PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 culturen, 1 liefde

femke1
12-11-04, 15:48
Hoi lieve mensen,

Eigenlijk wil ik in deze hectische, turbulente tijd waar Nederland zich nu in bevindt een positief geluid laten horen.
Ik ben zelf Nederlandse en ben niet gelovig. Ik geloof in mezelf en daar put ik voldoende uit om een fijn leven te hebben, ik doe graag iets voor een ander en hou van mensen zolang ze elkaar respecteren.
Mede doordat ik een ander altijd tracht te begrijpen en hem of haar wil respecteren ongeacht geloof, leeftijd, ras of cultuur heb ik nu een heel bijzondere maar ook een heel fijne relatie met een marokkaan. En ja, behalve verschil in cultuur ben ik ook nog eens een stuk ouder dan hem.
Genoeg dus voor de omgeving om zich druk over te maken maar daar laten we ons niet door leiden. Hij dus ook niet, voor hem is het ook niet makkelijk want zijn ouders zien liever een Moslima over de vloer komen. Toch kiest hij voor mij omdat er simpelweg zo veel liefde tussen ons is en we niet zonder elkaar kunnen.
Natuurlijk doet het me pijn als ik langs zijn huis rij en ik weet dat ik (nog?) niet gewenst ben en niet even op de thee kan komen maar als we dan weer samen zijn vallen de barrieres weg.
We praten best veel over wat er momenteel gaande is en soms verschillen we van mening maar 1 van de redenen waarom we zoveel van elkaar houden is vooral het respect voor elkaar. Ons verleden dat ons gevormd heeft tot wie we nu zijn, onze ouders en hun opvoeding etc.
We hebben al aardig wat tegenstand gehad maar ik voel met mijn hele hart dat we het gaan redden. Soms is je soulmate nu eenmaal van andere afkomst maar dan blijft hij nog altijd je soulmate. En daar is er maar 1 van. Je ziel kun je maar met 1 persoon delen......

Graag wil ik hierbij tevens de marokkaanse gemeenschap een hart onder de riem steken, laten we hopen dat het goede overwint!

Lieve groetjes Femke

hesa
12-11-04, 15:56
fijn voor je femke! sterkte met alle vooroordelen. als er liefde is knok er dan gewoon voor.....

rinuz
15-11-04, 00:13
Geplaatst door femke1
Hoi lieve mensen,

Eigenlijk wil ik in deze hectische, turbulente tijd waar Nederland zich nu in bevindt een positief geluid laten horen.
Ik ben zelf Nederlandse en ben niet gelovig. Ik geloof in mezelf en daar put ik voldoende uit om een fijn leven te hebben, ik doe graag iets voor een ander en hou van mensen zolang ze elkaar respecteren.
Mede doordat ik een ander altijd tracht te begrijpen en hem of haar wil respecteren ongeacht geloof, leeftijd, ras of cultuur heb ik nu een heel bijzondere maar ook een heel fijne relatie met een marokkaan. En ja, behalve verschil in cultuur ben ik ook nog eens een stuk ouder dan hem.
Genoeg dus voor de omgeving om zich druk over te maken maar daar laten we ons niet door leiden. Hij dus ook niet, voor hem is het ook niet makkelijk want zijn ouders zien liever een Moslima over de vloer komen. Toch kiest hij voor mij omdat er simpelweg zo veel liefde tussen ons is en we niet zonder elkaar kunnen.
Natuurlijk doet het me pijn als ik langs zijn huis rij en ik weet dat ik (nog?) niet gewenst ben en niet even op de thee kan komen maar als we dan weer samen zijn vallen de barrieres weg.
We praten best veel over wat er momenteel gaande is en soms verschillen we van mening maar 1 van de redenen waarom we zoveel van elkaar houden is vooral het respect voor elkaar. Ons verleden dat ons gevormd heeft tot wie we nu zijn, onze ouders en hun opvoeding etc.
We hebben al aardig wat tegenstand gehad maar ik voel met mijn hele hart dat we het gaan redden. Soms is je soulmate nu eenmaal van andere afkomst maar dan blijft hij nog altijd je soulmate. En daar is er maar 1 van. Je ziel kun je maar met 1 persoon delen......

Graag wil ik hierbij tevens de marokkaanse gemeenschap een hart onder de riem steken, laten we hopen dat het goede overwint!

Lieve groetjes Femke

Je weet dat je moslim moet worden. Eventueel burka of....
Jou lieverd mag je terecht wijzen,wat wij als Nederlanders niet gewend zijn. Geluk

oraetlabora
20-11-04, 07:43
mmm.....moslim moeten worden om met een moslim(a) te trouwen??
als men de koran goed leest is er geen dwang in godsdienst.

Koran 2:256

" Er is geen dwang in godsdienst.
De Waarheid onderscheid zich duidelijk van de leugen;
Degene die het kwade verwerpt heeft zeker een sterk houvast gegrepen dat nooit breekt.
En Allah is Alhorend,Alwetend."

Het gaat erom om goed te zijn voor je medemens,geloof heeft daar niets mee te maken.
2 verschillende geloven mogen best trouwen!!

safika
21-11-04, 00:16
Geplaatst door oraetlabora
mmm.....moslim moeten worden om met een moslim(a) te trouwen??
als men de koran goed leest is er geen dwang in godsdienst.

Koran 2:256

" Er is geen dwang in godsdienst.
De Waarheid onderscheid zich duidelijk van de leugen;
Degene die het kwade verwerpt heeft zeker een sterk houvast gegrepen dat nooit breekt.
En Allah is Alhorend,Alwetend."

