PDA

Bekijk Volledige Versie : Intolerant optreden Nederland geen oplossing



NIS
11-11-04, 23:46
Nederland moet niet reageren op de aanvallen op de tolerantie door intolerant op te treden. Dat zegt Gerhart Baum, voormalig minister van Binnenlandse Zaken van Duitsland ten tijde van de aanslagen in de jaren zeventig van de Rote Armee Fraktion (RAF). "In Duitsland hebben wij de rechtstaat willen verdedigen, maar daardoor de rechtstaat langdurig beschadigd, tot nu toe." Dat vreest Baum ook voor Nederland, zegt hij donderdag in televisieprogramma Nova.

Baum spreekt van een 'hysterie' in Duitsland die leidde tot 'keiharde maatregelen'. "In zulke situaties is er altijd een te grote dadendrang onder politici", zegt Baum. "Dat is ten koste gegaan van individuele vrijheden. Er zijn onderzoeken gestart bij mensen die niet verdacht werden, alleen maar vanwege enkele gedeelde kenmerken." Baum waarschuwt Nederland ervoor, geen bevolkingsgroep als verdacht te bestempelen vanwege gedeelde kenmerken.

"De strenge maatregelen hielpen de RAF niet bestrijden", zegt Baum. "Door het teveel aan onderzoeken konden we de echte terroristen niet meer vinden en kweekten we sympathie voor de RAF onder de bevolking." Uiteindelijk besloot Baum naar de oorzaken van de woede te zoeken, 'niet onder de harde kern van RAF-moordenaars, maar bij de duizenden sympathisanten'. Door antwoorden te vinden voor maatschappelijk vraagstukken en de bevolking voor de overheid te winnen, verdween het draagvlak voor de RAF, aldus Baum.

De RAF, verantwoordelijk voor enkele spraakmakende overvallen en moorden, heeft zichzelf begin jaren negentig opgeheven. Toen was al lang niets meer van de gevreesde linkse terreurgroep vernomen.

mark61
11-11-04, 23:51
Ik hoop dat Herr Doktor Balkenende vanavond ook tv heeft gekeken.

Marsipulami
11-11-04, 23:51
Geplaatst door NIS
Nederland moet niet reageren op de aanvallen op de tolerantie door intolerant op te treden. Dat zegt Gerhart Baum, voormalig minister van Binnenlandse Zaken van Duitsland ten tijde van de aanslagen in de jaren zeventig van de Rote Armee Fraktion (RAF). "In Duitsland hebben wij de rechtstaat willen verdedigen, maar daardoor de rechtstaat langdurig beschadigd, tot nu toe." Dat vreest Baum ook voor Nederland, zegt hij donderdag in televisieprogramma Nova.

Baum spreekt van een 'hysterie' in Duitsland die leidde tot 'keiharde maatregelen'. "In zulke situaties is er altijd een te grote dadendrang onder politici", zegt Baum. "Dat is ten koste gegaan van individuele vrijheden. Er zijn onderzoeken gestart bij mensen die niet verdacht werden, alleen maar vanwege enkele gedeelde kenmerken." Baum waarschuwt Nederland ervoor, geen bevolkingsgroep als verdacht te bestempelen vanwege gedeelde kenmerken.

"De strenge maatregelen hielpen de RAF niet bestrijden", zegt Baum. "Door het teveel aan onderzoeken konden we de echte terroristen niet meer vinden en kweekten we sympathie voor de RAF onder de bevolking." Uiteindelijk besloot Baum naar de oorzaken van de woede te zoeken, 'niet onder de harde kern van RAF-moordenaars, maar bij de duizenden sympathisanten'. Door antwoorden te vinden voor maatschappelijk vraagstukken en de bevolking voor de overheid te winnen, verdween het draagvlak voor de RAF, aldus Baum.

De RAF, verantwoordelijk voor enkele spraakmakende overvallen en moorden, heeft zichzelf begin jaren negentig opgeheven. Toen was al lang niets meer van de gevreesde linkse terreurgroep vernomen.

Die man heeft gelijk, extremisme en intolerantie kan je niet bestrijden met dappere toespraken en harde maatregelen, alleen gezond verstand, wijsheid en dialoog.

