goed op persoonlijke titel, als het maar eens gebeurt!

mark61
11-11-04, 16:11
Geplaatst door freya
Ik bedoel, dat ik hier achter mijn PCtje ook heel goed alles weet te verwoorden, maar dat ik in het openbaar voor groot publiek, niet zo snel de juiste woorden weet te vinden. Ik laat me (nog) teveel door emotie meeslepen soms.Kan me voorstellen dat dat met veel prikkers zo is.

OK, de edele kunst van het debat. Aanleg en kan je leren. Studenten kunnen trainen in debating clubs. Studenten zat op dit forum.

Trouwens, als ik het goed begrijp worden zulke debatten vaak vantevoren doorgesproken. Kan je je een beetje voorbereiden.

Maar je hebt gelijk, de kijker thuis weet het altijd beter dan als je zelf in de 'kwis' meespeelt. Ik moet mezelf ook nog zo hip zien zijn in het studiolicht.


:nerveus: hij heeft dus geen indruk bij me achtergelaten

Huh? Volgens mij heb jij teveel naar het gekrakeel gekeken, niet naar de inhoud. Wat ze ook brulden, hij kon het allemaal weerspreken. Veel mensen hebben er geloof ik naar gekeken alsof het een wedstrijd vrij worstelen was. Jij ook? In dat geval lag hij onder, ja.

?

Druk met topichoppen.

taouanza
11-11-04, 16:13
Geplaatst door Abdeloifi
Burgerwachten instellen, arabisch als vierde hoofdtaal, betoging voor Palestina helemaal verkeerd gelopen door zijn toedoen, de zogezegde racistische moord in Antwerpen verkeerd aangepakt,......
Hij heeft zelfs een spreekverbod in België. Die man heeft misschien wel
de goeie intentie om het probleem aan te kaarten, maar hij doet het op de verkeerde manier.

Spreekverbod?

hou jij hem verantwoordelijk voor een racistische moord?
En hoe heeft hij een betoging verkeerd laten lopen?
EN wat is volgens jou de juiste manier om een probleem aan te kaarten?

freya
11-11-04, 16:14
Geplaatst door mark61
Wat bedoel je? Stel, je wordt uitgenodigd voor Buitenhof. Tegenover je zit Bolkestein; de kans is dat de presentator tendentieuze vragen stelt. Je stelt het tendentieuze van de vraag aan de kaak. Je vraagt aan Bolkestein waar hij zijn wijsheid over 'de' islam vandaan haalt. Je vraagt wat hij bedoelt met 'achterlijk' (kennen we van PF, Bolk was eigenlijk al eerder). Wat valt er te bespelen?

Het enige is dat je a) weinig kans krijgt daar uitgenodigd te worden en b) de tegenpartij tot nu toe altijd simpelweg een overmacht heeft, en de presentator niet neutraal.

Zo zag ik vorige week B & W met 7 islambashers en 2 moslims, Jabri en Tonca, die laatste als vertegenwoordiger van een organisatie ook nog eens beperkt in wat hij kon zeggen.

NOVA met arabist, Ephi, Polak tegen ed-Daoudi nav tendentieus interview met Brit Chowdhury.

Dus de setting is oneerlijk, maar zit je er eenmaal, dan hoeft er niets bespeeld te worden.

Waarom je een groep zou moeten vertegenwoordigen begrijp ik al helemaal niet. Het is geen wedstrijd. Het gaat over feiten, interpretaties en theorieën. Die een idioot beeld van moslims, islam en Marokkanen schetsen.

Nou nu spiegel je het wel heel simpel voor :argwaan:

Heb jij wel eens een microfoon onder je neus gedouwd gekregen terwijl je wist: NU moet ik het zeggen en mag ik geen fouten maken. :nerveus:

Om dat goed te doen is echt een zeker talent nodig EN training!

mark61
11-11-04, 16:19
Geplaatst door freya
Nou nu spiegel je het wel heel simpel voor :argwaan:

Heb jij wel eens een microfoon onder je neus gedouwd gekregen terwijl je wist: NU moet ik het zeggen en mag ik geen fouten maken. :nerveus:

Om dat goed te doen is echt een zeker talent nodig EN training!

Zie mn postaanpassing.

Nee, maar op zo'n manier zeg je dus: ik kan het niet en ik kan het ook niet leren. Uh-uh. Alles kan, met vallen en opstaan. Je kan om te beginnen leren je te beheersen. Zoals ik tegen Rabiah al zei, dan heb je de helft van je media-indruk al verdiend. Das niet zo moeilijk dus.

Je weet dat iedereen met vooroordelen zit te kijken, dus hoe extremer je boodschap, hoe eerder iemand afhaakt. Pech als die boodschap op zich correct is. Redelijkheid en compromis wint toch altijd in dit land. En op den duur overal.

Ik vond Nabil in Knevel bijna perfect. Ik doe een 8 1/2. Had niet Griffith iets te veel in de rede moeten vallen, that's all.

taouanza
11-11-04, 16:21
Geplaatst door mark61
OK, de edele kunst van het debat. Aanleg en kan je leren. Studenten kunnen trainen in debating clubs. Studenten zat op dit forum.

Trouwens, als ik het goed begrijp worden zulke debatten vaak vantevoren doorgesproken. Kan je je een beetje voorbereiden.

Maar je hebt gelijk, de kijker thuis weet het altijd beter dan als je zelf in de 'kwis' meespeelt. Ik moet mezelf ook nog zo hip zien zijn in het studiolicht.



Huh? Volgens mij heb jij teveel naar het gekrakeel gekeken, niet naar de inhoud. Wat ze ook brulden, hij kon het allemaal weerspreken. Veel mensen hebben er geloof ik naar gekeken alsof het een wedstrijd vrij worstelen was. Jij ook? In dat geval lag hij onder, ja.

?

Druk met topichoppen.

Mischien kan Maroc.nl een debatwedstrijd organiseren?

mark61
11-11-04, 16:22
Geplaatst door freya
Ja hoor GJ:rolleyes:

Heb je hem wel ens live in debat gehoord?

Right. Knevel-optreden was voor mij de standaard: Knevel hysterisch en insinuerend, Diyab rustig formulerend en redenerend.

Toch zie ik een Belgische Libanees in NL geen impact hebben. Zijn zgn. reputatie was hem al vooruitgesneld, zoals dat heet. In feite is hij zo scherp, dat ze het niet kunnen trekken.

taouanza
11-11-04, 16:29
Geplaatst door mark61
Right. Knevel-optreden was voor mij de standaard: Knevel hysterisch en insinuerend, Diyab rustig formulerend en redenerend.

Toch zie ik een Belgische Libanees in NL geen impact hebben. Zijn zgn. reputatie was hem al vooruitgesneld, zoals dat heet. In feite is hij zo scherp, dat ze het niet kunnen trekken.

Nee Dyab is geen optie.
Het moet een Nederlander/Nederlandse zijn.

freya
11-11-04, 16:30
Geplaatst door mark61

Nee, maar op zo'n manier zeg je dus: ik kan het niet en ik kan het ook niet leren. Uh-uh. Alles kan, met vallen en opstaan. Je kan om te beginnen leren je te beheersen.

Nee dat zeg ik dus niet, ik zeg juist dat het getraind moet worden.

Maar die training kan je dan toch maar beter in een debatclubje krijgen. likt mij

freya
11-11-04, 16:31
Geplaatst door taouanza
Mischien kan Maroc.nl een debatwedstrijd organiseren?

:lole:

Goed plan!

taouanza
11-11-04, 16:32
Geplaatst door freya
:lole:

Goed plan!

Beheer?:argwaan:

freya
11-11-04, 16:35
Geplaatst door taouanza
Beheer?:argwaan:

Zit je nou tegen jezelf te praten? :loens:

taouanza
11-11-04, 16:37
Geplaatst door freya
Zit je nou tegen jezelf te praten? :loens:

Ik ben moderator:)

Wide-O
11-11-04, 17:00
Ik wou net zeggen dat een "scherpe kantjes afgevijlde" DAJJ (zoals hij zich bijvoorbeeld uitte in het maandblad "Deng" vorige maand) absoluut een goed debater is, zeker op TV.

Maar hij heeft de PR "truukjes" nog niet echt onder de knie, en is zelf een beetje geschrokken van de manier waarop ie in het nieuws is gekomen.

Ik ben het zeker niet altijd met de man eens, maar had toch een behoorlijk respect voor de taalvaardigheid/snedigheid/overtuiging/intelligentie van de man. (mijn autoch vrienden dachten dat ik gek geworden was...)

Maar hij kan wellicht niks betekenen in NL. (is dat zo ?)

Politiek echter is de kunst van het haalbare... en als ik de verdeeldheid hier lees, en de bounty/uncle tom/alibi ali commentaren, dan vrees ik ervoor dat eigenlijk niemand kan opstaan om te "vertegenwoordigen".

Feit blijft dat de "allochtoon" (wat een lul-de-behangerstermen toch allemaal) niet politiek vertegenwoordigd is in het debat (nog los van de media) en daar ligt de sleutel.

Democratie heeft geen fluit te maken met "vrije meningsuiting"... het heeft te maken met het haalbare, met compromissen, met macht ook. Je kunt debaten tot je blauw ziet, je moet ook de mensen/stemmen achter je krijgen. Democratie is vaak stemmen voor het minste kwaad, niet voor diegene waar je 100 % achter staat.

DAJJ had 1700 stemmen in Antwerpen (van de beoogde 3000). Zet dat even af tegen de pakweg 1 miljoen van het VB. Dan heb je iets niet goed gedaan.

Ik ben echt benieuwd (en dat meen ik) wie er zal opstaan langs "jullie kant" (maar dus impliciet ook mijn kant) om het debat recht te trekken.

freya
11-11-04, 17:08
Geplaatst door Wide-O
Ik wou net zeggen dat een "scherpe kantjes afgevijlde" DAJJ (zoals hij zich bijvoorbeeld uitte in het maandblad "Deng" vorige maand) absoluut een goed debater is, zeker op TV.

Maar hij heeft de PR "truukjes" nog niet echt onder de knie, en is zelf een beetje geschrokken van de manier waarop ie in het nieuws is gekomen.

Ik ben het zeker niet altijd met de man eens, maar had toch een behoorlijk respect voor de taalvaardigheid/snedigheid/overtuiging/intelligentie van de man. (mijn autoch vrienden dachten dat ik gek geworden was...)

Maar hij kan wellicht niks betekenen in NL. (is dat zo ?)

Politiek echter is de kunst van het haalbare... en als ik de verdeeldheid hier lees, en de bounty/uncle tom/alibi ali commentaren, dan vrees ik ervoor dat eigenlijk niemand kan opstaan om te "vertegenwoordigen".

Feit blijft dat de "allochtoon" (wat een lul-de-behangerstermen toch allemaal) niet politiek vertegenwoordigd is in het debat (nog los van de media) en daar ligt de sleutel.

Democratie heeft geen fluit te maken met "vrije meningsuiting"... het heeft te maken met het haalbare, met compromissen, met macht ook. Je kunt debaten tot je blauw ziet, je moet ook de mensen/stemmen achter je krijgen. Democratie is vaak stemmen voor het minste kwaad, niet voor diegene waar je 100 % achter staat.

DAJJ had 1700 stemmen in Antwerpen (van de beoogde 3000). Zet dat even af tegen de pakweg 1 miljoen van het VB. Dan heb je iets niet goed gedaan.

Ik ben echt benieuwd (en dat meen ik) wie er zal opstaan langs "jullie kant" (maar dus impliciet ook mijn kant) om het debat recht te trekken.

Het gaat niet om het vertegenwoordigen, maar het verwoorden.
Daar zit een groot verschil tussen. Er is nu behoefte aan mensen die heel simpel gezegd hun bek kunnen opentrekken en een tegengeluid laten horen. Het is niet nodig dat daar een organisatie uit ontstaat.
Om nog maar eens mijn favo voorbeeld DAJJ te grbruiken, ondanks dat hij weinig stemmen kreeg heeft hij wel een aantal punten duidelijk weten te stellen en hij heeft het debat soms een andere richting weten te geven.

Persoonlijk vind ik het altijd heerlijk om hem precies te horen zeggen wat ik denk als het over Palestina gaat, dat werkt echt frustratie verminderend hoor, als je standpunt af en toe eens duidelijk verwoord over de buis komt rollen :strik:

mark61
11-11-04, 17:20
Geplaatst door taouanza
Mischien kan Maroc.nl een debatwedstrijd organiseren?

Yep. Een workshop-meeting deze keer. Maar je weet het, de 'tegenpartij' is altijd te laf om op te komen dagen. Van mij mogen ze in de meerderheid zijn. Ephimenco, nard, neem je vriendjes maar mee.

Big Showdown In Halal Restaurant In Rotterdam, 1 januari 2005. Vuurwapens thuislaten svp. :hihi: Bodyguards voor Sylvain en ZS.

I'll be there.

mark61
11-11-04, 17:21
Geplaatst door freya
Nee dat zeg ik dus niet, ik zeg juist dat het getraind moet worden.

Maar die training kan je dan toch maar beter in een debatclubje krijgen. likt mij

Is het Lagerhuis niet zo'n trainingsbad annex kweekvijver?

Wide-O
11-11-04, 17:21
Het gaat niet om het vertegenwoordigen, maar het verwoorden.
Daar zit een groot verschil tussen.


Absoluut met je eens dat daar een enorm verschil tussen zit. Geen discussie van mijn kant.

En dan zie ik dat:

a) een groot aantal mensen op dit forum perfect zaken kunnen verwoorden
b) die mensen niet of nauwelijks "aan bod komen" in het publieke debat, (zeg maar op Nova of Villa Politica etc)
c) ik denk dat het echte drama zich op politiek vlak afspeelt

Zoals je wellicht zag (FF NL mode on) "in mijn beleving, met elkaar" </taalvervuiling> is DAJJ de beste verwoorder sinds lang, ik ben het daar *helemaal* met je eens. Dus verre van mij om hem af te doen als één of andere nationalistische debiel. Integendeel. Ik heb soms genoten van de manier waarop hij Belgiese politici of interviewers tot brandhout verwerkte. En daarna heeft hij fouten gemaakt, en als ie hier zou prikken, zou ie dat vandaag ook toegeven.

Maar het gaat niet om mijn of jouw frustratie, of de ontlading ervan, het gaat er om dat de agenda bepaald wordt door mensen die niet alle geledingen van deze maatschappij (die behanger weer...) vertegenwoordigen.

Een DAJJ met 500.000 stemmen, ik zou er voor tekenen, en zou wellicht dan keihard met hem in debat gaan (en wellicht verliezen :boogjes: )

PS: ik vind dit een prima draad, feli en zo.

_Abdel_
11-11-04, 17:22
Geplaatst door taouanza
Spreekverbod?

hou jij hem verantwoordelijk voor een racistische moord?
En hoe heeft hij een betoging verkeerd laten lopen?
EN wat is volgens jou de juiste manier om een probleem aan te kaarten?


Zie, het probleem van Abou is dat hij een oproerkraaier is die het "wij-zij" gevoel versterkt bij jongeren i.p.v. aan die jongeren uit te leggen dat ze in België moeten proberen samen te leven met de autochtone bevolking.Hij bekritiseert,terecht, het vlaams blok terwijl hij bijna dezelfde discours hanteert als die extreem-rechtsen. Hij zet de jongeren op een eilandje en streeft ernaar om op een agressieve manier een soort van "moslimstaatje" binnen de Belgische staat te creeren i.p.v te dialogeren en samen te werken om de marokkaanse jongeren op een positieve manier te laten deelnemen aan de samenleving. Hij en zijn AEL bedreigen allochtonen die in de politiek zitten bij een andere partij omdat ze zogezegd, volgens hem "geen goede moslims zijn"!Geloof mij, en ik kan het weten, Abou is geen oplossing voor de allochtonen.

Wide-O
11-11-04, 17:38
terwijl hij bijna dezelfde discours hanteert


Helemaal mee oneens.



"geen goede moslims zijn"


Dus DAJJ is vooral een moslim. Interessant, en helaas ook getuigend van weinig kennis.

Als ik prof. Politieke geschiedenis zou zijn, kwam je terug in september :)

PS: waarom prikt een AJJ hier niet gewoon mee ? Of heeft ie dat al gedaan ? </newb>

Orakel
11-11-04, 17:41
Geplaatst door freya
Gisteravond in De Balie vroeg ik aan directeur Anil Ramdas: Wanneer komt er nu een avond waarbij moslims aan het woord komen?


Het lijkt me toch eindelijk eens tijd worden dat er een stevig weerwoord komt tegen de islamfobie, maar vandaag knaagt de hele dag de vraag in mijn hoofd: WIE GAAT DAT DAN DOEN?

