PDA

Bekijk Volledige Versie : Bush belooft de Palestijnen een staat in 4 jaar



Julien
13-11-04, 12:16
De Amerikaanse president George W. Bush denkt dat een eigen staat voor de Palestijnen mogelijk moet zijn voor het einde van zijn tweede ambtstermijn. Dit heeft hij gisteren verklaard in een gezamenlijke persconferentie met de Britse premier Tony Blair.

Bush en Blair overlegden in Washinton onder meer over de situatie in het Midden-Oosten na de dood van Yasser Arafat. Beiden zijn van mening dat de komende maanden beslissend zijn voor het vredesproces. "De Verenigde Staten willen helpen, maar de vrede in de regio hangt af van de Palestijnen en de Israëli's", aldus Bush.

Daarnaast kondigde Bush aan begin volgend jaar een tournee te zullen maken door Europa. "Wij zijn de steunpilaren van de democratische wereld. We hebben te maken met dezelfde bedreigingen en delen hetzelfde geloof in vrijheid en individuele rechten".

http://frontpage.fok.nl/nieuws/48263

Julien
13-11-04, 12:16
Geloven we de Adelaar?.. :vreemd:

mark61
13-11-04, 12:19
Geplaatst door Julien
Geloven we de Adelaar?.. :vreemd:

De havik zal je bedoelen.

Nee Julien, die geloven we niet. Hij bedoelde het in het Frans. 'Dans 4 années' is toch OVER 4 jaar? Hij bedoelt, als de Democraten het overnemen. Op zijn allervroegst. De hoop is dat de Palestijnen intussen uitsterven.

Rode Smurf
13-11-04, 12:22
De vraag is niet of de Palestijnen een eigen staat krijgen, maar wat voor een staat.

En ik ben bang dat wat de Palestijnen uiteindelijk toebedeeld krijgen, de naam staat onwaardig is.

Julien
13-11-04, 12:25
Geplaatst door mark61
De havik zal je bedoelen.

Nee Julien, die geloven we niet. Hij bedoelde het in het Frans. 'Dans 4 années' is toch OVER 4 jaar? Hij bedoelt, als de Democraten het overnemen. Op zijn allervroegst. De hoop is dat de Palestijnen intussen uitsterven.


De Amerikaanse president George W. Bush denkt dat een eigen staat voor de Palestijnen mogelijk moet zijn voor het einde van zijn tweede ambtstermijn

alors, hieruit begrijp ik dat het binnen 4 jaar (en wat maanden) moet gaan gebeuren..

en met Adelaar bedoel ik de VS als land.. de adelaar die zichzelf als voorbeeldnatie ziet (pff :moe: )

Ik hoop dat Europa steeds minder Atlantisch wordt. We zijn een supermacht in potentie en moeten meer samenwerken i.p.v. te slijmen met de VS zoals de eilandbewoner Blair doet!

mucs
13-11-04, 12:25
Geplaatst door Julien
De Amerikaanse president George W. Bush denkt dat een eigen staat voor de Palestijnen mogelijk moet zijn voor het einde van zijn tweede ambtstermijn.

praatjes vullen geen gaatjes

~Panthera~
13-11-04, 12:26
http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/pinocchio.gif

Rode Smurf
13-11-04, 12:27
Geplaatst door Julien
Ik hoop dat Europa steeds minder Atlantisch wordt. We zijn een supermacht in potentie en moeten meer samenwerken i.p.v. te slijmen met de VS zoals de eilandbewoner Blair doet!

Dat zie ik met al die nieuwe lidstaten uit Oost-Europa niet gebeuren.

mark61
13-11-04, 12:30
Geplaatst door Julien
alors, hieruit begrijp ik dat het binnen 4 jaar (en wat maanden) moet gaan gebeuren..

Twas een poging tot humor. :hihi:


en met Adelaar bedoel ik de VS als land.. de adelaar die zichzelf als voorbeeldnatie ziet (pff :moe: )

Je sais mon cher. Twas een commentaar.


