PDA

Bekijk Volledige Versie : Sollidariteits bezoek moskee



Ricardo
11-11-04, 19:54
Komende week, na het suikerfeest, ben ik voornemens om een moskee te bezoeken als niet-moslim. Doel hiervan is mijn sollidariteit te tonen aan mijn mede-landers. En ik weiger om stelling te nemen in de loopgraven maar open te blijven discusseren nu het erop aan komt !

Ik kies hoogstwaarschijnlijk voor de moskee in Eindhoven. Ik heb er een reportage op tv over gezien bij RTL. Kwam mij liberaal over. "t is ff rijden, maar kan ik ondertussen mooi nadenken .

Jadan !

:knipoog:

Umarvlie
11-11-04, 19:57
Geplaatst door Ricardo
Komende week, na het suikerfeest, ben ik voornemens om een moskee te bezoeken als niet-moslim. Doel hiervan is mijn sollidariteit te tonen aan mijn mede-landers. En ik weiger om stelling te nemen in de loopgraven maar open te blijven discusseren nu het erop aan komt !

Ik kies hoogstwaarschijnlijk voor de moskee in Eindhoven. Ik heb er een reportage op tv over gezien bij RTL. Kwam mij liberaal over. "t is ff rijden, maar kan ik ondertussen mooi nadenken .

Jadan !

:knipoog:

Goed idee en altijd welkom!

trek wel je schoenen uit he!! :D

Ricardo
11-11-04, 20:02
Geplaatst door Umarvlie
Goed idee en altijd welkom!

trek wel je schoenen uit he!! :D

Haha, zover reikt mijn kennis nog wel. Nog andere tips ?

Umarvlie
11-11-04, 20:04
Geplaatst door Ricardo
Haha, zover reikt mijn kennis nog wel. Nog andere tips ?

ha ha .. ja let erop dat er geen gaten in je sokken zitten .. staat zo lullig .. had ik laatst ook al toen ik moest vliegen en bij een van de poortjes mijn schoenen uit moest trekken :huil:

gewoon gaan zoals je zelf bent en ik weet zeker dat het gewaardeerd wordt

Spookrijder
11-11-04, 21:30
Eindelijk iemand die verder gaat dan woorden :wink:

freya
11-11-04, 21:49
Geplaatst door Spookrijder
Eindelijk iemand die verder gaat dan woorden :wink:

Dan heb jij Paula_amsterdam gemist :hihi:

Ricardo
11-11-04, 21:56
Geplaatst door Umarvlie
ha ha .. ja let erop dat er geen gaten in je sokken zitten .. staat zo lullig .. had ik laatst ook al toen ik moest vliegen en bij een van de poortjes mijn schoenen uit moest trekken :huil:

gewoon gaan zoals je zelf bent en ik weet zeker dat het gewaardeerd wordt

Toppie ! Ik draag soms korte laarzen, en dat is makkelijk want in de wasmachine worden er altijd sokken opgevreten en heb ik ondertussen 100.000 enkele sokken. Tja, en dat zie je niet onder laarzen... Dus kan ik makkelijk een groene en blauwe aan trekken. Maar dat zou minder zijn als ik dan mijn laarzen uit moet doen, haha!

:)

Ricardo
11-11-04, 21:59
Geplaatst door Spookrijder
Eindelijk iemand die verder gaat dan woorden :wink:

Is het zaterdag al einde suikerfeest ? Ik doe mijn mooiste pak aan en maak er feest van...

De liefde is je ware vriend!

:blij: :blij:

S@deeQ
11-11-04, 22:02
Geplaatst door freya
Dan heb jij Paula_amsterdam gemist :hihi:

:haha: :haha:


er bestaat er maar een van










:fucyc: hoop ik

freya
11-11-04, 22:04
Geplaatst door S@deeQ



er bestaat er maar een van

:fucyc: hoop ik

Ik zou maar uitkijken in de supermarkt als ik jou was! :haha:

freya
11-11-04, 22:24
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat zou het mooi zijn als er ook eens moslims op het idee zouden komen om een kerk of synagoge te bezoeken.

Man, man wat ben jij voorspelbaar :verward:

Ricardo
11-11-04, 22:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat zou het mooi zijn als er ook eens moslims op het idee zouden komen om een kerk of synagoge te bezoeken.


Geen probleem. Ik zal ze zaterdag een uitnodiging geven.

;)

mark61
11-11-04, 22:27
Geplaatst door freya
Ik zou maar uitkijken in de supermarkt als ik jou was! :haha:

Ik adviseer twee karretjes, 1 voor en 1 achter. Tegen onverhoedse besluipingen.

A/d andere kant, SadeeQ kennende, wil hij ws. eerst even weten hoe ze eruit ziet. Voordat hij beslist of hij de 'dialoog' aangaat.

Ricardo
11-11-04, 22:34
Geplaatst door Gerrit Jan
Hoor ik van je hoeveel er uiteindelijk zijn gekomen?

Je kan pas meten, als je zelf actie hebt ondernomen. Je hebt je conclusies al getrokken, misschien moet je maar meegaan zaterdag. Gratis vervoer !

:duim:

freya
11-11-04, 22:36
Geplaatst door Gerrit Jan
Mijn meningen zijn consistent.

Ja GJ, dat moet gezegd worden, je bent net een blok beton :duim:

Joesoef
11-11-04, 22:41
:wat?!:

Ricardo
11-11-04, 22:43
Geplaatst door Joesoef
Dat doen we toch, Of dacht je dat die dingen vanzelf in de fik vliegen?

Foute humor .

freya
11-11-04, 22:45
Geplaatst door Joesoef
Dat doen we toch, Of dacht je dat die dingen vanzelf in de fik vliegen?

:zweep:

Joesoef
11-11-04, 22:49
Geplaatst door Gerrit Jan
Helaas heb ik zaterdag geen tijd.

Maak je er toch een andere keer tijd voor?

