PDA

Bekijk Volledige Versie : lezen jullie dit alsjeblieft?!



philips
11-11-04, 22:04
assalanoe aleykum medemensen,
Ik ben een nederlandse vrouw en heb 10 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse moslim man.Hij heeft mij zeer zwaar geestelijk en lichamelijk misbruikt en de islam op een agressieve manier door mijn strot geduwd en haat gepredikt, tegelijkertijd ging ik naar moslima bijeenkomsten en heb ik de islam bestudeerd.Gelukkig heb ik ook lieve islamitische mensen ontmoet, het was een zeer verwarrende en pijnlijke periode.Na deze relatie bande ik islam en moslims uit mijn leven.
Daarna ben ik getrouwd met mijn niet gelovige nederlandse man en heb een dochter.Na mijn vorige relatie kon ik alleen maar haten, vooral islam en moslims, tot ik mijn dochter kreeg.dmv zelfonderzoek naar mijzelf/en mijn nafs en alternatieve therapieen ben ik "mijzelf"weer geworden.
Door haar ervaarde ik echte liefde en verantwoordelijkheid in mijn leven.Ik durf te zeggen dat ik inzicht heb gekregen in de marokkaans islamitische gemeenschap tov de nederlandse maatschappij door mijn contacten en ervaringen.
"Rondom"de gebeurtenissen rondom theo v gogh is er iets in mij wakker geworden en dankzij een surinaamse moslim die mij simpelweg iets vertelde dat in suriname zowel moslims, christenen en joden en anders of niet gelovigen in vrede en harmonie met elkaar leven simpelweg door het woord: RESPEKT.
Respekt voor jezelf en de ander.
In de islam en christendom behoor je niet te oordelen over elkaar.
Geef geen voorbeeld en vertel iedereen hoe het moet, wees zelf het voorbeeld.
Wees zelf het licht.
Dankzij deze man durf ik weer de islam te onderzoeken en te beleven op mijn eigen persoonlijke manier.
Ik heb hoop en vertrouwen op een betere toekomst in Nederland
Ik wens jullie veel vrede en liefde toe.

et_2000nl
11-11-04, 22:09
Geplaatst door philips
assalanoe aleykum medemensen,
Ik ben een nederlandse vrouw en heb 10 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse moslim man.Hij heeft mij zeer zwaar geestelijk en lichamelijk misbruikt en de islam op een agressieve manier door mijn strot geduwd en haat gepredikt, tegelijkertijd ging ik naar moslima bijeenkomsten en heb ik de islam bestudeerd.Gelukkig heb ik ook lieve islamitische mensen ontmoet, het was een zeer verwarrende en pijnlijke periode.Na deze relatie bande ik islam en moslims uit mijn leven.
Daarna ben ik getrouwd met mijn niet gelovige nederlandse man en heb een dochter.Na mijn vorige relatie kon ik alleen maar haten, vooral islam en moslims, tot ik mijn dochter kreeg.dmv zelfonderzoek naar mijzelf/en mijn nafs en alternatieve therapieen ben ik "mijzelf"weer geworden.
Door haar ervaarde ik echte liefde en verantwoordelijkheid in mijn leven.Ik durf te zeggen dat ik inzicht heb gekregen in de marokkaans islamitische gemeenschap tov de nederlandse maatschappij door mijn contacten en ervaringen.
"Rondom"de gebeurtenissen rondom theo v gogh is er iets in mij wakker geworden en dankzij een surinaamse moslim die mij simpelweg iets vertelde dat in suriname zowel moslims, christenen en joden en anders of niet gelovigen in vrede en harmonie met elkaar leven simpelweg door het woord: RESPEKT.
Respekt voor jezelf en de ander.
In de islam en christendom behoor je niet te oordelen over elkaar.
Geef geen voorbeeld en vertel iedereen hoe het moet, wees zelf het voorbeeld.
Wees zelf het licht.
Dankzij deze man durf ik weer de islam te onderzoeken en te beleven op mijn eigen persoonlijke manier.
Ik heb hoop en vertrouwen op een betere toekomst in Nederland
Ik wens jullie veel vrede en liefde toe.

Gatverdamme, is die voorzitter van de LPF weer bezig.

Pytaghoras
11-11-04, 22:20
Geplaatst door philips
assalanoe aleykum medemensen,
Ik ben een nederlandse vrouw en heb 10 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse moslim man.Hij heeft mij zeer zwaar geestelijk en lichamelijk misbruikt en de islam op een agressieve manier door mijn strot geduwd en haat gepredikt, tegelijkertijd ging ik naar moslima bijeenkomsten en heb ik de islam bestudeerd.Gelukkig heb ik ook lieve islamitische mensen ontmoet, het was een zeer verwarrende en pijnlijke periode.Na deze relatie bande ik islam en moslims uit mijn leven.
Daarna ben ik getrouwd met mijn niet gelovige nederlandse man en heb een dochter.Na mijn vorige relatie kon ik alleen maar haten, vooral islam en moslims, tot ik mijn dochter kreeg.dmv zelfonderzoek naar mijzelf/en mijn nafs en alternatieve therapieen ben ik "mijzelf"weer geworden.


Ik betwijfel of dit bericht waar is: het is namelijk assalamo in plaats van assalanoe. Als je 10 jaar een relatie had met een moslim, dan moet je het zeker weten dat je a salamoe in plaats van a salanoe moet schrijven.

Als je echt de Koran had bestudeerd, had je gelezen: “Er is geen dwang in de godsdienst.” (Soera 2:256).

barfly
11-11-04, 22:21
Geplaatst door philips
Ik wens jullie veel vrede en liefde toe.

Dankje! Ik ben blij met mensen zoals jullie. :blij:

Pytaghoras
11-11-04, 22:23
Geplaatst door et_2000nl
Gatverdamme, is die voorzitter van de LPF weer bezig.

De nieuwe voorzitter.

et_2000nl
11-11-04, 22:24
Geplaatst door Pytaghoras
De nieuwe voorzitter.

Die vorige was beter....

Pytaghoras
11-11-04, 22:26
Geplaatst door et_2000nl
Die vorige was beter....

Hij is nog nieuw. Hij moet nog veel bewijzen.

philips
11-11-04, 22:27
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Ik veracht de LPF en alle rechtse partijen juist.
Ik bedoel het juist positief hoor!!
Ik had door mijn ervaringen vooroordelen en die heb ik nu niet meer!
Wat ik bedoel is dat ik dankzij moslims die ook daarna op mijn pad zijn gekomen de andere kant hebben laten zien dat het wel goeie mensen zijn!

philips
11-11-04, 22:46
Ja, inmiddels was ik er ook al acher gekomen dat het assalamoe was (sorry tikfoutje)Maar daar gaat het niet om.ik werk overigens, ben geen huisvrouwtje, als dat er iets toe doet.
Ik bedoel dus te zeggen dat ik dankzij moslims die later op mijn pad zijn gekomen weet dat HIJ(MIJN EX MAN DUS)niet een hele groep vertegenwoordigt.
1 mens vertegenwoordigt niet een hele groep.Ik hoop dat het nu duidelijk is.

et_2000nl
11-11-04, 22:56
Geplaatst door Pytaghoras
Hij is nog nieuw. Hij moet nog veel bewijzen.

