PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrije woord: Verheerlijken haat strafbaar



Orakel
11-11-04, 20:07
Verheerlijken haat strafbaar


Door een onzer redacteuren


DEN HAAG, 11 NOV. Het kabinet wil mensen die aanzetten tot haat en geweld uit bepaalde functies kunnen weren. Het verheerlijken of goedpraten van ernstige misdrijven wordt strafbaar gesteld. De politie en de veiligheidsdiensten krijgen meer bevoegdheden en capaciteit.

Dat kondigen de minister Donner (Justitie, CDA) en Remkes (Binnenlandse Zaken, VVD) aan in hun brief van gisteren aan de Kamer. De maatregelen maken deel uit van een verregaand programma om radicalisering binnen de islam tegen te gaan.

Daarbij hoort ook een 'actieprogramma' om tegenwicht te bieden aan radicale stromingen binnen de islam. De overheid gaat mensen die werken in het onderwijs, politie en (jeugd-)hulpverlening door ,,een veelheid van interventies toerusten om alerter te kunnen reageren'' op radicalisering. Het kabinet wil dat in het programma opvattingen van liberaal-islamitische denkers en publicisten onder de aandacht worden gebracht.

Donner en Remkes willen zo een ,,tegenstrategie'' ontwikkelen die tot doel heeft het ,,ideologisch en sociaal tegengaan en isoleren'' van stromingen binnen de islam die de gewelddadige strijd tegen de westerse samenleving propageren of ondersteunen. Ook moeten gematigde moslimjongeren meer aan de samenleving worden gebonden. Volgens de ministers beloopt het aantal personen dat ,,in termen van actief daadwerkelijk geweld denkt'' overigens eerder in de duizenden dan in de honderden.

Om de radicalen te volgen, kondigen de ministers een ,,aanzienlijke uitbreiding'' aan van de technische middelen en de capaciteit om mensen te volgen en te observeren. De AIVD moet zoveel mogelijk toegang krijgen tot relevante databestanden.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) krijgt een sterkere positie om verstorend op te treden bij ,,aan terrorisme gerelateerde activiteiten'' en in te grijpen in 'radicaliseringsprocessen'.

Tegen moskee-organisaties en mensen waarvan of bij wie sprake is van onacceptabele activiteiten zal de overheid optreden met maatregelen op het terrein van vreemdelingen, financiële toezicht en politiek-bestuurlijke maatregelen.

www.nrc.nl

mark61
11-11-04, 20:18
Wat een lol. Wat betekent dat dan, 'verheerlijken van haat'? Wel oppassen met de formulering dames en heren, anders zit opeens de halve regering achter de tralies.

~Panthera~
11-11-04, 20:21
Geplaatst door mark61
Wat een lol. Wat betekent dat dan, 'verheerlijken van haat'? Wel oppassen met de formulering dames en heren, anders zit opeens de halve regering achter de tralies.
--------------


Ik zou dus nu maar even uitkijken. :hihi:

freya
11-11-04, 20:23
Geplaatst door Orakel
Tegen moskee-organisaties en mensen waarvan of bij wie sprake is van onacceptabele activiteiten zal de overheid optreden met maatregelen op het terrein van vreemdelingen, financiële toezicht en politiek-bestuurlijke maatregelen.



En politici dan? :fplet:

~Panthera~
11-11-04, 20:25
Geplaatst door freya
En politici dan? :fplet:
----------------------


eh......eh..................eh.................... ...........eh..................




:rolleyes:

Orakel
11-11-04, 20:31
Fuk het strafpuntensysteem, this is the real deal. Is Yehi al weg?

Maar serieus, wat mij puzzelt in het artikel is het volgende:


Het kabinet wil dat in het programma opvattingen van liberaal-islamitische denkers en publicisten onder de aandacht worden gebracht.

Kan 'publicisten' samengetrokken worden met 'liberaal-islamitische denkers' of is het een zelfstandige entiteit in deze zin?
Want om nou..uuuhhhmmm let me think... Ephimenco of Cliteur op gelijke voet te stellen met de eerstgenoemden??

mark61
11-11-04, 20:35
Geplaatst door Orakel

Kan 'publicisten' samengetrokken worden met 'liberaal-islamitische denkers' of is het een zelfstandige entiteit in deze zin?
Want om nou..uuuhhhmmm let me think... Ephimenco of Cliteur op gelijke voet te stellen met de eerstgenoemden??

