PDA

Bekijk Volledige Versie : Telegraaf: Nieuwe aanslag was dichtbij



Goodnight
12-11-04, 08:17
AMSTERDAM - Met de grootscheepse antiterreuractie van afgelopen woensdag in Den Haag, Amsterdam en Amersfoort is op de valreep een nieuwe aanslag in Nederland voorkomen. Dat zei minister Remkes (Binnenlandse Zaken) gisteravond in de Tweede Kamer tijdens het terrorismedebat.


De zeven verdachten die zijn opgepakt hebben allemaal banden met Mohammed B. (26), de moordenaar van filmer Theo van Gogh. De moslimextremisten behoren tot de Hofstadgroep rond terreurverdachte Samir A. (18). Jason W. (19), een van de verdachten die werd overmeesterd in het terroristenpand aan de Antheunisstraat in Den Haag, was helemaal voorbereid op een martelaarsdood.

Dat blijkt uit een schokkende afscheidsbrief die hij aan zijn moeder schreef. W. liet daarin weten dat hij bereid was als martelaar zijn leven te offeren voor de jihad, de heilige oorlog. "Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen" , aldus Jason W. De jongen, die zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit heeft, heeft zich vijf jaar geleden bekeerd tot de radicale islam.

Mark
12-11-04, 08:26
Jasons hart was verwarmd met liefde :)

Mark
12-11-04, 08:29
Is hamza-T nog online geweest de laatste tijd?

Tomas
12-11-04, 08:30
Geplaatst door Umarvlie
Die knaap wil zijn moeder helemaal niet tegenkomen alssie met 70 maagden in de weer is! :giechel:

Ik was eerder.

Umarvlie
12-11-04, 08:34
Geplaatst door Tomas
Ik was eerder.

'k geef het toe .. daarom zijn er bij jouw 72 en bij mij nog maar 70 over ...

Bofko
12-11-04, 10:01
Geplaatst door Goodnight
JasonW. liet daarin weten dat hij bereid was als martelaar zijn leven te offeren voor de jihad, de heilige oorlog. "Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen" , aldus Jason W. De jongen, die zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit heeft, heeft zich vijf jaar geleden bekeerd tot de radicale islam.

Dit is volgens mij de kern van het probleem van terroristische dreigingen.

Die radicale jochies zijn nog geen 20 jaar ! Voelen zich waarschijnlijk depressief en wat is er dan aanlokkelijker dan een paradijselijk eeuwig leven. Maar bij zelfmoord kom je niet in het paradijs dus moet het westen als vijand van de Islam gezien worden en moeten er zoveel mogelijk van gedood worden.

Dit is echt sektegedrag. Maar zonder een duidelijke fysieke sekteleider. Die wordt gevormd door een aantal radicale imams, internetbeelden en -teksten en koran- en hadithinterpretaties. Er is geen eenduidige interpretatie dus je gebruikt die interpretatie die je getormenteerde ziel en geest het meest aanspreken.

observer
12-11-04, 10:02
het maakt wel een einde aan de mohammed b. als "gestoorde eenling"theorie

het netwerk zoals het nu naar buiten komt wijst op iets veel gevaarlijkers

TonH
12-11-04, 10:40
Geplaatst door observer
het maakt wel een einde aan de mohammed b. als "gestoorde eenling"theorie

het netwerk zoals het nu naar buiten komt wijst op iets veel gevaarlijkers

Nog steeds niet. Een van de verwijten van Van Aertsen iin het debat van gisterenavond was dat het feitenrelaas en de brief van het kabinet juist nog steeds uit ging Mohammed B. als iemand die buiten een groep opereerde bij de moord op Van Gogh.

Het kan natuurlijk dat het kabinet staat te liegen...

observer
12-11-04, 12:40
laat ik enige nuance aanbrengen

niemand in nederland gelooft het nog buiten politici die nog niet met zo'n realiteit kunnen omgaan

het is wel apart dat van gogh in zijn laatste film de theorie dat volkert van de graaf als eenling opereerde aanviel en een groter complot zag