De nieuwe is transsexsueel, die doet zich voor als vrouw....

Warom geloof ik iemand die in zijn eerste bericht zijn doopceel licht niet.... Omdat we er daar al veel te veel van gezien hebben hier. Je licht je eigen doopceel pas na 1000 berichten....

philips
11-11-04, 23:07
Het gaat hier om respekt hebben voor elkaar .
Juist ook nederlanders tov moslims.

philips
12-11-04, 00:05
Hopelijk willen nederlanders zich meer in de islam verdiepen en zien dat het een mooie godsdienst is en waar iedereen gelijkwaardig is.

MotoFoetsie
12-11-04, 00:10
Wel tof dat je zo vriendelijk blijft, nadat je zo arrogant en denigrerend benaderd wordt door de leden van dit forum.
Volhouden hoor !!

philips
12-11-04, 00:18
bedankt!!
Ik wil juist zo graag benadrukken dat IK vooroordelen had en dat ik ervoor gekozen heb om niet te haten.

Ik werk met marokkanen en nederlanders en surinamers en nog veel meer bevolkingsgroepen.
Gelukkig maar!!!

mark61
12-11-04, 04:00
Maak je niet druk, we zijn wat blasé. En er komen wat gekken langs op het forum, tis niet meer bij te houden.

MotoFoetsie
13-11-04, 08:01
Geplaatst door ibrahimmm
Dat wat jij arrogantie noemt, kan door anderen geïnterpreteerd worden als zakelijkheid, inzicht of humor...
Hoe jij spreekt zou ik al eerder door laten gaan als arrogant!
Volhouden hoor!! JEEEEZUS, hoor jezelf eens!!!!!
Moeilijk hè, naar jezelf kijken?
Dat je daar altijd een ander voor nodig hebt...

Last van je hormonen??
Indien dit het je niet mogelijk maakt inhoudelijk op zaken in te gaan adviseer ik je je heil eens te zoeken op een chat-box.
Het intellectuele niveau ligt daar gemiddeld iets lager, zodat ook iemand als jij daar z'n ei kwijt kan.
Check eens in van Dale; ironie.

delirious
13-11-04, 09:23
Geplaatst door philips
assalanoe aleykum medemensen,
Ik ben een nederlandse vrouw en heb 10 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse moslim man.Hij heeft mij zeer zwaar geestelijk en lichamelijk misbruikt en de islam op een agressieve manier door mijn strot geduwd en haat gepredikt, tegelijkertijd ging ik naar moslima bijeenkomsten en heb ik de islam bestudeerd.Gelukkig heb ik ook lieve islamitische mensen ontmoet, het was een zeer verwarrende en pijnlijke periode.Na deze relatie bande ik islam en moslims uit mijn leven.
Daarna ben ik getrouwd met mijn niet gelovige nederlandse man en heb een dochter.Na mijn vorige relatie kon ik alleen maar haten, vooral islam en moslims, tot ik mijn dochter kreeg.dmv zelfonderzoek naar mijzelf/en mijn nafs en alternatieve therapieen ben ik "mijzelf"weer geworden.
Door haar ervaarde ik echte liefde en verantwoordelijkheid in mijn leven.Ik durf te zeggen dat ik inzicht heb gekregen in de marokkaans islamitische gemeenschap tov de nederlandse maatschappij door mijn contacten en ervaringen.
"Rondom"de gebeurtenissen rondom theo v gogh is er iets in mij wakker geworden en dankzij een surinaamse moslim die mij simpelweg iets vertelde dat in suriname zowel moslims, christenen en joden en anders of niet gelovigen in vrede en harmonie met elkaar leven simpelweg door het woord: RESPEKT.
Respekt voor jezelf en de ander.
In de islam en christendom behoor je niet te oordelen over elkaar.
Geef geen voorbeeld en vertel iedereen hoe het moet, wees zelf het voorbeeld.
Wees zelf het licht.
Dankzij deze man durf ik weer de islam te onderzoeken en te beleven op mijn eigen persoonlijke manier.
Ik heb hoop en vertrouwen op een betere toekomst in Nederland
Ik wens jullie veel vrede en liefde toe.

Die Moslim mannen ook altijd. :mad:
Had dan meteen je biezen gepakt, voordat je hier een partij komt stigmatiseren. respeCt :knipoog:

MotoFoetsie
13-11-04, 09:28
Geplaatst door delirious
Die Moslim mannen ook altijd. :mad:
Had dan meteen je biezen gepakt,
respeCt
:knipoog:


Kijk, now we're talking!

delirious
13-11-04, 09:45
Geplaatst door MotoFoetsie
Kijk, now we're talking!


Volgende keer alles Quoten mr.MotoFoetsie !!! :boos:
Mijn opmerking jegens philips was er een van cyinisme.

MotoFoetsie
13-11-04, 09:56
Geplaatst door delirious
Volgende keer alles Quoten mr.MotoFoetsie !!! :boos:
Mijn opmerking jegens philips was er een van cyinisme.




:lol:


Bitter, bitter.......

Julien
13-11-04, 12:41
Geplaatst door philips
assalanoe aleykum medemensen,
Ik ben een nederlandse vrouw en heb 10 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse moslim man.Hij heeft mij zeer zwaar geestelijk en lichamelijk misbruikt en de islam op een agressieve manier door mijn strot geduwd en haat gepredikt, tegelijkertijd ging ik naar moslima bijeenkomsten en heb ik de islam bestudeerd.Gelukkig heb ik ook lieve islamitische mensen ontmoet, het was een zeer verwarrende en pijnlijke periode.Na deze relatie bande ik islam en moslims uit mijn leven.
Daarna ben ik getrouwd met mijn niet gelovige nederlandse man en heb een dochter.Na mijn vorige relatie kon ik alleen maar haten, vooral islam en moslims, tot ik mijn dochter kreeg.dmv zelfonderzoek naar mijzelf/en mijn nafs en alternatieve therapieen ben ik "mijzelf"weer geworden.
Door haar ervaarde ik echte liefde en verantwoordelijkheid in mijn leven.Ik durf te zeggen dat ik inzicht heb gekregen in de marokkaans islamitische gemeenschap tov de nederlandse maatschappij door mijn contacten en ervaringen.
"Rondom"de gebeurtenissen rondom theo v gogh is er iets in mij wakker geworden en dankzij een surinaamse moslim die mij simpelweg iets vertelde dat in suriname zowel moslims, christenen en joden en anders of niet gelovigen in vrede en harmonie met elkaar leven simpelweg door het woord: RESPEKT.
Respekt voor jezelf en de ander.
In de islam en christendom behoor je niet te oordelen over elkaar.
Geef geen voorbeeld en vertel iedereen hoe het moet, wees zelf het voorbeeld.
Wees zelf het licht.
Dankzij deze man durf ik weer de islam te onderzoeken en te beleven op mijn eigen persoonlijke manier.
Ik heb hoop en vertrouwen op een betere toekomst in Nederland
Ik wens jullie veel vrede en liefde toe.

wat eet jij vanavond?