Ricardo
11-11-04, 22:53
Geplaatst door Gerrit Jan
Helaas heb ik zaterdag geen tijd.

Dan behoor je vanaf nu tot de categorie " beste scheepslui zitten achter de lab top" Haha !

:wink:

et_2000nl
11-11-04, 22:58
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ben echt wel geïnteresseerd in de islam. (Begrijp me niet verkeerd, niet om moslim te worden hoor). Wat dat betreft zou een bezoek niet eens een slecht idee zijn. Misschien doe ik het ooit een keer. Ik weet er ook wel een, namelijk tegenover het gebouw waar ik op vrijdag werk. Tsjonge, wat kan die iman een geluid produceren. Wat denk je, hoe zullen de mensen reageren als ik op een vrijdagmiddag zomaar binnen kome wandelen, als niet-moslim?

Zolang je je maar niet voorsteld als Gerrit Jan blijven ze heel vriendelijk....

Joesoef
11-11-04, 23:07
Geplaatst door et_2000nl
Zolang je je maar niet voorsteld als Gerrit Jan blijven ze heel vriendelijk....

Hoi, ik ben GJ van maroc.nl, je weet wel :hihi:

Ricardo
11-11-04, 23:11
Geplaatst door Gerrit Jan
En jij gaat op voor de titel: Meest Naïeve Pastor in Nederland.

Nee, een pastor ben ik niet. Ik beweeg mij tussen alle mensen. En jij blijft zitten achter je PC, denkend aan de moskee aan de overkant, waar je niet binnen durft te gaan.. Angst, de stichter van alle haat en strijd. Het spijt mij, alle plaatsen in de limo zijn inmiddels vergeven.

:)

et_2000nl
11-11-04, 23:11
Geplaatst door Gerrit Jan
Dan hebben jullie meteen mijn laatste bericht gezien.

GJ, ik wil deze keer zo vriendelijk zijn om je meteen te introduceren tijdens het vrijdag gebed. Schikt het je morgen????

Nou kom ik zelf niet zo vaak in een moskee, maar voor deze gelegenheid wil ik een uitzondering maken.

Ricardo
11-11-04, 23:18
Geplaatst door Gerrit Jan
Moet ik ook mee bukken?

Daar heb je andere sites voor. Bezoek ze eens.

:zwaai:

et_2000nl
11-11-04, 23:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Moet ik ook mee bukken?

Niks moet vriend. Maar je naieviteit siert je. Je denkt dat je het haalt tot de gebedsruimte....

mark61
11-11-04, 23:22
Geplaatst door et_2000nl
Niks moet vriend. Maar je naieviteit siert je. Je denkt dat je het haalt tot de gebedsruimte....

Zn schoenen kan hij alvast vergeten. Als het wat is tenminste.

Ricardo
11-11-04, 23:25
Geplaatst door Gerrit Jan
Maar even serieus jongens, ik heb hier op het podium wel een slechte naam maar ik heb nog nooit de islam beledigd. Ik respecteer dit geloof als een wereldgodsdienst. Ik heb ook nog nooit moslims uitgescholden. Wel heb ik negatieve zaken aan de orde gesteld. En dat heeft me veel strafpunten en scheldpartijen opgeleverd.

Goed zo jongen, want ik heb hele lieve vrienden in de moslim wereld.

:blij: :blij: :blij:

et_2000nl
11-11-04, 23:26
Geplaatst door Gerrit Jan
Maar even serieus jongens, ik heb hier op het podium wel een slechte naam maar ik heb nog nooit de islam beledigd. Ik respecteer dit geloof als een wereldgodsdienst. Ik heb ook nog nooit moslims uitgescholden. Wel heb ik negatieve zaken aan de orde gesteld. En dat heeft me veel strafpunten en scheldpartijen opgeleverd.

GJ, ik kan alleen voor mezelf spreken, ik heb je nooit uitgescholden. Een dolletje moet kunnen toch. Sorry, ik ben te veel beinvloed met amsterdamse invloeden. Ik zal mij voortaan als goed marokkaan gedragen.

GJ, zal ik jou als gast uitnodigen een bezoek te brengen aan een amsterdamse moskee.

Wat klink ik als ene als een droogkloot, ik lijk GJ wel....

et_2000nl
11-11-04, 23:27
Geplaatst door mark61
Zn schoenen kan hij alvast vergeten. Als het wat is tenminste.

Hallo zeg, ik jat wel nieuwe in een winkel....

Ricardo
11-11-04, 23:30
Geplaatst door et_2000nl
GJ, ik kan alleen voor mezelf spreken, ik heb je nooit uitgescholden. Een dolletje moet kunnen toch. Sorry, ik ben te veel beinvloed met amsterdamse invloeden. Ik zal mij voortaan als goed marokkaan gedragen.

GJ, zal ik jou als gast uitnodigen een bezoek te brengen aan een amsterdamse moskee.

Wat klink ik als ene als een droogkloot, ik lijk GJ wel....


Geweldig ! Als GJ dit afwijst, neem dan de eerste beste die je op straat ziet. Fantastische actie !

machine_dream
11-11-04, 23:31
Ik ben als klein kind wel eens in deze moskee geweest, was best wel eng, tis dat we met de hele klas gingen.

http://www.haqqani-mevlevi.nl/Bijeenkomsten%20NL/Bijeen%20Images/moskee.jpg

M'n schoenen werden trouwens niet gejat, voor de mensen die hier zich zorgen over maken.

et_2000nl
11-11-04, 23:34
Geplaatst door Ricardo
Geweldig ! Als GJ dit afwijst, neem dan de eerste beste die je op straat ziet. Fantastische actie !

Niet overdrijven, ik ga niet zo vaak in Nederland naar de moskee. Voor GJ maak ik een uitzondering, maar alleen omdat ie beloofde dat ie dan nooit meer hier zo prikken. Volgens mij denkt ie dat als ie ooit een moskee binnenkomt, het licht ziet en zich bezig gaat houden met belangrijkere zaken in het leven.....