Wortel
12-11-04, 11:29
Die man heeft gelijk, extremisme en intolerantie kan je niet bestrijden met dappere toespraken en harde maatregelen, alleen gezond verstand, wijsheid en dialoog.

Amen , driewerf amen!!
Aan het werk, dus...

Dutchguy
12-11-04, 11:35
Geplaatst door Marsipulami
Die man heeft gelijk, extremisme en intolerantie kan je niet bestrijden met dappere toespraken en harde maatregelen, alleen gezond verstand, wijsheid en dialoog.

Hoe ga je een dialoog aan met iemand die een bomaanslag wil plegen en daarmee zoveel mogelijk slachtoffers onder burgers wil maken?

Tomas
12-11-04, 11:46
Nederland is een groot woord, maar als ik zou mogen generaliseren dan zou ik zeggen dat nederland op 2 fronten moet veranderen.

De samenleving zelf, sportverenigingen, bedrijven, werkgevers dus, wij zouden allemaal meer open moeten staan voor allochtonen. Meer het gevoel moeten geven dat iedereen die hier woont ook welkom is. Kortom, echt geloven in de mythe dat we een tolerant landje zijn. Geen gewijs en oeverloos gelul over cultuur en botsingen van beschavingen. Gewoon normaler met elkaar omgaan en racisme de kop indrukken. Op dat vlak kan en moet er nog veel verbeteren.

Het andere punt is de overheid, scholen, politie en alle andere overheidsinstanties, daar zou een veel consequenter en minder tolerante houding moeten zijn.

Dan denk ik dus aan die lerares die mij uitlegt dat ze rekening houdt met marokkaanse jongens wat betreft respect omdat dat nu eenmaal in hun cultuur zit. Onzin vind ik, niks rekening houden met cultuur wat dit betreft, gewoon van school sturen als ie een grote bek heeft of met de ouders praten. Dat zou ook met een autochtoon gedaan zijn.

Of de diamantbuurt versus dat turkse gezin dat werd geterroriseerd in groninge (or whatever). In a'dam wordt overloos gepraat, tot iedereen suf is geluld. In groningen worden de jongens opgepakt, de ouders worden erbij gehaald, en een aantal krijgen een heropvoeding danwel een taakstraf. Geen gelul dus.

Al met al denk ik dat minder relativerend gelul de samenleving zou veraangenamen op den duur.

taouanza
12-11-04, 11:57
Dan denk ik dus aan die lerares die mij uitlegt dat ze rekening houdt met marokkaanse jongens wat betreft respect omdat dat nu eenmaal in hun cultuur zit. Onzin vind ik, niks rekening houden met cultuur wat dit betreft, gewoon van school sturen als ie een grote bek heeft of met de ouders praten. Dat zou ook met een autochtoon gedaan zijn.

Kun je dit aub uitleggen?

Wat zit in hun cultuur??????

Tomas
12-11-04, 12:00
Geplaatst door taouanza
Kun je dit aub uitleggen?

Wat zit in hun cultuur??????

Er is dan een risico dat jij de mening die de lerares heeft verwardt met die van mij. Maargoed. Zij beweert dat als je marokkaanse jongens per ongeluk het gevoel geeft dat jij als vrouw zijnde de baas bent in de klas dat het terecht is (gezien vanuit hun cultuur dan volgens die juf) dat ze je kankerhoer oid ('t was in ieder geval iets met hoer) noemen. Daar hield ze dus rekening mee.

Ik zou zelf niks durven te beweren over culturen.

