PDA

Bekijk Volledige Versie : Koningin benadrukt gelijkwaardigheid alle Nederlanders



freya
12-11-04, 12:10
Koningin benadrukt gelijkwaardigheid alle Nederlanders

NU.nl

AMSTERDAM - Koningin Beatrix heeft vrijdag het belang benadrukt van de gelijkwaardigheid van iedereen die in Nederland woont. Zij deed dit tijdens een ontmoeting met Marokkaanse jongeren in een jongerencentrum in Amsterdam. Met dit bezoek wilde Beatrix de positieve elementen in onze samenleving versterken, aldus een van de aanwezigen.

De koningin had burgemeester Cohen opgebeld met de vraag hoe ze eraan kon bijdragen dat het weer de goede kant opgaat in Nederland, aldus Cohen. Verder wilde de koningin haar bezorgdheid over de situatie in Nederland tot uiting brengen. Ook had ze gezegd hoe belangrijk positieve initiatieven zijn.


Discussie

De koningin, gezeten tussen Cohen en de uit Marokko afkomstige wethouder Aboutaleb, luisterde tijdens het besloten gedeelte naar een discussie tussen de jongeren. Dat gesprek, aanvankelijk aan de hand van enkele stellingen, verliep spontaan, aldus een aanwezige. Daaraan nam het staatshoofd ook deel.

Tijdens het openbare gedeelte van het programma lichtte Ahmed Larouz achttien punten toe hoe het nu samen verder moet in Nederland. Punt 1, dat op de instemming van alle aanwezigen kon rekenen, was: Terrorisme pikken wij niet. "Wij moeten waken voor generalisaties", zei Larouz. "Veel politici spreken over 'de' moslims, terwijl er gematigde, fundamentalistische en extremistische moslims zijn."

Radicalisering

De politiek spreekt veel over een harde aanpak van de radicalisering, maar volgens Larouz moeten ook de oorzaken daarvan worden onderzocht. Er moet overal een mentorprogramma worden opgezet. Daarin is Amsterdam al heel ver, zei Larouz. De vaders en moeders en ook de broers en zusters moeten daarbij worden betrokken. Ook pleitte hij voor intensivering van bestaande projecten zoals de (allochtone) buurtvaders in Amsterdam.

Aan het slot van het officiële deel bood Hasna el Baamrani de koningin een fraai boek over de geschiedenis van Marokko aan. Daarna sprak het staatshoofd nog met de jongeren.





Toffe Trix :)

Dr0ffie
12-11-04, 12:13
Geplaatst door freya
Koningin benadrukt gelijkwaardigheid alle Nederlanders
Zij deed dit tijdens een ontmoeting met Marokkaanse jongeren in een jongerencentrum in Amsterdam.
OH jee...heeft ze wel gecheckt of ze al d'r sieraden nog heeft? :hardlach:

Mark
12-11-04, 12:14
wauw nu is alles weer koek en ei :moe:

ZbaqZbaq
12-11-04, 12:28
is iedereen gelijk ?

vertel dat Verdonk zou ik zeggen

et_2000nl
12-11-04, 12:29
Geplaatst door VonGogh
Beatrix liegt want:

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Zeg, wil je mijn konigin niet beledigen....

FF wat anders:

Beste Theo,

Gezien je wederopstanding op maroc.nl moet je nu als geen ander weten dat er leven is na de dood. Ik hoop dat je daarom inziet dat je nooit gelijk hebt gehad. Je volharding na je dood siert je en zal ik zien als de trots die je bezit dat je zelfs na je dood je gelijk komt halen. Iets dat alleen mogelijk is geweest door ongelijk te hebben.....

Mocht ik kwetsend zijn geweest. Theo zou het zo gewild hebben. Het vrije woord moet overleven....

sienia
12-11-04, 12:30
Geplaatst door et_2000nl
Zeg, wil je mijn konigin niet beledigen....

FF wat anders:

Beste Theo,

Gezien je wederopstanding op maroc.nl moet je nu als geen ander weten dat er leven is na de dood. Ik hoop dat je daarom inziet dat je nooit gelijk hebt gehad. Je volharding na je dood siert je en zal ik zien als de trots die je bezit dat je zelfs na je dood je gelijk komt halen. Iets dat alleen mogelijk is geweest door ongelijk te hebben.....