Ricardo
11-11-04, 23:40
Geplaatst door et_2000nl
Niet overdrijven, ik ga niet zo vaak in Nederland naar de moskee. Voor GJ maak ik een uitzondering, maar alleen omdat ie beloofde dat ie dan nooit meer hier zo prikken. Volgens mij denkt ie dat als ie ooit een moskee binnenkomt, het licht ziet en zich bezig gaat houden met belangrijkere zaken in het leven.....

Angst! Het is triest maar waar ...
Blijf het een goede actie vinden van je, haha

:nerveus:

Ricardo
11-11-04, 23:46
Tja, ik heb vrienden die zeggen : " Heb je een Koran in huis ? Durf je dat ?" Werkelijk !

Dat was dan ook wel direct de laatste vraag die ze stelde in mijn huis, haha!

:tranen:

et_2000nl
11-11-04, 23:47
Geplaatst door Ricardo
Angst! Het is triest maar waar ...
Blijf het een goede actie vinden van je, haha

:nerveus:

GJ en angst.... Hooguit voor zichzelf....

Ricardo
11-11-04, 23:49
Geplaatst door et_2000nl
GJ en angst.... Hooguit voor zichzelf....

Dat wel, maar is hij is echt een gemiddelde van de bevolking. GJ Modaal !

;)

mark61
11-11-04, 23:58
Geplaatst door Ricardo
Tja, ik heb vrienden die zeggen : " Heb je een Koran in huis ? Durf je dat ?" Werkelijk !

Dat was dan ook wel direct de laatste vraag die ze stelde in mijn huis, haha!

:tranen:

Wist je niet dat die zelfontbrandend zijn? Ontploffen zodra een kafir ze aanraakt.

~Panthera~
12-11-04, 00:01
Geplaatst door mark61
Wist je niet dat die zelfontbrandend zijn? Ontploffen zodra een kafir ze aanraakt.
-----------------

1967 Westbank versie ?

et_2000nl
12-11-04, 00:03
Geplaatst door Ricardo
Dat wel, maar is hij is echt een gemiddelde van de bevolking. GJ Modaal !

;)

Ik kan er niks aan doen, ik weet het is een slechte eigenschap, maar als ik mensen als GJ hoor praten dan jeuken m'n handen om ff flink met hem te dollen. En ik heb het gevoel dat ie het niet eens begrijpt. Maar ik ben niet de enige. Dus na enige zelfreflectie, GJ maakt het slechtste in ons los.... En dat ligt niet aan GJ....

mark61
12-11-04, 00:05
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

1967 Westbank versie ?

Nee die was vermomd als IKEA-catalogus :moe:

~Panthera~
12-11-04, 00:06
Geplaatst door mark61
Nee die was vermomd als IKEA-catalogus :moe:
--------------

Godver. :moe:

mark61
12-11-04, 00:06
Geplaatst door et_2000nl
Ik kan er niks aan doen, ik weet het is een slechte eigenschap, maar als ik mensen als GJ hoor praten dan jeuken m'n handen om ff flink met hem te dollen. En ik heb het gevoel dat ie het niet eens begrijpt. Maar ik ben niet de enige. Dus na enige zelfreflectie, GJ maakt het slechtste in ons los.... En dat ligt niet aan GJ....

Zie je nou wel dat ik niet die provocateur was? In dat geval zijn zijn schoenen misschien toch de moeite waard...1 dag gedragen.

Ricardo
12-11-04, 00:11
Geplaatst door et_2000nl
Ik kan er niks aan doen, ik weet het is een slechte eigenschap, maar als ik mensen als GJ hoor praten dan jeuken m'n handen om ff flink met hem te dollen. En ik heb het gevoel dat ie het niet eens begrijpt. Maar ik ben niet de enige. Dus na enige zelfreflectie, GJ maakt het slechtste in ons los.... En dat ligt niet aan GJ....

Begrijp het helemaal. Herken het ook. Troost je, hij begrijpt het ECHT niet! Ik probeer altijd de haat niet toe te laten, zeg tegen mezelf : " nee, je mag niemand haten.." Word dan wel weer rusrtig en het gaat over, zonder dat ik gevolgen ervaar van de eventuele slechte reacties die ik anders had gedaan > klap op zn bek > aangifte > rechtbank etc

:p

et_2000nl
12-11-04, 00:12
Geplaatst door mark61
Zie je nou wel dat ik niet die provocateur was? In dat geval zijn zijn schoenen misschien toch de moeite waard...1 dag gedragen.

Ik heb principes, ik jat alleen nieuw spul!!!! Zo ver zal ik door GJ nooit afdalen....

et_2000nl
12-11-04, 00:14
Geplaatst door Ricardo
Begrijp het helemaal. Herken het ook. Troost je, hij begrijpt het ECHT niet! Ik probeer altijd de haat niet toe te laten, zeg tegen mezelf : " nee, je mag niemand haten.." Word dan wel weer rusrtig en het gaat over, zonder dat ik gevolgen ervaar van de eventuele slechte reacties die ik anders had gedaan > klap op zn bek > aangifte > rechtbank etc

:p

Gelukkig ken ik geen haat, zelfs niet tegen mijn grootste vijanden.... Als ik zou haten verlies ik mijn trots en toon ik mijn zwakte....

Ricardo
12-11-04, 00:20
Geplaatst door et_2000nl
Gelukkig ken ik geen haat, zelfs niet tegen mijn grootste vijanden.... Als ik zou haten verlies ik mijn trots en toon ik mijn zwakte....

Ik beneid je.

Marsipulami
12-11-04, 00:36
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat zou het mooi zijn als er ook eens moslims op het idee zouden komen om een kerk of synagoge te bezoeken.