MotoFoetsie
13-11-04, 12:52
Geplaatst door Julien
wat eet jij vanavond?



:)



Eindelijk weer eens varkensvlees... ?

Julien
13-11-04, 12:57
Geplaatst door MotoFoetsie
:)



Eindelijk weer eens varkensvlees... ?

:D ze weet niet wat ze gemist heeft :duivels:

S@deeQ
13-11-04, 13:09
Geplaatst door Julien
:D ze weet niet wat ze gemist heeft :duivels:

zo erg als slakken vreten of hersenen en darmen van schaapjes zal het toch niet zijn denk ik :jumping:


:fuckit: heb net twee mega kloten van een stier gekocht

~Panthera~
13-11-04, 13:14
Geplaatst door S@deeQ

:fuckit: heb net twee mega kloten van stier gekocht
--------------------

Waar hang je die ?? :haha:

S@deeQ
13-11-04, 13:15
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Waar hang je die ?? :haha:


:wtf: moei je niet mee ,Poes

zijn mannen geheimpjes :gek:

mark61
13-11-04, 13:18
Geplaatst door S@deeQ
:wtf: moei je niet mee ,Poes

zijn mannen geheimpjes :gek:

Niet mokken maar wokken.

~Panthera~
13-11-04, 13:18
Geplaatst door S@deeQ
:wtf: moei je niet mee ,Poes

zijn mannen geheimpjes :gek:
---------------


http://www.mainzelahr.de/smile/sisx/rotekarte.gif

~Panthera~
13-11-04, 13:20
Geplaatst door mark61
Niet mokken maar wokken.
------------

Fondue'en ook goed ? :D

mark61
13-11-04, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Fondue'en ook goed ? :D

Pas op voor explosies. Voor je het weet staat het SWAT voor je deur.

~Panthera~
13-11-04, 13:36
Geplaatst door mark61
Pas op voor explosies. Voor je het weet staat het SWAT voor je deur.
---------------

We zetten gewoon Anti in de tuin.

mark61
13-11-04, 13:39
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

We zetten gewoon Anti in de tuin.

Moejje doen. Die hep die moskees ook al zo fantastisch bewaakt.

~Panthera~
13-11-04, 13:44
Geplaatst door mark61
Moejje doen. Die hep die moskees ook al zo fantastisch bewaakt.
--------

Je kunt ook niemand meer vertrouwen. :moe:

mark61
13-11-04, 13:48
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Je kunt ook niemand meer vertrouwen. :moe:

Zo is dat. Dus trek ik me snel terug voordat et2000 binnen komt zeilen. Straks worden we alledrie geband, dan kunnen we ons eigen forum beginnen. Mafroc.nl ofsjo.

~Panthera~
13-11-04, 13:52
Geplaatst door mark61
Zo is dat. Dus trek ik me snel terug voordat et2000 binnen komt zeilen. Straks worden we alledrie geband, dan kunnen we ons eigen forum beginnen. Mafroc.nl ofsjo.
-------------------

Zie nog niets, gelukkig. http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/2.gif

et_2000nl
13-11-04, 13:54
Geplaatst door mark61
Zo is dat. Dus trek ik me snel terug voordat et2000 binnen komt zeilen. Straks worden we alledrie geband, dan kunnen we ons eigen forum beginnen. Mafroc.nl ofsjo.

Werd ik geroepen?

~Panthera~
13-11-04, 13:56
http://www.mainzelahr.de/smile/geschockt/6173.gif

et_2000nl
13-11-04, 13:57
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------

Zie nog niets, gelukkig. http://www.mainzelahr.de/smile/schuechtern/2.gif

Ik heb besloten je vanaf nu te negeren! :ego: Zie hier het resultaat van mijn beslissing....

Ik ben overigens wel blij om jou te zien. Maar het is vooral een richtingsverkeer. Of je bent Anti.... I'm :confused:

Wide-O
13-11-04, 13:58
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

We zetten gewoon Anti in de tuin.

Volgens mij krijg je dan Bosbeheer achter je aan, en Greenpeace :bril:

Mark
13-11-04, 14:00
Geplaatst door Pytaghoras
Als je echt de Koran had bestudeerd, had je gelezen: “Er is geen dwang in de godsdienst.” (Soera 2:256).

moeilijk lezen misschien met je ogen dichtgeslagen :lachu:

~Panthera~
13-11-04, 14:01
Geplaatst door et_2000nl
Ik heb besloten je vanaf nu te negeren! :ego: Zie hier het resultaat van mijn beslissing....

------------


..... :ego:

~Panthera~
13-11-04, 14:03
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij krijg je dan Bosbeheer achter je aan, en Greenpeace :bril:
------------------------------

:lol:

mark61
13-11-04, 16:35
Geplaatst door et_2000nl
Werd ik geroepen?

Nope. Ik had nog knoflook voor de deur gehangen en een houten kruis in de hal gezet, maar niets mag blijkbaar baten.

mark61
13-11-04, 16:36
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij krijg je dan Bosbeheer achter je aan,

Oh is dat hoe ze de AIVD in België noemen? Slim zeg, totally undercover.

mark61
13-11-04, 16:38
Geplaatst door ~Panthera~
------------


..... :ego:

Lust je een sijsje? :lachu:

Wide-O
13-11-04, 17:04
In Nederland heet dat nu het "Wouter Bosbeheer" :terrorist

Lekker kontje overigens, is wat onze media te melden hebben over die man.

:D

mark61
13-11-04, 17:11
Geplaatst door Wide-O
In Nederland heet dat nu het "Wouter Bosbeheer" :terrorist

Lekker kontje overigens, is wat onze media te melden hebben over die man.

:D

Same here. Shellpietjebell.

Julien
13-11-04, 18:10
Geplaatst door mark61
Nope. Ik had nog knoflook voor de deur gehangen en een houten kruis in de hal gezet, maar niets mag blijkbaar baten.

hm dat ik er niet op af gekomen ben joh :p

ik heb trouwens net couscous op met kip .. mjammie

mark61
13-11-04, 18:18
Geplaatst door Julien
hm dat ik er niet op af gekomen ben joh :p

ik heb trouwens net couscous op met kip .. mjammie

Jij blijft van mijn knoflook af, ja? Dat kruis mag je weer meenemen, dat hielp toch niet.

Julien
13-11-04, 18:30
Geplaatst door mark61
Jij blijft van mijn knoflook af, ja? Dat kruis mag je weer meenemen, dat hielp toch niet.

een kruis zonder versieringen? dat is protestants! stop maar in je... ;)

mark61
13-11-04, 18:33
Geplaatst door Julien
een kruis zonder versieringen? dat is protestants! stop maar in je... ;)

Wat? Jullie katholieken hebben altijd knoflook aan je kruis hangen? :confused:

Wide-O
13-11-04, 23:12
Geplaatst door mark61
Same here. Shellpietjebell.