Niet zo achterdochtig nou. Je moet lezen 'en liberaal-islamitische publicisten'. Weten zij veel of die publicisten wel nadenken. Valt bij de weg Tariq Ramadan daar ook onder?

Wizdom
11-11-04, 21:00
Geplaatst door Orakel
Verheerlijken haat strafbaar


Door een onzer redacteuren


DEN HAAG, 11 NOV. Het kabinet wil mensen die aanzetten tot haat en geweld uit bepaalde functies kunnen weren. Het verheerlijken of goedpraten van ernstige misdrijven wordt strafbaar gesteld. De politie en de veiligheidsdiensten krijgen meer bevoegdheden en capaciteit.

Dat kondigen de minister Donner (Justitie, CDA) en Remkes (Binnenlandse Zaken, VVD) aan in hun brief van gisteren aan de Kamer. De maatregelen maken deel uit van een verregaand programma om radicalisering binnen de islam tegen te gaan.

Daarbij hoort ook een 'actieprogramma' om tegenwicht te bieden aan radicale stromingen binnen de islam. De overheid gaat mensen die werken in het onderwijs, politie en (jeugd-)hulpverlening door ,,een veelheid van interventies toerusten om alerter te kunnen reageren'' op radicalisering. Het kabinet wil dat in het programma opvattingen van liberaal-islamitische denkers en publicisten onder de aandacht worden gebracht.

Donner en Remkes willen zo een ,,tegenstrategie'' ontwikkelen die tot doel heeft het ,,ideologisch en sociaal tegengaan en isoleren'' van stromingen binnen de islam die de gewelddadige strijd tegen de westerse samenleving propageren of ondersteunen. Ook moeten gematigde moslimjongeren meer aan de samenleving worden gebonden. Volgens de ministers beloopt het aantal personen dat ,,in termen van actief daadwerkelijk geweld denkt'' overigens eerder in de duizenden dan in de honderden.

Om de radicalen te volgen, kondigen de ministers een ,,aanzienlijke uitbreiding'' aan van de technische middelen en de capaciteit om mensen te volgen en te observeren. De AIVD moet zoveel mogelijk toegang krijgen tot relevante databestanden.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) krijgt een sterkere positie om verstorend op te treden bij ,,aan terrorisme gerelateerde activiteiten'' en in te grijpen in 'radicaliseringsprocessen'.

Tegen moskee-organisaties en mensen waarvan of bij wie sprake is van onacceptabele activiteiten zal de overheid optreden met maatregelen op het terrein van vreemdelingen, financiële toezicht en politiek-bestuurlijke maatregelen.

www.nrc.nl

Wat gaat men doen tegen de politieke radicalisering...? Zoals oorlogstaal enzo...

Zwarte Schaap
11-11-04, 21:32
Geplaatst door Orakel
Verheerlijken haat strafbaar


Door een onzer redacteuren


DEN HAAG, 11 NOV. Het kabinet wil mensen die aanzetten tot haat en geweld uit bepaalde functies kunnen weren. Het verheerlijken of goedpraten van ernstige misdrijven wordt strafbaar gesteld. De politie en de veiligheidsdiensten krijgen meer bevoegdheden en capaciteit.

Dat kondigen de minister Donner (Justitie, CDA) en Remkes (Binnenlandse Zaken, VVD) aan in hun brief van gisteren aan de Kamer. De maatregelen maken deel uit van een verregaand programma om radicalisering binnen de milieu-dierenactivistenwereld tegen te gaan.

Daarbij hoort ook een 'actieprogramma' om tegenwicht te bieden aan radicale stromingen binnen de milieu-dierenactivistenwereld . De overheid gaat mensen die werken in het onderwijs, politie en (jeugd-)hulpverlening door ,,een veelheid van interventies toerusten om alerter te kunnen reageren'' op radicalisering. Het kabinet wil dat in het programma opvattingen van liberaal-milieu-dierenactivistenwereld denkers en publicisten onder de aandacht worden gebracht.

Donner en Remkes willen zo een ,,tegenstrategie'' ontwikkelen die tot doel heeft het ,,ideologisch en sociaal tegengaan en isoleren'' van stromingen binnen de anti-globalisten die de gewelddadige strijd tegen de Globalconsumptiemaatschappij samenleving propageren of ondersteunen. Ook moeten gematigde milieu-jongeren meer aan de samenleving worden gebonden. Volgens de ministers beloopt het aantal personen dat ,,in termen van actief daadwerkelijk geweld denkt'' overigens eerder in de duizenden dan in de honderden.