Hier zit wel een stuk waarheid in. Moslims zijn erg aardig als niet-moslims hun moskeeën bezoeken. Pastoors die hun kerkgangers oproepen om eens een moskee te bezoeken daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar imams die tijdens de vrijdagpreek oproepen om eens een uitstap te maken naar een kerk om met de christenen te verbroederen en te verzusteren, nee dat komt niet zo erg veel voor denk ik. Moslims zijn bang om kerken binnen te gaan. Dat heb ik wel gemerkt. Ze denken dat er dan een bliksemstraal komt uit de hemel die hen zal neerbliksemen.

freya
12-11-04, 08:56
Geplaatst door Marsipulami
Hier zit wel een stuk waarheid in. Moslims zijn erg aardig als niet-moslims hun moskeeën bezoeken. Pastoors die hun kerkgangers oproepen om eens een moskee te bezoeken daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar imams die tijdens de vrijdagpreek oproepen om eens een uitstap te maken naar een kerk om met de christenen te verbroederen en te verzusteren, nee dat komt niet zo erg veel voor denk ik. Moslims zijn bang om kerken binnen te gaan. Dat heb ik wel gemerkt. Ze denken dat er dan een bliksemstraal komt uit de hemel die hen zal neerbliksemen.

In Amsterdam gebeurt het wel, laatst met een open dag van spirituele centra zelfs met hele busladingen vol :)

Een van de vrijwilligers van de katholieke kerk, waar net de bus moslims vertrok, klaagde er juist over dat de moslims wel kwamen, maar dat hij nog nooit een jood in zijn kerk had gezien.
Daar hoor ik hier nooit iemand over :moe:

Umarvlie
12-11-04, 08:58
Daar hoor ik hier nooit iemand over :moe:

't is vast niet kosher hier :corcky:

hesa
12-11-04, 09:17
ik moet ineens denken aan mijn eerste vakantie in marokko. k werd s nachts om 4 uur wakker en hoorde zo'n raar geluid, het klonk mij echt angstaanjagend in de oren. k maakte mn zus wakker...moet je horen, t zal toch geen oorlog zijn? verschrikt zaten we te luisteren. ik opende een luik en keek op straat; zag daar mannen lopen allemaal dezelfde richting uit....... toen eindelijk viel het kwartje.... hé de oproep van de moskee...... haha, wat hebben ze om mij gelachen daar....hihi
later toen ik 3 maanden in marokko was geweest en terugkeerde naar nederland mistte ik het hier. t klonk zo gezellig....

taouanza
12-11-04, 10:31
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat zou het mooi zijn als er ook eens moslims op het idee zouden komen om een kerk of synagoge te bezoeken.

Ik bezoek graag Gotische kathedralen.

taouanza
12-11-04, 10:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik ben echt wel geïnteresseerd in de islam. (Begrijp me niet verkeerd, niet om moslim te worden hoor). Wat dat betreft zou een bezoek niet eens een slecht idee zijn. Misschien doe ik het ooit een keer. Ik weet er ook wel een, namelijk tegenover het gebouw waar ik op vrijdag werk. Tsjonge, wat kan die iman een geluid produceren. Wat denk je, hoe zullen de mensen reageren als ik op een vrijdagmiddag zomaar binnen kom wandelen, als niet-moslim?

Had je die boeken nog gelezen die ik voorstelde?

et_2000nl
12-11-04, 11:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Wat zou het mooi zijn als er ook eens moslims op het idee zouden komen om een kerk of synagoge te bezoeken.

Sorry van gisteren, ik was melig, en nu weer.... ;)

Als je in landen als Suriname, India, om er maar twee te noemen komt, staan kerken, moskeen, en hindoestaanse gebedshuizen, gewoon naast elkaar. Een dagje religie happen is dan vrij makkelijk en dat gebeurd dan ook.

Deze landen hebben omtrent religie en cultuur een veel langere historie en beleid. In Nederland moeten we vooral integreren. Dat betekend dat er een blend moet ontstaan. Jij weet als geen ander dat om pricipiele redenen religies niet blenden.

taouanza
12-11-04, 11:14
Geplaatst door et_2000nl
Sorry van gisteren, ik was melig, en nu weer.... ;)

Als je in landen als Suriname, India, om er maar twee te noemen komt, staan kerken, moskeen, en hindoestaanse gebedshuizen, gewoon naast elkaar. Een dagje religie happen is dan vrij makkelijk en dat gebeurd dan ook.

Deze landen hebben omtrent religie en cultuur een veel langere historie en beleid. In Nederland moeten we vooral integreren. Dat betekend dat er een blend moet ontstaan. Jij weet als geen ander dat om pricipiele redenen religies niet blenden.

Wil je alsjeblieft vooral melig blijven.
Kenne we wel gebruiken vooral nu.;)

et_2000nl
12-11-04, 12:22
Geplaatst door taouanza
Wil je alsjeblieft vooral melig blijven.
Kenne we wel gebruiken vooral nu.;)

Alleen tegen GJ.... Ik heb nog zo'n 3 uur om je te paaien om koffie te halen.... Maar iets in mij zegt me dat het gaat mislukken....

taouanza
12-11-04, 12:24
Geplaatst door Gerrit Jan
Welke boeken waren dat ook alweer?

Dus niet
Je had beloofd ze in de vakantie te lezen.
Ik wil jou niet meer horen over de islam begrijp je me?
Je geeft duidelijk aan dat je er alleen maar op uit ben om te beledigen en op te hitsen.
Niet dat mij ooit onduidelijk was maar nu zeg je het zelf!

taouanza
12-11-04, 12:25
Geplaatst door et_2000nl
Alleen tegen GJ.... Ik heb nog zo'n 3 uur om je te paaien om koffie te halen.... Maar iets in mij zegt me dat het gaat mislukken....