Vinnik nog steeds minder erg dan Teletubbies :fpuh:

mark61
14-11-04, 01:29
Geplaatst door Wide-O
Vinnik nog steeds minder erg dan Teletubbies :fpuh:

Sorry don't follow. Dat kontje?

MotoFoetsie
16-11-04, 00:48
Geplaatst door ibrahimmm
[B]Daar komt nog eens bij dat het niet slechts mijn mening is dat jullie zwaar niet on-topic zijn.


Niet on-topic => off-topic.
Vrees dat zelfs een chatbox te moeilijk voor je wordt...


:D

philips
16-11-04, 16:07
[
De discussie ging even een hele andere kant op, jammer.

Het beeld wat hier van me geschetst wordt klopt niet met de werkelijkheid, bovendien eet ik geen varkensvlees, dat vind ik onrein.
Maar dat maakt allemaal niet uit, beledigen kan iedereen, is altijd de makkelijkste weg geweest.

Als er een ding is wat ik niet in de bedoeling had was stigmatiseren, daar durf ik mijn excuses wel voor aan te bieden als iemand zich aangesproken heeft gevoeld..
Ik vind het heel erg dat de marokkaanse gemeenschap zo in de hoek word gedrukt en al neem je het dan niet van mij aan, maar er zijn ook nederlanders die erg met de marokkaanse mensen meeleven en vinden dat de situatie zwaar overdreven wordt in de media, inclusief ik.

Julien
16-11-04, 16:16
Geplaatst door philips
bovendien eet ik geen varkensvlees, dat vind ik onrein.

wat een discriminatie. waarom is een varken onreiner dan een schaap?

Julien
16-11-04, 16:38
Geplaatst door ibrahimmm
Volgens de islamitische en joodse leraren is kanibalisme not done... :knife_hea

he? is een varken een mens dan? :argwaan:

philips
16-11-04, 19:51
Als alle wereldburgers hun vooroordelen, haat zouden laten varen,en licht en vergeving in hun hart toelaten en elkaar proberen te leren kennen, zou dat geen geweldig doel zijn?

Ik denk dat ik in motofoetsie en anderen op dit forum een gelijke heb
gevonden.

Umarvlie
16-11-04, 19:53
Geplaatst door philips
Als alle wereldburgers hun vooroordelen, haat zouden laten varen,en licht en vergeving in hun hart toelaten en elkaar proberen te leren kennen, zou dat geen geweldig doel zijn?


Grumph ... mogelijk maar ook wel erg saai hoor...

Olive Yao
16-11-04, 20:16
Geplaatst door Pytaghoras
Als je echt de Koran had bestudeerd, had je gelezen: “Er is geen dwang in de godsdienst.” (Soera 2:256).
Als je echt iets van godsdienst had geweten, had je geweten: er is veel dwang in godsdienst.

Philips heeft het niet over wat ze leest, maar over wat ze weet.

BiL@L
16-11-04, 20:26
Geplaatst door Olive Yao
Als je echt iets van godsdienst had geweten, had je geweten: er is veel dwang in godsdienst.

Philips heeft het niet over wat ze leest, maar over wat ze weet.

Je moet de Qor-aan ook vanuit zijn geschiedkundige context interpreteren. Anders staat het vol tegenstrijdigheden en klopt er niets meer van, dan is het een oorlogsboek voor de een, en een mysterieboek voor de ander. Terwijl 't het letterlijke Woord is van God.

Wat die ayah (vers/teken) betreft, die heeft de volgende betekenis:

"Do not force anyone to become Muslim, for Islam is plain and clear, and its proofs and evidence are plain and clear. Therefore, there is no need to force anyone to embrace Islam. Rather, whoever Allah directs to Islam, opens his heart for it and enlightens his mind, will embrace Islam with certainty. Whoever Allah blinds his heart and seals his hearing and sight, then he will not benefit from being forced to embrace Islam.''

It was reported that the Ansar were the reason behind revealing this Ayah, although its indication is general in meaning. Ibn Jarir recorded that Ibn `Abbas said [that before Islam], "When (an Ansar) woman would not bear children who would live, she would vow that if she gives birth to a child who remains alive, she would raise him as a Jew. When Banu An-Nadir (the Jewish tribe) were evacuated [from Al-Madinah], some of the children of the Ansar were being raised among them, and the Ansar said, `We will not abandon our children.' Allah revealed, ... (Jouw aangehaalde vers...)

Abu Dawud and An-Nasa'i also recorded this Hadith. As for the Hadith that Imam Ahmad recorded, in which Anas said that the Messenger of Allah said to a man; "Embrace Islam.'' The man said, "I dislike it.'' The Prophet said, "Even if you dislike it.''

First, this is an authentic Hadith, with only three narrators between Imam Ahmad and the Prophet. However, it is not relevant to the subject under discussion, for the Prophet did not force that man to become Muslim. The Prophet merely invited this man to become Muslim, and he replied that he does not find himself eager to become Muslim. The Prophet said to the man that even though he dislikes embracing Islam, he should still embrace it, `for Allah will grant you sincerity and true intent.'

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=6832
:knipoog:

Julien
16-11-04, 20:32
Geplaatst door BiL@L
Je moet de Qor-aan ook vanuit zijn geschiedkundige context interpreteren.

precies :duim:

Olive Yao
16-11-04, 21:05
Geplaatst door BiL@L
Je moet de Qor-aan ook vanuit zijn geschiedkundige context interpreteren. Anders staat het vol tegenstrijdigheden en klopt er niets meer van, dan is het een oorlogsboek voor de een, en een mysterieboek voor de ander. Terwijl 't het letterlijke Woord is van God.

Wat die ayah (vers/teken) betreft, die heeft de volgende betekenis:

"Do not force anyone to become Muslim, for Islam is plain and clear, and its proofs and evidence are plain and clear. Therefore, there is no need to force anyone to embrace Islam. Rather, whoever Allah directs to Islam, opens his heart for it and enlightens his mind, will embrace Islam with certainty. Whoever Allah blinds his heart and seals his hearing and sight, then he will not benefit from being forced to embrace Islam.''
:knipoog:
Ha Bil@l, als altijd bedankt voor je reactie.
Het is niet zo moeilijk dat dit is wat 2:256 betekent.

Maar voor een completer beeld kijk ik naar:

1. alle verschillende vormen van dwang en invloed die er in godsdiensten en in alle andere levens- en wereldbeschouwingen en ideologieën voor (kunnen) komen;

2. alle verschillende vormen van dwang en invloed die aanhangers van al die levens- en wereldbeschouwingen en ideologieën toe (kunnen) passen.