Ik hoop dat Europa steeds minder Atlantisch wordt. We zijn een supermacht in potentie en moeten meer samenwerken i.p.v. te slijmen met de VS zoals de eilandbewoner Blair doet!

Europe rules.

Julien
13-11-04, 12:33
Geplaatst door mark61
Europe rules.

krijg je ook kippenvel bij het Europese volkslied? :tik:

mark61
13-11-04, 12:43
Geplaatst door Julien
krijg je ook kippenvel bij het Europese volkslied? :tik:

Nah alleen als van der Vaart of Zizou scoort, vervolgens.

Julien
13-11-04, 12:50
Geplaatst door mark61
Nah alleen als van der Vaart of Zizou scoort, vervolgens.

hé hoe kom jij aan die strafpunt? ik zie hem nu pas.. :stout:

Wizdom
13-11-04, 12:54
Dat beloven doen ze nu al 56 jaar... Geloof niet in loze beloften en zeker niet van een persoon als Bush...

Een soortgelijke belofte als die aan Turkije voor deelname aan de Europes Unie.... :D

mark61
13-11-04, 13:01
Geplaatst door Julien
hé hoe kom jij aan die strafpunt? ik zie hem nu pas.. :stout:

Een jubileum-kadootje van Angkor. Zie bahtopic.

sjo
13-11-04, 13:22
Geplaatst door Rode Smurf
De vraag is niet of de Palestijnen een eigen staat krijgen, maar wat voor een staat.

En ik ben bang dat wat de Palestijnen uiteindelijk toebedeeld krijgen, de naam staat onwaardig is.

Wat had je gedacht van Jordanie ? ruimte zat, en iedereen uit Gaza komt daar vandaan. 1 staat is zat.........toch ?

gr.
sjo

et_2000nl
13-11-04, 13:34
Geplaatst door Gerrit Jan
En dan zeker onder Frans-Duitse militaire leiding, onder de Franse nucleaire paraplu. Forget it! Nederland heeft al eeuwen een militaire band met Amerika-Engeland en dat hoort zo te blijven.

Even voor de goede orde. Marokko was het eerste land ter wereld dat de VS na de burgeroorlog erkende als staat. Toen liepen ze in Nederland nog heksen te verbranden....

Ook al heb je een eeuwenoude band, dat is geen vrijbrief voor immoraliteit en blindelings volgen daarvan....

Al Sawt
13-11-04, 18:11
Geplaatst door sjo
Wat had je gedacht van Jordanie ? ruimte zat, en iedereen uit Gaza komt daar vandaan. 1 staat is zat.........toch ?

gr.
sjo Wat dacht je van Joods autonomische gebied in het oosten van Siberie? Lekker ver weg en geen gedonder met buurlanden.

gr.

Al Sawt.

Julien
13-11-04, 18:15
Geplaatst door Al Sawt
Wat dacht je van Joods autonomische gebied in het oosten van Siberie? Lekker ver weg en geen gedonder met buurlanden.

gr.

Al Sawt.

:D heheheh

mark61
13-11-04, 18:22
http://odur.let.rug.nl/~bergmann/russia/maps/79yev.jpg
Yevreyskiy avtonomnaya oblast

http://odur.let.rug.nl/~bergmann/russia/regions/rus79yev.htm

Hopla

Overigens ook al weer gejat, nu van de Turken, maar dat was Stalin's schuld, niet van de joodse Russen zelf. Dacht ik.

Julien
13-11-04, 18:27
ik krijg het al koud als ik naar dat kaartje kijk, mark61

mark61
13-11-04, 18:32
Geplaatst door Julien
ik krijg het al koud als ik naar dat kaartje kijk, mark61

Tis er anders prachtig mooi. Jij hoeft er niet heen toch? :hihi:

Gezien het feit dat er al zoveel uit Rusland afkomstige Israeli's zijn moet voor hen de overgang minimaal zijn. Tenzij ze allemaal uit Sotsji komen.