En iets zeg in mij dat je daar nog blij om moet zijn ook.:duivels:

taouanza
12-11-04, 12:26
Geplaatst door Gerrit Jan
Nou, dan hebben we dus toch nog iets gemeen. Vertel eens, heb jij in zo´n kathedraal ook de neiging om katholiek te worden?

Helemaal niet vind het gewoon mooi om te zien.

TonH
12-11-04, 12:28
Geplaatst door et_2000nl
Sorry van gisteren, ik was melig, en nu weer.... ;)

Als je in landen als Suriname, India, om er maar twee te noemen komt, staan kerken, moskeen, en hindoestaanse gebedshuizen, gewoon naast elkaar. Een dagje religie happen is dan vrij makkelijk en dat gebeurd dan ook.

Deze landen hebben omtrent religie en cultuur een veel langere historie en beleid. In Nederland moeten we vooral integreren. Dat betekend dat er een blend moet ontstaan. Jij weet als geen ander dat om pricipiele redenen religies niet blenden.

Van Suriname weet ik niet veel, maar om hier India als voorbeeld te noemen?

Er zijn de laatste decennia al heel wat kerken de hens in gegaan, Moskeeën gesloopt en hindutempels opgeblazen...

Zelfs in Kerala ging het een paar jaar geleden helemaal mis.

Dr0ffie
12-11-04, 12:30
Vinden ze dat niet gek dat je als niet moslim een moskee bezoekt? Mag je gewoon zo naar binnen of moet je als intoducé mee met een reguliere moskeebezoeker?
Vind 't idee helemaal niet zo gek.

et_2000nl
12-11-04, 12:32
Geplaatst door TonH
Van Suriname weet ik niet veel, maar om hier India als voorbeeld te noemen?

Er zijn de laatste decennia al heel wat kerken de hens in gegaan, Moskeeën gesloopt en hindutempels opgeblazen...

Zelfs in Kerala ging het een paar jaar geleden helemaal mis.

Klopt. ik ben een tijdje in Mumbai geweest/gewoond/gewerkt. Er wonen wel 1 miljard mensen.

taouanza
12-11-04, 12:36
Geplaatst door Dr0ffie
Vinden ze dat niet gek dat je als niet moslim een moskee bezoekt? Mag je gewoon zo naar binnen of moet je als intoducé mee met een reguliere moskeebezoeker?
Vind 't idee helemaal niet zo gek.

Dit vind ik nou zo typisch he
Iemand die er helemaal geen benul van heeft hoe het bij de moslims werkt maar wel de grootste mond heeft.

freya
12-11-04, 12:40
Geplaatst door Gerrit Jan
Toevallig hoorde ik gisteren op de radio een reportage uit India. In dat land wonen, ik meen ca. 120 miljoen moslims. Iemand wist te melden dat men daar al 50 jaar ervaring had met moslimextremisme. Hij begreep niet waarom wij zoveel moslims in ons land toelieten. ´Er komt alleen maar ellende van´, zei hij. Ik geef dit niet door omdat ik het ermee eens ben maar omdat je hier aan kunt zien dat het elders ook niet allemaal ideaal is.

Laat me raden.............EO?

TonH
12-11-04, 12:41
Geplaatst door Gerrit Jan
Toevallig hoorde ik gisteren op de radio een reportage uit India. In dat land wonen, ik meen ca. 120 miljoen moslims. Iemand wist te melden dat men daar al 50 jaar ervaring had met moslimextremisme. Hij begreep niet waarom wij zoveel moslims in ons land toelieten. ´Er komt alleen maar ellende van´, zei hij. Ik geef dit niet door omdat ik het ermee eens ben maar omdat je hier aan kunt zien dat het elders ook niet allemaal ideaal is.

Even de Hindu-fundis van de RSS en BJP vergeten zeker... :moe: Of verschillende facties binnen de Sikh-gemeenschap.

India is een hogedrukvat dat voortdurend geweldadig stoom af heeft geblazen ten koste van honderduizenden doden.

TonH
12-11-04, 12:47
Geplaatst door et_2000nl
Klopt. ik ben een tijdje in Mumbai geweest/gewoond/gewerkt. Er wonen wel 1 miljard mensen.

Hé? Wanneer was dat? Ik was voor werk een tijdje in India in het voorjaar van 1993. Delhi, Calcutta, Madras én Bombay (zoals het toen nog mocht heten). De dag dat we aankwamen ontploften toen al die bommen in Mumbai, waar de Pakistaanse geheime dienst achter zou zitten... Was best wel heftig toen. Op Delhi airport ging de dag nadat we naar Calcutta gingen de bommen af. En het treinstation van Calcutta werd getroffen twee dagen nadat we met de trein naar Madras vertrokken waren.

Dan krijg je wel het gevoel alsof je spitroeden aan het lopen bent. :D

et_2000nl
12-11-04, 12:48
Geplaatst door Gerrit Jan
Toevallig hoorde ik gisteren op de radio een reportage uit India. In dat land wonen, ik meen ca. 120 miljoen moslims. Iemand wist te melden dat men daar al 50 jaar ervaring had met moslimextremisme. Hij begreep niet waarom wij zoveel moslims in ons land toelieten. ´Er komt alleen maar ellende van´, zei hij. Ik geef dit niet door omdat ik het ermee eens ben maar omdat je hier aan kunt zien dat het elders ook niet allemaal ideaal is.

Ff wat feiten:

India heeft 1 miljard inwoners. Er zijn 12% moslims, dat is dus 120 miljoen. Extremisme is zo oud als de mensheid, daar hebben moslims niet het alleenrecht op. Ff geheugen opfrissen; IRA, ETA, RAF....

Het is verre van ideaal, net zo als in elk ander land in de wereld.

Wel heeft het land een historie van meerdere nogal uit elkaar lopende religies, die in het algemeen, statistisch gezien zijn de rellen tov van andere landen die multi religieus zijn, door het hoge inwonersaantal procentueel veel lager.

