PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbazing over Cohen: spreekverbod voor Verdonk op herdenkingkingsbijeenkomst



Joesoef
12-11-04, 07:57
Verbazing over Cohen



Uit de Telgraaf :

AMSTERDAM - De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, heeft vorige week dinsdag na de moord op Theo van Gogh alles in het werk gesteld om te voorkomen dat minister Rita Verdonk op de herdenkingsbijeenkomst op de Dam in Amsterdam het woord ging voeren.

Hij heeft de bewindsvrouwe direct en indirect onder druk gezet daar weg te blijven, zogenaamd omdat de familie van Theo van Gogh daar geen prijs op zou stellen. Dat bleek totaal onjuist te zijn. Tijdens de crematiebijeenkomst afgelopen dinsdag liet de moeder van Theo van Gogh niet voor niets weten dankbaar te zijn geweest voor de aanwezigheid van Rita Verdonk op de bijeenkomst een week daarvoor.

Soloactie

Minister Verdonk trok zich vorige week uiteindelijk niets van Cohen aan. Het was een soloactie van de burgemeester en enkele vertrouwelingen rondom hem, en vrienden van Van Gogh wilden wel dat ze kwam. Ze had aangeboden daar te spreken omdat zij Van Gogh goed kende. De cineast was erg op haar gesteld en steunde haar beleid.

Dat aanbod had ze gedaan in overleg met premier Balkenende en vice-premier Zalm die vonden dat de regering daar aanwezig moest zijn en die Verdonk gezien haar portefeuille daar de beste persoon voor vonden. Suggesties uit Amsterdam dat minister Verdonk zich had 'opgedrongen', zijn in Den Haag dan ook verontwaardigd terzijde gelegd.

Dat was niet de enige verbazing over het optreden van burgemeester Cohen de laatste week. Cohen was maandag in grote woede uitgebarsten toen hij erachter kwam dat hij en de overige leden van het college van B en W niet waren uitgenodigd voor de crematieplechtigheid. Vreemd was dat niet. Theo van Gogh had niets op met burgemeester Cohen en liet dat ook breeduit weten. Pas na een telefoongesprek met de vader van Theo van Gogh met de woordvoerster van de burgemeester werd voor Cohen een plaatsje achterin de zaal ingeruimd.

Invloed

Woensdagavond verbaasde Cohen velen in Den Haag toen hij zich meldde bij de ministers Donner en Remkes die bezig waren met hun brief aan de Tweede Kamer. Cohen wilde op die tekst enige invloed uitoefenen nadat was gebleken dat Amsterdam over veel feiten rondom Mohammed B. allang was ingelicht en hij ook op de hoogte had kunnen zijn.

Vorige week nog had Cohen publiekelijk zijn ongenoegen geuit dat Amsterdam van niets wist, wat niet waar bleek te zijn. Dat hij persoonlijk niets wist lag ook niet aan Den Haag. AIVD-informatie kan wel degelijk aan de burgemeester worden gegeven als die daar nadrukkelijk om vraagt.

Ook blijkt hij zelf niets te hebben gedaan om Theo van Gogh van bescherming te voorzien nadat die een aantal keren was bedreigd. Een besluit daarover is de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en niet van Den Haag dat alleen over een beperkt aantal personen waakt. Overigens wilde Van Gogh helemaal geen bescherming.

Mark
12-11-04, 08:03
Bij de eerste burgemeester verkiezingen kan die gast met pensioen :D

Umarvlie
12-11-04, 08:04
Geplaatst door Joesoef
Verbazing over Cohen

het verbaasd mij dat er nog mensen zijn die verbaasd zijn ... :confused:

Couscousje
12-11-04, 08:05
Laat me raden: Telegraaf?

Dit lijkt meer op een sappige roddel, dan op een nieuwsbericht.

Cc

Goodnight
12-11-04, 08:08
Wat een anti-Cohen stuk zeg.

Ik vond dat onze burgemeester het top heeft gedaan!!!!!

En wat Verdonk betreft: ik vind het niet bepaalde slimme zet van haar om tijdens die bijeenkomst uit te roepen: 'wij hebben er genoeg van'.....

Uitermate dom.......ze had kunnen en moeten weten dat het woordje 'wij' verkeerd kan uitpakken.

wat het dus ook heeft gedaan!