Om even door te gaan op je thema van geschiedkundige context, ik denk dat je godsdienst niet alleen "vanuit de godsdienst zelf" moet beoordelen, maar ook sociologisch, antropologisch, psychlogisch enz.

philips
16-11-04, 21:22
Bedankt Olive Yao,

Bij jou is het kwartje gevallen, islam staat voor vrede en mag niet opgedrongen worden, alleen gebeurde mij dat wel op een verkeerde manier door de verkeerde persoon en daar val ik islam niet op aan, maar de onwetendheid van die persoon.

philips
16-11-04, 21:34
Ik ben hartstikke blij om jouw antwoord te lezen, er valt zo'n last van me af, omdat ik weet dat in ons allemaal goedheid zit en daar vecht ik ook voor net als jij.

MotoFoetsie
16-11-04, 23:38
Geplaatst door philips
Als alle wereldburgers hun vooroordelen, haat zouden laten varen,en licht en vergeving in hun hart toelaten en elkaar proberen te leren kennen, zou dat geen geweldig doel zijn?

Ik denk dat ik in motofoetsie en anderen op dit forum een gelijke heb
gevonden.


Yep, is een respectabel streven, Philips.
Laat je niet ontmoedigen door al die narrowminded geesten die we helaas ook op dit forum tegenkomen.
Goed vooruitzicht is dat bij iedere volgende generatie etnische verschillen steeds kleiner zullen worden.
Jammer alleen dat wij dit niet meer zullen meemaken.
Anyway, wel een troostende gedachte, toch?

MotoFoetsie
17-11-04, 01:34
Nou, nou; you bent zelfs al een beetje literair onderlegd, zie ik.
Tom Sawyer. poeh, poeh.
Ben onder de indruk.
Nu alleen nog ff leren quoten.


:zwaai:

MotoFoetsie
17-11-04, 11:09
Geplaatst door ibrahimmm
Een text plakken getuigt van literaire onderlegdheid?

Ik zou pas onder de indruk zijn als je hem leest, begrijpt en je (positieve) bevindingen met ons deelt.
Dat zou getuigen van een bereidwilligheid dat te leven wat je denkt te moeten uitdragen.
Of is het alleen "mama's stem" die je wilt laten horen in je verkondigingen?

Bedankt voor de hulp!


Zo beter?

:fpetaf:

Yeah, right.
You bent echt hopeloos.
Maar wel om te lachen.


:baard:

philips
18-11-04, 15:51
Geplaatst door MotoFoetsie
[.
Goed vooruitzicht is dat bij iedere volgende generatie etnische verschillen steeds kleiner zullen worden.
Jammer alleen dat wij dit niet meer zullen meemaken.
Anyway, wel een troostende gedachte, toch? [/B]

Ja, helemaal mee eens!
We zijn op weg.
Zou wel in de toekomst stiekem willen kijken, wellicht dat heel veel nederlanders moslim zijn geworden?.....

philips
18-11-04, 16:26
Geplaatst door ibrahimmm
Hey is dat lightsiderforum http://www.innerned.com niet iets voor jullie?
Daar zitten nog meer van die mid-level incarnates elkaars egootje op te poetsen.
Is toch leuk, niet?
Ik denk dat Olive Yao het daar helemaal te gek gaat vinden. Dat wordt haar nieuwe beste forum...
En philips gaat daar zo enorm veel erkenning en steun krijgen, dat al haar vooroordelen die ze kwijt is en alle verachting die ze nu nog heeft jegens andersdenkenden als sneeuw voor de zon gaan verdwijnen.
Daar zorgen die heksen van dat forum wel voor!
:strik:

Oke, dat mag je best vinden, ik ga sowieso van deze site omdat ik heel tevreden ben met de antwoorden die ik van anderen heb gekregen.

Waarom ben je eigenlijk zo boos?
Als je kwaad bent omdat je als marokkaan negatief wordt belicht in de media snap ik dat.
En ik als nederlandse schaam me voor die beeldvorming.
Misschien had je liever een ander antwoord gehad.
Denk daar maar over na.

MotoFoetsie
18-11-04, 18:13
Geplaatst door philips
Ja, helemaal mee eens!
We zijn op weg.
Zou wel in de toekomst stiekem willen kijken, wellicht dat heel veel nederlanders moslim zijn geworden?.....


Indien men dan tot het inzicht zou zijn gekomen dat geloofsovertuiging een leidraad kan zijn voor je persoonlijk geestelijk leven, en niet dient als standaard voor het instellen van universele gedragsregels.
De mens beschikt over een ratio, al dan niet door God gegeven, die hem in staat stelt onderscheid te maken tussen goed en kwaad.
Standpunten t.a.v. moraal en ethiek vallen onder ieders individuele vrijheid, zolang zij anderen niet in hun vrijheden beperken.


Woede :fuckit2: en frustraties zijn in de huidige tijd te begrijpen; gaat echter veel energie door verloren; energie die je ook zou kunnen steken in meer constructieve zaken.
De ontwikkeling van je taalvaardigheden bijv.; is het niet Ibrahimm??

:)

philips
18-11-04, 18:39
[QUOTE]Geplaatst door MotoFoetsie
[B]Indien men dan tot het inzicht zou zijn gekomen dat geloofsovertuiging een leidraad kan zijn voor je persoonlijk geestelijk leven, en niet dient als standaard voor het instellen van universele gedragsregels.
De mens beschikt over een ratio, al dan niet door God gegeven, die hem in staat stelt onderscheid te maken tussen goed en kwaad.
Standpunten t.a.v. moraal en ethiek vallen onder ieders individuele vrijheid, zolang zij anderen niet in hun vrijheden beperken.


Woede :fuckit2: en frustraties zijn in de huidige tijd te begrijpen; gaat echter veel energie door verloren; energie die je ook zou kunnen steken in meer constructieve zaken.

Helemaal mee eens, motofoetsie

MotoFoetsie
18-11-04, 22:16
Geplaatst door ibrahimmm

Mij vragen of ik stoned ben, als ik met kaballistische wetenswaardigheden kom, laat zien dat die persoon èn geen verstand van zaken heeft èn dat projectie het hoofdprincipe van menselijke interactie blijkt!
Wat een brutaliteit: Ik verkoop die rotzooi, maar ik rook het niet! :gek:

]

?????
Alvorens van leer te trekken, eerst je bronnen checken.
Ff terug scrollen, en kijken wie wat geschreven heeft; misschien dat je toch nog wat stront in je ogen had.....


:melig2:

MotoFoetsie
19-11-04, 14:38
Geplaatst door ibrahimmm
Had ik het over jou dan?
Ja, maar niet in dat stuk...

Daarmee wilde ik alleen laten zien dat jij op iets ingaat, wat niets met jou te maken heeft en dat je niet ingaat op mijn aanval op jou...

Reageer eens inhoudelijk op wat ik wel over jou heb geschreven!

Verder wens ik jou ook veel wijsheid op je levenspad!


Sorry, maar je komt op mij over als een egocentrische opportunist.
Niet interressant om mee in discussie te gaan dus.
Bedankt voor de wijsheid die je me toewenst, zoals je ziet beschik ik al over een redelijke dosis.