Spookrijder
12-11-04, 12:04
Lekker bevooroordeelde lerares dan...Alsof mensen aggresiviteit krijgen aangeleerd dmv. cultuur. Dat heeft toch eerder te maken met de persoonlijkheden van de ouders (en opvoeding) en zijn/haar leefmilieu...dan met ''hij is marokaan dus hij is aggressief''. Kom aub niet meer aanzetten met dit soort verhalen, want ik raak er een beetje vermoeid van...en ik ben niet de enige

Tomas
12-11-04, 12:07
Geplaatst door Spookrijder
Lekker bevooroordeelde lerares dan...Alsof mensen aggresiviteit krijgen aangeleerd dmv. cultuur. Dat heeft toch eerder te maken met de persoonlijkheden van de ouders (en opvoeding) en zijn/haar leefmilieu...dan met ''hij is marokaan dus hij is aggressief''. Kom aub niet meer aanzetten met dit soort verhalen, want ik raak er een beetje vermoeid van...en ik ben niet de enige

Ik weet 't. 't is allemaal erg ingewikkeld. Dus ik zal het nog maar eens proberen: Ik ben van mening dat die juffrouw schuldig is aan oeverloos relativerend gelul. En dat ze dus zo'n jochie de klas moet uit sturen en dat het hoofd van de school de ouders erbij moet halen. Dat dit niet gepikt wordt. Kortom: intolerant optreden.

sienia
12-11-04, 12:08
Die juf is een voorbeeld.
Ik ken het voorbeeld ook, juffen die maar alles accepteren onder het mom van tzalwelhuncultuur zijn.

Tomas, applaus voor je heldere uiteenzetting.

Tomas
12-11-04, 12:10
Geplaatst door sienia
Die juf is een voorbeeld.
Ik ken het voorbeeld ook, juffen die maar alles accepteren onder het mom van tzalwelhuncultuur zijn.

Tomas, applaus voor je heldere uiteenzetting.

Dank u.

taouanza
12-11-04, 12:13
Geplaatst door Tomas
Er is dan een risico dat jij de mening die de lerares heeft verwardt met die van mij. Maargoed. Zij beweert dat als je marokkaanse jongens per ongeluk het gevoel geeft dat jij als vrouw zijnde de baas bent in de klas dat het terecht is (gezien vanuit hun cultuur dan volgens die juf) dat ze je kankerhoer oid ('t was in ieder geval iets met hoer) noemen. Daar hield ze dus rekening mee.

Ik zou zelf niks durven te beweren over culturen.

Nee hoor ik had het over die juf. Wat een domme wicht.
Hoe hou je vooroordelen in stand.
Ik kan soms zo pissig worden op sommige vrouwen!

Net zoals vrouwen die zich verhongeren omdat ze denken dat mannen dat mooi vinden.:verward:

Mark
12-11-04, 12:16
Het is en blijft tuig die vrouwen :)

anneke01
12-11-04, 12:31
Zo'n lerares moet zo'n jongen natuurlijk gewoon aanpakken.

Ander voorbeeld: vrouwelijke baas van restaurant keert na ziekte terug en treft nieuwe werknemer. Ze stelt zich voor, hij stelt zich voor, ze zegt: kun je vandaag dit en dat even doen?, hij zegt: luister, jij moet mij niet vertellen wat ik moet doen want ik neem geen bevelen aan van een vrouw.
Zij ging niet overloos lullen want was met stomheid geslagen. Dat had ze nog nooit meegemaakt bij wie dan ook. Ze heeft niets gezegd, hem de rug toegedraaid en hem verder links laten liggen. Aan het eind van de dag kwam hij naar de kassa om uitbetaald te worden; zij stond achter de kassa. Hij zei: krijg ik mijn geld. Zij zei: dat moet je maar vragen aan degene die hier de bevelen uit deelt en naar wie je wel luistert. Hij: maar die gaat niet over het salaris. Zij: jammer voor jou.
Toen was híj met stomheid geslagen. Hij is scheldend de deur uitgelopen, heeft wat zaken op het terras omver geschopt en is nooit meer teruggekomen.

Is dit een betere manier dan oeverloos lullen? En was die man hier niet degene die een vooroordeel in stand houdt?

Tomas
12-11-04, 12:34
Geplaatst door anneke01

Is dit een betere manier dan oeverloos lullen?