Om de radicalen te volgen, kondigen de ministers een ,,aanzienlijke uitbreiding'' aan van de technische middelen en de capaciteit om mensen te volgen en te observeren. De AIVD moet zoveel mogelijk toegang krijgen tot relevante databestanden.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) krijgt een sterkere positie om verstorend op te treden bij ,,aan terrorisme gerelateerde milieu-activiteiten '' en in te grijpen in 'radicaliseringsprocessen'.

Tegen milieu-organisaties en mensen waarvan of bij wie sprake is van onacceptabele activiteiten zal de overheid optreden met maatregelen op het terrein van vreemdelingen, financiële toezicht en politiek-bestuurlijke maatregelen.

www.nrc.nl

Ik schrik hiervan, dit is echt eng. Mijn grootste angst wordt meer en meer bewaarheid.

~Panthera~
11-11-04, 21:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik schrik hiervan, dit is echt eng. Mijn grootste angst wordt meer en meer bewaarheid.
------------

Dit is nog maar het begin. :moe:
Nog ff en we hebben allemaal een verplichte chip.
Big brother.......

BiL@L
11-11-04, 21:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik schrik hiervan, dit is echt eng. Mijn grootste angst wordt meer en meer bewaarheid.

Dat ziet er niet bepaald milieu-vriendelijk uit nee. :wat?!:

La Nobele
11-11-04, 21:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik schrik hiervan, dit is echt eng. Mijn grootste angst wordt meer en meer bewaarheid.

Maar Schaap, jij zit vol met angsten.
Angst voor de toekomst, angst voor nu, angst voor de gelovigen, angst voor de niet-gelovigen, angst voor escalaties, angst voor onderhuidse, angst voor alles wat het leven inhoudt.
Vertel je god dat je het niet allemaal meer in de hand hebt, en dat je je best doet zodat het hellevuur je niet zal verteren.
En dan valt het aardse best wel mee.

Zwarte Schaap
11-11-04, 21:43
Lieverd u zult niet lijden onder deze ''neurenbergerwetten''

In eenvoudige kindertaal:



Duitsland steeds sterker

In 1935 bedacht Hitler nieuwe wetten . Daarin stonden allerlei slechte dingen over Joden. Joden werden daarna gepest en Joodse kinderen werden soms van school gestuurd. Op 9 november 1938 werden 's nachts de ruiten van veel winkels en huizen van Joden ingegooid. Ook werden er Joodse gebouwen in brand gestoken. Die vreselijke gebeurtenis wordt de Kristallnacht genoemd: de nacht van het gebroken glas. Meer dan 20.000 Joden werden na die nacht naar concentratiekampen gebracht.
http://www.taptoe.nl/content/w/wo2/Images/t2_Kristallnacht.jpg
Kristallnacht: door de Neurenberger wetten werden Joden niet meer door de wet beschermd.

Bron:http://www.taptoe.nl/content/w/wo2/printPlaatjes/1_printalles.asp


9/11/1938 - 9/11/2004=66

BiL@L
11-11-04, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lieverd u zult niet lijden onder deze ''neurenbergerwetten''

In eenvoudige kindertaal:

Wilders:
Hij noemt de islam een achterlijke cultuur en wil zo scherp varen om 'rassenrellen' te voorkomen. ,,Mocht het ooit tot rellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan. Met die rellen schudt de samenleving de politiek wakker en dwingt haar alsnog daadkrachtig in te grijpen, voordat het echt te laat is en er misschien een revolte uitbreekt.''

&

Het interview is een opeenstapeling van krasse uitspraken. Als hij minister was, zou Wilders meteen een verbod op hoofddoekjes invoeren. ,,En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.''

AD, 5-02-2004

Kannibalisme terwijl er genoeg te eten is in dit land. Think again.

~Panthera~
11-11-04, 21:57
Zit een aardig patroon in.

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:01
Geplaatst door BiL@L
Wilders:

AD, 5-02-2004

Kannibalisme terwijl er genoeg te eten is in dit land. Think again. Treffend gevonden Bilal!

Kun je mischien ook dat rapport van de AIVD voor me vinden waarin men de opiniemakers, politici etc.. waarschuwden dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het radicaliseren?