Het gaat erom om goed te zijn voor je medemens,geloof heeft daar niets mee te maken.
2 verschillende geloven mogen best trouwen!!

Je hebt gelijk er is geen dwang in de godsdienst maar een moslim of moslima mag niet trouwen met een niet moslim, dat is ook een feit.

schindler,s lis
21-11-04, 09:55
Geplaatst door safika
Je hebt gelijk er is geen dwang in de godsdienst maar een moslim of moslima mag niet trouwen met een niet moslim, dat is ook een feit.

geef mij de sura eens waar dat instaat dat een moslim niet met een nonmoslim mag trouwen??
kijk dat je gelovig moet zijn..oke..maar het hoeft niet perse een koranbelijder(es) te zijn toch?

wiesenthal
21-11-04, 14:50
is altijd kut, 2 geloven op 1 kussen daar slaapt de duivel namelijk tussen.

Ben7
27-11-04, 19:59
slecht bedoel je :)

Hninanl
13-12-04, 11:02
Beste Femke,

Allereerst, ik wens je alle geluk van de wereld toe.

Verder wil ik graag het volgende kwijt. Ik begrijp uit jouw tekst, dat je Marokkaanse vriend, niet echt praktiserend bezig is, vandaar dat er (naar mijn bescheiden mening) nu waarschijnlijk geen botsingen zijn. Ik denk wel dat die kunnen komen, op het moment dat dat in de nabije of verre toekomst wel aan de orde zal zijn.

Dit zullen niet zozeer de culturele verschillen, maar met name religieuze kwesties betreffen. Het zou goed zijn daarover met elkaar in gesprek te gaan en vooral te blijven. Wie weet wil je je op een gegeven moment wel verdiepen in de Islam en ontdekken wat een mooie godsdienst dit is.

Een ding wil ik je graag op het hart drukken: Islam betekent overgave aan God en dus niet Islam aanvaarden voor de gratie van je partner of anderen. er is geen dwang in de godsdienst, dus doe dit alleen als jij overtuigt bent en om de juiste redenen overtuigt bent.

Ik heb er vertrouwen in dat het Licht van de Leiding je hart en je ziel zal veroveren.

Blijf altijd alert op verschijnselen gebaseerd op cultureel erfgoed en niet vanuit daadwerkelijk Islamitistische standpunten. Ik zeg dit als Marokkaanse moslima en om je te behoeden voor onnodige frustratie. Frustratie ondat je Marokkaanse gemeenschap je (in eerste instantie) niet zal accepteren, op onjuiste gronden, anderzijds de negtieve vooroordelen van de Nederlandse samenleving t.a.v. Marokkanen, Islam en positie van vrouwen.

Je noemde bijvoorbeeld dat je ouder bent dan je partner, dus??
Een eerste Islamtisch standpunt wat je zal sterken binnen de gemeenschap:
De profeet SAW was 25 jaar oud toen hij trouwde met zijn eerste vrouw Khadija, weduwe van 40 jaar oud. Hij gaf hiermee een voorbeeld aan zijn gemeenschap.
(Helaas wordt dus binnen de Marokkaanse gemeenschap hierover ook denegrerend gedaan, overigens net als in de Nederlandse).

Hierbij gelijk een illustratie van verschil in cultuur en geloof.

Ik denk dat het wel goed komt in Nederland, maar dank voor je uitgestrekte hand. Ik neem het graag aan!

Ben7
13-12-04, 11:49
Wie weet wil je je op een gegeven moment wel verdiepen in de Islam en ontdekken wat een mooie godsdienst dit is.

jah, hoop ik ook, dat je een mooie Godsdienst krijgt

het is wijs om nooit een ander z`n geloof te volgen zonder het eerst zelf bekeken te hebben, dus goede tip misschien om er gesprekken over te hebben.
(y)Hninanl
dan is het nog de kunst om je goedkeuring bij God te zoeken en niet bij mensen, als je, je leven overgeeft aan God,de God van liefde zeg `k er maar bij :)
dan zit het altijd goed

succes Femke

DAME23
01-01-05, 14:20
of deze relatie stand houd betwijfel ik omdat in mijn omgeving dat zoveel voorkomt,bijv. ik ben getrouwd met een jongen die ruim 10 jaar met een hollandse meid samenwoonde ook zijn ouders accepteerde het in het begin niet later wel maar heeft (na tien jaren) toch voor een moslim meisje en marokkaanse gekozen.toen wij een relatie kregen zijn we na 2jaar getrouwd en wou ook meteen kinderen. en hetzelfde is ook bij mijn broers gebeurt.uiteindelijk kiezen ze toch voor een moslimse meid. maar in mijn omgevin zijn er ook marokkanse jongens die met hollandse meiden zijn getrouwd maar tot de islam bekeerd.

DAME23
01-01-05, 14:20
of deze relatie stand houd betwijfel ik omdat in mijn omgeving dat zoveel voorkomt,bijv. ik ben getrouwd met een jongen die ruim 10 jaar met een hollandse meid samenwoonde ook zijn ouders accepteerde het in het begin niet later wel maar heeft (na tien jaren) toch voor een moslim meisje en marokkaanse gekozen.toen wij een relatie kregen zijn we na 2jaar getrouwd en wou ook meteen kinderen. en hetzelfde is ook bij mijn broers gebeurt.uiteindelijk kiezen ze toch voor een moslimse meid. maar in mijn omgevin zijn er ook marokkanse jongens die met hollandse meiden zijn getrouwd maar tot de islam bekeerd.