Mocht ik kwetsend zijn geweest. Theo zou het zo gewilt hebben. Get vrije woord moet overleven....

:D

freya
12-11-04, 12:32
Geplaatst door et_2000nl

Beste Theo,

Gezien je wederopstanding op maroc.nl moet je nu als geen ander weten dat er leven is na de dood. Ik hoop dat je daarom inziet dat je nooit gelijk hebt gehad. Je volharding na je dood siert je en zal ik zien als de trots die je bezit dat je zelfs na je dood je gelijk komt halen. Iets dat alleen mogelijk is geweest door ongelijk te hebben.....


:haha:

TonH
12-11-04, 12:34
Geplaatst door freya
AMSTERDAM - Koningin Beatrix heeft vrijdag het belang benadrukt van de gelijkwaardigheid van iedereen die in Nederland woont. Zij deed dit tijdens een ontmoeting met Marokkaanse jongeren in een jongerencentrum in Amsterdam.

Ik dacht dat het hagelde buiten. Maar dat blijkt het rondspringen van stukken gebit te zijn van VVD-ers en anderen die de "multikul" zo verfoeien. :wohaa:

freya
12-11-04, 12:34
Geplaatst door ZbaqZbaq
is iedereen gelijk ?

vertel dat Verdonk zou ik zeggen

Dat heeft ze in feite gedaan nu :)

Verder kan/mag ze van de wet niet gaan

freya
12-11-04, 12:35
Geplaatst door TonH
Ik dacht dat het hagelde buiten. Maar dat blijkt het rondspringen van stukken gebit te zijn van VVD-ers en anderen die de "multikul" zo verfoeien. :wohaa:

:haha:






Yakkes :verward:

ZbaqZbaq
12-11-04, 12:37
Geplaatst door freya
Dat heeft ze in feite gedaan nu :)

Verder kan/mag ze van de wet niet gaan

er is zoiets als burgerlijke ongehoorzaamheid...

is er ook zoiets als koninklijke ongehoorzaamheid ?




o ja... en die schijn oplossingen... mentorproject... buurtv(er)aders :s

freya
12-11-04, 12:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
er is zoiets als burgerlijke ongehoorzaamheid...

is er ook zoiets als koninklijke ongehoorzaamheid ?




o ja... en die schijn oplossingen... mentorproject... buurtv(er)aders :s

Begin jij nu niet ook te katten op Amsterdam ja :zweep:

Weet je nog wat DAJJ zei in zijn eerste/enige? debat met Cohen?

"dit is voor het eerst dat ik in debat ben met iemand die begrijpt wat ik zeg"

freya
12-11-04, 12:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
er is zoiets als burgerlijke ongehoorzaamheid...

is er ook zoiets als koninklijke ongehoorzaamheid ?


Ze doet wat ze kan.

Zoals bij het laatste koninginnedag concert, dat altijd op TV wordt uitgezonden en veel aandacht krijgt, tegen de stroom van islamfobie in, Arabieren laten spelen :duim:

nard
12-11-04, 12:58
Complimenten voor majesteit.
Stabiele factor in ons woelige wereldje.....

et_2000nl
12-11-04, 12:58
"dit is voor het eerst dat ik in debat ben met iemand die begrijpt wat ik zeg"

En wat zegt dat over DAJJ.... Inderdaad, bevestiging van mijn pleidooi gisteren....

Sorry schatteboutje, ik kon het niet laten....

freya
12-11-04, 13:00
Geplaatst door et_2000nl
En wat zegt dat over DAJJ.... Inderdaad, bevestiging van mijn pleidooi gisteren....

Sorry schatteboutje, ik kon het niet laten....

:fpuh:

et_2000nl
12-11-04, 13:02
Geplaatst door freya
:fpuh:

Was het nederlandse spreekwoord niet "Onbegrepen maakt onbemind?"

Sorry, sorry, sorry.....

freya
12-11-04, 13:05
Geplaatst door et_2000nl
Was het nederlandse spreekwoord niet "Onbegrepen maakt onbemind?"

Sorry, sorry, sorry.....