(Ik heb het al geprobeerd te vinden maar het lukte me niet)

Wizdom
11-11-04, 22:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lieverd u zult niet lijden onder deze ''neurenbergerwetten''

In eenvoudige kindertaal:





9/11/1938 - 9/11/2004=66

Dat lijkt verdacht veel op wat die Wilders wil... Zou die periode zijn bron van inspiratie zijn... Ik zie veel parallelen...

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:17
Geplaatst door Wizdom
Dat lijkt verdacht veel op wat die Wilders wil... Zou die periode zijn bron van inspiratie zijn... Ik zie veel parallelen...

Ik heb het niet nagerekend maar het schijnt ook zo te zijn dat de moord op theo 911 dagen is na de moord op pim.

11/09/01 was het startpunt voor Bush kruistocht.
02/11/04 is het startpunt voor de Nederlandse bushtocht - ''neurenbergerwetten''.

BiL@L
11-11-04, 22:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Treffend gevonden Bilal!

Kun je mischien ook dat rapport van de AIVD voor me vinden waarin men de opiniemakers, politici etc.. waarschuwden dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het radicaliseren?

(Ik heb het al geprobeerd te vinden maar het lukte me niet)

Ik weet niet of je deze bedoelde:
http://www.minbzk.nl/contents/pages/8632/Biza-JV2003.pdf

Anders misschien deze (2000): http://www.minbzk.nl/contents/pages/6885/jaarverslag_bvd_00.pdf

Dit is wel een aanrader, Remkes die aan het chatten is met het 'gewone' volk:
http://www.minbzk.nl/contents/pages/7953/chatlogremkes24-6-2004.pdf

Wizdom
11-11-04, 22:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het niet nagerekend maar het schijnt ook zo te zijn dat de moord op theo 911 dagen is na de moord op pim.

Wel eng dat volgens een enquete mensen 19 zetels gunnen aan een persoon die dezelfde maatregelen voorstelt als een persoon die in 38 verantwoordelijk was voor 22 miljoen doden....

Zouden ze toen ook geweten hebben wat de gevolgen waren...

Deanderekant
11-11-04, 22:26
Volgens mij zijn het holle frasen. Om tegen het volk te kunnen zeggen: "Kijk jongens, we doen er wat aan"

Zwarte Schaap
11-11-04, 22:41
Geplaatst door BiL@L
Ik weet niet of je deze bedoelde:
http://www.minbzk.nl/contents/pages/8632/Biza-JV2003.pdf

Anders misschien deze (2000): http://www.minbzk.nl/contents/pages/6885/jaarverslag_bvd_00.pdf

Dit is wel een aanrader, Remkes die aan het chatten is met het 'gewone' volk:
http://www.minbzk.nl/contents/pages/7953/chatlogremkes24-6-2004.pdf

Het was niet wat ik precies zoch maar ik heb er wel veel aan gehad, thnx. In het rapport over 2003 werd er melding gemaakt van wat ik zocht:


Zie over de problematiek van de rekruteringen voor de gewelddadige jihad de notitie ‘Achtergronden van jihadrekruten in Nederland’ die in maart 2004 aan de Tweede Kamer is aangebod

En aan de hand daarvan even gegoogeld en dit was het resultaat:


Binnenlandse drijfveren

Te constateren valt dat een groeiend aantal moslims zich door opiniemakers en opinieleiders in het maatschappelijk verkeer onheus bejegend voelt. Hierbij komt dat in hun ogen de overheid zich niet - of onvoldoende - als onpartijdige arbiter opstelt. Deze gedachte leeft onder de kleine groep van politiek radicale moslims maar ook binnen een groot deel van moslims dat zich wel verbonden voelt met - en gebonden acht aan - de principes van de democratische rechtsstaat. Vooral jongeren uit de groep van de tweede of derde generatie immigranten lijken de vermeende verwijdering tussen de samenleving en moslimburgers zwaar op te nemen. De groep van de zich onheus bejegend voelende jongeren vormt een voorname vijver van voor radicalisering en eventueel rekrutering ontvankelijke personen.

Bron: http://www.minbzk.nl/veiligheid/algemene/parlementaire/notitie_over


Bijna de hele politiek en die vermeende opniemakers hebben er heel boos op gereageerd, maar als je de brief van Mohammed B. leest dan herken je veel terug van wat de AIVD vindt.

Ook de politiek en media/opniniemakers hebben steken laten vallen, mijns inziens zeer grote steken.