:zwaai:

doeiiiiij.

MotoFoetsie
20-11-04, 03:56
:kotsen2:


You veinst een Marrokaan te zijn; maar bent het niet.
You handelt in drugs, maar wijst het gebruik ervan ten stelligste af.
Je bent geen opportunist?
Inhoudelijk nog nergens op ingegaan, maar voorgaande ontneemt me alle lust.
Indien je je ook als zodanig op andere topics presenteert zal verdere discussie voor geen van ons beiden vruchtbaar zijn.
Alhoewel het dissen ook erg vermakelijk kan zijn....
So who knows???

:blowen:

Eke
20-11-04, 10:31
Hey Philips...Zo-even lees ik jouw berichtje.

Vol vertrouwen deel jij een zeer persoonlijke ervaring van jou, ins blaue hinein...

Kan het zijn dat er mensen meteen op hun achterste benen gaan staan als 'alweer' een rotte appel onder de moslims(jouw-ex) getoond wordt en niet aandachtig verder lezen?

Ik ben blij voor je dat je tot inzicht bent gekomen dat hij enkel een rotte appel was uit een mand van vele goeie appels.

Omdit nog breder te trekken: Het is de mand van alle mannen ipv de mand van alleen moslim-mannen.

En nog breder getrokken : het is de mand van alle mensen..... :boogie: wat ben ik weer op dreef. Wat kies ik weer een ijzersterke vergelijking :wink: Eke

PS wat een leuke smilie, ik bouw meteen een feestje: :boogie: :maf2: :boogie: :boogie: :lole: :lachu: :boogie: :zegniets: :hihi:

MotoFoetsie
20-11-04, 12:44
Geplaatst door Eke
Hey Philips...Zo-even lees ik jouw berichtje.



Ik ben blij voor je dat je tot inzicht bent gekomen dat hij enkel een rotte appel was uit een mand van vele goeie appels.

Omdit nog breder te trekken: Het is de mand van alle mannen ipv de mand van alleen moslim-mannen.

En nog breder getrokken : het is de mand van alle mensen..... :boogie: wat ben ik weer op dreef. Wat kies ik weer een ijzersterke vergelijking :wink: Eke

PS wat een leuke smilie, ik bouw meteen een feestje: :boogie: :maf2: :boogie: :boogie: :lole: :lachu: :boogie: :zegniets: :hihi:


Een paar rotte appels zijn in staat de gehele mand aan te tasten.
Dus stel dat feestje nog maar ff uit.
Eerst het fruit selecteren; wordt dat feestje ook een stuk gezelliger.


:cola:

MotoFoetsie
20-11-04, 14:16
Geplaatst door ibrahimmm


Mij vragen of ik stoned ben, als ik met kaballistische wetenswaardigheden kom, laat zien dat die persoon èn geen verstand van zaken heeft èn dat projectie het hoofdprincipe van menselijke interactie blijkt!
Wat een brutaliteit: Ik verkoop die rotzooi, maar ik rook het niet! :gek:


En dan dit nog:
Ik ben geen Marokkaan.
De naam die ik voer zou dat doen vermoeden.



Need to say more?

Eminem???
Is dat een Amerikaans filosoof?
Welk wetenschappelijk werk heeft ie al nagelaten?

Koketteren met kaballistische wetenswaardigheden valt voor mij ook onder opportunisme, te meer doordat steeds meer exponenten van onze decadente entertainments-industrie hun heil zoeken in dit alternatieve new age gewouwel.
Ook ik kots van voorlaatste, en meen zelfs in extremistische kring ondersteuning te vinden in deze afkeer; hetgeen mij als overtuigd attheïst ook niet erg volijk stemt.

Laat ons debatteren met rationele argumenten, en niet vanuit een religieuze geloofsovertuiging; wat daar uit voort komt heeft de geschiedenis onderhand geleerd.
Jouw geloof hoeft het mijne niet te zijn; argumenten vanuit religie zijn niet objectief te toetsen; daar zouden ze op dit forum eens vaker bij stil moeten staan.


:student:

Om misvertstanden te voorkomen:
Dit laatse heeft geen directe betrekking op jouw persoontje, Ibrahimm, is ecter iets op dit forum dat me mateloos irriteert.

Waren we "bijna" verlost van het Joods- Christelijk juk, verschijnt er een nieuwe zuil die de klok twee honderd jaar terug wil draaien.

:schreeuw:

MotoFoetsie
20-11-04, 16:54
Geplaatst door ibrahimmm
[B]
Ineens gaat het weer ergens over


ik kan wel aan een kilootje goeie maroc komen, als je wilt!


I'm your man!

:blowen:



Rationele argumenten, ja.
Maar kun jij met zekerheid zeggen dat je alles kunt bedenken?
Mijn ervaring is, dat er een hoop gevoel bij komt.


Om te komen tot een vruchbaar debat is het naar mijn mening evident je te beperken tot rationele argumenten, mits je de intentie hebt tot een vergelijk te komen.
Dit betekent echter niet dat je je gevoel niet mee kunt laten spreken; tijdens het afwegen van je argumenten kun je je gevoel wel degelijk laten spreken, zaak is je standpunten te baseren op zaken die objectief te toetsen zijn. Ook standpunten die je vanuit je gevoel probeert te motiveren kun je toch rationeel onderbouwen?


By the way; kap eens met die gedichten.
Kom gelijk to the point, en maak je standpunt met een beknopte argumentatie bekend.
Wordt doodmoe van deze pompeuze vorm van zelfbevlekking!

tropical_hanane
20-11-04, 17:16
:lol:

Is het niet RESPECT.

MotoFoetsie
20-11-04, 17:23
Geplaatst door tropical_hanane
:lol:

Is het niet RESPECT.


Weer zo'n innovatieve bijdrage....

:staart:

MotoFoetsie
20-11-04, 18:23
Frappant in deze is het onderschrift dat you voert; het citaat van Lichtenberg.
Hij beweert in principe ook iets in die richting, alhoewel ik het belang van de mate van oppervlakkigheid in overtuiging niet direct volgen kan.
Of het moet zo zijn dat Lichtenberg het rationeel denken ook zou zien als een "geloofsovertuiging", hetgeen volgens mij onzin is, aangezien het vermogen rationeel te denken, een universeel gegeven is; het is aan ieder mens gegeven.

MotoFoetsie
20-11-04, 18:43
Geplaatst door ibrahimmm
[B]Jammer dat ik weer uit me nek sta te lullen, kon hier nog aardige duit maken...


Echter wil ik nog een kanttekening maken:
Het is wel vaak zo, dat de ratio zich beperkt tot nuchterheid.
het komt voor dat nuchterheid een dooddoener is en dat het wenselijk en noodzakelijk is om je concrete standpunt te laten doorvloeien met je emoties.
Als b.v. iemand geld van je krijgt, kun je met recht zeggen dat jij er recht op hebt.
Is de situatie van die persoon op dat moment echter zo armoedig, dat terugbetaling nog even geen optie is, kun je beter luisteren naar je gevoel dat je hem nog even tijd gunt, dan naar je verstand, dat je influistert dat je het nu moet hebben.