Goodnight
12-11-04, 08:14
Geplaatst door Umarvlie
het verbaasd mij dat er nog mensen zijn die verbaasd zijn ... :confused:

vertel eens....misschien kunnen wij ons dan ook tot het kamp der verbazing toevoegen.
Ik vind dit een ongelofelijk stemmingmakend stukje.
Het anti-Cohen gevoel druipt ervan af......

Umarvlie
12-11-04, 08:19
Geplaatst door Goodnight
vertel eens....misschien kunnen wij ons dan ook tot het kamp der verbazing toevoegen.
Ik vind dit een ongelofelijk stemmingmakend stukje.
Het anti-Cohen gevoel druipt ervan af......

tja... de laatste dagen is door de media alles al zeer negatief uitgelegd en zelfs positieve acties (zijn er toch genoeg) worden nu al negatief beoordeeld ... dus het stukje als zodanig verbaasd mij niets.

(Overigens, woon niet in Amsterdam en kan niet uit ervaring spreken over de kwaliteiten van Job Cohen maar ook hij is een politicus... en op dit moment zijn politici een nog grotere bedreiging voor Nederland dan Islamitisch Terrorrisme, democratie bestaat bij gratie van verschillende meningen maar sinds gisteravond zijn ze het allemaal erover eens.... maar dat is een persoonlijke mening - tijd voor een Kalifaat dus .. ahum!)

Bart.NL
12-11-04, 08:34
Geplaatst door Goodnight Ik vind dit een ongelofelijk stemmingmakend stukje.

Natuurlijk is dit koren op de molen van de Telegraaf.

Als we kijken naar de feiten, hoe kijk je dan aan tegen zijn handelwijze?

Wat had hij te zoeken op de crematieplechtigheid van Van Gogh? En... waarom Verdonk proberen het spreken te beletten?

louise_louise
12-11-04, 08:54
Cohen heeft ingezien dat zij het alleen maar zou verergeren!

Bart.NL
12-11-04, 09:05
Geplaatst door louise_louise
Cohen heeft ingezien dat zij het alleen maar zou verergeren!

Zij heeft op de bijeenkomst gesproken. Op welke manier heeft zij "het" verergerd?

freya
12-11-04, 09:11
Geplaatst door Joesoef

AMSTERDAM - De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, heeft vorige week dinsdag na de moord op Theo van Gogh alles in het werk gesteld om te voorkomen dat minister Rita Verdonk op de herdenkingsbijeenkomst op de Dam in Amsterdam het woord ging voeren.



:) Gelukkig hij stijgt weer een stuk in mijn achting :duim:

Toen ik daar stond was ik echt ff teleurgesteld in hem dat hij dat mens daar liet spreken. Dat was ongepast en de taal die ze uitsloeg was ophitsend.

Goed te horen dat mijn burgemeester echt wel de juiste inschattingen weet te maken.

Cohen rulez :handbang:

Mark
12-11-04, 09:16
2 punten alweer GJ?

Bart.NL
12-11-04, 09:20
Geplaatst door freya

Toen ik daar stond was ik echt ff teleurgesteld in hem dat hij dat mens daar liet spreken. Dat was ongepast en de taal die ze uitsloeg was ophitsend.



Wat voor ophitsende taal "sloeg zij dan uit"?

freya
12-11-04, 09:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Niet lang meer hoor. Je zult eens zien hoe hij weggestemd wordt in 2006.

We zullen zien, voorlopig houdt hij de boel goed bij elkaar en daar houden Amsterdammers wel van.

De mensen die hem uitlachen omdat hij 'de boel bij elkaar' wil houden, weten niet wat ze eigenlijk zeggen.

Wat is het alternatief dan?! Mensen uitsluiten van gesprekken en de boel laten ontploffen? Razzia's? Rassenrellen?

Zitten we daar echt op te wachten?

Voorlopig is Amsterdam nog steeds een prettige plek om te leven, er willen dan ook nog steeds meer mensen erin dan eruit, getuige de jarenlange wachtlijsten voor een woning hier. :boogie:

Umarvlie
12-11-04, 09:26
Voorlopig is Amsterdam nog steeds een prettige plek om te leven

Hang er dan wel van af WAAR precies in Amsterdam je woont ...

freya
12-11-04, 09:27
Geplaatst door Bart.NL
Wat voor ophitsende taal "sloeg zij dan uit"?