Wie zegt tegen Hans Jansen dat hij uit zijn nek zwets als hij zegt dat de koranversen over het doden van ongelovigen over 'ons allemaal' gaan?
( En kan dat ook aantonen)

Wie geeft een stevig weerwoord tegen de onzin die Wilders over de islam uitkraamt?

Wie vraagt aan AHA waarom ze zoveel geld vraagt aan armlastige islamitische vrouwenorganisaties die haar uitnodigen, zodat ze niet met ze in gesrek kan?

Wie toont aan dat islam en democratie wel goed samen kunne gaan itt wat Spruytje beweert?

WIE, WIE, WIE???

De enige die ik kan bedenken is DAJJ, maar is het eigenlijk niet te gek voor woorden dat Nederlandse moslims een woordvoerder uit Belgie zouden moeten halen?!

Dus doe eens suggesties...........................

Abdullah Hasselhoef!!! Die krijg je niet gek, heeft kennis van zaken en kan een vlijmscherp cynisme hebben.

En die dame van de AEl? Naima Maslouh ofsjow? Of is ze van de Socialisten?

Yunis
11-11-04, 17:44
Geplaatst door Abdeloifi
Zie, het probleem van Abou is dat hij een oproerkraaier is die het "wij-zij" gevoel versterkt bij jongeren i.p.v. aan die jongeren uit te leggen dat ze in België moeten proberen samen te leven met de autochtone bevolking.Hij bekritiseert,terecht, het vlaams blok terwijl hij bijna dezelfde discours hanteert als die extreem-rechtsen. Hij zet de jongeren op een eilandje en streeft ernaar om op een agressieve manier een soort van "moslimstaatje" binnen de Belgische staat te creeren i.p.v te dialogeren en samen te werken om de marokkaanse jongeren op een positieve manier te laten deelnemen aan de samenleving. Hij en zijn AEL bedreigen allochtonen die in de politiek zitten bij een andere partij omdat ze zogezegd, volgens hem "geen goede moslims zijn"!Geloof mij, en ik kan het weten, Abou is geen oplossing voor de allochtonen.

Abdel, ik ben het niet met je eens. Het wij-zij gevoel wordt niet door DAJJ versterkt maar bestaat sinds oudsher. DAJJ heeft slechts onder woorden gebracht wat er bestaat. En evenmin kan je DAJJ niet onder één noemer plaatsen met de Winter want DAJJ is geen voorstander van zijn eigen volk. Hij prefereert een multi-culturele maatschappij.
Trouwens vind ik dat er niét meer met anti-islamieten zoals AHA, Jansen, Epi etc. etc. gesproken moet worden. Deze lui hebben zoals de Vlaams Blok het anti-islamitisme, moslim-haat, xenophobie en islamfobie gepropageerd met als gevolg de uitbarsting een week geleden.
Wij staan nu op voet van 'oorlog' met zulke mensen en dan ben ik niet meer bereid ze te woord te staan. Integendeel, het volledige negeren en stelling nemen tegen die idioten is momenteel het enige juiste antwoord. Als ze ons niet willen accepteren laat ze dan maar barsten.....

mark61
11-11-04, 17:46
Geplaatst door Yunis
...Wij staan nu op voet van 'oorlog' met zulke mensen en dan ben ik niet meer bereid ze te woord te staan. Integendeel, het volledige negeren en stelling nemen tegen die idioten is momenteel het enige juiste antwoord. Als ze ons niet willen accepteren laat ze dan maar barsten.....

Ik begrijp je, maar dat leidt maar tot 1 ding: meer ellende. Voor jou. Voor mij. Voor iedereen.

_Abdel_
11-11-04, 17:48
Geplaatst door Wide-O
Helemaal mee oneens.



Dus DAJJ is vooral een moslim. Interessant, en helaas ook getuigend van weinig kennis.

Als ik prof. Politieke geschiedenis zou zijn, kwam je terug in september :)

PS: waarom prikt een AJJ hier niet gewoon mee ? Of heeft ie dat al gedaan ? </newb>


1e: Hij beweert een moslim te zijn.

2e: Over de discours: Ga maar eens in Antwerpen naar een van zijn "jongerendebatten" en dan zul je horen wat daar gezegd word door hem en zijn aanhangers. Vertel me dan wat je er van vindt.

_Abdel_
11-11-04, 17:54
Geplaatst door Yunis
Abdel, ik ben het niet met je eens. Het wij-zij gevoel wordt niet door DAJJ versterkt maar bestaat sinds oudsher. DAJJ heeft slechts onder woorden gebracht wat er bestaat. En evenmin kan je DAJJ niet onder één noemer plaatsen met de Winter want DAJJ is geen voorstander van zijn eigen volk. Hij prefereert een multi-culturele maatschappij.
Trouwens vind ik dat er niét meer met anti-islamieten zoals AHA, Jansen, Epi etc. etc. gesproken moet worden. Deze lui hebben zoals de Vlaams Blok het anti-islamitisme, moslim-haat, xenophobie en islamfobie gepropageerd met als gevolg de uitbarsting een week geleden.
Wij staan nu op voet van 'oorlog' met zulke mensen en dan ben ik niet meer bereid ze te woord te staan. Integendeel, het volledige negeren en stelling nemen tegen die idioten is momenteel het enige juiste antwoord. Als ze ons niet willen accepteren laat ze dan maar barsten.....


1e: wij willen geen oorlog
2e: en het zijn dezelfde idioten die 1 miljoen kiezers vertegenwoordigen.

Ik denk niet dat je beseft hoe het klimaat is in België. Het vlaams blok speelt het verdomd slim, maar wij moeten ze slimmer af zijn.Door oorlogstaal te propageren kom je in een land van consensussen en compromissen niet verder.

Rabi'ah.
11-11-04, 17:59
Geplaatst door Orakel
Abdullah Hasselhoef!!! Die krijg je niet gek, heeft kennis van zaken en kan een vlijmscherp cynisme hebben.

En die dame van de AEl? Naima Maslouh ofsjow? Of is ze van de Socialisten?

Naïma El Maslouhi is persvoorlichter van de AEL, maar is geen goed spreker.

Wide-O
11-11-04, 18:00
1e: Hij beweert een moslim te zijn.


Net zoals ik in 3e instantie een Europeaan ben.

Echter, hij is vooral (en verbeter me als ik fout ben) een "Arabisch nationalist". Tenminste, vorige maand nog. Ik geef toe geen directe lijn te hebben.



2e: Over de discours:


Het discours, maar OK.



Ga maar eens in Antwerpen naar een van zijn "jongerendebatten" en dan zul je horen wat daar gezegd word door hem en zijn aanhangers. Vertel me dan wat je er van vindt.


Misschien doe ik dat nog wel eens. Verder zit hij niet meer in Antwerpen, maar in Brussel "met een nieuw lief" :) Brussel is ook beter voor de geestelijke huishouding dan Antwerpen overigens.

Verder houdt de man ook van muziek, musicals, R&B en andere geneugten des levens, dus is ook hij een bounty volgens sommigen :regie:

Tenzij dat interview weer fake was natuurlijk (maar eerst lezen, OK ?)

Yunis
11-11-04, 18:01
Geplaatst door mark61
Ik begrijp je, maar dat leidt maar tot 1 ding: meer ellende. Voor jou. Voor mij. Voor iedereen.

Mark het is al gaande. Drie jaar geleden heb ik gestaan bij de uitgebrande resten van een Morokaanse moskee. Ik heb me toen voorgenomen : nooit weer.
Helaas is het weer gebeurd. Het enige wat de moslim-gemeenschap rest is ons te verdedigen tegen fysiek en verbaal geweld zonder in discussie te gaan met anti-islamieten. Verder is het belangrijk dat we ons groeperen en ééndrachtig stelling nemen tegen die anti-islamieten en rascisten. Wij moeten nu voorkomen dat we tegen elkaar uitgespeeld worden. Het is nu dus tijd voor interne discussie zonder in het openbaarheid te treden. En wat nu gebeurd is het tegenovergestelde. Door publiekelijk in discussie te treden met die ongelovigen, creeren we een toestand waarbij zij ons tegen elkaar kunnen uitspelen.
Dus een verzoek aan alle moslims: niet meer in het openbaar elkaar afvallen, maar intern in ons gemeenschap zoeken naar een oplossing zonder invloed van buiten......

Bofko
11-11-04, 18:08
Geplaatst door freya
Heb ik dat zo gesteld dan?

Mijn vraag is: wie kan een goed weerwoord geven?

Dat kan ook heel goed op persoonlijke titel, als het maar eens gebeurt!

Waarom heeft nog niemand aan Orakel gedacht ?

_Abdel_
11-11-04, 18:09
Geplaatst door Wide-O
Net zoals ik in 3e instantie een Europeaan ben.

Echter, hij is vooral (en verbeter me als ik fout ben) een "Arabisch nationalist". Tenminste, vorige maand nog. Ik geef toe geen directe lijn te hebben.



Het discours, maar OK.



Misschien doe ik dat nog wel eens. Verder zit hij niet meer in Antwerpen, maar in Brussel "met een nieuw lief" :) Brussel is ook beter voor de geestelijke huishouding dan Antwerpen overigens.

Verder houdt de man ook van muziek, musicals, R&B en andere geneugten des levens, dus is ook hij een bounty volgens sommigen :regie:

Tenzij dat interview weer fake was natuurlijk (maar eerst lezen, OK ?)

Van wat hij houdt of waar hij nu woont interesseert mij niet. Het gaat mij om wat hij zegt en dat zint mij totaal niet.

p.s: bedankt voor de "corektzie"

freya
11-11-04, 18:11
Geplaatst door Wide-O


Maar het gaat niet om mijn of jouw frustratie, of de ontlading ervan, het gaat er om dat de agenda bepaald wordt door mensen die niet alle geledingen van deze maatschappij (die behanger weer...) vertegenwoordigen.

het is beide belangrijk.



Een DAJJ met 500.000 stemmen, ik zou er voor tekenen, en zou wellicht dan keihard met hem in debat gaan (en wellicht verliezen :boogjes: )

Zullen we samen campagne gaan voeren voor hem? :D

:( o nee, hij stelt zich niet meer verkiesbaar :moe:


PS: ik vind dit een prima draad, feli en zo.

Dank u :strik:

Orakel
11-11-04, 18:12
Geplaatst door Bofko
Waarom heeft nog niemand aan Orakel gedacht ?

Ik mag niet debaten van me geloof.



Geplaatst door Bofko
Naïma El Maslouhi is persvoorlichter van de AEL, maar is geen goed spreker.

Ahh. Zag d'r op 2 november ergens op tv en dat ging 'r best goed af.

Wide-O
11-11-04, 18:13
Door publiekelijk in discussie te treden met die ongelovigen


Méén je dat nou ?

Wellicht wel.

Voor wat het waard is Yunis, TonH heeft vandaag (of gisteren) een paar kiekjes geprikt van moskeeën. Ik kon alleen maar denken als kaffer "jeetje, wat prachtig".

Rabi'ah.
11-11-04, 18:14
Geplaatst door Orakel

Ahh. Zag d'r op 2 november ergens op tv en dat ging 'r best goed af.

Ok, dan was ik te voorbarig. :fplet:

Spreken in het openbaar en debatteren is zeker te trainen.

freya
11-11-04, 18:14
Geplaatst door Abdeloifi
Hij en zijn AEL bedreigen allochtonen die in de politiek zitten bij een andere partij omdat ze zogezegd, volgens hem "geen goede moslims zijn"!Geloof mij, en ik kan het weten, Abou is geen oplossing voor de allochtonen.

Je bedoelt dat incident met een resistactiviste die een Marokkaans/Vlaamse politica had aangevallen?






Dat was een meisje van 13 :rolleyes:

mark61
11-11-04, 18:16
Geplaatst door Orakel
Abdullah Hasselhoef!!! Die krijg je niet gek, heeft kennis van zaken en kan een vlijmscherp cynisme hebben.

En die dame van de AEl? Naima Maslouh ofsjow? Of is ze van de Socialisten?

Als dat dezelfde is van die 'controversiële' uitspraken heeft ze de PR-slag vantevoren al verloren.

Wat mankeert er aan een Orakel? Kan hij zijn pretentieuze nick eens eer aan doen. Woehahah.

Bofko
11-11-04, 18:16
Geplaatst door Orakel
Ja, waarom niet eigenlijk ? :ego:

Nou , dan is het toch maar goed dat ik het even onder de aandacht breng. :)

_Abdel_
11-11-04, 18:17
Geplaatst door freya
Je bedoelt dat incident met een resistactiviste die een Marokkaans/Vlaamse politica had aangevallen?






Dat was een meisje van 13 :rolleyes:

Informeer je op een deftige manier a.u.b.

Yunis
11-11-04, 18:17
Geplaatst door Abdeloifi
1e: wij willen geen oorlog
2e: en het zijn dezelfde idioten die 1 miljoen kiezers vertegenwoordigen.

Ik denk niet dat je beseft hoe het klimaat is in België. Het vlaams blok speelt het verdomd slim, maar wij moeten ze slimmer af zijn.Door oorlogstaal te propageren kom je in een land van consensussen en compromissen niet verder.

Abdel, ik gebruik de term 'oorlog' zoals ZALM die hanteert......
IK weer drommels goed hoe de situatie in Belgie en Nederland en in Europa is.....
Vandaar mijn oproep aan alle moslims om intern een oplossing te vinden en niet publiekelijk, zoals jij dat doet tav DAJJ, elkaar af te vallen.....Hierdoor worden we tegen elkaar uitgespeeld.
Wij moeten JUIST NU samenhorigheid betrachten en niet onze verdeeldheid naar buiten brengen, zoals Aboutaleb en andere knuffelallochtonen het doen.
Laten we elkaar als moslims respecteren en niet in de val lopen van die ongelovigen.

mark61
11-11-04, 18:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Naïma El Maslouhi is persvoorlichter van de AEL, maar is geen goed spreker.

:cheefbek: Das een buitengewoon ongelukkige keuze geweest dan. Lees je goed wat je post? Of is pers voorlichten een schriftelijke aangelegenheid?

freya
11-11-04, 18:19
Geplaatst door Yunis
Wij staan nu op voet van 'oorlog' met zulke mensen en dan ben ik niet meer bereid ze te woord te staan. Integendeel, het volledige negeren en stelling nemen tegen die idioten is momenteel het enige juiste antwoord. Als ze ons niet willen accepteren laat ze dan maar barsten.....

Dat is dus precies wat er de afgelopen jaren altijd al is gedaan door de meeste moslims!

zeggen: "Niet mee praten joh, daar staan we boven. Gewoon negeren."

Erg procuctief is die houding niet geweest. (Tenzij je van burgeroorlog houdt )

Ik vind dat het nu tijd is voor iets nieuws! :fplet:

mark61
11-11-04, 18:22
Geplaatst door Yunis
Mark het is al gaande....maar intern in ons gemeenschap zoeken naar een oplossing zonder invloed van buiten......

Welnee, Yunis, wees niet bang. Tegelijk intern en extern discussiëren is, net als een oorlog op twee fronten, vermoeiend en verwarrend, maar op termijn het beste. Daar ben ik van overtuigd.

Het is juist 40 jaar blokvorming en geheimzinnigdoenerij aan 2 kanten die ons naar 12 november 2004 heeft gevoerd. Think about it. Zwijgen is toestemmen. Zwijgen is onbekend en onbemind en onbegrepen blijven.

Jouw reflex is zeer begrijpelijk, maar angst is een slecht raadgever. Zat Hollanders hier en in de real world die je 'ondersteunen'.

Zwarte Schaap
11-11-04, 18:22
Geplaatst door mark61
:duim: Pfff jij snapt m! Go Sienia.

Onderliggend 'probleem' is dat veel moslims nog moeten ontdekken dat ze een individu zijn. Terwijl je op dit forum toch dagelijks kan zien dat geen 2 mensen het helemaal met elkaar eens zijn. Moslim of niet-moslim, NLMar of auto.

Zolang beide 'partijen' elkaar EN zichzelf blijven zien als clubs met verplicht lidmaatschap en 1 standpunt, zolang zal het donderen blijven in NL.

Het hoofdprobleem voor moslims is dat autochtonen hun niet als individuen zien, als meest recente voorbeeld zou ik de moord op Theo nemen.

Een misdrijf van een individu wordt door de politiek, media en de meeste autochtonen en door sommige allochtonen, meteen de hele groep moslims verweten.

Dat is het hoofdprobleem !

Orakel
11-11-04, 18:23
Geplaatst door Bofko
Nou , dan is het toch maar goed dat ik het even onder de aandacht breng. :)

:haha: U is ook journalist?

