PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee terreurverdachten van Nederlandse komaf



delirious
11-11-04, 18:40
Twee terreurverdachten van Nederlandse komaf
Bij de grote anti-terreuractie in Nederland zijn gisteren ook twee Nederlandse broers gearresteerd. Het gaat om Jason en Jermaine W., van 19 en 17 jaar oud, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.


Bekeerd
Jason en Jermaine worden verdacht van deelneming aan een terreurorganisatie. Jason wordt 'samenspanning tot moord met een terroristisch oogmerk' ten laste gelegd, meldt een betrouwbare justitiebron. De jongens komen uit een Westers gezin en wonen in Amersfoort. Ze zouden zich tot de radicale islam hebben bekeerd.

Bang voor Madrid-scenario
Behalve de twee broers werden gisteren nog vijf anderen opgepakt. De meesten in het terreurpand in Den Haag, onder wie Jason. Zijn jongere broertje Jermaine werd in zijn huis in Amersfoort gepakt. Politie en justitie hebben zijn aanhouding een tijd geheim gehouden, omdat ze bang waren dat Jason in Den Haag zou 'doorslaan', zodra hij zou horen dat zijn broertje is opgepakt. De politie vreesde voor het zogenaamde Madrid-scenario. Spaanse terroristen bliezen dit jaar hun appartement op toen ze waren omsingeld.

Buurt
Buurtbewoners weten niet veel van het gezin. Ze zijn wel verbaasd dat deze jongens van westerse afkomst ogenschijnlijk plotseling in een radicaal moslimnetwerk opduiken, verklaren ze tegenover het RTL Nieuws.

Duizenden bekeerlingen
Het komt vaker voor dat Nederlanders zich bekeren tot de islam. Nederland telt naar schatting enkele duizenden bekeerlingen. Meestal zijn dat vrouwen die trouwen met een moslim. Volgens deskundigen komt het maar weinig voor dat Hollandse mannen zich wenden tot de islam. Van de groep die voor de islam kiest, blijft het grootste deel gematigd; slechts een kleine groep gaat de radicale kant op.



©RTLNieuws.nl

Marousia
11-11-04, 19:17
Ben nog verbaasder dan ik al was, zou men in de media de Marokkaanse mensen nu niet moeten gaan rehabiliteren? Want met wijst wel de vingers naar hen!

We hebben allen een vrije keuze, waarin we geacht worden de verantwoording te nemen voor onze daden. In dit geval geheel Westers, hoe zaait men tweespalt?

Hoe kan iemand die zich bekeerd zo radicaliseren?

Heeft men de beginselen van de Koran wel op de juiste wijze geintepreteerd. Dit is diep triest!
Wie heeft deze jongens gehersenspoelt op nog zo een jonge leeftijd.
Nogmaals laten we meer denken aan ons Samen in deze samenleving.

Leven in liefde doe je SAMEN!

Umarvlie
11-11-04, 19:27
Geplaatst door Marousia
Ben nog verbaasder dan ik al was, zou men in de media de Marokkaanse mensen nu niet moeten gaan rehabiliteren? Want met wijst wel de vingers naar hen!

Ach .. er zal straks in de Telegrof wel een artikel komen of ingezonden stuk dat het natuurlijk de Marokkaanse Msolims zijn die een verderfelijke invloef op deze twee "onschuldige" jongens hebben uitgeoefend .. toch?

:mad:

Te quiero
11-11-04, 19:34
Geplaatst door Umarvlie
Ach .. er zal straks in de Telegrof wel een artikel komen of ingezonden stuk dat het natuurlijk de Marokkaanse Msolims zijn die een verderfelijke invloef op deze twee "onschuldige" jongens hebben uitgeoefend .. toch?

:mad:
Dat denk ik niet, behalve als er aanwijzingen zijn dat het zo is.

Het klinkt gek, maar voor de stabilisering van de situatie, ben ik blij met dit nieuws. Net als dat de moordernaar van Fortuyn geen moslim was.

Marousia
11-11-04, 19:38
Wat mij toch steeds weer opvalt is dat men nogal snel naar de Marokkaanse mensen en met name jongeren wijst. Uiteraard werk al jaren en jaren met ze, zitten ook best behoorlijke lastpakken tussen maar onder wie eigenlijk niet. De situatie is niet zo eenvoudig dan het lijkt te zijn, men voelt zich snel gediscrimineerd maar dit terug te voeren op een verleden waar ik echt niet mee zou willen ruilen, derhalve is het nodig dat die dialoog eindelijk eens komt tussen de diverse bevolkingsgroepen, men zou de accenten kunnen leggen op achtergronden, wellicht dat dan een ander beeld zou kunnen ontstaan. En nogmaals een samenleving maak je nog altijd Samen.
Afbreken van een goed systeem doe je ook niet alleen!