Waarom zou de ratio zich beperken tot nuchterheid; je emotie speelt wel degelijk een rol; dit uit zich toch ook in de manier waarop je je standpunten ventileert? Wat ik zeg is dat je je moet realiseren van welk belang het is je argumenten rationeel te onderbouwen!; een standpunt verkregen op grond van emotionele overweging is toch wel uit te leggen?

Indien ik geld te goed heb, zal mijn argumentatie om dit terug te krijgen zeer simpel en overtuigend zijn; dit weerhoudt mij er toch niet van persoon in kwestie enig respijt te geven? Sowieso wel handig als ik m'n poen nog terug wil zien. :boer:

Ik vind dit laatste dan ook geen duidelijk punt t.a.v. voorgaande.

MotoFoetsie
20-11-04, 21:29
Geplaatst door ibrahimmm


BTW: Heeft de politie je bike al teruggevonden? :bril:


Vanwaar die bril?
Het gebruik van Google vergt nou bepaald niet erg veel inventiviteit.
Wel pretty sick, vind je niet?
Besteedt je tijd beter; er is nog genoeg om tegen aan te schoppen.

:alien:


Realiseer me weer eens wat voor verknipte figuren je op 't internet zoal kunt tegenkomen; hiervoor dank.
Heb m'n gegevens wel ff aangepast; met het oog op m'n privacy.
:hihi:

ferrari
21-11-04, 00:48
Geplaatst door philips
assalanoe aleykum medemensen,
Ik ben een nederlandse vrouw en heb 10 jaar lang een relatie gehad met een marokkaanse moslim man.Hij heeft mij zeer zwaar geestelijk en lichamelijk misbruikt en de islam op een agressieve manier door mijn strot geduwd en haat gepredikt, tegelijkertijd ging ik naar moslima bijeenkomsten en heb ik de islam bestudeerd.Gelukkig heb ik ook lieve islamitische mensen ontmoet, het was een zeer verwarrende en pijnlijke periode.Na deze relatie bande ik islam en moslims uit mijn leven.
Daarna ben ik getrouwd met mijn niet gelovige nederlandse man en heb een dochter.Na mijn vorige relatie kon ik alleen maar haten, vooral islam en moslims, tot ik mijn dochter kreeg.dmv zelfonderzoek naar mijzelf/en mijn nafs en alternatieve therapieen ben ik "mijzelf"weer geworden.
Door haar ervaarde ik echte liefde en verantwoordelijkheid in mijn leven.Ik durf te zeggen dat ik inzicht heb gekregen in de marokkaans islamitische gemeenschap tov de nederlandse maatschappij door mijn contacten en ervaringen.
"Rondom"de gebeurtenissen rondom theo v gogh is er iets in mij wakker geworden en dankzij een surinaamse moslim die mij simpelweg iets vertelde dat in suriname zowel moslims, christenen en joden en anders of niet gelovigen in vrede en harmonie met elkaar leven simpelweg door het woord: RESPEKT.
Respekt voor jezelf en de ander.
In de islam en christendom behoor je niet te oordelen over elkaar.
Geef geen voorbeeld en vertel iedereen hoe het moet, wees zelf het voorbeeld.
Wees zelf het licht.
Dankzij deze man durf ik weer de islam te onderzoeken en te beleven op mijn eigen persoonlijke manier.
Ik heb hoop en vertrouwen op een betere toekomst in Nederland
Ik wens jullie veel vrede en liefde toe.

Hééééééé, jou ken ik toch?
Nu ben je weer een Nederlands christen/moslimvrouwtje, dan weer ben je een Marokkaanse moslim, dan weer een joodse vrouw, dan wéér wat anders, ik kan het zo gek niet bedenken.
Maar in het echt ben je een gefrustreerd Belgisch manneke, waarachtig en wis, zeker en vast :lole:

MotoFoetsie
21-11-04, 00:56
Geplaatst door ibrahimmm
[B


En daar wil je mee zeggen? [/B]


Excuses, dit alles berust op een misverstand.


:denk:

Het muntje viel te laat.
Je vraag of ik m'n motor al weer terug had, deed me denken aan het stukje dat ik zojuist op een ander forum geschreven had over de diefstal van m'n motorfiets.
Ik was in de veronderstelling dat je met je zieke geest m'n Nickname m.b.v. Google gechecked had, en hiervan zodoende op de hoogte was!
Gezonde dosis wantrouwen, wat?
Tja, you maakt nu eenmaal geen betrouwbare indruk....


:fplet:

MotoFoetsie
21-11-04, 00:59
Geplaatst door ferrari
Hééééééé, jou ken ik toch?
Nu ben je weer een Nederlands christen/moslimvrouwtje, dan weer ben je een Marokkaanse moslim, dan weer een joodse vrouw, dan wéér wat anders, ik kan het zo gek niet bedenken.
Maar in het echt ben je een gefrustreerd Belgisch manneke, waarachtig en wis, zeker en vast :lole:


Dat het geen dom Hollands huisvrouwtje was staat nu wel vast dus...


:fpetaf:

MotoFoetsie
21-11-04, 01:05
:boogie:

Echt helemaal TOP, dit maroc.nl.
Lig continu in een deuk.


:lol:

Een BELG !!!

MotoFoetsie
21-11-04, 08:52
Geplaatst door ibrahimmm
Geeft toch wel aan dat mijn stelling mbt gevoel de plank niet missloeg.
Het was een gevoel dat MotoFoetsie betekende dat je motor gestolen was ...


Zeker dat 't geen rationele analyse was?



Jij bent paranoïde en ik onbetrouwbaar: Het is goed met je! :auw2:


't Is die verdomde maroc, he?



Het geeft wel aan dat ik een gezonde dosis rationeel denken mis door altijd maar te voelen...

:gniffel:

Ja, ja, check ff de identiteit van Philips.

tropical_hanane
21-11-04, 09:03
Geplaatst door MotoFoetsie
Weer zo'n innovatieve bijdrage....

:staart:

Hallo Ik verbeter je alleen HOOR!!!!!!!!!!

philips
23-11-04, 16:16
Hallo ibrahim,

Je leert ook iemand niet door en door kennen door 1 persoonlijk verhaal.

Voor mij was het belangrijk om de confrontatie aan te gaan en een stuk verleden te verwerken.
Het was dus iets persoonlijks dat vroeger gebeurd is en nu afgesloten.
Ik zocht in dit forum naar persoonlijke reacties en ik zat niet naar medeleven te vissen of zo, maar naar iets dat religie los staat van menselijk gedrag en dat religie niet gewelddadig is, maar dat gewelddadigheid en onwetendheid in sommige mensen zit ongeacht afkomst, en wel of geen religie.