Naah, thnx but no thnx. Sluit me aan bij Freya. Kweenie waarom, maar lijkt me wel gezellig.

freya
11-11-04, 18:25
Geplaatst door Yunis
. Het enige wat de moslim-gemeenschap rest is ons te verdedigen tegen fysiek en verbaal geweld zonder in discussie te gaan met anti-islamieten. Verder is het belangrijk dat we ons groeperen en ééndrachtig stelling nemen tegen die anti-islamieten en rascisten. Wij moeten nu voorkomen dat we tegen elkaar uitgespeeld worden. Het is nu dus tijd voor interne discussie zonder in het openbaarheid te treden. En wat nu gebeurd is het tegenovergestelde. Door publiekelijk in discussie te treden met die ongelovigen, creeren we een toestand waarbij zij ons tegen elkaar kunnen uitspelen.
Dus een verzoek aan alle moslims: niet meer in het openbaar elkaar afvallen, maar intern in ons gemeenschap zoeken naar een oplossing zonder invloed van buiten......

Dit is precies wat al jarenlang gebeurt en het is niet effectief gebleken.

Wanneer is met het debat met islambashers aangegaan dan? Door wie? Waar?

Nooit iets van gemerkt, alleen maar kop in het zand steken en geen vuile was buitenhangen.

mark61
11-11-04, 18:25
Geplaatst door Orakel
Ik mag niet debaten van me geloof.

:student: Liegen is haraam(er)!

Kom Orakel, doe eens k*tsmoes # 367. Je kan het wel!

mark61
11-11-04, 18:26
Geplaatst door Wide-O
Méén je dat nou ?

Wellicht wel.

Voor wat het waard is Yunis, TonH heeft vandaag (of gisteren) een paar kiekjes geprikt van moskeeën. Ik kon alleen maar denken als kaffer "jeetje, wat prachtig".

Jij ook het stukje 'geplaatst door' kopiëren in je citaat? Anders ik me gek zoeken wie dat geschreven had.

freya
11-11-04, 18:27
Geplaatst door Abdeloifi
Informeer je op een deftige manier a.u.b.

Ik volg de AEL nu al jaren op de voet :)

Maar kom jij dan eens met nieuwe informatie :)

mark61
11-11-04, 18:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het hoofdprobleem voor moslims is dat autochtonen hun niet als individuen zien, als meest recente voorbeeld zou ik de moord op Theo nemen.

Een misdrijf van een individu wordt door de politiek, media en de meeste autochtonen en door sommige allochtonen, meteen de hele groep moslims verweten.

Dat is het hoofdprobleem !

PROVE THEM WRONG!

freya
11-11-04, 18:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het hoofdprobleem voor moslims is dat autochtonen hun niet als individuen zien, als meest recente voorbeeld zou ik de moord op Theo nemen.

Een misdrijf van een individu wordt door de politiek, media en de meeste autochtonen en door sommige allochtonen, meteen de hele groep moslims verweten.

Dat is het hoofdprobleem !

Ga jij dat dan eens ook buiten dit forum, in het openbaar duidelijk maken! :fplet:

Orakel
11-11-04, 18:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok, dan was ik te voorbarig. :fplet:

Spreken in het openbaar en debatteren is zeker te trainen.

Check yourself before u wreck yourself (http://www.rtl.nl/(/actueel/editienl/)/components/actueel/editienl/2004/week45/0411025.xml)

freya
11-11-04, 18:31
Geplaatst door Orakel
:haha: U is ook journalist?

Naah, thnx but no thnx. Sluit me aan bij Freya. Kweenie waarom, maar lijkt me wel gezellig.

Hm knus hoor, maar waarbij precies sluit je je nu aan? :vreemd:

Yunis
11-11-04, 18:33
Geplaatst door freya
Dat is dus precies wat er de afgelopen jaren altijd al is gedaan door de meeste moslims!

zeggen: "Niet mee praten joh, daar staan we boven. Gewoon negeren."

Erg procuctief is die houding niet geweest. (Tenzij je van burgeroorlog houdt )

Ik vind dat het nu tijd is voor iets nieuws! :fplet:

Freya, ik kan je wel vertellen dat ik de laatste drie jaar geprobeerd heb in geprek te komen met anti-islamieten. Het resultaat is dat de NEDERLANDSE media en driekwart van de Nederlanders NIET geinteresseerd is in ons........Uitgesproken anti-islamieten als AHA, Jansen, Epi etc. worden door de ned. media uitgenodigd en mogen uitgebreid hun discriminerende opvattingen publiekelijk op tv ventileren, terwijl juist de moslims gestigmatiseerd en gecriminaliseerd worden.
De nederlanders zijn niét geinteresseerd in onze opvattingen en zien ons het liefst vertrekken......dit wordt gedeeld door 85% van de Ned. bevolking.....!!!!
Dus mijns inziens heb vergis je je gigantisch........
Met mensen die niet in je zijn geinteresseerd kun je niet praten.......Laat staan een discussie voeren en uitleg geven over ons geloof.....

Orakel
11-11-04, 18:35
Geplaatst door mark61
:student: Liegen is haraam(er)!

Kom Orakel, doe eens k*tsmoes # 367. Je kan het wel!

367: Binnenkort heb ik mijn spaarkaart vol met 10 plagen en begin ik aan een 40 jaar durenden millitaristische voettocht.
Als ik daarmee klaar ben, wacht mij nog een Spartaans werkkamp en om het af te maken ga ik daarna een hartverwarmende neurolinguistische gespreksgroep volgen.

Eigenlijk zou ik simpelweg naar een cursus omgaan met teleurstellingen, maar die ging op het allerlaatste moment niet door.

freya
11-11-04, 18:40
Geplaatst door Yunis
Freya, ik kan je wel vertellen dat ik de laatste drie jaar geprobeerd heb in geprek te komen met anti-islamieten. Het resultaat is dat de NEDERLANDSE media en driekwart van de Nederlanders NIET geinteresseerd is in ons........Uitgesproken anti-islamieten als AHA, Jansen, Epi etc. worden door de ned. media uitgenodigd en mogen uitgebreid hun discriminerende opvattingen publiekelijk op tv ventileren, terwijl juist de moslims gestigmatiseerd en gecriminaliseerd worden.
De nederlanders zijn niét geinteresseerd in onze opvattingen en zien ons het liefst vertrekken......dit wordt gedeeld door 85% van de Ned. bevolking.....!!!!
Dus mijns inziens heb vergis je je gigantisch........
Met mensen die niet in je zijn geinteresseerd kun je niet praten.......Laat staan een discussie voeren en uitleg geven over ons geloof.....

Ah dat is een ander verhaal.

Een verhaal dat ik helaas heel goed ken!

Ik probeer gewoon optimistisch te blijven en hoop dat men nu ook aan autochtone kant ziet dat er iets zal moeten veranderen.
En dat de moslims er nu 20voudige tegen aan zullen gooien om er WEL doorheen te breken.

freya
11-11-04, 18:41
Geplaatst door Orakel
367: Binnenkort heb ik mijn spaarkaart vol met 10 plagen en begin ik aan een 40 jaar durenden millitaristische voettocht.
Als ik daarmee klaar ben, wacht mij nog een Spartaans werkkamp en om het af te maken ga ik daarna een hartverwarmende neurolinguistische gespreksgroep volgen.

Eigenlijk zou ik simpelweg naar een cursus omgaan met teleurstellingen, maar die ging op het allerlaatste moment niet door.

Waarlijk u is de meester!

:haha:

mark61
11-11-04, 18:44
Geplaatst door Bofko
Nou , dan is het toch maar goed dat ik het even onder de aandacht breng. :)

Heeft die smiecht nou ook nog zijn post veranderd? Bang voor bijval?

mark61
11-11-04, 18:48
Geplaatst door Orakel
367: Binnenkort heb ik mijn spaarkaart vol met 10 plagen en begin ik aan een 40 jaar durenden millitaristische voettocht.
Als ik daarmee klaar ben, wacht mij nog een Spartaans werkkamp en om het af te maken ga ik daarna een hartverwarmende neurolinguistische gespreksgroep volgen.

Eigenlijk zou ik simpelweg naar een cursus omgaan met teleurstellingen, maar die ging op het allerlaatste moment niet door.

Jammer, mislukt. Op deze manier stel je je alleen maar nog nadrukkelijker kandidaat voor Redder van het Vaderland.

Nederland is redeloos, radeloos en reddeloos. Hé, das al s eerder gebeurd en we leven nog steeds.

Je weet wat er met Willem de Zwijger is gebeurd, die kreeg ook een kogel. Dus je bek houden helpt ook al niet. :boeps:

Op naar # 368.

Yunis
11-11-04, 18:54
Geplaatst door mark61
Welnee, Yunis, wees niet bang. Tegelijk intern en extern discussiëren is, net als een oorlog op twee fronten, vermoeiend en verwarrend, maar op termijn het beste. Daar ben ik van overtuigd.

Het is juist 40 jaar blokvorming en geheimzinnigdoenerij aan 2 kanten die ons naar 12 november 2004 heeft gevoerd. Think about it. Zwijgen is toestemmen. Zwijgen is onbekend en onbemind en onbegrepen blijven.

Jouw reflex is zeer begrijpelijk, maar angst is een slecht raadgever. Zat Hollanders hier en in de real world die je 'ondersteunen'.

Mark je begrijpt me niet.....In de afgelopen drie jaar heb ik talloze malen het debat gezocht met ongelovigen en zéker niet alleen hier.
De talloze meningen van zogenaamde vertegenwoordigers (FORUM etc.)van de islamitische gemeenschap die divers waren en die door de regering bespeeld werden is ons fataal geworden.
We konden daarom niet als een éénheid fungeren. Ieder predikte namens zijn eigen parochie. Nu is het tijd om een ander weg in te slaan: allereerst éénheid en samenhorigheid binnen onze gemeenschap (en dat is een lange weg) creeren en ten tweede ons binnen ons herenigde islamitische gemeenschap zoeken naar intern antwoorden op de problemen in een ons vijandige maatschappij.
En dat heeft niets met angst te maken, maar met zelfredzaamheid....
Alleen de islamitische gemeenschap kan antwoorden vinden op onze eigen problemen. Dit is trouwens een punt dat DAJJ altijd heeft benadrukt.

freya
11-11-04, 19:07
Geplaatst door Yunis
Mark je begrijpt me niet.....In de afgelopen drie jaar heb ik talloze malen het debat gezocht met ongelovigen en zéker niet alleen hier.
De talloze meningen van zogenaamde vertegenwoordigers (FORUM etc.)van de islamitische gemeenschap die divers waren en die door de regering bespeeld werden is ons fataal geworden.
We konden daarom niet als een éénheid fungeren. Ieder predikte namens zijn eigen parochie. Nu is het tijd om een ander weg in te slaan: allereerst éénheid en samenhorigheid binnen onze gemeenschap (en dat is een lange weg) creeren en ten tweede ons binnen ons herenigde islamitische gemeenschap zoeken naar intern antwoorden op de problemen in een ons vijandige maatschappij.
En dat heeft niets met angst te maken, maar met zelfredzaamheid....
Alleen de islamitische gemeenschap kan antwoorden vinden op onze eigen problemen.

Het is een utopie te denken dat je ooit 1 stem kan laten horen voor de hele islamitische gemeenschap!

Laat die mensen van forum en aanverwante clubjes, die hebben hun eigen belangen en achterban.

Laat je eigen stem horen! En wacht er niet op totdat je het met iedereen eens bent geworden, want dat zou wel eens heeeeeeeeeel lang kunnen duren.



Dit is trouwens een punt dat DAJJ altijd heeft benadrukt.

En DAJJ ging en gaat tegelijkertijd wel het debat aan.

Bovendien is hij ook niet bepaald onfeilbaar, maar maakt hij net als ieder anders mens ook foute inschattingen.

Yunis
11-11-04, 19:11
Geplaatst door freya
Ah dat is een ander verhaal.

Een verhaal dat ik helaas heel goed ken!

Ik probeer gewoon optimistisch te blijven en hoop dat men nu ook aan autochtone kant ziet dat er iets zal moeten veranderen.
En dat de moslims er nu 20voudige tegen aan zullen gooien om er WEL doorheen te breken.

Freya, de auto's hebben tijd genoeg gehad om ons te begrijpen....
Maar ze hebben gekozen voor de harde weg (uitzettingen, stigmatiseren, criminaliseren, onze imam's monddood maken etc.), dus een heilloze weg die ze zelf prefereerden boven begrip en solidariteit met ons.....
De tijd van zinloze discussies met ongelovigen is nu wel voorbij...
Ik steek mijn tijd liever in het veranderen van de opinie van ons eigen gemeenschap die intern hopeloos verdeeld is (zoals je zelf wel weet) ipv ueberhaupt te trachten met mensen in debat te gaan, die dikke blokken voor hun kop hebben........
Nee de tijd om met ongelovigen te praten is wel voorbij........ Laten we ons beperkte vrijheid beter besteden aan onze eigen gemeenschap.....voordat we helemaal monddood gemaakt worden.
Wrang maar wel de realiteit, Freya......

freya
11-11-04, 19:20
Geplaatst door Yunis
Freya, de auto's hebben tijd genoeg gehad om ons te begrijpen....
Maar ze hebben gekozen voor de harde weg (uitzettingen, stigmatiseren, criminaliseren, onze imam's monddood maken etc.), dus een heilloze weg die ze zelf prefereerden boven begrip en solidariteit met ons.....
De tijd van zinloze discussies met ongelovigen is nu wel voorbij...
Ik steek mijn tijd liever in het veranderen van de opinie van ons eigen gemeenschap die intern hopeloos verdeeld is (zoals je zelf wel weet) ipv ueberhaupt te trachten met mensen in debat te gaan, die dikke blokken voor hun kop hebben........
Nee de tijd om met ongelovigen te praten is wel voorbij........ Laten we ons beperkte vrijheid beter besteden aan onze eigen gemeenschap.....voordat we helemaal monddood gemaakt worden.
Wrang maar wel de realiteit, Freya......

Ik ben het gewoon helemaal met je oneens.

Maar ik ben dan ook een auto :lachu:
Vroem! :melig2:

Maar ff serieus, ik heb nooit gemerkt dat er een serieus debat was tussen moslims en islamofoben. Dat had verschillende oorzaken, maar een ven de oorzaken is toch ook precies de houding die jij nu hier zit te propageren.

Zwarte Schaap
11-11-04, 19:22
Geplaatst door mark61
PROVE THEM WRONG!

Elk weldenkend mens zou dat zelf moeten concluderen. Ik kan niets beginnen tegen doelbewuste stigmatisering.

freya
11-11-04, 19:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Elk weldenkend mens zou dat zelf moeten concluderen. Ik kan niets beginnen tegen doelbewuste stigmatisering.

:moe:

Ik had iets meer strijdbaarheid bij jou verwacht Schaap :jammer:

Zwarte Schaap
11-11-04, 19:35
Geplaatst door freya
:moe:

Ik had iets meer strijdbaarheid bij jou verwacht Schaap :jammer:

Het zegt niets over mijn strijdbaarheid, overigens heb ik het druk genoeg met het strijden om alleen al mijn huur te kunnen betalen.

De echte strijd is je leven zo in orde hebben dat je zoiezo niet voldoet aan het stigma en vooroordeel.

En eigenlijk hou ik helemaal niet van strijden, het is maar dat ik me gedwongen voel om een beetje mijn verantwoordelijkheid in deze te nemen en zoveel mogelijk leugens, feitelijke onjuistheden, stigmas, vooroordelen ..etc.. probeer te weerspreken.

freya
11-11-04, 19:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
En eigenlijk hou ik helemaal niet van strijden, het is maar dat ik me gedwongen voel om een beetje mijn verantwoordelijkheid in deze te nemen en zoveel mogelijk leugens, feitelijke onjuistheden, stigmas, vooroordelen ..etc.. probeer te weerspreken.

Dat bedoel ik toch met strijden.

Als je nou eens wat minder prikt op maroc, dan heb je vast wel tijd voor een debatje af en toe ;)



(hoor wie het zegt :nerveus: )

Muslimaah
11-11-04, 21:03
Geplaatst door Rabi'ah.
@ Mark: Wat ik dus begrijp is dat degene tegenover wie de vertegenwoordiger/degene die het tegengeluid laat horen komt te staan, van levensbelang is.

Dus wil je bijvoorbeeld Ayaan de mantel uitgeven, dan neem je een goedgebekte moslimfeministe.

Maar wie van pb/uit het maatschappelijke leven zou volgens jou het beste in aanmerking komen om zoiets te trekken, dus in het algemeen?

Dat was de vraag namelijk. :wink:

Sultan, Turks, net afgestudeerd aan de rechtenfaculteit in Utrecht. Was woordvoerdster van de demo op het malieveld tegen verbod op religieuze symbolen/uitingen ( vanwege het gebeuren in Frankerijk).