Op de straat zie je een heel ander beeld. Verschillende stromingen scholen naast elkaar. Net zo als tempels, moskeen en kerken. Ze vieren elkaars feestdagen mee, of respecteren dat. Er is veel minder sprake van onwetendheid tussen de culturen.

Het is verre van ideaal. Hooguit in vele aspecten indrukwekkend.

En BTW, de vrouwen zijn bloedmooi....

TonH
12-11-04, 12:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Jaren geleden heb ik een boek gelezen van Salmon Rushdie. Ik meen De laatste zucht van de Moor. Dat ging inderdaad over hindoe-extremisten in Bombay. Heel gewelddadig. En toen kon Rushdie zich daar ook niet meer vertonen.

Je moet Middernachtskinderen eens lezen. Is vele malen beter. Speelt rond de onafhankelijkheid van India en de enorme moordpartijen die zich daarbij afspeelden. Dan heb je het echt over treinen waar het bloed in stromen uit kwam lopen... :moe:

En toch is het een enorm komisch boek. :D

et_2000nl
12-11-04, 12:53
Geplaatst door TonH
Hé? Wanneer was dat? Ik was voor werk een tijdje in India in het voorjaar van 1993. Delhi, Calcutta, Madras én Bombay (zoals het toen nog mocht heten). De dag dat we aankwamen ontploften toen al die bommen in Mumbai, waar de Pakistaanse geheime dienst achter zou zitten... Was best wel heftig toen. Op Delhi airport ging de dag nadat we naar Calcutta gingen de bommen af. En het treinstation van Calcutta werd getroffen twee dagen nadat we met de trein naar Madras vertrokken waren.

Dan krijg je wel het gevoel alsof je spitroeden aan het lopen bent. :D

Ik ben er het afgelopen jaar geweest. Dehli, Chennai (Madras) en Mumbai (Bombay).

Mijn eerste indruk na het vliegveld. Ik had een chauffeur, en die vertelde me dat het hotel waar we langs reden onlangs was opgeblazen. Maar hij verzekerde mij dat mijn hotel nog een half uur rijden was. Aangekomen in mijn hotel, stond er tegenover nog een hotel, die had een gezellige bar. Ik er naar toe, was zon 30 meter lopen. Hotel was gesloten alleen de bar en restaurant was open. Het hotel gedeelte was gesloten na een bomaanslag.... Dat in zo'n 30 minuten....

Al die aanslagen hadden niets met religie rellen te maken werd mij verteld. Alsof het iets uitmaakt als je omkomt....

mark61
12-11-04, 13:08
Geplaatst door et_2000nl
Sorry van gisteren, ik was melig, en nu weer.... ;)

...

Toch vind ik in het kader van de planologische problematiek en de Vinex dat de facilitaire diensten synergisch gefuseerd zouden kunnen worden.

Wie ontwerpt de eerste polder-moskerkagoge? De poldermoskee bestaat al.

http://home01.wxs.nl/~feckl000/mucumo/small/tn_pic_02.JPG

http://www.mucumo.tk/

ME MAR

Me Mar is een multiculturele groep bestaande uit: Abdeluahab Hammiche, Adnan Akyüz, Ergün Erkoçu en Deniz Yilmaz.


(Mimar = architect)

et_2000nl
12-11-04, 13:09
Geplaatst door mark61
Toch vind ik in het kader van de planologische problematiek en de Vinex dat de facilitaire diensten synergisch gefuseerd zouden kunnen worden.

Wie ontwerpt de eerste polder-moskerkagoge? De poldermoskee bestaat al.

http://home01.wxs.nl/~feckl000/mucumo/small/tn_pic_02.JPG

http://www.mucumo.tk/

ME MAR

Me Mar is een multiculturele groep bestaande uit: Abdeluahab Hammiche, Adnan Akyüz, Ergün Erkoçu en Deniz Yilmaz.


(Mimar = architect)

Heb je gesnuift/gespoten of gezopen?

TonH
12-11-04, 13:10
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben er het afgelopen jaar geweest. Dehli, Chennai (Madras) en Mumbai (Bombay).

Mijn eerste indruk na het vliegveld. Ik had een chauffeur, en die vertelde me dat het hotel waar we langs reden onlangs was opgeblazen. Maar hij verzekerde mij dat mijn hotel nog een half uur rijden was. Aangekomen in mijn hotel, stond er tegenover nog een hotel, die had een gezellige bar. Ik er naar toe, was zon 30 meter lopen. Hotel was gesloten alleen de bar en restaurant was open. Het hotel gedeelte was gesloten na een bomaanslag.... Dat in zo'n 30 minuten....

Al die aanslagen hadden niets met religie rellen te maken werd mij verteld. Alsof het iets uitmaakt als je omkomt....

Zou fijn zijn wanneer namen een tijdje gelijk bleven :moe:
In Calcutta kon je geen straatnaam meer vinden omdat die allemaal veranderd waren, maar iedereen al 30 jaar de oude namen bleven gebruiken... :D

Oh, is dat nog steeds zo daar? Overkwam ons ook. Het hotel waar wij heen zouden was gesloten. Volgens de taxichauffeur omdat er ongedierte in de keuken gevonden was :lachu:
Toen we er voorlangs reden was het dicht, maar ook erg geblakerd...

Veel van die bommen daar was toen maffia-gerelateerd. Toch was het er wel heel erg fascinerend. Maar inmiddels trekt het me helemaal niet meer om er nog eens naar terug te gaan...

mark61
12-11-04, 13:11
Geplaatst door TonH
Van Suriname weet ik niet veel, maar om hier India als voorbeeld te noemen?

Er zijn de laatste decennia al heel wat kerken de hens in gegaan, Moskeeën gesloopt en hindutempels opgeblazen...

Zelfs in Kerala ging het een paar jaar geleden helemaal mis.