Bovendien heb ik me niet anders voor gedaan als ik ben, ik ben gewoon zoals ik mezelf beschreven heb, ik schaam me nergens voor.
Trouwens hoe er af en toe gemaild word is wel lachen hoor.
Leuk forum.

That's all.

ferrari
23-11-04, 16:21
Geplaatst door philips
Voor mij was het belangrijk om de confrontatie aan te gaan en een stuk verleden te verwerken.
Het was dus iets persoonlijks dat vroeger gebeurd is en nu afgesloten.


Je kan beter gauw terugkruipen onder je steen want je spreekt jezelf nu steeds meer tegen, rare jongen :haha:



de eerste post van "philips": "Rondom"de gebeurtenissen rondom theo v gogh is er iets in mij wakker geworden

philips
23-11-04, 18:30
Als mensen iets traumatisch meemaken, komt dat wel eens naar boven, het blijft onderdeel van mijn leven.
Overigens heb je de hele discussie schijnbaar niet gevolgd dan hoef ik me niet telkens te verdedigen, waarom eigenlijk?
Maar goed, wish you best.

philips
23-11-04, 19:31
Ze kunnen zoveel suggereren, dat interesseert me niks,
ik heb me niet anders voor gedaan als ik ben.
Lijk ik zo ongeloofwaardig dan?

Wel had ik achteraf gezien beter ook niet zo out of the blue hier mijn verhaal neer moeten zetten, aangezien ik dit forum niet goed kende.
In ieder geval is het anoniem en moest ik mijn verhaal gewoon kwijt en zien hoe het onder de huidige generatie zou aankomen.

Wat mij destijds heeft verward is hoe iemand vanuit een religieuze overtuiging, welke dan ook, zo zijn eigen persoonlijke duistere kant kan vermengen met een geloof zonder zelf na te denken of te voelen.
Dan kan zo iemand naar mijns inziens beter geen geloof hebben, dat maakt het duidelijker.
Als je leeft volgens een bepaalde goede overtuiging hoor je daarnaar toch ook te handelen lijkt mij.(zonder geestelijke kwelling en manipulatie )

MotoFoetsie
23-11-04, 22:10
Geplaatst door philips
Hallo ibrahim,

Je leert ook iemand niet door en door kennen door 1 persoonlijk verhaal.


Dat heb you nu idd wel aangetoond! :D




Bovendien heb ik me niet anders voor gedaan als ik ben, ik ben gewoon zoals ik mezelf beschreven heb, ik schaam me nergens voor.



:belgie:

In het geval je die Belg bent, ben je een TOP-Belg!

Ben je toch dat Hollandse huisvrouwtje, dan ben je een TOP-meid!

:Iluvu:



Leuk forum.


Ja, toch?



That's all.

MotoFoetsie
24-11-04, 08:51
Geplaatst door ibrahimmm
Weet jij iets wat de rest niet weet?


Wat ik weet, kun jij ook weten.



Ik heb al eerder wat aan je gevraagd, zelfs per pm, maar je reageert niet.
Wat moet ik hieruit opmaken?
:italie: :belgie:


Dat m'n Mailbox niet naar behoren functioneert.
Heb 2 meeltjes ontvangen, echter in de "Bulk-box", dus niet geopend.

:nerd:

Wat was die vraag?

MotoFoetsie
24-11-04, 10:23
Geplaatst door ibrahimmm
philips
quote:
Ja, ja, check ff de identiteit van Philips.

Wat bedoel je daarmee?

Hiermee doel ik op jouw benadering van Philips aan het begin van dit Topic.
Vergelijk dit eens met je huidige houding t.o.v. "haar".
Is toch een bevestiging van "haar" stelling niet te oordelen op grond van je allereerste bevindingen.

philips
24-11-04, 18:56
Hoi Ibrahim en Motofoetsie,

Ik had ook zoiets van niet opgeven, kom op, ik lees door de regels heen en moet een breekpunt maken, al vrat ik mezelf op van de zenuwen.

Doordat ik bijna uitsluitend veel met mannen werk leer je je op het einddoel te concentreren, ik wilde me niet laten afleiden.
Daarom kwam ik ook een paar keer met "flauwe stellingen" terug (die ik overigens wel zo meen en ook zo voel!).

Jullie lijken meer op elkaar dan je denkt! en als ik al zo nodig input (of bevestiging of verwachting of whatever)van de huidige generatie wilde hebben heb ik die nu gekregen en zie ik duidelijk een paar slimme personen die zich niets zo maar laten aansmeren op welk gebied dan ook.(laat je niet van de wijs brengen dat ik een belg ben of dit zou hebben verzonnen, er is geen reden om dit te doen, en nu moet ik ophouden weer met verdedigen,haha)
Houen zo! en bedankt.
Een topmeid

philips
24-11-04, 21:08
Haha,

Ja ja, type grote mond klein hartje dus, heb ik je toch kunnen doorgronden.
geeft niks, jullie zijn ook lief.
good night

MotoFoetsie
24-11-04, 21:10
:belgie:
Philips, aangezien je steeds zo benieuwd bent naar reacties van "de huidige" generatie, ben ik tenslotte wel erg benieuwd geworden van welke generatie jij dan bent; het klinkt soms alsof je uit een ver verleden stamt.

Verder wens ik ieder op dit forum geduld en wijsheid

:love:
En Philips;
ik zoek nog een hulp in de huishouding....


:handbang:

MotoFoetsie
24-11-04, 23:04
Geplaatst door ibrahimmm
Jij mij wel, ik jou niet...
Over wie zegt dit het meest?

Nou....

Over mij ???


:hihi:

Over JULLIE dus.

:zwaai:

MotoFoetsie
25-11-04, 00:42
Geplaatst door ibrahimmm
Ah, kwartje is gevallen: Jij bént philips!!!

:ego:



SMARTASS !!!


:fuckit:

philips
25-11-04, 11:55
Hoi Ibrahim en mototfoetsie,

Het was leuk om met jullie gemaild te hebben, helaas kan ik je niet ten dienst zijn in de huishouding,motofoetsie....
Ook vind ik het wel lachen dat je nog niet helemaal gelooft dat ik echt ben, ibrahim, tja vrouwen kunnen best intelligent zijn hoor.
Vrouwen kunnen mannelijke trekjes hebben, evenals dat mannen vrouwelijke trekjes kunnen hebben.(heeft overigens niks met intelligentie te maken)
Je bent een goeierd.
Ben nog vrij jong, voel me wel een ouwe ziel.
Het ga jullie goed!!

MotoFoetsie
25-11-04, 12:41
Geplaatst door philips
Hoi Ibrahim en mototfoetsie,

tja vrouwen kunnen best intelligent zijn hoor.

Het ga jullie goed!!

:staart: :lol:

Ik zeg niks; ik zeg niks.....


:zwaai:

philips
25-11-04, 15:41
grrrrrrrrrrrrrrrr....



pfff nou nog de reaktie van ibrahim, haha
doei!

philips
25-11-04, 21:33
En het is mijn vrouwelijke eigenschap om mensen tot elkaar te brengen...
Keep on going guys