Ken een andere goedgebekte Marokkaanse in Denhaag.


Maar media interesseert zich helemaal niet voor hen.

et_2000nl
11-11-04, 21:18
Geplaatst door freya
Gisteravond in De Balie vroeg ik aan directeur Anil Ramdas: Wanneer komt er nu een avond waarbij moslims aan het woord komen?


Het lijkt me toch eindelijk eens tijd worden dat er een stevig weerwoord komt tegen de islamfobie, maar vandaag knaagt de hele dag de vraag in mijn hoofd: WIE GAAT DAT DAN DOEN?

Wie zegt tegen Hans Jansen dat hij uit zijn nek zwets als hij zegt dat de koranversen over het doden van ongelovigen over 'ons allemaal' gaan?
( En kan dat ook aantonen)

Wie geeft een stevig weerwoord tegen de onzin die Wilders over de islam uitkraamt?

Wie vraagt aan AHA waarom ze zoveel geld vraagt aan armlastige islamitische vrouwenorganisaties die haar uitnodigen, zodat ze niet met ze in gesrek kan?

Wie toont aan dat islam en democratie wel goed samen kunne gaan itt wat Spruytje beweert?

WIE, WIE, WIE???

De enige die ik kan bedenken is DAJJ, maar is het eigenlijk niet te gek voor woorden dat Nederlandse moslims een woordvoerder uit Belgie zouden moeten halen?!

Dus doe eens suggesties...........................


Daar hebben we de reklame campagne voor de AEL weer....

Zolang DAJJ mensen oproept om niet naar de film "The Lord Of The Ring" te gaan. Zolang hij publiceert over elke vermoorde westerling in Irak is een zege, maar ik ben vanwege religieuse redenen tegen het doden van mensen. Hoe kan je dan verwachten dat iemand serieus word genomen.

Iemand die een historie heeft van laptops jatten heeft daarmee een publieke functie uitgesloten. Misschien de woordvoerder van de laptop jatters gilde....

Om een woordvoerder te zijn voor welke groep dan ook, is het veel belangrijker hoe veel respect je afdwingt bij je opponenten dan bij je medestanders. Dit is een vaak onderschat feit. Met loosers als DAJJ en Nabil heb je al genoeg problemen in je eigen achterban, met je opponenenten zal je nooit verder komen dan een discussie over je persoonlijke verleden en een discussie over of ze je wel serieus moeten nemen. Dat leid alleen maar af van de werkelijke discussie.

Beide zullen ongelofelijk veel kwaliteiten hebben. Maar leiderschap is een andere kwaliteit. Dat meet je af op resultaten. En daar ontbreekt het bij deze heren nogal eens aan....

et_2000nl
11-11-04, 21:21
Geplaatst door freya
Dat bedoel ik toch met strijden.

Als je nou eens wat minder prikt op maroc, dan heb je vast wel tijd voor een debatje af en toe ;)



(hoor wie het zegt :nerveus: )

Als ZS morgen voorzitter, leider, woordvoerder, whatever, word van een of andere club, word ik er morgen lid van.... En dat terwijl ik het toch vaak met hem oneens ben....

freya
11-11-04, 21:28
Geplaatst door et_2000nl
Daar hebben we de reklame campagne voor de AEL weer....



Doe ff normaal zeg :moe:


De enige die ik kan bedenken is DAJJ, maar is het eigenlijk niet te gek voor woorden dat Nederlandse moslims een woordvoerder uit Belgie zouden moeten halen?!

freya
11-11-04, 21:29
Geplaatst door et_2000nl
Als ZS morgen voorzitter, leider, woordvoerder, whatever, word van een of andere club, word ik er morgen lid van.... En dat terwijl ik het toch vaak met hem oneens ben....

Zelfs als dat de AEL zou zijn? :duivels:

et_2000nl
11-11-04, 21:36
Geplaatst door freya
Doe ff normaal zeg :moe:

Sorry habiba ik was normaal. Als ik je onbedoeld :moe: heb gemaakt, dat was niet mijn bedoeling. En ik zeg gvd bijna nooit sorry! :moe:

Een woordvoerder uit de AEL sleept namelijk de AEL mee. Met alle respect die ik heb voor mensen die willen strijden voor een goede zaak waarin ze geloven, De AEL is niet de populairste groep, je weet mijn argumenten. Persoonlijk ben ik het met 90% eens met de dingen die ze zeggen. Maar ze ontberen leiderschap. Als de mensen waar het om gaat te narcistisch zijn om in te zien dat ander leiderschap hun achterban vele malen groter kan maken, zullen ze zich altijd in de marge bewegen.

et_2000nl
11-11-04, 21:38
Geplaatst door freya
Zelfs als dat de AEL zou zijn? :duivels:

Ik wilde het er nog onder zetten.... Nee!!!! :moe:

freya
11-11-04, 21:44
Geplaatst door et_2000nl
Sorry habiba ik was normaal. Als ik je onbedoeld :moe: heb gemaakt, dat was niet mijn bedoeling. En ik zeg gvd bijna nooit sorry! :moe:

Een woordvoerder uit de AEL sleept namelijk de AEL mee. Met alle respect die ik heb voor mensen die willen strijden voor een goede zaak waarin ze geloven, De AEL is niet de populairste groep, je weet mijn argumenten. Persoonlijk ben ik het met 90% eens met de dingen die ze zeggen. Maar ze ontberen leiderschap. Als de mensen waar het om gaat te narcistisch zijn om in te zien dat ander leiderschap hun achterban vele malen groter kan maken, zullen ze zich altijd in de marge bewegen.

Lieverd, ik heb het hier helemaal niet over een woordvoerder uit de AEL.
Ik geef DAJJ als een voorbeeld en vraag juist om alternatieven

freya
11-11-04, 21:45
Geplaatst door et_2000nl
Ik wilde het er nog onder zetten.... Nee!!!! :moe:

Dat dacht ik al :hihi:

et_2000nl
11-11-04, 22:00
Geplaatst door freya
Lieverd, ik heb het hier helemaal niet over een woordvoerder uit de AEL.
Ik geef DAJJ als een voorbeeld en vraag juist om alternatieven

Schatje, dat weet ik.... Wat ik aan wilde geven is dat de marokkaanse/moslim wereld groter is dan woordvoerders van de AEL.

En natuurlijk, ik grijp elke kans om mijn om mijn mening over de AEL te geven als ik de namen DAJJ en Nabil hoor. En dat is precies mijn punt.

Maar serieus, wie moet het dan wel zijn, en laat ik voor de discussie maar aannemen dat de heren al eerder genoemd, slechts ter illustratie waren en onafhankelijk van hun functie binnen het AEL.

Alhoewel iedereen roept dat marokkanen/moslims geen (zelf) kritiek dulden, geld die regel niet voor mensen die zich op willen werpen als woordvoerder. Iedereen die een poging waagt, word vooral door de eigen achterban neergesabeld. Dat is al jaren zo, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven. De achterban is namelijk te verdeeld om zich te organiseren. Helaas moet ik constateren, dat de marokkaanse 'verdeel en heers' cultuur is mee geimporteerd in Nederland. Elke totalitaire staat kan slechts overleven om organiseren en mobiliseren van mensen tegen te gaan. Da's tot de dag van vandaag nog gaande in Marokko.

Het 'voordeel' van de moord op TvG kan zijn dat er nu gemeenschappelijke doelen zijn om te organiseren. Geen enkele moslim wil zijn moskee in brand zien opgaan. De prioriteiten zijn veranderd. Er is dus hoop.

Wie zou het kunnen worden. Iemand met een brandschoon verleden, heb je dat niet dan ben je altijd zelf het onderdeel van de discussie en niet het doel waar je voor strijd. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ahmed Aboutaleb. Maar die word overal bounty genoemd, te soft, te 'weet ik veel wat'. Nogmaals, het is onbelangrijker hoe je achterban je bestempeld, maar vooral hoeveel respect je bij je opponenten afdwingt.

et_2000nl
11-11-04, 22:02
Geplaatst door freya
Dat dacht ik al :hihi:

Je hebt me te pakken....

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:03
Zoiezo ben ik niet zo een mannetje die een leider nodig heeft of graag de leider wil uithangen maar iemand die ik hoog heb zitten is Saïd Benayad (voorzitter ISBO).

http://www.novatv.nl/debat/data/uploads/stellingen/benayad-debat.jpg

Ik kijk nu naar ncrv's rondom tien, daar praat alweer die meneer marcouch, en ik vind dat hij het goed doet.

et_2000nl
11-11-04, 22:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoiezo ben ik niet zo een mannetje die een leider nodig heeft of graag de leider wil uithangen maar iemand die ik hoog heb zitten is Saïd Benayad (voorzitter ISBO).

http://www.novatv.nl/debat/data/uploads/stellingen/benayad-debat.jpg

Ik kijk nu naar ncrv's rondom tien, daar praat alweer die meneer marcouch, en ik vind dat hij het goed doet.

ZS, beperk je tot 10 uur prikken per dag, dan heb je nog 8 uur over om jezelf in het publieke domein kenbaar te maken....

Als je het al zou overwegen, wat zijn de redenen om het niet te doen?

freya
11-11-04, 22:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zoiezo ben ik niet zo een mannetje die een leider nodig heeft of graag de leider wil uithangen maar iemand die ik hoog heb zitten is Saïd Benayad (voorzitter ISBO).

http://www.novatv.nl/debat/data/uploads/stellingen/benayad-debat.jpg

Ik kijk nu naar ncrv's rondom tien, daar praat alweer die meneer marcouch, en ik vind dat hij het goed doet.

Ja die Said die bedoelde ik :fplet: Die blijft totaal cool, bij de belachelijkste vragen :duim:

Marcouch alweer op TV?

Het ziet er naar uit dat er al nieuwe woordvoerders aan het opkomen zijn :)

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:09
Geplaatst door et_2000nl
ZS, beperk je tot 10 uur prikken per dag, dan heb je nog 8 uur over om jezelf in het publieke domein kenbaar te maken....

Als je het al zou overwegen, wat zijn de redenen om het niet te doen?

Ik prik uit noodzaak. Het houdt me van de straat.

et_2000nl
11-11-04, 22:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik prik uit noodzaak. Het houdt me van de straat.

En nu antwoord op mijn vraag die je probeert te ontwijken.... :moe:

S@deeQ
11-11-04, 22:13
:ego: nou , het is dat ik geen tijd heb , anders zou ik die k@$#%$^%&%$#$#%^&* een poepje laten ruiken :stout:

freya
11-11-04, 22:14
Geplaatst door et_2000nl
Schatje, dat weet ik.... Wat ik aan wilde geven is dat de marokkaanse/moslim wereld groter is dan woordvoerders van de AEL.

En natuurlijk, ik grijp elke kans om mijn om mijn mening over de AEL te geven als ik de namen DAJJ en Nabil hoor. En dat is precies mijn punt.


Tuurlijk darling :strik:




Het 'voordeel' van de moord op TvG kan zijn dat er nu gemeenschappelijke doelen zijn om te organiseren. Geen enkele moslim wil zijn moskee in brand zien opgaan. De prioriteiten zijn veranderd. Er is dus hoop.

Datbedoelikdus


Wie zou het kunnen worden. Iemand met een brandschoon verleden, heb je dat niet dan ben je altijd zelf het onderdeel van de discussie en niet het doel waar je voor strijd. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Ahmed Aboutaleb. Maar die word overal bounty genoemd, te soft, te 'weet ik veel wat'. Nogmaals, het is onbelangrijker hoe je achterban je bestempeld, maar vooral hoeveel respect je bij je opponenten afdwingt.

Maar je moet wel de gedachten van je achterban verwoorden. Anders heb je helemaal geen achteban en zit je alleen voor jezelf te kletsen.
En laat dat nu precies zijn wat veel prikkers hier Aboutaleb verwijten.

mark61
11-11-04, 22:16
Geplaatst door et_2000nl
En nu antwoord op mijn vraag die je probeert te ontwijken.... :moe:

Man hou op ik ondervraag hier al iedereen. Ik was gebleven bij smoes # 368, die was voor Orakel gereserveerd. Hoe zit het eigenlijk met uzelve? :)

freya
11-11-04, 22:16
Geplaatst door S@deeQ
:ego: nou , het is dat ik geen tijd heb , anders zou ik die k@$#%$^%&%$#$#%^&* een poepje laten ruiken :stout:

Probleem is wel dat de meeste TV studio's geen geitenopvang hebben :argwaan:

S@deeQ
11-11-04, 22:18
Geplaatst door freya
Probleem is wel dat de meeste TV studio's geen geitenopvang hebben :argwaan:

:corcky: opvang ??? je denkt toch niet dat ik mijn maagde geitjes toe vertrouw aan vreemden ????

freya
11-11-04, 22:22
Geplaatst door S@deeQ
:corcky: opvang ??? je denkt toch niet dat ik mijn maagde geitjes toe vertrouw aan vreemden ????

Je hebt groot gelijk!

Ze bestaan nl echt :eek:

:lachu:

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:23
Geplaatst door et_2000nl
En nu antwoord op mijn vraag die je probeert te ontwijken.... :moe:

1) Van nature hou ik er niet van een publiek figuur te zijn. Het lijkt me verschrikkelijk om nooit meer anoniem door het leven te kunnen gaan. Dat zou een groot impact op mijn leventje hebben wat ik niet aan zou durven.

2) Ik ben niet geschikt om een bepaalde rolmodel te vertegenwoordigen, maatschappelijk gezien stel ik niets voor.

3) Het lijkt me bijzonder moelijk om voor de camera te debateren, ik zou er niet genoeg zelfvertrouwen voor hebben.

4) Discusseren op internetfora is totaal iets anders dan een live-debat voor een camera en wetend dat heel het land meekijkt. Thuis heb je tijd om je argumenten met feitenmatriaal te verlevendigen, controleren, ..etc..

Maar aan de andere kant heb ik maar weinig mensen gekend die echt tegenstand kunnen bieden in live debatten met mij op straat.

freya
11-11-04, 22:26
Geplaatst door Zwarte Schaap

Maar aan de andere kant heb ik maar weinig mensen gekend die echt tegenstand kunnen bieden in live debatten met mij op straat.

Ja maar dan gebruik jij ook andere dan alleen gesprekstechnieken! :fplet: :p

et_2000nl
11-11-04, 22:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
1) Van nature hou ik er niet van een publiek figuur te zijn. Het lijkt me verschrikkelijk om nooit meer anoniem door het leven te kunnen gaan. Dat zou een groot impact op mijn leventje hebben wat ik niet aan zou durven.

2) Ik ben niet geschikt om een bepaalde rolmodel te vertegenwoordigen, maatschappelijk gezien stel ik niets voor.

3) Het lijkt me bijzonder moelijk om voor de camera te debateren, ik zou er niet genoeg zelfvertrouwen voor hebben.

4) Discusseren op internetfora is totaal iets anders dan een live-debat voor een camera en wetend dat heel het land meekijkt. Thuis heb je tijd om je argumenten met feitenmatriaal te verlevendigen, controleren, ..etc..

Maar aan de andere kant heb ik maar weinig mensen gekend die echt tegenstand kunnen bieden in live debatten met mij op straat.

ZS, je onderschat je zelf, als je mijn verhaal hebt gevolgd, jouw opponenten nemen je serieus, dat is een vereiste voor een leider. Ik word soms misselijk van je ge ouwehoer, maar je dwingt respect af.

Ik weet niet hoe oud je bent, de meeste punten die je noemt komen met leeftijd, geloof me, ik weet er alles van.

Discussieren op welke vorm dan ook kent basis elementen die voor alle media gelden. Als je de basis elementen bevat kun je de rest leren.

Je enige nadeel is, je bent te zwartgallig, maar hier verwijt de pot de ketel....

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:30
Ik trek mijn woorden maar snel terug over marcouch. Hij verliest het overzicht en de kern van de discussie.

freya
11-11-04, 22:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik trek mijn woorden maar snel terug over marcouch. Hij verliest het overzicht en de kern van de discussie.

:(

Maar zoiets valt wel te trainen! :boogjes:

et_2000nl
11-11-04, 22:32
Geplaatst door freya
Ja maar dan gebruik jij ook andere dan alleen gesprekstechnieken! :fplet: :p

Freyaatje, je suggereert toch niet dat ZS het vrouwelijke wapen van zijn charmes in de strijd gooit....

freya
11-11-04, 22:34
Geplaatst door et_2000nl
Freyaatje, je suggereert toch niet dat ZS het vrouwelijke wapen van zijn charmes in de strijd gooit....

:zozo:

Nee ik bedoelde iets anders. :hihi:



Heb jij nooit over zijn avonturen op straat gelezen?

et_2000nl
11-11-04, 22:40
Tuurlijk darling :strik:

Zo ik nu moet ik ff domme doos zeggen, ik ben het geslijm zat. Maar ik leid aan Gilles de la Tourette.... Ik heb dus een excuus.