Op een bevolking van zowat 1.000.000.000 is dat statistisch erg weinig.

et_2000nl
12-11-04, 13:14
Geplaatst door TonH
Zou fijn zijn wanneer namen een tijdje gelijk bleven :moe:
In Calcutta kon je geen straatnaam meer vinden omdat die allemaal veranderd waren, maar iedereen al 30 jaar de oude namen bleven gebruiken... :D

Oh, is dat nog steeds zo daar? Overkwam ons ook. Het hotel waar wij heen zouden was gesloten. Volgens de taxichauffeur omdat er ongedierte in de keuken gevonden was :lachu:
Toen we er voorlangs reden was het dicht, maar ook erg geblakerd...

Veel van die bommen daar was toen maffia-gerelateerd. Toch was het er wel heel erg fascinerend. Maar inmiddels trekt het me helemaal niet meer om er nog eens naar terug te gaan...

Wat ik begrepen heb, nu ook nog steeds. Veel corruptie en maffia. En die jongens beroepen zich niet eens op religie....

Ik zou wel weer een keer terug willen. Het eten is fantastisch. Toen ik weg ging aten we rauwe chili pepers. Deed de volgende dag wel ietsje pijn....

mark61
12-11-04, 13:14
Geplaatst door et_2000nl
Heb je gesnuift/gespoten of gezopen?

Niet onlangs. Maar deze heren misschien wel.

TonH
12-11-04, 13:14
Geplaatst door mark61
Op een bevolking van zowat 1.000.000.000 is dat statistisch erg weinig.

Twintig jaar geleden was dat nog 650 miljoen. Dus statistisch al wat meer... :D

En leg jij maar eens 100.000 lijken in je achtertuin. Wedden dat je buren raar kijken? :p

et_2000nl
12-11-04, 13:18
Geplaatst door mark61
Niet onlangs. Maar deze heren misschien wel.

Heette dat boek van onze huis tuin en keuken filosoof Bolkenstein ook niet "Turk in de polder"....

Ik mis bolkie....

TonH
12-11-04, 13:18
Geplaatst door et_2000nl
Toen ik weg ging aten we rauwe chili pepers. Deed de volgende dag wel ietsje pijn....

:haha:

Eten is er fantastisch. Totdat je van boven en onderen helemaal leeg loopt. Gebeurde me in Calcutta. De enige manier om toch naar Madras te kunnen was het nuttigen van een roze goedje uit een flesje...
Dááááágen daarna niet meer naar het toilet geweest :p


Het lekkerste Indiaas heb ik gegeten op de Indiase ambassade in Dushanbe, Tadjikistan. De toenmalige ambassadeur had in de kelder van de ambassade een onofficieel restaurant. :wohaa:

TonH
12-11-04, 13:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Hij staat al jaren in mijn boekenkast maar ik ben er nooit aan toegekomen. Kerstvakantie.

Zonder gekheid: moet je écht doen.

mark61
12-11-04, 13:28
Geplaatst door et_2000nl
Heette dat boek van onze huis tuin en keuken filosoof Bolkenstein ook niet "Turk in de polder"....

Ik mis bolkie....

Het wachten is op 'Kaaskop in Brussel'.

Ik mis m helemaaal niet.

TonH
12-11-04, 15:02
Geplaatst door Gerrit Jan
Hij staat naast de Duivelsverzen. Dan herlees ik die na zoveel jaren ook nog eens een keer. Dat wordt dus een heel Rushdieproject.

Hoe lang heb jij Kerstvakantie? :schok:

Onderwijs zeker :ego:

mark61
12-11-04, 15:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb er nog een paar liggen, oa dl 2 en 3 van Nagieb Mafoez' trilogie.

Probeer s wat avontuurlijkers dan die door de NVVHuisvrouwen goedgekeurde huisnegers. Nuruddin Farah bijvoorbeeld, voor een geheel zinsbegoochelende indruk van Somalië:

FARAH, NURUDDIN. Sardientje spelen. Baarn, Ambo 1990. 259p.

Of Orhan Pamuk. Po-mo Turkije.

Arundhati Roy, syrisch-christelijke romantiek uit Z-India.

mark61
12-11-04, 16:12
Geplaatst door Gerrit Jan
Nee, ik hou het op Mafoez. Met zijn deel 1 (Tussen twee paleizen) heeft hij mij helemaal van mijn sokkel geblazen.

...to boldly go where no man has gone before...

freya
12-11-04, 16:16
Geplaatst door mark61
...to boldly go where no man has gone before...

:hihi:

TonH
12-11-04, 16:32
Geplaatst door Gerrit Jan
:confused:

http://img42.exs.cx/img42/307/as3362.gif

mark61
12-11-04, 17:33
Geplaatst door TonH
http://img42.exs.cx/img42/307/as3362.gif


Hij weer met zijn obscene gebaren.

Jij wordt ook steeds uitzinniger naarmate het Vaderland roept. :hihi:

~Panthera~
12-11-04, 17:35
Geplaatst door mark61
Hij weer met zijn obscene gebaren.

Jij wordt ook steeds uitzinniger naarmate het Vaderland roept. :hihi:
---------


Nanonano. :moe:

:D

mark61
12-11-04, 17:44
Geplaatst door freya
:hihi:


Geplaatst door Gerrit Jan
:confused:

Zie hier de samenvatting van GJ vs. Freya. Ook voor analfabeten prima te volgen.

Ricardo
12-11-04, 22:35
Geplaatst door Gerrit Jan
Hier begrijp ik dus echt helemaal niets van. Ik weet wel dat ik nooit de aanvechting heb om iemand te slaan.

Gezegend ben je. Het is ook geen continu gevoel, haha. Maar het grote deel van mijn tijd leef ik met de liefde. Maar de emotie zorgt soms dat ik een gevoel krijg van.... grrrrrrr !