Iets beter. Maar ik begrijp niet waarom ze niet direct heeft gezegd dat ze deze onzin niet pikt en dat ie kon vertrekken. Waaom zo'n toneelspelletje met dan zo'n typische bijbelse moralistische draai aan het einde. Gatverdakke.

taouanza
12-11-04, 12:41
Geplaatst door Mark
Het is en blijft tuig die vrouwen :)

niet generaliseren he!
Het is maar een kleine meerderheid die het verpest voor de rest.:student:

anneke01
12-11-04, 12:42
Geplaatst door Tomas
Iets beter. Maar ik begrijp niet waarom ze niet direct heeft gezegd dat ze deze onzin niet pikt en dat ie kon vertrekken. Waaom zo'n toneelspelletje met dan zo'n typische bijbelse moralistische draai aan het einde. Gatverdakke.
Ze heeft niet direct iets gezegd omdat ze echt volkomen van haar a propos was, echt met stomheid geslagen en dacht: ik laat hem maar effe in zijn sop gaar koken. Effe werd blijkbaar een hele dag. Tja...

Bijbels moralistisch? Hoezo?

Maar je hebt gelijk hoor, ze had hem er meteen uit moeten gooien (aan de andere kant is het niet zo heel eenvoudig om iemand op staande voet te ontslaan, dat kan gevolgen hebben in de zin van rechtszaken en zo. In die zin alleen maar handig dat ie er zelf de brui aan heeft gegeven en ook op papier ontslag heeft genomen in een brief die natúúrlijk niet aan haar was gericht!)

mark61
12-11-04, 13:43
Geplaatst door Tomas
Nederland is een groot woord, maar als ik zou mogen generaliseren dan zou ik zeggen dat nederland op 2 fronten moet veranderen. ...Al met al denk ik dat minder relativerend gelul de samenleving zou veraangenamen op den duur.

Yo!

freya
12-11-04, 14:19
Geplaatst door NIS
Nederland moet niet reageren op de aanvallen op de tolerantie door intolerant op te treden. Dat zegt Gerhart Baum, voormalig minister van Binnenlandse Zaken van Duitsland ten tijde van de aanslagen in de jaren zeventig van de Rote Armee Fraktion (RAF). "In Duitsland hebben wij de rechtstaat willen verdedigen, maar daardoor de rechtstaat langdurig beschadigd, tot nu toe." Dat vreest Baum ook voor Nederland, zegt hij donderdag in televisieprogramma Nova.

Baum spreekt van een 'hysterie' in Duitsland die leidde tot 'keiharde maatregelen'. "In zulke situaties is er altijd een te grote dadendrang onder politici", zegt Baum. "Dat is ten koste gegaan van individuele vrijheden. Er zijn onderzoeken gestart bij mensen die niet verdacht werden, alleen maar vanwege enkele gedeelde kenmerken." Baum waarschuwt Nederland ervoor, geen bevolkingsgroep als verdacht te bestempelen vanwege gedeelde kenmerken.

"De strenge maatregelen hielpen de RAF niet bestrijden", zegt Baum. "Door het teveel aan onderzoeken konden we de echte terroristen niet meer vinden en kweekten we sympathie voor de RAF onder de bevolking." Uiteindelijk besloot Baum naar de oorzaken van de woede te zoeken, 'niet onder de harde kern van RAF-moordenaars, maar bij de duizenden sympathisanten'. Door antwoorden te vinden voor maatschappelijk vraagstukken en de bevolking voor de overheid te winnen, verdween het draagvlak voor de RAF, aldus Baum.

De RAF, verantwoordelijk voor enkele spraakmakende overvallen en moorden, heeft zichzelf begin jaren negentig opgeheven. Toen was al lang niets meer van de gevreesde linkse terreurgroep vernomen.

:lole:


On Pardon :nerveus: Ik bedoel natuurlijk:

Wat een slap typisch linkse kerk gelul!
Hard aanpakken moet je die gasten !
Geen woorden maar daden!



Uiteindelijk besloot Baum naar de oorzaken van de woede te zoeken, 'niet onder de harde kern van RAF-moordenaars, maar bij de duizenden sympathisanten'. Door antwoorden te vinden voor maatschappelijk vraagstukken en de bevolking voor de overheid te winnen, verdween het draagvlak voor de RAF, aldus Baum.

:lol: Wat een idioot!

Zoeken naar de oorzaken en die wegnemen : jammer: Gekker moet het niet worden natuurlijk :rolleyes:


:strik: