PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit is een afscheidsbrief van de hoofdbewoner van het pand aan de Antheunisstraat



denderende
12-11-04, 11:14
Dit is een afscheidsbrief van de hoofdbewoner van het pand aan de Antheunisstraat die eigenlijk gericht is aan zijn moeder. Deze brief is vorig jaar geschreven voor zijn vertrek naar het buitenland.
Jason (Abu Mujahied Amrikie) is 19 jaar oud. Zijn vader is een Amerikaanse soldaat die in Nederland gestationeerd was, en zijn moeder is een Nederlandse (hij beschikt over zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit)
Op 13 jarige leeftijd bekeerd hij zich tot de Islam. Kort geleden bekeerde ook zijn jongere broer van 17 die woonachtig in Amersfoort is tot de Islam.
Jason heeft een VWO opleiding afgerond en was een student aan de universiteit.
______________________________________
In naam van Allah de barmhartig de genadevolle.
Ik schrijf u deze brief om u te informeren dat ik weg ben gegaan naar het land van Jihad
Om er de ongelovingen te verdrijven, en te helpen om de Islamitische staat op te richten.
Ik doe het niet omdat ik het leuk vind om te vechten , maar omdat de Almachtige het heeft verordemd: “Het vechten is u voorgeschreven hoewel gij er een afkeer van hebt, en het kan zijn dat gij een afkeer heeft van iets dat goed voor u is en dat gij houdt van hetgeen slecht voor u is: Allah weet, en gij weet niet.”(2:216)
“Laat diegenen (gelovingen) die hun leven van deze wereld verkopen voor het hiernamaals vechten voor de zaak van God. En wie vecht voor de zaak van God en word gedood of de overwinning behaalt, Wij zullen hem een grote belonging geven. En wat is er mis met jullie dat jullie niet vechten voor de zaak van God en voor die zwakkere, onderdrukte en vervolgde onder de mannen, vrouwen en kinderen wiens roep is : “Onze Heer! Red ons van deze stad wiens inwoners onderdrukkers zijn; en van uw zijde mensen sturen die ons zullen beschrmen, en van uw zijde mensen sturen die ons zullen helpen.”
Zij die geloven vechten voor de zaak van Allah en zij die ongelovig zijn vechten voor tagout (satan, en alle andere valse goden). Dus vecht tegen de vrienden van satan; voorwaar het plan van de satan is zwak.” (4:75/76)
We leven in een tijd waarin de moslimgemeenschap van alle kanten word aangevallen, zowel fysiek als ideologisch door het leger van ongeloof en corruptie onder leiding van Amerika en Israel. Dit heeft O.A. geleid tot bezettingen en massamoorden onder de moslims in Tsjetjenie, Afghanistan, Kashmier, Irak, De Fillipijnen, Indonesie, Bosnie, Kosovo, China, Algerije, verschillende delen van Afrika en natuurlijk ook Palestina.
Hun doelen zijn hier altijd het zelfde; het uitroeien van Islam. En met Islam bedoel ik niet yogurt moslims die aleen moslim bij naam zijn, maar de echte moslims zoals bijv. De Taliban en andere groepen die ernaar streven om te regeren met de sharia, en God’s gezag op aarde uit willen dragen.
Als moslim kan en mag ik niet toekijken wat er allemaal met de moslims gebeurd. De profeet (moge vrede en zegeningen met hem zijn) heeft gezegd: “Elke moslim is een broeder van een andere moslim. Hij helpt hem, en laat hem niet in de steek.”
Nu weet ik, lieve moeder, dat mijn vertrek je zwaar zal vallen en dat je verdrietig zult zijn. Maar wees niet bedroefd. Dit leven is slechts tijdelijk en van korte duur, en het hiernamaals is het eeuwige leven. God heeft in de heilige Koran op vele plaatsen beloofd dat degenen die sterven voor Zijn zaak een immense beloning zullen krijgen. Degenen die sterven zullen namelijk martelaren zijn, en zij zullen naar Firdaus gaan, wat de middelste en hoogste gedeelte van de Hemel inhoudt.
“Denkt niet over diegenen die gedood zijn op het pad van Allah als doden. Nee! Zij zijn levend, met hun Heer, en zij hebben hun voorzieningen. Zij verblijden zich over wat Allah uit zijn overvloed aan hen heeft gegeven en verblijden zich voor degenen die zijn achtegebleven dat hun geen angst noch verdriet zal overkomen. Ze verheugen zich in een Genade en Belong van Allah, en dat Allah de belonging van de gelovigen niet teniet zal doen.” (3:169/171)
In een overlevering:
Op gezag van Masroeq die zei:
Wij vroegen Abdoellah ibn over dit vers: “ En denkt niet over degenen die op het pad van Allah gedood zijn als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.” (3:163) Hij zei: “Wij vroegen hiernaar en hij (de profeet vzmh) zei: “Hun zielen bevinden zich in groene vogels, die lantaarns hebben aan de troon, en zij vliegen vrij door het paradijs, waar zij maar willen, en dan zoeken zij beschutting in deze lantaarn. Dan laat hun Heer zijn blik op hun vallen en zegt: “Wensen jullie nog iets?” Zij zeggen: “Wat zouden wij nog wensen, nu wij vrij door het paradijs kunnen vliegen?“ Zo ondervroeg Hij hun 3 maal. Toen zij inzagen dat zij niet van deze ondervraging gespaard zouden blijven, zeiden zij: “O Heer, wij zouden graag willen dat u onze zielen weer in onze lichamen terugbrengt, zodat we nog een keer voor u kunnen vechten.” En toen Hij zag dat zij niets meer nodig hadden, liet Hij hen met rust.” (overgeleverd door Moeslim)
O lieve moeder, ik hoop dat deze verzen en overleveringen uw hart enigzins verzacht hebben. Dood gaan we allemaal, netzoals de profeten en de voorgaande volkeren zijn doodgegaan. De dood zal ons allen vinden zelfs al zouden wij in sterke forten zijn. Dus laat je dood op het pad van Allah zijn, want in je graf zijn je rijkdommen en kinderen je niet van nut, maar blijven alleen je goede en slechte daden over. Ook moet u weten dat het moment van sterven van tevoren is bepaald, dus wanneer ik ook sterf, op dat moment zou ik zijn gestorven, zelfs als ik me ergens anders bevond.
O, mijn moeder, ik nodig je uit tot de Islam, de ware godsdienst, de totale overgave aan de Heer der werelden. Ik nodig je uit tot het pure monotheisme waarbij je alleen Hem, de enige God, aanbidt en alle valse goden verwerpt. De valse goden van deze tijd zijn door de mens bedachte systemen zoals kapitalisme, communisme en de door mensen gemaakte wetten zoals het nederlandse wetboek, en alles wat met scheiding van kerk en staat te maken heeft. Heeft degene die hemelen en aarde geschapen heeft ook niet het recht om daar te regeren en om alleen gehoorzaamd te worden? Bevrijdt je van deze slavernij waarin andere mensen de wet voor jou maken, en keer je naar de vrijheid waarin alleen degene die jou geschapen heeft over jou regeert, zonder dat je Hem enige deelgenoot in de aanbidding toekent.
Dit is de juiste godsdienst en de juiste weg, die verkondigd werd door alle profeten, van Noach, en Abraham via Mozes en Jezus tot de laatste profeet, Mohammad ibn Abdullah, (moge vrede en zegeningen met hun allen zijn)
Onderwerp je aan je Schepper voor de dood tot je komt, en red jezelf van de eeuwigdurende straf in een ziedend vuur. Keer tot de islam de enige Waarheid:
“En wie een andere religie neemt dan de Islam, het zal niet van hem geaccepteerd worden, en hij zal in het hiernamaals onder de verliezers zijn.” (3:85)
Allah’s boodschapper (vzmh) zei: “Bij Hem in wiens hand mijn ziel is, ieder van de joden en christenen (van de huidige volkeren) die van mij hoort en dan sterft zonder te geloven in de boodschap waar ik mee gestuurt ben(dus de Islamitische monotheisme)
zal een van de inwoners van het vuur zijn". (overgeleverd door moesliem).
Daarnaast wil ik jullie waarschuwen voor de antichrist, mocht hij tijdens jullie leven verschijnen. Hij zal zeggen dat hij een profeet is zelfs een God, maar hij zal een leugenaar zijn die mensen oproept tot het vuur. Hij zal maar een oog hebben, en op zijn voorhoofd zal kaafir geschreven staan, wat staat voor ongelovige. Hij zal 2 riviren hebben; een van water en een van vuur. Degene die eruitziet als water zal vuur zijn en degene die eruitziet als vuur zal water zijn. Laat je dus niet floppen! Pas op voor de eenogige leugenaar!
Tot slot wil ik je zeggen dat je niet naar de politie moet gaan, noch moet je bekend maken waar ik ben of wat er gebeurd is. Laat deze brief ook aan papa zien, en richt geen altaartje voor mij op zoals de vorige keer. Alle aanbidding behoort alleen aan Allah, Heer der werelden. Zeg tegen J... dat hij rustig aan moet doen en dat ik van hem hou. Zeg tegen J... dat ze een lieve gehoorzame dochter voor jou moet zijn en dat ik van haar hou. En zeg tegen M... dat ze een lieve grote meid is waar ik trots op ben en dat ik van haar hou.
Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik bewonder je yver en kracht, en de eeuwige liefde die je me hebt getoond. Ik zou je niet willen ruilen voor alle rijkdommen in de wereld, en ik hou zielsveel van je, ook al laat ik dat soms niet zien. Vergeef me alsjeblieft dat ik een slechte zoon voor je ben geweest, dat ik brutaal en ongehoorzaam was. Ik hou van je en ben blij dat jij mijn moeder bent. Vergeef me alsjeblieft voor mijn opstandigheid en tekort aan hulp en steun die je gegeven heb, hoewel jij wel altijd klaarstond voor mij met hulp en liefde. Ik hou van je en hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen. Moge God jullie allen leiden, amien.
Alle lof is voor Allah, Heer der werelden,
Vrede zij met degene die de juiste weg volgen,
x-groetjes, Jason

taouanza
12-11-04, 11:19
Ik heb het niet helemaal kunnen lezen want ik werd echt niet goed van.
Dit is echt te triest voor woorden.
Het breekt mijn hart .

louise_louise
12-11-04, 11:20
ff voordat ik mn tijd besteed aan het lezen van onderstaande brief: waar komt dit vandaan, bron? :-)

de volgende vragen kwamen wel meteen in mij op bij het lezen van de eerste alinea:
- zou hem de nl-nationaliteit worden ontnomen
- zou hij worden teruggeschopt naar amerika?
- stel dat hij een belangrijke rol speelt in de 'terreurcellen' in NL, zou meneer bush dan om verantwoording worden gevraagd? :-)


Geplaatst door denderende
Dit is een afscheidsbrief van de hoofdbewoner van het pand aan de Antheunisstraat die eigenlijk gericht is aan zijn moeder. Deze brief is vorig jaar geschreven voor zijn vertrek naar het buitenland.
Jason (Abu Mujahied Amrikie) is 19 jaar oud. Zijn vader is een Amerikaanse soldaat die in Nederland gestationeerd was, en zijn moeder is een Nederlandse (hij beschikt over zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit)
Op 13 jarige leeftijd bekeerd hij zich tot de Islam. Kort geleden bekeerde ook zijn jongere broer van 17 die woonachtig in Amersfoort is tot de Islam.
Jason heeft een VWO opleiding afgerond en was een student aan de universiteit.
______________________________________
In naam van Allah de barmhartig de genadevolle.
Ik schrijf u deze brief om u te informeren dat ik weg ben gegaan naar het land van Jihad
Om er de ongelovingen te verdrijven, en te helpen om de Islamitische staat op te richten.
Ik doe het niet omdat ik het leuk vind om te vechten , maar omdat de Almachtige het heeft verordemd: “Het vechten is u voorgeschreven hoewel gij er een afkeer van hebt, en het kan zijn dat gij een afkeer heeft van iets dat goed voor u is en dat gij houdt van hetgeen slecht voor u is: Allah weet, en gij weet niet.”(2:216)
“Laat diegenen (gelovingen) die hun leven van deze wereld verkopen voor het hiernamaals vechten voor de zaak van God. En wie vecht voor de zaak van God en word gedood of de overwinning behaalt, Wij zullen hem een grote belonging geven. En wat is er mis met jullie dat jullie niet vechten voor de zaak van God en voor die zwakkere, onderdrukte en vervolgde onder de mannen, vrouwen en kinderen wiens roep is : “Onze Heer! Red ons van deze stad wiens inwoners onderdrukkers zijn; en van uw zijde mensen sturen die ons zullen beschrmen, en van uw zijde mensen sturen die ons zullen helpen.”
Zij die geloven vechten voor de zaak van Allah en zij die ongelovig zijn vechten voor tagout (satan, en alle andere valse goden). Dus vecht tegen de vrienden van satan; voorwaar het plan van de satan is zwak.” (4:75/76)
We leven in een tijd waarin de moslimgemeenschap van alle kanten word aangevallen, zowel fysiek als ideologisch door het leger van ongeloof en corruptie onder leiding van Amerika en Israel. Dit heeft O.A. geleid tot bezettingen en massamoorden onder de moslims in Tsjetjenie, Afghanistan, Kashmier, Irak, De Fillipijnen, Indonesie, Bosnie, Kosovo, China, Algerije, verschillende delen van Afrika en natuurlijk ook Palestina.
Hun doelen zijn hier altijd het zelfde; het uitroeien van Islam. En met Islam bedoel ik niet yogurt moslims die aleen moslim bij naam zijn, maar de echte moslims zoals bijv. De Taliban en andere groepen die ernaar streven om te regeren met de sharia, en God’s gezag op aarde uit willen dragen.
Als moslim kan en mag ik niet toekijken wat er allemaal met de moslims gebeurd. De profeet (moge vrede en zegeningen met hem zijn) heeft gezegd: “Elke moslim is een broeder van een andere moslim. Hij helpt hem, en laat hem niet in de steek.”
Nu weet ik, lieve moeder, dat mijn vertrek je zwaar zal vallen en dat je verdrietig zult zijn. Maar wees niet bedroefd. Dit leven is slechts tijdelijk en van korte duur, en het hiernamaals is het eeuwige leven. God heeft in de heilige Koran op vele plaatsen beloofd dat degenen die sterven voor Zijn zaak een immense beloning zullen krijgen. Degenen die sterven zullen namelijk martelaren zijn, en zij zullen naar Firdaus gaan, wat de middelste en hoogste gedeelte van de Hemel inhoudt.
“Denkt niet over diegenen die gedood zijn op het pad van Allah als doden. Nee! Zij zijn levend, met hun Heer, en zij hebben hun voorzieningen. Zij verblijden zich over wat Allah uit zijn overvloed aan hen heeft gegeven en verblijden zich voor degenen die zijn achtegebleven dat hun geen angst noch verdriet zal overkomen. Ze verheugen zich in een Genade en Belong van Allah, en dat Allah de belonging van de gelovigen niet teniet zal doen.” (3:169/171)
In een overlevering:
Op gezag van Masroeq die zei:
Wij vroegen Abdoellah ibn over dit vers: “ En denkt niet over degenen die op het pad van Allah gedood zijn als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.” (3:163) Hij zei: “Wij vroegen hiernaar en hij (de profeet vzmh) zei: “Hun zielen bevinden zich in groene vogels, die lantaarns hebben aan de troon, en zij vliegen vrij door het paradijs, waar zij maar willen, en dan zoeken zij beschutting in deze lantaarn. Dan laat hun Heer zijn blik op hun vallen en zegt: “Wensen jullie nog iets?” Zij zeggen: “Wat zouden wij nog wensen, nu wij vrij door het paradijs kunnen vliegen?“ Zo ondervroeg Hij hun 3 maal. Toen zij inzagen dat zij niet van deze ondervraging gespaard zouden blijven, zeiden zij: “O Heer, wij zouden graag willen dat u onze zielen weer in onze lichamen terugbrengt, zodat we nog een keer voor u kunnen vechten.” En toen Hij zag dat zij niets meer nodig hadden, liet Hij hen met rust.” (overgeleverd door Moeslim)
O lieve moeder, ik hoop dat deze verzen en overleveringen uw hart enigzins verzacht hebben. Dood gaan we allemaal, netzoals de profeten en de voorgaande volkeren zijn doodgegaan. De dood zal ons allen vinden zelfs al zouden wij in sterke forten zijn. Dus laat je dood op het pad van Allah zijn, want in je graf zijn je rijkdommen en kinderen je niet van nut, maar blijven alleen je goede en slechte daden over. Ook moet u weten dat het moment van sterven van tevoren is bepaald, dus wanneer ik ook sterf, op dat moment zou ik zijn gestorven, zelfs als ik me ergens anders bevond.
O, mijn moeder, ik nodig je uit tot de Islam, de ware godsdienst, de totale overgave aan de Heer der werelden. Ik nodig je uit tot het pure monotheisme waarbij je alleen Hem, de enige God, aanbidt en alle valse goden verwerpt. De valse goden van deze tijd zijn door de mens bedachte systemen zoals kapitalisme, communisme en de door mensen gemaakte wetten zoals het nederlandse wetboek, en alles wat met scheiding van kerk en staat te maken heeft. Heeft degene die hemelen en aarde geschapen heeft ook niet het recht om daar te regeren en om alleen gehoorzaamd te worden? Bevrijdt je van deze slavernij waarin andere mensen de wet voor jou maken, en keer je naar de vrijheid waarin alleen degene die jou geschapen heeft over jou regeert, zonder dat je Hem enige deelgenoot in de aanbidding toekent.
Dit is de juiste godsdienst en de juiste weg, die verkondigd werd door alle profeten, van Noach, en Abraham via Mozes en Jezus tot de laatste profeet, Mohammad ibn Abdullah, (moge vrede en zegeningen met hun allen zijn)
Onderwerp je aan je Schepper voor de dood tot je komt, en red jezelf van de eeuwigdurende straf in een ziedend vuur. Keer tot de islam de enige Waarheid:
“En wie een andere religie neemt dan de Islam, het zal niet van hem geaccepteerd worden, en hij zal in het hiernamaals onder de verliezers zijn.” (3:85)
Allah’s boodschapper (vzmh) zei: “Bij Hem in wiens hand mijn ziel is, ieder van de joden en christenen (van de huidige volkeren) die van mij hoort en dan sterft zonder te geloven in de boodschap waar ik mee gestuurt ben(dus de Islamitische monotheisme)
zal een van de inwoners van het vuur zijn". (overgeleverd door moesliem).
Daarnaast wil ik jullie waarschuwen voor de antichrist, mocht hij tijdens jullie leven verschijnen. Hij zal zeggen dat hij een profeet is zelfs een God, maar hij zal een leugenaar zijn die mensen oproept tot het vuur. Hij zal maar een oog hebben, en op zijn voorhoofd zal kaafir geschreven staan, wat staat voor ongelovige. Hij zal 2 riviren hebben; een van water en een van vuur. Degene die eruitziet als water zal vuur zijn en degene die eruitziet als vuur zal water zijn. Laat je dus niet floppen! Pas op voor de eenogige leugenaar!
Tot slot wil ik je zeggen dat je niet naar de politie moet gaan, noch moet je bekend maken waar ik ben of wat er gebeurd is. Laat deze brief ook aan papa zien, en richt geen altaartje voor mij op zoals de vorige keer. Alle aanbidding behoort alleen aan Allah, Heer der werelden. Zeg tegen J... dat hij rustig aan moet doen en dat ik van hem hou. Zeg tegen J... dat ze een lieve gehoorzame dochter voor jou moet zijn en dat ik van haar hou. En zeg tegen M... dat ze een lieve grote meid is waar ik trots op ben en dat ik van haar hou.
Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik bewonder je yver en kracht, en de eeuwige liefde die je me hebt getoond. Ik zou je niet willen ruilen voor alle rijkdommen in de wereld, en ik hou zielsveel van je, ook al laat ik dat soms niet zien. Vergeef me alsjeblieft dat ik een slechte zoon voor je ben geweest, dat ik brutaal en ongehoorzaam was. Ik hou van je en ben blij dat jij mijn moeder bent. Vergeef me alsjeblieft voor mijn opstandigheid en tekort aan hulp en steun die je gegeven heb, hoewel jij wel altijd klaarstond voor mij met hulp en liefde. Ik hou van je en hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen. Moge God jullie allen leiden, amien.
Alle lof is voor Allah, Heer der werelden,
Vrede zij met degene die de juiste weg volgen,
x-groetjes, Jason

taouanza
12-11-04, 11:22
Geplaatst door VonGogh
ja, dat soort wartaal lees je hier wel vaker

Ik eis een bron!
Tenzij je het over jezelf hebt dan geloof ik je wel.

Mill
12-11-04, 11:22
Wat een botte lulhannes, die gozer. Een afscheidsbrief aan je bloedeigen moeder volplempen met van die potsierlijke donder en bliksem citaten uit de koran.

Arrested development.

Tomas
12-11-04, 11:28
Geplaatst door denderende
Laat deze brief ook aan papa zien, en richt geen altaartje voor mij op zoals de vorige keer. Alle aanbidding behoort alleen aan Allah, Heer der werelden.

Hij heeft het blijkbaar niet van een vreemde.

Maar als ie nu fundamentalistisch christen was geworden, hoe had ie dan zijn frustraties en agressie afgereageerd vraag ik mij af. Was ie dan gewoon een geweldadig crimineel geworden? Als... als... Het blijft vreemd dat menselijke gedrag. We zijn geen naakte-aap, maar eerder de gestoorde-aap.

Goodnight
12-11-04, 11:29
Wat een hartverscheurende brief..............

Wortel
12-11-04, 11:37
Hartverscheurend inderdaad ook voor wat betreft weer dat latente narcisme dat zich veruitwendigt in dromen over "kosmische" zuiverheid.
Deze strijd is niet alleen maar ideologisch maar ook psychologisch en het onderstreept wat mij betreft weer de noodzaak tot een kraakheldere dialoog met veel respect, maar zonder geitenwollen sokken en een kaakje bij de thee.

Staat u mij toe mijn laatste uiting te verhelderen, Majesteit.
Dit laatste was overdrachtelijk bedoeld en was zeker geen toespeling op uw oprechte inspanningen.

Mark
12-11-04, 11:41
En dan durven ze te beweren dat de jeugd geen idealen meer heeft.

Ik ben overigens benieuwd of deze brief zijn moeder overtuigd heeft om moslima te worden.

taouanza
12-11-04, 11:42
Geplaatst door Wortel
Hartverscheurend inderdaad ook voor wat betreft weer dat latente narcisme dat zich veruitwendigt in dromen over "kosmische" zuiverheid.
Deze strijd is niet alleen maar ideologisch maar ook psychologisch en het onderstreept wat mij betreft weer de noodzaak tot een kraakheldere dialoog met veel respect, maar zonder geitenwollen sokken en een kaakje bij de thee.

eindelijk iemand die het ziet.

taouanza
12-11-04, 11:43
Geplaatst door Mark
En dan durven ze te beweren dat de jeugd geen idealen meer heeft.

Ik ben overigens benieuwd of deze brief zijn moeder overtuigd heeft om moslima te worden.

Dit vind ik echt gemeen.

taouanza
12-11-04, 11:43
Geplaatst door VonGogh
Goedzo, hou die fundamentalist maar een hand boven het hoofd

jij bent hier de fundi en nog zo'n provocatie en je ligt eruit.

Goodnight
12-11-04, 11:44
Geplaatst door Wortel
Hartverscheurend inderdaad ook voor wat betreft weer dat latente narcisme dat zich veruitwendigt in dromen over "kosmische" zuiverheid.
Deze strijd is niet alleen maar ideologisch maar ook psychologisch en het onderstreept wat mij betreft weer de noodzaak tot een kraakheldere dialoog met veel respect, maar zonder geitenwollen sokken en een kaakje bij de thee.

Staat u mij toe mijn laatste uiting te verhelderen, Majesteit.
Dit laatste was overdrachtelijk bedoeld en was zeker geen toespeling op uw oprechte inspanningen.


inderdaad!

Wortel
12-11-04, 11:49
eindelijk iemand die het ziet.

Dank.
Tot mijn niet geringe ongenoegen moet ik zeggen dat ik eenzelfde psychologie ontmoet in de bigotterie van de Heiland die een zachte landing maakt op de Tempelberg waarna de eindtijd aanvangt, bij sommige Amerikaanse Christen-fundi's. Zo houdt kwaad, kwaad in stand omdat actie reactie is, en de kluwen onontwarbaar is geworden wat oorzaak is en wat gevolg.

Mark
12-11-04, 12:03
Geplaatst door taouanza
Dit vind ik echt gemeen.

Nee wat hij zijn moeder aandoet is lekker, het zal je kind maar zijn

Mill
12-11-04, 12:08
Geplaatst door Mark
Nee wat hij zijn moeder aandoet is lekker, het zal je kind maar zijn

Als mijn moeder met altaartjes deelgenoten aan de Verhevene zou toekennen dan zou het voor mij ook einde verhaal zijn, hoe pijnlijk ook.

Mark
12-11-04, 12:09
Geplaatst door Mill
Als mijn moeder met altaartjes deelgenoten aan de Verhevene zou toekennen dan zou het voor mij ook einde verhaal zijn, hoe pijnlijk ook.

hmmm dat is ook weer waar ja, en waar is die kruisvaarder vader van hem?

taouanza
12-11-04, 12:17
Geplaatst door Mark
Nee wat hij zijn moeder aandoet is lekker, het zal je kind maar zijn

Ja daarom ik hoor haar hart breken en jij gaat er grapjes over maken.

taouanza
12-11-04, 12:19
Geplaatst door VonGogh
Ga jij nou maar is 3 weken naar S Arabie met je grote bek, dan piep je wel anders.


Hmmmz dus ik moet zo dankbaar zijn dat ik Nederland woon dat ik als dank daarvoor mijn mond moet dichthouden?

taouanza
12-11-04, 12:31
Geplaatst door VonGogh
jij neemt het hier op voor Salafisten, ga zelf is als vrouw tussen zulke gasten leven, dan kom je erachter wat je steunt

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Vanun
12-11-04, 12:54
Geplaatst door denderende
Dit is een afscheidsbrief van de hoofdbewoner van het pand aan de Antheunisstraat die eigenlijk gericht is aan zijn moeder. Deze brief is vorig jaar geschreven voor zijn vertrek naar het buitenland.
Jason (Abu Mujahied Amrikie) is 19 jaar oud. Zijn vader is een Amerikaanse soldaat die in Nederland gestationeerd was, en zijn moeder is een Nederlandse (hij beschikt over zowel de Amerikaanse als de Nederlandse nationaliteit)
Op 13 jarige leeftijd bekeerd hij zich tot de Islam. Kort geleden bekeerde ook zijn jongere broer van 17 die woonachtig in Amersfoort is tot de Islam.
Jason heeft een VWO opleiding afgerond en was een student aan de universiteit.
______________________________________
In naam van Allah de barmhartig de genadevolle.
Ik schrijf u deze brief om u te informeren dat ik weg ben gegaan naar het land van Jihad
Om er de ongelovingen te verdrijven, en te helpen om de Islamitische staat op te richten.
Ik doe het niet omdat ik het leuk vind om te vechten , maar omdat de Almachtige het heeft verordemd: “Het vechten is u voorgeschreven hoewel gij er een afkeer van hebt, en het kan zijn dat gij een afkeer heeft van iets dat goed voor u is en dat gij houdt van hetgeen slecht voor u is: Allah weet, en gij weet niet.”(2:216)
“Laat diegenen (gelovingen) die hun leven van deze wereld verkopen voor het hiernamaals vechten voor de zaak van God. En wie vecht voor de zaak van God en word gedood of de overwinning behaalt, Wij zullen hem een grote belonging geven. En wat is er mis met jullie dat jullie niet vechten voor de zaak van God en voor die zwakkere, onderdrukte en vervolgde onder de mannen, vrouwen en kinderen wiens roep is : “Onze Heer! Red ons van deze stad wiens inwoners onderdrukkers zijn; en van uw zijde mensen sturen die ons zullen beschrmen, en van uw zijde mensen sturen die ons zullen helpen.”
Zij die geloven vechten voor de zaak van Allah en zij die ongelovig zijn vechten voor tagout (satan, en alle andere valse goden). Dus vecht tegen de vrienden van satan; voorwaar het plan van de satan is zwak.” (4:75/76)
We leven in een tijd waarin de moslimgemeenschap van alle kanten word aangevallen, zowel fysiek als ideologisch door het leger van ongeloof en corruptie onder leiding van Amerika en Israel. Dit heeft O.A. geleid tot bezettingen en massamoorden onder de moslims in Tsjetjenie, Afghanistan, Kashmier, Irak, De Fillipijnen, Indonesie, Bosnie, Kosovo, China, Algerije, verschillende delen van Afrika en natuurlijk ook Palestina.
Hun doelen zijn hier altijd het zelfde; het uitroeien van Islam. En met Islam bedoel ik niet yogurt moslims die aleen moslim bij naam zijn, maar de echte moslims zoals bijv. De Taliban en andere groepen die ernaar streven om te regeren met de sharia, en God’s gezag op aarde uit willen dragen.
Als moslim kan en mag ik niet toekijken wat er allemaal met de moslims gebeurd. De profeet (moge vrede en zegeningen met hem zijn) heeft gezegd: “Elke moslim is een broeder van een andere moslim. Hij helpt hem, en laat hem niet in de steek.”
Nu weet ik, lieve moeder, dat mijn vertrek je zwaar zal vallen en dat je verdrietig zult zijn. Maar wees niet bedroefd. Dit leven is slechts tijdelijk en van korte duur, en het hiernamaals is het eeuwige leven. God heeft in de heilige Koran op vele plaatsen beloofd dat degenen die sterven voor Zijn zaak een immense beloning zullen krijgen. Degenen die sterven zullen namelijk martelaren zijn, en zij zullen naar Firdaus gaan, wat de middelste en hoogste gedeelte van de Hemel inhoudt.
“Denkt niet over diegenen die gedood zijn op het pad van Allah als doden. Nee! Zij zijn levend, met hun Heer, en zij hebben hun voorzieningen. Zij verblijden zich over wat Allah uit zijn overvloed aan hen heeft gegeven en verblijden zich voor degenen die zijn achtegebleven dat hun geen angst noch verdriet zal overkomen. Ze verheugen zich in een Genade en Belong van Allah, en dat Allah de belonging van de gelovigen niet teniet zal doen.” (3:169/171)
In een overlevering:
Op gezag van Masroeq die zei:
Wij vroegen Abdoellah ibn over dit vers: “ En denkt niet over degenen die op het pad van Allah gedood zijn als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.” (3:163) Hij zei: “Wij vroegen hiernaar en hij (de profeet vzmh) zei: “Hun zielen bevinden zich in groene vogels, die lantaarns hebben aan de troon, en zij vliegen vrij door het paradijs, waar zij maar willen, en dan zoeken zij beschutting in deze lantaarn. Dan laat hun Heer zijn blik op hun vallen en zegt: “Wensen jullie nog iets?” Zij zeggen: “Wat zouden wij nog wensen, nu wij vrij door het paradijs kunnen vliegen?“ Zo ondervroeg Hij hun 3 maal. Toen zij inzagen dat zij niet van deze ondervraging gespaard zouden blijven, zeiden zij: “O Heer, wij zouden graag willen dat u onze zielen weer in onze lichamen terugbrengt, zodat we nog een keer voor u kunnen vechten.” En toen Hij zag dat zij niets meer nodig hadden, liet Hij hen met rust.” (overgeleverd door Moeslim)
O lieve moeder, ik hoop dat deze verzen en overleveringen uw hart enigzins verzacht hebben. Dood gaan we allemaal, netzoals de profeten en de voorgaande volkeren zijn doodgegaan. De dood zal ons allen vinden zelfs al zouden wij in sterke forten zijn. Dus laat je dood op het pad van Allah zijn, want in je graf zijn je rijkdommen en kinderen je niet van nut, maar blijven alleen je goede en slechte daden over. Ook moet u weten dat het moment van sterven van tevoren is bepaald, dus wanneer ik ook sterf, op dat moment zou ik zijn gestorven, zelfs als ik me ergens anders bevond.
O, mijn moeder, ik nodig je uit tot de Islam, de ware godsdienst, de totale overgave aan de Heer der werelden. Ik nodig je uit tot het pure monotheisme waarbij je alleen Hem, de enige God, aanbidt en alle valse goden verwerpt. De valse goden van deze tijd zijn door de mens bedachte systemen zoals kapitalisme, communisme en de door mensen gemaakte wetten zoals het nederlandse wetboek, en alles wat met scheiding van kerk en staat te maken heeft. Heeft degene die hemelen en aarde geschapen heeft ook niet het recht om daar te regeren en om alleen gehoorzaamd te worden? Bevrijdt je van deze slavernij waarin andere mensen de wet voor jou maken, en keer je naar de vrijheid waarin alleen degene die jou geschapen heeft over jou regeert, zonder dat je Hem enige deelgenoot in de aanbidding toekent.
Dit is de juiste godsdienst en de juiste weg, die verkondigd werd door alle profeten, van Noach, en Abraham via Mozes en Jezus tot de laatste profeet, Mohammad ibn Abdullah, (moge vrede en zegeningen met hun allen zijn)
Onderwerp je aan je Schepper voor de dood tot je komt, en red jezelf van de eeuwigdurende straf in een ziedend vuur. Keer tot de islam de enige Waarheid:
“En wie een andere religie neemt dan de Islam, het zal niet van hem geaccepteerd worden, en hij zal in het hiernamaals onder de verliezers zijn.” (3:85)
Allah’s boodschapper (vzmh) zei: “Bij Hem in wiens hand mijn ziel is, ieder van de joden en christenen (van de huidige volkeren) die van mij hoort en dan sterft zonder te geloven in de boodschap waar ik mee gestuurt ben(dus de Islamitische monotheisme)
zal een van de inwoners van het vuur zijn". (overgeleverd door moesliem).
Daarnaast wil ik jullie waarschuwen voor de antichrist, mocht hij tijdens jullie leven verschijnen. Hij zal zeggen dat hij een profeet is zelfs een God, maar hij zal een leugenaar zijn die mensen oproept tot het vuur. Hij zal maar een oog hebben, en op zijn voorhoofd zal kaafir geschreven staan, wat staat voor ongelovige. Hij zal 2 riviren hebben; een van water en een van vuur. Degene die eruitziet als water zal vuur zijn en degene die eruitziet als vuur zal water zijn. Laat je dus niet floppen! Pas op voor de eenogige leugenaar!
Tot slot wil ik je zeggen dat je niet naar de politie moet gaan, noch moet je bekend maken waar ik ben of wat er gebeurd is. Laat deze brief ook aan papa zien, en richt geen altaartje voor mij op zoals de vorige keer. Alle aanbidding behoort alleen aan Allah, Heer der werelden. Zeg tegen J... dat hij rustig aan moet doen en dat ik van hem hou. Zeg tegen J... dat ze een lieve gehoorzame dochter voor jou moet zijn en dat ik van haar hou. En zeg tegen M... dat ze een lieve grote meid is waar ik trots op ben en dat ik van haar hou.
Lieve moeder, ik hou van je, en ik ben trots dat jij mijn moeder bent geweest. Ik bewonder je yver en kracht, en de eeuwige liefde die je me hebt getoond. Ik zou je niet willen ruilen voor alle rijkdommen in de wereld, en ik hou zielsveel van je, ook al laat ik dat soms niet zien. Vergeef me alsjeblieft dat ik een slechte zoon voor je ben geweest, dat ik brutaal en ongehoorzaam was. Ik hou van je en ben blij dat jij mijn moeder bent. Vergeef me alsjeblieft voor mijn opstandigheid en tekort aan hulp en steun die je gegeven heb, hoewel jij wel altijd klaarstond voor mij met hulp en liefde. Ik hou van je en hoop dat je ooit moslima zult worden en dat we elkaar in het paradijs tegen zullen komen. Moge God jullie allen leiden, amien.
Alle lof is voor Allah, Heer der werelden,
Vrede zij met degene die de juiste weg volgen,
x-groetjes, Jason

LPF-voorzitter S. Moleveld, zou hij deze brief geschreven hebben zoals die dreigbrief naar Mat herben? het zou me niet verbazen tegenwoordig.

Magje
12-11-04, 13:15
Geplaatst door taouanza
jij bent hier de fundi en nog zo'n provocatie en je ligt eruit.

Sinds een weekje ongeveer kom ik hier nu op deze site omdat ik vond en nog vind dat er meer het gevoel van ONS moest komen ipv HUN/ZIJ.
Maar ik moet zeggen hoe meer ik lees in dit forum, dat zelfs hier HUN/ZIJ gevoel erg naar boven komt.

Ik bedoel iedereen komt hier toch om zijn EIGEN mening te uiten.
Maar als ik dit dan weer lees, vind ik het echt triest hoor, net hetzelfde dat ik het heel erg vindt van de afscheidsbrief.
Als je die discussie over zo'n afscheidsbrief niet aankunt, waarom blijft die dan geplaatst staan, ik bedoel je weet van te voren dat dit heftige discussies oproept bij veel mensen :brozac:

taouanza
12-11-04, 13:20
Geplaatst door Magje
Sinds een weekje ongeveer kom ik hier nu op deze site omdat ik vond en nog vind dat er meer het gevoel van ONS moest komen ipv HUN/ZIJ.
Maar ik moet zeggen hoe meer ik lees in dit forum, dat zelfs hier HUN/ZIJ gevoel erg naar boven komt.

Ik bedoel iedereen komt hier toch om zijn EIGEN mening te uiten.
Maar als ik dit dan weer lees, vind ik het echt triest hoor, net hetzelfde dat ik het heel erg vindt van de afscheidsbrief.
Als je die discussie over zo'n afscheidsbrief niet aankunt, waarom blijft die dan geplaatst staan, ik bedoel je weet van te voren dat dit heftige discussies oproept bij veel mensen :brozac:

Come again? :maf2:

Joepie
12-11-04, 13:45
Geplaatst door taouanza
Hmmmz dus ik moet zo dankbaar zijn dat ik Nederland woon dat ik als dank daarvoor mijn mond moet dichthouden?

Vrijheid van meningsuitting? Zegt je dat wat?

Magje
12-11-04, 13:50
Geplaatst door taouanza
jij bent hier de fundi en nog zo'n provocatie en je ligt eruit.

Ik vindt gewoon niet dat je het kunt maken om iemand eruit te gooien omdat ie zijn mening uit :cheefbek:

BiL@L
12-11-04, 14:05
Als 14-jarige werd Jason W. moslim

Niks, helemaal niks heeft Jason W. te maken met Mohammed B., de
verdachte van de moord op Theo van Gogh. Van een extremistische
koranleraar uit Syrië heeft hij al helemaal nooit gehoord. Hij bedoelt
maar: ik ben een goede moslim, houd me verre van extremen.