Datbedoelikdus

Eens


Maar je moet wel de gedachten van je achterban verwoorden. Anders heb je helemaal geen achteban en zit je alleen voor jezelf te kletsen.
En laat dat nu precies zijn wat veel prikkers hier Aboutaleb verwijten.

Eens, maar zoals ik eerder heb duidelijk proberen te maken met argumenten, dat word schromelijk overschat, het verwoorden van de achterban. Er word te veel gezocht naar de ideale woordvoerder. Ten eerste die bestaat niet, ten tweede, waarom moet het er slechts 1 zijn. Elke zichzelf respecterende organisatie heeft velen die namens 'hun' kunnen spreken....

et_2000nl
11-11-04, 22:41
Geplaatst door freya
:zozo:

Nee ik bedoelde iets anders. :hihi:



Heb jij nooit over zijn avonturen op straat gelezen?


Oops.... Nope, zoals je weet ben ik het maroc.nl stoplicht, ben vaak weg en dan weer terug.... Dan mis je dus de echte zaken soms.

Maar het is dus de moeite waard om te horen....

SZ, brand los, wat doe jij zoal op straat....

freya
11-11-04, 22:43
Geplaatst door et_2000nl
Zo ik nu moet ik ff domme doos zeggen, ik ben het geslijm zat. Maar ik leid aan Gilles de la Tourette.... Ik heb dus een excuus.


Is goed hoor schattebout :p



Elke zichzelf respecterende organisatie heeft velen die namens 'hun' kunnen spreken....

Ahum, noem eens 1 islamitische club die dat heeft :cheefbek:

et_2000nl
11-11-04, 22:45
Geplaatst door mark61
Man hou op ik ondervraag hier al iedereen. Ik was gebleven bij smoes # 368, die was voor Orakel gereserveerd. Hoe zit het eigenlijk met uzelve? :)

Alles is goed, en met jou dan?

Ben ff bezig ZS uit z'n zolder kamer te bewegen. Maar volgens mij is het een zolderkamer filosoof.... Vooral bekend i eigen kring.... Maar ook in de volkskrant.

Jezus man, dat zou toch een stunt zijn, bij rondom tien, "Hallo ik ben zwarte schaap". Achter zo'n half doorzichtig gordijn zodat ie niet te herkennen is.... Da's ballen.....

freya
11-11-04, 22:49
Geplaatst door et_2000nl
Alles is goed, en met jou dan?

Ben ff bezig ZS uit z'n zolder kamer te bewegen. Maar volgens mij is het een zolderkamer filosoof.... Vooral bekend i eigen kring.... Maar ook in de volkskrant.

Jezus man, dat zou toch een stunt zijn, bij rondom tien, "Hallo ik ben zwarte schaap". Achter zo'n half doorzichtig gordijn zodat ie niet te herkennen is.... Da's ballen.....

Schaap in een burqa! :D

et_2000nl
11-11-04, 22:49
Is goed hoor schattebout :p

Ik word geil, geiten en schattebouten.... Ff te veel voor me....


Ahum, noem eens 1 islamitische club die dat heeft :cheefbek:

Precies, toen ik het schreef dacht ik bijvoorbeeld aan de VVD, elke keer weer Hans Wiegel. Bij de CDA van Agt en Aantjes, bij de PvdA moeten de oudjes tegenwoordig hun bek houden, die zijn afgedankt. D66 van Mierlo. Ga zo maar door. De voorbeelden die ik geef vertegenwoordigen de historie en nostalgische waarden. Maar dat hoeft niet altijd.

et_2000nl
11-11-04, 22:52
Geplaatst door freya
Schaap in een burqa! :D

Zeg, dat vind het dierenbevrijdings front niet goed.

mark61
11-11-04, 23:09
Geplaatst door et_2000nl
Alles is goed, en met jou dan?

Ben ff bezig ZS uit z'n zolder kamer te bewegen. Maar volgens mij is het een zolderkamer filosoof.... Vooral bekend i eigen kring.... Maar ook in de volkskrant.

Jezus man, dat zou toch een stunt zijn, bij rondom tien, "Hallo ik ben zwarte schaap". Achter zo'n half doorzichtig gordijn zodat ie niet te herkennen is.... Da's ballen.....

Ik dacht altijd dat ZS een kelderkamer bewoonde.

Ik vind het fijn dat alles goed met je gaat, maar uitgerekend jij als vertegenwoordiger van de zwijgende meerderheid zou dan mooi woordvoerder kunnen zijn.

et_2000nl
11-11-04, 23:22
Geplaatst door mark61
Ik dacht altijd dat ZS een kelderkamer bewoonde.

Ik vind het fijn dat alles goed met je gaat, maar uitgerekend jij als vertegenwoordiger van de zwijgende meerderheid zou dan mooi woordvoerder kunnen zijn.

Zeg geen Dutroux verhalen....

Juist ja, en als ik zwijg heb ik gelijk, doet het niet goed voor de TV. Heb geen aspiraties.

mark61
11-11-04, 23:24
Geplaatst door et_2000nl
Zeg geen Dutroux verhalen....

Juist ja, en als ik zwijg heb ik gelijk, doet het niet goed voor de TV. Heb geen aspiraties.

:zegniets:

Al Sawt
12-11-04, 01:04
Ik schuw geen openbare debat en ik zou er niet voor deinsen, om een debat te voeren. Liefst met mensen die grondig met me oneens zijn. Toch ben ik realistisch. Want de media selecteert alleen mensen, die binnen haar straatje passen. Mensen die geheel in de lijn van bestaande 'argumenten' en meningen, discussieren en totaal geen nieuwe en op feiten gebaseerde argumenten inbrengen.

@Freya. Ik kan praten, tenminste als ik mijn therapeute moet geloven.

mark61
12-11-04, 01:06
Geplaatst door Al Sawt
Ik schuw geen openbare debat en ik zou er niet voor deinsen, om een debat te voeren. Liefst met mensen die grondig met me oneens zijn. Toch ben ik realistisch. Want de media selecteert alleen mensen, die binnen haar straatje passen. Mensen die geheel in de lijn van bestaande 'argumenten' en meningen, discussieren en totaal geen nieuwe en op feiten gebaseerde argumenten inbrengen.

Misschien kan je je aanmelden als Dirk van den Broek, jong VVDer. Of als Hicham Aboutaleb, de plotseling opgedoken broer van.


@Freya. Ik kan praten, tenminste als ik mijn therapeute moet geloven.

:hihi:

freya
12-11-04, 08:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik schuw geen openbare debat en ik zou er niet voor deinsen, om een debat te voeren. Liefst met mensen die grondig met me oneens zijn. Toch ben ik realistisch. Want de media selecteert alleen mensen, die binnen haar straatje passen. Mensen die geheel in de lijn van bestaande 'argumenten' en meningen, discussieren en totaal geen nieuwe en op feiten gebaseerde argumenten inbrengen.

@Freya. Ik kan praten, tenminste als ik mijn therapeute moet geloven.

:duim:

Mark
12-11-04, 08:51
Ik nomineer al3arbi in combinatie met waterval!

ik heb ze op de radio gehoord en daar krijgt niemand een woord tussen :hihi:

freya
12-11-04, 08:57
Geplaatst door Mark
Ik nomineer al3arbi in combinatie met waterval!

ik heb ze op de radio gehoord en daar krijgt niemand een woord tussen :hihi:

Ja, maar waar zijn die gebleven?!

louise_louise
12-11-04, 09:19
We hebben het hier toch niet alleen over debatten voeren? Ik denk dat er een heel wat aan vooraf moet gaan voordat je uberhaupt wordt uitgekozen en uitgenodigd bij een serieus debat (en dan hebben we het niet over de rondom-tien onprofessionele knullige programma’s ).
Daarom noemde ik het feit ook dat er ontzettend veel gekwalificeerde islamitische mensen zijn die deze taak op zich zouden kunnen nemen, maar gewoon nooit de publiciteit zullen/kunnen opzoeken.
* Ze moeten een standpunt maken en WETEN hoe ze zich via zoveel mogelijk communicatiewegen op de juiste momenten laten horen.
* Zorgen dat ze niet ‘wegvallen’ en in de vergetelheid(..) raken.
* Hun PR-beleid moet gewoon top zijn!




Geplaatst door mark61
Wat bedoel je? Stel, je wordt uitgenodigd voor Buitenhof. Tegenover je zit Bolkestein; de kans is dat de presentator tendentieuze vragen stelt. Je stelt het tendentieuze van de vraag aan de kaak. Je vraagt aan Bolkestein waar hij zijn wijsheid over 'de' islam vandaan haalt. Je vraagt wat hij bedoelt met 'achterlijk' (kennen we van PF, Bolk was eigenlijk al eerder). Wat valt er te bespelen?

Het enige is dat je a) weinig kans krijgt daar uitgenodigd te worden en b) de tegenpartij tot nu toe altijd simpelweg een overmacht heeft, en de presentator niet neutraal.

Zo zag ik vorige week B & W met 7 islambashers en 2 moslims, Jabri en Tonca, die laatste als vertegenwoordiger van een organisatie ook nog eens beperkt in wat hij kon zeggen.

NOVA met arabist, Ephi, Polak tegen ed-Daoudi nav tendentieus interview met Brit Chowdhury.

Dus de setting is oneerlijk, maar zit je er eenmaal, dan hoeft er niets bespeeld te worden.

Waarom je een groep zou moeten vertegenwoordigen begrijp ik al helemaal niet. Het is geen wedstrijd. Het gaat over feiten, interpretaties en theorieën. Die een idioot beeld van moslims, islam en Marokkanen schetsen.

louise_louise
12-11-04, 09:21
Geplaatst door mark61
:zweep: Je moest je schamen. Al Sawt is De Stem van maroc.nl. Het welsprekende geweten. Wandelende encyclopedie. Scherper dan een kromzwaard. :hihi:

excusez! :strik:

louise_louise
12-11-04, 09:34
Geplaatst door sienia
Het grappige is dat je nooit een autochtone Nederlander hoort over het feit of iemand wel of niet alle autochtone Nederlanders kan vertegenwoordigen. Simpelweg omdat de Nederlander niet bestaat, net zo min als de moslim of de marokkaan. Mi kun je dan ook niet roepen WIE het kan doen. WIE kan de hele groep vertegenwoordigen? Nou niemand, dacht ik zo.

Ik heb er absoluut geen moeite mee als iemand of een organisatie opkomt tegen ‘de islamfobie’, het gaat in veel gevallen over koranteksten die verkeerd gebruikt worden of uit hun verband zijn gerukt.
Wij kunnen nog wel zulke goede vrome moslims zijn(?) maar er is een heleboel meer voor nodig om de koran (en alles daaromheen) op een juiste manier uit te leggen.
Waar ik wel moeite mee heb is een vertegenwoordiging voor de marokkaanse gemeenschap, bijv. het analyseren van acties van criminele marokkaantjes etc.

freya
12-11-04, 09:37
Geplaatst door louise_louise
We hebben het hier toch niet alleen over debatten voeren? Ik denk dat er een heel wat aan vooraf moet gaan voordat je uberhaupt wordt uitgekozen en uitgenodigd bij een serieus debat (en dan hebben we het niet over de rondom-tien onprofessionele knullige programma’s ).


Soms is publicatie van 1 stukje al voldoende hoor.

En dan gaat het erom of je lekker overkomt op de buis, als je pittig weerwoord geeft en voor een beetje vuurwerk zorgt dan vragen ze je overal, is nl goed voor de kijkcijfers.

Een beetje leuke kop helpt ook natuurlijk

taouanza
12-11-04, 10:04
Oke we hebben dus kandidaten.:

Al Sawt
Zwarte Schaap
Orakel
ZbaqZbaq

What are we waiting for?:jumping:



Ik mis een vrouw...:vreemd:

Mark
12-11-04, 10:05
Geplaatst door taouanza

Ik mis een vrouw...:vreemd:

om de koffie te serveren als de mannen in debat zijn? :fplet:

taouanza
12-11-04, 11:10
Geplaatst door Mark
om de koffie te serveren als de mannen in debat zijn? :fplet:

Noway gaat dit een WSDBtopic worden!
Ik begrijp heus wel waar je heen gaat.
But it aint gonna happen!
Maar ik dacht aan Sienia

GeertC
12-11-04, 11:22
Geplaatst door taouanza
JIj hebt helemaal geen kennis van zaken.
Jij weet niet eens dat Marokkanen leuk zijn. Hoe sneu ben je dan?:rolleyes:

Marokkanen leuk? Wie is er hier sneu?

et_2000nl
12-11-04, 11:24
Geplaatst door taouanza
Oke we hebben dus kandidaten.:

Al Sawt
Zwarte Schaap
Orakel
ZbaqZbaq

What are we waiting for?:jumping:

Tijd voor een enquete.... Als ik later tijd heb vandaag zet ik er een op....
Ik neem aan dat je lijst in volgorde van voorkeur is.



Ik mis een vrouw...:vreemd:

Wie niet....

taouanza
12-11-04, 11:25
Geplaatst door GeertC
Marokkanen leuk? Wie is er hier sneu?

Jij meelijkwekkend gewoon.

taouanza
12-11-04, 11:27
Geplaatst door et_2000nl
Tijd voor een enquete.... Als ik later tijd heb vandaag zet ik er een op....
Ik neem aan dat je lijst in volgorde van voorkeur is.






Nee hoor gewoon opgeschreven.
Er moet geen enquete komen maar een debatwedstrijd en daarna een enquete.



Wie niet...

Foei!

freya
12-11-04, 11:28
Geplaatst door taouanza
Oke we hebben dus kandidaten.:

Al Sawt
Zwarte Schaap
Orakel
ZbaqZbaq

What are we waiting for?:jumping:



Ik mis een vrouw...:vreemd:

Uh Taouanza misschien? :p

et_2000nl
12-11-04, 11:34
Geplaatst door taouanza
Nee hoor gewoon opgeschreven.
Er moet geen enquete komen maar een debatwedstrijd en daarna een enquete.

Meid organiseer iets met Freya. Daarna verkiezingen. En omdat er zo veel geluld word in de media over maroc.nl, we hebben een gekozen (hint, hint, hint een democratisch gekozen marokkans islamitische woordvoerder, het kan samen) vertegenwoordiger van ons prikkers gilde.



Foei!

Waarom nou, ik ben zeer onder de indruk van het vrouwelijke geslacht. Ik heb net mijn lieve vrouwtje naar Schiphol gebracht, die gaat twee weken op familie bezoek. Ik mis haar nu al, de koffie is op en de harira is koud....

et_2000nl
12-11-04, 11:36
Geplaatst door freya
Uh Taouanza misschien? :p

Da's niet eerlijk, die gaat winnen omdat ze als enige vrouw is. Als de stemming anoniem is stemmen alle mocro's op haar, al is het alleen maar omdat ze haar een keer op TV willen zien....

4 mannen, 4 vrouwen.

taouanza
12-11-04, 11:37
Geplaatst door et_2000nl
Meid organiseer iets met Freya. Daarna verkiezingen. En omdat er zo veel geluld word in de media over maroc.nl, we hebben een gekozen (hint, hint, hint een democratisch gekozen marokkans islamitische woordvoerder, het kan samen) vertegenwoordiger van ons prikkers gilde.




Am thinking am thinking



Waarom nou, ik ben zeer onder de indruk van het vrouwelijke geslacht. Ik heb net mijn lieve vrouwtje naar Schiphol gebracht, die gaat twee weken op familie bezoek. Ik mis haar nu al, de koffie is op en de harira is koud....

Oke dan nou mijn welgemeende excuses voor het misverstand.

Dichar
12-11-04, 11:38
Ik weet niet precies hoe hij heet, Ahmed Daoud of zo. Hij zit in het debatprogramma Lagerhuis. Hij dient de aanwezige VVD'ers daar regelmatig van repliek en het gaat hem niet verkeerd af vind ik persoonlijk.

freya
12-11-04, 11:39
Geplaatst door taouanza
Nee hoor gewoon opgeschreven.
Er moet geen enquete komen maar een debatwedstrijd en daarna een enquete.


Het grote Maroc.nl live debat :D


Waar zullen we de subsidie lospeuteren? :stout:



HEEFT BEHEER DIT NU AL GELEZEN? :strik:

freya
12-11-04, 11:40
Geplaatst door Dichar
Ik weet niet precies hoe hij heet, Ahmed Daoud of zo. Hij zit in het debatprogramma Lagerhuis. Hij dient de aanwezige VVD'ers daar regelmatig van repliek en het gaat hem niet verkeerd af vind ik persoonlijk.

De lijst wordt langer en langer :)

taouanza
12-11-04, 11:40
Geplaatst door et_2000nl
Da's niet eerlijk, die gaat winnen omdat ze als enige vrouw is. Als de stemming anoniem is stemmen alle mocro's op haar, al is het alleen maar omdat ze haar een keer op TV willen zien....

4 mannen, 4 vrouwen.


Egnie ze hebben me al een keer of 4 op tv gezien. kom op niet zo onsportief.

Dichar
12-11-04, 11:42
Geplaatst door freya
De lijst wordt langer en langer :)

Hoe langer de lijst hoe groter de kans (statistisch gezien) is dat je de juiste kandidaat treft! :nerd:

et_2000nl
12-11-04, 11:44
Am thinking am thinking

Ik zal ff serieus zijn voor de verandering. Ik denk dat het geen slecht idee is. Een prikker die een weerwoord levert voor al die sukkels die menen een verdraait verhaal over maroc.nl te moeten verspreiden....



Oke dan nou mijn welgemeende excuses voor het misverstand.

Geaccepteerd, maar moest wel ff denken hoe ik me er uit moest lullen.... Maar als ik het lief vraag, kom jij me straks koffie brengen?

et_2000nl
12-11-04, 11:45
Geplaatst door taouanza
Egnie ze hebben me al een keer of 4 op tv gezien. kom op niet zo onsportief.

Stuur de tape ff, ik heb het gemist.... Daarna bepaal ik wel of ik op je ga stemmen....

taouanza
12-11-04, 11:47
Geplaatst door et_2000nl
Stuur de tape ff, ik heb het gemist.... Daarna bepaal ik wel of ik op je ga stemmen....

Dit vinnik nou zo vrouwonvriendelijk!:mad:

Het debat wordt opgenomen op een cassetterecorder.:ego:

et_2000nl
12-11-04, 11:49
Geplaatst door taouanza
Dit vinnik nou zo vrouwonvriendelijk!:mad:

Het debat wordt opgenomen op een cassetterecorder.:ego:

Waarom nou weer zo negatief, habi.... oh nee dat mocht ik niet meer zeggen.... Freya zei zelf dat 'ie' een lekker koppie moest hebben....

OK een compromis, tape en foto....

Goodnight
12-11-04, 11:52
Marcouch vond ik wel een geschikte discussie partner.

Goodnight
12-11-04, 11:54
[i]
Ik vond die vertegenwoordiger van Amsterdamse islamitische scholen het heel goed doen. Weet iemand hoe hij heet?

En die Macouch/Marcoush? (van UMMON?) [/B]

juistem!

Dichar
12-11-04, 12:06
Geplaatst door Goodnight
Marcouch vond ik wel een geschikte discussie partner.

Zag hem gisteravond in rondom 10. Denk dat mijn kandidaat het er beter vanaf zou brengen. Vooral die vergelijking van dat groepje VMBO leerlingen die sympatiseerden met Mohamed B. en het feit dat A.H.A. ook kan zeggen wat ze wil vond ik niet echt slim van hem.

Ron Haleber
12-11-04, 13:10
Geplaatst door Goodnight
Marcouch vond ik wel een geschikte discussie partner.

Oud-brigadier Marcouch is nu op NED 1 op Rondom Tien in herhaling te zien. Net begonnen! :student:

Goodnight
12-11-04, 13:14
Geplaatst door Dichar
Zag hem gisteravond in rondom 10. Denk dat mijn kandidaat het er beter vanaf zou brengen. Vooral die vergelijking van dat groepje VMBO leerlingen die sympatiseerden met Mohamed B. en het feit dat A.H.A. ook kan zeggen wat ze wil vond ik niet echt slim van hem.

wie is jouw kandidaat dan?
Heb niet alle reacties gelezen..

Overigens wat me opvalt is dat men alleen mannelijke kandidaten naar voren schuift.
Wat zegt dit ?

Volgens mij moeten er ook vrouwen zijn die een flinke weerwoord kunnen bieden.

Nee geen Khadija Aarib en ook geen Fatima Elatik en ook niet die woordvoerdster van de AEL die laatst zat te hakkelen bij een nieuwsprogramma van RTL4.

Goodnight
12-11-04, 13:15
Geplaatst door Ron Haleber
Oud-brigadier Marcouch is nu op NED 1 op Rondom Tien in herhaling te zien. Net begonnen! :student:

zit helaas op mijn werk, dus kan geen tv kijken.

mark61
12-11-04, 13:19
Geplaatst door louise_louise
excusez! :strik:

Accepté! :staart:

Ron Haleber
12-11-04, 13:19
Geplaatst door Goodnight
wie is jouw kandidaat dan?

Volgens mij moeten er ook vrouwen zijn die een flinke weerwoord kunnen bieden.

Nee geen Khadija Aarib en ook geen Fatima Elatik en ook niet die woordvoerdster van de AEL die laatst zat te hakkelen bij een nieuwsprogramma van RTL4.

Goodnight, wie let je. Gooi je voor de leeuwen van de media!

Je was nooit op je mond gevallen... Ik herinner me nog hoe ik jou - via mijn topic - elders ten voorbeeld stelde voor je verstandige woorden over "huwelijkspartners"... :love:

Zwarte Schaap
12-11-04, 13:22
Geplaatst door Goodnight
wie is jouw kandidaat dan?
Heb niet alle reacties gelezen..

Overigens wat me opvalt is dat men alleen mannelijke kandidaten naar voren schuift.
Wat zegt dit ?

Volgens mij moeten er ook vrouwen zijn die een flinke weerwoord kunnen bieden.

Nee geen Khadija Aarib en ook geen Fatima Elatik en ook niet die woordvoerdster van de AEL die laatst zat te hakkelen bij een nieuwsprogramma van RTL4.

Volgens pim zijn (westerse) vrouwen geschikter om te koken en kinderen te krijgen.

Goodnight
12-11-04, 13:23
Geplaatst door Ron Haleber
Goodnight, wie let je. Gooi je voor de leeuwen van de media!

Je was nooit op je mond gevallen... Ik herinner me nog hoe ik jou - via mijn topic - elders ten voorbeeld stelde voor je verstandige woorden over "huwelijkspartners"... :love:

Ik voel me gevleid Ron....weet niet eens meer welke topic dat was.
Maar nee, ik ben mij veel te bewust van mijn eigen tekortkomingen.
Volgens mij heb je voor dit soort zaken iemand nodig die een groot ego bezit.

Ik zal geen discussies uit de weg gaan, maar als vertegenwoordiger van een groep...nee....

mark61
12-11-04, 13:24
Geplaatst door Goodnight
zit helaas op mijn werk, dus kan geen tv kijken.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/play?/tv/ncrv/rondomtien/laatste.rm?start=00:00

On de lijn

BiL@L
12-11-04, 13:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens pim zijn (westerse) vrouwen geschikter om te koken en kinderen te krijgen.
Waarom zie ik dan alleen maar mannen in Nederlandse kookprogramma's en eigenlijk vooral vrouwen in Marokkaanse kookprogramma's? Je zou bijna denken dat we een verrijking zijn. :p

Goodnight
12-11-04, 13:25
Geplaatst door mark61
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/play?/tv/ncrv/rondomtien/laatste.rm?start=00:00

On de lijn

:hihi:

aangezien het hier nogal stil is, valt dat des te duidelijker op.
Als je weet wat ik bedoel :wink:

mark61
12-11-04, 13:26
Geplaatst door Goodnight
Ik zal geen discussies uit de weg gaan, maar als vertegenwoordiger van een groep...nee....

Je hoeft alleen jezelf te vertegenwoordigen.

Dat kan jij uitstekend.

mark61
12-11-04, 13:27
Geplaatst door Goodnight
:hihi:

aangezien het hier nogal stil is, valt dat des te duidelijker op.
Als je weet wat ik bedoel :wink:

Koptelefoontje?

Wat doet de rest dan? Slapen?

Zwarte Schaap
12-11-04, 13:28
Geplaatst door Ron Haleber
Goodnight, wie let je. Gooi je voor de leeuwen van de media!

Je was nooit op je mond gevallen... Ik herinner me nog hoe ik jou - via mijn topic - elders ten voorbeeld stelde voor je verstandige woorden over "huwelijkspartners"... :love:

Ze heeft wel wat beters te doen dan de autochtone sensatiezoekers te woord te staan. De media en politici zijn beroepsleugenaars met dito leugenindustrie achter hun aan.

Beter doe je wat echt belangrijk is i.p.v. de beroepsleugenaars van kunstmatige amateur opponenten en brandhout te voorzien.

Er is maar één ding wat we kunnen doen, en dat is studeren en eigen bedrijven beginnen, zijn de autochtonen nog niet tevreden, dan zit er niets op om deze schijnheilige land te verlaten of je moet je erbij neerleggen dat je lange tijd als derde rangsburger mag optreden.

Ron Haleber
12-11-04, 13:32
Geplaatst door Goodnight
Maar nee, ik ben mij veel te bewust van mijn eigen tekortkomingen.
Volgens mij heb je voor dit soort zaken iemand nodig die een groot ego bezit.



Laten we dan maar eens een afspraak maken bij ons thuis. Samen met Mark61 zullen we jouw ego op zo'n peil brengen dat elk ander Marokkaans ego - zelfs dat van cc - tot een zeepbelletje ineenkrimpt! :ninja2:

p.s. je kent de verhalen hier over ons ego toch?

freya
12-11-04, 13:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze heeft wel wat beters te doen dan de autochtone sensatiezoekers te woord te staan. De media en politici zijn beroepsleugenaars met dito leugenindustrie achter hun aan.

Beter doe je wat echt belangrijk is i.p.v. de beroepsleugenaars van kunstmatige amateur opponenten en brandhout te voorzien.

Er is maar één ding wat we kunnen doen, en dat is studeren en eigen bedrijven beginnen, zijn de autochtonen nog niet tevreden, dan zit er niets op om deze schijnheilige land te verlaten of je moet je erbij neerleggen dat je lange tijd als derde rangsburger mag optreden.

Wat doe jij dan eigenlijk hier op het forum schaapje? :duivels:

Wat heeft dat voor zin dan? :fplet:

Goodnight
12-11-04, 13:39
Geplaatst door mark61
Je hoeft alleen jezelf te vertegenwoordigen.

Dat kan jij uitstekend.

dat opkrikken van mijn ego gaat al de juiste kant op :D

Goodnight
12-11-04, 13:41
Geplaatst door mark61
Koptelefoontje?

Wat doet de rest dan? Slapen?

Tis...vrijdag :moe:
iedereen is of vrij of gaat eerder naar huis.Ik ben ook over 3 kwartier pleite.

Waar vind ik zo snel een koptelefoon.
Staat ook verdacht vin je niet?

Goodnight
12-11-04, 13:43
Geplaatst door Ron Haleber

p.s. je kent de verhalen hier over ons ego toch?

dat je naast je schoenen loopt?
Heb ik je hoogst persoonlijk zelf eens van beschuldigd...wat je niet in dank hebt afgenomen :wink:

Zwarte Schaap
12-11-04, 13:47
Geplaatst door freya
Wat doe jij dan eigenlijk hier op het forum schaapje? :duivels:

Wat heeft dat voor zin dan? :fplet:

Het houdt me van de straat en daarnaast leer ik enorm veel van andere prikkers.

Ron Haleber
12-11-04, 13:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het houdt me van de straat en daarnaast leer ik enorm veel van andere prikkers.

Wist ik niet. Toch bedankt Zwarte Schaap! ;)

Rabi'ah.
12-11-04, 13:51
En mijn vrouwelijke kandidaten zijn:

Sienia
Aqua
Taouanza
Couscousje


:strik:

freya
12-11-04, 13:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het houdt me van de straat en daarnaast leer ik enorm veel van andere prikkers.

Ik vind echt dat jij je discussie talent ook buiten dit forum zou moeten ontplooien.

En jouw reden om dat niet te doen vind ik te zwartgallig voor woorden :(
Alsof je het opgeeft, terwijl je hier op het forum juist een heel strijdbare indruk maakt.

Ik geloof er niks van dat jij echt stil in een hoekje wilt blijven zitten.
Bekijk die media maar als bepaalde mensen die je lastigvallen op straat, daar weet je ook wel raad mee, als we je verhalen mogen geloven.

Maar dan wel graag uitsluitend meppen met woorden, die komen sowieso altijd harder aan :student:

mark61
12-11-04, 13:55
Geplaatst door Goodnight
dat opkrikken van mijn ego gaat al de juiste kant op :D

Mooi. Je kan ook je kinderen vertegenwoordigen. Alle kinderen. Je zuster. Je moeder. Je vader. You can do it girl!

mark61
12-11-04, 13:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze heeft wel wat beters te doen dan de autochtone sensatiezoekers te woord te staan. De media en politici zijn beroepsleugenaars met dito leugenindustrie achter hun aan. ...

Wat doe jij hier dan? Preken voor eigen parochie? Nee toch, jij gaat toch ook elke keer het debat aan?

Je kan wel degelijk mensen die over iets praten waar ze geen verstand van hebben, of die leugens verkondigen, de mond snoeren. Juist jij!

Goodnight
12-11-04, 13:57
Geplaatst door mark61
Mooi. Je kan ook je kinderen vertegenwoordigen. Alle kinderen. Je zuster. Je moeder. Je vader. You can do it girl!

damn, nu zakt ie weer in elkaar als een plumpudding.

Dank je wel mark61....

mark61
12-11-04, 13:58
Geplaatst door Goodnight
Tis...vrijdag :moe:
iedereen is of vrij of gaat eerder naar huis.Ik ben ook over 3 kwartier pleite.

Waar vind ik zo snel een koptelefoon.
Staat ook verdacht vin je niet?

Nou dan, als er toch niemand is kan je nog 3 kwartier meepikken. Ik zit nu te luisteren en vind het best wel interessant.

Je doet maar of je op vrijdag ook nog telefoniste bent.

Goodnight
12-11-04, 14:03
Geplaatst door mark61
Nou dan, als er toch niemand is kan je nog 3 kwartier meepikken. Ik zit nu te luisteren en vind het best wel interessant.

Je doet maar of je op vrijdag ook nog telefoniste bent.

hehehe...gaat een beetje moeilijk als leidinggevende telkens als een wervelwind binnen komt stuiven.

En we zijn momenteel met een reorganisatie bezig.Dus er vinden gesprekken plaats.
Nogal misplaatst om dan te 'nietsnutten' terwijl die arme mensen straks op straat staan.

En nee telefoniste dank je! :ego:

mark61
12-11-04, 14:20
Geplaatst door Goodnight
damn, nu zakt ie weer in elkaar als een plumpudding.

Dank je wel mark61....

Wat nou? Jij moest toch zo nodig een groep vertegenwoordigen? Dus ik geef je er een...

Ik vind dat jij jezelf moet vertegenwoordigen. Das meer dan genoeg. Bovendien weet jij precies wat jij vindt. Ook als je mijmert. Dus das ijzersterk.

Gewoon doorbakken, komt wel goed.

Dichar
12-11-04, 14:45
Geplaatst door Goodnight
wie is jouw kandidaat dan?
Heb niet alle reacties gelezen..

Overigens wat me opvalt is dat men alleen mannelijke kandidaten naar voren schuift.
Wat zegt dit ?

Volgens mij moeten er ook vrouwen zijn die een flinke weerwoord kunnen bieden.

Nee geen Khadija Aarib en ook geen Fatima Elatik en ook niet die woordvoerdster van de AEL die laatst zat te hakkelen bij een nieuwsprogramma van RTL4.

Ahmed Daoud of zoiets, die gast uit het Lagerhuis

Zwarte Schaap
12-11-04, 19:02
Geplaatst door taouanza
Ik mis een vrouw...:vreemd:

Van deze vrouwen zie je niet veel maar naar mijn mening zijn het groei-diamanten:

Muslimaah en Yasmeen.

Goodnight
12-11-04, 19:14
Geplaatst door Dichar
Ahmed Daoud of zoiets, die gast uit het Lagerhuis

owja hij ja....das ook inderdaad iemand die een duidelijke mening kan verkondigen.
Zie topic van Ron Haleber.

Goodnight
12-11-04, 19:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Van deze vrouwen zie je niet veel maar naar mijn mening zijn het groei-diamanten:

Muslimaah en Yasmeen.

idd, ja.
maar die zijn ook geen haantje de voorste.En juist aan zulke mensen heb je wat.Die dus niet haantje de voorste zijn.
Alleen wat het weer is met zulke mensen is dat ze liever niet op de voorgrond willen treden.

Zwarte Schaap
12-11-04, 19:35
Geplaatst door Goodnight
idd, ja.
maar die zijn ook geen haantje de voorste.En juist aan zulke mensen heb je wat.Die dus niet haantje de voorste zijn.
Alleen wat het weer is met zulke mensen is dat ze liever niet op de voorgrond willen treden.

Het podium is een theater en show, sommigen houden niet van shows maar van praktijkresultaten.

De meeste mensen doen hun dagelijkse taken en werk wat ons allen ten goede komt in alle anonimiteit (allochtoon en autochtoon).

(Ik heb het niet over de dames maar gewoon over het algemeen)

freya
12-11-04, 21:45
ey, tis een topper :cool:

mark61
12-11-04, 23:06
Geplaatst door freya
ey, tis een topper :cool:

das scoren, wat?

Äna
12-11-04, 23:17
Marcouch in combinatie met Samira Abbos, de laatste vind ik voornamelijk pit hebben niet altijd hele goede argumenten, maar wel strijdlust.

Trouwens, het is al een keer eerder gezegd, waarom niet een nieuwe onbekende als vertegenwoordiger van Maroc.nl
Zwarte Schaap, ourzazat, ik ken ze niet allemaal, vind meestal ZS wel oke.

Laten we maar een stemming houding, hoog tijd voor een nieuwe vertegenwoordiger toch!

allard
13-11-04, 00:22
Ik stel voor TAOUANZA !! maar dan wel met een schepje suiker graag :nerveus:

freya
13-11-04, 10:38
De oogst van 15 pagina's tot nu toe:

mensen die al aan het openbare debat deelnemen:

Nabil Marmouch
Abdullah Hasselhoef
Mohamed Benzakour
Ali Eddaoudi
Saïd Benayad (voorzitter ISBO).
Marcouch
Ahmed Dadou

Prikkers waarvan veel andere prikkers vinden dat ze maar eens uit de prikbordkast moeten komen:

Al Sawt
Orakel
Zwarte Schaap
Aqua
Goodnight
Taouanza


Nog aanvullingen?


Dit lijkt me toch al een aardig lijstje om een leuk


GROOT MAROC.NL LIVE DEBAT

mee te kunnen organiseren

:strik:


beheer leest mee???

mark61
13-11-04, 10:51
Je vergeet je eigen suggestie: et_2000nl. Ouarzazate met de grote bek, in de kast dan toch. Kid Capri, of zijn overwegend WSDB-ers uitgesloten van deelname aan de competitie? Hated is van de concurrentie, dus die mag zeker ook niet genoemd. Misschien kunnen we in plaats daarvan de heer M. Jabri nomineren. Wat is er mis met Rabi`ah? Of doen we hier aan *******?

freya
13-11-04, 11:04
Geplaatst door mark61
Je vergeet je eigen suggestie: et_2000nl. Ouarzazate met de grote bek, in de kast dan toch. Kid Capri, of zijn overwegend WSDB-ers uitgesloten van deelname aan de competitie? Hated is van de concurrentie, dus die mag zeker ook niet genoemd. Misschien kunnen we in plaats daarvan de heer M. Jabri nomineren. Wat is er mis met Rabi`ah? Of doen we hier aan *******?

Ja hallo, ik heb 15 pagina's zitten doorworstelen :maf:

Daaruit heb ik de meest in het oog springende/meest genoemde prikkers opgeprikt.

Ik vraag niet voor niks om aanvullingen :rolleyes:

Ron Haleber
13-11-04, 11:08
Geplaatst door mark61
Je vergeet je eigen suggestie: et_2000nl. Ouarzazate met de grote bek, in de kast dan toch. Kid Capri, of zijn overwegend WSDB-ers uitgesloten van deelname aan de competitie? Hated is van de concurrentie, dus die mag zeker ook niet genoemd. Misschien kunnen we in plaats daarvan de heer M. Jabri nomineren. Wat is er mis met Rabi`ah? Of doen we hier aan *******?

Laatst discussieerden we bij de NMO of Jabri van El Qalem moest worden uitgenodigd. De meerderheid van de moslims was tegen, vond het een eenzijdig provocateur. Daar was ik het mee eens. :zozo:



Zelf zie ik wel wat in Farid Achachboun van Farid Online. Samen met Simon lig ik met hem wel vaak overhoop. Maar ik verwacht van hem dat hij zich snel tot goed - en heel belangrijk - van clubs onafhankelijk debater kan ontwikkelen. :student:

Farid bleek niet bang om desgevraagd een stuk te schrijven: Zie hiervoor: http://www.ronhaleber.nl/bommel-2.html


Bij Orakel lukte me dit niet! :huil:

En Rabiah heeft - jammer genoeg - al een woordvoerder - waarbij ik zwaar op mn kop krijg als ik die durf afvallen of bekritiseren... :hihi:

mark61
13-11-04, 11:15
Geplaatst door Ron Haleber
Laatst discussieerden we bij de NMO of Jabri van El Qalem moest worden uitgenodigd. De meerderheid van de moslims was tegen, vond het een eenzijdig provocateur. Daar was ik het mee eens. :zozo:

Jah de timing is abonimabel. Vooral als 99% van zowel doelgroep als 'natuurlijke achterban' :vreemd: geen hout begrijpt van wat hij bedoelt. Maar zat hij niet in Rondom 10? Dat liep toch wel los, al mocht hij niet vertellen hoe zijn stukje in elkaar zat. Dat willen we niet weten, we moeten wel lekker kunnen blijven griezelen. Enfin, tijdelijk afvoeren dan maar.


Zelf zie ik wel wat in Farid Achachboun van Farid Online.

Is dat niet die veroordeelde meneer die nu in Maleisië zou moeten wonen? Of haal ik 2 mensen door elkaar? In dat geval, excuus; in het andere geval zou ik m maar reserve houden. :)


Bij Orakel lukte me dit niet! :huil:

:hihi: Je bent besmet. Stel je voor dat het uitkomt, dan is Orakel's reputatie in een keer naar de k****.


En Rabiah heeft - jammer genoeg - al een woordvoerder - waarbij ik zwaar op mn kop krijg als ik die durf afvallen of bekritiseren... :hihi:

Ze gaat het woord maar eens voor zichzelf voeren. Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we geen Colijns en Groen van Prinsterers meer zochten, maar geheel 21ste-eeuwse individuen?

Ron Haleber
13-11-04, 14:49
Discussie en aanvulling op de candidatenlijst van Freija

Geplaatst door mark61

[Jabri van qalem] Jah de timing is abonimabel. Vooral als 99% van zowel doelgroep als 'natuurlijke achterban' :vreemd: geen hout begrijpt van wat hij bedoelt. Maar zat hij niet in Rondom 10? Dat liep toch wel los, al mocht hij niet vertellen hoe zijn stukje in elkaar zat. Dat willen we niet weten, we moeten wel lekker kunnen blijven griezelen. Enfin, tijdelijk afvoeren dan maar.

Ron: Die Jabri van qalem, ja Grimbergen probeerde vergeefs iets uit hem te krijgen - lukte hem al niet. Laat staan die lui van NOVA... :vingers: Hij provoceert met dat homo's van torens gooien. Vind hij erg geestig :fpiraat:



[Farid ] Is dat niet die veroordeelde meneer die nu in Maleisië zou moeten wonen? Of haal ik 2 mensen door elkaar? In dat geval, excuus; in het andere geval zou ik m maar reserve houden. :)

Mark ik dacht dat jij je tegenover Marokkanen altijd uiterst gereserveerd opstelt net als mijn Turkse vrienden...? Of heb ik het nu helemaal mis?

Mijn vriend Farid heeft natuurlijk volgens de Marokkanen hier een veels te groot EGO... Is vroom maar ook verwoed lid van Islam Online - maar daar showt hij niet mee, houdt het liever bij de grote politiek.

Die straftaak met Wilders lijkt me juist voor een Marokaan tot grote aanbeveling strekken als politiek commentator!

Zijn dossier is verder blank - geeneens laptops e.d. gejat...! Waar vind je er zo één vandaag nog?
En hij vindt het ook leuk te schrijven...! Wil graag een heel boek over Van Bommel schrijven (wat ik die arme imam maar bespaar)



[Orakel ] :hihi: Je bent besmet. Stel je voor dat het uitkomt, dan is Orakel's reputatie in een keer naar de k****.

Je hebt toch ook gezien hoe ik hier twee academici voorstelde die om bijdragen voor hun religie-bundel leurden. Niemand was te porren - ook Orakel niet hoewel ik hem stevig achter zn vodden zat



[Rabiah ] Ze gaat het woord maar eens voor zichzelf voeren. Ik dacht dat we hadden afgesproken dat we geen Colijns en Groen van Prinsterers meer zochten, maar geheel 21ste-eeuwse individuen?

Mark, je vergist je. De Christenunie is echt in. Nabil kijkt daar veel van af. Zag je die twee niet op de EO bij Knevel? Dat wordt nog wel eens wat...:Iluvu:

Rabiah leeft zowel met haar cdtjes als met haar club van Grote Idolen. Mark, waag het niet je aan ze te vergrijpen, dan zwaait er wat :maf2: Dat kon je erg goed zien op mijn Afscheidsbrief dat topic van Maarten waar ik haar reply gaf en wat de mods dus uit voorzorg nu maar gauw hebben gewist...!

Mijn kandidaat blijft eigenlijk Rafiq. Heeft beter Nederlands leren schrijven. Anarchistisch ingesteld - ondanks dat hij net als cc zijn opleiding aan de Al Furqaan ontving... Nam hem mee naar de NMO - ging prima! Had hem ook al aan Jawad voorgesteld voor een post bij de AEL...


Dan die Haselhoef met zijn kalifaat: afvoeren! Toen jij met de Osmaanse kalief aankwam en ik met de Marokkaanse zakte hij meteen door de vloer...

SalmayaSale
13-11-04, 15:11
Geplaatst door freya
Gisteravond in De Balie vroeg ik aan directeur Anil Ramdas: Wanneer komt er nu een avond waarbij moslims aan het woord komen?


Het lijkt me toch eindelijk eens tijd worden dat er een stevig weerwoord komt tegen de islamfobie, maar vandaag knaagt de hele dag de vraag in mijn hoofd: WIE GAAT DAT DAN DOEN?

Wie zegt tegen Hans Jansen dat hij uit zijn nek zwets als hij zegt dat de koranversen over het doden van ongelovigen over 'ons allemaal' gaan?
( En kan dat ook aantonen)

Wie geeft een stevig weerwoord tegen de onzin die Wilders over de islam uitkraamt?

Wie vraagt aan AHA waarom ze zoveel geld vraagt aan armlastige islamitische vrouwenorganisaties die haar uitnodigen, zodat ze niet met ze in gesrek kan?

Wie toont aan dat islam en democratie wel goed samen kunne gaan itt wat Spruytje beweert?

WIE, WIE, WIE???

De enige die ik kan bedenken is DAJJ, maar is het eigenlijk niet te gek voor woorden dat Nederlandse moslims een woordvoerder uit Belgie zouden moeten halen?!

Dus doe eens suggesties...........................


Ik vind het eerlijk gezegd tijd en energie verspilling.
Het is een rage die uiteindelijk zal overwaaien.
Wie willen wij eigenlijk overtuigen, de meeste weten wel hoe het zit met de islam.
Alles wat je zegt of ik zeg, heeft geen invloed, het speelt zich vooral in de politieke arena.
De politiek bepaalt hoe de koers is, nu is het terrorisme de prioriteit, morgen is het drugsbeleid etc, …
Het gaat mij meer om de gewone mensen tussen ons, ik wil geen intellectuelen aan het woord, ik wil gewone burgers horen. Die zeggen meestal zonder katmuis spel wat ze echt denken,
Ze zijn niet bang voor hun imago of subsidie.
De lage geschoolde burger volgt ook geen debatten, die kijkt naar het nieuws.
Met beelden heb je meer invloed op mensen dan met woorden.
De lage gescholden zijn meestal ook de meeste racisten, Ze geven de allochtoon de schuld van alles dat in hun leven misgegaan is, hun werkloosheid, hun loserbestand………..
Ja laten wij die mensen overtuigen dat wij wel deugen maar tja of het lukt …………
Of laten wij de media vragen om ipv beelden van haatdragende, schietend, alle ongelovige verdoemend moslims, lieve vreedzame moslims die voor liefde en solidariteit lobyen uitzenden.
1x per dag een jaar lang, heeft meer invloed dan 100000000 debatten.
Mensen in mijn omgeving weten hoe ik ben, wie ik ben en wat ik vertengwoordig. Wie wil ik nog meer overtuigen dat ik een goede moslima ben.

Ps ik vind ook jammer dat AH aan de verkeerde zijde zit, anders was zij mijn kandidaat, ze heeft wel lef, dat moet ik wel toegeven al ben ik niet met haar eens.

Maarten
13-11-04, 16:02
MarsipuAli ?..

mark61
13-11-04, 17:01
Geplaatst door Ron Haleber
Die Jabri van qalem, ja Grimbergen probeerde vergeefs iets uit hem te krijgen - lukte hem al niet. Laat staan die lui van NOVA... :vingers: Hij provoceert met dat homo's van torens gooien. Vind hij erg geestig

Gek, wat ik zag was een Grimbergen die hem steeds maar weer het zwijgen probeerde op te leggen.


Mark ik dacht dat jij je tegenover Marokkanen altijd uiterst gereserveerd...

Ik heb het niet over wat ik ervan vind, ik kijk naar de praktische PR-kant.


Mark, je vergist je. De Christenunie is echt in. Nabil kijkt daar veel van af. Zag je die twee niet op de EO bij Knevel? Dat wordt nog wel eens wat...:Iluvu:

Ik weet het, maar ik ben TEGEN.


Mijn kandidaat blijft eigenlijk Rafiq. Heeft beter Nederlands leren schrijven. Anarchistisch ingesteld - ondanks dat hij net als cc zijn opleiding aan de Al Furqaan ontving...

Rare mensen komen er van die Furqaan, als je bedenkt dat het een broeinest van teggogisme moet zijn. :hihi:

Ron Haleber
13-11-04, 18:01
Geplaatst door mark61
Gek, wat ik zag was een Grimbergen die hem steeds maar weer het zwijgen probeerde op te leggen.


Bekijk z'n site maar eens - dan wil ik je wel weer horen. Maaar jij vindt Ertan natuurlijk een topper?



Ik heb het niet over wat ik ervan vind, ik kijk naar de praktische PR-kant.


De PR-kant van alle Arabieren - denk even aan de Palestijnen = 0,0. Ik dacht dat je daar toch wel verschil zag met de slachtoffers van jouw studie...



Ik weet het, maar ik ben TEGEN.



Denk je nou dat ik een moslim ben? Daar gaat het niet over. Het gaat om in te schatten of ze haalbare kaarten spelen of dat het daar al misgaat.



Rare mensen komen er van die Furqaan, als je bedenkt dat het een broeinest van teggogisme moet zijn. :hihi:

Van Milli Görüs komen ook heel rare mensen. Ik beoordeel ze per persoon. Erbakan lag me evenmin als Atta...

mark61
13-11-04, 18:17
Geplaatst door Ron Haleber
Bekijk z'n site maar eens - dan wil ik je wel weer horen. Maaar jij vindt Ertan natuurlijk een topper?

Die heb ik gezien. Ik ben er niet kapot van, maar het doel van de column in kwestie was mij zonneklaar. Alleen de timing, zoals gezegd, beroerd. Ertan vind ik een griezel. Turkse TvG, zeg ik altijd.


De PR-kant van alle Arabieren - denk even aan de Palestijnen = 0,0. Ik dacht dat je daar toch wel verschil zag met de slachtoffers van jouw studie...

Nou daar was ik nog niet eens over begonnen, maar daar dacht ik de laatste tijd ook over. Maar wat zegt dat over Farid? Mijn slachtoffertjes hebben een zo mogelijk nog beroerder PR-beleid. Dat Arm.-gedoe had al tientallen jaren uit de wereld kunnen zijn als ze er beter mee omgesprongen waren. Ze zijn zo verkrampt in die kringen dat ze elke PR-kwestie verpesten.


Denk je nou dat ik een moslim ben? Daar gaat het niet over. Het gaat om in te schatten of ze haalbare kaarten spelen of dat het daar al misgaat.

Nee, ik ben tegen het enthousiaste opdiepen van de verzuiling uit het vuilnisvat van de geschiedenis.


Van Milli Görüs komen ook heel rare mensen. Ik beoordeel ze per persoon. Erbakan lag me evenmin als Atta...

Milli Görüs in NL vind ik een hele eigenaardige organisatie. Theoretisch om van te griezelen, in de praktijk erg constructief. Erbakan heeft een compleet andere agenda dan Karacaer. Nl. de Turkse politiek. Die is sowieso griezelig.

gerritderaaf
14-11-04, 02:00
Geplaatst door SalmayaSale

Wie willen wij eigenlijk overtuigen, de meeste weten wel hoe het zit met de islam....

...Ja laten wij die mensen overtuigen dat wij wel deugen maar tja of het lukt …………

.
Het probleem is juist dat Nederlanders helemaal niet weten hoe het zit met de islam. Het is voor ons allemaal moeilijk te begrijpen. Na het lezen van de koran werd het allemaal nog veel verwarrender. De kerken organiseren bijbelcursussen waar iedereen die dat wil naartoe kan (je hoeft er geen christen voor te zijn). Is er zoiets ook voor mensen met vragen over de Islam? Het zou erg nuttig zijn want veel Nederlanders zijn bang voor de islam.

Ron Haleber
14-11-04, 06:54
Geplaatst door mark61
...

Mark, excuus, ik zie jouzelf n.a.v. de lijst van Freya geen lijstje van candidaten naar voren brengen die je verdedigt of afkeurt op hun kwaliteiten. In dat perspectief gaat mijn eigen lijstje paternalistisch aandoen en op afsijken lijken. Pas als jijzelf ook met een lijst candidaten komt, heeft het zin elkaar selectief te bekritiseren.

Om elk misverstand te voorkomen zette ik dus bij mijn lijstje: "Discussie en aanvulling op de candidatenlijst van Freya".

Muslimaah
14-11-04, 11:12
Ik had al eerder twee vrouwen aangewezen.

Sultan Gun. Pittige turkse moslima.

En een marokkaanse pvda-lid in denhaag.

En een Ben Jij Bang Voor Mij-ster uit Utrecht. Ookwel bekend onder de nick Naima hier op maroc.nl.

Allemaal hele geschikte, mondige, niet schuwe dames!

freya
14-11-04, 11:18
Geplaatst door Muslimaah
Ik had al eerder twee vrouwen aangewezen.

Sultan Gun. Pittige turkse moslima.

En een marokkaanse pvda-lid in denhaag.

En een Ben Jij Bang Voor Mij-ster uit Utrecht. Ookwel bekend onder de nick Naima hier op maroc.nl.

Allemaal hele geschikte, mondige, niet schuwe dames!

Meer info graag! :fplet:

freya
14-11-04, 11:31
Geplaatst door SalmayaSale
Ik vind het eerlijk gezegd tijd en energie verspilling.
Het is een rage die uiteindelijk zal overwaaien.

Nou deze rage duurt al jaren, heeft zeer onaangename gevolgen zoals brandende moskeeen e neemt voorlopig alleen in heftgheid toe ipv af te nemen.


Wie willen wij eigenlijk overtuigen, de meeste weten wel hoe het zit met de islam.

Dat is zo helemaal verschrikkelijk en ontzettend NIET waar!


Alles wat je zegt of ik zeg, heeft geen invloed, het speelt zich vooral in de politieke arena.
De politiek bepaalt hoe de koers is, nu is het terrorisme de prioriteit, morgen is het drugsbeleid etc, …

En de burgers zijn de domme makke schapen, die daar enkele invloed op hebben? Lekker beeld van deze samenleving heb jij!


Het gaat mij meer om de gewone mensen tussen ons, ik wil geen intellectuelen aan het woord, ik wil gewone burgers horen. Die zeggen meestal zonder katmuis spel wat ze echt denken Ze zijn niet bang voor hun imago of subsidie.

Waarom vraag ik naar nieuwe woordvoerders dan?


De lage geschoolde burger volgt ook geen debatten, die kijkt naar het nieuws.
Met beelden heb je meer invloed op mensen dan met woorden.

Dus is het zaak om je verhaal op TV te krijgen!
Dat doe je niet door met de buurman een kopje koffie te drinken.


De lage gescholden zijn meestal ook de meeste racisten, Ze geven de allochtoon de schuld van alles dat in hun leven misgegaan is, hun werkloosheid, hun loserbestand………..
Ja laten wij die mensen overtuigen dat wij wel deugen maar tja of het lukt …………

En hoe wou je die mensen bereiken?
Ze aanspreken in de Albert Hein zeker :hihi:


Of laten wij de media vragen om ipv beelden van haatdragende, schietend, alle ongelovige verdoemend moslims, lieve vreedzame moslims die voor liefde en solidariteit lobyen uitzenden.

Wie is wij? En heb je daar geen woordvoerders voor nodig?


1x per dag een jaar lang, heeft meer invloed dan 100000000 debatten.
Mensen in mijn omgeving weten hoe ik ben, wie ik ben en wat ik vertengwoordig. Wie wil ik nog meer overtuigen dat ik een goede moslima ben.

Nou 1 kop op de voorpagina van de telegraaf doet ook steeds weer wonderen :moe:

Een paar keer een goed verhaal op TV bereikt veel meer mensen dan alleen ja buren.


Ps ik vind ook jammer dat AH aan de verkeerde zijde zit, anders was zij mijn kandidaat, ze heeft wel lef, dat moet ik wel toegeven al ben ik niet met haar eens.

Er zijn zoveel vrouwen met lef en met een veel beter verhaal!

Muslimaah
14-11-04, 11:43
Geplaatst door freya
Meer info graag! :fplet:

Sultan Gun: Spokeswoman geweest bij de demo tegen verbod op religieuze uitingen/symbolen in Frankerijk. Afgestudeerd aan rechtenfaculteit in Utrecht. Heeft Internationaal Recht gedaan als ik me niet vergis. Zij weet goed met media om te gaan. Geen angst, goed articulerend.

Pvda'ster is een een co-bestuurslid van een vereniging waar ik ook in het bestuur zit. Volgens mij is zij raadslid. Uitgenodigt in een debat met het AEL. In de zin van opbouwende kritiek. Ookal vond de AEL dat niet zo leuk. Daarin werd ik ontstellend teleurgesteld in wie het AEL was en is. Van DAJJ kon je zeggen dat ie tenminste een eigen boodschap had, eens of oneens.

Derde, is een dame die ons programma op de demo presenteerde en lid is en was van Ben Jij Bang Voor Mij?. Psychologie studente. Volgens mij nu alweer derdejaars.

Wortel
14-11-04, 16:48
Derde, is een dame die ons programma op de demo presenteerde en lid is en was van Ben Jij Bang Voor Mij?. Psychologie studente. Volgens mij nu alweer derdejaars.

Doe haar de hartelijke groeten van Wortel :)

freya
14-11-04, 16:59
Geplaatst door Wortel
Doe haar de hartelijke groeten van Wortel :)

Vertel ons liever haar naam! :fplet:

taouanza
14-11-04, 18:48
Oke kunnen we nu concrete dingen afspreken.
Zoals een debat organiseren?

We hebben dus de volgende prikkandidaten:
Al Sawt
Zwarte Schaap
Orakel
ZbaqZbaq
Goodnight
aQua
Sienia

Kan ik een bevestiging krijgen van deze kandidaten.
Geen smoesjes svp:ego:

SalmayaSale
14-11-04, 19:11
Geplaatst door freya
[B][QUOTE]Nou deze rage duurt al jaren, heeft zeer onaangename gevolgen zoals brandende moskeeen e neemt voorlopig alleen in heftgheid toe ipv af te nemen.

Dat het in heftigheid toeneemt vind ik niet echt negatief. Het is goed dat mensen uiteindelijk beseffen dat iets niet echt pluis is. Dat wat jaren ondergronds zich heeft afgespeeld boven water komt.
Bij zulke openbaringen (als ik het zo kan noemen) kruipt het ongedierte ook naar buiten en dan krijg je de extremen als het branden van moskeeën BV maar de meeste blijven toch beschaafd. :knipoog:



Dat is zo helemaal verschrikkelijk en ontzettend NIET waar!

Verschikkelijk???????? Niet waar???? Hoezo? Geloof me, iedereen die kan lezen kan begrijpen hoe vreedzaam de islam is. Ze hebben moeite met de moslims maar niet met de islam.
Ik weet tenminste 100 mensen die dat weten, jij weet zeker ook minsten............ en hij/zij minstens..................... het is toch niet zo slecht???? :cool:




En de burgers zijn de domme makke schapen, die daar enkele invloed op hebben? Lekker beeld van deze samenleving heb jij!

Misschien is mijn beeld iets meer realistischer en dat democratie uiteindelijk maar een illusie is. Ik zeg niet dat je niks moet doen maar verwacht ook geen wonderen.
Hoeveel mensen zijn nu tegen deze regeringsvorming, zouden die mensen die regering naar huis kunnen sturen?
Nee ze moeten wachten tot er weer verkiezingen zijn.


Waarom vraag ik naar nieuwe woordvoerders dan?

Mijn vraag is nog steeds waarom een woordvoerder, niemand mag iemand anders vertegenwoordigen, iedereen moet voor zichzelf opkomen.
Misschien waren al teveel en foute woordvoerders geweest.
Trouwens waarom een woordvoerder van eigen soort, een buitenstander heeft misschien meer inzicht en argumenten dan een insider.
Wie zal men geloven? De consument of het bedrijf die reclame maakt voor haar producten? :auw2:



Dus is het zaak om je verhaal op TV te krijgen!
Dat doe je niet door met de buurman een kopje koffie te drinken.

Ik denk dat je toch meer bereikt door de buurman je goede kant te laten zien dan op tv.
Mijn buurman, jouw buurman, zoveel buurmensen vormen de gewone burger, die moet inzien dat wij niet zo slecht zijn.
Het is een soort kettingreactie, je begint met de buurman en eindigt met de hele maatschappij. Niet makkelijk maar vind ik nuttiger dan al die tv optredens die wij al jaren ernaar kijken zonder resultaten.


En hoe wou je die mensen bereiken?
Ze aanspreken in de Albert Hein zeker :hihi:

Ik hoef ze niet te spreken. Mijn gedrag en die van anderen moet bepalen of wij hun respect afdwingen of niet.


Wie is wij? En heb je daar geen woordvoerders voor nodig?

Wij de moslims natuurlijk. Heb je een woordvoerder nodig voor mensen die zelf niet weten waar ze aan toe zijn?
Je hebt zoveel soort moslims dat je wel duizenden woordvoerders nodig hebt.
Hoe wil je de islam uitleggen aan niet moslims als de moslims zelf dat meestal niet weten.



Nou 1 kop op de voorpagina van de telegraaf doet ook steeds weer wonderen :moe:

Een paar keer een goed verhaal op TV bereikt veel meer mensen dan alleen ja buren.

Wat heb je met de buren? Vind je het zo sarcastisch (nou ben blij dat ik je vermaakt heb) enfin, Ik heb het niet alleen over buren maar over vriendenkring, collega's................... :ego:
Voorpagina's haal je niet door een paar wijze woorden aan te kondigen die haal door uitblinkende daden.

Ik twijfel niet aan je nobele intenties Freya maar ik geloof toch dat je klein moet beginnen om iets groots te bereiken.
De moslims moeten eerst Een en eens worden om een duidelijke boodschap over te brengen.

Rabi'ah.
14-11-04, 20:40
Geplaatst door mark61
Wat is er mis met Rabi`ah?

Hey, jij bent de eerste die mij voorstelt. :strik:



Dus voorlopige tussenstand:

Al Sawt
Zwarte Schaap
Orakel
ZbaqZbaq
Goodnight
aQua
Sienia
Al Sawt
Kid Capri
Et 2000
Taouanza
Ourzazate
Rabiah
Couscousje

Nog vrijwilligers? :wink:

taouanza
14-11-04, 20:42
Geplaatst door Rabi'ah.
Hey, jij bent de eerste die mij voorstelt. :strik:

Ik zou wel willen, maar misschien is mijn leeftijd een probleem. :vreemd:

Dus voorlopige tussenstand:

Al Sawt
Zwarte Schaap
Orakel
ZbaqZbaq
Goodnight
aQua
Sienia
Al Sawt
Kid Capri
Et 2000
Taouanza
Ourzazate
Rabiah

Nog vrijwilligers? :wink:

Maar ze moeten zich ook aanmelden anders wordt het weer een survivalgebeuren.
Gezellige topic maar verder niks.:moe:

sienia
14-11-04, 20:45
Geplaatst door taouanza
Maar ze moeten zich ook aanmelden anders wordt het weer een survivalgebeuren.
Gezellige topic maar verder niks.:moe:

Waar is je assertiviteit gebleven? Make things happen.
Als Mo niet naar de berg komt...
Mijn standpunt ken je.

mark61
14-11-04, 20:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Hey, jij bent de eerste die mij voorstelt. :strik:

Viel me op. Ben jij controversiëel? Of moet het etnoMaroc zijn?

Weet zeker dat er nog veel meer vrouwen in aanmerking komen, maar je weet, die cijferen zich nog harder weg dan de heren hier.

Rabi'ah.
14-11-04, 20:47
Geplaatst door taouanza
Maar ze moeten zich ook aanmelden anders wordt het weer een survivalgebeuren.
Gezellige topic maar verder niks.:moe:

Ik meld me bij deze aan, volgens mij kun je de rest liever via pm benaderen.

taouanza
14-11-04, 20:47
Geplaatst door sienia
Waar is je assertiviteit gebleven? Make things happen.
Als Mo niet naar de berg komt...
Mijn standpunt ken je.

Ik weet niet waar hun huis woont. Anders had ik ze wel d'r uit gesleurd. :slaap:

Rabi'ah.
14-11-04, 20:50
Geplaatst door mark61
Viel me op. Ben jij controversiëel? Of moet het etnoMaroc zijn?


Ik ben Surinaams, controversieel (bij bepaalde mensen althans) en achttien jaar.

Desalniettemin ben ik niet op m'n mondje gevallen, heb ik kennis van de islam en ben ik niet bang voor spreken in het openbaar.

En aangezien het gaat om een islamitisch tegengeluid, neem ik aan dat iedere moslim welkom is.

Wortel
14-11-04, 21:00
Vertel ons liever haar naam!

De vertrouwelijkheid op een forum vereist nu eenmaal dat iemand alleen zelf zijn of haar naam kan noemen. Dus, Muslimaah, ga maar polsen bij haar of ze op deze manier spreekbuis wil zijn.

En doe haar, nogmaals, de groeten van Wortel...

_h4T3D_sE7eN
15-11-04, 00:08
Wat een gang mentality ook hier in NL. Probeer een individu te zijn en spreek voor jezelf. En pretendeer daarbij vooral niet voor een achterban te spreken.


@ Ron Haleber: jij bent 1 van de velen die de plank volledig heeft misgeslagen mbt de door jou o zo gehate column. Selectieve lezer. Bah.

Ron Haleber
15-11-04, 01:27
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

@ Ron Haleber: jij bent 1 van de velen die de plank volledig heeft misgeslagen mbt de door jou o zo gehate column. Selectieve lezer. Bah.

Ikke ollander - ikke niet begrijpe... Leg me aub hier of met mailtje effe uit: wie, wat, waar, waarom? (p.s. ik waardeer jou om je pittige posts!) :nerd:

freya
15-11-04, 10:33
Geplaatst door taouanza
Maar ze moeten zich ook aanmelden anders wordt het weer een survivalgebeuren.
Gezellige topic maar verder niks.:moe:

Ik denk dat als we als maroc.nl iets willen organiseren we juist ook een aantal niet prikker sprekers moeten uitnodigen.
De meeste hier genoemde prikkers zijn het nl wel ongeveer met elkaar eens, dan heb je weinig debat :D

Met een klein clubje eerst een goed plan maken dus
Hoe staat beheer hier tegenover? willen die mee doen of moet het een prikkers initiatief worden?

En als er een goed plan ligt dan staan onze kandidaten te dringen om mee doen :argwaan:
Nou ja. iig weten ze dan waar ze zich voor opgeven.

Rabi'ah.
15-11-04, 10:41
We kunnen niet-prikkers uitnodigen, ook als opponenten, maar het zal mij benieuwen of die helden dan ook echt op komen dagen. :fplet:

Tlijkt me overigens ook geen gek idee om de mensen op mijn lijstje de revue te laten passeren en te kijken naar de pro's en contra's van iedereen..........

taouanza
15-11-04, 11:33
Geplaatst door freya
Ik denk dat als we als maroc.nl iets willen organiseren we juist ook een aantal niet prikker sprekers moeten uitnodigen.
De meeste hier genoemde prikkers zijn het nl wel ongeveer met elkaar eens, dan heb je weinig debat :D

Met een klein clubje eerst een goed plan maken dus
Hoe staat beheer hier tegenover? willen die mee doen of moet het een prikkers initiatief worden?

En als er een goed plan ligt dan staan onze kandidaten te dringen om mee doen :argwaan:
Nou ja. iig weten ze dan waar ze zich voor opgeven.

Ik denk niet dat iedereen onderling met elkaar eens is. Je bent het eens met elkaar als je telkens je moet verdedigen tegen vooroordelen.
Maar als je een discussie hebt die straight to the point gaat zullen er zeker veel meningsverschillen zijn. Ik lig hier ook regelmatig over hoop met ZS.