Julien
13-11-04, 18:37
Geplaatst door mark61
Tis er anders prachtig mooi. Jij hoeft er niet heen toch? :hihi:

Gezien het feit dat er al zoveel uit Rusland afkomstige Israeli's zijn moet voor hen de overgang minimaal zijn. Tenzij ze allemaal uit Sotsji komen.

:D ik zie het al voor me.. Sharon in bontjas :p

Al Sawt
14-11-04, 00:18
Geplaatst door Julien
ik krijg het al koud als ik naar dat kaartje kijk, mark61 Ik raak er warm van!

et_2000nl
14-11-04, 00:29
Geplaatst door Al Sawt
Ik raak er warm van!

Waarom "vluchten" al die russische joden dan nog steeds naar Israel.... Bontjassen zullen wel te duur zijn voor de gemiddelde russische jood....

Al Sawt
14-11-04, 00:50
Geplaatst door et_2000nl
Waarom "vluchten" al die russische joden dan nog steeds naar Israel.... Bontjassen zullen wel te duur zijn voor de gemiddelde russische jood.... Om aantal redenen. Ten eerste:Economische gronden. Armoede en werkloosheid.

Ten tweede: Ideologische gronden. Misplaatste heilige overtuiging, dat Palestina voor hun beloofd is.

Ten derde: Klimatologische gronden. Russische winters en pootje baden in Middelandse zee, is een groot verschil.

Ten vierde: Antisemitisme. Rusland is tamelijk antisemitisch en de Joden hebben daar helaas niet erg gemakkelijk.

Maar laten we de Russische 'Joodse' 'terugkeer' naar Palestina onder de loep houden. Meerderheid van Joodse migranten uit Rusland, is alles behalve Joods en migreert puur uit economische redenenen naar Israel. Voor hun is Israel niets anders dan een plaats waar ze een nieuwe bestaan kunnen opbouwen en wonen in door de -ooit verfoeide- Amerikaanse zionisten bekostigde nederzettingen.

Waarom laat Israel die Russen dan toe? Simpel! Omdat de voormalige Sovjet Unie door haar hekel aan religies, mensen nooit naar ras of religie registreert. Je kan slecht gissen naar zijn achtergrond. En hoe hoog en laag de Zionisten ook springen dat Joden een aparte ras zijn, ze kunnen een Russische jood niet onderscheiden van een Russische Christen. En uiteraard worden die Russische 'joden' uit demografische oogpunt niet geweigerd.

Binnen de Israelische samenleving, zijn er spanningen tussen Russische joden en anderen. Vooral fundamentalistische kringen binnen de Jodendom, stellen ernstige vraagtekens over de toeweiding van de Russische joden aan 'hun' geloof.

Het is bizar en racistisch tergelijk. Dat Palestijnen na minder dan 50 jr. van ontheemding geen recht van terugkeer meer hebben, terwijl een zogenaamde Semiet uit de Toendra die recht wel kan claimen. En dat gebaseerd op een gebeurtenis van 2000 jr. terug.

mark61
14-11-04, 01:21
Geplaatst door Julien
:D ik zie het al voor me.. Sharon in bontjas :p

Euh...pardon, die heeft volgens mij geen bontjas nodig. Isolatie ingebouwd.

sjo
17-11-04, 12:14
Geplaatst door Al Sawt
Wat dacht je van Joods autonomische gebied in het oosten van Siberie? Lekker ver weg en geen gedonder met buurlanden.

gr.

Al Sawt.

Als 2e land bedoel je....

een uitstekend idee vriend. Dan komt daar ook eens welvaart en gerechtigheid. Het concept is niet nieuw, maar ben blij dat jij het weer eens in herinnering roept.

gr.
sjo

Al Sawt
17-11-04, 17:29
Geplaatst door sjo
Als 2e land bedoel je....

een uitstekend idee vriend. Dan komt daar ook eens welvaart en gerechtigheid. Het concept is niet nieuw, maar ben blij dat jij het weer eens in herinnering roept.

gr.
sjo 1e land! Een land dat voor jullie geschikt is.