Maar ligt dat dan aan de spreker of de toehoorders? :strik:

Per slot van rekening kon Cohen het wel snappen :p

et_2000nl
12-11-04, 13:06
Geplaatst door freya
Maar ligt dat dan aan de spreker of de toehoorders? :strik:

Per slot van rekening kon Cohen het wel snappen :p

We zijn het eens, alle lof voor mijn stadsvader Cohen....

leeuwinnetje
12-11-04, 14:40
en toen leefden ze nog lang en gelukkig?

ik denk niet dat er veel zal veranderen.. Iedereen gelijk behandelen zal niet gaan, hoe mooi ze dat ook heeft gezegd..
Nog steeds zullen marokkanen niet de voorkeur krijgen voor een bepaalde baan, nog steeds zullen zij nooit als groep een discotheek binnen mogen etc etc....

wij (sorry voor het gebruik) zullen altijd als gasten/allochtonen worden gezien in dit land. Niet dat we ons niet vermaken hier, dat doen we toch wel maar je snapt (hopelijk) wat ik bedoel.

TonH
12-11-04, 15:06
Geplaatst door leeuwinnetje
en toen leefden ze nog lang en gelukkig?

ik denk niet dat er veel zal veranderen.. Iedereen gelijk behandelen zal niet gaan, hoe mooi ze dat ook heeft gezegd..
Nog steeds zullen marokkanen niet de voorkeur krijgen voor een bepaalde baan, nog steeds zullen zij nooit als groep een discotheek binnen mogen etc etc....

wij (sorry voor het gebruik) zullen altijd als gasten/allochtonen worden gezien in dit land. Niet dat we ons niet vermaken hier, dat doen we toch wel maar je snapt (hopelijk) wat ik bedoel.

Maxima? :argwaan:

mark61
12-11-04, 15:14
Geplaatst door TonH
Ik dacht dat het hagelde buiten. Maar dat blijkt het rondspringen van stukken gebit te zijn van VVD-ers en anderen die de "multikul" zo verfoeien. :wohaa:

Wat stemt de koningin eigenlijk?

TonH
12-11-04, 15:15
Geplaatst door mark61
Wat stemt de koningin eigenlijk?

Da's het geheim van Soestdijk. En dat staat nu bijna leeg...

mark61
12-11-04, 15:19
Geplaatst door et_2000nl
En wat zegt dat over DAJJ....

:hihi:

Jij wil ze bij Sergej op de zaal? Groepstherapie?

mark61
12-11-04, 15:21
Geplaatst door et_2000nl
Was het nederlandse spreekwoord niet "Onbegrepen maakt onbemind?"

Sorry, sorry, sorry.....

Nee dat was, 'zich gedragen als een ongelikte beer'

Me altijd afgevraagd wat dat betekent... :verward:







:haha:

mark61
12-11-04, 15:22
Geplaatst door TonH
Da's het geheim van Soestdijk. En dat staat nu bijna leeg...

Die stemt toch lonsdale?

mark61
12-11-04, 15:23
Geplaatst door TonH
Maxima? :argwaan:

euh...Perdone....¡lo siento cabrón!

leeuwinnetje
12-11-04, 15:43
Geplaatst door TonH
Maxima? :argwaan:

nee..Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria..

TonH
12-11-04, 15:46
Geplaatst door leeuwinnetje
nee..Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria..

:argwaan: Echnie?

Karin.N
12-11-04, 21:17
Geplaatst door mark61
Wat stemt de koningin eigenlijk?

Heeft zij eigenlijk wel stemrecht? Ik meen dat bepaalde leden van het koninklijk huis geen stemrecht hebben.

Julien
12-11-04, 21:32
Geplaatst door mark61
Wat stemt de koningin eigenlijk?

het gerucht gaat dat ze een warm hart heeft voor de PvdA...

Karin.N
12-11-04, 21:33
Haar hart klopt links.

barneveld
12-11-04, 21:58
Geplaatst door Karin.N
Haar hart klopt links.
geen rare dingen over trix
ze is een held in bange dagen

mark61
12-11-04, 23:04
Geplaatst door Karin.N
Heeft zij eigenlijk wel stemrecht? Ik meen dat bepaalde leden van het koninklijk huis geen stemrecht hebben.

Waaa? De allochtonen onder hen dan zeker...