Nog geen twee uur nadat W. dit dinsdagnacht heeft gezegd tegen een
verslaggever van deze krant, staat een arrestatieteam van de politie
voor een portiekwoning in de Antheunisstraat in Den Haag. Binnen
zitten Jason W. en zijn vriend Ismael A.. Het duurt vanwege hun verzet
tot laat in de woensdagmiddag voordat ze worden gearresteerd. Ongeveer
tezelfdertijd wordt in Amersfoort W.'s oudere broer opgepakt.
Jason W. is geboren uit een Nederlandse moeder en Amerikaanse vader.
Tijdens zijn middelbareschooltijd in Amersfoort begon hij zich te
interesseren voor de islam. Die interesse zou zijn gewekt door het
groepje moslimvrienden met wie hij in die tijd omging.
Op zijn 14de bekeerde hij zich definitief tot de islam, wat leidde tot
een breuk met zijn ouders. Hij vond warmte bij zijn nieuwe vrienden en
reisde stad en land af om meer te weten te komen over de koran. Hij
zou zelfs koranlessen volgen bij de Syriër Abu Khaled, een extreme
prediker die nog wordt gezocht in het grote terreuronderzoek dat in
Nederland gaande is.
Ook Samir A. behoorde tot het groepje dat lessen volgde bij de Syriër.
A. werd afgelopen zomer opgepakt wegens het voorbereiden van
terroristische aanslagen. Jason en de Marokkaan kunnen het goed met
elkaar vinden: tot tweemaal toe zouden zij samen naar Pakistan zijn
gereisd om een training tot jihad-strijder te volgen.
In oktober 2003 werden Jason W., Samir A. en drie andere
extremistische moslimjongeren gearresteerd op verdenking van het
voorbereiden van een aanslag. W. kwam als eerste vrij en ook tegen de
rest kwam het bij gebrek aan bewijs niet tot rechtszaken.
Uit documenten van de geheime dienst AIVD blijkt wel dat hij
regelmatig de omstreden Al Fourkaan-moskee in Eindhoven bezocht.

AD

Rosita0323_
12-11-04, 14:50
Geplaatst door BiL@L
Als 14-jarige werd Jason W. moslim

Niks, helemaal niks heeft Jason W. te maken met Mohammed B., de
verdachte van de moord op Theo van Gogh. Van een extremistische
koranleraar uit Syrië heeft hij al helemaal nooit gehoord. Hij bedoelt
maar: ik ben een goede moslim, houd me verre van extremen.

Nog geen twee uur nadat W. dit dinsdagnacht heeft gezegd tegen een
verslaggever van deze krant, staat een arrestatieteam van de politie
voor een portiekwoning in de Antheunisstraat in Den Haag. Binnen
zitten Jason W. en zijn vriend Ismael A.. Het duurt vanwege hun verzet
tot laat in de woensdagmiddag voordat ze worden gearresteerd. Ongeveer
tezelfdertijd wordt in Amersfoort W.'s oudere broer opgepakt.
Jason W. is geboren uit een Nederlandse moeder en Amerikaanse vader.
Tijdens zijn middelbareschooltijd in Amersfoort begon hij zich te
interesseren voor de islam. Die interesse zou zijn gewekt door het
groepje moslimvrienden met wie hij in die tijd omging.
Op zijn 14de bekeerde hij zich definitief tot de islam, wat leidde tot
een breuk met zijn ouders. Hij vond warmte bij zijn nieuwe vrienden en
reisde stad en land af om meer te weten te komen over de koran. Hij
zou zelfs koranlessen volgen bij de Syriër Abu Khaled, een extreme
prediker die nog wordt gezocht in het grote terreuronderzoek dat in
Nederland gaande is.
Ook Samir A. behoorde tot het groepje dat lessen volgde bij de Syriër.
A. werd afgelopen zomer opgepakt wegens het voorbereiden van
terroristische aanslagen. Jason en de Marokkaan kunnen het goed met
elkaar vinden: tot tweemaal toe zouden zij samen naar Pakistan zijn
gereisd om een training tot jihad-strijder te volgen.
In oktober 2003 werden Jason W., Samir A. en drie andere
extremistische moslimjongeren gearresteerd op verdenking van het
voorbereiden van een aanslag. W. kwam als eerste vrij en ook tegen de
rest kwam het bij gebrek aan bewijs niet tot rechtszaken.
Uit documenten van de geheime dienst AIVD blijkt wel dat hij
regelmatig de omstreden Al Fourkaan-moskee in Eindhoven bezocht.

AD

Zie nu hoe de jeugd te manipuleren is....Jason W had ook zeker geluisterd wanneer de Syrier in dit geval Dhr. Nederlander had geheten die er allemaal rechts-extremistische ideeen op na houdt..

Dit benadrukt maar weer eens: Ouders..Waar zijn jullie?..Waar is de Op van de voeding gebleven en nog erger....De jeugd heeft de toekomst..

Voor nu...de hele maatschappij gaat zich toch niet laten ringeloren door een stel snotneuzen die eigenlijk beter op judoles hadden kunnen gaan, zodat ze hun leeftijdsgebonden agressie hadden kunnen kanaliseren?Kunnen leren wat respect voor een ander echt inhoudt?Graag zou ik ze zien op de tatami..(de mat), daar liggen meer mogelijkheden dan dat je denkt voor jongeren..

En voor de volwassenen die misbruik maken van hun "vaderlijke warmte" en die stumperds een warm nest bieden met een verborgen agenda zeg ik...Ga eens in therapie..

Ik zie alleen maar een groot Zingevingsprobleem en een groot Identiteitsprobleem en de uitingsvormen zien we nu dagelijks aan ons voorbijgaan..

Pubers die naar Pakistan gaan om daar te leren hoe ze een jihad-strijder moeten worden tart toch elk voorstellingsvermogen?

Wanneer ik de plank mis sla...lees ik dat graag