Letterlijk weet ik het niet meer, dat is vast nog wel online te vinden.

Maar met afgebeten stem en met vuisten zwaaiend ( nee ik overdrijf niet!) riep ze dingen als het is genoeg, het moet NU stoppen, dit pikken we niet. Terwijl ze nog even de Marokkaanse afkomst van de dader benadrukte.

Daar zit een stad echt op te wachten, bij een demonstratie die is georganiseerd om het broeiend ongenoegen bij de bevolking te kanaliseren, om rellen te voorkomen dus.:moe:

freya
12-11-04, 09:30
Geplaatst door Gerrit Jan
Hij houdt de boel bij elkaar? Hij zorgt er voor dat velen de stad uittrekken.

Lees je eigenlijk wel eens wat ik schrijf?


Maar voor de mensen die wegtrekken: :zwaai:
Komen er tenminste huizen vrij voor positieve mensen die wel in een multiculturele stad willen wonen en dat zijn er, getuige de ellenlange wachtlijsten!, een heleboel :boogie:

Coolassprov MC
12-11-04, 09:50
Geplaatst door freya
Letterlijk weet ik het niet meer, dat is vast nog wel online te vinden.

Maar met afgebeten stem en met vuisten zwaaiend ( nee ik overdrijf niet!) riep ze dingen als het is genoeg, het moet NU stoppen, dit pikken we niet. Terwijl ze nog even de Marokkaanse afkomst van de dader benadrukte.

Daar zit een stad echt op te wachten, bij een demonstratie die is georganiseerd om het broeiend ongenoegen bij de bevolking te kanaliseren, om rellen te voorkomen dus.:moe:

Inderdaad!

Terwijl we proberen te voorkomen dat er een nieuwe Kristallnacht komt, verschijnt dezelfde persoon ten tonele die voorstelde om allochtonen te voorzien van een duidelijk zichtbaar etiket op de kleding(???)

Dezelfde persoon die, als enige, Anne Frank weigerde te naturaliseren.

Nu weten we wat integratie volgens haar inhoudt; je altijd blijven realiseren dat je als allochtoon nooit autochtoon zult worden!

Het lijkt erop dat Verdonk haar best om een smal snorretje te laten groeien en gaat kijken of er nog donkerbruine rokken te koop zijn.

1 Volk, 1 Nederland, 1 Integratie-leider!

Heil Verdonk!

Goodnight
12-11-04, 09:54
Geplaatst door Bart.NL
Natuurlijk is dit koren op de molen van de Telegraaf.

Als we kijken naar de feiten, hoe kijk je dan aan tegen zijn handelwijze?

Wat had hij te zoeken op de crematieplechtigheid van Van Gogh? En... waarom Verdonk proberen het spreken te beletten?

je zegt het zelf al: de feiten.
Wie verteld mij dat dit de feiten zijn?
Ik hoorde dit verhaal al eerder van een van de gasten bij Barend en van Dorp.De aversie van die vent tegen Cohen droop er van af.
Volgens hem smeekte Cohen om bij de crematie aanwezig te mogen zijn en moest tenslotte genoegen nemen met een plekje in een koude tent.

Voor mijn zit geen feiten.Dit is het verhaal van een persoon die heus niet vrij is van wrok naar anderen toe.
En dat uit zich hier duidelijk in.

Maar voorlopig vind ik het een goede burgemeester vinden.Hij doet keihard zijn best om de bevolkingsgroepen van zijn stad bij elkaar te houden en in tegenstelling tot de publiciteitsgeile DenHaag politici niet uit elkaar te drijven.

Mark
12-11-04, 09:55
Hij zal best de boel bij elkaar willen houden, het lukt hem alleen al een tijd niet.

Mark
12-11-04, 09:56
Geplaatst door freya
Maar voor de mensen die wegtrekken: :zwaai:
Komen er tenminste huizen vrij voor positieve mensen die wel in een multiculturele stad willen wonen en dat zijn er, getuige de ellenlange wachtlijsten!, een heleboel :boogie:

ahhh ok dat is jouw definitie van de boel bij elkaar houden :)

ja dan gaat het de goede kant op in Amsterdam :duim:

observer
12-11-04, 10:00
Geplaatst door Mark
Hij zal best de boel bij elkaar willen houden, het lukt hem alleen al een tijd niet. zijn manier van bij elkaar houden was niets te doen

en dat kun je hem aanrekenen

stavast
12-11-04, 10:02
Geplaatst door Coolassprov MC

Het lijkt erop dat Verdonk haar best om een smal snorretje te laten groeien en gaat kijken of er nog donkerbruine rokken te koop zijn.

1 Volk, 1 Nederland, 1 Integratie-leider!

Heil Verdonk!

Hoezo demonisering?
Hoezo aanzetten tot een klimaat waarin moslimfanatici zich gesterkt voelen tot de volgende liquidatie?

Bart.NL
12-11-04, 10:11
Geplaatst door stavast
Hoezo demonisering?
Hoezo aanzetten tot een klimaat waarin moslimfanatici zich gesterkt voelen tot de volgende liquidatie?

Dit hangt af van het feit of mevrouw Verdonk echt heeft voorgesteld dat moslims een speciaal herkenningsteken op hun kleding moeten dragen.

Heeft iemand een bron, want dit vind ik schokkend.

Ze heeft al gezegd dat moslims geen politieke partij mogen oprichten, kennelijk ook niet als deze partij democratisch is.

Is dit geen aanzetten tot haat en polarisatie?

Marsipulami
12-11-04, 10:12
Cohen is een politicus van groot formaat. Hij is een burgemeester die geen knieval wil doen voor het racistische gepeupel. Als hij wordt weggestemd als burgemeester dan zegt dat meer over de achterlijkheid van de Amsterdammers dan dat het iets zou zeggen over de kwaliteit van zijn leiderschap.

Coolassprov MC
12-11-04, 10:13
Geplaatst door stavast
Hoezo aanzetten tot een klimaat waarin moslimfanatici zich gesterkt voelen tot de volgende liquidatie?

De feiten zijn er en zijn niet te ontkennen; wat je ermee doet; Kristallnacht of Heilige Oorlog is jouw keuze of de hunne?

RinC
12-11-04, 10:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Niet lang meer hoor. Je zult eens zien hoe hij weggestemd wordt in 2006.

Amsterdam is geen Rotterdam :jeweetog:
Voorlopig doet hij het goed. Jullie zijn gewoon jaloers op Amsterdam met zo'n top burgemeester als Cohen :ego:

Marsipulami
12-11-04, 10:23
Geplaatst door Gerrit Jan
Een goede leider? Heb je het gefluit en boegeroep niet gehoord?

Ja, dat is een kenmerk van groot leiderschap, een politicus die durft zeggen tegen een groot deel van de bevolking dat ze ongelijk hebben als dat zo is. Dat is wat anders dan die populistische demagogen in de Nederlandse politiek die de boel alleen maar verder verzieken.

Als Amsterdam tijdens WOII een burgemeester had gehad zoals hij dan waren er nooit zoveel joden gedeporteerd uit die stad.

taouanza
12-11-04, 10:28
Geplaatst door Marsipulami
Ja, dat is een kenmerk van groot leiderschap, een politicus die durft zeggen tegen een groot deel van de bevolking dat ze ongelijk hebben als dat zo is. Dat is wat anders dan die populistische demagogen in de Nederlandse politiek die de boel alleen maar verder verzieken.

Als Amsterdam tijdens WOII een burgemeester had gehad zoals hij dan waren er nooit zoveel joden gedeporteerd uit die stad.


:duim:

Coolassprov MC
12-11-04, 10:31
Geplaatst door Gerrit Jan
Een goed leider is iemand die de bevolking om zich heen verenigt. Cohen slaagt daar echt niet in.

Welke Nederlandse politicus of leider slaagt daar wel in?
Ik bedoel zonder mensen te hoeven te deporteren?

TonH
12-11-04, 10:31
Geplaatst door Joesoef
Vorige week nog had Cohen publiekelijk zijn ongenoegen geuit dat Amsterdam van niets wist, wat niet waar bleek te zijn. Dat hij persoonlijk niets wist lag ook niet aan Den Haag. AIVD-informatie kan wel degelijk aan de burgemeester worden gegeven als die daar nadrukkelijk om vraagt.

Ook blijkt hij zelf niets te hebben gedaan om Theo van Gogh van bescherming te voorzien nadat die een aantal keren was bedreigd. Een besluit daarover is de verantwoordelijkheid van het lokale bestuur en niet van Den Haag dat alleen over een beperkt aantal personen waakt. Overigens wilde Van Gogh helemaal geen bescherming.

Voor mij mag Cohen morgen weg, want er is genoeg op hem aan te merken. Maar dat heeft geen betrekking op zijn handelen rond Van Gogh.

Wanneer deze laatste twee alinea's exemplarisch zijn voor het hele stuk, dan is het echt vuilnis.

Remkes heeft gisterenavond heel erg duidelijk gemaakt dat korpsbeheerders geen recht op AIVD-info hebben. Ze kunnen er om vragen, maar dan wordt gekeken of aan dat verzoek wordt voldaan. Amsterdam had volgens hem een paar keer algemene info over moskeeën gehad en verder niets. Op vragen uit de kamer weigerde hij de mogelijkheden voor het verkrijgen van info te verruimen. En hamerde er op dat Amsterdam eigenlijk blij moest zijn met wat ze wel had gekregen...
Niet voor niets speelt lokaal al weer het plan om maar weer met een eigen veiligheidsdienst te starten!

In het debat werd ook duidelijk dat er landelijk risico-analyses zijn gemaakt van AHA en Van Gogh na het uitzenden van Submission. Het risico voor AHA werd op gemiddeld tot hoog geschat. Voor Van Gogh werd geen risico-inschatting afgegeven. Men maakte hierbij gebruik van info die Cohen niet had. Verder hielden Remkes en Donner vol dat de beslissing om Van Gogh niet te beschermen terecht was. En Donner maakte er nog een heel nummer van dat er geen enkel verschil zit in beveiliging op nationaal en lokaal niveau.

Coolassprov MC
12-11-04, 10:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Moet je geen strafpunten geven? Voor het verspreiden van valse historische informatie?

Het was een hypothese op basis van de historie.

et_2000nl
12-11-04, 10:58
Ik kan Cohen goed begrijpen.

Onafhankelijk van welke politieke kleur iemand is. Een minister president en burgemeester moet algemeen belang dienen en op momenten boven partij politiek staan. Balkenende (en ik vind het een looser) en Cohen hebben dat al bewezen.

Op een moment dat mensen dit soort bijeenkomsten gaan gebruiken voor partij politieke en/of persoonlijke gewin begeef je je op het hellende vlak.

TvG zou gezegd hebben, Rita hou je rug recht. Wij strijden tegen hetzelfde.

Volgens mij leverde die aandacht haar een enorme natte doos op.

Een misselijke vertoning, die Verdonk. Heb haar voor straf meteen weggezapped, later in de herhaling nog steeds misselijk.

De gemiddelde prikker hier en demonstratie bezoeker zal zijn schouders ophalen bij mijn pleidooi.

Maar het is principieel fout!!!!

Coolassprov MC
12-11-04, 11:08
Geplaatst door et_2000nl
TvG zou gezegd hebben, Rita hou je rug recht. Wij strijden tegen hetzelfde.

Verdonk had de dood van TvG eerder kunnen voorkomen door zich te distantieren van dit soort 'solidariteitsverklaringen'.

Als politiek vertegenwoordiger zou het haar sieren als ze zich realiseerd wat haar respectievelijke verantwoordelijkheid is.

Dr0ffie
12-11-04, 11:44
Geplaatst door freya
We zullen zien, voorlopig houdt hij de boel goed bij elkaar en daar houden Amsterdammers wel van.

De mensen die hem uitlachen omdat hij 'de boel bij elkaar' wil houden, weten niet wat ze eigenlijk zeggen.

Wat is het alternatief dan?! Mensen uitsluiten van gesprekken en de boel laten ontploffen? Razzia's? Rassenrellen?

Zitten we daar echt op te wachten?

Voorlopig is Amsterdam nog steeds een prettige plek om te leven, er willen dan ook nog steeds meer mensen erin dan eruit, getuige de jarenlange wachtlijsten voor een woning hier. :boogie:
LOL...ben je wel eens in Almere, Lelystad, Purmerend, Enkhuizen, Hoofddorp, Nieuw Vennep, Zaandam en zo geweest? Voor 't geval je je afvroeg waar de Amsterdammers gebleven waren, zou ik ze daar maar eens gaan zoeken.

Umarvlie
12-11-04, 11:49
Als Amsterdam tijdens WOII een burgemeester had gehad zoals hij dan waren er nooit zoveel joden gedeporteerd uit die stad.

Kom aan zeg .. in WW2 een bugermeester van Amsterdam met de naam Cohen?

Laten we afwachten tot die verkiezingen .. dan zullen we wel zien met 52% allochtonen in Amsterdam zou het wel eens eenander kant uit kunnen gaan hoor!

Dr0ffie
12-11-04, 11:50
Geplaatst door Marsipulami

Als Amsterdam tijdens WOII een burgemeester had gehad zoals hij dan waren er nooit zoveel joden gedeporteerd uit die stad.
Yeah right...net alsof een burgemeester jodendeportatie had kunnen tegenhouden. De gedeporteerde joden zijn verraden door Nederlanders.
Trouwens als Amsterdam zo'n burgemeester had gehad tijdens WOII had die zelf ook gedeporteerd geweest.

MO_NL
12-11-04, 11:56
COHEN 4 PRESIDENT!!!
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:
(ministerpresident that is)

Dr0ffie
12-11-04, 12:05
Geplaatst door MO_NL
COHEN 4 PRESIDENT!!!
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:
(ministerpresident that is)
Dat is helemaal niet zo'n onrealistisch (angst)beeld.

Als de pvda aan de macht komt zit er zeker een kans in ja.

Mocht 't zover komen ga ik emigreren.

Dr0ffie
12-11-04, 12:10
Wellicht hebben ze in Marokko nog wel plek voor politieke vluchtelingen uit Nederland :blij:

freya
12-11-04, 12:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Als jij het leuk vindt in een verpauperd getto te wonen, ga je gang.

Kom eens langs, dan zal ik je door mijn multiculturele buurt rondleiden, nemen we gelijk ook de beruchte Diamantbuurt mee, als je dat aandurft.

Kan je zien hoe verpauperd het hier is! :haha:

Dr0ffie
12-11-04, 12:18
Geplaatst door freya
Kom eens langs, dan zal ik je door mijn multiculturele buurt rondleiden, nemen we gelijk ook de beruchte Diamantbuurt mee, als je dat aandurft.

Vergeet niet alles van is waarde thuis te laten en je kogelvrije vest aan te trekken.

freya
12-11-04, 12:22
Geplaatst door Gerrit Jan
Een goede leider? Heb je het gefluit en boegeroep niet gehoord? Een leider waar de meeste mensen dus niet achteraan lopen. Integendeel ze draaien zich om en gaan de andere kant op.

Het gefluit en boegeroep was (gelukkig) net zo hard toen Verdonk het podium opkwam :)

Ik kan het weten ik was erbij.

TonH
12-11-04, 12:24
Geplaatst door Dr0ffie
Vergeet niet alles van is waarde thuis te laten en je kogelvrije vest aan te trekken.

Zullen we je ook nog even meenemen naar de Arrahmane moskee? Je weet wel, zo'n fundi-nest met varkenskoppen op de stoep? :moe:

freya
12-11-04, 12:28
Geplaatst door Mark
Hij zal best de boel bij elkaar willen houden, het lukt hem alleen al een tijd niet.

Grappig als die kritiek van mensen die NIET in Amsterdam wonen.

Ik ben ervan overtuigd dat de boel hier al hopeloos uit de klauwen was gelopen met een andere burgemeester.

Amsterdam is een stad waar de vlam snel in de pan kan slaan, dat is al eeuwen zo. De problemen die door iedereen zo worden opgeblazen zijn gewone problemen, waar elke echte stad in de wereld mee te kampen heeft. Hier wonen 170 nationaliteiten naast elkaar en de burgemeester zorgt ervoor dat die met elkaar in gesprek blijven.

Wat is het alternatief? Kan iemand die vraag nu eens beantwoorden?

freya
12-11-04, 12:30
Geplaatst door TonH
Zullen we je ook nog even meenemen naar de Arrahmane moskee? Je weet wel, zo'n fundi-nest met varkenskoppen op de stoep? :moe:

Ja die zijn cool! :wohaa:


:D

Mark
12-11-04, 12:31
Geplaatst door freya
Grappig als die kritiek van mensen die NIET in Amsterdam wonen.


gelukkig niet nee :haha:

maar voor hetzelfde geldt krijgt ie opeens landelijke amibities :(

observer
12-11-04, 12:31
Ja, dat is een kenmerk van groot leiderschap, een politicus die durft zeggen tegen een groot deel van de bevolking dat ze ongelijk hebben als dat zo is. Dat is wat anders dan die populistische demagogen in de Nederlandse politiek die de boel alleen maar verder verzieken. dus het volk is er voor de burgermeester niet andersom

blijkbaar neem je de term burgermeester erg serieus

het is toch wel wrang dat een burgermeester daar 's avonds over het recht je mening te uiten stond te praten terwijl hij net met alle macht had geprobeerd te voorkomen dat verdonk dat recht gebruikte

Don Vito
12-11-04, 12:32
Geplaatst door freya
Grappig als die kritiek van mensen die NIET in Amsterdam wonen.

Ik ben ervan overtuigd dat de boel hier al hopeloos uit de klauwen was gelopen met een andere burgemeester.

Amsterdam is een stad waar de vlam snel in de pan kan slaan, dat is al eeuwen zo. De problemen die door iedereen zo worden opgeblazen zijn gewone problemen, waar elke echte stad in de wereld mee te kampen heeft. Hier wonen 170 nationaliteiten naast elkaar en de burgemeester zorgt ervoor dat die met elkaar in gesprek blijven.

Wat is het alternatief? Kan iemand die vraag nu eens beantwoorden?

Wat men eilt zien is een rechtse new age racist a-la Wilders die bij het minste geringste de Marokkaanse gemeenschap maar weer bekritiseert.

Coolassprov MC
12-11-04, 12:43
Geplaatst door Dr0ffie
Vergeet niet alles van is waarde thuis te laten en je kogelvrije vest aan te trekken.

Kan je allemaal achterwege houden als je je eigen zwart schminkt.

Ha ha ha ha ha!

Wat zijn sommige mensen ziek en bekrompen!

En erger nog; laf.

Als je ballen hebt, ga je in op het voorstel, leer je ook een keer wat buityen je saaie en betekenisloze leven.

Marsipulami
12-11-04, 12:45
Nog wat citaatjes voor slecht geïnformeerde lieden:


En hoe vaak moet nog van de daken worden geschreeuwd dat de 'jodenvangst' in Amsterdam hoofdzakelijk het werk was van Nederlandse politieagenten, die zich vaak met grote inzet van hun opdracht kweten.
Over de dubbele moraal als bestanddeel van de Nederlandse identiteit (met de vinger naar anderen wijzen en de eigen besmeurde handen in onschuld wassen) is al veel geschreven.

http://www.groene.nl/1997/44/eg_joden.html


Bij de laatste grote razzia in Amsterdam werden 10.000 personen opgepakt. Hieronder bevonden zich de voorzitters van de Joodschen Raad van Amsterdam.

Van de ruim 100.000 Nederlandse joden die via Westerbork zijn gedeporteerd, is meer dan de helft naar Auschwitz overgebracht. Op 3 september 1944 vertrok de laatste van de in totaal 65 treinen vanuit Westerbork naar dit vernietigingskamp. Van de 60.026 gedeporteerden naar Auschwitz hebben slechts 1052 het overleefd.

Naast Auschwitz vertrokken er ook treinen naar kampen als Sobibor - 19 treinen met ruim 34.000 joden, waarvan er slechts 19 het overleefden - en Theresienstadt - 9 treinen met bijna 5000 personen, waarvan er nog geen 2000 de oorlog overleefden.

Bij de bevrijding op 12 april 1945 bevonden zich nog zo’n 900 gevangenen in Westerbork. Van de 140.000 joodse Nederlanders zijn er ongeveer 110.000 door de nazi’s vermoord.

http://www.geschiedenis.com/wo2/artikel/jodenvervolging.htm

Dr0ffie
12-11-04, 13:02
Geplaatst door Coolassprov MC
Kan je allemaal achterwege houden als je je eigen zwart schminkt.

Ha ha ha ha ha!

Wat zijn sommige mensen ziek en bekrompen!

En erger nog; laf.

Als je ballen hebt, ga je in op het voorstel, leer je ook een keer wat buityen je saaie en betekenisloze leven.
Oh nee he...Gaan we weer...

Voor jou informatie werk ik in A'dam zuidoost en heb in de Cornelis Dirckzstraat gewoond...West nabij Mercatorplein. Niemand hoeft mij uit te leggen hoe het leven er in Amstedam aan toe gaat. Zeker niet zo'n provinci allochtoon uit Gouda die waarschijnlijk nog nooit in de stad is geweest. Ik kom elke dag meer van jouw soortgenoten tegen in de tram en metro dan jij ooit gezien hebt.
So shut up will ya....

Voor de geinteresseerden ik was sarcastisch...Tjongejonge...

Coolassprov MC
12-11-04, 13:31
Geplaatst door Dr0ffie
Zeker niet zo'n provinci allochtoon uit Gouda die waarschijnlijk nog nooit in de stad is geweest.

Gouda was 1 van de eerste plaatsen die stadsrechten kregen; bovendien is Gouda de graadmeter van Hollandse bekrompenheid.


Geplaatst door Dr0ffie
Ik kom elke dag meer van jouw soortgenoten tegen in de tram en metro dan jij ooit gezien hebt.

Kom je werkelijk zoveel hyperintellectueel aangelegde, misdadig getalenteerde Nederlanders van onberispelijk Marokkaaanse origine tegen?

Ga weg!


Geplaatst door Dr0ffie
Voor de geinteresseerden ik was sarcastisch...Tjongejonge...

Ik ook.

Dr0ffie
12-11-04, 13:44
Geplaatst door Coolassprov MC


Gouda was 1 van de eerste plaatsen die stadsrechten kregen; bovendien is Gouda de graadmeter van Hollandse bekrompenheid .
geen idee...ben nooit in gouda geweest. Heb gehoord dat ze wel lekkere kaas maken maar verder een vrij nutteloze stad. Ze hebben niet eens een degelijke voetbalclub. Wat moet je er mee...



Kom je werkelijk zoveel hyperintellectueel aangelegde, misdadig getalenteerde Nederlanders van onberispelijk Marokkaaanse origine tegen?
Nee, wel van die vooringenomen, naar kaas onwelriekende, arrogante geitenneukers uit gouda. Ken je die?... :melig2:


Ga weg!
Heb al in zo'n beetje allle omringende landen asiel aangevraagd maar niemand wil me...weet jij waaraan dat ligt? :cheefbek:

Coolassprov MC
12-11-04, 13:47
Geplaatst door Dr0ffie
Heb gehoord dat ze wel lekkere kaas maken maar verder een vrij nutteloze stad.

Je hebt er geen geen kaas van gegeten, ventje!

Gouda, van hebben we jou daar!


Geplaatst door Dr0ffie
Heb al in zo'n beetje allle omringende landen asiel aangevraagd maar niemand wil me...weet jij waaraan dat ligt? :cheefbek:

Hondenasiel ook geprobeerd?

Dr0ffie
12-11-04, 13:56
Geplaatst door Coolassprov MC
[B][QUOTE]Je hebt er geen geen kaas van gegeten, ventje!

Gouda, van hebben we jou daar!
??




Hondenasiel ook geprobeerd?
Amsterdam west bedoel je?
Al geprobeerd, niets geworden, maar bedankt voor de tip.

Deanderekant2
12-11-04, 14:35
Vond het optreden van verdonk ook een beetje misselijk, ik weet niet helemaal wat haar bedoelingen zijn. Maar toch, het feit blijft dat het gaat over de herdenking van TvG, en die was wel bevriend met Verdonk en bepaald niet met Cohen.

Als het waar is dat ie zich op de begrafenis heeft opgedrongen is ie gewoon een zak, neem me niet kwalijk. Ik vindt mijn burgemeester (Asselbergs heet ie) een enorme zakkenwasser en ik zou hem nooit op mijn begrafenis willen hebben. Hoe ik ook om het leven kom, maakt niet uit. Een beetje respekt voor de dode op zijn eigen begrafenis lijkt me wel toepasselijk.

P.S. Als je op je eigen naam aan het googlen ben Asselbergs: Een z-a-k-k-e-n-w-a-s-s-e-r ja, stuur me maar een pm-etje.