Vrede Marousia

Umarvlie
11-11-04, 19:39
Geplaatst door Te quiero
Dat denk ik niet, behalve als er aanwijzingen zijn dat het zo is.

Het klinkt gek, maar voor de stabilisering van de situatie, ben ik blij met dit nieuws. Net als dat de moordernaar van Fortuyn geen moslim was.

Tja maar deze knapen zijn "het" wel dus ... toch weer de ruimte om met het vingertje te wijzen he ... :vingers:

Ben al lang blij dat die belgen dit nog niet gelzen hebben .. zal je ze weer horen lachen hoor.... :jeweetog:

BiL@L
11-11-04, 21:54
Geplaatst door Marousia
Ben nog verbaasder dan ik al was, zou men in de media de Marokkaanse mensen nu niet moeten gaan rehabiliteren?

Waren die genoemd alszijnde de mogelijke verdachten, dan?

S@deeQ
11-11-04, 21:59
:hihi: Kut

hier heeft eva braun ook geen antwoord op :melig:

[wilders mod]
nederlandse nationaliteit afpakken en opsluiten in Guantánamo Bay [/wilders mod]

et_2000nl
11-11-04, 22:22
Ja jezus zeg, wat moet ik nou met al mijn vooroordelen. Jason en Jermaine past niet in het rijtje, Mohammed B, Samir A....

Laten we de herkenning van potentiele extremisten simpel houden:

1. Ze hebben en mediteriaans uiterlijk.
2, Ze zijn slecht opgeleid.
3. Ze komen uit probleem gezinnen.
4. Ze spreken slecht nederlands.
5. De ouders zijn geen gematigde moslims.
6. Ze hebben 2 paspoorten.
7. Ze bezitten beperkte sociale vaardigheden.

Van alle beschrijvingen die ik tot nu toe voorbij heb zien komen van de verdachten, voldoen de meeste in het beste geval aan 1 of 2 kenmerken.

Politiek beleid is vooral bezig geweest met het aanpakken van een aantal van de gronden van deze kenmerken. Scholing, milieu verbetering, stads vernieuwing, enz. Het blijkt dus niets te hebben opgeleverd. Dit geeft maar weer eens aan hoe ver de nederlandse politiek verwijderd staat van de werkelijkheid.... Stelletje loosers....

Al Sawt
12-11-04, 00:27
Geplaatst door EdV
Vind ik ook. Je kunt beter naar de Islam wijzen dan naar Marokkanen.

EdV Men mag beter wijzen naar Marokkanen, dan naar Islam.

Hanim2
12-11-04, 02:41
Geplaatst door EdV
Vind ik ook. Je kunt beter naar de Islam wijzen dan naar Marokkanen.

EdV

wijs naar jezelf

mucs
13-11-04, 03:26
Geplaatst door EdV
Het was de Islam die ze dreef tot hun misdaden omdat de Islam je leert dat wie niet voor de Islam is, automatisch een gevaarlijke tegenstander is die je met handgranaten mag bestoken. Alles wat ze leerden hadden ze uit de boeken van de Islam. Spreek maar eens tegen dat het hun niet om de Islam ging. Spreek maar eens tegen dat ze hun rechtvaardiging niet uit verzen van de Koran haalden. De teksten stonden er, recht voor hun ogen.


:jammer: nonsens


:slaap: islam betekent vrede.
je leeft in vrede met je omgeving naar de wil van god.
handgranaten gooien hoort daar niet by en dat komt ook niet voor in de koran.
waar jy het over hebt zyn jongelui die teveel naar geweldfilms gekeken hebben

Marousia
14-11-04, 20:44
In den beginne werd de hemel en aarde geschapen, toen alles perfect was, schiep men de mens maar men maakte een foutje, ze kregen een eigen wil met vrije keuzes! Het gecreeerde paradijs zou liefde en vrede brengen. Maar men riep de zonde over zichzelf af. Door regels te overtreden waarna de mens niet langer perfect bleek te zijn.
Zo is de Koran, de bijbel en wat al deez niet meer zijt. de verkondiger van liefde en vrede deze boeken dienen slechts als leidraad om goed te kunnen leven met de goedkeuring van Allah of God. (in mijn optiek hetzelfde). Dus wat nu Islam........... Extremisme is niet afhankelijk van je geloof. Maar extremisme ontstaat door onvrede, binnen een sameleving en is onafhankelijk van geloof en/of cultuur. Binnen alle gelederen zie je extremisten. Mensen kuinnen inderdaad door allerlei persoonlijke omstandigheden geindoctrineerd worden en bepaalde leeftijdscatagorien zijn daar ontvankelijk voor. Maar ik blijf bij het standpunt je bepaalt je eigen keuze en neemt het lot in je eigen handen. Dit staat los van cultuur, geloof!

Door alle aderen stroomt hetzelfde rode bloed, maar je hebt de keuze al dan niet je handen te besmeuren met het bloed van iemand anders!

Vrede met allen!

Mark
16-11-04, 22:01
Geplaatst door EdV
Ik heb de Koran eens geturfd op bepaalde typen van verzen.

haat naar ongelovigen: 200 verzen
ongenoegen naar ongelovigen: 27 verzen


die verzen beledigen mij, jammer dat die wet eruit gaat :wat?!:

Bofko
16-11-04, 22:15
Geplaatst door EdV
Ik heb de Koran eens geturfd op bepaalde typen van verzen.

naastenliefde+geloof: 121 verzen
paternalistisch: 15 verzen
maternalistisch: 2 verzen
vrouwen rechtstreeks aansprekend over hun mannen: 0 verzen
mannen rechtsreeks aansprekend over hun vrouwen: 15 verzen
haat naar ongelovigen: 200 verzen
keiharde straffen, maar "rechtvaardig" naar ongelovigen/onrechtvaardigen: 42 verzen
ongenoegen naar ongelovigen: 27 verzen
respect naar christenen/joden: 4 verzen
ongenoegen naar christenen/joden: 19 verzen
opzettelijk laten dwalen: 34 verzen
voorrechten voor Mohammed: 10 verzen

EdV

:maf: Heb je de Koran in een database ?

Marousia
16-11-04, 23:24
Zowel de Koran en de bijbel kan je interpreteren zoals men zelf wilt. k blijf echter bij mijn standpunt dat men niet de Islam als geloof verantwoordelijk kan houden voor hetgeen in de wereld op dit moment plaats vind. En waar wil men nu naar toe wijzen. Schande als ik het een en ander volg, die Amerikanen in Irak op dit moment dan? Is dat geen extremisme te noemen. Iemand die in de overvallen moskee kennelijk nog leeft schiet men maar dood, met welk doel en ik vraag me dan af hoe kan iemand zo gefrustreerd c.q. extremistisch iemand in koele bloede vermoorden. Wie zijn wij om te oordelen. En dat onder het mom van het Christendom.
Wie kan hier een verklaring voor vinden, want wij mensen willen voor alles een verklaring anders zijn we niet bevredigd in onze behoefte tot weten.
Bepaalde extreme groepperingen zien het nieuws ook, dus hoe kan het toch dat extremisme een broeihaard wordt tot moorden. Het plegen van aanslagen.
Ik heb maar een woord voor dergelijke daden schande!

Met betrekking tot de reacties, alles is een kwestie van i nterpreteren en mensen willen doorgaans alleen dat lezen wat in hun eigen straatje past.
Laten we niet net doen, alsof we zo heilig zijn, 56.000 te verwachten gevallen van huiselijk geweld. En dat zijn niet allemaal Islamieten.
Want het gekke is eigenlijk wel dat binnen de Marokkaanse cultuur in Nederland weinig vrouwenmishandeling voorkomt.
Dus waar praten we over, we hoeven niet te doen alsof onze samenleving zo mensenlievend is, als men het nodig vind 85% van de vrouwen te mishandelen. Dan spreken we nog niet eens over de kindermishandeling, de sleutelkinderen die potentieel crimineel kunnen worden omdat er te weinig aandacht voor is.
Zo kunnen ook groeperingen als bijv. White Power ontstaan.
Verveling, gebrek aan positieve aandacht kunnen daar voor een deel debet aan zijn.
Maar we kunnen niet hele bevolingen verantwoordelijk stellen voor al die misstanden. Maar wat meer wij gericht gaan leven en meer sociale controle kan al veel voorkomen.

Peace to all over the world