PDA

Bekijk Volledige Versie : Brief Balkenende voor Winterswijkse jongen



S@deeQ
13-11-04, 12:54
Brief Balkenende voor Winterswijkse jongen

DEN HAAG/WINTERSWIJK (ANP) - ,,Beste Tjomme, vrienden laten elkaar niet in de steek als het moeilijk wordt. Vrienden doen samen leuke dingen. Ze vertellen elkaar alles.'' ,,Vriendschap is precies wat we nodig hebben.''

Dat heeft minister-president Balkenende geschreven aan de 11-jarige Tjomme Oonk uit Winterswijk. De Winterswijkse jongen stuurde de premier donderdag een brief, waarin hij zijn zorgen uitte over de onrust tussen Nederlanders en ,,buitenlanders'' na de moord op Theo van Gogh.

Vriendschap

Tjomme vertelde in de brief van zijn vriendschap met de Marokkaanse Badr Riane. ,,Moet ik Badr nou anders bekijken nu de een of andere idioot Van Gogh neergeschoten heeft? NEE NEE.''

Balkenende verzekert Tjomme Oonk dat er alles aan wordt gedaan om ,,mensen op te sporen die kwade dingen van plan zijn. De politie let extra goed op. We doen ons uiterste best'', aldus de premier. Maar veiligheidsmaatregelen alleen zijn volgens hem niet genoeg: ,,Wat we verder nodig hebben, is precies wat Badr en jij laten zien. Vriendschap.'' Tjomme Oonk en Badr Riane zijn al hun hele leven vrienden.

Mooie brief

Balkenende vond de brief van Tjomme mooi, schrijft hij. ,,Ik weet zeker dat bijna iedereen in Winterswijk en in Nederland het met jou eens is. We willen prettig met elkaar samenleven. Zonder geweld. Wat denk je, zou het helpen als mensen van verschillende culturen eens wat vaker bij elkaar thuis kwamen en gezelig samen eten kookten en aten? Wie weet wat voor nieuwe prachtige vriendschappen daaruit zouden voortkomen. Precies als bij jou en Badr!''

De premier besluit zijn brief met: ,,Ik wens jou en Badr het allerbeste toe. Met een hartelijke groet, Jan Peter Balkenende.''


SP!TS Actueel, zaterdag 13 november 2004, 12:38.






:slapen: toch schattig of nie ????

mark61
13-11-04, 13:31
Tjomme moet alleen nog even leren dat hij niet met een 'buitenlander' aan het heuken is.

et_2000nl
13-11-04, 13:37
Tranen van ontroering....