:jeweetog:

Ricardo
12-11-04, 22:39
Het bezoek aan de moskee staat voor morgen op de agenda. Nu hoorde ik net van mijn favo shoarma leverancier dat het dan erg druk is in de moskee. Is dit wel een handige dag voor een bezoek ? Ik wil niet de mensen in de weg lopen tijdens het feestgebeuren.

Ps Leuk dat Beatrix mijn plan heeft gejat ! Haha !

:blij: :p ;)

Ricardo
12-11-04, 22:50
Geplaatst door Gerrit Jan
Wie wil je dan te lijf gaan?

Nu wordt het iets uit zijn verband gehaald. Ik voel de neiging tot..
En ja, dat kan een mede weggebruiker zijn op de A-4 bijvoorbeeld.

Vandaag, jaja, was ik op bezoek bij een klant. Kom ik terug bij mijn auto, was de achterruit ingebeukt en een poging gedaan tot diefstal. Een oude vrouw had ze weggehaald. Maarre, behoorlijke ellende ; aangifte doen, verzekeringspapieren etc etc. De dader is gepakt, heeft de afkomst die het zelfde is als het eerste gedeelte van de naam van deze site, niet zo slim.

Op zo'n moment voel ik geen woede, ik vind het alleen bijzonder triest. Omdat alle vooroordelen bevestigd worden, hij plaatst zijn landgenoten in een heel slecht daglicht en verhoogt de haatgrens in Nederland.

Niet erg slim... Ik zal gebruik maken van mijn recht om als slachtoffer een zegje te doen in de rechtzaal. En betogen, dat kan ik. Op een positieve wijze zal ik dit de dader meedelen.

En... des te langer mijn betoog, des te langer zit hij tijdens het luisteren in ieder geval vast...haha :fplet:

Ricardo
13-11-04, 00:08
Geplaatst door Ricardo
Nu wordt het iets uit zijn verband gehaald. Ik voel de neiging tot..
En ja, dat kan een mede weggebruiker zijn op de A-4 bijvoorbeeld.

Vandaag, jaja, was ik op bezoek bij een klant. Kom ik terug bij mijn auto, was de achterruit ingebeukt en een poging gedaan tot diefstal. Een oude vrouw had ze weggehaald. Maarre, behoorlijke ellende ; aangifte doen, verzekeringspapieren etc etc. De dader is gepakt, heeft de afkomst die het zelfde is als het eerste gedeelte van de naam van deze site, niet zo slim.

Op zo'n moment voel ik geen woede, ik vind het alleen bijzonder triest. Omdat alle vooroordelen bevestigd worden, hij plaatst zijn landgenoten in een heel slecht daglicht en verhoogt de haatgrens in Nederland.

Niet erg slim... Ik zal gebruik maken van mijn recht om als slachtoffer een zegje te doen in de rechtzaal. En betogen, dat kan ik. Op een positieve wijze zal ik dit de dader meedelen.

En... des te langer mijn betoog, des te langer zit hij tijdens het luisteren in ieder geval vast...haha :fplet:

Ricardo
13-11-04, 01:11
Geplaatst door Ricardo
Nu wordt het iets uit zijn verband gehaald. Ik voel de neiging tot..
En ja, dat kan een mede weggebruiker zijn op de A-4 bijvoorbeeld.

Vandaag, jaja, was ik op bezoek bij een klant. Kom ik terug bij mijn auto, was de achterruit ingebeukt en een poging gedaan tot diefstal. Een oude vrouw had ze weggehaald. Maarre, behoorlijke ellende ; aangifte doen, verzekeringspapieren etc etc. De dader is gepakt, heeft de afkomst die het zelfde is als het eerste gedeelte van de naam van deze site, niet zo slim.

Op zo'n moment voel ik geen woede, ik vind het alleen bijzonder triest. Omdat alle vooroordelen bevestigd worden, hij plaatst zijn landgenoten in een heel slecht daglicht en verhoogt de haatgrens in Nederland.

Niet erg slim... Ik zal gebruik maken van mijn recht om als slachtoffer een zegje te doen in de rechtzaal. En betogen, dat kan ik. Op een positieve wijze zal ik dit de dader meedelen.

En... des te langer mijn betoog, des te langer zit hij tijdens het luisteren in ieder geval vast...haha :fplet: m

Ricardo
13-11-04, 13:53
Geplaatst door Ricardo
Het bezoek aan de moskee staat voor morgen op de agenda. Nu hoorde ik net van mijn favo shoarma leverancier dat het dan erg druk is in de moskee. Is dit wel een handige dag voor een bezoek ? Ik wil niet de mensen in de weg lopen tijdens het feestgebeuren.

Ps Leuk dat Beatrix mijn plan heeft gejat ! Haha !

:blij: :p ;)

:haha:

TonH
13-11-04, 14:03
Geplaatst door Ricardo
:haha:

Vermaak je jezelf een beetje met die stemmen in je hoofd? :moe:

Ricardo
13-11-04, 14:19
Geplaatst door TonH
Vermaak je jezelf een beetje met die stemmen in je hoofd? :moe:

Ja prima, het is net mijn stamcafe. :vierkant:

TonH
13-11-04, 14:20
Geplaatst door Ricardo
Ja prima, het is net mijn stamcafe. :vierkant:

Zolang je niet bijt en jezelf voor je smoel slaat wens ik je veel plezier :D

Ricardo
13-11-04, 14:23
Geplaatst door TonH
Zolang je niet bijt en jezelf voor je smoel slaat wens ik je veel plezier :D

Hmm, die neigingen ken ik beiden niet. Ik vermaak me wel op een andere manier. Have fun !

mark61
13-11-04, 16:39
Geplaatst door TonH
Vermaak je jezelf een beetje met die stemmen in je hoofd? :moe:

Zeker aan de paddo's. En dat op zo'n keurig forum.

Ricardo
13-11-04, 17:38
Geplaatst door mark61
Zeker aan de paddo's. En dat op zo'n keurig forum.

Nee joh, hier word je toch vanzelf stoned...

:bril: